Andrei Plesu despre Traian Basescu: Nu are niciun fel de respect si de simpatie pentru oamenii de carte

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 28 iulie 2011, 20:45 Actualitate | Politic


Andrei Plesu a declarat, intr-un interviu postat pe blogary.ro, ca "pragmatismul notoriu" l-a facut pe Traian Basescu sa simta ca "da foarte bine sa fie inconjurat de intelectuali", subliniind ca e important de stiut ca presedintele nu a facut aceasta fiindca ar iubi cultura si pe intelectuali.

"Pragmatismul notoriu al presedintelui l-a facut sa simta rapid ca da foarte bine sa fie inconjurat de intelectuali. Nu uita cum a castigat el primele alegeri. Cand a castigat impotriva lui Nastase, intelectualii sunt cei care l-au votat si, in general, micul procent de oameni care erau, in principiu, din categoria anti-Nastase, anti-Iliescu. Astia, in general, erau intelectuali. Atunci a aparut normal ca el sa mizeze pe astia, desi nu este sigur ca e convingerea lui intima ca sunt utilizabili", a declarat Andrei Plesu, fost consilier prezidential, relateaza Mediafax.

El a adaugat ca, in opinia sa, Adriana Saftoiu, care a fost alaturi de seful statului mai multi ani, a jucat un rol in a-i sugera ca ar fi bine sa fie "anturat de cateva nume care sa aiba o anumita greutate".

"Optiunea lui si criteriile lui au fost pragmatice, nu intelectuale, sa nu ne facem iluzii. Deci cine isi imagineaza ca el a spus: Ma, mie imi trebuie niste baieti fini, oameni cititi, iar atunci ii aleg pe cutare si pe cutare... Nu! El a spus: Mie mi-ar trebui sa ies pe scena anturat de o echipa care sa sune frumos la ureche, ceea ce a si facut, dar e important sa stim ca n-a facut-o fiindca iubeste cultura si pe intelectuali. Experienta mea personala cu el este ca el nu are niciun fel de respect si de simpatie umana pentru oamenii de carte. El, in sinea lui, are un hohot de ras cand se gandeste la baietii astia", a mai spus Plesu.

De asemenea, fostul consilier l-a catalogat pe seful statului ca fiind pragmatic si inteligent.

"Pe mine, cand eram acolo - dau doar exemplul asta - cand avea intalniri, ma prezenta in felul urmator: Si el e domnul Plesu - cred ca ti-am mai spus -... e un geniu. Era atata bascalie in aceasta maniera... Lasa ca era o grosolanie, tehnic vorbind. Cand te intalnesti cu unul prima oara in viata, care e sef de stat sau e ministru, nu-i spui: ti-l arat p-asta, ridica cinci kile si vorbeste patru limbi. Era deja, in aceasta forma, o specie, un joc cu el insusi care, la baza, avea ideea ca eu sunt un fel d-ala care merge pe sarma, care inghite foc, inghite sabii...", a mai spus Andrei Plesu.

Andrei Plesu a fost numit consilier prezidential in decembrie 2004, cand presedintele Traian Basescu a preluat primul mandat de sef al statului. El a demisionat din functie in mai 2005.


Citeste mai multe despre   


















10754 vizualizari

  • -33 (67 voturi)    
    moshule ,diktatoru nu are respect pentru trantori (Joi, 28 iulie 2011, 20:51)

    Eneas [anonim]

    iar tu nea Plesule in afara de sortuletz, o dizidenta anticomunista absolut curioasa -casa de odihna la munte,cu mancarica si bauturica de gratis-si o opera comica in continut,plus o barba neingrijita care arata ca dormi pe tine ,altceva nu ai .....
    • +13 (47 voturi)    
      mda (Joi, 28 iulie 2011, 21:01)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      era de preferat o cariera in pcr, vacantele la hotelurile raapps, fara opera publicate, dar cu un frizer personal, nu?
      cred ca m-am prins, vorbim de felix & porumbacul!?
      • +12 (16 voturi)    
        ei, nici chiar asa cu atac la persoana (Joi, 28 iulie 2011, 23:06)

        iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui pehash

        dar in general intelectualii au stat linistiti in banca lor si nu s-au implicat in politica. Deseori si-au impus pretentiile dar nu si ideile.
        • +5 (7 voturi)    
          ......noi vrem respect ....si simpatie !!! (Vineri, 29 iulie 2011, 8:23)

          sindicalistu cinstit [anonim] i-a raspuns lui iancu jianu

          S-a integrat si A.Plesu in 2011 in corul respectuosilor :))
          • -5 (11 voturi)    
            Buna dimineata, domnule Plesu! (Vineri, 29 iulie 2011, 9:50)

            Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui sindicalistu cinstit

            Ati dormit bine?
            Ce ati visat, ca v-am vazut mormaind si sucindu-va in somn....
            Cati, din cei cu care a pornit Basescu la drum, mai sunt cu el?
            De ce?
            Pentru ca ne-a mintit si ne minte pe toti?
            Ce sa-i faci, daca intri in cocina, te mananca porcii...
            • +5 (7 voturi)    
              Minciuni (Vineri, 29 iulie 2011, 13:10)

              Demetra [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

              Cu ce te-a mintit Baescu? S-a mai furat ca la o stana fara stapan , in timpul lui Basescu? Va e frica , mai baieti ca ajunge si la voi ? Felix se simte bine? Dar Toanta si sotia lui , Crin?Cei care au pornit cu Basescu erau destul de ciudati. Adriana Saftoiu dadea pe surse tot ce se intampla la Cotroceni, iar sotul este un mare cretin.Weber a plecat pt ca nu a obtinut ceea ce spera , din punct de vedere material.A Plesu este, ca multi scriitori romani , un om plin de el care ar vrea sa fie laudat din zori si pana in seara. A sperat sa ajunga din nou ministru de externe , asa cum a fost pe vremea lui Vacaroiu. Astept exemple de minciuni. Multumesc!
              • +2 (2 voturi)    
                ai uitat (Sâmbătă, 30 iulie 2011, 0:52)

                diego [anonim] i-a raspuns lui Demetra

                Draga Demetra,
                Ai uitat sa ataci la persoana pe teme de sex! In rest, nu lipseste nimic.
    • -3 (15 voturi)    
      Tot respectul! (Joi, 28 iulie 2011, 23:00)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      pentru intelectuali.erau multi si sub vremea lui Ceausescu!Nu beam apa dupa ei nici atunci si nici acuma.Cu cu ce ies acestia in evidenta?Vesnic nemultumiti ca nu sant tratati la nivelul lor?Individualitatile creative si de folos societatii in care traiesc ies in evidenta prin merite si nu prin simpla declaratie ca ei sant intelectuali.Merci!
      • -1 (1 vot)    
        Poate prea dur spus, dar corect (Sâmbătă, 30 iulie 2011, 18:29)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ioil

        Cre' ca exprimarea ti-a adus multe minusuri, da' sunt de acord cu matale. Din nefericire, majoritatea alor de se dau intelectuali nu prea merita prin nimic respectul pe care-l pretind.

        Cu foarte multa vreme in urma, cand inca eram student, am ajuns la concluzia ca valoarea unui om e data strict de de calitatile morale ale respectivei persoane - de retinut termenul "strict". Dupa criteriul asta, majoritatea pretinsilor intelectuali din Romania sunt mai degraba aproape de zero decat oameni mai putin educati sau mai putin inteligenti.

        Cand o sa-i vad pe asa-zisii intelectuali protestand public fata de multele marsavii ce se petrec in Romania, si mai ales organizandu-se si implicandu-se, poate o sa-mi schimb parerea. Pana atunci insa, dupa parerea mea, Romania nu are o intelectualitate autentica. Pe moment, intelectualul roman tipic e retras in coltul lui, si bucuros sa fie lasat in pace. Contributia lui la viata sociala si politica a comunitatii din care face parte e de obicei foarte redusa sau nula. In conditiile astea, poate el intelectualul sa astepte mult si bine respectul lu' Basescu, un om care de orice poate fi acuzat, doar de neimplicare nu.
    • +22 (34 voturi)    
      dn.Plesu m-a deceptionat (Joi, 28 iulie 2011, 23:55)

      roman oarecare [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Cu acest interviu, dn.Plesu a intrat in categoria demolatorilor din punctul meu de vedere.Presedintele Basescu se straduieste si este de buna credinta in ceeace intreprinde pentru Romania. Pe langa rabdarea enorma de a suporta toate mizeriile care se varsa la tv-urile dusmanilor, energia si puterea de a face fata indatoririlor de stat, TB a tras tara in directia corecta. Poate ar fi bine ca "oamenii cu carte" sa experimenteze putin si smerenia si sa nu se mai simta ofensati din te miri ce gesturi ale presedintelui, daca isi iubesc neamul, sa faca ceva si pentru tara.
      • +9 (13 voturi)    
        pot sa te sustin? (Vineri, 29 iulie 2011, 7:25)

        simplicius [anonim] i-a raspuns lui roman oarecare

        Dl.Plesu sta (pt.mine) pe un piedestal. Pe de alta parte inteleg din discursul sau ca e rau sa ai "un pragmatism infiorator" (de parca nu asta vrem de la un sef de stat) ? Ca acest pragmatism intra automat in contradictie cu idealismul oamenilor de carte mi se pare o consecinta logica si as vrea sa-l vad pe Kant sau pe Nietzsche sau pe Tutea fiind primar de localitate mica (sau asociatie de bloc) unde numai pragmatismul poate da rezultate. Insusi dl.Plesu nu a fost prea incantat de functia de Ministru de Externe unde iarasi numai un pragmatism extrem poate aduce rezultate. PS. nici cehii n-au cazut pe spate sub presedintia lui Vaclav Havel (care de altfel era pur decorativa)
      • +2 (8 voturi)    
        Respectul presedintelui (Vineri, 29 iulie 2011, 10:18)

        Respectuosu' [anonim] i-a raspuns lui roman oarecare

        "Experienta mea personala cu el este ca el nu are niciun fel de respect si de simpatie umana pentru oamenii de carte."@ Andrei Plesu

        - Eu cred ca va inselati d-le Plesu: probabil ca dl. presedinte nu are nici un fel de respect si de simpatie pentru dumneavoastra... tot asa cum cred ca nu are nici pentru sotii Saftoiu!!!
        • -1 (3 voturi)    
          Rusine tie (Vineri, 29 iulie 2011, 14:19)

          Lita [anonim] i-a raspuns lui Respectuosu'

          Diferenta intre tine si Plesu, in ceea cel priveste pe Basescu, e ca tu nu-l cunosti personal pe cand el da. Deci afirmatia ta "din respect" este egala cu 0.
        • -2 (2 voturi)    
          ai uitat (Sâmbătă, 30 iulie 2011, 0:54)

          diego [anonim] i-a raspuns lui Respectuosu'

          Ai uitat de Rege. Nici pentru el nu prea are TB simpatie si respect.
      • 0 (0 voturi)    
        mda ! (Duminică, 31 iulie 2011, 8:26)

        dinu p. [anonim] i-a raspuns lui roman oarecare

        asa'i !
        fara dl. basescu ce s'alegea de biata tarisoara?
        si a tras tare! i'a ciuruit !
        altfel un om citit, un intlectual rasat, dl. basescu !
        priceput la toate, ca un adevarat barbat daco-roman !

