VIDEO UDMR refuza oferta lui Traian Basescu. Kelemen Hunor, presedintele UDMR, despre regionalizare: 8+2 nu merge, 8 nu merge

de R.M., L.P.     HotNews
Vineri, 24 iunie 2011, 17:47 Actualitate | Politic


Presedintele Uniunii Democrate Maghiare din Romania, Kelemen Hunor, a declarat, vineri, ca propunerea presedintelui Traian Basescu de reorganizare administrativ - teritoriala a tarii in opt regiuni plus doua judete "nu merge", cum de altfel "nu merge" nici cea cu opt regiuni, relateaza Agerpres. UDMR a convocat vineri o sedinta a Consiliului Consultativ al Presedintilor Organizatiilor Teritoriale unde se vor testa opiniile lideriilor judeteni vis--vis de proiectul de regionalizare pe 8+2 regiuni. La finalul sedintei Consiliului Consultativ al Presedintilor Organizatiilor Teritoriale de la Targu Mures, liderul UDMR a declarat ca se contureaza o decizie unanima in ce priveste reforma administrativa, in directia de a nu sustine nici varianta PDL, cu 8 regiuni, nici varianta 8+2 doua judete mici.


Liderul UDMR a declarat ca majoritatea colegilor sai au sustinut amanarea reorganizarii administrativ teritoriale. "Sa lasam tara asa cum este, sa nu cream haos, iar specialistii sa faca o analiza foarte serioasa in privinta reformei administrative a tarii", a declarat Kelemen Hunor.

"Facem consultarile cu platformele politice, mai incolo cu presedintii organizatiilor judetene si maine (sambata - n.r.) in CRU vom formula un punct de vedere. Nu am ce comenta nimic in acest moment. 8+2 nu merge, 8 nu merge. In rest discutam. Amanarea reorganizarii administrativ-teritoriale pana dupa alegeri trebuie acceptata de toata lumea daca nu exista consens pentru reforma in acest moment', a afirmat Kelemen Hunor, inaintea inceperii consultarilor cu liderii platformelor politice din cadrul UDMR, la Targu Mures.

In privinta iesirii de la guvernare in cazul in care nu se va ajunge la un consens, liderul UDMR a reiterat ideea potrivit careia Uniunea nu doreste instabilitate politica.

"Nu dorim instabilitate politica, nu dorim instabilitate si economica si financiara dupa cea politica. Noi suntem interesati pentru mentinerea coalitiei in acest moment. Dar nu va depinde de noi", a aratat acesta.



La Targu Mures, dupa reuniunea cu liderii de platforme, conducerea UDMR se va consulta si cu presedintii organizatiilor judetene.

Potrivit surselor HotNews.ro o mare parte din reprezentantii UDMR printre care si organizatiile Mures, Salaj si Bihor refuza mentinerea Covasnei si Harghitei departe de Mures invocand faptul ca separarea populatiei maghiare se va reflecta si la alegerile electorale. Sursele citate sustin ca presiunile liderilor locali ai UDMR sunt sustinute si de o parte din parlamentari fapt care ar putea duce la respingerea ofertei facute de Traian Basescu.

"Liderul UDMR de la Mures este cunoscut ca opozant al acestei propuneri si este sustinut si de colegii de la Salaj, Bihor si Satu Mare. Principala problema este separarea pe regiuni a electoratului maghiar. Avem de o parte Muresul si de partea cealalta Covasna si separat Harghita. Lucru asta va duce la ruperea electoratului maghiar si riscam sa pierdem votanti. Sedinta va fi una tensionata", au declarat sursele HotNews.ro.

O alta nemultumire a liderilor locali este desprinderea Covasnei si Harghitei de Mures si, totodata ruperea "Tinutului secuiesc". In plus Harghita si Covasna vor ramane depedente de la bugetul de stat in timp ce, restul regiunilor vor putea sa acceseze fonduri", explica sursele citate.

Presedintele Traian Basescu i-a avertizat pe partenerii de Coalitie ca daca regionalizarea se va amana, se va initia proiectul de descentralizare a deconcentratelor si, totodata, vor fi comasate anumite comune cu numar mic de locuitori. Sursele citate sustin ca o eventuala descentralizare si desfiintarea comunelor mici nu convine UDMR care risca sa piarda oameni numiti in functii administrative. In cazul in care se va refuza regionalizarea, o alta problema a UDMR va fi si blocarea statutului minoritatilor de catre PDL, sustin aceleasi surse. 

