VIDEO Crin Antonescu: Se pregateste desfiintarea sectoarelor Capitalei, pentru ca banii sa ajunga in mainile Consiliului General controlat de PDL

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 30 august 2010, 11:40 Actualitate | Politic


​Liderul liberal Crin Antonescu a acuzat, luni, intr-o conferinta de presa, faptul ca "se pregateste desfiintarea sectoarelor, pentru ca banii bucurestenilor sa ajunga in mainile Consiliului General, controlat de PDL".

Crin Antonescu sustine ca si el, ca cetatean al Capitalei, a primit formulare in acest sens si spune ca PNL va face "tot ceea ce depinde de noi pentru ca bucurestenii sa isi exprime punctul de vedere printr-un referendum". El a lansat si un apel la PSD "sa abandoneze pasivitatea in acest caz", iar primarului Sorin Oprescu i-a cerut "sa ni se alature".

"Tragem un semnal de alarma prin care ne angajam in actiune pentru a impiedica infeudarea Capitalei de gruparea condusa de Traian Basescu si Elena Udrea. Aceasta grupare incearca sa se regrupeze in Bucuresti. Vorbim aici de o clientela politica pestrita, de la rechinii imobiliari binecunoscuti pana la ceea ce se numea pe vremuri <mafia lui Adrian Nastase>, din care faceau parte si domnii Oprea si Ontanu", a afirmat liderul PNL.

"Asa se explica campania doamnei Udrea, <Bucurestiul meu>. Elena Udrea joaca teatru ca sa-si faca profil de candidat", a continuat Crin Antonescu.

Liderul liberal mai sustine ca, pe langa "desfiintarea sectoarelor", s-ar pregati si "campanii mediatice pentru discreditarea unor primari de sector, se pregatesc campanii pentru inselarea bucurestenilor".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2314 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Hmmm (Luni, 30 august 2010, 11:42)

    Astor [anonim]

    Vadme, tu esti ma?
    • +4 (4 voturi)    
      gura pacatosului adevar graieste (Luni, 30 august 2010, 12:31)

      gura pacatosului adevar graieste [anonim] i-a raspuns lui Astor

      adica la sectorul 1 , unde este primar PNL, banii ajung la Antonescu la PNL ?
    • +5 (5 voturi)    
      si in 2004 (Luni, 30 august 2010, 14:40)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Astor

      a fost un proiect de lege (zace pe la Deputati) pt. zona metropolitana Bucuresti Era o propunere PSD si Crin nu a zbierat contra (nu aveau primar PNL atunci). Deci....
  • 0 (8 voturi)    
    te-ai prins dar.. (Luni, 30 august 2010, 11:50)

    cititor hotnews [anonim]

    te-ai prins,dar cam tarziu.
    treaba era mai de mult pregatita.
  • +2 (8 voturi)    
    Ei da? (Luni, 30 august 2010, 11:51)

    bgd [utilizator]

    Vreau sa vad si eu un formular de asta...
    Ati primit bucuresteni asa ceva?
    Dubios...
  • +11 (11 voturi)    
    "Inteligentule", citeste raportul SAR (Luni, 30 august 2010, 11:54)

    Ghise [anonim]

    despre cat de ineficienta e organizarea pe sectoare a bucurestiului si cate capitale europene mai sunt organizate in halul asta:


    Mai 2008

    SAR: O CONSTITUTIE PENTRU BUCURESTI


    Indiferent cine se va alege primar general al Capitalei, dacă actuala împărţire de atribuţii şi venituri între centru şi sectoare nu se schimbă fundamental, oraşul va rămâne greu de guvernat, arată SAR. Este nevoie de o Constitutie pentru Bucuresti.
    Deşi Capitala este oraşul cel mai bogat din ţară, asistăm la paradoxul că el este şi cel mai puţin autonom. Edilul ei general este, după lege şi atribuţii, mai slab decât un primar de comună. Diviziunea puterii între centru şi sectoare, operată imediat după 1990, avea iniţial o noimă, dar luptele politice au produs ulterior doar confuzie. Situaţia de azi nu corespunde vreunui plan raţional, fiind rezultatul întâmplător al acestor ciocniri partinice. Intervenţiile pripite ale guvernelor au produs blocaje instituţionale, oraşul Bucureşti – şi nu vreunul de provincie – fiind de fapt cea mai abuzată municipalitate, prin decizii intempestive venite de sus, care i-au redus autonomia..



