Discutia de Luni. O emisiune HotNews.ro - RFI

AUDIO Andrei Marga: Toata discutia din jurul lui Dan Voiculescu trebuie pusa la frigider. Cine ne da garantia ca un partid mic cum e PC-ul nu devine, in cateva luni, un partid marisor?

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 10 ianuarie 2011, 18:49 Actualitate | Politic


"Toata discutia aceasta din jurul lui Dan Voiculescu si din jurul altor persoane trebuie pusa la frigider, pana cand vine o epoca in care se poate discuta cu toata decenta si neutralitatea o situatie sau alta. Cine ne da garantia ca un partid mic, cum e PC, nu devine in cateva luni, intr-un an, un partid marisor? Oricum, un partid care se califica pentru a fi luat la guvernare. Aici conteaza calitatea personalului, iar PC are oameni de buna calitate. Solutiile economice ale PC-ului sunt mult mai bune decat ale PDL-ului. De exemplu, Daniel Constantin e un om care urca de la o saptamana la alta in calificare, in relevanta, in asumarea de responsabilitati", a declarat Andrei Marga, rectorul Universitatii Babes Bolyai din Cluj, propus vicepremier in guvernul din umbra al PNL.

Asculta integral interviul cu Andrei Marga in varianta AUDIO



Vezi in articol cele mai importante declaratii facute de Andrei Marga la Discutia de Luni

  • Noi traim in Romania intr-o democratie desfigurata de catre presedinte si actuala putere. Traim in cea mai grava criza a Romaniei din era ei moderna. Traim intr-o situatie care, pentru multi oameni, este fara speranta. PIB a scazut cu o treime in 2010, tara se izoleaza datorita gafelor politicii externe, care s-a si descompus in Romania. Putem da multi indicatori ale unui marasm in care s-a intrat: economic, institutional si moral. In aceasta situatie singura solutie este o coalitie a opozitiei. Dvs discutati de Dan Voiculescu. Dan Voiculescu nu a guvernat Romania, incat de situatia descrisa trebuie sa raspunda cei care o guverneaza. Mai departe, calificarea lui Dan Voiculescu este incomparabil mai buna decat calificarea celor care iau decizii astazi. Deci eu as propune sa iesim aceste lucruri care se discuta la Carpati intens si care tin aceasta tara in loc. (...) Aceasta Alianta este naturala, intre liberali si PC, si sa speram ca se incheie si alianta cu PSD si se poate face marea coalitie care sa schimbe o putere putrezita.
  • Cele doua partide au puncte politice comune. Cat priveste doctrina, liberalii lucizi stiu bine ca trebuie sa se deschida nu doar spre problema competitiei din societate, ci si spre problema functionarii statului. Or, statul nostru nu functioneaza. Numai in Romania lui Traian Basescu institutiile statului sunt folosite pentru a lovi in rivali, pentru a lovi in persoane. Nici o tara din Europa, nici Togo, nici Bangladesh-ul nu folosesc atat de copios institutiile statului pentru a lovi in persoane. De aceea, toata discutia aceasta din jurul lui Dan Voiculescu si din jurul altor persoane trebuie pusa la frigider, pana cand vine o epoca in care se poate discuta cu toata decenta si neutralitatea o situatie sau alta.
  • Cine ne da garantia ca un partid mic, cum e PC, nu devine in cateva luni, intr-un an, un partid marisor. Oricum, un partid care se califica pentru a fi luat la guvernare. Aici conteaza calitatea personalului, iar PC are oameni de buna calitate. Solutiile economice ale PC-ului sunt mult mai bune decat ale PDL-ului. De exemplu, Daniel Constantin e un om care urca de la o saptamana la alta in calificare, in relevanta, in asumarea de responsabilitati. Este doamna Grapini, o specialista remarcabila. O tara care se respecta ar invita-o imediat pe Grapini sa preia un minister, pentru ca stie ce sa faca. Si multi, multi altii care sunt la acest partid. Doctrina lor economica este incomparabil mai fructuoasa pentru Romania decat ce ofera PDL-ul.
  • Daca suntem obiectivi, atunci trebuie sa recunoastem ca la aceasta ora, guvernarea tarii si PDL-ul nu au un program pe care cetatenii sa-l poata citi undeva si sa-si dea seama ce i se ofera. Va dau un exemplu: decizia de a mai trimite in somaj 300 de mii de oameni s-a luat la baza unei partii. Nu exista nici o analiza, discutata intr-un partid. Hitler radea in '33, amintindu-si cum cu 7 colegi au infiintat partidul si au luat decizii convarsitoare ca impact, dramatice ca efect pentru Germania. Sa fim serios, modelul lui Hitler nu mai trebuie repetat, or la noi aici e problema. Dar, revin: si PNL, si PSD si PC si-au elaborat un program. (...)
  • 60% din populatia tarii de abia isi duce zilele. Atentie. Sobaru sau Anghel sau altii, care sunt efectiv eroi ai tarii, nu vor fi izolati, atentie! Multi oameni vor incerca sa-si spuna pasul, pentru ca situatia este insuportabila. Si atunci sigur ca tinta Aliantei este schimbarea actualului regim, inlocuirea lui, dar e bazata pe un program, pe o oferta, toate fiind incomparabil mai bune decat ce ofera guvernarea actuala. La noi, intelectualitatea, in buna ei masura, este  orientata continuu gresit. In loc sa vada insuportabilitatea situatiei, ea se intreaba ce ofera ceilalti. E o teorema clasica: o situatie insuportabila se schimba chiar daca nu ar fi pregatite alternativele. Or, aici, har Domnului, alternativa e pregatita.
  • A inceput, vedeti bine, trezirea printre parlamentarii independenti. Sa speram ca vine trezirea inlauntrul UDMR, care raspunde in fata maghiarilor, mai nemultumiti de situatie decat romanii. Mai poate fi trezirea la grupul minoritarilor. Dupa cum, poate fi o trezire si la unii din PDL. Sunt oameni care isi dau seama ca sunt dusi la groapa cu politica actuala.
  • Si PNL si PSD au declarat ca vor sa mearga cu o intelegere pana la tribunal. Eu sunt convins ca saptamana aceasta discutiile tehnice demareaza si se va inainta rapid. Cred ca va fi inainte de 1 martie destul de mult. Si in Spania, si in Germania si in Franta se merge pe solutia aceasta: liberalism social. Societatea moderna actuala nu mai poata fi gestionata prin prisma unei singure valori. Social democratii imbratiseaza cu prioritate valoarea solidaritate, si asta e foarte natural. Liberalii imbratiseaza valoarea libertate, foarte natural. Este clar ca numai din cuplajul celor doua valori iese o abordare care da rezultate. Nici liberalii nu mai pot sa mearga doar cu ideea competitiei economice. Social democratii au evoluat, stiu bine ca se poate redistribui doar daca se produce.
  • Terenul comun al celor doua mari doctrine - liberalism si social democratie - este acesta: crearea de oportunitati, de sanse egale pentru oameni pe o piata libera. Nu inventam la Bucuresti roata: Germania a evitat criza, a iesit triumfal din criza pentru ca a avut coalitia dintre crestin-democrati si social-democrati. In societatea romaneasca este formula care nu s-a mai incercat. De ce nu dam o sustinere pentru o formula noua? (...) Urgenta nu e sa speculam daca sunt liberalii si social-democratii intr-o iubire ci urgenta este sa vedem ce pot face impreuna pentru a salva aceasta tara.
  • Traian Basescu foloseste orice mijloc pentru a dezbina oamenii si orice mijloc pentru a-i lovi pe rivali. Totul e mereu antagonizat, aceasta e un instrument al lui. Al doilea: folosirea institutiilor statului pentru a lovi in rivali ceea ce, repet, nici in Togo nu se face. De aici si provine si atacerea penibila si rizibila a lui Crin Antonescu, ca si cum domnul Basescu detine in sertar tot felul de certificate. Probabil ca le detine, dar ele sunt false.
  • Trebuie sa spun ca nici nu m-a chemat sa colaborez, nici nu am colaborat si n-am semnat nici un angajament vreodata. Deci stau senin in fata istoriei. (...) Dupa atatea decenii, problemele Romaniei sunt cu totul altele. Romania trebuie sa priveasca in prezent si sa construiasca viitorul. ​


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.












