AUDIO Sebastian Lazaroiu la RFI: Efectul votului in cazul Ridzi este catastrofal pentru PDL

de RFI     RFI Romania
Joi, 16 decembrie 2010, 11:23 Actualitate | Politic


Sebastian Lazaroiu
Foto: HotNews.ro
"PDL pierde un important ascendent moral si se situeaza acum in linie cu PSD", a declarat la RFI consilierul prezidential, Sebastian Lazaroiu. El considera ca efectul votului in cazul Ridzi este "catastrofal" pentru PDL, iar Parlamentul va aparea "intr-o lumina proasta" in viitorul raport asupra justitiei. Documentul va fi publicat "probabil" in luna februarie si va fi "mai putin placut" pentru Romania. Lazaroiu a calificat decizia Camerei Deputatilor in cazul Ridzi "extrem de nefericita".

  • "Este evident catastrofal pentru PDL, pentru ca PDL si-a facut un stindard din lupta impotriva coruptiei, a pledat, cand era in Opozitie, de-atatea ori pentru ridicarea neconditionata a imunitatii. Sigur, e vorba de o imunitate la cercetarea penala. Toata lumea a fost de acord si ei au pledat cand erau in Opozitie ca Parlamentul nu trebuie sa fie un scut pentru nici un parlamentar, ca sa se prezinte in fata procurorilor. Nu era o chestiune de viata si de moarte decizia de acum doua zile, era o decizie care insemna ca doamna Ridzi merge si discuta cu procurorii despre cazul ei, pentru a clarifica evident si pentru a putea fi trimisa intr-o instanta de judecata, unde-si poate dovedi nevinovatia. Deci nu era vorba de o imunitate, care sa o fi protejat de o sentinta, pentru ca nu e vorba de nici o sentinta, ci de cercetarea penala. PDL-ul pierde un important ascendent moral si in acest moment se situeaza in linie cu PSD, care a fost partidul care in ultimii ani s-a opus vehement anchetarii unor fosti ministri de-ai sai, unor fosti prim-ministri, cum e cazul domnului Nastase".
  • "Acum doua zile am avut o decizie extrem de nefericita a Parlamentului, care s-a opus avizului pentru extinderea cercetarii penale si perchezitiei informatice in cazul Ridzi. PDL are cea mai mare responsabilitate. Ei bine, decizia va face probabil un raport si mai putin placut pentru Romania, in privinta MCV-ului. Raportul va fi probabil undeva in februarie. Deci nu doar CSM-ul, dar acum foarte probabil o sa apara si Parlamentul ca responsabil pentru regresele din justitie, fata de raportul din vara, pe care noi am cerut de altfel sa fie reevaluat si iata, acum suntem in situatia sa fie mai rau decat asta vara, pentru ca atunci Parlamentul aparea intr-o lumina buna. Din februarie, dupa decizia in cazul Ridzi, o sa apara intr-o lumina proasta. Si asta sigur ca ne afecteaza noua argumentele pe care incercam sa le folosim atunci cand pledam pentru aderarea Romaniei la Spatiul Schengen in primavara anului viitor".
Camera Deputatilor a respins marti cererile DNA de perchezitie si extinderea urmaririi penale in cazul fostului ministru Monica Iacob Ridzi acuzata de coruptie la nivel inalt. 110 deputati au votat impotriva cererii de perchezitie si 109 impotriva extinderii urmaririi penale. Liderul de grup al PDL, Mircea Toader a declarat ca le-a indicat colegilor de partid sa voteze in favoarea cererilor DNA. Dosarul Ridzi a fost blocat in Comisia Juridica condusa de Daniel Buda PDL timp de 10 luni. Traian Basescu cu patru ore inaintea votului le-a solicitat public membrilor PDL sa voteze pentru cererile DNA Ridzi inaintea votului: "Un vot pentru ar crea un precedent periculos".

Miercuri, intr-un interviu acordat HotNews.ro, presedintele Traian Basescu a afirmat, referindu-se la cazul Ridzi:
  • "Am dubii serioase ca perchezitia informatica era foarte serioasa, dar era o solicitare a parchetului... Din cate stiu nu se poate relua votul (in cazul Ridzi). Eu m-am interesat azi dimineata la Parlament si regulamentul nu permite reluarea votului decat daca procurorii revin cu acest aspect si cu ceva in plus".
  • "La Bruxelles eu nu pot sa ma duc sa le zic "Stiti, doamna Ridzi era bolnava. Are o problema cu copilul care..." Sunt lucruri care vi le pot spune dumneavoastra sau la doi parlamentari, dar in niciun caz nu sunt o justificare pentru Bruxelles. De aceea va spuneam ca decizia politica trebuia sa se ridice deasupra sentimentalismului".  