Dupa sedinta de vineri a Consiliului Consultativ al Presedintilor Organizatiilor Teritoriale urmeaza sambata o sedinta a Consiliului Reprezentantilor Unionali care va valida si va oficializa decizia UDMR.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5494 vizualizari

  • +28 (36 voturi)    
    da (Vineri, 24 iunie 2011, 17:53)

    PorcoRosso [utilizator]

    Si sper in continuare sa "nu mearga" nici un compromis cu ungurii, pentru ca numai asa o sa scapam de ei de la conducerea tarii. Osa "piara"pre limba lor.
    • +36 (40 voturi)    
      UDMR pierde oricum, pe toata linia (Vineri, 24 iunie 2011, 18:37)

      Basescu scufunda flota secuiasca ! [anonim] i-a raspuns lui PorcoRosso

      1.Daca refuza reorganizarea administrativa, vor demonstra ca nu-i intereseaza reforma economica a Romaniei, ci sunt obsedati patologic doar de tinutul lor etno-folcloric. Adio imagine de 'seriosi si reformisti' pt politicienii secui..

      2.Daca refuza chiar si oferta de a avea statut special pt Harghita si Covasna, intregii Romanii ii va deveni foarte clar ca UDMR urmareste maniac sa aiba o enclava etnica 'pura' secuiasca in inima Romaniei. Vor pierde mult din respectul romanilor, se va vedea in viitor consecinta..

      3. Refuzul reorganizarii va insemna imediat ingroparea in parlament a Statutului Minoritatilor, practic decizia UDMR va ajuta Romania sa evite acordarea unor garantii suplimentare..maghiarilor ! Nici in aceasta sesiune, nici in cea viitoare, Statutul nu va trece, pt ca se apropie alegerile. Iar dupa alegeri nici nu e sigur ca UDMR mai intra in parlament sau la guvernare..

      4. Refuzul 8+2 va insemna debutul descentralizarii deconcentratelor pe regiuni de dezvoltare, ceea ce va duce la numeroase pierderi de functii in teritoriu pt UDMR (si vacile de muls banii de la bugetele locale, evident). UDMR nu poate refuza si aceasta modernizare, va intra treptat in tabara prostanacilor comunisti, chiar electoratul maghiar va vedea ca liderii UDMR tin la functii, nu la economii si eficienta.

      5. Refuzul 8+2 va insemna si debutul comasarii satelor si comunelor foarte mici. Ori Harghita si Covasna sunt pline de sute de sate si catune incapabile sa plateasca pana si factura de curent a primariei. Dar UDMR are nevoie de toti acesti primari, pt ca iese in strada cu 500 de primari, nu conteaza ca ei reprezinta mai putini locuitori decat primarul Iasiului sau Constantei !

      6. Daca accepta 8+2, Tinutu e mort definitiv si HarCov devine ghetou dependent de Bucuresti, Basescu ingroapa separatismul! Dar UDMR va fi atacata violent de Tokes si partidul sau extremist, risca excluderea la viitoarele alegeri.

      Oricum, UDMR a pierdut !
      • +10 (10 voturi)    
        idee moarta (Vineri, 24 iunie 2011, 21:18)

        George [anonim] i-a raspuns lui Basescu scufunda flota secuiasca !

        Au pierdut oricum din start. Cine mai face in Europa partid etnic? Cine se mai bate cu pumnul in piept de nationalitate in Europa.
        Dar cu asta au si ei un ciolan, ca trebuie sa manince si gura lor ceva. Auzi la ei, cica pierd votanti. Pai asta e tot ce conteaza? Sa iesi la vot. Rusine!
        • 0 (6 voturi)    
          Partide etnice (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 0:25)

          costica [anonim] i-a raspuns lui George

          Swedish People's Party of Finland
          http://www.sfp.fi/sv/start/
          Scottish National Party
          http://www2.snp.org/
          Doar doua exemple.
          Deci se mai fac in Europa partide etnice.
        • +6 (6 voturi)    
          ce partid? (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 0:26)

          ngabi_1999 [utilizator] i-a raspuns lui George

          din cate stiu eu, UDMR nu este un partid !!!
          este singura organizatie, organizata sub principii apolitice, acceptata politic din Romania!
          • +2 (2 voturi)    
            Partid sau Uniune (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 5:33)

            costics [anonim] i-a raspuns lui ngabi_1999

            D-l George in comentariu a pus intrebarea "Cine mai face in Europa partid etnic?"
            Raspunsul meu s-a referit la PARTIDE, nu la diferite uniuni sau asociatii.
      • +2 (4 voturi)    
        Basescu.... (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 10:09)

        Ronin [utilizator] i-a raspuns lui Basescu scufunda flota secuiasca !

