VIDEO Mai poate fi suspendat Traian Basescu dupa modificarea legii Curtii Constitutionale? Vezi in text o disputa intre juristii PDL si PSD

de D. Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 27 septembrie 2010, 19:42 Actualitate | Politic


Hotararile Camerei Deputatilor si Senatului pot fi atacate la Curtea Constitutionala, nu doar legile si ordonantele, ceea ce inseamna ca si o eventuala hotarare privind suspendarea lui Traian Basescu va trebui judecata la Curte, inainte de declansarea unui referendum. Modificarea legii care ofera puteri suplimentarii Curtii Constitutionale, impusa de un amendament PSD, a fost prezentata in premiera vineri, de ziarul Gandul, fiind interpretata ca un filtru suplimentar in calea suspendarii, care face din acest demers o misiune imposibila. Vezi in text interpretari diametral opuse ale unor modificari la legea Curtii Constitutionale. Procesul legislativ poate fi urmarit in detaliu aici
  • Dan Sova (PSD): Acest amendament nu este o piedica in calea suspendarii, ci o garantie ca  suspendarea poate avea loc. Niciodata nu se va judeca pe fond in cazul procedurii de suspendare.
  • Mihai Boldea (PDL): Din punct de vedere juridic, constitutional, nu este bine, in conditiile in care am modificat Constitutia printr-o lege organica. Este o aberatie juridica. Politic, suspendarea presedintelui devine absolut imposibila.

Cele mai importante declaratii facute de Dan Sova (PSD) si Mihai Boldea (PDL) la Discutia de Luni:

  • Dan Sova (PSD): Eu sunt doar cel care a formulat amendamentul, este unul propus de PSD, eu i-am formulat doar continutul. Acest amendament nu este o piedica in calea suspendarii, ci o garantie ca suspendarea poate avea loc. Pentru simplul motiv ca, asa cum observam, ilegalitatile comise de doamna Anastase se tin lant de doi ani. Si, asa cum am observat noi, era posibil ca, in orice moment, inclusiv in privinta suspendarii, sa ne trezim cu incalcarea procedurilor parlamentare de catre doamna Anastase, daca ar fi urmat sa conduca sedinta camerelor reunite.
  • Avand in vedere atacul fara precedent si impotriva presedintelui Senatului (n.r. Mircea Geoana) sau posibilitatea ca sedinta de suspendare sa fie condusa de doamna Anastase, trebuia sa avem o garantie ca procedurile vor fi respectate. Din informatiile pe care noi le avem, intentia politica a PDL era sa interzica intrarea la vot a parlamentarilor din coalitia de guvernare pentru a fi siguri ca cineva nu va vota suspendarea presedintelui. Dar, daca ei nu intra la vot, inseamna ca nu avem cvorum. Neavand cvorum, noi nu puteam ataca neindeplinirea cvorumului conform art 67 din Constitutie, fara aceasta modificare. Aceasta modificare nu este o piedica in calea suspendarii, ci o garantie ca ea poate avea loc.
  • Mihai Boldea (PDL): Noi nici macar nu am discutat la grupul parlamentar despre participarea la o eventuala sedinta care sa vizeze suspendarea presedintelui. Cred ca textul de lege astfel cum a fost ca si amendament de catre PSD viza posibilitatea schimbarii din functie a lui Mircea Geoana. Modificarea adusa art 27 din legea Curtii Constitutionale, din punctul meu de vedere, ca si jurist, creaza o piedica in ce priveste suspendarea presedintelui. Dvs, domnule Sova, ati afirmat pe blogul personal ca Curtea Constitutionala va analiza doar chestiuni de forma, nu de fond. Curtea va analiza hotararea plenului camerelor reunite in eventualitatea suspendarii presedintelui si va spune abaterile grave nu constitutie temei de suspendare. 



