Retele bine organizate dau tepe societatilor de asigurari auto. Accidente provocate intentionat, daune majorate dupa incident si, mai nou, amenintarile pentru recunoasterea vinovatiei sunt cele mai frecvente stratageme incercate de soferi pentru a insela societatile de asigurari si a incasa cat mai multi bani de pe urma politelor incheiate.

In aceasta categorie se incadreaza masinile usor avariate in urma unor banale tamponari.

Explicatiile sunt de regula: “Am dat cu spatele si l-am lovit pe celalalt” sau “am gasit-o lovita in parcare”. Singur sau cu ajutorul unui prieten, soferul mai tamponeaza masina pentru ca avaria sa fie mai mare si, implicit, si despagubirile pe care ar urma sa le primeasca. “Are loc inversarea vinovatiei.

Autoturismul cel mai ieftin este vinovat, iar autoturismul cu reparatia mai scumpa se rezolva pe asigurarea RCA”, a declarat Alina Nastase, reprezentantul Departamentului comunicare-relatii publice al societatii Omniasig. Vehiculul avariat este tractat, intamplator cablul de remorcare se desprinde si masina se loveste de un zid sau de un copac.

Societatatile de asigurari auto s-au confruntat si cu alte scenarii: masina avariata e reparata la un service si facturarea pieselor se face la preturi de trei ori mai mari decat cele originale. In plus, se efectueaza alte reparatii sau revizii care nu au legatura cu asigurarea, cu diferenta de bani.

O alta situatie poate fi atunci cand masina e avariata intentionat, despagubirea este mai mare decat valoarea masinii pe piata, sau autoturismul avariat este prezentat la mai multe societati de asigurare si, bineinteles, accidentul este declarat de mai multe ori la politie.

Adevaratele retele opereaza dupa scenarii bine structurate si nu se multumesc doar cu inscenarea accidentelor, ci chiar le produc. Un accident aranjat are elemente identice: intotdeauna masina implicata este una de lux, are valoare mare (atat valoarea asigurata, cat si valoarea declarata in polita).

Autovehiculul provine din tara sau din strainatate si, de regula, a fost implicat intr-un eveniment rutier. Accidentul are loc in afara orasului, intr-un camp deschis si niciodata nu exista victime in urma coliziunii. Accidentul are loc stupid de simplu: pe o sosea neteda ca-n palma, soferul pierde controlul volanului si se tamponeaza de un copac sau de o borna kilometrica.