Analiza HotNews.ro

Optiunile presedintelui. Va intra PDL in spirala taranista? Planul Baconschi (II)

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 6 august 2010, 13:59 Actualitate | Politic


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Prabusirea PDL in sondaje sub 15% ridica o serie de intrebari urgente. In vremuri de criza, mai poate guverna un partid spulberat, in numai sapte luni de la instalarea la putere? Ajunsi intr-un punct critic, presedintele Traian Basescu  si PDL primesc cateva cadouri nesperate. Primul dar vine de la PSD si PNL: divizarea opozitiei.  Ponta si Antonescu se suspecteaza reciproc de aranjamente cu Traian Basescu. Primul crede ca liberalii vor intra la Guvernare, al doilea banuieste ca Ponta il scapa de suspendare pe seful statului. Alt cadou vine la FMI si CE, sub forma unui pachetel cu superlative si prognoze economice optimiste. Placile tectonice s-au miscat imprevizibil.  Remaniere-supapa, guvern de tehnocrati, un nou partid, distrugerea PDL?  Ce sanse de repliere are garda veche cu planul Baconschi?

Remanierea-supapa. In interviul acordat TVR miercuri, 4 august, seful statului a promis din nou ca pe 1 septembrie va analiza activitatea Guvernului. Mesajele sale sunt insa confuze si contradictorii: cand lauda, cand critica. Are incredere in cabinetul Boc, dar i se pare ca premierul e mintit. Fraza de mai jos ridica putin valul de pe intentiile sale:

"Sigur, daca astazi a fost un mesaj extrem de important, din punctul meu de vedere a fost acela dat atat de reprezentantul Fondului, cat si semnalul dat de reprezentantul UE, ca Romania si-a respectat angajamentele - are o singura neindeplinire, la arierate, o va recupera - si ca reformele trebuie continuate. Ce nu mi-a placut ca reactie la politicienii nostri? Nici nu se inchisesera ecourile conferintei de presa a institutiilor care apreciau efortul - pentru ca toti stiu ca un guvern politic nu ia cu bucurie masuri care afecteaza populatia - dar nici nu se terminase conferinta de presa si deja aveam anunturi de la membri ai guvernului, cum vor mari ei salariile la anul. Asta arata incapacitatea de a fi puternic. Tara in criza are nevoie de oameni puternici. ... Nu stiu, asa trebuie sa fie. Eu nu spun...la noi s-a...ne-am obisnuit sa facem politica datului. Noi dam. Si cand nu avem de unde dam si ingropam tara. Nu este chiar asa cum spuneti..." (sursa: Media Monitoring).

A fost o critica evidenta la premierul Emil Boc. L-a somat practic sa nu mai cedeze presiunilor populiste venite din interiorul partidului, sa nu ofere noi dovezi de slabiciune. Tara are nevoie, nu-i asa, de oameni puternici. Dar, de aici pana la concluzia ca Boc ar putea fi si el schimbat in toamna, e cale lunga. Pozitia premierului Boc pare securizata cel putin inca o jumatate de an. Cateva argumente:
  • Laudele aduse de Jeffrey Franks (FMI) si Laurent Moulin (Comisia Europeana) pe 4 august, la finalul misiunii de evaluare, reprezinta un colac de salvare aruncat premierului Boc. Ar fi greu de justificat debarcarea sa, cat timp finantatorii internationali il considera performant.
  • Odata schimbat, va pierde repede sefia PDL. Asta risca sa genereze mari convulsii interne. Or, partidul, macinat de lupte subterane, traverseaza deja o criza de lideri. Garda veche cauta sa-si mentina influenta si pariaza, dupa toate indiciile, pe Theodor Baconschi. La randul sau, grupul reformistilor, fara un lider conturat, lupta pentru putere in PDL, se pozitioneaza in perspectiva alegerilor interne, amanate pentru primavara lui 2011. Alt motiv care face dificila schimbarea lui Boc in septembrie.
  • Apoi, seful statului nu i-a reprosat premierului nimic substantial, nici miercuri seara la TVR, nici cu alte ocazii, dimpotriva. Greu de imaginat alt politician care sa-i ofere presedintelui siguranta garantata de Boc, loialitatea sa fiind alt argument in favoarea mentinerii.
  • Nu in ultimul rand, ce sens ar avea schimbarea unui premier uzat in toamna, cand greul abia incepe. Presiunile sociale vor debuta in toamna, dar apogeul va fi atins abia la iesirea din iarna. Salariile diminuate si facturile marite de la iarna vor spulbera in cateva luni orice premier nou instalat. La ce bun, atunci, schimbarea lui Boc?
O prima concluzie: seful statului are la indemana, la 1 septembrie, varianta unei remanieri - supapa, cu rolul de a mai elibera din presiunea sociala crescanda si de a pompa sange proaspat in Guvernul Boc. Desigur, din punct de vedere Constitutional, premierul intocmeste lista neagra, dar e greu de cazut ca va cadea vreun cap fara aprobare de la Cotroceni. Sunt mari sanse ca la 1 septembrie, presedintele Basescu sa binecuvanteze Guvernul Boc IV, cu ceva ministri sacrificati.

Va avea, insa, o misiune scurta: sa treaca lunile grele de iarna. Toate informatiile indica faptul ca premierul Boc va fi salvat temporar, pana in februarie-martie anul viitor, dar va fi silit sa taie cel putin un cap mare. Doar asa mai poate revitaliza un cabinet sleit de masurile impopulare agreate cu FMI, discutabile sau pur si simplu proaste. In capul listei se intrevede figura lui Adriean Videanu, profilul perfect de "cap de Motoc".

Videanu insusi tradeaza neliniste, simte mirosul esafodului. A devenit, in consecinta, hiperactiv in spatiul public. Isi prezinta pe larg realizarile sale de ministru. Are putine sa-si reproseze: cel mult, o inabilitate in comunicare. Energiile consumate de Videanu in aceste zile indica ceva sumplimentar: nici el nu se arata dispus sa cedeze usor. Dar unde sunt Berceanu, Blaga? Au disparut subit din spatiul public, lasandu-l pe Videanu singur cu explicatiile lui.

Seful statului isi va putea permite cel mult un sacrificiu ritualic - Videanu - dar nu va renunta la serviciile unor politicieni experimentati ca Blaga sau Berceanu. Au guvernat si ei cu frana trasa, cu ochii pe miscarile tectonice din politica, dar Basescu inca depinde de retelistica lor. Politicieni sustinuti de Cotroceni sunt - cu doua-trei exceptii - foarte slabi.

Planul Baconschi
  • Mai multe surse apropiate de Cotroceni sustin asa numita tripleta BVB investeste politic in ministrul de externe, Theodor Baconschi, preluat de garda veche pe post de solutie reformatoare. Banconschi a lansat, recent, Fundatia Crestin-Democrata. A explicat ca "este un think-tank politic nepartizan, unde se va cristaliza polul crestin-democrat din interiorul PDL. Nu este o actiune menita sa creeze schisme, rupturi, ci, dimpotriva, sa dezvolte institutional si din punct de vedere doctrinar un mare partid de centru-dreapta, modern, bine conectat la Partidul Popular European si care isi inspira politicile publice dintr-o viziune coerenta, asumata, bazata pe valori explicate atat electoratului, cat si in interiorul partidului. Este, deci, o etapa dintr-un proiect pe care mi l-am asumat impreuna cu exponentii intelectuali ai unei noi generatii si care a fost comunicata, deocamdata, in interiorul PDL". Potrivit surselor citate, prin solutia Baconschi, garda veche cauta sa ocupe "crenelurile" inaintea luptei pentru putere din primavara anului viitor. Nu este deloc clar cum a ajuns ministrul de externe in sfera de influenta a tripletei BVB si cum va evolua proiectul sau in viitor. In tot cazul, unii lideri din garea veche il vad un posibil candidat la prima sau a doua functie in PDL.
Opozitia si intrarea la guvernare

PSD va depune o motiune de cenzura, dar liberalii si-au manifestat deja mari rezerva fata de votarea ei. Opozitia s-a divizat. Victor Ponta sustine ca liberalii lui Antonescu vor intra in toamna la guvernare alaturi de PDL, la presiunea liderilor din teritoriu. "Si in PNL exista grupuri si grupulete. Unii care ar merge pe mana PSD, altii mai apropiati de PD", afirma surse apropiate de liberali. In tot cazul, liderii importanti - Antonescu, Vosganian - exclud in declaratii publice o guvernare alaturi de PDL, cel putin pana in 2012.

