Discutia de Luni. O emisiune HotNews.ro - RFI

Monica Macovei a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre introducerea unor criterii de integritate in PDL

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 5 decembrie 2010, 17:56 Actualitate | Politic


Monica Macovei
Foto: HotNews / DP
"Am finalizat o rezolutie care cere partidelor de dreapta criterii de integritate si de competenta. Intrebarea e cum vor raspunde public cei care vor refuza sa introduca aceste criterii in PDL", a declarat duminica europarlamentarul PDL, Monica Macovei. La finalul unei conferinte pe tema integritatii partidelor de centru dreapta in Europa Centrala si de Est, a fost adoptata o rezolutie care cere tutoror partidelor de dreapta criterii de integritate si de competenta in numirile publice si in stabiliarea ierarhiei in interiorul partidului. Vezi detalii aici.

Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.00 si realizata de Dan Tapalaga.

Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori. Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.00 si realizata de Dan Tapalaga.


Citeste mai multe despre   













Comentarii alese de moderator

  • Un politician e obligat sa minta si sa manipuleze? (Duminică, 5 decembrie 2010, 19:20)
    Uniunea Popoarelor Europene [anonim]

    Buna ziua, felicitari pentru activitatea dvs in PE, mai ales pentru R. Moldova.

    1. Din presa straina de limba franceza, engleza si germana am aflat de numeroase si relativ frecvente cazuri de coruptie in tari mult mai democratice si mai stabilepolitic decat Romania.
    Cu ce s-ar diferentia coruptia si nivelul de coruptie in clasa politica din Romania de aceea intalnita la politicieni din tarile vestice ale Europei?

    2. Unele decizii luate la nivelul UE in ce priveste numiri in functie nu par sa tina cont de competenta, ultimul exemplu care a creat un adevarat scandal e cel al numiri baroanei Ashton (cu sot sef de institut de sondaj!) la conducerea serviciului diplomatiei europene, o politiciana fara nici macar o zi petrecuta in diplomatie, fara vreo formatie in acest domeniu.
    Ce putem astepta de la UE, concret, in ce priveste ameliorarea calitatii clasei politice romanesti si competentelor sale in diverse domenii?

  • informatorii-turnatorii securitatii (Duminică, 5 decembrie 2010, 19:59)
    bradut [anonim]

    Buna ziua

    Doamna Macovei , va multumim ca existati si ca dati dovada de mare curas de a merge impotriva curetului , multumim lui Dumnezeu pentru asta!

    Intrebare :
    Ce pozitie ve-ti lua cu privire la membri de partid despre care se stie, cel putin din presa daca nu din alta parte, ca au colaborat cu securitatea , au fost turnatori de neam si tara! De exemplu primarul Com . Razvadu Petre Coman, din Dambovita! Deasemenea am inteles ca aceiasi persona a fost si in puscarie pe vremea lui Ceausescu - fura caucucuri sau ca ar fi bruscat o judecatoare. DNA-ul deasemenea i-a dechis proces pentru deturnare de fonduri !In pus mai are la activ multe alte probleme in justitie ...
    Cum puteti sa tolerati astfel de oameni in partid?
    Daca partidul doreste cu adevarat cecea ce sustineti ar trebui aplicat cel putin legea lustratie in interiorul lui.!

    In judetul Dambovita se pare ca legea nu functioneaza, are cineva degand sa faca ordine acolo?

  • cat ramane un astfel de subiect pe agenda publica (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:07)
    alex rauta [anonim]

    Stimata doamna,

    I-ati provocat public pe cei din conducerea PDL (poate si PNL) sa se pozitioneze fata de problema criteriilor de integritate in selectia membrilor si candidatilor partidului. Totusi, daca vor sa va ignore, vor oferi raspunsuri vagi pana cand subiectul va fi ingropat in uitare. In acest sens va intreb, aveti vreun plan de mentinere pe agenda publica a temei integritatii? Initiativa dvs din PE va permite sa reveniti si in mediul public intern cu mesaje similare?

    Multumesc

  • Toate bune, dar votul ascuns? (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:30)
    Wasile [utilizator]

    Ziua bună,

    Ideea mi se pare de bun simț, poate prea de bun simț pentru România. Cum analizați următorul scenariu: toată lumea este de acord, dă din palme, dar alegerea finală, în interiorul partidelor, se face orin vot secret, în urma cărora vor rezulta aceleași personaje, bine înfipte și conectate?
    Este posibil ca ideea să fie sfărmată de voalul anonimității?