  • Dan Sova (PSD): O decizie se analizeaza pe fond si pe forma. Pe fond, se analizeaza prin avizul prealabil votului din parlament, cand se cere avizul consultativ al Curtii. Pe forma nu se poate analiza decat ulterior. Daca  cineva, ulterior votului de suspendare, ar contesta hotararea parlamentului din nou, pe fond, solutia este inadmisibilitatea. Niciodata nu se va judeca pe fond in cazul procedurii de suspendare. Este o garantie ca suspendarea poate avea loc.
  • Mihai Boldea (PDL): As da dreptate domnului Sova, ca avocat, daca in textul pe care noi il analizam ar fi introdus in continut ca si o conditie limitativa posibilitatea Curtii Constitutionale de a analiza o hotarare a plenului doar sub aspectul formei, nu si sub aspectul fondului. Or, din cuprinsul articolului 27 asa cum a fost introdus, nu rezulta o astfel de interpretare.
  • Noi, prin introducerea acestui articol 27, am modificat Constitutia. Intreaga procedura de suspendare a presedintelui este reglementata de articolul 95, cu acest aviz consultativ al Curtii Constitutionale. Fiind consultativ este si prealabil. In schimb, in momentul in care se va merge cu hotararea camerelor reunite la Curtea Constitutionala, ca urmare a sesizarii unui numar de 50 de deputati sau 25 de senatori, Curtea nu are nici un impediment legal sa analizeze hotararea camerelor reunite, atat sub aspectul formei, cat si sub aspectul fondului.
  • S-a modificat Constitutia printr-o lege speciala datorita PSD-ului. Nu este legal. Este o realitate realizata de cei de la PSD tocmai sa-l protejeze pe Mircea Geoana. Curtea Constitutionala primeste foarte multa putere, ganditi-va ca pana acum hotararile camerei deputatilor, senatului, camerelor reunite, nu puteau fi atacate pana acum in nici un mod, erau irevocabile. In momentul de fata, oricine dintr-un grup parlamentar poate sa atace la Curtea Constitutionala, care poate ataca si fondul.
  • Din punct de vedere juridic, constitutional, nu este bine in conditiile in care am modificat Constitutia printr-o lege organica, este o aberatie juridica. Politic, suspendarea presedintelui devine absolut imposibila. La Curtea Constitutionala se va judeca si fondul. In 2007 s-a propus suspendarea presedintelui pentru chestiuni care nu incalcau Constitutia. Suspendarea presedintelui este un joc politic al PNL si PSD, care acuza presedintele de fapte imaginare. Curtea Constitutionala si-a marit puterile si practic, din punct de vedere politic, suntem in situatia in care Parlamentul este subordonat Curtii Constitutionale.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5143 vizualizari

  • +36 (48 voturi)    
    atata ura.. (Luni, 27 septembrie 2010, 19:59)

    Olandezul [utilizator]

    Nu am pomenit cata ura PSD si PNL au pe Basescu.
    • +18 (36 voturi)    
      daca mai incearca e tentativa de lovitura de stat (Luni, 27 septembrie 2010, 21:01)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Olandezul

      si atunci Basescu ,cu asentimentul Curtii Constitutionale , poate trece la masuri extreme ,avand poporul alaturi !
      numai din confiscarea averilor parlamentarilor care vor incerca lovitura de stat,se poate rezolva criza financiara a statului ,plus ca opozitia va taluza canalul Dunare-Bucuresti ,ceea ce va fi mult mai constructiv decat ce face acum...
      • +3 (25 voturi)    
        Chiar crezi ce spui? (Luni, 27 septembrie 2010, 23:23)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Poporul alaturi? Poporul aude zilnic ca Basescu le-a scazut salariile si pensiile, ca Basescu ne-a adus aici, ca Basescu e dictator, etc... Cealalta parte din popor care nu aude chestiile astea...is aia muncitori care nu prea au ei timp de politica, televizor si referendumuri...deci pe aia nu prea mai poti conta.
        Spera sa nu fie suspendat, pt ca in cazul unui referendum...Base nu mai primeste sustinere, sunt 100%.
        • +7 (17 voturi)    
          Probabil ca nu, (Marţi, 28 septembrie 2010, 2:10)