In caz ca tara va intra la toamna intr-un blocaj generat de proteste sindicale de amploare, Traian Basescu ar putea forta un scenariu, putin probabil: Guvernul Boc cade la o motiune de cenzura, votata inclusiv de pedelisti. Presedintele invita PSD si PNL sa formeze guvernul, PDL trece in opozitie. O varianta evocata la un moment dat chiar de Cristian Preda, pe blogul sau.

Opozitia refuza, in mod previzibil, deoarece risca sa piarda procentele adunate fara mari eforturi, prin simpla capitalizare a nemultumirilor populatiei. Refuzul, insa, ii va oferi ocazia lui Traian Basescu sa acuze cele doua partide de lasitate politica in momente dificile pentru tara si sa justifice astfel reinstalarea PDL. Riscul declansarii anticipatelor, prin caderea succesiva a guvernului, este practic inexistent: in vremuri grele de criza, parlamentarii vor vota orice guvern, numai sa-si pastreze scaunele.

Si Vasile Dancu (PSD) a declarat pentru HotNews.ro vede mai degraba o remaniere la 1 septembrie. Dancu a declarat pentru HotNews.ro ca Guvernul are nevoie de "un nou program, noi targeturi, care sa aduca un nou orizont de speranta". Invitarea PSD si PNL la guvernare i se pare putin probabila, deoarece "opozitia nu refuza guvernarea, indiferent desituatia in care se afla. Faptul de a fi la putere inseamna resurse, califica. Cand esti in cadere nu parasesti lupta, pentru ca atunci caderea continua. PNTCD-ul si-a pierdut motorul, cand a abandonat Emil Constantinescu. Abandonul este falimentar in Romania." In concuzie, PDL se vede silit sa guverneze, cel putin pana in primavara, in conditii tot mai dificile, urmand sa fie confruntat cu un sir previzibil de tradari in Parlament din randul asa numitilor independenti condusi de Gabriel Oprea sau chiar din randul propriilor parlamentari.

Va intra PDL in spirala taranista? Un nou partid

In primavara lui 2011, mutarile sefului statului vor pregati alegerile locale si parlamentare din 2012. Gesturile sale vor depinde insa exclusiv de evolutiile economice, de ameliorare sau de adancirea crizei. Va conta si evolutia placilor tectonice din partidele romanesti, opozitia fiind, cum am vazut, imprevizibila.   

Seful statului e aproape obligat sa scoata PDL de la guvernare in primavara anului viitor, pentru a lasa dreapta sa construiasa din opozitie. Va incerca, probabil, fie un guvern de uniune nationala, fie unul de tehnocrati.

Va identifica PDL resurse de reformare, la putere fiind, trecut in opozitie sau partidul si-a trait traiul si trebuie abandonat?

Dezbaterea a pornit deja pe blogurile de dreapta. Detalii aici
Ideea infiintarii unui nou partid este si ea tot mai des invocata de catre analistii atenti la evolutia PDL. O pledoarie argumentata a publicat recent site-ul Ziare.com, semnat de Ioana Ene. Detalii aici.

Proiectul pare sa aiba, asadar, destui adepti. Acestia spun ca partidele romanesti si-au epuizat combustibilul, ca ele nu mai pot fi reformate, fiind dependente in mod de retelele corupte de baroni.

La randul sau, consilierul prezidential, Sebastian Lazaroiu, afirma ca unul din efectele crizei economice este anularea diferentelor majore intre partidele existente pe scena politica romaneasca: "E prima data in ultimi 20 de ani cand statul iti ia, nu-ti mai da, si asta produce o schimbare. Va schimba radical comportamentul in campania electorala. Adica te duci cu galeata la poarta cand sunt alegerile, dar alegatorul zice: azi imi dai galeata, maine imi iei pensia. E totusi un soc pentru societate, arunca partidele in aceeasi galeata."

Scepticii sutin insa ca un nou partid are putine sanse de afirmare, cu un spatiul public monopolizat de moguli. Apoi, un nou partid, oricat de revolutionar s-ar prezenta el, si-ar gasi greu finantatori, care prefera totusi sa investeasca in vechea retelistica, sigura si eficienta.

In tot cazul, sunt create toate conditiile ca PDL sa intre intr-o spirala taranista in primavara. Atunci va incepe batalia interna pentru putere, echivalenta cu dezastrul pe fondul unei guvernari precare. Partidul da deja semne de pulverizare in grupuri si aripioare, fiecare cautand o salvare sub falsi lideri (Udrea, Baconschi) sau fara priza la mase (Preda, Macovei).

Distantarea de PDL

Ca sa-si mareasca spatiile de joc, Traian Basescu joaca inclusiv cartea distantarii de PDL. Unii analisti apropiati de seful statului, consultanti si pentru PDL, vorbesc insa de o raciere a relatiilor intre Basescu si Boc. Dan Andronic a declarat pentru HotNews.ro: "La 1 septembrie, Traian Basescu trebuie sa traga linie si sa marcheze inclusiv la nivel imagogic rupterea de PDL. Pentru prima data, relatia cu PDL va deveni pur institutionala. Lunga luna de miere s-a cam terminat". Andronic mai crede ca momentul care va crea prima criza politica majora in PDL va fi rectificarea bugetara anuntata pentru 20 august.

"La rectificarea bugetara se va taia, nu se va da. Ceea ce va declansa prima criza politica reala in interiorul guvernului. Sunt ministri care au promis proiecte si nu le vor putea duce pana la capat", spune Dan Andronic. Distantarea presedintelui de PDL e un proces tot mai vizibil de la inceputul celui de-al doilea mandat. Cele cateva vizite la parlamentarii PDL s-au lasat mereu cu critici si cu indemnul de a-si gasi un lider pentru epoca post - Basescu si chiar post - Boc. Alte probe de distantare sunt criticile publice neobisnuit de dure, de tipul "exista riscul bolsevizarii PDL", de neimaginat in primul sau mandat.