        eu, personal, ii admir elocinta vorbirii, eleganta de comportament, vorba masurarata, inrudirea cu marele case regale (!).
        arata ca un om de cultura, alaturi de printesa lia si printul pol ! dar, mai ales cu regele cioaba !

        ce bine se simte si la cristoiu si turcescu !
        sa nu mai vorbim la aparitiile istorice la otv..

        la ce'i bun plesu, comparand ?
        telectoalii astia sunt plini de mofturi !

        pacat ca exista limitarea asta la doua mandate...
        ar trebui schimbata constitutia !

        succesuri, domnule presedinte !
      • 0 (0 voturi)    
        anonim (Luni, 1 august 2011, 15:00)

        nu e chiar asa [anonim] i-a raspuns lui roman oarecare

        Cred ca ori esti sarcastic ori foarte naiv in ceea ce il priveste pe Basescu, sau nu prea te uiti la televizor sa vezi ce fel de persoana este si ce fel de comportament are. Crezi ca lumea il injura nejustificat asa ca sa zica "injur si eu puterea sa ma simt mai bine". Din ce scrii vad ca esti un sustinator al lui, asta e treaba ta, bucura-te in continuare de "traiul bun" pe care l-a tot promis din primul mandat.
  • -14 (70 voturi)    
    cei doi centi ai mei (Joi, 28 iulie 2011, 20:57)

    annoying_orange [utilizator]

    basescu nu are niciun fel de respect fata de nimeni din tara asta, fie ca vorbim de pensionari, bugetari, militari, profesori, doctori, minoritati, sau orice alt grup de oameni caruia nu-i place portocaliul. vorbesc asa cum vorbesc din postura de student la drept, deci sunt, intr-un fel, impartial.
    • -16 (24 voturi)    
      Sunt sigur... (Joi, 28 iulie 2011, 21:15)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui annoying_orange

      ...ca nu ai copii...
      • 0 (30 voturi)    
        si ce daca? (Joi, 28 iulie 2011, 21:45)

        annoying_orange [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

        cum as putea sa am copii, "amice"? am 21 de ani, dar, daca te refereai la altceva (chestii murdare, tactici de discreditare a opozantilor politici pe sistemul "bombonel"), tin sa te anunt ca am aceiasi prietena de la 17 ani. dar nu vad cu ce imi influenteaza acest lucru judecata politica, avand in vedere ca sunt un cetatean cu drepturi depline, si, din cate stiu, in deplinatatea facultatilor mintale, al acestei minunate tari. cum libertatea cuvantului este GARANTATA in constitutie, discreditarea celor cu opinii diferite este neconstitutional. vorbesc, aude cine vrea
        • +9 (15 voturi)    
          constitutie firava, intelect pe masura (Joi, 28 iulie 2011, 23:29)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui annoying_orange

          "discreditarea celor cu opinii diferite este neconstitutional"

          La care articol din Constitutie te referi aici?
    • -3 (31 voturi)    
      Nu esti impartial. (Joi, 28 iulie 2011, 21:15)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui annoying_orange

      Si pe deasupra mai esti si mincinos.Majoritatea disputelor si a conflictelor sociale sau datorat modului de lucru a justitiei si a ineficientei sistemului birocratic in managerierea crizei economice.Sunt lucruri care nu sau spus si nu stiu de ce presa tace,dar puteau ca salariile si pensiile sa nu scada,cu exceptia celor nesimtite care nu au la baza contributivitatea,daca finantele faceau un cat de mic efort sa creasca gradul de incasare a creantelor statului.Finantele sau comportat in perioada de criza ca un grup mafiot.Ca student la drept,deja ai gresit.Nu ai voie sa judeci dupa prejudecati ,ci dupa fapte.Nu ne miram de ce apar anomaliile in justitie.Nu esti singurul care sa se creada mai presus de lege si sa o aplice diferentiat.Unii merita mai mult,chiar sa si fure,altii nu merita nimic,cu toate ca ei creaza valorile pe care le folosesc toti.Fii linistit ,nu ma refer la muncitori.Ii cunosc bine si nu merita prea mult respect si intodeauna iau mai mult decat merita.
      • +5 (13 voturi)    
        Presa a latrat mereu... (Joi, 28 iulie 2011, 23:02)

        iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui mircea

        ... ca la orice se intimpla rau in tara asta de vina este presedintele, nu justitia si politia!?
    • -14 (44 voturi)    
      multumesc (Joi, 28 iulie 2011, 21:30)

      annoying_orange [utilizator] i-a raspuns lui annoying_orange

      multumesc mult pentru minusuri. asta inseamna ca am dreptate, si imi arata mie, cat si altora care poate vor da peste aceasta stire, cam cat pret pune PDL pe libertatea cuvantului (voi astia platiti sa "zdrobiti orice semn de dizidenta")
      • +6 (22 voturi)    
        bine, am inteles. (Joi, 28 iulie 2011, 21:56)

        misescu [utilizator] i-a raspuns lui annoying_orange

        Poti alege alte siteuri pe gustul tau, libere.

        Eu nu comentez pe siteuri al caror continut nu imi place.

        Cauta joyeux rouge, blue ou jaune. Oferta este chiar generoasa in acest domeniu.
      • +9 (31 voturi)    
        E jenant (Joi, 28 iulie 2011, 22:23)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui annoying_orange

        pentru un "student la drept" sa faca apel la o astfel de "logica".

        Unde esti student? La vreo particulara fara frecventa?
        Este absolut deranjant ca o persoana ce se pretinde a fi student la Drept sa nu stie ce aceea liberatatea cuvantului.

        Hai sa iti explic domnule student: Tu ai dreptul sa spui ce vrei; dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa fim de acord cu ceea ce ai spus tu. Si la fel cum tu ai dreptul la opinia ta la fel au si altii dreptul la opinia lor (care poate fi exprimata prin minusuri.)

        Si inca un lucru: daca primesti minusuri nu inseamna ca spui un adevar. Inseamna ca cei ce ti-au dat acele minusuri nu au fost de acord cu tine.
        • +7 (17 voturi)    
          . (Joi, 28 iulie 2011, 22:56)

          Algernon [anonim] i-a raspuns lui Doc

          fii domne înțelegător... nu a ajuns la lecția asta, încă
      • +7 (9 voturi)    
        faptul ca iei minusuri (Vineri, 29 iulie 2011, 14:48)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui annoying_orange

        mai multe decat plusuri, nu inseamna ca esti cenzurat ci ca sunt mai multi oameni de alta parere decat tine, in comparatie cu cei care iti impartasesc opinia.
        atat.
    • +14 (32 voturi)    
      corect (Joi, 28 iulie 2011, 21:55)

      uzu [anonim] i-a raspuns lui annoying_orange

      ai zis bine "doi centi". atat valoreaza impartialitatea ta. eu tocmai citesc o carte de Plesu, imi palce cum gandeste. asta insa nu ma face sa fiu deacord cu el in ceea ce il priveste pe Basescu. Basescu e genul pentru care omul = fapta. nu omul = gandul.
      de la asta pana la a respecta cultura si oamenii de cultura e cale lunga.
      • -3 (11 voturi)    
        "IMGB face ordine..." (Joi, 28 iulie 2011, 23:45)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui uzu

        si "noi muncim, nu gandim!" , voi "actionati, nu ganditi!"
      • +4 (6 voturi)    
        schimb de locuri? (Vineri, 29 iulie 2011, 9:56)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui uzu

        ar fi putut A.Plesu sa fie presedinte? Cehii nu au fost entuziasmati de Vaclav Havel ca presedinte, iar Havel -presedinte pur onorific- nu a trebuit sa faca fata problemelor din RO! Toata stima pt. Leonardo da Vinci, dar ar fi putut lua locul lui Berlusconi sau Alcide de Gasperi?
        • +1 (3 voturi)    
          medic (Sâmbătă, 30 iulie 2011, 0:58)

          diego [anonim] i-a raspuns lui naiv

          Iti doresc un medic care sa nu fi deschis cartea prea mult! :)
    • +15 (27 voturi)    
      impartial din parti (Joi, 28 iulie 2011, 22:40)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui annoying_orange

      "vorbesc din postura de student la drept, deci sunt, intr-un fel, impartial"

      Un alt produs de marca al facultatilor particulare!

      Nu te mai obosi cu sofisme de doi bani, poti sa-l injuri pe Basescu cat vrei, ai destui suporteri.
      Nu te obliga nimeni sa iubesti sau sa urasti un politician, nu mai traim in comunism.
      Doar ca atitudinea pro sau contra unui politician e un semn de prostie prin definitie.

      Vorbesc din postura de student al vietii, deci sunt, intr-un fel, impartial.
    • +7 (13 voturi)    
      respect (Vineri, 29 iulie 2011, 8:32)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui annoying_orange

      Iar eu nu am nici un respect pentru studentii din tara asta, la modul general vorbind.
      Asa cum v-ati invatat sa furati la BAC urmariti sa furati acuma la toate examenele. Credeti ca diplomele va asigura un statut social si respectul celorlalti.
      Caut sa angajez de luni de zilestudenti sau proaspat absolventi dar desi se prezinta cu felurite diplome si certificate cand ii testezi iti dai seama ca acele examene au fost luate invatand grile de raspunsuri pe din anafara sau pe baza de "brain dump-uri" gasite pe Internet. Am cate o mie de aplicari pentru posturile disponibile (IT) pe site-urile de Joburi din ele daca pot sa aleg pentru interviuri 50 e bine. La interviuri toti vor masina, laptop si telefon de firma si minim 1000Eur pentru postul respectiv. Imi pun in fata felurite diplome care ar trebui sa ateste cat sunt de pregatiti. Cand insa vine vorba sa dea solutii practice nu sunt nici la nivelul unuia care aspira la certificarea pe care deja el o are.
      Daca stai mai mult de vorba cu ei iti dai seama ca nici macar n-au deschis cartile din programa pentru exemenele ale caror diplome le prezinta ci pur si simplu au invatat raspunsuri pe din afara (ca de, la Prometric sau VUE nu merge cu copiatul).
      Peste 10-20 de ani o sa ajungeti, in masa, buni numai sa spalati masinile asiaticilor care incep sa vina in Romania. O sa pierdeti tara asta pe mana voastra si a politrucilor care o conduc de 20 ani daca nu se face ceva foarte rapid.
      • +2 (10 voturi)    
        Va meritati oamenii pe care nu ii aveti. (Vineri, 29 iulie 2011, 9:35)

        Iasomia [anonim] i-a raspuns lui Vuck

        No, domnule Vuck, va meritati oamenii pe care ii cautati si nu ii aveti. Desigur, toata lumea cauta tineri, adolescenti chiar, studenti sau proaspeti absolventi. Pana in 25 de ani, ca na, asa este trendul. Nu conteaza ca altii au 35 si stiu si programare, si stiu inca cursurile din facultate, si poate ca ar trece testele dumneavoastra. Nu, ei sunt probabil mult prea batrani pentru dumneavoastra. Le dati CV-ul de la inceput deoparte.