          Gigell [anonim] i-a raspuns lui bgd

          dar ca averile parlamentarilor (din opozitie sau nu) ar acoperi deficitul e o chestie clara.
          Iar daca parlamentarii opozitiei s-ar apuca de sapat santuri chiar ar face, in sfarsit, ceva constructiv.
          • +1 (3 voturi)    
            Doar ai opozitiei? (Marţi, 28 septembrie 2010, 11:47)

            bgd [utilizator] i-a raspuns lui Gigell

            ...
    • +6 (16 voturi)    
      Nu ti se pare normal ? (Luni, 27 septembrie 2010, 21:56)

      marinaru [utilizator] i-a raspuns lui Olandezul

      Atunci cand hotii nu sunt tolerati si scapati nu ti se pare normal sa fie asa ? Ai vazut hotiile din vremea PSD la acelasi nivel pe timpul lui Basescu ?
    • -6 (18 voturi)    
      si care-i problema? (Luni, 27 septembrie 2010, 22:20)

      Zburator [anonim] i-a raspuns lui Olandezul

      Eu nu sunt nici pepsedist, nici penelist, nici peremist, nici altceva.
      Da' tot nu pot sa-l sufar pe Basescu.
      Abia astept sa scapam de el ca Presedinte.
      Nu ma reprezinta.
      • +13 (25 voturi)    
        am fost mai multi de l-am votat?! te rog (Luni, 27 septembrie 2010, 22:42)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui Zburator

        sa ne respecti !nu am votat cu Iliescu al tau ,sau cu Constantinescu al tau ,dar am indurat presedentiile lor !putina rabdare ....
    • 0 (2 voturi)    
      Politicienilor (Marţi, 28 septembrie 2010, 12:25)

      allana [anonim] i-a raspuns lui Olandezul

      Au ura,ura multa .La inceputul mandatului,cand Basescu a declarat ca va porni lupta anticoruptie de atunci s-a declansat aceasta ura disperata.S-a incercat suspendarea,i s-au pus piedici,este calomniat,injurat,si toate astea pentru ca nu au putut si pot sa fure in liniste.Fura ei si asa dar nu -i totuna sa furi asa la buna intelegere, cu totii Psd-isti,PNL-isti,PDL-isti,ca fratii.Sa-si acopere unul altuia faradelegile.Ei au adus tara in situatia in care este,din 1990 incoace au furat incet si tacticos pana cand n-a mai ramas aproape numic.Basescu le sta ca sula-n coaste nemernicilor care fac spume la gura spunand cat sufere ei pentru pensionari si romani in general.Dar cine-i crede?Trebuie sa fi cretin .
  • +33 (39 voturi)    
    Mda (Luni, 27 septembrie 2010, 20:02)

    HP [utilizator]

    In primul rand este "chestiuni", nu "chestiunii". In al doilea rand, analizand "pe fond" articolul, devine inca o data evident faptul ca Opozitia nu se da in laturi de la absolut nimic si ne sfideaza pe toti in incercarea de a da jos Presedintele.

    Se trece cu nesimtire peste alegerea populara, democratica a celor de la putere. Se trece peste nevoia imperioasa, organica de reforme economice dure. Se minte, se fura si se prosteste cu ajutorul presei si a televiziunilor. Justitia este luata in deradere, organele Statului batjocorite iar legea dusa la tacere, palmuita si modificata dupa mofturile unor nesimtiti fara studii dar cu o doza de tupeu si de "smecherie" incomensurabile.

    400 de fosti politruci inregimentati in PCR au ajuns dupa 20 de ani de unde au plecat. In stadiul in care isi bat joc de un intreg popor. In atari conditii exercitarea dictatoriala a prerogativelor politice nu mai reprezinta o aberatie ci o necesitate fara de care mai putem astepta inca 20 de ani. Pentru ca sa nu se uite, schimbul de generatii nu aduce nimic : fiii de muncitori sunt tot muncitori, iar fii de politruc vor ajunge tot politruci.