La fel de neimaginat sunt insa gafele si prestanta catastrofala de astazi. In interviul acordat pe 4 august la TVR, Traian Basescu si-a continuat opera de autodistrugere, cu declaratii inacceptabile pentru un sef de stat despre medici, profesori si cu detalii ridicole din intimitatea sa. Cu o presa profund ostila, orice gafa, mica sau mare, capata proportii apocaliptice. Chiar daca i-au ramas spatii libere de joc, Traian Basescu face tot ce-i sta in putere sa fie invins de cel mai mare dusman al sau: el insusi. Si de sistemul pe care inca nu l-a invins.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12038 vizualizari

  • -18 (52 voturi)    
    cine are nevoie de pdl?? (Vineri, 6 august 2010, 14:25)

    kitto [utilizator]

    cine are nevoie de pdl??
    noi romanii adevarati in nici un caz nuu
    • +18 (34 voturi)    
      ????????????? (Vineri, 6 august 2010, 14:46)

      sutter [utilizator] i-a raspuns lui kitto

      cum vine asta!!!!!!!!!roman adevarat!!!!!!!!!!
      pe ceilalti ii "spanzuram"? ce trebuie sa ai pentru a fi declarat roman adevarat?si cine face selectia?
      • -5 (7 voturi)    
        cine face selectia??!!! (Sâmbătă, 7 august 2010, 14:35)

        lili [anonim] i-a raspuns lui sutter

        Romanii vor face selectia cat de curand.... vine imediat 2012, speram sa rezistam pana atunci si selectia este evidenta de-acum: fara PDL la guvernare, ani de zile !!!! ADIO, PDL.....
    • +19 (47 voturi)    
      Bai Kitto, vorbeste in numele tau (Vineri, 6 august 2010, 14:49)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui kitto

      De unde pina unde iti permiti tu sa vorbesti in numele "romanilor adevarati". Cu ce esti tu mai roma adevarat decit altii. si de unde stii tu ce gindesc romanii adevarati? Acuma, daca pentru tine romanii adevarati sunt telespectatorii de la antene si de la realitatea, si cei care-l considera pe mircea badea cel mai mare analist politic al romaniei, atunci intr-adevar, voi nu aveti nevoie de basescu, voi aveti nevoie de marean, sa va mai de un mic sh-o bere si un kil de ulei la alegeri.
      • +15 (17 voturi)    
        stai calm (Vineri, 6 august 2010, 15:13)

        un domn [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        marean nu ajunge mai departe de Sectorul lui, mai mult iti dai seama ca daca vine tsunamiul francez (de rromi ma refer explulzati) nu i poate potoli pe toti....numai daca isi vinde s klasse...
      • +1 (9 voturi)    
        Tovarasu' Bogdan (Vineri, 6 august 2010, 22:27)

        Usa [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Explica-ne tu care sunt romanii adevarati atunci. Si data viitoare nu mai vorbi neintrebat - stai jos ...
    • +15 (31 voturi)    
      un roman adevarat (Vineri, 6 august 2010, 15:33)

      tvee [anonim] i-a raspuns lui kitto

      nu se lasa calcat in picioare de un kgb-ist scolit la Lomonosov. vreme de 15 ani si 3 mandate tara noastra a fost condusa de unu... iliescu ilici ion.
      l-ai uitat? ai de ales acum intre un marinar, poate colaborator al securitatii, si aceasta clasa intreaga si adevarata crescuta de un criminal, iliescu.
      produsele "capitaliste" ale romaniei dupa 89 sint "mogulii" pe care tu ii ignori in mod direct dar care au avut grija sa te spele pe creier cu periuta de dinti. pasta cu care ai fost spalat se numeste: realitatea tv, antena 3, tvr + 99% din presa scrisa.
      tupeul tau este infiorator! trebuie sa admit lucrul asta.
      cu siguranta tu esti un roman adevarat, unul din cei crescuti in buna tema comunista(romano-capitalista as putea spune) unul din acei romani care arata cu degetul pe strada un accident de masina in loc sa intervina si sa ajute. va vad in fiecare zi pe strada:
      nu sinteti in stare sa tineti o usa cind aveti un om in spate, nu sinteti in stare sa vorbiti civilizat atunci cind va aflati printre oameni, ceea ce se numeste popular "societate", nu sinteti in stare sa aveti o tinuta decenta, stati cu tricoul ridicat peste burta, nu sinteti in stare sa acordati prioritate in trafic(si nu numai), nu sinteti in stare sa va exprimati corect si coerent atunci cind situatia o cere, aruncati gunoaiele pe geamul masinii de parca mergeti printr-o groapa de gunoi nu pe strada noastra a tuturor, probabil ca si scuipi atunci cind ai nevoie(pentru a-ti arata suprematia in fata celorlati membri asemanatori tie), nu sinteti in stare ginditi pentru voi, aveti nevoie de Libertatea si de Antena 3 sa va faca cunoscuta realitatea. si nu in ultimul rind, aveti cel mai puternic tupeu! ca cela al tovarasului care v-a crescut pe voi ca specie. acel criminal care la 20 de ani de la revolutie din care 15 a fost presedinte vine astazi si face vinovat pe altul de dezastrul in care ne aflam azi!
      • +3 (11 voturi)    
        Ai dreptate. (Vineri, 6 august 2010, 18:41)

        garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui tvee

        Cam tot ce ai enumerat este realitate.Numai un singur punct am sa te contrazic si anume ca toata vina de situatia in care am ajuns iar apartine lui ILIESCU(in data de 24/DEC/1989 mi-a ucis un FRATE care abia in 2003 a fost declarat EROU)am spus asta ca sa se vada ca nu sunt PSDist mai ales ca, cu mult inainte de 89 am parasit tara.Vinovati de starea natiuni sunt TOTI INDIFERENT DE CULOAREA POLITICA de ce daca actualul presedinte care este la putere din 2004 nu a indreptat lucrurile si sa le puna intr-o directie buna.Dupa cum se vede este mai presus de statutul de presedinte deci putere are nu da un ordin si institutile care sunt abilitate sa inceapa un proces sa-i spunem CU MAINILE CURATE ,dar stii ce il impiedica ca insusi el este amestecat in toate mizeriile.Daca mediile de informatie spun lucruri defaimatoare si informeaza gresit exista legi care-i poate condamna si ar mai fi multe de spus dar sa fiu mai scurt CORUPTIA ESTE GENERALA SI NU ARE CULOARE POLITICA.
        • +4 (10 voturi)    
          confuzie? (Vineri, 6 august 2010, 19:32)

          bula [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

          presed. RO nu poate emite decrete (cu exceptia celor legate de numirea primului ministru si al numirii/revocarii ministrilor, plus decorari). "Mainile curate" sunt exclusiv de competenta Republicii CSM. S-a vazut intre 2005 si 2008 ca orice ar vrea presedintele e necesar sa vrea si primul -ministru si apoi parlamentul. Vrei si alt exemplu decat legea ANI?
          • -2 (4 voturi)    
            Sa inteleg ca vestita declaratie... (Sâmbătă, 7 august 2010, 5:18)

            iosiP [anonim] i-a raspuns lui bula

            ...despre cat si de unde se taie (stii tu, aia cu 25%/15%), urmata de reactia gudurata si datatoare din coada a guvernului, a emis-o "pe persoana fizica"?
            • +3 (5 voturi)    
              ai auzit tu cuvantul decret? (Sâmbătă, 7 august 2010, 14:32)

              bula [anonim] i-a raspuns lui iosiP

              n-ai ascultat discursul: guvernul a cazut de acord cu FMI ca sa.... Daca era Valeriu Turcanu la microfon inseamna ca era presed. Romaniei? Un pic de logica, caci ridicol ai in plin.
      • -3 (5 voturi)    
        Analistul lui peste (Sâmbătă, 7 august 2010, 8:11)

        un roman neadevarat [anonim] i-a raspuns lui tvee

        "cu siguranta tu esti un roman adevarat, unul din cei crescuti in buna tema comunista(romano-capitalista as putea spune) unul din acei romani care arata cu degetul pe strada un accident de masina in loc sa intervina si sa ajute." L-ai cunoscut personal pe omul despre care vorbesti cu atata siguranta?