        Mi-e greata cand aud ca tinerii nu stiu, nu fac etc. Dar restul populatiei? De ei nu mai pomeneste nimeni. "Specialistii" par ca s-au tampit dintr-o data, odata cu varsta. Ca doar asa este prejudecata, nu?
        Mai lasati-ne cu tinerii care nu stiu!
        • -3 (5 voturi)    
          Jos intelectualii ??!!! (Vineri, 29 iulie 2011, 11:58)

          Misa [anonim] i-a raspuns lui Iasomia

          Mi-aduc aminte cu groaza de sloganul asta, lansat in anii '90 - 92" de catre "muncitorimea" bucuresteana iesita in strada sa sustina realizarile catatenesti ale minerilor chemati de tovarasul Iliescu si sa apere la randul lor democratia, transportati de trenurile gestionate de catre ministerul in care actulalul sef de stat a detinut numeroase functii! Atunci nu era anticomunist, atunci nu dadea bine. Presedintele nostru oricat de multi alegatori ar incerca sa pacaleasca nu este altceva decat un descendent al FSN-istilor de-atunci, iar faptul aparatorii lui vasnici neaga asta nu denota altceva decat ignoranta sau rea vointa. Mai trista decat aceasta situatie este insa lipsa de alternativa, opozitia nefiind altceva decat aceeasi Marie cu alta palarie.
  • -9 (41 voturi)    
    Hmmm (Joi, 28 iulie 2011, 21:04)

    MRSmrs [utilizator]

    Dar cum isi poate explica Plesu ca el "mare intelectual" nu si-a dat seama de adevaratul bese decat peste muuuult timp?!Cand acest adevar il cunosteau si cei fara "fite" adica oamenii de "rand"...
    Nu cumva "intelectualii" ca (si) el au facut un compromis pentru bani si functii cu bese?
    "Intelectualii" dupa '90 au devenit celebri ca fiind interesati exclusiv de buzunarul si imaginea lor....asa a facut si Plesu (adica s-a "manjit" din interes meschin) iar acum se autovictimizeaza...
    • +13 (21 voturi)    
      Sacrificiu (Joi, 28 iulie 2011, 21:48)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

      Ai dreptate. I-ai dat o lectie lui Plesu. Daca Basescu te-ar solicita sa-i fii consilier, ai refuza cu o replica dura. Exact ceea ce ar face si alti oameni fara "fite". Dar presedintele nu banuieste ce pierde fara un consilier ca tine. Parerea mea, daca Basescu insista vreodata, sa accepti, ca un fel de sacrificiu pentru tara. Ai putea sa ajuti multi romani fara "fite".
      • -9 (17 voturi)    
        Hmmm (Joi, 28 iulie 2011, 22:03)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Sa fiu "consilier" doar de imagine si ca sa aiba pe cine lua la 'misto' bese ...nici vorba.
        Nu vad la ce folosesc sfaturile( bune-probabil- de la Plesu) atata timp cat bese nici nu le asculta...el te are doar ca pe un tablou, sa se poata lauda cu el!
    • -4 (14 voturi)    
      Hmmm (Joi, 28 iulie 2011, 22:43)

      anonimo [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

      Ai pierdut ocazia sa taci ca sa fii putin mai presus de tampenia pe care tocmai ai spus-o.
      Nu uita ca Basescu, l-a avut consilier pe dl.Plesu, care si-a dat seama despre anturaj si calitatea serviciului in care activeaza imediat. Ca dovada si-a dat demisia in cateva luni.
      • +8 (18 voturi)    
        Hmmm (Joi, 28 iulie 2011, 23:11)

        ioil [anonim] i-a raspuns lui anonimo

        Base a luat consilier pe Plesu cred eu ca sa-si apropie intelectualitatea,sa fie ajutat de aceasta nobila patura sociala ,la carmuirea tarii.Si a dat seama dupa un timp ca Plesu este total inafara acestei functii si l-a tratat mai superficial.Plesu sigur nu are cu ce ramane in istorie dar Base da!
        • +2 (4 voturi)    
          O da. (Vineri, 29 iulie 2011, 0:20)

          paraipan [utilizator] i-a raspuns lui ioil

          Chiar ca da.
        • +2 (8 voturi)    
          Plesu a fost un foarte bun ministru de (Vineri, 29 iulie 2011, 3:38)

          Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui ioil

          externe, intr-o perioada critica pentra tara. I s-a recunoscut acest merit in toate cancelariile tarilor din UE. Basescu i-a cerut sa-i fie consilier, intre altele, si fiindca Bucurestiul avea atunci o relatie nu prea buna cu Parisul si Berlinul, iar Plesu era respectat de politicienii din Franta si Germania. Cine incearca sa minimalizeze un om ca Plesu greseste profund. Bine, cel putin ca nu l-ai injurat, cum fac o multime de nulitati care (desi e mic de statura) nu-i ajung nici pana la genunchi. . .
          • 0 (8 voturi)    
            baiat fin Plesu! (Vineri, 29 iulie 2011, 15:13)

            leopold [anonim] i-a raspuns lui Mihai Bucur

            Discurs de salon,filozofie grea si intr-un bat de chibrit ,carti si eseuri adresate unui anumit segment.Dar,in functia de consilier nu trebuie sa ai discurs de salon,trebuie sa fii tehnic.Cum poti sa faci fata unei fise de post cu atributii stricte si clare tu fiind un boem? Demisia,din cate imi amintesc,a fost " din motive de sanatate" ,la fel si cu cea a Renatei Weber care ,se presupunea ca are cancer.Un boem ca domnul Plesu are o viata foarte fericita la curtea domnului Patriciu.Mai apare din cand in cand la televizor .Ceea ce ma nedumireste este tresarirea tardiva de orgoliu.Nu exista o alta explicatie decat ca s-a produs la comanda,cu azimut clar:presedintele.Si aceasta este singura explicatie,pentru ca in cazul sotilor Halpert a tacut precum un las.Lasati ,domnule Plesu,consolati-va precum Narcis ca sunteti un intelectual neinteles ,dar extrem de bine evaluat de catre presedinte.Si va mai spun ceva ce nu trebuie sa uitati:mai sunt si alti intelectuali in tara asta.
            • -1 (5 voturi)    
              l-ai pus pe ganduri pe Plesu... (Vineri, 29 iulie 2011, 20:49)

              vio [anonim] i-a raspuns lui leopold

              ce sa-ti spun?! nu mai poate de peroratiile tale savante!!!! Intre Plesu si Basescu, iti inteleg acum admiratia nemarginita ptr Basescu!! Nu aveai cum sa ai alta optiune, este evident.....
              Esti departe de capacitatea de a-l aprecia pe Plesu, dar nu-ti lipseste nimic, dimpotriva, ca sa-l admiri pe Basescu.....
              • 0 (2 voturi)    
                nu prea le ai (Sâmbătă, 30 iulie 2011, 7:32)

                leopold [anonim] i-a raspuns lui vio

                cu logica.Probabil ca nu ai condus decat masina la viata ta.Talentul actoricesc al intelectualilor revoltati nu dezvaluie decat un comportament mercantil .Acest atac tardiv cred ca este extrem de bine calculat:da bine in fata patronului,recte Patriciu si de ce nu un vis maret de a ajunge iar ministru intr-o eventuala guvernare usl.Este fancy acum sa-l ataci pe presedinde:iti creste notorietatea si iesi din conul de umbra care te ameninta cu uitarea totala.Boemule,nu-i asa ca sunt un elixir pentru tine,dimineata pe buda ,articolele neintelesului intelectual?
          • 0 (2 voturi)    
            a fost ce? (Sâmbătă, 30 iulie 2011, 1:06)

            dana [anonim] i-a raspuns lui Mihai Bucur

            va reamintesc: niciodata dar niciodata un caine nu musca mana din care a primit o bucata de paine
            prietenii stiu de ce?
    • +1 (3 voturi)    
      sunt confuz! (Vineri, 29 iulie 2011, 9:58)

      nedumerit [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      dupa tine A.Plesu nu e intelectual si M.DInescu este? PS. M.Dinescu are rang de secretar de stat si de mosier (dubios)
      • 0 (4 voturi)    
        Hmmm (Vineri, 29 iulie 2011, 10:49)

        MRSmrs [anonim] i-a raspuns lui nedumerit

        Chiar ca esti foarte confuz...eu nu am spus nimic despre Dinescu.
      • -1 (5 voturi)    
        Nimic logic ... (Vineri, 29 iulie 2011, 15:49)

        ro. fighter [anonim] i-a raspuns lui nedumerit

        Vorbim aici de Basescu -comunist convins si " reprezentant " la Anvers in 89 pe de o parte si pe de alta de Dinescu - urmarit de Securitate in 89 , seghestrat si pazit in propria casa , poet care l-a criticat in public pe Ceausescu. Daca nu stii perioada crede - ma ca trebuia sa ai un curaj nebunesc sa faci asta , era ca si cum te-ai condamna la moarte . In anii nostri , pentru unii Basescu a devenit om de dreapta ... , reformator si acuzator al .. comunismului iar Dinescu " mosier dubios ". Sunt de acord ca putem avea fiecare simpatii dar exista o logica suverana care iti poate spune ca te inseli ...Te rog sa te intrebi cati nu puteau sa mai suporte comunismul dar cati au avut curajul lui Dinescu ? Iata pentru ce acesta nu trebuia jignit de cel care nu se revolta deloc impotriva ororilor comunismului sau ale Securitatii pentru ca atunci ii era foarte bine , dar dupa razboi....
        • +4 (8 voturi)    
          pazit!de ce? (Vineri, 29 iulie 2011, 16:07)

          bula [anonim] i-a raspuns lui ro. fighter

          dupa unii, Dinescu era pazit de Secu ca sa nu intre prea des in contact cu GRU sau KGB! Iar a acorda calitatea de intelectual cuiva dupa pozitia sa fata de Basescu e ciudat(vezi pe MRS de mai sus)
          • -1 (5 voturi)    
            Lui Bula... (Vineri, 29 iulie 2011, 16:25)

            ro . fighter [anonim] i-a raspuns lui bula

            Am spus " sechestrat " si nu " pazit" . Am cazut - ca popor - in capcana nihilismului , cei urmariti de Securitate sunt acum dubiosi iar cei ce erau in gratii sunt reformatori. Tin minte ca ascultam la Europa Libera despre ceea ce suporta Dinescu fara sa-mi inchipui ca peste ani lumea va uita asta si-l va condamna pentru faptul ca gateste si se exprima bine si ca mai face misto de un Presedinte Nu este ciudat ca unii il acuza ca il critica pe Basescu iar asta este chiar libertatea pentru care multi au murit in 89 ?
  • +5 (23 voturi)    
    Nu mai face... (Joi, 28 iulie 2011, 21:16)

    Costin1968 [utilizator]

    ...mon cher, pe Intelectualul polonez, CA N-ATI FOST!!!!!!
  • +9 (21 voturi)    
    ma intreb ce-a cautat domnul plesu (Joi, 28 iulie 2011, 21:27)

    zaboo [utilizator]

    langa Base - daca asta ii e(ra) opinia
  • -14 (28 voturi)    
    5 luni.... (Joi, 28 iulie 2011, 21:30)

    lili [anonim]