  • Lipsa integritate=Demitere (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:42)
    Ritzi Pitzi [anonim]

    Doamna Macovei,

    1. Credeti ca va veni o vreme in care functionarii publici, indiferent de rang, vor fi demisi la prima acuzatie dovedita de lipsa de integritate ?

    2.Avem acum in Romania un sistem de legi care ar permite functionarea Statului la standarde europene, dar, din punctul meu de vedere, lipseste vointa politica de aplicare a legilor. Aceasta conduce, incet dar sigur, la disolutia Statului, asa cum este el definit.
    Credeti ca hotararile judecatoresti recente care contrazic legi ale Statului (contestarea in Justitie a diminuarii salarilor) fac parte dintr-un proces mai amplu prin care anumite entitati intentioneaza sa submineze autoritatea de drept ?

    Multumesc.

  • PDL (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:53)
    cristian [anonim]

    Cand scapa PDL de "liderii" Berceanu, Blaga, Oltean, Badalan? Sa treaca in linia a treia sau a patra. Gata ca ne-am saturat de ei.
    La Bucuresti chiar nu se stie ce se intampla in tara cu unii "lideri", sau se ascunde gunoiul sub pres? Nu credeti ca li se acorda prea multa importanta parlamentarilor "uninominali'?
    Va multumesc.

  • alternativa (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:57)
    florin [anonim]

    Dna Macovei,

    Va apreciez mult dar cred ca va pierdeti timpul in PDL pentru ca colegii dvs. nu par sa va impartaseaca ideile (care de altfel sunt si ale poporului); Cum nici opozitia nu e mai buna, intrebarea mea pe cand ne oferiti alternativa unui nou partid ?

  • Coruptia din noi! (Duminică, 5 decembrie 2010, 21:50)
    Nelson [anonim]

    Toata lumea vorbeste despre coruptia clasei politice, dar nimeni nu vorbeste despre responsabilitatea cetateanului. Nimeni nu spune ca atat timp cat ii trimitem ii parlament, avem responsabilitatea asupra comportamentului politicienilor. Sub sintagma "ne-au pacalit"', ne declaram cu inconstienta incapacitatea de a ne asuma regulile de baza ale jocului. Adica, ei (politicienii) sunt de vina ca ne-au pacalit, dar noi, oameni ,nu-i asa, cinstiti si corecti, n-avem nici-o responsabilitate. Intotdeauna, altii sunt de vina pentru prostiile noastre.
    Intrebare: Intre politicianul care prin cumparare de voturi ataca democratia, si cetateanul care prin vinderea dreptului sau de vot decide ca aceasta nu trebuie aparata de el, cine e de fapt adevaratul dusman? Ce masuri intrevedeti ca imediat necesare pentru intarirea cetatii in fata atacurilor coruptiei?

  • eforturi fragmentate.. (Duminică, 5 decembrie 2010, 22:27)
    pehash [utilizator]

    1. Doamna Macovei, in urma cu cateva saptamani s-a lansat Alianta pentru o Romanie Curata. Avand in vedere ca aceasta initiativa de introducere a unor criterii de integritate in PDL a fost deja pusa in practica de SAR (Mungiu-Pippidi) la nivelul intregii clase politice (fara prea mare succes), de ce nu va uniti fortele si experienta.. pentru un scop comun?
    2. Cel mai probabil initiativa dvs va fi sustinuta de majoritatea membrilor PDL doar la nivel declarativ. Cum aveti de gand sa verificati/masurati implicarea liderilor PDL in acest caz?

  • Intrebare (Luni, 6 decembrie 2010, 0:11)
    cosmin [anonim]

    Stimata Doamna,
    Va respect foarte mult pentru verticalitatea dumneavoastra. Intrebarea mea este urmatoarea:
    Vorbind despre criteriile de integritate, cele de competenta fiind relativ usor de evaluat, cum veti reusi sa evitati situatiile in care false acuze ori acuze greu de dovedit vor aduce atingere integritatii unui om politic? Mai specific, in perioada campaniilor electorale cand timpul scurt nu permite studierea veridicitatii acestora.

