Situatia a fost observata, de curand, si de catre reprezentantii Ministerului Educatiei care au concluzionat ca trei sferturi din materia scolara ar trebui eliminata. De asemenea, copiii nu ar trebui sa petreaca mai mult de cinci ore la cursuri.

Propuneri de la Prahova

Ministerul Educatiei a cerut ca, pana in decembrie, in fiecare judet sa se formeze o comisie de profesori care sa decida cum se va reduce materia in fiecare an de studiu. “Si noi pregatim o astfel de comisie. Vom inainta si noi propuneri. Important este, insa, sa se tina cont de aceste propuneri. Indiferent de unde vin.

In 17 ani, de cand lucrez in Inspectoratul Scolar Prahova (ISJ), am tot propus. Nu numai in legatura cu decongestionarea programei scolare, cat si pentru statutul cadrului didactic, pentru examenele de titilarizare... Dar nimeni nu ne-a luat in seama”, a mentionat inspectorul scolar general adjunct, prof. Gheorghe Borovina. Potrivit prof.

Borovina, cei care se plang, de fapt, de complexiatea materiei sunt nu elevii cat... parintii si profesorii. “Si profesorii simt ca nu mai pot face fata. Este foarte stufoasa materia, care trebuie predata, apoi evaluati elevii”, mentioneaza adjunctul ISJ. Iar elevii ajung sa stea la scoala cate sapte ore, dupa care vin acasa sa... faca teme.

“Sunt la clasa cu profil uman, dar am invatat chimie cat n-am invatat niciodata la romana. Cred ca si profesorii ar trebui sa fie mai indulgenti, mai ales cei care predau la clase cu astfel de profil”, aste de parere Andreea, eleva in clasa a XI-a la Liceul Teoretic “Al. I. Cuza” din Ploiesti.

Autoritatile au promis, insa, ca vor incecra, de anul scolar viitor, sa reduca materia, iar elevii sa aiba, zilnic, doua ore alocate unor materii optionale. Pe de alta parte, la Minister s-a luat in calcul si indroducerea religiei ca proba ultima a bacalaureatului.