    Blestem.
    • +16 (28 voturi)    
      Foarte corect punctat (Luni, 27 septembrie 2010, 21:19)

      tic [anonim] i-a raspuns lui HP

      Am ajuns ca, dupa 20 de ani de democratie, majoritatea puterilor in stat (parlamentul, justitia si presa), subordonata atat mogulilor Patriciu, Vantu si Voiculescu, cat si a camarilei politice care i-a sustinut si care s-a iimbogatit de pe urma lor, Nastase, Ponta, Mitrea, Iliescu, Antonescu, Tariceanu si ceilalti, sa lucreze impotriva poporului, sa devina un pericol la adresa statului de drept.
      Impresia lasata dupa ultimele evenimente este ca singura putere care incearca sa tina piept acestei caracatite, acestei mafii politico-economice care a acaparat tara, este institutia prezidentiala, prin Traian Basescu. Cu parere de rau, din pacate, nu cred ca va reusi, mafia nascuta de Iliescu acum 20 de ani, politicieni, magnati, moguli de presa, "oameni de afaceri", interlopi, lideri sindicali, magistrati, politisti, baroni locali, procurori, etc., a devenit foarte puternica, practic controleaza tot in tara asta.
      Singura alternativa, cu tot riscul de a derapa de la democratie, cred ca e o dictatura militara si legea martiala! Altfel, se va alege praful, iar cei ce vor suferi vor fi toti romanii, indiferent de salarii sau optiuni politice.
      Dumnezeu sa ne ajute!
  • -15 (31 voturi)    
    de ce sa fie suspendat ! (Luni, 27 septembrie 2010, 20:41)

    radu 1 [anonim]

    Domnul presedinte a fost la inceputuri o persoana cu iesiri civilizate, sincere, agreata, iubita de oameni , caci asa lasa impresia.
    Mirajul lui "sa traiti bine " s-a risipit. Comportamentul domniei sale a scos la iveala un om avid de putere , brutal, agresiv, necivilizat dar mai cu seama conflictualsi razbunator,
    Aflat acum in situatia de a fi considerat un "sofer de vapor" de omologii europeni, izolat, evitat, dispretuit , exonerat.
    Iesirile pe terase dansind alaturi de tiganci, consumand bauturi alcolice si apoi urcand la volan
    Zvonuri precum ca tigani se lauda ca au presedintele la mina de cind nevasta acestuia a acceptat salba de galbeni. ( 2 si un sfert), Exprimari ca tiganca imputita si confiscarea unui telefon privat. Ziarista invitata la birou cu argou de oferta sexuala.
    Presa pusa la zid , ca "pericol pentru siguranta nationala ". Lovirea copilului in campanie se confirma, incidentele cu nevoiasii inundatiiilor,
    Raspunsuri uitate referitoare la case, flota, avere.
    Arestari comandate -Patriciu, Becali, Vintu..si poveste biletelului cu Elena in lupta cu Tariceanu.
    destiuirea pe birfe a ministrului apararii, avansari in grad de general a unor persoane care l-au laudat ca frumos, destept, mare politician,
    Ispravile si comportamentul lui Mircea.
    Eba si cererea catre primarii sa scoate zece voturi sa azunga ce este,
    Relatia cu Elena si numirea ei in fruntea unui minister cu resurse si investita si cu stringerea de informatii.
    Sacii cu voturi externe , schimbati , cu saci cu voturi pro sa ajunga presedinte (oare ce serviciu)
    Orbul gainii in sanctionarea cu fermitate a fapteor Ritzi, Roberta, Elena , Boagiu.
    Conflictu Udrea -Blaga si amenintarea elenei ca-l termina pentru helicopterul MAI bramburit de Elena
    Conflictul national pensionari, profesori, medici, agricultori, armata, politie.
    Complicitate la frauda nationala a PDL-lui
    Sapa de lemn pregatita romanilor si Romaniei, gen viitoare prin imprumuturile FMI.
    Jignirea roman cu pribegia
    • +9 (23 voturi)    
      analiza cea de pe urma... (Luni, 27 septembrie 2010, 20:59)

      mercedes [utilizator] i-a raspuns lui radu 1

      Incearca sa schimbi canalul, Radule!
    • +5 (11 voturi)    
      dovezi? (Marţi, 28 septembrie 2010, 9:49)