        Mon cher, Iliescu nu a fost 15 ani presedinte: 4 ani a fost Emil Constantinescu, iar din 2004 Traian Basescu este presedinte. Daca ai uitat, Iliescu a fost președinte al României între anii 1990-1996 și 2000-2004.

        Din 2004, Basescu este presedinte, iar Romania trece de atunci printr-una dintre cele mai grele perioade economice. Statisticile si buzunarele noastre o dovedesc. Si inainte de criza si dupa ce a venit.

        Mai lasati-ne cu Basescu. Si el a fost un securist nenorocit. Eu l-am votat 2 doua ori nu fiindca parea curat, ci fiindca parea ca ar putea scoate tara asta din "problema". Guvernul lui m-a dezamagit ca cel taranist. Sper din tot sufletul ca el si PDL-ul sa le impartaseasca soarta.

        Poate ca el o fi OK, dar oamenii lui sunt jalnici.
        • +5 (5 voturi)    
          ok (Sâmbătă, 7 august 2010, 13:34)

          tvee [anonim] i-a raspuns lui un roman neadevarat

          in mare parte ai dreptate.
          doar ca iliescu a fost presedinte 14 ani nu 15, imi cer scuze, eu nu il consider pe acel profesoras universitar incompetent presedinte. pentru ca el a avut atita putere si a facut atitea lucruri pe care le-ar fi facut si dintr-un post imaginar de presedinte. el a fost presedinte doar in imaginatia lui poate, asta vreau sa zic.
          ilici ion a fost adevaratul presedinte pentru ca se facea cum dicta el, nu uita, pe vremea aia pdsr-ul era cel mai puternic partid pe care romania l-a avut dupa 90, cu putere adevarata nu glumita.
          deci ar aduna 14 ani nu 15.
          base a incercat si il respect pentru asta. pdl e format in cea mai mare parte din incompetenti cu aspiratii de hoti, incompetenta lor ii face si niste hoti slabi.
          nu uita dezastrul tariceanu, cel care a tradat in momentul in care tati lui, patricianul detinator de afaceri cu petrol in zona controlata de kgb(adicatelea si el e 100% agent kgb, pt ca nu face nimeni afaceri la nivelul ala fara acord si parteneriat sovietic) i-a aratat ce vroia el sa vada: "$"
          dupa care nu poti sa imi spui ca pdl a avut cu adevarat putere cind slugile pesediste erau la guvernare doar pentru a pune bete in roate si eventual pentru a mai vota o pensie speciala de senator incompetent, cu sporuri pentru incompetenta.
          da, nu se poate sa defilezi cu videanu, berceanu, blaga, udrea & co.
          e o incredibila timpenie din toate punctele de vedere. dar, nu uita ca base a incercat sa vina cu alt guvern... cel condus de un om cu adevarat competent, Croitoru.
          tovarasii din comisii au audiat ministrii cei mai competenti din guvernul propus atunci cu sute de intrebari, in foarte multe ore, pentru a ajunge la concluzia ca nu sint suficient de competenti pentru posturile propuse. nu uita ca oamenii din comisia care au dat "NU" ministrilor cu adevarat competenti propusi de Croitoru erau defapt niste hoti profesionisti crescuti de ilici la el in casa.
          spui ca base a fost securist nenorocit. nu uita cazul Mona Musca te rog....
        • +3 (5 voturi)    
          daca (Sâmbătă, 7 august 2010, 13:41)

          tvee [anonim] i-a raspuns lui un roman neadevarat

          ar fi avut cea mai mica proba impotriva lui, de orice fel, ca a fost turnator, sau ca a vindut flota etc etc, tovarasii cu care a impinzit acel bolsevic sistemul justitiar, si nu numai, l-ar fi pus la zid pe base in citeva zile, nu ar fi fost ani intregi de procese.
          vezi cazul Mona Musca unde fix in citeva zile a fost declarata turnatoare pentru ca pe vremea aia daca lucrai cu studenti straini trebuia sa dai niste note informative.
          crezi ca daca au avut puterea sa faca asta nu si-ar fi distrus cel mai abitir dusman?
          imagineaza-ti doar ce are sa vina dupa base... ne pasc niste ani de intuneric + talpa sovietica. avem multe sanse ca dupa mandatul basescian sa ne calareasca in continuare clasa formata de iliescu!
          un om de o competenta si o viclenie pur sovietica, a creeat o clasa sociala intreaga special pentru ca el si mafiotii ce il vor urma sa poata calari tara asta in voie.
          acei oameni despre care am scris in primul post, intinzatorii de mina profesionisti, care asculta bine bine la ce zice badea si ciutacu!
        • +3 (5 voturi)    
          deci intre 2005 si 2008 (Sâmbătă, 7 august 2010, 14:34)

          naiv [anonim] i-a raspuns lui un roman neadevarat

          nu a fost crestere economica? sau aia nu se pune ca nu era PSD? Iar in privinta dezamagirii: te duci la doctor si-ti spune ca ai cancer. Asta e adevarul, chiar daca pe moment in urasti pe doctor. Impaca-te cu ideea ca SACUL CU POMENI E GOL, GOL, GOL!!!!
        • +4 (4 voturi)    
          Daca bolsevicu` a castigat al 3-lea mandat.... (Duminică, 8 august 2010, 13:44)

          Ronin [utilizator] i-a raspuns lui un roman neadevarat

          ...apoi vina ii apartine in exclusivitate lui Constantinescu. Efectiv i-a inlesnit intoarcerea la Cotroceni lu` Ilici. A fost cel mai slab presedinte pe care la avut Romania. Subscriu ideii celui care a zis ca Iliescu a prezidat 15 ani. Chiar daca nu in acte.....Si ar mai fi la conducere si azi daca nu iesea marinaru`......
    • -2 (2 voturi)    
      prostii (Duminică, 8 august 2010, 13:46)

      VADIM [anonim] i-a raspuns lui kitto

      Mai tapalaga, cu t mic... nu pot citi mai mult de 3 rinduri, ptr ca vad ca aberezi... Pai PDL-ist convins ce esti tu, plus analist ce te crezi, nu iti dai seama ca PNL si PSD nu se cearta, ci fac niste jocuri ca sa atraga fiecare cit mai mult din electorat si sa infunde si mai mult PDL-ul, care va avea soarta PNTCD?
      Mai invata, baiatule!
  • -8 (26 voturi)    
    un pic de "inspiratie" (Vineri, 6 august 2010, 14:27)

    un domn [anonim]

    domnule tapalaga,
    eu aveam impresia ca sunteti un om inspirat, nu sa va inspirati din intrebarile mele adresate domnului Vosganian.Vad clar in postarea Dumneavoatra (mai exact din titlu) preluarea unui raspuns care l am primit de la dl Vosganian, or ..ce se poate intelege..ca invitatia lui Vosganian era o regie ptr acest articol al dumneavoastra ?, intreb si eu de curiozitate
  • +14 (24 voturi)    
    Jocuri de culise. (Vineri, 6 august 2010, 14:30)

    garabetian1 [anonim]