        ....tace si face......i-a obligat pe liderii UDMR sa dezvaluie adevarata lor tinta....autonomia pe criterii etnice......respect pentru asta!
        • -3 (5 voturi)    
          ei si ?! Basescu NU poate FACE nimic.... (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 12:30)

          vio [anonim] i-a raspuns lui Ronin

          doar vorbe.... reorganizarea Romaniei, daca va fi vreodata, va fi asa cum vor maghiarii, asta e deja clar!!!! Nu-i va convinge nimeni sa accepte alceva!! pentru cine nu e inca clar asta, timpul va arata.... autonomia teritoriala in Secuime si prin alte zone cum deja cer, este o simpla chestiune de timp.... asta este singurul obiectiv pe care-l mai au! Altfel, cu rabdare si multa stiinta au obtinut tot ceea ce si-au propus!! Cate partide romanesti au reusit asta?! Nici unul!!!! Mai bine ne-ar conduce astia din UDMR, stiu mai bine sa o faca!!!!
  • +22 (26 voturi)    
    1+1 ? (Vineri, 24 iunie 2011, 17:53)

    goto [anonim]

    pt voi ar merge 1 sau 1+1: transilvania anexata ungariei, sau transilvania si restul tarii. iar in privinta iesirii de la guvernare adevarul e ca va cam trece glontu pe la ureche ca nu mai pupati voi nimic daca iesiti. ar trebuii sa astepte si guvernul cu legea minoitatilor pina dupa ce se voteaza legea asta. si bineinteles sa joace aceeasi carte pe care o jucati si voi: santajul. faceti cum vrem sau nu mai facem deloc.
    • +34 (34 voturi)    
      anexarea (Vineri, 24 iunie 2011, 18:33)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui goto

      Anexarea ardealului la Ungaria ar crea ungariei o minunata minoritate natoinala romana de ~ 50%.
      Dupa care ar exista posibilitatea ca un partid gen Romania Mare sa cistige alegerile, dupa care sa propuna prin referendum alipirea ungariei la Romania.

      Povestile astea cu ungurii care ne fura ardealul mai cred doar cei fara cultura generala si usor de manipulat.
    • +5 (17 voturi)    
      Vai de capul tau (Vineri, 24 iunie 2011, 18:42)

      un ungur [anonim] i-a raspuns lui goto

      Voi continuati sa fiti la un nivel de mentalitate de secolul 19. Cui crezi ca ii trebuie Transilvania cu aprox 1.5 milioane de unguri si vreo 6 milioane de romani si un numar necunoscut (dar mare) de tigani ?
      • +3 (15 voturi)    
        Ba vai de al tau (Vineri, 24 iunie 2011, 18:50)

        AlinP [utilizator] i-a raspuns lui un ungur

        Scrie ROMANIA cand treci granita si nu Romania+Secuimea. Nici romanii din spania sau italia nu cer tampeniile pe care le cere UDMR-ul, desi sunt localitati unde romanii sunt majoritari.

        Eu nu inteleg un lucru... dc nu pleaca toti de unde au venit? Suntem in UE, au libertate... ce-i opreste?
        • +4 (12 voturi)    
          Au venit (Vineri, 24 iunie 2011, 20:04)

          Bez [anonim] i-a raspuns lui AlinP

          ...de la Miercurea-Ciuc, Covasna și alte localități din România. Unde să plece înapoi?