      X [anonim] i-a raspuns lui radu 1

      - video/audio privind izolarea europeana.
      - confirmare lovire copil? poate pe Antena 3!
      - flota - era un dosar inchis sau am eu memoria proasta?
      - video/audio privind comandarea arestarilor.
      - video/audio privind destituirea pe barfe.
      - ce treaba are fra'su ?
      - video/audio privind relatia cu Elena (Udrea)
      - video/audio privind sacii cu voturi externe
      - video/audio privind frauda nationala (frauda la ce?)

      ce treaba are conflictul national in situatia curenta?

      etc. etc. etc.

      hai ca ti-ai luat cei 30 de arginti de la cine trebuie :D
  • +22 (32 voturi)    
    foarte bine (Luni, 27 septembrie 2010, 20:42)

    ion [anonim]

    Daca nu se mai poate suspenda presedintele de catre parlament e un lucur bun, pentru ca nu parlamentul il numeste. Si oricum doar securistii din PSD si PC indragesc acest truc, niciodata nu a pornit suspendarea din cealalta tabara, a fost ales de 50 si putin la suta, sa fie presedinte pana la urmatoarele alegeri, nu cand miroase voiculescu un moment prielnic in care referendumul ar putea trece in favoarea lui.
    • +13 (19 voturi)    
      de acord (Luni, 27 septembrie 2010, 20:50)

      maria [anonim] i-a raspuns lui ion

      comentariul este conform realitatii si sunt total de acord
    • -3 (9 voturi)    
      Gresit!! (Marţi, 28 septembrie 2010, 9:40)

      un bucurestean!! [anonim] i-a raspuns lui ion

      A fost ales de 50 + ceva % din cei prezenti la vot!! Nu denaturati adevarul domnilor ca vad ca va caracterizeaza acest fapt!!! Daca ar fi fost diin totalul celor cu drept de vot eram de acord dar asa nicidecum!!
      • +3 (7 voturi)    
        !!!! (Marţi, 28 septembrie 2010, 10:33)

        trtt [anonim] i-a raspuns lui un bucurestean!!

        Si tu gresesti flagrant......un vot democratic in urma caruia 1 candidat a obtinut 50%+1 din nr celor prezenti la vot, nu mai zic ca a fost si 50%+1 din nr total de alegatori ~10.000.000 din cele 18.000.000 cu drept de vot.Deci este vot cat se poate de valid si legitim.....asa ca mucles, astia care vorbiti prostii si incercati sa manipulati......dupa cum zici tu , daca nu au venit la vot toti cei ~ 18.000.000 de alegatori si un candidat nu a obtinut cel putin 50%+1 (~9.000.001 ) alegatori , scrutinul nu este valabil.....In ce tara ai vazut tu ca prezenta la vot este de 100%?????
      • +3 (3 voturi)    
        vot (Marţi, 28 septembrie 2010, 11:32)

        lll [anonim] i-a raspuns lui un bucurestean!!

        A fost ales cu 50% si ceva.