  • organizatii locale (Luni, 6 decembrie 2010, 1:33)
    Costin [anonim]

    Buna ziua,

    1. Va ganditi sa trimiteti rezolutia si catre organizatiile locale ale partidelor? S-ar putea sa fie organizatii mai mici care sa doreasca aplicarea criteriilor, in vreme ce ”la centru” dorinta sa fie opusa.

    2. Rezolutia va fi trimisa si catre partide care se proclama de centru-dreapta, desi sunt membre ale altor aliante europene (de pilda, ALDE)?

    Va doresc mult succes!

  • demnitatea in politica (Luni, 6 decembrie 2010, 2:17)
    Octavian Antonie [anonim]

    Buna ziua doamna Macovei,

    Majoritatea politicienilor romani implicati in scandaluri revelate de catre presa sau al caror nume apare in stenogramele rezultate in urma interceptarilor convorbirilor unor interlopi de catre procurori (ex: Mircea Geoana) nu isi dau demisia din posturile pe care le detin, sustinandu-si nevinovatia cu sintagma "justitia nu se face la televizor". Doctorand fiind la Universitatea din Oxford, am urmarit campania electorala din Marea Britanie si am observat cum politicieni de aici aflati in situatii mult mai putin grave , au renuntat la calitatea lor de ales fie din demnitate si onoare, fie pentru a nu isi penaliza propriul partid.

    Ce credeti dumneavoastra ca se poate face concret in Romania asa incat clasa politica sa semene cu cea dintr-o tara vestica?

    Va multumesc pentru sustinerea pe care ati afisat-o pentru proiectul "Diaspora voteaza" si va sugerez sa luati in serios o candidatura la Presedentie in 2014.

  • rezolutie integritate (Luni, 6 decembrie 2010, 8:08)
    mircea [anonim]

    Am vazut ca in cursul conferintei din week-end a fost adoptata o rezolutie care cere partidelor de dreapta din Europa de est sa introduca in statute criterii de integritate si competenta. Ideea este excelenta, pentru ca o astfel de rezoutie, chiar daca nu impune, obliga. Planuiti sa duceti mai departe demersul, dincolo de simpla trimitere a rezolutiei catre partide? Care vor fi pasii urmatori? Si cand veti ridica problema in PDL?







1696 vizualizari

  • Un politician e obligat sa minta si sa manipuleze? (Duminică, 5 decembrie 2010, 19:20)

    Uniunea Popoarelor Europene [anonim]

    Buna ziua, felicitari pentru activitatea dvs in PE, mai ales pentru R. Moldova.

    1. Din presa straina de limba franceza, engleza si germana am aflat de numeroase si relativ frecvente cazuri de coruptie in tari mult mai democratice si mai stabilepolitic decat Romania.
    Cu ce s-ar diferentia coruptia si nivelul de coruptie in clasa politica din Romania de aceea intalnita la politicieni din tarile vestice ale Europei?

    2. Unele decizii luate la nivelul UE in ce priveste numiri in functie nu par sa tina cont de competenta, ultimul exemplu care a creat un adevarat scandal e cel al numiri baroanei Ashton (cu sot sef de institut de sondaj!) la conducerea serviciului diplomatiei europene, o politiciana fara nici macar o zi petrecuta in diplomatie, fara vreo formatie in acest domeniu.
    Ce putem astepta de la UE, concret, in ce priveste ameliorarea calitatii clasei politice romanesti si competentelor sale in diverse domenii?
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:13)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Uniunea Popoarelor Europene

      Nu, un politician nu trebuie sa minta si sa manipuleze. Trebuie sa spuna adevarul si in situatiile dificile sa explice, sa explice...

      1. O prima diferenta este ca in Romania coruptia la nivel politic are o frecventa mare. A doua diferenta: atunci cand este descoperita, nu urmeaza sanctiuni imediate. Nici de partid, nici juridice.

      2. Dar tocmai avand in vedere ca exista coruptie in mai multe state UE, am propus si sustin o politica anticoruptie la nivelul Uniunii si un mecanism de verificare
  • informatorii-turnatorii securitatii (Duminică, 5 decembrie 2010, 19:59)

    bradut [anonim]

    Buna ziua

    Doamna Macovei , va multumim ca existati si ca dati dovada de mare curas de a merge impotriva curetului , multumim lui Dumnezeu pentru asta!