    Si nimic nimic altceva PDL.PSD.UDMR.PNL = inters personal cat despre TARA putin le pasa.
    • -8 (24 voturi)    
      am mai spus (Vineri, 6 august 2010, 14:42)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      de ce nu ii dam jos ? pe 23 august, rescriem istoria
    • +8 (8 voturi)    
      Pai... (Vineri, 6 august 2010, 16:14)

      cris [utilizator] i-a raspuns lui garabetian1

      Si care-i problema? asa sunt toti politicienii din toate tarile democratice? ASA se face democratie!
      Nu va convine, luati masuri, implicati-va civic!
      • +4 (8 voturi)    
        ai dreptate. (Vineri, 6 august 2010, 18:19)

        garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui cris

        asa sunt toti politicieni din tarile democratice.tocmai de aceea nu exista nici o diferenta de nivel de trai..cat despre masuri si implicare cu o floare nu se face primavara. natia romana este dezbinata datorita politicienilor nicidecum din convingeri politice personale si asta in ciuda faptului ca acesti 20 de ani a demonstrat ca ei o duc bine iar poporul sub limita existentei.
  • +3 (19 voturi)    
    pierdere de timp (Vineri, 6 august 2010, 14:32)

    pisi [anonim]

    pe cine mai intereseaza chestiile astea?
    pura pierdere de timp
  • -4 (26 voturi)    
    Ce inseamna "imagogic"? De unde asa un barbarism? (Vineri, 6 august 2010, 14:36)

    Grammaticus [anonim]

    In rest, asa le trebuie. Cu incompetenti ca Udrea si figuri una mai rapace decit alta...Ma enerveaza cel mai mult retorica lui Basescu cu "darea afara" etc. Un stat prosper se face prin impicarea cetatenilor in efortul constructiv, prin programe de creare de locuri de munca. POate-i da faliment fabrivca de inghetata si ajunge si el pensionar. Sa vedem atunci cu cine si ce tine.
    L-am vazut pe ministrul invat. intr-o postura umila pe linga madam Udrea ot Plescoi. Asta spune totul despre PD L. Cumpliti oameni, peste tot in politica. Caricaturi de Hogarth :
    "Artist britanic ale carui lucrari satirice atacau contradictia dintre lux si josnicie in societate".
    • +3 (13 voturi)    
      touche (Vineri, 6 august 2010, 15:04)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui Grammaticus

      touche..bis...bis...plescoii vechi / plescoii noi....
  • -2 (10 voturi)    
    DAAAAAAAAAAAAAAAAA (Vineri, 6 august 2010, 14:37)

    Marian V. [anonim]

    Raspuns la obiect : DA !
  • +9 (33 voturi)    
    Impresii (Vineri, 6 august 2010, 15:07)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    analistii exprima impresii si nu opinii.
    Politicienii exprima pareri si nu pozitii ferme.
    Le este teama sa fie altfel.

    Traian Basescu la TVR este cel pe care il stim, nici mai bun , nici mai rau.

    Dezorienteaza mass media si a publicul prin asumarea unei atitudini lipsite de simtul conservarii.

    Traian Basescu stie ca daca vrea sa reuseasca schimbarea, si aceasta este tinta sa, trebuie sa atace mereu cu sinceritate, indiferent de directie.

    Ce intelegem?
    Daca ne detasam, vedem ca tuturor li se spune ce nu merge, nimeni nu este cocolosit. De aceea toti sunt revoltati : oameni de afaceri, pensoionari, profesori, jurnalisti, politicieni, judecatori, etc.

    Radicalizarea opiniei trebuie sa duca la o eruptie puternica care sa puna populatia in situatia de a discerne ce ii este bine.

    Singura pierdere a lui Basescu ar fi sa nu produca distrugerea relaxarii " mamaligii", a masei amorfe de asistati, corupti, tonomate, beneficiari de salarii si pensii nerusinate.

    Basescu nu vrea pieirea PDL ci a tuturor partidelor in forma lor actuala.

    Mai are timp sa provoace o revolutie!

    Hai Basescu!
    • +6 (6 voturi)    
      "trebuie" sa duca la o euptie (Vineri, 6 august 2010, 18:05)

      wrong [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Foarte cinic, dar macat tu o spui pe fata.
      Eruptiile consuma resurse si distrug totul in jur, nu numai ce e rau.
  • -2 (22 voturi)    
    Din nou ... (Vineri, 6 august 2010, 15:08)

    Gigi [anonim]

    ... domnul Tapalaga (din punctul meu de vedere) introduce in analiza sa niste premise false. Or din premise false nu poti obtine un rezultat corect decat cel mult accidental. Sa o luam pe rand:

    1) Planul "Baconschi" - Cine e Baconschi? Baconschi nu exista ... Mergeti pe strada si intrebati lumea aceste doua intrebari: Cine e Baconschi si daca sunteti de acord cu intiativa sa legata de un grup crestin-democract in cadrul PD ... :))
    2) Basescu sa numeasca un Prim Ministru PSD-PNL?? ... niciodata, niciodata, niciodata! Macar ca numeste un tehnocrat si-l trimite sa-si gaseasca singur majoritate (a mai facut-o cu Croitoru) si tot nu va numi un membru PSD sau PNL ca prim ministru...prietenii stiu de ce ;)
    3) Remanierea nu rezolva nimic ... lumea s-a cam prins ca Basescu functioneaza pe principiul "L'etat c'est moi!" ... un guvern cu sau fara Videanu, Blaga, Berceanu e tot un "Guvern Basescu".
    4) Laudele FMI si UE pentru Boc sunt ok in raport cu criteriile impuse. Or criteriile impuse nu au nimic de-a face cu oprirea recesiunii economice ci cu "adaptarea" la situatia actuala.
    5) Si PD-ul urmeaza sa-si piarda locomotiva, intocmai ca PNTCD-ul...idee doar partial atinsa.
    6) Preocuparile presedintelul sunt mult mai simple si nu au nimic de-a face cu economia tarii, cu nivelul de trai al romanilor samd...trebuie sa gaseasca o solutie, un cosuletz unde sa-si puna la adapost piscile preferate ... EBa, Udrea, Preda, Macovei etc... cu PD-ul scufundandu-se, cu UNPR-ul care probabil nu va lua mai mult de 1-2% misiunea sa pare deja imposibila.
    • +11 (13 voturi)    
      O alta premisa gresita... (Vineri, 6 august 2010, 15:52)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      ...si totodata naiva:

      "partidele romanesti si-au epuizat combustibilul, ca ele nu mai pot fi reformate, fiind dependente in mod de retelele corupte de baroni."

      Partidele sunt un concept, o forma fara fond. Ele nu sunt dependente de nimeni. Membrii lor sunt. Or daca iei acesti membrii si ii pui intr-o noua forma (un nou partid) nu rezolvi nimic. La fel daca "inventezi" membrii noi care se pot contamina imediat ... singura solutie valida este schimbarea regulilor jocului. Campaniile electorale se finanteaza de la bugetul de stat iar donatiile de la firme / persoane fizice mai mari de o anumita suma sunt interzise ... simplu ca buna ziua! Obliga politicianul sa fie concentrat asupra electoratului sau si nu asupra finantatorului campaniei.
  • +10 (20 voturi)    
    Bun comentariu (Vineri, 6 august 2010, 15:09)

    Rali [utilizator]