        Cine nu vine la vot NU conteaza.
  • +18 (28 voturi)    
    ha ha ha (Luni, 27 septembrie 2010, 21:04)

    george [anonim]

    ce idioti sunt pdsr-ii. au extins mandatul prezidential la 5 ani ca sa ii pregateasca lui bonbonelu 10 ani la controceni si a castigat baselu. au modificat legea curtii constitutionale ca sa poata sa il protejeze pe prostanacu de serviciu iar acuma nu mai au cum sa il suspende pe basescu. partea cea mai proasta pentru basescu sunt curvele udmr-iste. ca practic judecatorul propus de udmr la CC va avea ultimul vot. daca udmr vrea sa-l suspende pe baselu o va face
    • 0 (2 voturi)    
      exact (Marţi, 28 septembrie 2010, 13:43)

      maria [anonim] i-a raspuns lui george

      exact,este lucrul care ma distreaza si pe mine si motivul pentru care nu-i suport:SUNT PROSTI!
      si poporul roman nu a fost niciodata condus de prosti!
  • +10 (14 voturi)    
    rog clarificari din partea unor avizati, (Luni, 27 septembrie 2010, 21:22)

    denis [anonim]

    daca citeste rugamintea mea tvr-ul e bine sa faca o masa rotunda pe aceasta teama si cetateanul sa inteleaga clar modificarea facuta, are curtea drept de veto pe judiric la o eventula cerere de suspendare a presdintelui? inainte a dat aviz consultativ .
  • +9 (17 voturi)    
    Proverb (Luni, 27 septembrie 2010, 21:37)

    Vizitiul [utilizator]

    Cine sapa geoana altuia, se prosteste singur in ea :)
  • -6 (14 voturi)    
    CCR (Luni, 27 septembrie 2010, 22:57)

    Casargoz [anonim]

    Intotdeauna exista o solutie. In cazul de fata solutia la problemele legate de CCR se cheama elicopterul lui Ceausescu. In momentul in care presedintele va fugi din tara cu elicopterul. Nu va mai conta ce mai zice constitutia.
  • +6 (10 voturi)    
    Separarea puterilor in stat (Luni, 27 septembrie 2010, 23:37)

    George [anonim]

    Separarea puterilor in stat, in orice fel de democratie serioasa, prezinta masuri de balansare a puterilor in sensul ca a treia putere poate restabili echilibrul daca o putere a statului incearca sa abuzeze o alta.

    In cazul suspendarii sau demiterii unui presedinte, in cazul care parlamentul decide asta, puterea judecatoreasca (prin curte constitutionala sau suprema) poate bloca decizia.

    La fel daca presedintele e acuzat intr-un proces si curtea cere sa fie suspendat sau demis, numai parlamentul poate vota si decide daca asta are loc.

    In Romania pana acum nu a existat echilibru intre puterile statului.

    Legea asta, asa cum a fost facute pune in echilibru si balanta.

    Asa ar trebui sa fie. Daca o majoritate de conjunctura incearca sa schimbe presedintele statului sau chiar pe al uneia dintre camere si nu exista temei legal pentru actiune, CCR poate veni si anula decizia parlamentului.

    Fara sa stie, PSD a pus Romania intr-o normalitate care exista mai in orice democratie.
  • +3 (3 voturi)    
    vorbiti de suspendare la propriu sau la figurat? (Marţi, 28 septembrie 2010, 0:22)

    Dan [anonim]

    :P
    • +2 (2 voturi)    
      La Romani (Marţi, 28 septembrie 2010, 7:59)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Le plac lucrurile suspendate :)
  • -3 (11 voturi)    
    nu (Marţi, 28 septembrie 2010, 0:51)

    kronk [anonim]

    Nu va fie frica marinelul pica.Stiu ca e cernzurat dar mai incerc.Un naiv
    • 0 (0 voturi)    
      Iti propun (Marţi, 28 septembrie 2010, 13:24)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui kronk

      sa trimiti mesaje de bine despre baselu si de rau despre antonescu, ponta. Verifica unde esti mai naiv...
  • +3 (7 voturi)    
    Razbunarea,arma prostului. (Marţi, 28 septembrie 2010, 8:24)

    ticuta2IV1940 [utilizator]