Comentarii alese de moderator

  • @Redactia Hotnews (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:42)
    Addy [utilizator]

    Cred ca multi dintre noi ar dori niste lamuriri in legatura cu "discutia online purtata de domnul Marga". Toate raspunsurile date sunt copy-paste dupa:

    1. http://web.ubbcluj.ro/news/presa/view_presa.php?lang=&id=441

    2. http://gazetino.wordpress.com/2011/01/07/exclusiv-andrei-marga-de-vorba-cu-andrei-marga-despre-noua-lege-a-invatamintului/

    3.http://istodor.catavencu.ro/2011/01/10/andrei-marga-despre-legea-inva%C8%9Bamintului-funeriu-cotroceni-ceea-ce-este-bun-in-legea-educatiei-este-deja-in-reglementari-vechi-iar-ceea-ce-este-nou-este-gresit/

    4.http://www.cotidianul.ro/131721-Ce-va-fi-in-trei-ani

    5.http://www.ziuadecj.ro/editorial/delirul-lui-traian-basescu--58293.html

    6. http://www.google.ro/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.euro.ubbcluj.ro%2Fstructura%2Fomnia%2Fopera_omnia_andrei_marga.pdf&ei=4EIrTfnbKYqh8QPq07TKAg&usg=AFQjCNGsj-F39T9-LnCUTwtVdoOnS_9lQw&sig2=HIHf_Uem4bPzngAVmjEJyg

    7. http://www.cotidianul.ro/133842-Ce-este-de-facut

    8.http://www.napocanews.ro/2010/05/andrei-marga-stie-de-ce-nici-o-universitate-din-romania-nu-este-in-top-500.html

    Suntem cel putin curiosi daca domnul Marga a fost prezent la aceasta discutie si daca el a oferit aceste raspunsuri.






4608 vizualizari

  • +40 (42 voturi)    
    urat :( (Luni, 10 ianuarie 2011, 18:59)

    CCC [anonim]

    n-am cuvinte...
    • +33 (35 voturi)    
      si ce ... (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:38)

      titiacs [anonim] i-a raspuns lui CCC

      ... sa mai punem la frigider ? Poate a vrut sa zica la congelator.
      Ziua de astazi are totusi si o concluzie , acum ca apele s-au limpezit , stim cine ne sunt TOVARASII si de aici incolo sper sa nu se supere de acest apelativ. Cu respect , dar ei au ales TOVARASIA ! Nici o pierdere si nici o suparare dragi tovarasi , dar atit va rog , cind o sa ajungeti la ciolan sa NU REINFIINTATI CARTELE si RATIILE si sa ne dati si noua prostimii si intelectualilor de dreapta voie sa ne mai exprimam din cind in cind ! Acu ... gata cu joaca , la lupta TOVARASI ca aveti treaba si noi va retinem ...
      • +2 (2 voturi)    
        voiculescu personajul principal (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:56)

        careuldeasi [anonim] i-a raspuns lui titiacs

        al ultimelor saptamani. a ajuns lupta politica doar un duel basescu-voiculescu? astept mai mult de la toate partidele decat centrarea discutiilor pe 2-3 personaje, adica basescu, voiculescu si eventual patriciu...
    • +15 (17 voturi)    
      da (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:41)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui CCC

      are calificarea specifica...
    • +19 (21 voturi)    
      Marga se vrea candidat la presedentie in 2014 (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:44)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui CCC

      Clujul nu il mai incape !din pacate nu se va alege nimic de el ,ca de toti impostorii !
      • -4 (6 voturi)    
        Voiculescu, Marga, Melescanu (Marţi, 11 ianuarie 2011, 4:09)

        Neica [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        sunt oameni competenti in domeniul lor; si dupa impactul pe care il au in randul adversarilor politici - si in politica.
        • +2 (4 voturi)    
          pentru Neica nimeni (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:46)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Neica

          Melescanu? Care e "domeniul lui"?
          • -2 (2 voturi)    
            Ca al tau, doar ca pe extern (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:38)

            Neica [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

            E un profesionist in domeniul diplomatiei si al apararii..... -
            • +2 (2 voturi)    
              O.K.. (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 11:28)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Neica

              Daca zici tu, nu am nici o indoiala ca asa este! Profesionist! AFIRMATILE TALE SUNT MAI PRESUS DE ORICE ARGUMENT!
    • 0 (2 voturi)    
      normal (Marţi, 11 ianuarie 2011, 11:15)

      covrigi in coada [anonim] i-a raspuns lui CCC

      cam cine sustine pc si cam cine sustine pdl, e o diferenta uriasa, pacat ca strungarii, lopatarii, manelistii sunt mai numerosi ca rectorii universitari
    • 0 (0 voturi)    
      Conservatorismul nu e vazut bine (Marţi, 11 ianuarie 2011, 15:12)

      carmencita [anonim] i-a raspuns lui CCC

      de ce? vi se pare ca alte doctrine au avut mai mult succes in romania?
  • +39 (41 voturi)    
    Recunosc, (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:09)

    Mih. [utilizator]

    nu am mai citit ce spune Marga.
    Am incercat sa-i citesc "raspunsurile" la intrebarile care i s-au pus azi.
    Concluzia: nu merita efortul de a citi/asculta ce spune. S-a auto-descalificat.
    • 0 (2 voturi)    
      pentru cei care nu inteleg (Marţi, 11 ianuarie 2011, 11:18)

      cornelius [anonim] i-a raspuns lui Mih.

      ce zice normal ca nu merita efortul, nici eu nu citesc bolboroselile lui boc sau basescu
      • +1 (1 vot)    
        pentru cornelius. (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:48)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui cornelius

        Rau faci. Ce " bolboroseste" Boc sau Basescu iti afecteza viata. Si ar fi bine sa stii ce urmeaza, Si sa fi informat direct de la sursa , nu din comentarii.Ce bolboroseste Marga , nu are nici o importanta!
    • -1 (1 vot)    
      variante (Marţi, 11 ianuarie 2011, 19:33)

      stimulent [utilizator] i-a raspuns lui Mih.

      te intreb, esti mai castigat ascultandu-i pe edmond talmacean, marcel hoara, emil boc, elena udrea, anca constantinescu, costica canacheu sau traian basescu? oricand il prefer pe voiculescu, marga, antonescu, athanasiu, melescanu
  • +35 (37 voturi)    
    Urat si rusinos (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:12)