Citeste mai multe despre   
















2066 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    gresiti Domnule (Joi, 16 decembrie 2010, 11:30)

    caragiale [anonim]

    Gresiti Domnule.
    Dupa aberatiile economice si taierile de la amarati in timp ce bogatanii zburda liberi , PDL-ul Dvs. nu mai are unde sa scada .
    A ramas doar nucleul dur al PDL.
    Asta e realitatea. Incercati sa va obijnuiti cu ea
    • +1 (3 voturi)    
      Vanghelie spunea (Joi, 16 decembrie 2010, 11:44)

      Gelu [anonim] i-a raspuns lui caragiale

      Astia nici nu stiu sa fure .
      Avea dreptate .
    • +2 (2 voturi)    
      nu greseste mult (Joi, 16 decembrie 2010, 11:50)

      YogiBear [utilizator] i-a raspuns lui caragiale

      dupa toate aberatiile economice amaratii sperau ca macar prea mult trambitata lupta anticoruptie a portocaliilor sa functioneze. sa vada si amaratii carora li s-au redus salariile ca sacrificiile pe care le fac au un rost. dar nu. amaratii sa faca sacrificii si ei sa fure...
      trist
      si stiti ce e trist? sa constati ca ai dreptate cand prevezi un lucru rau si altii nu vor sa te asculte
  • +10 (10 voturi)    
    De neimaginat ! (Joi, 16 decembrie 2010, 11:33)

    mgabi [anonim]

    Am votat PDL in ultimii ani din cauza coruptiei personalizate prin Adrian Năstase. Am continuat să sprijin moral PDL caci masurile de austeritate sunt corecte (predau teorie economică in Universitate, sunt și bugetar). Insă, după votul pro-Ridzi m-am convins definitiv că avem de-a face cu un partid fără scrupule și cu nimic diferit de celelalte. Adio, iluzii portocalii !
  • +9 (9 voturi)    
    Sau cum sa-ti tai singur (Joi, 16 decembrie 2010, 11:39)

    Constantin [anonim]

    craca, formata din nucleur dur, de sub picioare. Se pare ca PDL-istii nu cunosc legenda lui Manole care, pentru o constructie solida, durabila, a trebuie s-o sacrifice pe Ana. Fara un sacrificiu de acest gen PDL-ul se va narui in noaptea urmatoarelor alegeri.
    • -4 (6 voturi)    
      Nucleul dur PDL (Joi, 16 decembrie 2010, 11:46)

      Pinochio [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      este format din fratii PSD in ale furaciunilor si se acopera unii pe alti.Transpartinic si transnational.
      Romania este doar terenul lor de joaca .
      • +3 (3 voturi)    
        pai daca e asa de ce ne mint? (Joi, 16 decembrie 2010, 11:52)

        YogiBear [utilizator] i-a raspuns lui Pinochio

        de ce ne mint ca ei sunt anticoruptie daca sunt mana in mana cu hotii ceilalti?
  • +6 (6 voturi)    
    ce ma distreaza (Joi, 16 decembrie 2010, 11:47)

    suca [anonim]

    acu cateva luni acesti parlamentari se stropseau la boc ca au pierdut procente din cauza guvernarii prin taieri de salarii si pensii.
    acum cand le-a venit lor randul sa puncteze la capitolul popularitate, o dau in bara mai rau.

    pdl-ul trebuie sa rupa pisica.
  • +6 (6 voturi)    
    pacat (Joi, 16 decembrie 2010, 11:49)

    AYLIN [anonim]

    Cu rusine va scriu pentru ca ati fost votati de intelectuali ,de oamenii care au crezut ca veti face ceva ptr aceasta tara .Ar trebui sa nu mai pareti in presa si televiziuni ptr ca nu mai crede nimeni nimic.
    Sa incercati sa intelegeti oamenii acestia fara sperante si fara bucurii si daca credeti ca asa este bine atunci sa fiti multumiti .
  • -7 (7 voturi)    
    exagerare... (Joi, 16 decembrie 2010, 11:56)

    gedo [anonim]

    Sunt deacord cu ideea ,ca justitia trebuie sa se pronunte(atat cat e in stare),dar mi se pare exagerata toata tevatura asta in jurul cazului Ridzi.Cand ma gandesc cat s-a furat in tara asta,cat s-a jefuit avutia nationala ,si lumea nu s-a mai isterizat,iata acum,acarul Paun...Averile imense cladite prin jaf,nu mai dau fiori deontologilor,au gasit acum o victima pe care sa o devoreze...
    • 0 (4 voturi)    
      _ (Joi, 16 decembrie 2010, 12:18)

      v [anonim] i-a raspuns lui gedo

      si eu sunt de acord ca Ridzi e small change pe langa averile lui Nastase. Nici pe mine nu ma deranjeaza ca politicienii sa mai bage un pic degetele in banul public - pt ca hai sa fim seriosi, pt 5mii ron salariu te-ai baga in parlament sa fii injurat toata ziua, sa fii responsabil pt milioane de oameni, sa-ti asumi riscuri de asa natura? Dar de data asta era un vot simbolic, tinand seama cat au trambitat lupta anticoruptie. Daca in timp lumea va ajunge sa inteleaga necesitatile masurilor de austeritate si poate chiar sa-i aprecieze pt curaj, voturile de acest gen pot pune cruce peste pdl, care isi datoreaza popularitatea in intregime lui Basescu. Acum ca au mers si impotriva lui si-au facut-o cu mana lor. Eu sunt fan Base, si cat timp pdl-ul il asculta, implicit eram ok si cu ei. Fara el sunt pt mine la fel ca psdnl, nici o diferenta.
  • -3 (5 voturi)    
    ba uite ca eu nu sunt suparat! (Joi, 16 decembrie 2010, 12:11)

    tahomir [anonim]