    Orice actiune a PSD+PC si PNL are un motiv de razbunare .
    fie ca au pierdut alegerile parlamentare si prezidentiale,fie scoaterea unor lideri din scena politica pe motiv ca au facut politie politica pe vremea regimului comunist(vezi Voiculescu (Felix)).si nu in ultimul rand urmarirea penala a multor imbogatiti peste noapte, fraudulos, din averea statului(vezi Vantu,Patriciu,Nastase ,Voiculescu,Mitrea ,Mazare,Oprisan,etc...)Tendinta de razbunare tine cam de multa vreme ,cu toate ca actiunile facute de liderii opozitiei nu au avut niciodata succes.Promotorii acestei actiuni de suspendare,din razbunare,au ca oameni de atac ,liderii partidelor din opozitie(Ponta si Antonescu)
    si liderii sindicatelor carora li s-au promis avantaje
    in cazul debarcarii presedintelui.Nu vor reusii, intrucat Curtea Constitutionala este echilibrata ptr. a da un verdict de neconstitutionalitate a motivelor invocate de Voiculescu prin Ponta si Crin Antonescu
    Ramane sa intelegem semnificatia temei: razbunare exista, arma exista, dv sa descoperiti cine-i prostul.
  • 0 (2 voturi)    
    Obsesiva suspendare... (Marţi, 28 septembrie 2010, 8:56)

    Pantera Roz [utilizator]

    Toata ziua-suspendare...De ce nu se incearca si scufundarea,ingroparea?!Nu cenzurati-ca nu m-am gandit la prostii...Dar pe lumea asta nu e doar aer-mai e si pamant,apa,foc...:)))
  • -2 (6 voturi)    
    suspendare constitutionale diabolicum est (Marţi, 28 septembrie 2010, 9:10)

    Roman [anonim]

    Non sens.
    Adevarul este SIMPLU : astazi 80% dintre romani (exceptand desigur VOTACII, unii prezenti si aici in numar mare) ar vota contra presedintelui in caz de referendum.

    Asadar orice masura de stopare a ajungerii la referendum este buna.

    Vestea buna este ca presedintele STIE ca nu mai are suport popular si ca mai are de stat doar cativa ani in functie .
    ULTIMII ani.

    Sa traiti bine.
    Semneaza un fost votant ce a dorit schimbarea.
    • +3 (7 voturi)    
      asa si? (Marţi, 28 septembrie 2010, 9:58)

      sammy [anonim] i-a raspuns lui Roman

      dupa ce il suspendam pe cine punem in loc? Pe Ponta, pe Crin, poate pe Nastase? Voi chiar sunteti masochisti? Daca cascati ochii cand trebuia, respectiv in 1990 si nu votati ca oile un fost comunist, recte Iliescu, nu se ajungea acum aici? Dar restul tarilor care nu au fost conduse de comunisti de ce sunt in criza? S-au credeti ca doar RO este criza. Peste tot este criza, peste tot s-a umblat la salarii si pensii ptr ca bugetele nu mai au de unde sa dea si ce este mai grav toti se imbata cu apa rece, criza nu a trecut, nici macar varful ei nu a fost atins, somajul va creste (mai cititi si o carte de istorie , exista un capitl cu crizele capitalismului) , recesiunea se va ...! Cine crede altceva ,cu respect il invit sa treaca pe la doctor! Lumea cauta solutii nu se chinuiesc sa provoace si crize politice peste criza economica, lumea mai si gandeste, romanul a fost obisnuit sa ceara! De ce nu te propui la presedentie, ai un vot din partea mea! Chiar as vrea sa vad cum va fi RO condusa de fiecare dintre voi! Apropo, in viata voastra, cati oameni ati condus pana acum? In afara de masina (daca aveti) stiti ce inseamna sa conduci o multime de la 100 persoane in sus din care mai mult de jumatate nici nu stiu despre ce se discuta (teoretic vorbind) de parte practica nici nu avem ce discuta! In tinerete exista o lozinca: "cine a stat 5 ani la rusi nu poate gandi ca Bush (despre senior era vorba la acea vreme), cum draq vreti voi solutii cand ei au la baza St Gheorghiu??? Voi stiti ce au invatat ei acolo? Ce au invatat aveti zilnic la tv! Solutii? ioc!!!
      • +3 (3 voturi)    
        ai dreptate prietene (Marţi, 28 septembrie 2010, 10:23)

        roman [anonim] i-a raspuns lui sammy

        ai dreptate rpietene. Am votat schimbarea si ne-am ales cu ce ne-am ales.
        Lipsa de alternative ne inrobeste de 20 de ani .