    PDL a facut ce a trebuit, l-a adus pe Basescu la Cotroceni. Este timpul sa isi incheie existenta pentru ca si-a indeplinit menirea.
    Oricum cei din conducerea lor nu sunt decat o gasca de parveniti care vor putea sa se inscrie in orice alt partid fara nicio grija.
    Cred ca miscarea lui Basescu va fi sa lase din mana PDL si sa faca un nou partid, cu oameni care par in fata populatiei nepatati.
    Cat despre alegeri anticipate cred ca nu vor aparea prea curand, ba chiar prevad ca o noua alianta PSD+UDMR+independenti cu sustinere parlamentara pentru ca foamenea in PSD este monstroasa.
    • +7 (11 voturi)    
      Daca ar fi sa am un comentariu doar la a (Vineri, 6 august 2010, 15:18)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Rali

      doua propozitie ar fi urmatorul. Si pesede-pece-penele sa nu dispara pentru ca INCA nu si/au indeplinit menirea?
      ATAT!
      Restul comentariului, excelent!
      • -6 (8 voturi)    
        ai uitat latrinele si pravda (Vineri, 6 august 2010, 15:57)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        cum ai reusit sa scrii un comentariu fara latrine si pravda?
        eu n-am vazut sa scrii un comentariu nou. numai raspunsuri celor care sunt antibasescu. tu nu ai opinii? te multumesti sa arunci cu noroi in opozitie?
        • +8 (8 voturi)    
          Tu te uiti acolo! (Vineri, 6 august 2010, 17:31)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui adrian

          Se vede ca ai facut o pasiune pentru mine!
          Hai, recunoaste!
          Nu ai dreptate in ceea ce il priveste pe Basescu.
          Este foarte adevarat ca nu suport pesede-pece si acum nici penele (de cand au inlocuit bunul simt cu fundul dat spre... placere pesedeilor in campanie!), dar asta nu inseamna ca inghit PDL cu orice pret.
          Politica mea este simpla, omule!
          Sustin pe cineva pana este ales. De a doua zi, indiferent cine este sunt in opozitie cu el. "Ai promis, tine/te de cuvant. Poate nu in proportie de 100%, dar macar 25-30-35%."
          Limbajul, comportamentul pe care l/am avut vis-a-vis de tine, a fost unul similar celui care iti place tie (cel al latrinelor si pravdai tv, fiindca tot duceai dorul), numai ca exact opus lui. De ce accepti ceva ce iti convine, chiar daca este josnic si nu accepti si ceea ce imi convine, la fel de josnic fiind?
          Mai invata, fiule si mai ales fii echidistant!
          Sau cat se poate de obiectiv.
          Stam de vorba cand ai ceva interesant de spus!
          • -1 (5 voturi)    
            pana la moarte, cu base pana la moarte (Vineri, 6 august 2010, 17:49)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

            vad ca numai pe base il sustii si dupa ce a fost ales si nu-i vezi niciun defect.
            to nu inteleg de ce m-ai jignit de atatea ori. ai tinut sa-mi arati valoarea ta umana/morala?
            inteleg cumva ce vrei sa spui - ce tie nu-ti place altuia nu face. dar eu nu te-am jignit. si atunci nu am inteles de ce m-ai jignit. daca antenele il injura pe basescu ti se pare logic sa ma injuri tu pe mine? de unde ai dedus tu ca simpatizez eu cu antenele? pur si simplu m-am saturat de basescu si abia astept sa plece si chiar nu sunt de acord cu virulenta lor.
            pe aceeasi logica, daca unii ii injura pe arabi antenele au tot dreptul sa-l injure pa basescu. si atunci?
            din apelativul fiule deduc ca ai depasit adolescenta de mult. astept mai mult de la cei cu experienta de viata. probabil eu am standardele prea ridicate
            • -1 (5 voturi)    
              E ultima data cand iti mai raspund! (Vineri, 6 august 2010, 18:31)

              , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui adrian

              Inteleg ca nu... intelegi, dar nici sa citesti?
              Am spus ca sunt in opozitie cu oricine este la conducere; tu, citesti altceva.
              Sincer, fiule, cauta un subiect, la nivelul standardelor tale, pentru tine, poate, prea ridicate!
              Las/o asa cum a cazut!
              Repet, daca ai un subiect interesant, vorbim, dezbatem....
              Asa, ceea ce faci acum, e apa de ploaie!
              • -1 (1 vot)    
                am inteles bine ca esti antibasescu? (Sâmbătă, 7 august 2010, 1:18)

                adrian [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

                ca daca el este la putere si tu zici ca esti antiputere inseamna ca esti antibasescu.
                ia zi, am inteles bine? ca pare simplu. doar un idiot intelege altceva.
                se poate sa fi inteles totusi gresit pentru ca primul tau comentariu la stirea asta ataca opozitia. dar nu cred. ca atunci ar insemna ca minti cu nerusinare
  • +5 (13 voturi)    
    ce inseamna PDL? (Vineri, 6 august 2010, 15:21)

    Casargoz [anonim]

    Nu inteleg articolul, ce este PDL? De nenorocitii din PSD am auzit , sunt urmasii comunistilor FSN. PNL-ul e partidul mafiotilor lui Patriciu?
    Dar PDL?
    Stiu 100 de oameni care studiaza intens cum poti deveni PFA in Bulgaria. Un articol despre Boris Borisov ar avea sens? Chiar si despre Viktor Orban cel care a dat afara FMI-ul din Ungaria, unde daca stai in vestul tari poti avea PFA.
    Daca tot pleaca medicii nu mai bine platesti asigurarile de sanatate acolo unde pleaca ei?
    Deci PDM, PDL? ce este? cu ce se ocupa?
    Ce-i ala sondaj de 15%? Cautati petrol? Pai atunci e foraj. PDL e o chestie silita sa guverneze? Sa nu se mai chinuie sa o faca cu Bucurie, nu mai intereseaza pe nimeni, Fiecare e pentru el, fie pleci de tot, fie iti inregistrezi firma in alta parte si nu mai platesti impozit degeaba. fie te descurci fara acte.
    • -1 (13 voturi)    
      poate fi... (Vineri, 6 august 2010, 15:54)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui Casargoz

      partidul derbedeilor (baietzii desteptzi) liberi (inca) ?
  • -3 (9 voturi)    
    dac'as purta pantofii lui base... (Vineri, 6 august 2010, 15:31)

    cautatorul de perle [anonim]

    as merge pi shentru.
    gaselnitza cu crestin democratzia aduce aminte de pnt-cd...de becali...
    deja vu.
    un centru puternic, cu udmr si unpr ar impinge si stanga si dreapta la mantinela....
    doua-trei crose la januchi si sunt jos.
    restul e tacee. :-)
  • -1 (11 voturi)    
    adevarul (Vineri, 6 august 2010, 16:10)

    Caragiale [anonim]

    Astfel de articole devin inutile. Adevarul este unul si este dur. Guvernarea este UN DEZASTRU cum un dezastru au tot fost 20 de ani incoace !
    • +6 (8 voturi)    
      justificare (Vineri, 6 august 2010, 16:39)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui Caragiale

      o sa vin si eu cu raspuns de retardat de partid
      lasa bah ca e rau
      e mai important ca a fost rau inainte, ca ilici a facut si a dres!
      ce daca e rau acum? macar e rau cu democratii, nu cu comunistii...

      dar trecand la lucruri serioase, romanii au o memorie scurta si o minte si mai scurta
      d-aia suntem unde suntem, nu din vina vreunui singur om
  • -1 (7 voturi)    
    mica golaneala (Vineri, 6 august 2010, 16:33)

    bolsevicu [anonim]

    pai domnu tapalaga, ma lamuriti si pe mine cu o chestie? intr-un stat democratic, institutiile au un rol bine determinat, presedentie presedentie, guvern guvern samd. romania isi doreste sa fie / este un stat democratic. atunci de ce din analiza dvs intelegem ca romania e tara lui basescu care taie si spinzura in guvern? nu e asta treaba primului ministru? nu asta i se reprosa lui ilici in anii 90?
    sau romania nu este un stat democratic?
    parerea mea.
    sa scriti bine - sau scriti baieti, scriti, scriti orice numa scriti :)
    • 0 (6 voturi)    
      Parce que ... (Vineri, 6 august 2010, 17:50)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui bolsevicu