          De ce nu te duci tu, la bibliotecă și la școală.
          • +2 (8 voturi)    
            ai dreptate (Vineri, 24 iunie 2011, 20:51)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bez

            secuii nu au unde sa plece. secuii nu sunt unguri. asta stim cu totii de la bibiloteca, de la scoala.
  • -1 (3 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 24 iunie 2011, 17:54)

    polonyca [anonim]

  • +6 (10 voturi)    
    da un sut in dos merge? (Vineri, 24 iunie 2011, 17:57)

    me [anonim]

    unu mare de tot sa zburati de la guvernare!
    e inadmisibil ca un pardit cu 4-5% sa aiba atat de multe de spus intr-o tara (care nici nu prea e a lor...)
    • -3 (13 voturi)    
      A cui e țara (Vineri, 24 iunie 2011, 20:07)

      Bez [anonim] i-a raspuns lui me

      Țara asta e a lor la fel cum e ta și a tuturor cetățenilor săi. Ce e așa de greu de înțeles că această țară nu e proprietatea exclusivă a românilor?
      • +4 (6 voturi)    
        ?! (Vineri, 24 iunie 2011, 20:48)

        TAIFUN [utilizator] i-a raspuns lui Bez

        da ungaria a cui e, ba bulica ?
        romania e de la nistru pin la tisa .
    • -1 (3 voturi)    
      O Jilava merge? (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 0:26)

      Corneliu [anonim] i-a raspuns lui me

      pentru adevarata tradare de tara?
      Pentru subminarea economiei?
      Pentru incalcarea (violarea) Constitutiei?
  • +3 (7 voturi)    
    udemere (Vineri, 24 iunie 2011, 18:00)

    nano2k [utilizator]

    O uniune etnica pe care naiba stie cine ne-a bagat-o-n coaste.
  • +5 (7 voturi)    
    ajunge cu UDMR (Vineri, 24 iunie 2011, 18:04)

    aaaaa [anonim]

    pacat ca nu se inteleg ai nosti ... ca tare as vrea sa nu mai guvereneze niciodata UDMR. sa vedem ce ar mai zice ??? de fapt ei ar zice insa nu ar interesa pe nimeni. prea multe au obtinut......
  • +12 (14 voturi)    
    UDMR (Vineri, 24 iunie 2011, 18:11)

    Vizitiul [utilizator]

    Nu am nimic cu ungurii dar UDMR nu are ce cauta la guvernarea Romaniei asa cum nici noi nu avem ce cauta la guvernarea altei tari. Pai la cati romani avem in Spania ar insemna sa ne bagam coada in politica lor?

    Absurd. Romanii din Spanie se conformeaza legilor de acolo, ungurii din Romania, trebuie sa se conformeze legilor din Romania. De fapt ne invartim in jurul cozii ca orice am face ajungem la faptul ca LEGEA nu se aplica in tara asta.

    In 50-100 de ani, o sa ajunga Romania ca Liechtenstein. Intr-adevar, mult mai usor de administrat.
  • -5 (7 voturi)    
    Reorganizare (Vineri, 24 iunie 2011, 18:18)

    Mariand22 [anonim]

    De data asta nu prea a ers jocul d.Basescu si de ce se temea nu a scapat (auzi ucis cu propria arma U.D.M.R vor sieianticipate din cate observ) fiecare pasare pe limba ei piere!!!
  • 0 (6 voturi)    
    Sah la rege (Vineri, 24 iunie 2011, 18:33)

    Aka F [utilizator]

    Sau la maghiari, depinde in ce context o bagati. Eu cred ca presedintele le-a aruncat un os sa roada la maghiari si unul la romani (povestea cu regele). Dupa parerea mea nu au maghiarii cum sa accepte aceasta propunere de 8+2, adica chiar ar iesi in evidenta cu prostia lor, delimitarea asta pe baze etnice nu o sa faca decat sa ne inversuneze uniii contra altora si va ridica mult partidele extremiste (PRM). Plus ca ii va arunca intr-o saracie crunta, cifrele o spun, sunt cele mai sarace judete, daca nu se aliaza cu altele pe considerente economice nu au nici o sansa. Si acum despre ce este vorba?, este vorba de schimbare, nu place nimanui, nici USL-ului si nici PD-ului (baronii judetelor ar pierde beneficii mari care s-ar concentra la mai putini - in cazul asta la 8 care nu stie nimeni care vor fi si cum vor putea contribui la partid), maghiarii ar pierde din puterea asupra judetelor fiindca daca se va face aceasta reforma banii vor fi alocat de la guvern si cele 8 regiuni vor functiona pe anumite principii pe cand cele 2 judete vor sta la mila guvernului. Totusi nu cred ca presedintele doreste aceasta reforma fiindca nu are nici un proiect pe masa cum au mai precizat altii inaintea mea, poate din cauza ca stia ca nu se putea realiza. Inseamna ca a incercat sa schimbe ceea ce totusi a anuntat cu mult inainte sa fie oficial, blocarea banilor europeni pe proiecte de administratie. Aici sa fie un tertip, poate, ca tot se vor pierde, proiectele blocate, schimbam regiunile si pornim alte proiecte ceva in genul ce a facut Timisoara cu datoriile, schimbam firma si transferam doar ce ne convine. Aici nu stiu daca exista un regulament strict ca in fotbal fiindca chiar este indraznet proiectul, schimbam regiunile sa se dea vina pe formele vechi de administrare. Unii ar spune ca poate este prea adanc dar sunt multe indicii care ne anuntau asta.
  • 0 (0 voturi)    
    neo-ungaria,sau.. (Vineri, 24 iunie 2011, 18:46)