    Pai, a rezistat mult Dl Plesu langa Basescu !!!! 5 luni de zile sa rezisti langa Basescu cand intre ei este o incompatibilitate strigatoare la cer, chiar mi se pare un act eroic din partea lui Plesu.... langa Basescu rezista cei care sunt de aceiasi samanta cu el, oameni nesemnificativi ca valoare.... dar care stiu bine sa se pozitioneze langa Basescu, astia se numesc oportunisti, ori Plesu nu poate fi asa ceva.... Mie mi-ar placea sa spuna sincer ce gandeste despre Basescu si Dl Liiceanu... si Dl Patapievici.... chiar si Dl Tismaneanu.....cam astia au mai ramas alaturi de Basescu(de fapt, inca nu si-au exprimat public opiniile cum a facut nu 1 data Plesu!!) dintre cei care odata erau "intelectualii" Presedintelui Basescu....
    • +10 (22 voturi)    
      "nu 1 data" ??? (Joi, 28 iulie 2011, 21:34)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui lili

      tu esti semnificativa ca valoare - dar in modul, fatuco! da' te suportam, ca tre' sa traiasca toti...
      • +4 (8 voturi)    
        Ssst! Mai e un BAC in toamna! (Joi, 28 iulie 2011, 22:57)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        sa fim mai toleranti...
    • +1 (5 voturi)    
      Oportunistii (Vineri, 29 iulie 2011, 13:20)

      Demetra [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Din nefericire, Plesu a fost si este un oportunist. A intrat in tot felul de combinatii politice, inclusiv FSN , PDSR, asa ca scutiti-ma cu statura morala a lui Plesu. Un fripturist, ca multi altii, care se da fata mare, desi a facut centura.
    • +3 (5 voturi)    
      si sa nu uit (Vineri, 29 iulie 2011, 13:59)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui lili

      langa o valoare ca tine rezista "cei care sunt de aceiasi samanta cu" tine... subliniez "aceiasi", bai valoare! si tu faceai misto de eba...
  • +4 (14 voturi)    
    si mai spus Plesu....si a spus la fel de bine.... (Joi, 28 iulie 2011, 21:52)

    costica [anonim]

    Deşi îl consideră pe şeful statului un om cu calităţi, Pleşu este deranjat de faptul că lui Băsescu i se refuză orice greşeală şi i se explică orice greşeală. "Asta e o formă de idolatrie", spune el.

    În opinia sa, un consilier trebuie să deţină trei calităţi: să fie foarte bine informat, să aibă experienţă şi o anumită autoritate în faţa consiliatului. În acelaşi timp, cunoscutul filosof şi om de cultură este de părere că un intelectual care optează definitiv pentru o carieră politică nu mai face parte din categoria din care a plecat. "Un intelectual e cineva care vrea să înţelegă lumea, un politician e cineva care vrea să schimbe lumea. Sunt două activităţi complet diferite", a mai spus Pleşu.
  • +12 (18 voturi)    
    asta e problema (Joi, 28 iulie 2011, 21:57)

    I [utilizator]

    toti vor sa fie intelectuali, sa o duca bine dar altul sa munceasca sa fie pragmatic si sa-i respecte :))
  • -8 (16 voturi)    
    Cam tarziu (Joi, 28 iulie 2011, 22:04)

    guru [anonim]

    se trezesc intelectualii.Dupa ce Basescu si tagma lui au distrus tara asta aproape in intregime,e cam tarziu.Dar este bine si acum.Din pacate mai sunt intelectuali ca Patapievici si Tismaneanu,care inca ii tin isonul.Probabil ca si acestia in curand ii vor intoarce spatele.Basescu trebuie sa iasa pe usa din dos a istoriei cat mai repede posibil.
  • +12 (18 voturi)    
    Las ca si Herta Muller v-a luat in bascalie... (Joi, 28 iulie 2011, 22:13)

    Claude [anonim]

    ...dar era foarte serioasa in ceea ce spunea. Nene Plesule, imi esti simpatic dar cind stiu ca i-ai purtat atit trena lui Petre Roman, ma lasi rece cu remarcile astea.
    • +15 (19 voturi)    
      las' ca nici trena lui Crin nu -i mai breaza! (Joi, 28 iulie 2011, 23:19)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Claude

      Ce frustrari, ce ranchiuna, ce frecusuri nene... Caldura mare pe caldaramul dambovitean, se-ncing spiritele si incep sa iasa scantei. Dar Presedintele va avea intelepciunea sa te ignore-n continuare D-le Plesu, nu-ti va purta pica asa cum faci D-ta, e mult mai tolerant, mai istet decat il crezi, te lasa sa-ti faci damblaua (daca asta te racoreste). Trist, "kleinkarriert" semne de slabiciune pe care nu le-as fi banuit la D-ta. Iar noi ceilalti te vom iubi in continuare asa cum esti, numai sa nu ne tradezi cu uslasii. Ar fi uiltima picatura.
      • -8 (12 voturi)    
        Intelepciune? La Base? (Vineri, 29 iulie 2011, 8:11)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui roman diaspora

        Dl. Presedinte, cum cu admiratie ii spui tu, e oricum doar intelept nu. Intelepciunea implica o putere de detasare, un calm, o putere de analiza pe care Dl. Basescu nu le-a avut niciodata.
  • +21 (23 voturi)    
    Parerea mea (Joi, 28 iulie 2011, 22:14)

    CezarN [utilizator]

    Respectul este ceva care se acorda unei persoane, este o chestiune de la individ la individ, nu de la individ la turma sau de la turma la turma. Ca altfel, putem vorbi in banere ca suporterii de la fotbal, ceva in genul "Poli, respekt pentru Rapid".

    Si Nastase este "om cu carte" si zau daca am vreun respect pentru el. La fel si Mircea Dinescu sau Stelian Tanase. Andrei Marga sau Ecaterina Andronescu. Nici pentru Vladimir Tismaneanu si nici pentru ... ma rog, ramane deschisa lista fripturistilor din jurul politicienilor sau din politica, a celor care pervertesc ideea de "om cu carte" pentru un oscior de la masa politicienilor pe care, din cand in cand, cand isi aduc aminte ca sunt oameni cu carte, ii injura din varful limbii cu superioritate.

    A spune ca trebuie sa ai respect pentru "oamenii cu carte" doar pentru ca "au carte" este ca si cum ai spune ca trebuie sa ai respect pentru oamenii cu bâte, doar pentru ca unii dintre ei sunt pastori, uitand ca altii iti dau bâta in cap si te buzunaresc.

    Toti stim ca Basescu este un necioplit cu educatia facuta pe nave si in porturi, insa, spre deosebire de un consilier ca Dan Iosif (Dumnezeu sa-l ierte!), atunci cand un om "cu carte" accepta postul de consilier al presedintelui Romaniei eu presupun ca ar trebui sa o faca pentru Romania, nu pentru Basescu sau pentru a-si impodobi incheieturile cu bratari dacice. Iar daca, in postura consilierului-om-cu-carte, ai de ales intre satisfacerea amorului propriu si , daca nu a face bine Romaniei, macar a impiedica un rau, mie mi se pare foarte usoara alegerea.

    Dar, desigur, oamenii "cu carte" iubesc altfel tara si ar putea scrie tratate intregi spre a justifica cealalta optiune. Bine ca Nicolae Balcescu nu a apucat sa le citeasca justificarile.
    • -10 (16 voturi)    
      Aoleu! (Joi, 28 iulie 2011, 23:01)

      worker [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Ce mai demagogie, ce mai inflexiuni pline de goliciune. De cind cu milioanele de intelectuali marca Spiru Haret s-a ajuns sa poti scuipa de sus pe oricine... Oameni buni, peste citiva ani Basescu va disparea de pe scena politica si a istoriei. Haideti sa nu scuipam in valorile nationale, putine cite mai avem.
      • +1 (5 voturi)    
        Da,da... (Vineri, 29 iulie 2011, 20:39)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui worker

        ...si ramane valoarea A. Plesu cu cele trei mari carti : Minima Moralia, Asul de pica si Juvetele de trefla...sa-l mai supere mult pe Base, ca da ala, scarbit, drumul la ce stim toti : ca domnii literati erau filozofi cu voie de la Secu' ca Dinescu e KGB notoriu...vorba Herthei Mueller : Pe voi de ce nu v-a batut secu si militia???
    • +21 (25 voturi)    
      excelent (Joi, 28 iulie 2011, 23:08)

      carmen [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Excelenta analiza. Imi place Andrei Plesu dar imi place si Traian Basescu. Cu toate astea, ce fel de presedinte ar fi fost Traian Basescu daca ar fi cedat demersului filozofic prelung dumicat in loc sa actioneze. Modelele de gandire si de actiune sunt complet diferite la cele doua personaje. Daca ar fi sa aleg intre cei doi, l-as alege pe Basescu , pentru ca are un impact mai mare asupra schimbarii societatii. Cat despre Plesu, atat de usor a schimbat patronul ... as fi curioasa daca a avut vrei revelatie de Minima Moralia cand a primit bani de la Paturiciu.
      • -4 (8 voturi)    
        Draga (Vineri, 29 iulie 2011, 0:25)

        paraipan [utilizator] i-a raspuns lui carmen

        Plesu nici n-a candidat la presedentie, asa ca e normal sa-l alegem pe Basescu. A treia oara sigur va fi cu noroc.
    • +5 (7 voturi)    
      Din pacate, politica hotnews nu-mi (Vineri, 29 iulie 2011, 9:59)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      permite decit un singur vot. Un comentariu excelent !
      Multumesc pentru modul in care ginditi. Nu ma mai simt singur.
      • 0 (2 voturi)    
        te sustin (Sâmbătă, 30 iulie 2011, 1:06)

        diego [anonim] i-a raspuns lui Kecske

        Corect, Kecske. Votul nu e suficient. Trebuie sa-l laudam pe Cezar si in vorbe!
  • +9 (21 voturi)    
    dar cum (Joi, 28 iulie 2011, 22:16)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    candida el impreuna cu paler si dinescu in '90 a uitat? Si nici de coposu nu-i prea placea, el era, asa, echilibrat, atit de echilibrat incit licheluta in pulovar petre roman l-a facut ministru. Chiar, petre roman e intelectual, ce crede plesu despre asta?
    Intre timp am vazut cine era paler, un invidios pe ceausescu, membru supleant al cc al pcr, producator de scrieri minore si practic de necitit, si cam atit, iar pe dinescu il vedem de la un timp in adevarul lui de parvenit, slugoi la vintu si voiciorescu.
    Incepe sa se vada si caracterul filistin, (sau o fi fanariot?), al lui plesu.
    A fi slugoi intelectual la patriciu este mai onorabil, nu-i asa?
    • 0 (4 voturi)    
      Paler? De necitit? (Vineri, 29 iulie 2011, 8:15)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      OK, ai cam sarit calul... Paler era de necitit pentru imbecili, cretini, dobitoci, egoisti etc. deci faptul ca tu nu-l poti citi spune multe, dar nu despre Paler, a carui valoare a fost stabilita de mult, ci despre tine.

      Foarte interesant cum, atata timp cat lumea e cu Basescu, totul e ok. Cum isi schimba parerea despre el - ei, cei care au stat cu el, care au muncit impreuna cu el, care au apucat sa-l cunoasca din viata, nu din povesti - cum ei devin vanduti, prosti, oportunisti etc.
  • +14 (20 voturi)    
    intelectual? (Joi, 28 iulie 2011, 22:33)

    mem [anonim]

    Intelectualii nu barfesc, matale barfesti acum, prin urmare nu esti intelectual.
    Sau mai precis, esti un intelectual de teve.