      ... Iliescu este comunist si Basescu este anticomunist [sic!] :))
    • +2 (4 voturi)    
      auzi, toa'shu ... (Sâmbătă, 7 august 2010, 9:23)

      komikiller [anonim] i-a raspuns lui bolsevicu

      numai cu reprosuri, cu critica, cu gura mare ca totzi e la fel. ca dece ala si nu ala...
      ca de douj'da ani e asa si s'o tzinem tot asa...
      .......
      pai, mai draga, toar'shu, daca se reprosa lui ilici, si pe bune, era pen'ca avea guvern tare in parcare, cu suptzinerea masselor de votantzi pe faina si zahar. avea majoritate de invidiat in palavrament, guvern monocolorat in rosu.
      lucru ramas numai in visele lui ilici si bombo si, din invidie, dorit de victor ponitlie zis pitulescu.

      base a avut numai guverne de alcatuiala.
      si e treaba constitutzionala a presedintelui sa aiba un guvern functional. cum ziceti, asta ar schiopata. eu nu cred ca schioapata, dar,, datorita duritatzii masurilor, a devenit impopular.
      ce zic vuvuzelele si latrinele ,de serviciu, are mai putzina importantza.

      adevarul este ca si pedeleul sfoaie gargara cu dreapta prea tare. n'are nici background nici ideologie de dreapta. pedeleul ar fi un bun jucator pe centru-dreapta. cu unpr si udmr pot merge in continuare pe un program de centru, axat pe intarirea unei classe mijlocii, incurajand afacerile mici in devenire, mai ales in industrie si agricultura. ca de tejghelari si tzepari de apartament, slava domnului.
      un guvern cu masuri echilibrate, de centru, ar da si mai bine la popor, necunoscator in ale dreptei.

      o remaniere este necesara, dar cu implicarea mai mare a partenerilor de coalitzie, unpr si udmr, sa'i lege si mai mult la caruta guvernarii si reformelor. numai cu ei poate mentzine o majoritare in palavramentul cel bombanitor.

      necazul este ca in pedele nu exista un al doilea base. boc e bun, dar prea onest pentru sforarii batrani, bvb.
      amanarea reformarii partidului, alegerilor si definitivarii unui program strategic, asta este necazul pedele.
      d'aia zice ce zice, si bine zice, domnul tapalaga.
      iar gaselnitza aia cu crestin democratzia, ii duce spre ridicol. cum si pe crineatz paturiciu, ca ar fi continuarea bratienilor.

      traiasca lupta pentru pace !] unitzi vom invinge
  • +3 (9 voturi)    
    Tulai doamne! (Vineri, 6 august 2010, 17:27)

    Rafaila [anonim]

    Ce ne facem noi cu tine, Dane? Scrii din cind in cind foarte bine cite un articol tulburator de prost. Mai nou, la articolele bune scrise bine nu dai voie la comentarii. Era unul, bun scriitor de ziare, C.T. Popescu cred ca se numea, care s-a timpit atit de rau incit i se citea ficatul pe fata. Recunosc, e greu de trait in Romania, din cauza asta am si plecat. Am plecat ca sa ramin, am plecat sa nu ma plec. Dar ce sa fac, acum, sa-mi fie mila de tine, bre? Lucrurile merg bine in Romania, fiecare fura asa cum trebuie si exista un singur partid, din pacate politic, cu denumiri mai mult sau mai putin atractive. De aceea nu merita sa scrii bine ca scrii prost... Cu simpatie, domnul Rafaila de la tara.
    • +7 (9 voturi)    
      PCR (Vineri, 6 august 2010, 17:59)

      nea vasile [utilizator] i-a raspuns lui Rafaila

      Ca bine zici, bre Rafaileanule!
      Partidul acela "din pacate politic" se chema PCR acum 21 de ani....acum se cheama PSD,PNL,PC,PDL,UDMR,PRM, etc...
      Spart in figuri. De-aia am plecat si eu. Ca sa ramin...roman.
      Basescu ar trebui odata pentru totdeauna sa se rupa de acest partid (nu doar "imagogic"), si sa inceapa adevarata reforma/revolutie in Romania.
  • -1 (7 voturi)    
    Oare e scaderea PDL ??? (Vineri, 6 august 2010, 17:46)

    unul [anonim]

    Exista cineva care crede ca PDL era saltat in sondaje de altcineva decat tatuca ??? Scaderea in sondaje nu e a PDL ci a presedintelui TB. Din pacate pentru PDL TB nu mai candideaza asa ca se va spala pe maini. PDL va avea de ales intre a-l sustine in continuare sau a merge pe mana proprie. Au ajuns intr-o situatie de sah-mat in care se agata de timpul care le-a mai ramas.
  • +6 (10 voturi)    
    Mercur (Vineri, 6 august 2010, 17:54)

    Ceasca [utilizator]

    Toate partidele s-au nascut din aceiasi substanta mercur [PCR],care are capacitatea de a se faramita/readuna in anumite conditii, mai putin PNT lui Coposu,PNL nu se pune ca astia au tradat inca din "90".Trebuie facut un partid in a carui compozitie sa nu existe... mercur.
  • +2 (12 voturi)    
    normal (Vineri, 6 august 2010, 19:28)

    Petrovici [anonim]

    Este normal ca PDL sa scada in sondaje dupa masurile de austeritate luate determinate de criza si guvernarea populista, infantila, rupta de realitate, a PNL-PSD.
    Treptat-treptat lucrurile se vor remedia, lumea va intelege ca alta cale nu e si se va ajunge la niste procente mai ridicate. Daca masurile vor avea rezultate bune atunci vor intra PNL si PSD in spiralele PNT, respectiv PRM. Fara nici o solutie de criza, fara propuneri constructive, lumea va vedea pana la urma golul care sta in fruntea acestor partide.
    PDL isi calculeaza procentele pe care le va obtine in 2012, la alegeri. Nu sunt relevante niste sondaje facute cu oameni la suparare, la cald, sub presiunea mogulilor oligarhi. Cand se vor linisti lucrurile se va putea judeca mai corect.
    Daca specialistii spun ca drumul e bun nu inteleg de ce atatea intrebari destabilizatoare !? De ce sa schimbam un guvern care a luat masurile corespunzatoare !? Vedem la 1.09. daca le-a luat intr-adevar.
    As vrea si eu un premier puternic. Mi-ar fi placut un Stolojan sau Isarescu. Ar trebui ca Stolojan sa stea mai aproape de Boc. Sau poate sta numai ca nu stim noi !?
    • 0 (8 voturi)    
      Dumneavoasrtra beti apa? (Vineri, 6 august 2010, 20:30)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Petrovici

      Va recomand nu de la chiveta, din spaga pt. PDL s-a eliminat sulfatul de aluminiu si analizorul de turbiditate,
      Dar speranta moare ultima, PDl e cel mai bun:)
      • +3 (7 voturi)    
        spaga (Sâmbătă, 7 august 2010, 10:22)