    Ridzi e deja anchetata si asta nu se schimba. A face din Ridzi simbol de lupta impotriva marii coruptii e ridicol si periculos.
    Din punct de vedere al imaginii da, era mai bine sa se dea acest vot.
    Din punct de vedere uman pot intelege reactia parlamentarilor. Ridzi a facut o prostie si plateste si va plati scump pentru ea. unii insa isi doresc literalmente sa fie linsata neavand macar habar despre ce e vorba, asa au vazut ei la temebliziuni.
    Lumea uita ca acesta era un nou dosar, o acuzatie foarte vaga si fara cine stie ce relevanta. Probabil ca a gresit si in cazul cu pricina, nu spun nu.
    daca eram in alta tara cu un sistem juridic normal as fi fost fara indoiala ptr achetare. Aici insa foarte probabil urma sa fie un nou show facut de televiziunile marilor corupti.
    Cred ca efectiv a fost protejat omul, da, s-a votat sentimental.
    Nu vad nici o drama aici, nu vad nici o abatere de de la lupta impotriva coruptiei. O sa critic daca alte cazuri nu vor fi deferite justitiei, aici pot intelege perfect situatia. As fi criticat daca dosarul initial nu se ancheta, ceea ce insa nu e cazul si ceea ce nu se mai aminteste.
    Ceea ce patimeste Ridzi, si are vina ei, e de ajuns ptr ceea ce a facut. Ajunge cu ipocrizia! faptele lui Ridzi sunt o dovada a nepriceperii nu vreo manifestare a unei malefice coruptii. Nu pot sa pun pe acelasi nivel pe Voiculescu, vantu, Nastase, patriciu si atatia altii cu neglijenta ei.
    Sa plateasca ptr ce a facut, nu o vreau pe post de exemplu!
    cat despre PDL daca era judecata era un alt show si un alt motiv de aratat cu degetul. Efectul ar fi fost acelasi.
    Eu sunt parte din electoratul lor, nucleul dur. Nu sunt afectat de Ridzi. Nu la fel voi spune daca va fi aparat insa vreunul cu adevarat vinovat.
  • 0 (2 voturi)    
    cireasa de pe tort..... (Joi, 16 decembrie 2010, 12:50)

    lili [anonim]

    ca sa zic altfel, ca nici pana acum nu se deosebea prea mult PDL de PSD in privinta asta, numai ca abia dupa ce aparu Dl Basescu si spuse lucrurilor pe nume se trezira si alte voci sa-l acompanieze, cum ar fi Dl Lazaroiu.... Dna Monica Macovei spune asta de multa vreme, numai ca eventual o paste excluderea din PDL, altfel PDListii sunt preocupati de ale lor in continuare.... Cand tot la un interviu on-line pe HotNews cu Dl Lazaroiu si un altul cu Dl Sever Voinescu am pus intrebari despre acest subiect si Dl Lazaroiu si Dl Sever Voinescu au raspuns aiurea, adica politicianist ca si cand PDL era tanara fecioara in materie de coruptie..... Acum, ca Dl Basescu le-a dat tonul incep tot mai multi sa cante aceeasi melodie.... Cam tarziu, prea tarziu dupa cate facurati, vedem in 2012 ce-o mai ramane din PDL..... Sa speram ca putin de tot, sa nu mai intrati nici in Parlament.....
  • 0 (2 voturi)    
    Domnule Sebastian Lazaroiu (Joi, 16 decembrie 2010, 13:53)

    rocitizen [utilizator]

    poate formati impreuna cu Monica Macovei, Cristian Preda, Sever Voinescu un nou partid. PDL'ul asa cum este el acum nu va merita.Toata speranta a milioane de romani a ajuns sa stea in voi 4-5 personaje altfel decat ceilalti. Daca voi nu faceti ceva repede, ne vom afunda si mai tare in mocirla. Nu aveti foarte mult timp la dispozitie, pana in 2012 trebuie ca lumea sa auda de voi si sa va faceti cunoscuti. Mult succes!

    PS. Acum e momentul sa dati lovitura! sa separati graul de neghina! S-a creat oportunitatea prin cazul Ridzi. Fructificati-o!
    • 0 (0 voturi)    
      De acord... (Vineri, 17 decembrie 2010, 11:16)

      Gigi Kent [anonim] i-a raspuns lui rocitizen

      ... cu un singur amendament. Sever Voinescu sa invete sa numere inainte si sa aiba curajul sa recunoasca ca 70#180...
  • -2 (2 voturi)    
    nu-i chiar asa (Joi, 16 decembrie 2010, 14:04)

    vero [anonim]

    Nu-i nicio catastrofa. Asa, nici Base n-ar mai fost ales daca se tinea cont de catastrofa de fii-sa, europarlamentar.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version