    Matale precum si multi altii nu deosebesc omul de persoana publica, in cazul de fata, presedinte, care trebuie sa mai si manipuleze ca sa-si atinga scopurile.
  • +7 (15 voturi)    
    Remarca (Joi, 28 iulie 2011, 22:36)

    Jean Dalidis [anonim]

    Andrei Plesu nu e numai un mare mincau si un grozav taietor de frunze la caiini, dar e si un intelectual de vaza.Pune coperti la carti.Nu prea merge el la biserica dar in rest e baiat bun.
  • -6 (18 voturi)    
    Despre Plesu (Joi, 28 iulie 2011, 22:36)

    liiceanu [anonim]

    Ce caraghiosi lamentabili sunteti toti prapaditii care vorbiti urat despre Andrei Plesu. Nu-i ajungeti nici la degetul mic voi cei care savurati HaHaHa-urile lui Basescu. L-ati ascultat vreodata pe maestrul Plesu, voi cei care dati minusuri in prostie si incepeti cu tampenii ca ar avea Plesu barba neingrijita si ca nu stiu ce comunist ar fi? Ati auzit la dumnealui ca orice discurs ar tine, nu il auzi vreodata sa se screme in ahhhh, ihhhhh, sau alte onomatopee, ci ii curg cuvintele elevate fluent? Voi aveti curaj sa vorbiti despre Plesu si sa il comparati cu Basescu? Pai cand Basescu juca dardalaul si cloanca pe vasele flotei disparute cu alti mateloti, Plesu era la universitatile din Germania inconjurat de oameni alesi, nu de prapaditi cu veleitati de intelectuali. Vorba lui Goga: Popor minor, tara de secaturi! Asta sunteti!
    • +3 (17 voturi)    
      Adica, (Joi, 28 iulie 2011, 23:24)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui liiceanu

      Cand Base juca dardalaul cum spuneti pe vapor ,Plesu era in Germania?In ce calitate?Trimis de ceausescu sau fugit?Pe ai cui bani era la universitati?Sa stim si noi cu ce fel de "intelectoal" avem de aface?
  • -8 (14 voturi)    
    Basescu are respect pentru un singur om (Joi, 28 iulie 2011, 22:50)

    smen [anonim]

    Johnie Walker,ba daca ma gandesc mai bine si pentru Jim Beam
  • +16 (20 voturi)    
    cutia Pandorei (Joi, 28 iulie 2011, 22:58)

    Socrates [anonim]

    Aici Plesu a pasit pe un teren minat.
    Cred ca oamenii de carte nu au nici un fel de respect si simpatie fata de alti oameni de carte.
    Mancatorie si invidie mai mare decat in mediul cultural sau academic e imposibil de gasit.

    Dar sincer eu nu-mi amintesc sa fi facut Basescu parada cu intelectualii lui de curte. Dimpotriva, declaratiile lui despre scoala romaneasca producatoare de analfabeti (sau ceva asemanator) nu cred ca i-au adus multa simpatie.
    Si e un pic naiv sa spui ca a castigat alegerile votat de intelectuali, e prima data cand aflu ca avem o tara in care intelectualii sunt majoritatea :-)
    • -1 (5 voturi)    
      uiti ca a castigat cu foarte putine voturi in plus (Vineri, 29 iulie 2011, 9:48)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Socrates

      ....
      • +4 (6 voturi)    
        n-am uitat (Vineri, 29 iulie 2011, 17:29)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Ce vrei sa spui?
        Ca ar trebui sa obtina asa vre-o 90% din vot ca sa fie pe merit?
        Un vot in plus ajunge, mon cher, asta e regula democratiei. Si daca mi-amintesc corect a avut binisor mai multe.
        Sau doresti tu sa inventezi votul cu zecimale, logica fuzzy, calificative de merit, concurs de dosare etc?

        Eu m-am referit la parerea lui Plesu despre rolul hotarator pe care l-au avut intelectualii in alegeri, care e pura fabulatie. In nici o tara intelectualli nu au rolul hotarator la vot, prin simplul fapt ca sunt o minoritate. Bineinteles, ca si formatori de opinie pot fi mult mai influenti.
        Intelectualii de genul lui Plesu ar trebui sa se implice politic in alt mod: analiza la rece a puterii si societatii (dar barfele despre Basescu nu se ridica la nivelul asta), prin think-tank-uri si organizatiile societatii civile.
        Sau sa intre in jocul politic de pe pozitii partizane daca au chef, dar atunci sa renunte la pontificat.
        Problema e ca majoritatea intelectualilor se simt prea subtiri si superiori pentru implicare in "cloaca" politica si nu se obosesc nici macar sa voteze.
        Chibitatul e mult mai usor.
  • +11 (19 voturi)    
    ... (Joi, 28 iulie 2011, 23:05)

    Algernon [anonim]

    1. de ce acum?
    2. dl. Pleșu este angajatul lui Conu' Dinu. C]nd era `angajatul` lui Băse parcă nu zicea nimic, așa cum acum nu zice nimic de Conu'
    2. e o vorbă românească: `nu scuipi unde ai pupat și nu pupi unde ai scuipat`. Dar politicienii și intelectualii noștri exact asta fac.
  • +6 (14 voturi)    
    parerea mea (Joi, 28 iulie 2011, 23:15)

    anonim [anonim]

    Basescu spre deosebire de Plesu si de noi care comentam face ceva, bine, rau, cum il duce minte.
    • -2 (4 voturi)    
      rau , foarte rau ...dezastros ... (Vineri, 29 iulie 2011, 9:48)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui anonim

      cam astea ar fi ...
  • +20 (26 voturi)    
    Pragmatic si inteligent (Joi, 28 iulie 2011, 23:18)

    Serje [utilizator]

    Plesu spune foarte bine ca Base este pragmatic si inteligent. E nevoie mare de astfel de oameni. Trebuie sa conduca cineva vapoare, avioane, primarii, guverne, tari. Nu pot fi lasate pe mana vreunor visatori cu cartile la subtioara sau a unor mafioti sarlatani. Fiecare cu menirea si ocupatia sa, fiecare foarte priceput in banca sa, cu admiratia semenilor pe care o merita. Nu poate unul sa faca ce face celalalt.
    Base ii apreciaza pe intelectuali doar ca acestia nu sunt mediul lui, este un om practic si eficient care nu sta sa filozofeze la teoria chibritului sau a scarpinatului pe dupa ureche.
  • +14 (20 voturi)    
    Ce drama! (Joi, 28 iulie 2011, 23:19)

    grunespferd [utilizator]

    Domnul Plesu se plange ca Presedintele era uneori cam mistocar cu uriasele noastre somitati culturale. Cu aceasta ocazie face niste simpatice complimente:

    "El, in sinea lui, are un hohot de ras cand se gandeste la baietii astia."
    "ma prezenta in felul urmator: Si el e domnul Plesu - cred ca ti-am mai spus -... e un geniu."

    Superb, si de o parte, si de alta! Eu cred ca faceau un cuplu simpatic impreuna, pacat ca au divortat.
    • +2 (6 voturi)    
      Motivul divortului... (Vineri, 29 iulie 2011, 9:18)

      samurai [utilizator] i-a raspuns lui grunespferd

      La una din ocaziile oficiale unde au fost impreuna (si unde s-a consumat si whiskey ) Traienel al nostru i-ar fi spus, asa ca un alint, " ia mai dute-n p$%@ mea "...la care d-l Plesu s-a ofensat si dus a fost !
      Sincer sa fiu ,cred ca amindoi au avut dreptate:sint sigur ca sint multi romani -eu am lucrat printre hardisti si softisti,deci oameni ai zice educati iar multi dintre ei aveau "ticul" asta verbal cu p$%@ si atunci,zic, ce te astepti la un marinar,lucrind numai printre barbati si munca grea, nu gluma,te mai ia gura pe dinainte.
      Pe de alta parte si d-l Plesu a avut dreptul sa se supere pt. ca in lumea "lor " nu se vorbeste asa !
      Deci pina la urma,nepotrivire de caractere... Personal as fi vrut ca d-l Basescu sa-si ceara scuze si/sau ca d-l Plesu sa treaca peste acea injuratura si sa se gindeasca la miloanele de romani care-l citesc si iubesc si pe care-i putea reprezenta mai bine din postura pe care-o avea !
  • +4 (12 voturi)    
    D-le Plesu (Joi, 28 iulie 2011, 23:21)

    jan dinu [anonim]

    Cotrocenii nu este o locatie pentru
    "cenaclu literatilor shi intelectualilor ".!
    Pragmatismul in politica unei tzari ca
    Romania ce era distrusa deja cind
    a preluat postul de presedinte - pentru o schimbare rapida a macazului pina
    nu deraia intreaga garnitura (tzara)in prapastie !
    D-ta itzi cunosti bine dosarul ,..dar shi Basescu a avut curiozitatea cine "activeaza shi slujeste pe seful de stat ! Dupa trecerea timpului se stie destul fara
    a mai fi fi nevoie de mai multe ...scormoniri - presupuneri ..etc ...De la inceput te-ai infiltrat
    jucind rolul pentru altii ,shi cind s-a aflat
    ...ai fost fortat ...exmatriculat !..
    Vaporeanul Basescu a citit shi EL in cursele lungi
    ...beletristica - realista ori stiintifico- fantastica fara
    "agatare" in "realizarile "iluzorii ...
    In politica trebuie s-a iei hotariri ..imediate bune,dure cu multe ramificatii
    shi responsabilitate pentru tzara shi neamul
    din care faci parte . Complotistul partener
    cu Magureanu la Tiscani ...nu poate avea vreo aureola ...morala sa ne dea lectii !
    Jan Dinu-USA
  • +10 (12 voturi)    
    ho hooo, schimbare de directie, dragilor (Joi, 28 iulie 2011, 23:36)

    ... [anonim]

    cat d-l Plesu si ai sai erau in luntre, fereasca Sfantul sa zici ceva rau de ei, desi nu li s-a dat o coloana vertebrala de servici cand au aderat la "cauza".

    acum, cand cad in dizgratie, sunt "slugoi"??? =))

    si domniile voastre ce sunteti? doar oi? nu, pentru ca oile sunt blande si inofensive. oamenii nu.

    domnii Plesu sau Liiceanu, si toata "elita" intelectuala romaneasca oficiala sunt oameni de o cultura vasta, inteligenti, spirituali, rafinati si cum mai doriti domniile voastre. doar ca, in dulcea noastra traditie, le lipseste caracterul. e o meteahna romaneasca mai veche. cei cu caracter sunt dati la o parte, iar vocea lor sufocata.

    iar de cealalta parte, romanul "intelectual" mediu, si SNOB, are nevoie de o asemenea "elevatie" ca de aer. de-asta oameni precum Liiceanu, Patapievici, Plesu, Tismaneanu cad mereu in picioare. ii spurcati voi o tara, dar va trece. mai acu vreo 2-3 ani il ridicati in slavi si pe Marga.
  • +8 (14 voturi)    
    nu e de rau (Joi, 28 iulie 2011, 23:43)

    gaga [anonim]

    ma tot gandesc daca cunosc oameni de actiune care au respect fata de oamenii de carte, cum le spune plesu. nu cunosc. pur si simplu, majoritatea oamenilor 'de carte' nu sunt inspirationali. multi sunt niste veritabili 'fachidioten' de altfel. ma intreb daca profesorul universitar oprescu, spre pilda, are respect fata de oamenii de carte. in fine, basescu a promovat si sustinut totusi extrem de multe figuri de alta calitate decat cele cu care ne-am obisnuit pana la el, inainte si dupa retragerea secretarei saftoiu. asta mi se pare un aspect foarte interesant despre care se scrie putin. cat despre plesu, il citesc cu placere chiar atunci cand face aprecieri superficiale si frivole.
  • 0 (8 voturi)    
    Extremismul nu are doua taisuri precum capitalismu (Vineri, 29 iulie 2011, 0:03)

    Sa nu dati comentariul... [anonim]

    Basescu a trecut nepasator si peste aparitiile imbeciloide ale fiicei sale, tocmai din Parlamentul European si redate de presa. Parca incepe sa semene cu Barack Obama :( Sau constantenii sunt demult in 'zona' si nu stim noi:(
  • -4 (12 voturi)    
    Cam ... (Vineri, 29 iulie 2011, 0:16)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... tarziu cam tarziu, dle Plesu.