    marius [anonim]

    mini-ungaria....? in fine, cand i-am vazut pe aia 2 in fotolii m-a luat rasul. Acum zic - Normal ca ungurul sa se prezinte cu astfel de puncte de vedere cand vede ca romanul nu are cu cine - nu?. minoritari de Romania!
  • +5 (9 voturi)    
    reorganizare teritoriala (Vineri, 24 iunie 2011, 19:00)

    vere-stoi [anonim]

    abea astept sa se termine treaba asta cu ungurii!! ca as propune, nu stiu daca este european, sa dam un judet-doua si romilor dar nu autonome ci separate cu totul! chiar cu granite delimitate cu gard electric!! si sa vad si eu ca plateste vreunul taxe!

    v. porojan
    • 0 (0 voturi)    
      te sustin ! (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 11:24)

      Serpico [anonim] i-a raspuns lui vere-stoi

      100% de acord ! pentru tara asta, marea problema sunt tiganii (si tiganizatii), nu ungurii! la ce-mi foloseste o Romanie tiganizata? e insuportabila deja, darmite in viitor?
  • -3 (7 voturi)    
    BV+CV+HR+MS (Vineri, 24 iunie 2011, 19:27)

    Secui din Sfântu [anonim]

    BV+CV+HR+MS este varianta optimă şi cea mai europeană.
    Asta înseamnă 1.726.941 de locuitori din care 722.084, 41.8% unguri.
    Aşadar românii vor avea majoritate, dar nu una de două treimi.

    Exact aşa este şi în regiunea Trentino-Alto Adige.
    În regiune italienii sunt uşor majoritari. Această regiune se desparte în două PROVINCII, din care una este Alto-Adige adică Tirolul de Sud, unde nemții sunt majoritari.

    Deci eu îmi doresc o regiune numită Transilvania Est, alcătuită din Ţara Bârsei, Ţinutul Secuiesc şi Câmpia de Est.

    Dumnezu şi Fecioara Maria să ne ajută!
    • -4 (6 voturi)    
      Interesant (Vineri, 24 iunie 2011, 20:09)

      Bez [anonim] i-a raspuns lui Secui din Sfântu

      Interesantă propunere. M-am gândit și eu la o variantă similară.
  • +7 (7 voturi)    
    Ciudat, (Vineri, 24 iunie 2011, 19:46)

    mircea [anonim]

    Dar ungurii au un aliat de nadejde in USL.Ponta sa inteles cu ungurul sa nu se mai acuze reciproc,iar Antonescu cere iesirea in strada a romanilor pentru apararea ungurilor.Halal patrioti.
  • +4 (8 voturi)    
    si eu vreau.... (Vineri, 24 iunie 2011, 20:54)

    vercingetorix [utilizator]

    Eu propun un 8+2+1, iar unul ala sa fie apartamentul meu ca ma declar si eu Regiune Autonoma ca asa am chef. SI apoi cer ca statul sa aiba grija de mine ca eu am un PIB mic. Rulajul banilor se cam face de 2 ori pe luna, la avans si la lichidare si va pot spune ca sunt un ministru de finante al dracului de bun pt ca socotesc pana la ultimul banut. In plus nu-mi iau/nu-mi dau spaga. Asta ar trebui sa conteze la ceva.

    Apoi, ca sunt si eu smecher, imi fac reprezentanta la Bruxelles, dupa ce ajung europarlamentar ca oricum iau salariu tot de la statul nostru.
    Pot sa imi fac si steag dar unul care sa nu semene cu nici unul existent in momentul asta ca poate vine nevasta si imi spune ca nu ii place ca prea seamana cu altul.