    Mai 2008

    SAR POLICY BRIEF No. 31
    INDIFERENT CINE SE VA ALEGE PRIMAR GENERAL AL CAPITALEI, dacă actuala împărţire de atribuţii şi venituri între centru şi sectoare nu se schimbă fundamental, oraşul va rămâne greu de guvernat, arată SAR. Este nevoie de :
    O CONSTITUŢIE PENTRU BUCUREŞTI

    http://www.sar.org.ro/index.php?page=articol&id=271
    • +3 (3 voturi)    
      Ce ne facem cu un PN asa de "inteligent" ? :)))) (Luni, 30 august 2010, 12:33)

      SAR [anonim] i-a raspuns lui Ghise

      RAPORTUL SAR:

      Problema Sectoarelor istorice

      Bucureştiul a moştenit o diviziune teritorială în şase sectoare care sunt decupate ca nişte felii dintr-un tort rotund, fiecare dintre ele având în componenţă o bucată din zona centrală. Exact în această zonă, unde este de aşteptat să existe intervenţii complexe de regenerare urbană în anii care vin, proiectele vor fi foarte greu de derulat dacă apar conflicte legate de leadership sau autorizări. Puţinul care s-a putut face, cu mare întârziere, în Centrul Istoric se datorează în mare parte coincidenţei de aliniere politică între Primarul General şi cel al Sectorului 3, pe teritoriul căruia se face intervenţia. Dacă ar fi apărut rivalităţi, este improbabil că proiectul ar fi putut demara defel.
      În toate celelalte capitale din regiune, sectoarele (districtele, etc) au fost create şi funcţionează după o cu totul altă logică decât în Bucureşti:
      • Sunt mai mici şi mai numeroase (Budapesta are 23, Praga 10, Varşovia 18, Belgrad 29), existând sectoare "de centru" şi "de periferie", astfel încât ele se pot profila pe problemele lor specifice;
      • Funcţiile nu se suprapun cu cele ale municipalităţii, ci ţin cu precădere de zona serviciilor sociale şi asigurării de prestaţii directe populaţiei; partajarea de funcţii, unde apare, este foarte precis definită, fără ambiguităţi legislative care să ducă la blocaje;
      • Deşi nu sunt subordonate prin lege municipalităţilor (cum nici Sectoarele Bucureştiului nu sunt), există sisteme de coordonare directă între ele şi Capitala ca întreg, care duc la coerenţa planurilor strategice ale oraşului2.

      Continuare:
      www.hotnews.ro/stiri-2828422-24-asociatii-cer-candidatilor-primaria-capitalei-semneze-pactul-pentru-bucuresti.htm
    • +3 (3 voturi)    
      Interesant (Luni, 30 august 2010, 13:21)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Ghise

      Textul este semnat de vipul Sorin Ionita si probabil scris de un arhitect. Oricum din ce am citit rezulta ca textul ar fi o concluzie a unui studiu facut de Open Society Institute din Budapesta.
      Sunt de acord cu desfiintarea sectoarelor si cred ca motivele expuse sunt corecte. Nu sunt de acord cu o constitutie pt Bucuresti. El trebuie tratat ca oricare alt oras chiar daca e capitala.
  • +8 (12 voturi)    
    De acord (Luni, 30 august 2010, 12:11)

    vasile [anonim]

    Foarte de acord cu desfiintarea sectoarelor. Este o organizare contra naturii. Cine sta in sectorul 5 si si-a dorit vreodata locuri de parcare, parcuri curate, locuri de joaca pt copii si curatenie intelege ce vreau sa spun.
    • +3 (3 voturi)    
      foarte bine (Luni, 30 august 2010, 12:25)

      Io [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Asta e ca la parlamentari: noua nu ne va fi mai bine, dar lor le va fi mai putin bine; atata tot.
      Sau daca vreti, in loc de 7 frecatori de menta pe un post, vor fi doar 1.
  • +6 (6 voturi)    
    Mie mi se pare mai bine. (Luni, 30 august 2010, 12:20)

    CCC [anonim]

    Nu inteleg de ce locuitorii din diverse locatii ale Bucurestiului trebuie sa se simta ca si cum ar fi in orase diferite. La unii se curata strazile de zapada, la altii nu. Mi se pare o idee foarte buna, se mai taie si din birocratie, si pur si simplu nu vom mai avea alegeri si pentru primarii de sector (deci se diminueaza cheltuielile). Cat despre faptul ca acum consiliul e controlat de pdl, ei bine, peste 2 ani poate va fi controlat de pnl, asa nu se mai pot ascunde dupa deget. Chiliman, sa se laude ca la el in sector totul e ok, dar consilierii pnl sa voteze impotriva altor sectoare ca de', dincolo nu e primar liberal.
  • +5 (5 voturi)    
    Obsesiile lui Antonescu (Luni, 30 august 2010, 12:34)

    onest [anonim]

    Politica crinutzului ofilit este concretizata in obsesia fata de PDL, Traian Basescu si Elena Udrea. Daca ar fi avut majoritatea in Consiliul General oare tot aceasta ar fi fost reactia? Asta da presedinte de partid si politica liberala "de bun simt"!
  • +4 (4 voturi)    
    bucurestean? (Luni, 30 august 2010, 12:34)

    eu [anonim]