    Clujean [anonim]

    D-l Rebengiuc (liberal, parca) ar putea avea un client pentru vestitul sau sul de hartie.
    • -4 (6 voturi)    
      Domnule Marga aveti dreptate (Marţi, 11 ianuarie 2011, 4:34)

      Neica [anonim] i-a raspuns lui Clujean

      aceasta discutie este o diversiune a PDL. Si nici pe departe una noua.
  • +32 (34 voturi)    
    si atunci Mona Musca.. (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:13)

    Mihaela [anonim]

    de ce?
    • +29 (31 voturi)    
      cum de ce? (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:33)

      lb [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

      pentru ca atunci vroiau sa dea arate poporului cat de alb e partidul asta, cum se "lustreaza" ei. cu alte cuvinte, asa dicta interesul momentului. nu, nu din cauza ca ar fi avut vreo convingere in sensul asta. nici vorba. paine si circ. praf in ochi.

      acum interesul e sa foloseasca palnia lui voiculescu. psd are televiziune (iRealitatea), pdl are si el (b1), ei de ce nu ar avea?

      cat despre dl marga, dumnealui nu mai stie altceva decat sa arunce cu noroi in "dictatorul" basescu. nu stiu cu ce l-o fi enervat dl basescu. dar se pare ca marga nu e un om care sa uite prea repede si, ca orice om ingust, si-a facut din lupta asta un scop in viata. asa ca a mai servit si aici o portie de laturi.

      sa fie sanatosi si sa se voteze intre ei.
      • +7 (9 voturi)    
        cum de ce ??? (Luni, 10 ianuarie 2011, 22:07)

        titiacs [anonim] i-a raspuns lui lb

        cum ce l-a inervat ? pentru ca in primul guvern tariceanu-sterling , nu l-a lasat ministru invatamintului. doar vroia sa se razbune pe abramburica care i-a distrus reforma ! asta cu toate ca era vorba ca nici un fost ministru in perioada CDR sa nu mai fie pe lista ! el vroia si basta ! oricum a ajuns unde si-a dorit de la PNTC-CD , PDL , PDSR 2 ( ca n-a mai prins PNL-ul ) si acu' ceva + PC ( alianta ciuma rosie ) . Sa traiti TOA'SU RECTOR !!!
        • -1 (1 vot)    
          rugaminte pentru titiacs (Marţi, 11 ianuarie 2011, 19:47)

          stimulent [utilizator] i-a raspuns lui titiacs

          Stimabile titiacs, am rugamintea sa te scolesti si apoi sa te arunci in a comenta. Observ ca este un agramat, probabil scolit la Modrogan, cu profesori precum Bercea Mondialu sau Costica Canacheu. Evident, lectii in particular cu Ministrul Igas, individul care si-a luat BAC-ul la varsta de 24 de ani. Pentru ca imi este mila de tine, o sa-ti spun ca verbul corect, pe care ar fi trebuit sa-l utilizezi in carnatul tau abject, este "a enerva" nu "a inerva". Te rog sa consulti DEX-ul, asta daca ai asa ceva in casa (sunt sigur ca ai camera plina cu postere cu Udrea, brosuri cu statutul PDL, munti cu cd-uri cu manele).
      • 0 (2 voturi)    
        pentru lb (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:51)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui lb

        Cel mai tare l-a enervat pe Marga Legea invatamantului la care Basecu a fost promotor prin comisia presidentiala. Acasta lege taie din ghiarele rectorilor. Normal sa-l enerveze!
    • +21 (23 voturi)    
      fiindca : (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:31)

      Romi [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

      Cum de ce ?
      Mona Musca nu a avut ,nu are si probabil nu va avea
      ANTENE.
      In rest visul lui D.Patriciu ,pentru care lupta de mult timp,s-a realizat in sfarsit.O alianta (tovarasie)cu 3 presedinti de onoare (D.Patriciu,D.Voiculescu si cu voia Dumneavoastra ultimul pe lista i.Iliescu) plus 3 co-presedinti marionete (C.Antonescu,D.Constantin,V.Ponta).
      Parca-i vad discutand :
      Voiculescu :- eu vin cu Antenele si ceva bani-nu prea multi ca nu mai are balta peste ...
      Patriciu : eu vin cu Adevarul si cu ceva bani-tot nu multi ca nu prea merge Micro ..
      Iliescu : eu vin cu experienta si cu flacara violet ;bani dupa cum stiti nu prea am ca sunt batran si sarac dar vorbesc eu cu baietii si ceva, ceva mai gasim .Plus ca-l mobilizez si pe Vanghelie pe partea care este .
      Tovarasi ,scuzati am vrut sa zic Domnilor daca nici acum nu reusim sa dam jos dictatoru' si sa punem mana ,vreau sa spun sa salvam scumpa noastra tarisoara...............atunci nu stiu cand o sa mai reusim.
      • +12 (14 voturi)    
        S-au intalnit... (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:16)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Romi

        Securistul, Comunistul si "Afaceristul"...fiecare expert in domeniul sau...ce-o iesi, sper sa nu vedem niciodata, pt ca va fi vai si-amar de noi.
      • +3 (5 voturi)    
        NU TE SCUZA... (Luni, 10 ianuarie 2011, 22:16)

        titiacs [anonim] i-a raspuns lui Romi

        ... asta sunt cei de mai sus . TOVARASI . Si nu trebuie sa se supere nimeni. Asta au fost , asta sunt si asta vor fi . E alegera lor si a votantilor lor , respect si la mai mare ! Interrrrnattttionalaaaa , cu ei s-o fauriti ! De astazi ROMANIA s-a rupt in doua : 1) domni, cetateni , "prostime" , "intelectuali de casa " si 2) TOVARASI , TURNATORI , MARIONETE , LICHELE etc. Fara ura si resentimente asta este ...! { intentionat am omis HOTII , ei sunt ca si tziganii , peste tot } !!
  • +25 (27 voturi)    
    Interviul ca interviul... (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:15)

    Matache M. [anonim]

    ... dar ii vedeti modul de dialog!
    Ca sa vedeti inteligenta acestui personaj, incercati sa intelegeti raspunsurile pe care le-a dat dumnelui la intrebarile cititorilor Hotnews: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8194841-andrei-marga-discuta-online-cititorii-hotnews-luni-ora-10-00.htm
    ... curat rector / profesor universitar...
    • +16 (20 voturi)    
      @Redactia Hotnews (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:42)

      Addy [utilizator] i-a raspuns lui Matache M.