    Daca nu exista nici un pic de respect pentru intelectuali cat respect credeti ca are acest individ pentru categoriile mai modeste ale societatii?

    Oricum ... va rog eu reveniti la critica inamicului numarul unu al Romaniei ... Crin Antonescu. Deja e prea tarziu sa intoarceti acum armele ... razboiul e pierdut demult. Din pacate l-a pierdut o tara intreaga desi meritau sa-l piarda doar cei care l-au sustinut pe mojic.
  • +2 (8 voturi)    
    basescu este invidios pe tine ca esti voinic... (Vineri, 29 iulie 2011, 5:32)

    ajabot [anonim]

    asta cu faptul ca stii "4 limbi straine" este de inteles ca esti baiat destept [si le-o tragi subtil la fraierii care nu sunt de calibru tau, ca stii 4 (четыре) lb straine], dar cred ca te-a ofticat mult ca a zis ca ridici " 5 kile" parca ai fi salahor...( cred ca se referea la burta ta...)
  • +3 (9 voturi)    
    domn Plesu (Vineri, 29 iulie 2011, 8:11)

    lzrd [utilizator]

    catzi ""oameni de carte"" merita respect?
    • 0 (4 voturi)    
      putini , dar marinarii ... (Vineri, 29 iulie 2011, 11:04)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui lzrd

      merita toti respect ... nu ?
  • +5 (9 voturi)    
    oamenii de carte vs. conducatorii (Vineri, 29 iulie 2011, 10:10)

    cineva [anonim]

    Istoria oamenilor de carte are multe nume cu care ...de preferinta ne mandrim. Dar acestia in general au fost boieri, care in afara de pasinea pentru litere .... concret .....

    Istoria spune ca marii lideri in vremuri de rascruce nu din randul intelectualilor si oamenilor grei de carte s-au facut ci remarcati ci din randul poporului.

    Cuza ... Avram Iancu ... Tudor Vladimirescu ... ei si-au pus amprenta pe revolutia societatii

    A fost Iorga vreun mare om ...politic ? Sadoveanu ?
    Ei stateau acolo in ungherele lor si se vedeau la Casa Scriitorilor (carciuma) ...in rest ...habar nu se pricepeau la fraiele cailor si manuirea palosului.

    Cand l-au adus pe Carol din GErmania pentru ca nu erau capabili sa gaseasca un conducator printre ei, tot oamenii de carte care erau in forurile d econducere l-au adus. Dar nu s-au priceput sa gaseasca printre ei unul capabil de a si conduce.

    Deci mai scuteste-ma nea Plesule ...oi fi matale om de carte, cul, invatzat si citit ...tot respectul, dar la conducerea statului e nevoie de ...unul care chiar sa stie sa mearga pe sarma si sa manuiasca palosul, lasa-l acolo pe asta de acum ca ii sta bine calare, romanul nu a mai avut viteji de multa vreme, doar maimutzoi.
    • -3 (5 voturi)    
      se pare ca tie iti place (Vineri, 29 iulie 2011, 11:03)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui cineva

      sa fi calarit !

      spor la treaba !
      • +1 (3 voturi)    
        tie iti plac povestile (Vineri, 29 iulie 2011, 14:20)

        cineva [anonim] i-a raspuns lui adrian

        spre deosebire de tine care te lasi calcat in picioare in timp ce casti la gura "invatzatzilor vremii"

        unii citesc din carti si altii duc povara
  • -2 (10 voturi)    
    Un papagal cu barba (Vineri, 29 iulie 2011, 10:27)

    Laur [anonim]

    Mizeriile debitate de acest don' Plesu nici nu merita comentate. Dupa ce ca Presedintele l-a sprijinit acum scuipa mana care l-a ocrotit.
    Sprijinim Presedintele !
    • 0 (2 voturi)    
      sau invers . (Vineri, 29 iulie 2011, 11:02)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Laur

      !
  • +3 (5 voturi)    
    Mie imi plac amandoi (Vineri, 29 iulie 2011, 10:31)

    Tavi [anonim]

    Plesu nu are de ce sa se indigneze. Cunosc sute de cazuri de mari oameni care lucreaza in business-ul international (banci, CEO, agentii, directori in Comisia Europeana, etc) care au acelasi "dispret" pentru oamenii cu carte. Intre un savant cu ochelarii cat fundul de sifon si un pragmatic, intodeauna majoritatea va alege pragmaticul care face bani, misca lumea, produce subiecte. Este si zicala romaneasca: "unde este carte multa e si multa nebunie". Plesu ar trebui sa se indigneze din altceva: ca intre atatia intelectuali aproape nici unul nu are pragmatismul de leadership politic. Si aici imi este marea mea frustrare personala. Polonia a reusit sa aiba un intelectual de marca in fruntea Parlamentului European, nu mai vorbesc de Cehia cu Havel. Real Politik inseamna sa te mai scoli si la 5 dimineata, sa bati tara in lung si lat, sa iei decizii rapide, sa apari la TV, etc. Politica de cafenea facuta odata cu cafeaua pe terasa la ora 10:30 si terminata la cina de ora 20:00 tot cu burta pe o terasa aduce mai mult cu burghezia secolului XIX cand comunicatiile si deci evenimente aproape ca nu existau. Plesu trebuie sa inteleaga un lucru simplu: avem nevoie si de Plesu (care ar putea sa faca un minim efort si sa apara mai des) dar si de Basescu. Fara cei doi cu calitatile si defectele lor, viata in Romania ar fi mai banala decat in Sicilia anilor 50-60 cand mafiotii se plictisisera de furat si nu mai aveau ce face cu timpul. Aici imi pare a fi cheia problemei: ca Plesu nu intelege ca traim inca intr-o Sicilie iar Basescu n-ar putea fi altfel decat este chiar daca Plesu a obosit sau a abandonat lupta.
  • -1 (5 voturi)    
    Dl. Plesu si societatea romaneasca (Vineri, 29 iulie 2011, 10:37)

    Margrethe [anonim]

    Daca s-ar fi nascut la Bucuresti, Beethoven n-ar fi fost mai pretuit decat Barbu Lautaru.

    Dl. Plesu este prea evoluat intelectual si moral pentru a fi pretuit pe deplin in societatea in care traieste. Nu e vorba de a cauta vinovati de o parte sau de alta, este, pur si simplu, o problema obiectiva. Din motive evidente, societatea romaneasca actuala, aflata intr-o anumita etapa al evolutiei sale, e tentata sa pretuiasca mai curand oamenii practici, nesofisticati, care vorbesc "pe inteles" si actioneaza aici si acum, cu efecte imediate. Ei sunt oamenii momentului, necesari si dezirabili in conditiile concrete ale prezentului. Dl. Plesu - si altii ca domnia sa - vegheaza la imbogatirea si slefuirea spiritului romanesc, care n-a inceput cu noi si (sper) nici nu se va termina cu noi ( daca vrem sa fim o natiune si nu o turma de ignoranti care bajbaie prin istorie ca sarmanii din alegoria orbilor). Pe termen scurt - si intr-un context socio-economic care ne limiteaza prioritatile la painea cea de toate zilele - o astfel de preocupare pentru cultura si spiritualitatea de cea mai inalta expresie nu va impresiona prea multa lume. Si cred ca nici dl. Plesu nu se asteapta la asa ceva.
    • +3 (5 voturi)    
      las-o mai moale (Vineri, 29 iulie 2011, 12:42)

      diaspora [anonim] i-a raspuns lui Margrethe

      Daca vrei moralitate citeste Biblia nu Plesu.
      • -1 (3 voturi)    
        cred ca visezi (Vineri, 29 iulie 2011, 14:31)

        visio [anonim] i-a raspuns lui diaspora

        vorbesti de Biblia aceea in care din Adam si Eva au "rasarit" 7 miliarde de muritori? sau vorbesti de biblia aceea in care Abel si Cain se omorau pentru o bucata de paine? sau vorbesti de biserica catolica care l-a ars pe Giordano Bruno?
        nu e treaba mea sa te educ, insa basmele romanesti sunt fabuloase; iar morala o gasesti la sfarsitul lucrarii, explicata chiar la nivelul copiilor...
        by the way, sa stii ca si in basmele romanesti gasesti treaba cu piperul si ramane tanti insarcinata; si inca ceva, basmele romanesti sunt mai vechi decat scrierile biblice; oricum, daca vrei raspunsuri invata greaca si citeste pe rupte; dupa ce vei termina de citit, la un moment dat, vei avea surprize dar iti recomand sa vorbesti cu andreea marin-banica...ea stie si iti poate aranja o intalnire cu Moise...
  • +3 (5 voturi)    
    diferenta inte un intelectual si unul cu (Vineri, 29 iulie 2011, 11:16)

    visio [anonim]

    facultate este uriasa; orice idiot poate face o facultate, dovada clara o vedem zilnic in nivelul de trai (suntem condusi, de 20 ani, numai de genii si activisti de partid); suntem condusi de oameni cu facultate; intelectualii sunt oameni Educati, Poligloti, cu diferite deschideri profesionale si sociale; intelectualii sunt Inventatorii, Inovatorii, sunt cei care isi asuma riscuri in scaunul de ministru; serios acum, cine este acest Plesu? pot srie cel putin o carte de poezie si 2 romane din ce scame mi-a produs creierul dar poate ca nu vreau sa stresez publicul cu aberatiile mele; si ce daca am terminat 2 facultati? si ca mine atatia altii; asta nu ne face intelectuali, ci numai indivizi cu pregatire profesionala extinsa...atat tot, si nu plangem in ziare ca suntem ostracizati de Basescu; intre un fals intelectual si un pragmatic, aleg intotdeauna pragmaticul din simplul motiv ca este util si profitabil (desigur nu vorbim de politicieni, ca astia sunt o specie aparte); atentie: sa nu confundam pragmatismul cu oportunismul; so, Plesu parca a fost ministru Culturii...ce a facut? nu vad piata de carte inundata de "Caietele lui Eminescu"; o sa spuna ca nu a avut bani...acum revenim la treaba initiala: daca era pragmatic, gasea sponsori care isi luau banii apoi de la minister; dar este incompetent si nu a reusit sa faca ceva in sensul asta; iar chestia asta se vede in educatia publicului larg, aflat in cautare de informatii;
    in incheiere, Plesu este departe de a fi intelectual...
    • +4 (4 voturi)    
      de acord ... cu completari (Vineri, 29 iulie 2011, 12:28)