    D-le Hunor mergeti putin la Sarko, sigur va intelegti pe aceeasi limba, si intrebati-l daca in Franta exista minoritati si ce statut au. Si vedeti ce zice, apoi veniti inapoi si cereti ca Romania sa aplice modelul francez. Aveti tupeul asta?
  • -4 (4 voturi)    
    basescu la loc comanda! (Vineri, 24 iunie 2011, 21:15)

    radu [anonim]

    gata cu reorganizarea!
    stapanii nostri de la budapesta nu sunt de acord.

    Succesuri in continuare!!!
  • +2 (2 voturi)    
    ....dansam???? (Vineri, 24 iunie 2011, 21:22)

    agora [anonim]

    Fcem ce facem si iar jucam cum canta UDMR-ul!!!!!!!!!
    Asa-i cand romanii sunt invrajbiti si nu de azi de ieri ci deja de secole .... doar si cronicarii mentioneaza ceva asemanator ;or avea alde Crin si Ponta ...ascendentii lor /atunci se parau la" Poarta .."
    acum.....???
  • +4 (4 voturi)    
    Cred ca e prea mult (Vineri, 24 iunie 2011, 21:28)

    Allexander [utilizator]

    Inteleg toleranta fata de ei dar totusi sunt minoritate in tara asta. Au anumite lucruri care ii invididualizeaza dar sa nu exageram cu pretentii. Democratia inseamna pragmatic ca majoritatea e de 50%+1 vot. Ii apreciez, am avut ocazia sa cunosc persoane din ardeal de origine maghiara dar totusi nu suntem in ungaria. Si totul e pana la un anumit punct. Negocieri, jocuri de culise dar cred ca n`ar trebui sa depinda o tara intreaga de conditiile impuse de UDMR.
  • +1 (1 vot)    
    Good bye (Vineri, 24 iunie 2011, 21:28)

    Radu [anonim]

    Bine ca nu merge si se amana. UDMR... Va pupa Tata!
  • +1 (5 voturi)    
    eu stiu ce-ar merge (Vineri, 24 iunie 2011, 21:49)

    NewLevel [anonim]

    Dar UDMR in afara legii nu merge?
  • -3 (7 voturi)    
    buturuga mica ... (Vineri, 24 iunie 2011, 22:31)

    lili [anonim]

    rastoarna carul mare!!! ditamai Romania se impiedica in marea reorganizare administrativa a lui Basescu de buturuga de 6% numita UDMR!!!!! Jenant, desi multe din observatiile lui Kelemen Hunor, dincolo de cerintele exprese, sunt corecte.... Adica graba , lipsa proiectului, lipsa consultarii populare.....
  • -1 (1 vot)    
    nu cereau descentralizare şi autonomie locală? (Vineri, 24 iunie 2011, 23:26)

    ro [anonim]

    acum nu mai vor?

    nişte romîni şi ungurii ăştia...
  • -2 (2 voturi)    
    mai (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 0:39)

    maco [anonim]

    multumim ungurilor ca s-au opus aberatiilor portocalii, din pacate romanesti...
  • +3 (3 voturi)    
    Mare greseala! (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 1:35)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    De ce? Se stie ca pe vreme de vara si canicula, dl. Basescu se enerveaza foarte usor si ia masuri radicale!

    Acum? Solutia?

    Se stie deja ca PSD a inaintat idea unei reorganizari prin crearea a inca unui etaj birocratic, numai pentru a-si salva baronii locali...fara de care, daca ne gandim logic, numarul voturilor va scadea drastic. PNL? nu a exprimat clar o optiune, preferand sa faca declaratii destul de dubioase, lasand impresia ca este mai mult o lipitoare in USL....
    Asadar!, iesirea UDMR de la guvernare nu ar rezolva multe, pentru ca optiunile nu prea sunt digerabile...