    Crin draga tu nu o sa fi bucurestean niciodata. Se vede de departe ca ai origine sociala sanatoasa, adica iti curge tarana din buletin.
    • -3 (3 voturi)    
      da... (Luni, 30 august 2010, 14:12)

      eu [anonim] i-a raspuns lui eu

      toti taranii care au venit dupa revolutie in bucuresti trebuie trimisi prin catunele din care au venit; astept minusurile proaspetilor 'bucuresteni'
  • +5 (5 voturi)    
    Nu inteleg de ce o problema atat de serioasa (Luni, 30 august 2010, 12:43)

    PeNe-show [anonim]

    Trebuie pusa in termeni atat de tampiti: cum ca PDL-ul vrea sa nu mai fie sectoare ca sa fure mai mult

    let alone ca in afara de acuzatii, n-am vazut decat O SINGURA plangere penala impotriva PDL-ului in 6 ani, ceea ce nu se poate spune despre PSD-PNL

    dar intrebarea e: de ce nu se poate vorbi serios despre o problema serioasa care de 20 de ani consuma bani publici DEGEABA ...?
  • +4 (4 voturi)    
    foarte bine (Luni, 30 august 2010, 12:49)

    dc [anonim]

    Desi sunt departe de a sustine actuala putere, de data asta crin nu are dreptate. Primarii de sector se calca pe bataturi cu primaria generala. Si, cum spune cam toata lumea de pe aici, nu se poate face nimic in oras din cauza asta (nu e totusi singura cauza).

    Sa fie referendum, ca votez clar pentru desfiintare.

    PS: Pentru madam Udrea (dar si pe ntru Oprescu si cei foarte multi care nu stiu): corect este "Bucurestii mei" - Bucuresti este la plural, oricat de ciudat ar parea.
  • +4 (4 voturi)    
    Sectoare fara primarii. (Luni, 30 august 2010, 12:49)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Impartirea are un rost pentru a avea o oarecare delimitare intr-un oras cu milioane de locuitori, dar nu este normal ca in administratie rangul unui sector din Bucuresti sa fie egal cu al unui judet... Nu mai lipseste decat prefectura de sector, in rest are aproape tot ce gasesti intr-un judet.

    Daca ne uitam pe toate formularele posibile, in campurile de adresa exista unul care se numeste Judet/Sector.
  • +6 (6 voturi)    
    Desfiintarea sectoarelor! (Luni, 30 august 2010, 12:50)

    smc [utilizator]

    Unde trebuie sa votez pentru, ce pot sa fac sa nu mai fie sectoare?

    Abia astept! Scap de Vanghelie!
  • +2 (2 voturi)    
    Fara politicieni, doar profesionisti (Luni, 30 august 2010, 13:27)

    dana [anonim]

    Traim vremuri in care politicul nu are nici o valoare pentru cetatean. Doar scandaluri, interese de clan si coruptie.

    Doresc sa traiesc intr-un Bucuresti in care sa-si faca loc adevaratele voci, adevaratele valori, nu politicienii care se pricep la toate.
    In fiecare domeniu (arhitectura, cultura, sanatate, invatamant, politie etc.) sunt specialisti remarcabili care pot sa propuna o strategie unitara, onesta, echilibrata, de lunga durata pentru orasul nostru.

    In politica ar trebui sa fie foarte putini oameni.
    Cu atributii putine, dar esentiale: de armonizare, de mediere intre diferitele opinii si optiuni, de trasare si sustinere a unei viziuni pe termen lung.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce simpatica esti Crinule! (Luni, 30 august 2010, 17:12)

    noni [anonim]

    e bine sa fie un singur Bucuresti... ce mai faci frumuselule!
  • +1 (1 vot)    
    Cine te tine? (Marţi, 31 august 2010, 11:17)

    Stepanida [utilizator]

    Cine te tine,nea Crin,sa faci ca Udrea?Esti prea chiulangiu pentru postul de primar al Bucurestiului!Asta ar fi una la mana!A doua ar fi ca nu ai nici o sansa,in 2012,in fata lui Oprescu!Nici Elena Udrea nu are,dar ce sa-i faci!
  • +1 (1 vot)    
    Antonescule,lasa drogurile si bautura. (Marţi, 31 august 2010, 14:52)

    mircea [anonim]

    Mai trezestete si tu.Bucurestiuleste intr-un blocaj organizatoric,financiar,urbanistic tocmai datorita modului actual de organizare administrativa,iar modificarea au clamato toti primarii liberali.Daca nu stii Antonescule,Bucurestiul a fost un oras liberal.Dar asta pe timpul cand liberalii chiar erau un partid politic si nu-si tradau electotatul facand curvasarie cu PSD pe centura politicii.
  • +1 (1 vot)    
    Nu ar fi rau! (Marţi, 31 august 2010, 15:46)

    Stepanida [utilizator]

    Micsorarea rolului primarilor de sectoare,nu ar fi un lucru rau!Dimpotriva!Prea se comporta acesti primari de la sectoare ca niste stapani de feude!Cat despre Oprescu,sunt sigura ca va face fata unor atributii sporite!Si fara sa se afilieze politic!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by