      Cred ca multi dintre noi ar dori niste lamuriri in legatura cu "discutia online purtata de domnul Marga". Toate raspunsurile date sunt copy-paste dupa:

      1. http://web.ubbcluj.ro/news/presa/view_presa.php?lang=&id=441

      2. http://gazetino.wordpress.com/2011/01/07/exclusiv-andrei-marga-de-vorba-cu-andrei-marga-despre-noua-lege-a-invatamintului/

      3.http://istodor.catavencu.ro/2011/01/10/andrei-marga-despre-legea-inva%C8%9Bamintului-funeriu-cotroceni-ceea-ce-este-bun-in-legea-educatiei-este-deja-in-reglementari-vechi-iar-ceea-ce-este-nou-este-gresit/

      4.http://www.cotidianul.ro/131721-Ce-va-fi-in-trei-ani

      5.http://www.ziuadecj.ro/editorial/delirul-lui-traian-basescu--58293.html

      6. http://www.google.ro/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.euro.ubbcluj.ro%2Fstructura%2Fomnia%2Fopera_omnia_andrei_marga.pdf&ei=4EIrTfnbKYqh8QPq07TKAg&usg=AFQjCNGsj-F39T9-LnCUTwtVdoOnS_9lQw&sig2=HIHf_Uem4bPzngAVmjEJyg

      7. http://www.cotidianul.ro/133842-Ce-este-de-facut

      8.http://www.napocanews.ro/2010/05/andrei-marga-stie-de-ce-nici-o-universitate-din-romania-nu-este-in-top-500.html

      Suntem cel putin curiosi daca domnul Marga a fost prezent la aceasta discutie si daca el a oferit aceste raspunsuri.
      • -2 (4 voturi)    
        Misto tonul tau, dar... (Luni, 10 ianuarie 2011, 22:22)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui Addy

        ..tu ce crezi? Si de ce scrii la plural? Cine sunteti "voi"?
        Marga e ala cu "reforma" care a dus invatamantul la stadiuld e fueda a profesorilor , si cred ca nu ajungea rector daca nu reusea sa invete raspunsurile pe dinafara. Asa ca ...se repeta. Tu ce ai face daca ai avea un politician care spune altceva la gazete diferite?
        Si eu sunt curios de raspunsul saitului dar logica imi spune ca nu e copy-paste...
      • +8 (10 voturi)    
        Multumiri (Luni, 10 ianuarie 2011, 23:09)

        Valentin [anonim] i-a raspuns lui Addy

        Addy, multumesc pentru informare. Mi-a fost clar ca era un copy-paste din texte deja redactate pentru ca erau prea elaborate pentru a fi facute in timpul interviului.
        Probabil asa si-a scris si multimea de carti pe care le prezinta in lista de lucrari.
        Cit despre situatia invatamintului romanesc, el nu are nici o vina, este imaculat...
        Rusine sa-i fie acestui impostor infatuat care raspunde doar la intrebarile care ii convin si pentru care are raspunsurile "servite"!

        Valentin
        (fost asistent universitar, acum plecat in vest)
      • -2 (2 voturi)    
        nu conteaza (Marţi, 11 ianuarie 2011, 1:19)

        viorel [anonim] i-a raspuns lui Addy

        E profesor, stie ce inseamna a-si asuma ceva ce apare sub numele sau. Deci toata responsabilitatea pentru raspunsuri ii apartine domnului Marga. Faptul ca a ales sa dea dea copy-paste spune ceva despre caracterul si despre nazuintele acestui om.

        Stiu cum e viata intelectuala in Cluj, dominata de frustrari enorme personale. Domnul Marga trebuie citit in aceasta grila. Toti si-au imprumutat nevestele tuturor, toti se urasc de decenii pentru bani, sunt oameni stirbi, jumatati de oameni. Mitul clujanului serios si corect e de poveste. Marea majoritate a clujenilor intelectuali sunt un amalgam de rautate, inconsistenta si smecherie. Ei nu isi dau seama de asta, traiesc in universul lor. Cei ce au facut facultate umanista pot sa dea marturie despre asta.

        Sa fim sanatosi la creieri si nu ne luam dupa oameni bolnavi.
    • +17 (19 voturi)    
      simplu..... (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:44)

      pensionar [anonim] i-a raspuns lui Matache M.

      cuvantare de propagandist din anii 70-80
  • +26 (28 voturi)    
    Domnule Marga, cred ca ar trebui... (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:19)

    Rescatorul [anonim]

    sa iesiti la pensie. Pe zi ce trece, dezamagiti tot mai mult. Regret ca v-am admirat odinioara. Va credeam un om cu caracter; m-am inselat.
  • +21 (23 voturi)    
    E groaznic cum gandeste Marga. (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:21)

    mircea [anonim]

    Marga nu spune nimic despre faptul ca PC este partidul creat pentru retragerea membrilor PSD cu dosare de securitate(Rodica Stanoiu,DIP).Din aceasta cauza la si luat PSD la remorca.Pentru a le face loc in parlament in mod fraudulos.Acum PSD se bucura.Sa gasit un fraier ca Antonescu care a pus PNL la dipozitia PC,PSD ramanand curat si uscat .Poate acum sa faca jocul social -democrat fara ca cineva sa-i mai spuna:dar cu PC ce este?Marga o fi si el vre-un securist?
    • -1 (1 vot)    
      PC e un partid nou (Marţi, 11 ianuarie 2011, 17:37)

      Neica [anonim] i-a raspuns lui mircea

      un partid dominat in mare majoritate de tineri nu mai e partidul celor amintiti.
  • +26 (28 voturi)    
    Gretos. (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:22)

    senil in fata istoriei [anonim]

    Absolut dezgustator, domnule Marga.

    Un fel de ... "cerul senil deasupra mea si legea urii in mine".
  • +16 (18 voturi)    
    ati inbatranit degeaba (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:23)

    danahile [utilizator]

    d-le profesor asa cum vorbiti acum trebuia sa o faceti pe timpul lui ceausescu,atunci ati tacut.nu stiu cum sia ales coposu(fie iertat)colaboratori dar vad ca acum sant cei mai laudativi la adresa psd si oameni de baza in acel partid.trbue ca aveti multe pacate daca, lideri marcanti ai conventiei, il vedeti pe basescu mai rau decat pe cel ce a adus mineri si a scos in acel moment si multi ani dupa, romania in afara europei.iartai doamne ca nu stiu ce fac.
  • +20 (22 voturi)    
    deci da (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:26)

    suca [anonim]

    asta e ala de ne atrage atentia ca legea educatiei nu este buna. dar voiculescu e bun :)

    descalificare TOTALA!

    de azi inainte acest om nu mai conteaza pt mine ce spune. sa vorbeasca petru turnatorii de-i tine in brate.
    pe Mona Musca au dat-o afara pt mai putine lucruri.
    ei acum accepta turnatori ce si-au turnat si familia. RUSINEEE!!!
    SCARBA!!!
  • -23 (27 voturi)    
    Sunt .... (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:32)

    nety [anonim]

    ... student al dlui profesor Mraga. Toti postacii anterior la un loc nu valoreaza cat o singura pagina scrisa de profesorul Marga. Doi suverani ai Bisericii catolice, unul in 2005, celalat in 2006 l-au decorat cu cate o medalia pentru opera realizata. Profesorul Marga este una din putinele personalitati pe care actualul suveran pontif l-a condus pana la iesire dupa o vizita pe care i-a facut-o.Si acesti neica nimeni vin si il contesta!!! Doamne in ce tara traim!!! Probabil ar trebui sa-i lasam aici numai pe pdlistii acestia obtuzi, sa se fure intre ei, dar deocamdata, ne fura pe noi.
    O mare smecherie a facut acest guvern si in ceea ce ne priveste: a luat din salariile profesorilor, dar, de fapt, a luat din subventia pe student alocata noua. Foarte ptini s-au prins de aceasta smecherie, unii au sesizat dar tac de frica. Iar noi? Parca dormim un somn pe care il induce o specie de serpi pentru prazile pe care le urmaresc. Poate totusi ne trezim....
    • +20 (22 voturi)    
      Pai daca... (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:43)