    Intrebare :
    Ce pozitie ve-ti lua cu privire la membri de partid despre care se stie, cel putin din presa daca nu din alta parte, ca au colaborat cu securitatea , au fost turnatori de neam si tara! De exemplu primarul Com . Razvadu Petre Coman, din Dambovita! Deasemenea am inteles ca aceiasi persona a fost si in puscarie pe vremea lui Ceausescu - fura caucucuri sau ca ar fi bruscat o judecatoare. DNA-ul deasemenea i-a dechis proces pentru deturnare de fonduri !In pus mai are la activ multe alte probleme in justitie ...
    Cum puteti sa tolerati astfel de oameni in partid?
    Daca partidul doreste cu adevarat cecea ce sustineti ar trebui aplicat cel putin legea lustratie in interiorul lui.!

    In judetul Dambovita se pare ca legea nu functioneaza, are cineva degand sa faca ordine acolo?
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:16)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui bradut

      Am propus ca statutul PDL sa includa criteriul necolaborarii cu securitatea, alaturi de alte criterii de integritate. Din pacate, la toate categoriile profesionale unde exista aceasta cerinta, o eventuala excludere vine numai dupa ce exista o decizie finala in justitie, care inseamna multi ani si incertitudine. Cel mai grav mi se pare ca o astfel de curatenie nu are loc in justitie, desi legea prevede.
  • cat ramane un astfel de subiect pe agenda publica (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:07)

    alex rauta [anonim]

    Stimata doamna,

    I-ati provocat public pe cei din conducerea PDL (poate si PNL) sa se pozitioneze fata de problema criteriilor de integritate in selectia membrilor si candidatilor partidului. Totusi, daca vor sa va ignore, vor oferi raspunsuri vagi pana cand subiectul va fi ingropat in uitare. In acest sens va intreb, aveti vreun plan de mentinere pe agenda publica a temei integritatii? Initiativa dvs din PE va permite sa reveniti si in mediul public intern cu mesaje similare?

    Multumesc
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:18)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui alex rauta

      Eu voi readuce pe agenda publica subiectul integritatii in partide si, implicit, ii voi obliga pe cei din conducerea partidelor sa raspunda.
  • Toate bune, dar votul ascuns? (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:30)

    Wasile [utilizator]

    Ziua bună,

    Ideea mi se pare de bun simț, poate prea de bun simț pentru România. Cum analizați următorul scenariu: toată lumea este de acord, dă din palme, dar alegerea finală, în interiorul partidelor, se face orin vot secret, în urma cărora vor rezulta aceleași personaje, bine înfipte și conectate?
    Este posibil ca ideea să fie sfărmată de voalul anonimității?
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:20)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Wasile

      Daca alegerea finala mentine sau aduce persoane incompetente, din clientela banului public, credibilitatea partidelor va scadea si mai mult, iar electoratul ii va sanctiona. Eu sustin votul deschis, pentru ca trebuie sa ne asumam raspunderea pentru ceea ce votam. Si in partide, si in Parlament si in justitie.
  • Lipsa integritate=Demitere (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:42)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Doamna Macovei,

    1. Credeti ca va veni o vreme in care functionarii publici, indiferent de rang, vor fi demisi la prima acuzatie dovedita de lipsa de integritate ?

    2.Avem acum in Romania un sistem de legi care ar permite functionarea Statului la standarde europene, dar, din punctul meu de vedere, lipseste vointa politica de aplicare a legilor. Aceasta conduce, incet dar sigur, la disolutia Statului, asa cum este el definit.
    Credeti ca hotararile judecatoresti recente care contrazic legi ale Statului (contestarea in Justitie a diminuarii salarilor) fac parte dintr-un proces mai amplu prin care anumite entitati intentioneaza sa submineze autoritatea de drept ?

    Multumesc.
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:27)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Corect, cuvantul cheie este implementarea. Exista situatii in care legile nu se aplica din cauza vointei politice sau a incompetentei sau pur si simplu din rea credinta.