      Timisorean [anonim] i-a raspuns lui visio

      sunt de acord cu definitia intelectualului pe care ai dat-o insa nu o consider completa. As adauga faptul ca un intelectual se mai diferentiaza de restul lumii (pe langa calitatile enumerate de tine) si prin principialitate, calitate ce lipseste cu desavarsire la Plesu. Principiile lui din pacate se opresc acolo unde ii incep interesele materiale, pecuniare, gregare.
      Fiindca nu e corect ca numai domnul Plesu sa fie analizat aici as adauga o enumerare de pseudo-intelectuali care sunt de aceeasi teapa cu domnul Plesu: patapievici, liiceanu, mihaies, tismaneanu...
      • +2 (6 voturi)    
        ai dreptate, imi cer scuze (Vineri, 29 iulie 2011, 14:21)

        visio [anonim] i-a raspuns lui Timisorean

        1. am vrut sa accentuez aspectul practic al personalitatii umane;
        2. sunt de acord cu tine cand spui despre patapievici&CO ca sunt pseudointelectuali; ei au habar de o meserie, la fel ca orice alt individ responsabil de propria soarta, si cam atat; faptul ca bunicii si parintii lor au facut parte din vechea nomenclatura si le-au asigurat astfel o expunere publica presupun ca este numai voia sorții sau indiferența maselor;
        3. personal, cred ca in 20 ani de democrație salbatica, cazul României, nu poți avea pretenții principiale prea mari de la popor sau guvernanti; ce se întâmplă înns in SUA, ca și comparație, este inacceptabil;
        explicatie: Băse afirma in 2008 că nu vom mai avea bani de pensii, toata lumea i-a sărit la gat, intemeiat sau nu; Obama a spus, in 2011, ca din august SUA nu va mai putea plati pensiile si lumea nu s-a stresat prea mult; din punctul meu de vedere, într-un sistem democrat de sute ani, afirmația lui Obama este echivalenta cu genocidul; omul de rand ce înțelege? că a plătit un șmecher să administreze un domeniu mai mare, iar șmecherul acela îi dă țeapă acum;
        4. revenind la principii, omul nu este o ființă morală indiferent de locul unde se naste, traieste sau moare; însă o decentă principială trebuie să dovedească, indiferent ca vorbim de ministru sau Președinte de Stat, sau nea Ion din capatul strazii asa cum bine ai spus;
        5. trist este că cei crescuți de acești indivizi vor fi și mai răi și mai prost educați decât protectorii lor; în loc să progresăm, să mergem pe Lună ca americanii, noi ne întoarcem la evul mediu; ori pentru ce s-au făcut exercițiile de principialitate, acelea din 1989? poate pentru amuzamentul lui Iliescu, Patricu, Tariceanu, Basescu, Hrebengiuc, SOV, Voiculescu, Adrian Nastase, etc (imi prezint scuze celor nementionati);
        6. apropo de SUA, indiferent ca isi majoreaza plafonul de indatorare anul acesta, peste 2 ani tot va intra in colaps si vor muri nevinovati; cat de principial este? ce face Biserica, intre timp?
        • 0 (2 voturi)    
          ma bucur ca mai sunt oameni care gandesc normal (Vineri, 29 iulie 2011, 14:50)

          Timisorean [anonim] i-a raspuns lui visio

          ...si te felicit pentru asta.
          Din punct de vedere al intelectualului suntem de acord ca indivizii enumerati de mine si de tine nu fac parte din categoria mentionata. Ca si intelectual in viata mi-as permite sa-l mentionez pe Neagu Djuvara...
          Din punct de vedere politic imi permit sa iti fac o mica corectie...Base a afirmat in 2008 ca nu vor mai fi bani numai dupa ce a castigat alegerile, adica dupa 6 decembrie 2008. Pana la castigarea alegerilor sa ne aducem aminte ca a promulgat noua lege a salarizarii cadrelor didactice (plus 50%) in conditiile in care Tariceanu urla pe toate posturile (impotriva interesolor partidului din care facea parte) ca nu exista resursele bugetare pentru asta. Oricum e atat de demult si de atunci s-au intamplat atatea rele in viata publica, politica si sociala a tarii incat e insignifianta discutia.
          Privitor la Statele Unite...din punctul meu de vedere acest stat a calcat in picioare ideea de democratie de cel putin 10 ani. Iti reamintesc de motivatiile evident false pentru conflictele din Iraq, Afganistan si Kosovo (in subsidiar existand interese economice pur private - respectiv petrol, litiu, conducta de petrol); politica externa fatis partinica pe anumite problematici in conradictie cu spiritul ONU (de exemplu Israel vs Palestina) si culminand cu implicarea statului american prin sustinerea cu bani publici a unor mari entitati financiare private (AIG, Lehman Brothers, Bank of America etc...). Concluzie: ai perfecta dreptate. Cat despre Obama...el este doar exponentul continuator al acestor politici si daca acum 5 ani as fi catalogat afirmatii de acest gen drept "teoria conspiratiei" acuma cred ca este clar pentru toata lumea ca presedintele Statelor Unite (la fel cu toti ceilalti conducatori de state) este doar o marioneta a unor grupuri financiare cu interese pur private.
          Relativ la Romania, noi ca popor suntem niste bieti retarzi si asta nu datorita altora ci datorita noua care ne-am inversat valorile.
          • -1 (3 voturi)    
            despre...diverse (Vineri, 29 iulie 2011, 17:00)

            visio [anonim] i-a raspuns lui Timisorean

            1. despre intelectuali....ca modele sociale, desi nu mai sunt printre noi de ceva timp dar traiesc in gandurile romanilor, amintesc numai doua personalitati gigantice: Tache Ionescu si Nicolae Titulescu
            trebuie sa fac o remarca, imi este mare rusine sa o fac chiar daca este adevarata: in comparatie cu acestia doi, politicienii similari de dupa 89 sunt absolut retardati; imi este rusine sa pun alaturi de aceste nume, cu insemnatate pentru Romania, indivizi oportunisti, cu sperante mai mult decat modeste; intre noi fie vorba, un manager de calitate este infinit mai interesant decat cei mai buni profesionisti din politica romaneasca; deci, sa ne amintim cu recunostiinta de acesti oameni care au facut posibila existenta fiintei romanesti in vremuri foarte agitate si cu resurse infime;
            mai vreau sa spun un nume, care a insemnat mai mult decat o poezie sau proza de calitate, sau politica extraordinara; fiecare individ se raporteaza la evenimente sau scrie evenimente din punctul sau de vedere; cand evenimentele definesc destine, definesc traditii...ei bine, acel individ croieste o lume; in fine, acel nume este Mihai Eminescu.
            2. SUA este mai mult un brand decat o tara; ma intreb daca SUA a fost vreodata o democratie reala; ma intreb pentru ca primul lor presedinte, Abraham Lincoln, a fost asasinat; ma intreb pentru ca JFK a fost si el trimis la "relaxare"; ma intreb pentru ca nevinovatul Clinton a avut relatii "nepotrivite"; ma intreb daca Obama...ce sa faca acum? dupa ce bush face praf america, adica cheltuie ca un copil scapat in magazinul de jucarii sau ca un tata excesiv de iubitor...atat Obama, cat si Clinton cred ca nu au vrut sa repete istoria "nefericita" a predecesorilor sai; oricum, democratia este preferabila aristocratiei; despre palestina, israel, onu, etc e dificil sa vorbesti pentru sunt probleme delicate din toate punctele de vedere: istoric, economic, moral, geo-politic; stiintele vor face diferenta intre o evolutie sau o regresie a speciei umane.
          • 0 (2 voturi)    
            suntem, mai degraba, invingatori decat retarzi (Vineri, 29 iulie 2011, 22:00)

            visio [anonim] i-a raspuns lui Timisorean

            spuneai despre noi, românii, ca suntem bieți retarzi; hai să fim un pic mai blânzi; eu spun că și învingătorii sângerează; te vei întreba de ce spun despre români că sunt învingători...să ne uităm în trecutul nostru, în trecutul vecinilor noștri, deci să vedem situația per ansamblu; de 1800 ani s-au gasit unii și altii să ne calce, să ne dărâme casele, să ne violeze femeile, să ne ia copii, adică au făcut orice pentru ca neamul românesc să nu progreseze; desigur că nu există o conspirație împotriva noastră, ci numai interese economice; partea proastă a acestor valuri de migratori este că au determinat un comportament atipic, chestie care se transmite genetic; exemplu clasic: tăranul român își dorea pamânt să îl lucreze numai că a uitat să îi mulțumească lui Cuza pentru asta; în zilele noastre, țăranul roman este fericit că are pământ; unii au descoperit tractorul mai repede, alții se mai joca cu sapa; încet, evoluăm; în tot acest timp, de cand ne-au cucerit romanii până au venit turcii și ne-am apărat cum si căt am putut; de când au venit grofii unguri și până la pleava balcanilor, fanariotii, apoi iar de la turci până la pașoptisti, apoi iar la regalitate străină, apoi la comunismul infantil; apoi 20ani de democrație oarecare; să spunem că este un miracol că românii și-au pastrat tradiția limba, istoria? in condițiile în care mulți erau inculți pentru că, intre noi fie vorba, biserica e prinsă cu traiul bun și nu poate face mare lucru pentru enoriași (ca de exemplu să-i invețe tainele literelor); iată-ne în 2011, cu internetul pe pereți, cu telefoane si auto de fitze, etc; culți precum Pleșu, patapievici, tismăneanu, iliescu, avocatul Adrian Năstase,etc, sunt ofticați la culme de vremurile astea, pentru că ei erau cei mai inteligenți dintre fraieri; suntem zăpăciți, în genunchi, plini de sânge și datorii, zâmbim ca fraierii la soare pentru că am uitat de ce ne uităm la soare; cu toate astea zâmbim; suntem liberi si ne trebuie lideri competenti, e simplu.
        • -1 (3 voturi)    
          in 2008 ??!!!!!!!!!!!! (Vineri, 29 iulie 2011, 17:32)

          costica [anonim] i-a raspuns lui visio

          "Băse afirma in 2008 că nu vom mai avea bani de pensii, toata lumea i-a sărit la gat, intemeiat sau nu."

          Te rog sa ne arati acea afirmatie din 2008(!!!!??????) a lui Traian Basescu cand el a afirmat ca Romania nu va avea bani de pensii!!!
          Daca ea exista ar trebui sa ne-o poti arata, sa o gesesti pe online !!!
          Din 2008, ATENTIE!!! Asa ai afirmat!!!