      Matache M. [anonim] i-a raspuns lui nety

      ... esti student al profesorului Mraga, de ce postezi la interviul de aici? Credeam ca "postacii" se refera la profesorul Marga, nu Mraga, cel care a dat raspunsuri prin copy si paste si nu a reusit sa raspunda la nici o intrebare din cele adresate cu buna credinta, desi a irosit o groaza de spatiu si timp al cititorilor. Nu a demonstrat valoarea despre care vorbesti, dimpotriva...
    • +14 (16 voturi)    
      D-le student, (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:49)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui nety

      in farfuria din care mananca tot poporul roman,pune un milion de parliti de angajatori.In urmatorul an,in urmatorii ani,crezi ca farfuria va fi mai plina?Relansare economica in Romania,intr-o Europa inghetata economic?Se vor mai taia pensii,salarii ,burse...
    • +1 (1 vot)    
      astazi (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 16:15)

      toiu [utilizator] i-a raspuns lui nety

      Probabil ca informatiile tale sunt corecte. Nu stiu ce s-a putut intampla in 3-4 ani, dar in anul de gratie 2011 acest domn parca traieste pe alta lume. Te rog citeste interviul de pe hotnews.ro. Probabil ca multi dintre cei care am citit si respectiv comentat negativ interviul nu suntem in stare sa-l si pricepem ( desi eu personal m-am straduit destul de mult). . De exemplu prima intrebare. Nu vad nici o legatura intre intrebare si raspuns. De aceea te rog sa ne explici dumneata raspunsul. Multumesc anticipat
  • +30 (34 voturi)    
    ce tristete (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:37)

    diddlyjo [utilizator]

    am terminat la UBB si printre profesorii pe care i-am avut erau mai multi inaintati in vârsta, de a caror lipsa de informare si judecata anapoda ne era jena noua, studentilor. in schimb, erau detul de "populari" dadeau note de la 7 in sus, deci adunau la cursuri jumatatea de jos a efectivului de studenti din fiecare an.

    apoi am aflat ca respectivii indivizi cu titlul de "prof univ dr", absolventi de Stefan Gheorghiu, ajunsesera la catedra pe vremuri, cu un rol foarte precis: acela de a fi ochii si urechile partidului.

    niciodata nu am inteles de ce acei indivizi nu au fost dati afara imediat dupa '89. niciodata nu am inteles cum de rectoratul UBB a ramas impasibil la prezenta lor in universitate. dar azi, in urma contributiilor domnului Marga aici pe HN, parca incepe sa se faca lumina... daca interviul & raspunsurile de azi ale rectorului Marga reflecta fidel gândirea domniei sale, atunci prezenta dinozaurilor in UBB e foarte normala.
    • +9 (11 voturi)    
      UBB (Luni, 10 ianuarie 2011, 22:38)

      MihaiG [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

      Si eu am terminat la UBB. Nu am avut foarte multi profesori dinozauri precum spui tu dar l-am avut profesor pe Marga; o nulitate care s-a cocotat in varful piramidei de unde taie si spanzura pe cei care nu apartin la clica sa sau nu il sustin.

      Pacat de unversitate pentru ca ar putea sa fie mai mult decat ceea ce este.
  • +16 (18 voturi)    
    omul politic Marga (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:43)

    ovigeo [utilizator]

    Domnule Marga
    Mi-ar face placere sa va citesc comentariile ; insa nu remarc prea multe realizari ale dvs.mai ales ca ministru al educatiei tare as vrea sa existe niste repere, cel putin morale , sincer poate imi reimprospatati memoria .
    Cel putin in felul acesta opiniil dvs ar avea o greutate!!!!
  • +20 (22 voturi)    
    Hmmmm... (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:46)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Iar matale tovarase Marga impreuna cu "liberalii" tai conservatori si socialisti ar trebui sa fiti criogenati. Si de dorit expusi la un muzeu al rusinii nationale. Nu ma mir ca nu-ti este rusine tovarase Marga. In definitiv PNL este de multa vreme gazda nesimtitilor in stare pura.
  • +23 (25 voturi)    
    extraordinar (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:46)

    buha [utilizator]

    E extraordinar sa il asculti pe acest om, cum indoaie argumentele sa ii satisfaca interesul de moment, il intrbi ceva si incepe sa divagheze, nu spune nimic dar vorbeste incontinuu jumatate de ora. Un Iliescu ardelean!
    Un demagog cu diploma universitara. Isi merita cu prisosinta locul alaturi de Crin Antonescu si Ion Iliescu.
    • +9 (11 voturi)    
      amanunt (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:46)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui buha

      Marga e ardelean de origine bucuresteana. nu ca originea ar avea ceva cu felul in care gândeste....
  • +20 (22 voturi)    
    Dezastru (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:47)

    George [anonim]

    Am votat din strainatate si scrie pe pasaportul meu Romania si stiu ce e in tara mea. Acuza dlui Marga nu o pot accepta. E insuportabila galagia unui om care se teme sa isi piarda privilegiile. Ii si plânge de mila lui Sobaru, câta ipocrizie. Raspunsurile la interviul Hotnews sunt ilizibile, politicianiste.
  • +24 (26 voturi)    
    De unde pina unde...? (Luni, 10 ianuarie 2011, 19:55)

    Chianti [anonim]

    Marga:
    "PIB a scazut cu o treime in 2010, tara se izoleaza datorita gafelor politicii externe, care s-a si descompus in Romania."

    PIB-ul a scazut cu o treime in 2010!!???!!! Fata de ce, dle profesor? Ca un om de universitate, ar trebui sa aveti mai multa grija fata de cifre. Cind insa citesc ca PC este un partid care se califica a fi luat la guvernare, imi vine sa rid amar. Si mai citesc apoi stupefiat:

    "Social democratii imbratiseaza cu prioritate valoarea solidaritate, si asta e foarte natural. Liberalii imbratiseaza valoarea libertate, foarte natural. Este clar ca numai din cuplajul celor doua valori iese o abordare care da rezultate. Nici liberalii nu mai pot sa mearga doar cu ideea competitiei economice. "

    Vai de capul nostru cu asa profesori universitari....
    • +2 (4 voturi)    
      SPER SA MA AMUZ (Marţi, 11 ianuarie 2011, 1:29)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui Chianti

      Recunosc ca nu am citit decat pe diagonala interviul cu dl. Marga. Am facut efortul de a-i citi raspunsurile la intrebarile cititorilor HN si m-a epuizat, dar, citind citatele aduse de tine in comentariu ma determini sa-l citessc cu atentie. Nu-mi vine sa cred ca dl. profesor, doctor, rector, etc.etc, ce se pretinde mare somitate poate sa se exprime asa. Sper ca dupa tot efortul voi reusi sa ma si amuz. N-am sa reusesc probabil niciodata sa inteleg cum de e posibil ca unii oameni sa vorbeasca atat de mult fara sa spuna nimic si mai cu seama fara sa aibe coerenta ceea ce spun, fiind pe deasupra si foarte mandrii de ei. Simtul ridicolului le lipseste probabil cu desavarsire.
  • +15 (17 voturi)    
    incredibil! (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:08)

    lb [anonim]

    "•Cine ne da garantia ca un partid mic, cum e PC, nu devine in cateva luni, intr-un an, un partid marisor."