        Ironia soartei ...democratia penduleaza intre stanga si dreapta. Dar ce te faci cand stanga e la fel ca dreapta ?
  • +3 (5 voturi)    
    Ai dat-o in bara Domnu' Sova! (Marţi, 28 septembrie 2010, 10:26)

    Dianora [utilizator]

    Daca ati facut o lege prin care Curtea Constitutionala poate sa invalideze o eventuala hotarare parlamentara de suspendare a sefului Senatului, e normal ca poate invalida si o hotarare de suspendare a sefului statului! Vezi daca ai stat aproape de Gioana? Are o boala care se ia!
    • 0 (2 voturi)    
      Suspendare (Marţi, 28 septembrie 2010, 12:21)

      Grasul [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

      Of! Am tot sperat ca oamenii politici sa incerce sa se poarte mai rational dar se pare ca nu sunt sanse!
      PSD-ul il are acum in frunte pe Ponta care pare sa isi fi pierdut controlul dupa ce l-a atacat dur Basescu si pare a nu mai sti ce nazdravanii sa spuna doar ca sa-si verse furia.
      Au venit cu proiectul de program de guvernare in care au stipulat ca salariile mai mari de 1000Euro se impoziteaza cu 40%.
      Indeamna la nesocotirea legilor si la revolte impotriva lui Basescu uitand ca dupa ce va ajunge in guvern sau la presedentie va trebui sa ceara respectarea lor!
      Ca sa il apere pe Geoana au modificat legea curtii constitutionale si acum se dau de ceasul mortii ca nu-l mai pot suspenda pe Basescu, dar nu vor sa recunoasca faptul ca ei si-au dat peste mana!
      Concluzia: nu prea mai avem de asteptat niste masuri inteligente de la PSD.
      De la liberali Crin Antonescu pare blocat in tirada anti-Basescu si rar mai transpar cateva idei sau actiuni normale pentru un partid in opozitie.
      La PDL-isti se tot schimba ministrii, vin cu masuri de austeritate, pe urma anunta ca de la anul se mai cresc un pic salariile dar nu prea intelegem de unde vor lua bani pentru asa ceva. Poate tot de la FMI vor venii banii, adica ne mai indatoram ca sa nu murim acum de foame, sa murim mai tarziu, peste 3-4 ani!
      Si ca sa fie si ceva divertisment se discuta in contradictoriu despre suspendarea presedintelui!
      Asa clasa politica mai bine lipsa!
  • 0 (0 voturi)    
    de fapt... (Marţi, 28 septembrie 2010, 12:35)

    nu conteaza [anonim]

    nu ziarul gandul a avut exclusivitatea ci altcineva:

    http://sorinamatei.blogspot.com/2010/09/basescu-da-sah-la-parlament-pe.html
  • 0 (0 voturi)    
    vai de legile voastre.... (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:13)

    mihaela [anonim]

    2 juristi tineri si de viitor politic la care ne-am fi asteptat sa schimbe ceva in tara asta, va contrati ca la usa cortului pe ceva ce trebuia sa fie clar si la fel pentru amandoi. Inteleg ca legile sunt interpretabile si de-aia exista avocati multi, dar sa inteleaga unul alb si altul negru, mi se pare deja prea mult.....
  • 0 (0 voturi)    
    o greseala (Joi, 30 septembrie 2010, 11:14)

    qwas [anonim]

    O noua incercare de suspendare a lui Basescu mi se pare o idee foarte proasta din partea opozitiei. O sa fie ultimul cui din cosciugul tarii doar pentru a satisface setea de putere a unor indivizi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by