Nu au lipsit nici IPS Laurentiu Streza, dar nici Florin Cioaba. Pe cit de laudat, pe atit de costisitor, aeroportul va fi gata pina la sfirsitul anului. Cu tot cu pista.Aerogara din Sibiu e mai moderna decit cea de la Baneasa. Asa si-a inceput discursul ministrul Ludovic Orban, care s-a aratat uimit de ritmul cu care s-a lucrat, desi finalizarea terminalului a cam intirziat.

Chiar daca nu a adus cei 11 milioane de euro promisi de guvern, ministrul a facut o promisiune. „Voi incerca sa dau imbold in continuare structurilor din Ministerul Transporturilor si colegilor mei din guvern, pentru a sprijini acest proiect. Ma bucur ca modesta contributie a guvernului a pus umarul pentru realizarea unei investitii de asemenea importanta.

Nu am participat la acea intelegere in care s-au stabilit sumele pentru aeroport. Am aflat de la primarul Johannis. Dar voi discuta cu premierul Tariceanu. Nu pot sa garantez nimic, dar voi sustine alocarea acestor fonduri", a marturisit Orban.

De la primar, prefect si pina la reprezentantii Consiliului Judetean si la directorul aeroportului, toti spera ca milioanele de euro sa nu se piarda pe drum.

68 de milioane de euro

Primul proiect national de dupa 1990 prin care se reface complet un aeroport este si foarte costisitor. Cu tot cu lucrarile la pista, care vor fi gata pina in 22 decembrie, costurile aeroportului au ajuns la 68 de milioane de euro. In 14 septembrie, cind a avut loc receptia lucrarilor, au fost finalizate terminalul, turnul de control, cladirea de pompieri, centrala termica si rezervorul de apa.

Proiectul a prins contur in primavara anului 2005 si, potrivit lui Martin Bottesch, el nu ar fi putut sa inceapa fara cei 40 de milioane de lei de la Guvern. In plus, Consiliul Judetean a imprumutat 140 de milioane de lei de la Dexia Kommunalkredit Bank. Cladirea a fost construita de firmele Con-A si Dafora, iar dotarile interioare au fost achizitionate de la o firma din Germania.

Potrivit lui Augustin Sava, directorului aeroportului, terminalul va satisface cerintele calatorilor pentru urmatorii 30 de ani, avind o capaciatate de un milion de pasageri pe an si 300 de pasageri pe ora.

„Daca pina de curind aveam un aeroport modest, de interes local, acum as vrea sa va asigur ca este deja de interes international, in masura sa satisfaca cerintele traficului aerian mondial. In curind vom avea o pista de 3 km, o pista care va fi apta sa primeasca aeronave, echivalente Boeing 737 seria 800", a spus Sava.

Si pe cont propriu

Imaginea Executivului nu a avut prea mult de suferit, ieri, in discursurile rostite de autoritatile locale. Presedintele Consiliului Judetean, Martin Bottesch, prefectul Ion Ariton si directorul Augustin Sava au adus multumiri Guvernului pentru fondurile alocate proiectului. Singurul care a trecut mai repede peste contributia guvernului a fost Klaus Johannis.

„Parerea mea este ca aceasta realizare a fost posibila datorita unui parteneriat dintre ConsiliulJudetean, Consiliul Local, dar si Guvern. Acesta a fost singurul parteneriat care a dus efectiv la inceperea modernizarii aeroportului.

Urmeaza, desigur, celelalte obiective si sper ca in jur de Craciun sa taiem o panglica si pe pista, pentru ca se pare ca lucrurile se rezolva in acea directie", a spus Johannis.

Klaus Johannis l primar Sibiu

„Terminalul este pentru omul de rind cea mai vizibila realizare. O pista este greu de perceput si putin inteleg de ce consuma atitia bani. Dar faptul ca orice pasager va vedea aceasta cladire noua, moderna, singura aerogara noua din Romania, cu certitudine va arunca o lumina favorabila si asupra Sibiului"