    deci asa se pune problema mai nou. nu mai e vorba de principii, ci de ce ne poate servi interesul. parca romanul se face prea usor frate cu dracul...

    ii mai sugerez vreo cateva partide cu potential dlui profesor: png, prm si, de ce nu, partidul otvistului dan diaconescu.
  • +16 (18 voturi)    
    interviu Marga (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:16)

    copilus dumitru [anonim]

    Dezamagire totala .La intrebari concrete care cereau un raspuns scurt si clar foloseste o mie de cuvinte ca sa nu spuna de fapt nimic. Acum imi este clar de ce s-a ales prful de PNT.Cineva zicea mai inainte ""gretos"".Subscriu.
    • +3 (5 voturi)    
      dezamagire (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:47)

      ion [anonim] i-a raspuns lui copilus dumitru

      Domnule Marga, v-am pretuit, m-ati dezamagit profund
  • +15 (17 voturi)    
    d-le Marga (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:22)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    nu este suficient sa fiti din Ardeal ca sa fiti credibil.
  • +13 (15 voturi)    
    cine ne da garantia? (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:23)

    lucian [anonim]

    Cine ne da garantia ca un partid mic, cum e PC, nu devine in cateva luni, intr-un an, un partid marisor?

    Istoria recenta domnule profesor...ISTORIA :)))))))
    • +8 (10 voturi)    
      Marga, un intelectual marisor (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:26)

      lotru [anonim] i-a raspuns lui lucian

      Marga, acest intelectual marisor, a dezamagit total. Si era un profesor repectabil...
    • +2 (4 voturi)    
      Si bunul simt (Marţi, 11 ianuarie 2011, 11:28)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui lucian

      mai precis ceea ce engelzii numesc "common sense" (niciodata nu am apreciat amalgamarea in romana a celor doua intelesuri, bunul simt antonim al proastei cresteri si bunul simt antonim lipsei de fler).

      Bunul simt ne spune ca PC nu are cum sa creasca in sondaje ca partid. Pentru ca nu are valoare. Cand unui partid ii lipseste bunul simt, risca sa faca aliante paguboase.
  • +11 (13 voturi)    
    COMENTARII (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:35)

    Petre Dan Constantin [anonim]

    Margsa ARDELEAN CLUJAN PROFESOR. Cuvinte pe care le-aș fi scris cu majuscule. Niente ! și dacă nu se face mărișor și rămâne mic mititel și insignifiant ca și până acum, o anexă a antenelor care face mult zgomot pentru ninic, să mai pună la fereală niște nume care ar trebui înscrise în repertoarul justiției. Care e prețul demagogiei dumneavoastră, domnule ?
  • +15 (17 voturi)    
    lipsiti de caracter si cu vorba perversa (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:38)

    Michael [anonim]

    Discutia d-l Marga mi-a intarit ideea, pe care cu o jena trebuie sa o impartasesc, ca in poporul roman doctrina comunista nu a condus la dezastru din vina unui singur personaj dotat cu lipsa de masura a dictatorilor, si care a fost singurul pus sa dea seama. Nu, au fost destui ipochimeni lipsiti de caracter si cu vorba perversa care au sustinut o randuiala imorala, si care se gasesc unul pe celalalt, spre a lucra in acelasi sens, si la decenii dupa o cadere care, se vede, nu i-a descurajat.
  • +15 (17 voturi)    
    Vorbe goale spuse de un coate goale: A. Marga (Luni, 10 ianuarie 2011, 20:54)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    "Toata discutia din jurul lui Dan Voiculescu trebuie pusa la frigider. Cine ne da garantia ca un partid mic cum e PC-ul nu devine, in cateva luni, un partid marisor?" Raspunsul este extrem de simplu, acest raspuns fiind dat in modul cel mai inteligent cu putinta de cineva inaintea mea: ISTORIA!
    Tovarasu' Marga da prin aceasta declaratie grotesca si penibila dovada irefutabila a mediocritatii sale atat ca om politic cat si ca profesor universitar. Sunteti un nerusinat tovarase Marga.

    P.S. Nu stiu daca a avut cineva rabdare sa-i citeasca tovarasului Marga raspunsurile de-a dreptul stupide si inconsistente date intrebarilor puse pe hotnews... Eu unul m-am simit agresat intelectual de acest impostor dupa primele randuri de lectura.
  • +8 (10 voturi)    
    Se pun lucrurile la punct (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:05)

    Lucianmotzul [anonim]

    legi si iar legi ,o constitutie noua ,reducerea parlamentarilor ,ce sa votat la referend si punerea Romaniei in CURAT ,DE 21 DE ANI A_TI FACUT LEGI STRIMBE sa puteti fura ,sa scapati de puscarie ,sa aveti imunitate si gasca de hoti din parlament sa va voteze ne urmarire penala ,asta a-ti facut de 21 de ani .cind se pun lucrurile la punct va DOARE ,va pierdeti privilegile si trebuie sa intrati in normalitate si la puscarie ,asa ca tu mai Marga dute mai la pensie si mai lasa pe alti tineri si capabili esti senil.
  • +8 (10 voturi)    
    Final (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:08)

    Hepcal Vasile [anonim]

    Ascultand acest interviu am fost cuprins de acea tristete pe care o simti in fata unui parinte batrin si bolnav,epuizat de incercarile la care l-a supus viata,ti-l amintesti din vremea cand parea a fi un semizeu iar acum ai in fata o umbra palida a ceea ce a fost .Domnul Marga si-a consumat resursele ,dumnealui nu mai poate construii viitorul ,profesorul Marga este un om al trecutului .Acest interviu marcheaza pentru mine inceputul etapei de declin a intelectualului Andrei Marga.Este o seara trista.
    • +9 (11 voturi)    
      Marga (Luni, 10 ianuarie 2011, 22:32)

      MihaiG [utilizator] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

      E oarecum pacat ca ai pastrat o imagine atat de buna despre domnia sa pana acum.
      Eu am avut de-a face cu el in studentie asa ca m-am prins mai repede cum sta situatia. La Cluj e un baron feudal care controleaza universitatea.
      Romania merita mai mult
  • +9 (11 voturi)    
    Altzheimer (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:23)

    GEORGE NICOARA [anonim]

    oare ce poate inocula acest dascal studentilor altceva decat ura?
  • +12 (14 voturi)    
    incredibil (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:30)

    JENANAT [anonim]

    Am citi si am recitit textul. Jenant, penibil.
  • +11 (13 voturi)    
    Marga...Marga... (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:34)

    nelu [anonim]

    Marga... esti un mare dobitoc.... te auzi ce spui? Imi pare rau sa o spun, dar pozitia pe care o deti si functia pe care o ai e mult prea inalta pentru felul in care faci analize. Probabil ca pentru tine istoria nu inseamna nimic, chiar daca esti profesor. Voiculescu a fost dovedit ca si turnator si asta e, chestia asta nu se mai poate schimba nici dupa ce scoti problema de la frigider. Intelegi tu asta? Si daca ar mai trece 10 generatii Voiculescu va ramana pentru totdeauna un turnator care si-a turnat familia la securitate si cu asta basta.
  • +11 (13 voturi)    
    ce (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:35)

    ce [anonim]

    ce pacat, ca un profesor universitar sa manance atata rahat, scuzati-mi expresia (iar mintile sensibile sa se gandeasca la faptul ca rahatul este o delicatesa turceasca si nimic mai mult)
  • 0 (2 voturi)    
    gretos (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:45)

    felix [anonim]

    chiar si felix turnatorul spune: gretos intr-adevar.. cu asa oameni mi-am facut eu treaba.
  • 0 (2 voturi)    
    mi e rusine.. (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:48)

    corneliu [anonim]

    mi e rusine..ca sunt roman si din acelasi oras cu acest ipochimen; sunt de acord cand declara ca nu este intectual si se delelimiteaza net de de "ei" (" La noi, intelectualitatea,..")
  • +3 (5 voturi)    
    Este dl Marga - goarna turnatorilor ? (Luni, 10 ianuarie 2011, 21:56)

    judex [anonim]