      In contextul hotararilor judecatoresti recente cu privire la diminuarea salariilor, NU exista jurisprudenta CEDO care sa preveda ca diminuarea salariilor este o incalcare a dreptului la proprietate. Judecatorii care invoca CEDO in hotararile lor trebuie sa refere si la deciziile Curtii, pentru ca astfel de referiri sunt goale.
  • PDL (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:53)

    cristian [anonim]

    Cand scapa PDL de "liderii" Berceanu, Blaga, Oltean, Badalan? Sa treaca in linia a treia sau a patra. Gata ca ne-am saturat de ei.
    La Bucuresti chiar nu se stie ce se intampla in tara cu unii "lideri", sau se ascunde gunoiul sub pres? Nu credeti ca li se acorda prea multa importanta parlamentarilor "uninominali'?
    Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:30)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristian

      Pedelistii care mai au obiectivul integritatii din campania 2004, trebuie sa scape de cei care au adus PDL-ul la structura si infatisare asemanatoare cu PSD, care au pesedizat partidul.
  • alternativa (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:57)

    florin [anonim]

    Dna Macovei,

    Va apreciez mult dar cred ca va pierdeti timpul in PDL pentru ca colegii dvs. nu par sa va impartaseaca ideile (care de altfel sunt si ale poporului); Cum nici opozitia nu e mai buna, intrebarea mea pe cand ne oferiti alternativa unui nou partid ?
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:36)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui florin

      Eu sunt incapatanata si imi sustin in continuare obiectivele in PDL iar enervarea unora ma intareste.

      Reflectez la viitori pasi politici, dar orice as face, integritatea in politica si justitie raman obiectivele mele.
  • Propunere (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:59)

    taranistu [utilizator]

    Ati accepta o candidatura la presedintia Romaniei din partea unui adevarat partid de centru-dreapta, PNTCD?
  • Coruptia din noi! (Duminică, 5 decembrie 2010, 21:50)

    Nelson [anonim]

    Toata lumea vorbeste despre coruptia clasei politice, dar nimeni nu vorbeste despre responsabilitatea cetateanului. Nimeni nu spune ca atat timp cat ii trimitem ii parlament, avem responsabilitatea asupra comportamentului politicienilor. Sub sintagma "ne-au pacalit"', ne declaram cu inconstienta incapacitatea de a ne asuma regulile de baza ale jocului. Adica, ei (politicienii) sunt de vina ca ne-au pacalit, dar noi, oameni ,nu-i asa, cinstiti si corecti, n-avem nici-o responsabilitate. Intotdeauna, altii sunt de vina pentru prostiile noastre.
    Intrebare: Intre politicianul care prin cumparare de voturi ataca democratia, si cetateanul care prin vinderea dreptului sau de vot decide ca aceasta nu trebuie aparata de el, cine e de fapt adevaratul dusman? Ce masuri intrevedeti ca imediat necesare pentru intarirea cetatii in fata atacurilor coruptiei?
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:40)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nelson

      Este adevarat ca si alegatorii au responsabilitatea votului, dar prima responsabilitate este a politicienilor, care se angajeaza sa ”serveasca” oamenii, si nu sa fure din banii publici si buzunarele noastre.

      La vanzarea-cumpararea de voturi, adevaratul dusman este politicianul, care isi propune sa cumpere voturi cu bani.
  • eforturi fragmentate.. (Duminică, 5 decembrie 2010, 22:27)

    pehash [utilizator]

    1. Doamna Macovei, in urma cu cateva saptamani s-a lansat Alianta pentru o Romanie Curata. Avand in vedere ca aceasta initiativa de introducere a unor criterii de integritate in PDL a fost deja pusa in practica de SAR (Mungiu-Pippidi) la nivelul intregii clase politice (fara prea mare succes), de ce nu va uniti fortele si experienta.. pentru un scop comun?
    2. Cel mai probabil initiativa dvs va fi sustinuta de majoritatea membrilor PDL doar la nivel declarativ. Cum aveti de gand sa verificati/masurati implicarea liderilor PDL in acest caz?
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:47)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui pehash

      1. Sunt un prieten al Aliantei pentru o Romanie Curata, si ne unim fortele si experienta in domeniul anticoruptiei. Toate partidele, PSD si PNL, nu doar PDL, trebuie sa treaca testul sustinerii Aliantei pentru o Romanie Curata. Adica, sa spuna clar daca sunt sau nu de acord cu principiile Aliantei si sa ii dea afara din partid pe cei care au folosit functiile publice pentru a obtine contracte cu statul sau exista banuiala ca au folosit functiile publice.

