Indiferenta si poate interesele consilierilor locali din Campina au adus Compania Publica de Apa la mana oportunistilor. Contractul de concesiune semnat cu Primaria va expira in data de 1 ianuarie 2008. Pana in momentul de fata cele doua parti implicate habar n-au care incotro s-o apuce.

Multi consilieri habar n-au ca sunt mebrii AGA, iar cei care stiu nu par a fi capabili sa ia o decizie in beneficiul localitatii si nu in ultimul rand al angajatilor Companiei de Apa. Prin remarca sa in plina sedinta extraordinara a Consiliului Local, liberalul Mihai Stanescu a rezumat atitudinea colegilor sai fata de interesele orasului.

„Am stiut noi care este situatia Companiei de Apa dar am crezut ca gasim noi o portita in ultimul moment. Uite ca n-am gasit!”

Pe scurt, regulile impuse de UE privind protectia mediului au ajuns si la Campina, iar autoritatile locale habar n-au de unde sa inceapa. Dotarile Companiei de apa atat la suprafata cat si in subteran sunt „putrede”, pierderile de apa sunt imense iar de protectia mediului nici nu se poate pune problema.

O investitie pentru modernizarea alimentarii cu apa dar si a sistemelor de apa- canal- epurare se ridica la ordinul zecilor de milioane de euro, o suma insuportabila atat pentru Companie cat si pentru Primaria Campina.

Conform planului de implementare al directivei 91/271/ CEE privind epurarea apelor urbane orasenesti, autoritatile locale sunt responsabile pentru realizarea sistemelor de canalizare si epurarea apelor uzate. Necesarul de investitii pentru reabilitarea sistemelor de apa canal epurare in Campina se apropie de 27 de milioane de euro.

Directorul Companiei, Carmen Radu a reucunoscut public faptul ca societatea pe care o conduce nu poate suprota o asemenea cheltuiala. Primaria Campina si implicit Consiliul Local, deocamdata nu s-au pronuntat, dar suma este vizibil foarte mare pentru buget.

Analiza SWOT (un fel de puncte tari- puncte slabe) a CPGC SA dovedeste starea critica in care se afla alimentarea cu apa din Campina. Iata cu ce vine compania la puncte tari: certificare ISO 9001, ISO 14001 si ISO 18001, experienta, calificare a personalului, controlul continuu si eficient al calitatii, apropierea de cetateni, simtul proprietatii si alte bla bla-uri de acest gen.

La capitolul puncte slabe, situatia devine concreta: lipsa autorizatiei de mediu pentru statia de epurare, deficit de investitie, posibilitate redusa de investitie din fluxul de numerar, control centralizat din partea primariei, cresterea inadmisibila a pierderilor de apa.

La toate aceste neajunsuri se adauga imprumuturi de 345 183 RON, o linie de creditare pe termen scurt in valoare de 600.000 RON, ipoteca asupra unui teren si asupra cladirii administrative, un gaj asupra unui utilaj evaluat la suma de 169.997 euro, datorii la bugetul de stat in valoare de 203 200 RON, la bugetul local - 165 735 RON si 343 151 la furnizori.