    Spune dl Marga: "...calificarea lui Dan Voiculescu este incomparabil mai buna decat calificarea celor care iau decizii astazi."
    Eu intreb: se pregateste oare, Ro sa devina turnatoarea Europei ? In asta consta proiectul la care a aderat dl rector ?
    PS
    Vreau sa-i transmit dlui Marga ca la raspunsurile d-sale la intrebarile precise si punctuale de ieri, prin transcrierea completa copy-paste a ceea ce-si inchipuie d-sa ca este un CV impresionant, a fost jenanta si sub nivelul intelectual al unui licean corigent de astazi care incearca sa ocoleasca "jmecher" intyrebarile la care nu poate raspunde..
    Printre altele, eu tot nu am inteles daca dl Marga a fost sau nu profesor de socialism, desi raspunsul d-sale s-antins pe vreo 2 metri de ecran...Pentru mine, atitudinea dlui Marga de ieri a dezvaluit zvarcolirea unui dinozaur dintr-o epoca revoluta, in care politicianismul era singura calitatea necesara parvenirii profesionale. Ce rusine, dle Marga !
  • +3 (5 voturi)    
    abslolut de acord (Luni, 10 ianuarie 2011, 22:24)

    marga rina [anonim]

    ca se poate intmpla ca partidul ala mic sa inghita partidul ala mare si istoric.
    si'atunci felix va face impartirea cascavalului.
    da Domnul, Doamne !
  • +3 (5 voturi)    
    mi e rusine (Luni, 10 ianuarie 2011, 22:29)

    corneliu [anonim]

    aha.. si mai are undeva dreptate aceasta persoana care se delimiteaza net de intelectualitate" cand compara PC cu partidul nazist : "Hitler cu 7 colegi au infiintat partidul si au luat decizii convarsitoare ca impact, dramatice ca efect pentru Germania.... un partid mic, cum e PC, nu devine in cateva luni, intr-un an, un partid marisor..." "Sa fim seriosi, (sic dle marga) modelul lui Hitler nu mai trebuie repetat, or la noi aici e problema"
  • +8 (10 voturi)    
    ...n-or fi romanii atat de prosti! (Luni, 10 ianuarie 2011, 23:07)

    Andrei T [anonim]

    Am avut ceva noroc in viata. Prin anii 80 fusesem cucerit de cartile scrise de Andrei Marga, universitarul de la Cluj. Numai ca aveam un prieten, care intre timp a murit, un adevarat om de dreapta, un autentic filozof, chiar daca nu avea catedra. Mi-a spus ca Marga nu e decat un utecist ceva mai slefuit, un carierist cu ceva lecturi, dar un comunist si inca din cei care manipuleaza dialectica in favoarea propiei cariere. A fost un timp in care am crezut ca s-a rupt de comunism, dar sangele apa nu se face. Ce scrie el azi scrie adevaratul Andrei Marga, un om in care comunismul cu toate si toti ale lui traiesc si se exprima. A devenit, dupa 21 de ani de la prabusirea comunismului, flasnetarul stangii care se trage direct din comunism. Salut, tovarase si cu ai tai, inainte! Numai ca n-or fi romanii atat de prosti!
  • +9 (11 voturi)    
    cita rea-credinta! incredibil! (Luni, 10 ianuarie 2011, 23:25)

    ionica fara frica [utilizator]

    Citeva remarci: 1) “traim intr-o democratie desfigurata de catre presedinte si actuala putere” – nu, dle Marga, traim intr-o democratie reala. Desfigurata a fost democratia de anii de iliescianism, de comunistii hapsîni si corupti convertiti la un capitalism feroce exercitat in favoarea propriilor clanuri. Actualul presedinte a fost ales in mod democratic, iar dvs. in alianta cu PSD ati incercat sa-l dati jos cu orice pret, cu toate ca asta era impotriva intereselor tarii in acel moment. A fost ales de doua ori, iar dvs. continuati sa ii atacati legitimitatea. De ce nu ati atacat legitimitatea presedintilor anteriori? Cu alte cuvinte, nu intelegeti ca exercitiul democratic poate avea rezultate IMPOTRIVA intereselor dvs. personale si partinice? Macar aveti curajul sa vorbiti in numele propriilor interese. Va doare de interesele poporului exact cum ma doare pe mine de ce se intimpla in gaura neagra dintr-o galaxie inca nedescoperita. Sinteti un simplu demagog, un populist. 2) “traim in criza cea mai grava a Romaniei in era ei moderna”. Aceasta criza “cea mai grava” nu este numai a Romaniei, trebuie sa fiti cu adevarat de rea-credinta ca sa eliminati cu totul contextul crizei internationale, calificata de multi specialisti drept cea mai mare de la Marea Depresiune din 1929. Daca tot incercati sa va bazati pe cifre, de ce nu spuneti ca Romania a evitat in 2010 un blocaj total similar cu al Greciei datorita actualului guvern ? Da, poate ca masurile de disponibilizare nu au fost aplicate cu maxima eficienta si corectitudine, poate ca taierile bugetare puteau fi facute mai cu cap, dar trebuia sa se inceapa undeva. O tara moderna nu se poate dezvolta prin supradimensionarea sectorului bugetar. PUNCT. Mi se pare ciudat sa spun asta cuiva care se pretinde liberal.
  • +6 (8 voturi)    
    continuarea postarii anterioare (Luni, 10 ianuarie 2011, 23:28)

    ionica fara frica [utilizator]

    3)„Voiculescu nu a guvernat Romania” – argument complet fals: asta nu „sterge” rolul lui economic si politic in interiorul organelor comuniste! Asta nu il face imaculat. Voiculescu nu a fost condamnat penal pt. ca justitia nu a functionat timp de doua decenii, pentru ca procesul comunismului nu a mers suficient de departe cit sa-i identifice pe cei care au beneficiat nemijlocit de el. Or, originea bogatiei lui Voiculescu este in activitatea desfasurata de el in legatura strinsa cu organe ale puterii comuniste. 4) Vorbiti de profesorul dvs. Habermas. Ia uitati ce spune pe wikipedia: „While influenced by American pragmatism, structural functionalism, and even poststructuralism, many of the central tenets of Habermas' thought remain broadly Marxist in nature.” (Cu toate ca Habermas este influentat de pragmatismul American, de structuralismul functional, si chiar de poststructuralism, pilonii centrali ai gindirii lui Habermas ramin in mare masura marxisti in natura lor”) Deci, dl. Marga, va declarati niste afinitati foarte clare pentru un tip de gindire care nu se impaca deloc cu ceea ce propune (teoretic, ca practic, nu stie) partidul dvs. Sau poate ca prin liberal intelegeti mai mult ce se intelege in America, un stingism departe rau de centru! Asta ar explica afirmatiile dvs de azi.
  • +5 (7 voturi)    
    Jalnic Domnule Marga (Marţi, 11 ianuarie 2011, 0:59)

    eci [anonim]