      2. O sustinere mincinoasa se vede imediat pe fata oricarui politician. Iar masurarea implicarii liderilor PDL si a oricaror alte partide se face prin fapte.
  • Intrebare (Luni, 6 decembrie 2010, 0:11)

    cosmin [anonim]

    Stimata Doamna,
    Va respect foarte mult pentru verticalitatea dumneavoastra. Intrebarea mea este urmatoarea:
    Vorbind despre criteriile de integritate, cele de competenta fiind relativ usor de evaluat, cum veti reusi sa evitati situatiile in care false acuze ori acuze greu de dovedit vor aduce atingere integritatii unui om politic? Mai specific, in perioada campaniilor electorale cand timpul scurt nu permite studierea veridicitatii acestora.
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:51)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui cosmin

      Cred ca avem capacitatea sa depistam acuzatiile inventate in timpul campaniilor electorale. In plus, trebuie sa diferentiem intre acuzatiile venite de la adversari politici si cele trecute prin filtrul institutional.
  • organizatii locale (Luni, 6 decembrie 2010, 1:33)

    Costin [anonim]

    Buna ziua,

    1. Va ganditi sa trimiteti rezolutia si catre organizatiile locale ale partidelor? S-ar putea sa fie organizatii mai mici care sa doreasca aplicarea criteriilor, in vreme ce ”la centru” dorinta sa fie opusa.

    2. Rezolutia va fi trimisa si catre partide care se proclama de centru-dreapta, desi sunt membre ale altor aliante europene (de pilda, ALDE)?

    Va doresc mult succes!
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 13:53)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costin

      1. Asa voi face. Vom trimite rezolutia si la organizatiile locale ale PDL.

      2. Rezolutia va fi trimisa la toate partidele de centru dreapta.
  • demnitatea in politica (Luni, 6 decembrie 2010, 2:17)

    Octavian Antonie [anonim]

    Buna ziua doamna Macovei,

    Majoritatea politicienilor romani implicati in scandaluri revelate de catre presa sau al caror nume apare in stenogramele rezultate in urma interceptarilor convorbirilor unor interlopi de catre procurori (ex: Mircea Geoana) nu isi dau demisia din posturile pe care le detin, sustinandu-si nevinovatia cu sintagma "justitia nu se face la televizor". Doctorand fiind la Universitatea din Oxford, am urmarit campania electorala din Marea Britanie si am observat cum politicieni de aici aflati in situatii mult mai putin grave , au renuntat la calitatea lor de ales fie din demnitate si onoare, fie pentru a nu isi penaliza propriul partid.

    Ce credeti dumneavoastra ca se poate face concret in Romania asa incat clasa politica sa semene cu cea dintr-o tara vestica?

    Va multumesc pentru sustinerea pe care ati afisat-o pentru proiectul "Diaspora voteaza" si va sugerez sa luati in serios o candidatura la Presedentie in 2014.
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 14:03)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian Antonie

      Sustin din 2005 reforma clasei politice. Asa cum arata politicienii (din toate partidele), unii trebuie sa plece acasa, altii sa raspunda penal pentru coruptie si frauda, iar altii sa dea socoteala pentru averile facute in perioada tranzitiei si care depasesc venitul legal. Pentru foarte multi, partidele sunt o trambulina personala sau o modalitate de a-si castiga imunitate.

      Aceste obiective depind intr-o masura importanta de justitie, si observam ca dosarele politicienilor stau de ani de zile pe rolul instantelor fara a fi judecate. De aceea, cred ca primul obiectiv trebuie sa fie eliminarea coruptiei si a incompetentei din justitie. In paralel, trebuie redus numarul de parlamentari si refacute circumscriptiile electorale. Votul electronic si campanii de informare ar putea asigura o schimbare partiala.
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 14:04)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian Antonie

      Sustin votul electronic, atat pentru romanii din strainatate, cat si pentru cei din tara. De fapt, din 2005 am sustinut, in sedintele de guvern, introducerea votului electronic.
  • rezolutie integritate (Luni, 6 decembrie 2010, 8:08)

    mircea [anonim]