          In opinia mea, Traian Basescu NU a spus niciodata in 2008 ca Romania nu va mai avea bani de pensii, ca daca ar fi spus nu ar mai fi ajuns PDL la guvernare!!!!
          In 2008 si 2009 Basescu si Boc au afirmat mereu ca Romania are bani de salarii si pensii si ca televiziunile mogulilor care afirmau contrariul, mint poporul cu televizorul!!! Abia in 2010 in minunata luna mai 2010 la 2 zile dupa sosirea FMI a aparut Basescu la TVR anuntand apocalipsa scaderii salariilor si pensiilor si un imprumut masiv de la FMI de 20 miliarde Euro, pentru ca Romania NU mai avea bani si risca sa intre in faliment!!! Basescu a psu textual in mai 2010 ca Romania NU mai are bani!!!
          Boc si Basescu nu au spus asta niciodata inainte de mai 2010, dimpotriva cu 2(DOUA) zile inainte de acea aparitie a lui Basescu la TVR, Boc a iesit din nou acuzand televiziunile mogulilor ca mint si insisitand din nou ca Romania are bani de salarii si pensii!!!
          Mi-amintesc bine ce uimita era toata lumea cand a aparut Basescu la TVR , toata lumea toata presa, toti analistii se intrebau ce naiba s-a intamplat in alea 2 zile de la venirea FMI!!! Practic FMI le-a arata ca Romania este aproape de colaps, Boc si ai lui si Traian Basescu nici macar nu au stiut starea garava a finantelor Romaniei!!!
          Asa ca lasa-ne cu ceea ce spune si mai ales cu ceea ce face(mai degraba NU FACE!!) Traian Basescu!!
          Rezultatele mandatului lui Traian Basescu=o Romanie in saracie lucie, ultima din Europa, mai zilele trecute citeam pe ADEVARUl un articol cum Bulgaria este deja pregatita sa adere la EURO!!!!
          Intelegi ce inseamna asta?!
          Romania nu va fi pregatita nici in 10 ani cu Boc asta
          • 0 (2 voturi)    
            este cateceva de zis (Vineri, 29 iulie 2011, 20:40)

            visio [anonim] i-a raspuns lui costica

            1. referitor la perioada afirmatiei lui Base, trebuie sa iti spun un secret: ma confunzi cu Mos Craciun;
            2. episodul de care vorbesti se intampla cand prim-ministru era Tariceanu, nicidecum Boc;
            3. sincer, nu cred ca intelegi economia;
            4. te felicit pentru ce ai citit in Adevarul, zilele trecute; ma mir insa ca ai inteles despre ce este vorba;
            5. despre rezultatele guvernarii base-boc....iata o intrebare: intr-o lume aflata in criza economica severa, cu o romanie fara industrie si fara servicii (nu de alea secrete) la ce te asteptati? te ajut un pic: toata clasa politica este "plecata" din psd; pentru a fi corect, recunosc ca in orasul s-a facut in 4 ani de pdl mai mult decat restul cu psd; la fel si in Brasov...
            6. oricum, actuala clasa politica trebuie sa dispara iar criteriile din 2012 trebuie sa fie de performanta; nasol este ca supermarketurile baga promotii si se inghesuie fomistul roman ca la pomul de craciun....
            • 0 (2 voturi)    
              aici parerile nu coincid (Sâmbătă, 30 iulie 2011, 15:30)

              Timisorean [anonim] i-a raspuns lui visio

              dpdv politic PDL nu este altceva decat FSN iar base nu e cu nimic diferit de hrebe. Aia cu facutul de catre PDL imi pare rau dar nu sunt de acord fiindca stiu foarte bine cum au inceput sa "suga" banul public din secunda unu in care au ramas singuri la guvernare. Rezultatele guvernarii lor sunt intradevar dezastruoase iar pentru cei care aduc in discutie criza nu fac decat sa le aduc in minte exemplul Polonia.
              • 0 (0 voturi)    
                PSD tot FSN este (Duminică, 31 iulie 2011, 12:08)

                visio [anonim] i-a raspuns lui Timisorean

                numai ca imbracat in alte haine; despre guvernare...in perioadsa 207-2009, cand alianta DA guverna, trebuie sa recunoastem ca romansul a dus-o bine; ca a fost o crestere ca la manual este de discutat, insa a fost crestere; ca aceasta guvernare a fost dezastruoasa este iarasi de discutat; toata planeta o duce prost si asta din cauza guvernarilor populiste; insa...prefer sa raman in afara jocurilor televiziunilor, ai caror patroni au dosare penale si asta numai din cauza lor; desigur ca putem trage de "cirese" toti guvernantii Romaniei dupa 89 incoace fara sa avem mustrari de constiinta; insa, cu pdl la guvernare, in orasul meu s-au facut destule bune si sunt vizibile; evident ca si-au tras partea ca peste tot in lume; cand psd a fost la putere orasul meu era prastie, si e numai la 60km de bucuresti...si eu imi doresc sa avem conducatori competenti, sa traiasca bine mai toti romanii; insa atata vreme cat stam cu ochii in antena 3 sau b1, nimic nu se va schimba; realitatea este vizibila pentru toata lumea, toti mancam mai putin, nu mai plecam de 5 ori in concediu....e greu, insa este numai vina noastra pentru ca am permis, de 20 ani, unor hoti sa ajung ala putere....
                despre Polonia....aceasta tara a fost sprijinita de economiile europene si nu numai; nu iti face sperante ca polonezii de rand sunt altfel decat romanii; exista interese mai mari decat Polonia pentru ca aceasta tara sa creasca; eu privesc cu respect la China; de multi ani, roboteii muncesc mult si ieftin, exporta in toata lumea si au devenit supertari...so, despre Polonia....mai usor ca nu e cazul...
  • +1 (5 voturi)    
    ...nu stiu ce vrea Plesu (Vineri, 29 iulie 2011, 12:29)

    Mowgli [utilizator]

    in primul rand intelectualii ar trebui sa inspire luciditate si nicidecum admiratie, iar daca nu fac lucrul acesta, nu e vina spectatorilor.... ....cat despre respect, acesta intotdeauna trebuie sa fie o consecinta si nu un dat.
  • 0 (6 voturi)    
    Un interviu de felul acesta . . . (Vineri, 29 iulie 2011, 12:34)

    Gheorghe [anonim]

    . . . . nu va fi dat niciodata de catre un intelrctual pur sange. De unul care are prea bune impresii despre el si care se autoclasifica drept intelectual, da! Domnul Plesu nu a dovedit decat ca este un individ scolit dar si ros pana la maduva oaselor de invidie si . . . ticalosie. Pacat!
  • -1 (3 voturi)    
    are insa pentru cei cu carte (Vineri, 29 iulie 2011, 12:40)

    diasora [anonim]

    Importanti pentru progresul societatii sunt oamenii cu carte si initiativa.
    Oamenii de carte se ocupa de timpul nostru liber nu de cel de creatie. Ei ne blocheaza cel mai ades creativitatea.
  • 0 (2 voturi)    
    are base (Vineri, 29 iulie 2011, 14:35)

    hamlet de filaret [anonim]

    respect, pentru altcineva, decat pentru sine ?!
    that's the question !
    intrebare retorica...

    poate pentru valoroasa eba, in afara siesi. :-)

    postaci de ambe sexe (!), stati delaturi, caci nu e singurlul...e toti la fel. in special cei cu ochi albastri si stele rosii pe chipiu. :-)
    • -3 (3 voturi)    
      plesu sa faca ciocu mic (Vineri, 29 iulie 2011, 15:05)

      the great will [anonim] i-a raspuns lui hamlet de filaret

      el n'a fost in atatea bibiliotci (!) portuale si multiculturale !
  • 0 (2 voturi)    
    Efort minim (Vineri, 29 iulie 2011, 15:04)

    Ivan Zubeldian [anonim]

    E destul de clar că mulți dintre cei care comentează aici, cu precădere "suporterii" lui Băsescu, n-au văzut interviul înainte de a vorbi. Rușine Dinu Patriciu, nu?
  • +2 (4 voturi)    
    nu se leaga (Vineri, 29 iulie 2011, 15:07)

    mnl [anonim]

    dl plesu nu a facut multi purici in nicio functie in care a fost numit cu multa onoare. a dat rapid bir cu fugitii...asa ca lasati-l pe basescu sa-si faca treba si nu mai bagati strimbe . va chinuiti de multa vreme sa-l influentati contra pe gabriel liiceanu asa cum probabil poetul portofel, (prietenul dlui plesu) a facut si face cu dv... marele moralist golanul gargaragiu plin de bani ...dinescu prieten cu plesu....sa critici e usor mai greu e sa conduci o tara pe drumul corect
    • +1 (3 voturi)    
      doar atat: (Vineri, 29 iulie 2011, 15:30)

      lnm [anonim] i-a raspuns lui mnl

      a cerut plesu demisia lui base ?
      l'a impiedicat, in vreun fel, sa'si faca treaba ?

      atunci ?
      cum stam cu slobozenia la gura, cu dreptul la opinie, cu democratia ?!

      mnl....

      sa traiti... bine !
      dela ekonomat :-)
  • +1 (5 voturi)    
    barba alba (Vineri, 29 iulie 2011, 15:23)

    Angoasat [utilizator]

    impresionant e ca avem multi oameni cu carte dar fara coloana..iar dl Plesu evita sa evidentieze un fapt ca in occident un om cu experienta este la fel de valoros ca unul cu carte
    • +2 (4 voturi)    
      mda (Vineri, 29 iulie 2011, 15:32)

      do well [anonim] i-a raspuns lui Angoasat

      experienta poate compensa, dar nu inlocuieste.
      iar, in "campul" lui plesu, experienta... ?!?
  • +1 (7 voturi)    
    Declaratii Plesu (Vineri, 29 iulie 2011, 18:48)

    costel [anonim]

    O singura data Traian Basescu a spus despre Plesu ca i-a adus la semnat acte pe care nu le citise si probabil ca s-a gindit ca Traian Basescu o sa semneze fara sa le citeasca.Ghinionul lui.De asemenea in aceeasi interventie Traian Basescu a facut aluzie la faptul ca Plesu ar incepe tirziu munca.Nimeni nu l-a contrazis pe seful statului,asa ca sunt convins ca a spus adevarul.Numai ca adevarul deranjeaza pe oamenii fara caracter.
  • 0 (4 voturi)    
    asta, nu-i ala, (Vineri, 29 iulie 2011, 22:06)

    danarad [anonim]

    care impreuna cu celalalt intelectual,au emisiune pe tvr, unde discuta mult despre nimic...nu era rau,sa fi prezentat viata satului, asa vedeam cum se pricepe intelectualul lui peste, la coasa..
    • +1 (1 vot)    
      ala e ! (Duminică, 31 iulie 2011, 9:50)

      ion cosasu [anonim] i-a raspuns lui danarad

      ai dreptate. habar n'are ei cum sa face painea !

      domle, la riealitatea, doi adevarati telectoali vorbeste de toate, amandoi in acelasi timp: tanase si dinescul.
      cel mai cultural shou !
      la coasa cu plesu !
    • 0 (0 voturi)    
      In 2111, cand Plesu si "celalalt" vor fi clasici (Duminică, 31 iulie 2011, 11:52)

      Margrethe [utilizator] i-a raspuns lui danarad

      Peste vreo suta de ani, de noi, astia care dam la coasa la "Viata satului" sau la capsuni in Spania, adica de noi, astia pragmaticii si folositorii, nu-si vor mai aminti decat descendentii nostri directi - si poate nici aceia. Peste aceeasi o suta de ani, "asta" si "celalalt", care discuta mult despre nimic, vor salasui in manuale, iar opera lor va face deliciul (sau teroarea) candidatilor la bacul acelor vremuri.

      La urma urmai, ce-a facut Brancusi pentru Romania? Masa tacerii? Se da ceva de mancare la masa aia? Nu? Atunci la ce ne foloseste?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version