    Sustinand aceasta alianta ma faceti sa imi fie sila de respectul pe care mi l-am facut pentru dvs. din vremea cand ati fost ministru si membru important apoi presedinte PNTCD.
    Insa se pare ca v-am supraevaluat penibil de mult si acum mi-o iau peste ceafa ..
    Hal de imoralitate de care puteti da dovada inhaitandu-va cu unul ca Voiculescu.
    Sau poate ca profesorul la "profesor" trage ?
  • -4 (6 voturi)    
    inlaturarea sitemului dictatorial Basescu (Marţi, 11 ianuarie 2011, 3:35)

    penalty [anonim]

    Acest sistem dictatorial impus de Basescu trebuie inlaturat. Impreuna trebuie sa ne unim fortele si sa inlaturam acest guvern incompetent. Avem nevoie de o alianta puternica formata din PNL + PC + PSD care sa lucreze pentru dezvoltarea Romaniei.
    • +2 (4 voturi)    
      Pt. (Marţi, 11 ianuarie 2011, 8:17)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui penalty

      dezvoltarea Romaniei,lucrezi tu , daca te duce capul,eu altii...
  • +3 (5 voturi)    
    Marga, rămâneţi la statutul de profesor!!! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 6:22)

    ktistes [anonim]

    Cu tot respectul, aţi debitat o mulţime de tâmpenii!!! Cred că lumea a priceput mesajul cu "Jos Băsescu", dar ce e cu atâta mistificare? Până acum PNL şi PC nu au dovedit cu absolut nimic că sunt mai buni ca PDL, ceea ce e trist! Clasa politică e praf. Punct! Dvs. sunteţi la fel! De unde vă scoateţi datele nu ştiu, dar mi-e silă de oameni ca dvs.: lingăi, mincinoşi, instigatori şi ipocriţi, dar să nu uităm mândria cu care etalaţi aceste "valori", mai ales ca profesor!

    Un student care vrea să fie profesor, dar nu în România, orice ar fi!
  • 0 (2 voturi)    
    spiritul UBB????? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 8:14)

    vaxus [anonim]

    Nu de mult, intrebat despre mandria de a avea un cadru universtitar care a ajuns premier, pe buna dreptate, Andrei Marga spunea: Boc si alti profesori ca el (ajunsi cam din intamplare si cam slabuti profesional- n.a.) nu reprezinta spiritul UBB. Foarte de acord cu aceasta afirmatie, dar cu o mentiune : Nici Marga si politrucii lui nu reprezinta spiritul UBB. Deci un fel de rade ciob de oala sparta!
  • +3 (3 voturi)    
    world record (Marţi, 11 ianuarie 2011, 9:21)

    vlad [anonim]

    Nu am mai vazut niciodata acest raport pro-contra unui articol/unei persoane pe hotnews:)
    Toata lumea este de acord cu o idee. Poate totusi se schimba ceva si la noi.
  • +1 (3 voturi)    
    marele frigider al PNL-ului (Marţi, 11 ianuarie 2011, 9:56)

    Cornel [anonim]

    "toata discutia aceasta... trebuie pusa la frigider" Am impresia ca PNL are un frigider foarte mare, bun sa incapa toate cele la care nu vrea sa se uite. Poate o morga ?! Scurt spus, o mare victorie simbolica pentru securisti.
  • +1 (3 voturi)    
    Marga...ritas ante porcos (Marţi, 11 ianuarie 2011, 11:35)

    moldovan.paul [anonim]

    "Nu daţi cele sfinte câinilor, nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare şi, întorcându-se, să vă sfâşie pe voi." (Evanghelia dupa Matei, 7:6)

    Asta e Marga cel adus cu mai bine de 10 ani in urma cu surle si trambite in Guvernul Romaniei ca sa refomeze educatia?! A reformat-o de-a umplut-o de sange, iar acum, ca un ministru tanar ca Daniel Funeriu, propus de PDL, impreuna cu Comisia prezidentiala condusa de Mircea Micle - "prietenul" sau :)!, sunt pe cale sa reuseasca ceea ce nimeni de 20 de ani incoace nu a avut curajul si competenta sa incerce cu adevarat!, l-a prins turbarea si calca totul in picioare, intorcandu-se sa ii sfasaie pe toti cei ce atenteaza, in sfarsit, la sistemul cu care s-a harjonit si obladuit o viata intreaga. Acum Sobaru si Voiculescu, Seres si Daniel nu-stiu-cum, Grapini si Copos sunt eroii tarii, competentii Romaniei, dar de felia lui de greata, de educatie, nu zice nici o vorba, ca de-acolo vine de fapt turbarea!!!

    Sper ca dupa aceasta halucinanta debordare a adevaratului Marga si a adevaratilor penelisti, sa retina cat mai multi vorbele lui Iisus: sa nu dam ceea ce pretuim la porci ca dupa aia ne mananca si pe noi, cu fulgi cu tot!!!
  • 0 (0 voturi)    
    e cert (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 10:03)

    £££ [anonim]

    ''sigurantza ca un partid mic ca pc nu va ajunge in citeva luni un partid mare'' ti-o va da electoratul;si tot electoratul o sa-ti dea sigurantza ca tu,prof.fara catedra ,o sa faci in curind parte dintr-un partid mic-ca se pare ca nu te intereseaza CE FEL de partid e ,ci numai CIT e de mare....
  • +2 (2 voturi)    
    Declinul omului Marga Andrei (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 18:55)

    hotnewsfil [utilizator]

    Marga "raspunde" intrebarilor Hotnews
    Acest om- Marga Andrei- este de o infatuare dementiala, paranoica. Afirma, de pe o pozitie de forta care nu admite nici o replica, 'definitiv si irevocabil', ca tot ce fac altii este 99 % gresit si ca acel minuscul 1 % pozitiv este un plagiat furat din opera lui.
    Acest 'bonav de sine'nu se mai poate controla, nu mai are 'un fir rosu' al luciditatii. Pare un 'tocilar debusolat' care uraste tot ce fac altii, care pune in carca altora toate metehnele lui.
    Una peste alta, idea pe care isi centreaza Marga carul cu vorbe imunde este, si in cazul lui, 'Jos Basescu!'
    Marga a profitat de ocazia care i s-a oferit, de catre Hotnews, de a avea o contributie utila, clara, bine ponderata, constructiva, la noua lege a educatiei. A considerat-o (ocazia) o tribuna de la care sa tina un discurs politic otravit, tocmai bun de publicat in echilibrata foaie Tricolorul, pentru care sa primesca titlul 'Garantat Vadim', pe care sa si-l adauge nesfarsitului sir de titluri cu care bate toba mare.
    Desi are varsta pensionarii, infatuarea lui dementiala este plina de vigoare tinereasca.
    Nu vom scapa usor de de aceasta pacoste.
    Fluviul de vorbe cu care ne inunda necontrolabilul Marga nu raspunde intrebarilor puse, este numai o explozie de atacuri politice (tot ce-i vine la gura) impotriva celor aflati azi la putere, este o pregatire pentru intrarea sa in parlament, in 2012.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version