    Am vazut ca in cursul conferintei din week-end a fost adoptata o rezolutie care cere partidelor de dreapta din Europa de est sa introduca in statute criterii de integritate si competenta. Ideea este excelenta, pentru ca o astfel de rezoutie, chiar daca nu impune, obliga. Planuiti sa duceti mai departe demersul, dincolo de simpla trimitere a rezolutiei catre partide? Care vor fi pasii urmatori? Si cand veti ridica problema in PDL?
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 14:09)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui mircea

      Urmarim asumarea de catre partidele de centru dreapta a mecanismelor de aplicare a integritatii si competentei. PDL a fost prezent la dezbaterea din week-end prin doamna Sulfina Barbu, presedinta organizatiei de femei. Oricum, fundatia Konrad Adenauer, Institutul de Studii Populare si cu mine vom scrie conducerii PDL, cerand asumarea acestor reguli. Evident, statutul partidului trebuie sa le includa.
  • Integritate în politica românească?oare? (Luni, 6 decembrie 2010, 8:51)

    gigi n [anonim]

    Doamnă Macovei ,de ani de zile vă doresc succes în ceea ce vreți să faceți,dar din păcate sunteți (cam) singură.Intrebările mele mele sunt:1.Ce șanse apreciați că aveți să schimbați ceva în bine în ce privește PDL-ul?(la psd oricum șansele ar fi 0,dar nici PDL nu se simte prea bine.) ).2.Chiar credeți că,la vârful partidelor ,există oameni integri?Ați putea da,vă rog,măcar 3 exemple? Vă mulțumesc și vă doresc, din nou, succes,deși sunt total sceptic.
  • stimata Doamna (Luni, 6 decembrie 2010, 10:19)

    Roman [anonim]

    Stimata Doamna

    Considerati ca, pe langa criterii de integritate si minima capacitate manageriala, un consult inclusiv psihologic poate fi util la inscrierea, dar si dupa, in partid ?
  • Doamna Macovei, (Luni, 6 decembrie 2010, 10:30)

    Dan C. [anonim]

    Stimata doamna, avand in vedere faptul ca in Romania un dosar penal se poate face foarte usor, mai ales celor care au sau au avut activitate politica, administrativa sau in zona afacerilor, nu credeti ca se poate ajunge ca persoane terte sa faca lista candidatilor tocmai folosindu-se de aceste prevederi pe care le introducem singuri in statut? Din momentul in care o persoana isi anunta candidatura la o functie politica, este timp suficient pentru o sesizare chiar si anonima pentru a primi un numar de dosar penal de care candidatul scapa taman la vreo cateva luni dupa alegeri. Mai departe e simplu. Un ziarist care prezinta stirea, un politist care confirma existenta dosarului si cativa colegi care-i arata prevederea din statut. Daca nu se confirma acuzatiile se reiau alegerile pentru a putea participa si "victima" ?
  • Integritate in politica (Luni, 6 decembrie 2010, 10:39)

    Adrian Badila [anonim]

    Nu considerati ca un subiect generos, dar sensibil care priveste integritatea si competenta in politica fiind adresata numai partidelor de dreapta reprezinta o forma de discriminare, cu implicatii asupra credibilitatii demersului ?

    Sa inteleg ca introduceti noi concepte (integritatea de dreapta/stanga si competenta de dreapta/stanga in politica romaneasca/europeana) in dezbatere publica ?
  • PDL (Luni, 6 decembrie 2010, 10:59)

    dorul [utilizator]

    Cum veti proceda daca nu se va tine cont cu adevarat de propunerea dumneavoastra?
    Ce alte instrumente aveti la dispozitie?
    Ce aliati aveti in aceasta lupta impotriva coruptiei?
    Cum vedeti viitorul planurilor dumneavoastra politice in contextul umratoarelor alegeri (care vor fi cel mai probabil un esec meritat al PDL)?
  • o mica intrebare (Luni, 6 decembrie 2010, 11:00)

    cosminrs [utilizator]

    Nu considerati ca in Romania ar trebui lasate deoparte referirile la comunisti (ca tot nu a existat si nu va exista o lege a lustratiei si totul e doar praf in ochi) si sa se treaca la niste dezbateri politice reale pe subiectele care intereseaza pe omul de rand?
  • Partidele reflecta realitatea sociala (Luni, 6 decembrie 2010, 11:22)

    Bastos [anonim]