    Solutia ar fi una destul de simplu de zis dar cu destul de multe necunoscute. Alegeri anticipate si formarea unei noi majoritati.
    Riscurile? Din partea PDL, inca nu se stie destul de clar care este populatia celor indecisi, cat au crescut ei in sondaje si cam ce optiuni ar avea de creare a unui nou guvern.
    Gandindu-ma ca dl. Basescu se va enerva, si va lua aceasta optiune in calcul (desi a declarat ca nu ar dori sa puna in impas reforma economica), se poate escala problema ca maghiarii "se baga in curtea noastra" in speranta ca la alegeri, va fi starnit sentimentul nationalist, si lumea se va prezenta la vot in numar destul de mare incat sa reduca numarul manatelor UDMR....plauzibil pana aici, insa cat va ajunge in curtea PDL din procentaje, astfel incat sa se poata impune destul de ferm cu reorganizarea directa, fara compromisuri si birocratie.

    Oricare ar fi variantele, nu cred ca acest subiect va pali in caldura verii...mai ales cand dl. presedinte lanseaza spre dezbatere varianta organizarii 8+2 (varianta cam struto-camila, si care cred ca a lansato mai mult sa se convinga de incapatinarea lor), la care partidul unguresc Jobbik musca destul de tare si zice "Partium"

    Traim si vedem!
  • +1 (1 vot)    
    Intrarea in UE va atenua sindromul 'Trianon' (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 6:26)

    hotnewsfil [utilizator]

    Dependenta luarii deciziilor parlamentului, de hachitele reprezentantilor celor celor 18+1 minoritati etnice (inventia iorgovaniana dictata de Iliescu), genereaza confuzie legislativa, compromisuri care intarzie dezvoltarea tarii pana la calendele grecesti, in multe problema majore.
    Cetatenii tarii, indiferent de etnia careia ii apartin, trebue sa isi sfirme opinia politica numai in cadrul partidelor diferentiate docrinar (social-democrat, crestin- democrat, liberal).
    Acestea exprima, diferentiat, ponderea (ritmul) dezvoltarii tarii, 'la concurenta' cu rata de consum.
    Chiar si ecologistii trebue sa se incadreze in una dintre aceste doctrine, pozitie din care sa isi promoveze vegherea pentru protejarea mediului.
    Fiecare partid ar trebui ca, alaturi de departamente privind economia, educatia, sanatatea, justitia, etc., sa aiba si departamente care sa promoveze politicile de protectie a mediului, de protectie a minoritatilor de toate felurile (inclusiv cele etnice).
    Minoritatile se pot organiza in uniuni, asociatii, etc., prin care sa isi protejeze si sa isi manifeste obiceiurile culturale specifice, sa faca lobby pentru promovarea acestora.
    Dorinta maghiarilor de a-si apara identitatea culturala este perfect legitima. Legatura cu Ungaria face parte din nevoia lor de a-si proteja specificul cultural (de a trai 'in sucul propriu). In cazul lor, exista si nemultumirea ca tratatul de la Trianon i-a despartit administrativ, de o forma statala care, prin durata ei, le-a intrat in sange, le-a devenit o nevoie inexorabila.
    Si noi, romanii, daca am fi fost in situatia lor, am fi fost marcati de aceasta "nedreptate", in raport cu legaturile firesti cu "patria mama".
    Statul roman trebue sa protejeze aceasta sensibilitate -suferinta a maghiarilor, sa nu le afecteze 'sucul propriu cultural', sa nu ii impiedice cu nimic in privinta legaturilor cu patria-mama biologic, inradacinata in sangele lor.
    Trianonul nu poate fi scos din sangele lor doar prin decizii administrative.
  • 0 (0 voturi)    
    Nicio problema.... (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 8:02)

    Rescatorul [anonim]

    Ce nu inteleg ungurii este ca aceasta este ultima data cand ar mai fi putut obtine ceva. Presedintele Basescu si PDL le mai dadeau ceva. USL nu le va mai da nimic, ba le va mai si lua. Daca continua sa asculte pe cei 20.000 de bezmetici unguri itrealisti (cifra data de ambasador) care vor Transilvania si nu isi rezolva problemele stringente si imediate de a se civiliza si moderniza si a trai mai bine, este treaba lor. Dar, ei vor fi cei care pierd. Imi pare rau pentru ei ca nu inteleg sa se ridice la inaltimea momentului.
  • 0 (0 voturi)    
    ce specialisti ??!!! (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 9:20)

    costica [anonim]

    "Sa lasam tara asa cum este, sa nu cream haos, iar specialistii sa faca o analiza foarte serioasa in privinta reformei administrative a tarii", a declarat Kelemen Hunor