    D-na Macovei va respect foarte mult, sunteti unul din politicienii adevarati pe care ii are Romania in acest moment.
    Cum credeti ca puteti reforma un partid care are in prim plan politicieni sustinuti din umbra de oameni de afaceri ? Care oameni de afaceri paraziteaza bugetul public si sistemul de justitie.
    Credeti ca ar trebui schimbat sistemul de sponsorizari ale partidelor astfel incat politicienii sa nu mai fie santajabili ?
    Multumesc.
    • raspuns (Luni, 6 decembrie 2010, 14:22)

      Monica Macovei [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bastos

      Mentinerea legaturii de tip mafiot dintre asa numitii oameni de afaceri si politicieni impiedica schimbarea clasei politice si favorizeaza furtul din banii publici.

      Legatura dintre finantarile din campanii si contractele sau posturile atribuite dupa ce un partid se instaleaza la putere poate fi eliminata prin schimbarea regulilor finantarii partidelor si campaniilor. Statul ar putea sa devina principalul contributor (model Germania), iar donatiile si toate veniturile trebuie analizate strict in raport cu cheltuielile. Pentru orice diferenta, sanctiuni severe.
  • Politica se face cu (multi) bani (Luni, 6 decembrie 2010, 12:59)

    Fisher [anonim]

    Politica (de succes) nu se poate face fara bani. Banii nu pot fi luati decat de la cei care-i au. Cei care au bani sunt, in marea lor majoritate, personaje controversate din punctul de vedere al integritatii. Ce sanse acordati demersurilor Dumneavoastra in contextul celor de mai sus?
    Multumesc
  • Felicitari (Luni, 6 decembrie 2010, 13:20)

    parker [anonim]

    De ce nu formati un nou partid impreuna cu altii ca dv.?
    Toti asteptam un altfel de partid, de politica in interesul cetateanului.
  • candidat (Luni, 6 decembrie 2010, 13:29)

    minny [utilizator]

    are (sau va avea) PDL un candidat la presedintie capabil sa castige ? Care e sentimentul in PDL legat de urmatoarele alegeri (2012) ?
  • Despre figuri politice (Luni, 6 decembrie 2010, 13:44)

    Jeu [utilizator]

    Doamna Macovei, de la revolutie incoa la alegeri participa numai oameni de partid ale caror figuri lacome si nesimtite sunt caracteristice politicienilor romani. Practic nu ai pe cine vota, toti sunt la fel, acum 4 ani au candidat din partea PSD, anul asta din partea PDL si peste patru ani vor candida din partea te miri cui. Genul de politicieni care nu au mama nu au tata. Si suntem obligati sa alegem unul dintre ei. Cei care nu sunt ca ei si candideaza ca independenti nu au nici o sansa, sunt desfiintati imediat de presa condusa de rechinii de mai nainte. La mine in oras a candidat la nu mai stiu ce functie un doctor ca independent, n-a avut nici o sansa in fatza unei figuri din astea gretoase. De aceea initiativa d-voastra mi se pare excelenta dar nu vad ce sorti de izbanda ar avea. Intrebarea mea este: ce puteti face ca sa dispara aceste figuri gretoase si sa candideze oameni tineri si neimplicati in manevre oculte? Eu as avea si o propunere: ai candidat o data la o functie publica si nu ai fost ales, a doua oara nu mai ai voie sa candidezi la nici o alta functie publica, macar un ciclu electoral. Si inca una: candidatii independenti sa nu poata fi atacati in presa de partid. Oricum va multumesc pentru initiativa si sa continuati.
  • intrebare-dorinta-necesitate (Marţi, 7 decembrie 2010, 7:02)

    precup florin [anonim]

    doamna macovei,
    cand aveti de gand sa parasiti definitiv scena politica si profesionala din romania?/
    dupa apetenta dv. politico-profesionala,oare chiar nu intelegeti ca nu aveti ce cauta in aceste prim planuri??
    nu sunt oare suficiente aspectele penibile ale prezentei dv. si ale acestui partid de esenta legionar-fascista?/nu stiu ce propuneri mai aveti de gand sa faceti dar eu intentionez cu inca 25.000 de romani sa...va urmarim si sa va documentam intreaga activitate langa banditul national sisa speram ca vom reusi sa va demascam activitatea pentru a fi condamnata...fiti sigura de acest lucru!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version