    Pai, daca specialistul NO ONE al Romaniei zice ca asa e cel mai bine, ca vin fondurile europene singure spre Bucuresti si toata Romania, ca se economisesc nu stiu cate miliarde de Euro in nu stie nimeni cate zeci sau sute de ani, cum sa mai analizeze alti specialisti?! Pai, voi credeti ca Dl Basescu nu analizat in seara aia dinainte de a pleca la Londra cand l-a chemat pe Boc si i-a cerut ca de maine sa reorgabnizeze tara in 8 regiuni si atat ca asa visase el in noapta preccedenta si nu dormise toata noaptea??!!!
    Dincolo de ironii, un lucru e clar: reorganizarea administrativa a Romaniei daca se va face si cand se va face SE VA FACE ASA CUM VREA UDMR. Ungurii se vor folosi de asta, in cazul in care asa cum au anuntat cei de la PDL nu ofera o alta varianta. Si-atunci UDMR zice NU acum, dar nu va zice niciodata DA altfel decat au cerut acum. Vor iesi in strada, vor reclama peste tot, deja la CE Ungaria a cerut medierea CE in problema reorganizarii administrative a Romaniei, dar CE si-a declinat competenta si responsabilitatea. Ce vor face in caz ca reorganizarea nu va fi asa cum cer ei, atunci cand va fi vreodata in Romania, nu e greu de inteles dupa reactiile de mai zilele trecute ale lui Kelemen Hunor.... Toata natia maghira din Transilvania va fi in strada. De-acum nu-i mai opreste nimeni. Nici macar comandantul Traian Basescu.
  • 0 (0 voturi)    
    "haos"??? (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 9:26)

    vio [anonim]

    Ce vrea asta sa ne spuna, ca reorganizarea lui Basescu ar crea haos ?! Daca zicea asta Ponta sau Antonescu ii facea Basescu albie de porci.... Pe Kelemen Hunor insa il crede si lasa Basescu de la el.... iar reorganizarea Romaniei, intr-o zi cand o sa vrea UDMR....
  • 0 (0 voturi)    
    Poate cineva sa-mi explice? (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 10:06)

    Corneliu [anonim]

    De ce e bun ce zice UDMR? (prespun ca e bun pentru ca sunt la guvernare)
    De ce bun ce zice Basescu?
    De ce e bun sa nu cramponam in "arerea poporului"
    Ceva obiective S.M,A.R.T. aveti?
  • 0 (0 voturi)    
    saraca Tara Romaneasca.. (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 10:53)

    egroeg [anonim]

    care a ajuns sa fie TARGUITA cu ungurii de la UDMR sau ungurii lui JOBIK.Domnilor guvernanti,cat timp se stie ca adevaratul scop al ungurilor este crearea,pas cu pas,a unei regiuni autonome unguresti, care eventual sa se poata declara ulterior alipita la Ungaria,ce mai stati la targuiala cu acestia?Unde in alta tara li se permit atatea ungurilor cate fac in si fata de Romania?De situatia actuala se fac vinovati de o potriva atat guvernantii, care, de frica pierderii guvernarii, nu iau masuri ferme,cat si Opozitia ,care actioneaza impotriva intereselor reale ale romanilor si fac tot ce este posibil sa boicoteze tara,respectiv orice demers politic,parlamentar sau social al guvernarii actuale,doar-doar vor pune din nou mana pe putere.
  • 0 (0 voturi)    
    Discriminati ungurii. (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 15:46)

    dorina [anonim]

    Nu-i mai angajati si o sa puna botul pe labe foarte repede.
  • 0 (0 voturi)    
    romenii de etnie maghiara fac cam multe mofturi... (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 19:45)

    mo [anonim]

    .......oare dece - s-au obraznicit si va trebui explicat zicala straveche romaneasdca - :"ulciorul nu merge de multe ori la apa"....
    presedintele a gresit - trebuie sa faca reorganizarea avand viziunea stramoseasca: exact conturul celor 8 provincii istorice:Banat, Ardeal, Bucovina, Moldova, Dobrogea + o enclava DELTA !!! , Muntenia, Oltenia si Bucuersti - fara nici un Ilfov ! Am, uitat vreuna..>?
  • 0 (0 voturi)    
    bravo UDMR! (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 20:07)

    marika [anonim]

    sper sa nu va pacaleasca lacrimogenul basescu!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by