        Petrovici [anonim] i-a raspuns lui Casargoz

        Eu sunt speriat de spaga pe care au luat-o alde Tamara Nastase - Miki Spaga, Tariceanu-Finkelstein-Patriciu si n-as vrea in ruptul capului sa se reintoarca la guvernare.
        Din investitiile pe care le cunosc, in mediul unde lucrez, stiu concret talhariile PSD-PNL, pe numarate, si nu ajung degetele de la ambele maini. Stiu concret unde am dat si eu spaga ca sa lucrez si sa mearga afacerea. Din cele de dupa 2009 efectiv nu cunosc concret nimic. Numai vorbe fara dovezi concrete. Din licitatiile la care particip si eu nu a fost nici macar una la care sa am vreo obiectie. Am pierdut o gramada si am castigat cateva la care am mers cu preturi minimale. Toti beneficiarii de la Stat nu mai misca nimic de teama DNA. Toti dau vina pe Basescu ca vine si ii leaga. Degeaba impingem plocoane ca nu mai musca deloc de teama lui Base. De asta ies unii in strada si la parlament ca sa-l suspende pe Basescu.
        Ma autodenunt acum dar nu mai am obiect de activitate in acesti ani din cauza fricii de DNA. Lucrez numai ce castig corect, cu preturi la limitele inferioare. Boc e cinstit. Nu cred ca cineva poate sa obiecteze ceva.
        Sa-l alungi pe Boc si sa aduci iar un talhar mi se pare o tradare de tara si de popor.
  • +3 (5 voturi)    
    Dane, tata... (Sâmbătă, 7 august 2010, 2:44)

    Catalin Dimofte [utilizator]

    Trezeste-te. Esti atat de fermecat de propria ta inteligenta si subtilitate incat iti pierzi vremea cu astfel de analize. Scrisesi deja ca la 5000 de cuvinte (deocamdata, probabil mai urmeaza), o mica nuvela, ca sa ne spui cine si ce si cum si unde si cand va fi mazilit, care-i soarta lui Videanu si Boc si Basescu.
    O fi, nu zic nu... dar cine-s rumanii astia si de ce merita sa ne pierdem vremea cu ei???
    Tara asta se prabuseste in prapastie; e in cadere libera de-o buna bucata de vreme. Fenomenul se intampla deja de mai mai bine de-un an si (vezi fizica de-a noua) prinde viteza -- altfel spus, prabusirea e tot mai greu de oprit.
    Daca in iarna care vine (eu zice ca prin fe-martie, asa) nu are loc in sfarsit rivulutia aia pe care o tot asteptam de 20 de ani, cu mazilirea a 80-90% din actuala clasa politica, peste inca un an va fi prea tarziu si in iarna lui 2011-2012 Romania intra-n faliment.
    Noi ca natie n-o sa apucam sfarsitul lumii ala din 2012 sau 2013. O sa-l anticipam.
    Si mata despici firu-n patru despre tot felul de mititei? Poti mai mult...
    • +1 (1 vot)    
      mda. sa ramaie cum a fost (Duminică, 8 august 2010, 12:17)

      panflil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

      flecau, combatzi autorul pentru felcareala si tu ai scris destul de multe vorbe, fara sa combatzi, ci doar sa spui ca nimic nu merita nimic. si patruu gagii s'au raliat la mesaj. :-)
      la articolul ala cu vitezistul pe autostrada, au combatut 91 de taie frunza.
      probabil, in viziunea voastra, e un subiect mai ...tare.
      faptul ca esti utilizator ma dumireste intr'un fel. acolo v'atzi adunat baietzii...cu pretentzii. dupa cum marcatzi contributziille, sunt convins ca suntetzi numai o adunatura...pe interese.

      sa traitzi bine !
  • -3 (7 voturi)    
    pregatiti elicopterul pe cotroceni (Sâmbătă, 7 august 2010, 8:21)

    blue [anonim]

    urmeaza statia Targoviste 2 cu peronul la intrarea in iad pentru pdl-basescu. ciorbea va asteapta la 0 %.
  • -5 (9 voturi)    
    Basescu si Boc trebuie sa isi dea demisia imediat! (Sâmbătă, 7 august 2010, 8:45)

    Gogu [anonim]

    Se vede ca articolul este fara logica ... Pai mai papagalilor ... nu uitati ca in perioada 2000-2004 a inceput cu adevarat sa creasca clasa de mijloc in Romania ... Eu, personal abia astept o guvernare puternica a PSD, cu oameni competenti si scoliti, nu cu parvenitzii de la PDL si abia astept sa o vad pe coana Nutzi cum se va chinui sa isi plateasca ratele ... cand nu va mai avea ce fura ... Apoi, orice om serios stie ca partidul cu cei mai multi oameni de valoare este PSD ... normal sunt si multi parvenitzi si hotzi, dar acum nu mai sunt la conducere (Vanghelie a fost tras pe linie moarta!)
    Fratzilor, veti vedea ca un guvern PSD majoritar va scoate tara din *** rapid, in maxim 2 ani. Mi se pare o crima sa mai pierdem timpul cu Boc si ai lui ... Trebuie sa plece imediat!!!
    • +3 (5 voturi)    
      asa o fi? (Sâmbătă, 7 august 2010, 14:41)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      clasa de mijloc sunt cei cu Soarele in jurul pamntului? INSOMAR zicea la 07 dec.2009: pentru Geoana (PAS) au vot majoritar: cei sub 10 clase, cei din zonele rurale sarace, cei peste 50 de ani.(ABSOLUT AUTENTIC, pe RTV si pe A3). Deci care clasa de mijloc? Iar Vanghelie isi pregateste o noua fata ca sa candideze la primaria capitalei (aceeasi presa). Deci iar te-au indus in eroare (mass-media sau instructorul de partid)? PS. reuseste PSD in maxim 2 ani sa umple la loc sacul cu pomeni (alocatii, subventii, ajutoare, etc)???
    • +1 (1 vot)    
      E CLAR stai foarte prost cu LOGICA (Sâmbătă, 7 august 2010, 17:22)

      nutzty de la baneasa [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      si asta ar fi bine, dar iei banutzi grei de la tovarashii tai de la PSD. Si tu ce profesionist esti de iti astepti randul la guvernare?
  • +2 (6 voturi)    
    Deja ma lasa rece (Sâmbătă, 7 august 2010, 9:10)

    Pantera Roz [utilizator]

    toata agitatia asta inutila,toate "analizele" astea stupide.Basescu,partidele,politicienii astia aiuriti sunt reflexia noastra in oglinda.Asa suntem noi:dezorganizati,fuduli fara rost,gargaragii,impulsivi,egoisti,superficiali,mistocari,ciubucari...In tara asta va face o oarecare ordine doar un regim autoritar,democratia fiind ceva de inteles doar pt. cel mult 10% din populatie.Ei,si aici avem probleme.Daca seful suprem-ca fara asta nu se poate la romani-e primitiv,conflictual,ipocrit,razbunator si fara viziune(ex.:Basescu)-am incurcat-o iar.Ne intoarcem la anii 80.Un sef inteligent,ferm,dur dar drept nu avem sanse sa avem,pt. ca probabil inca nu s-a nascut.Sau daca s-a nascut,nu se baga.Asa ca vom continua sa ne zvarcolim in mocirla asta pana la calendele grecesti sau ne vom da pe mana unui Basescu cu puteri nelimitate..Obisnuiti-va cu ideea si nu va mai faceti sange rau.E si asa prea cald...
    • +1 (3 voturi)    
      nu se poate (Sâmbătă, 7 august 2010, 14:43)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      un astfel de sef nu este permis de Constitutie. A avut grija Iliescu si apoi Nastase.
  • +3 (3 voturi)    
    citez (Sâmbătă, 7 august 2010, 9:29)

    sdajkviuqce [utilizator]

    ''Acestea sunt timpurile care pun la încercare sufletele oamenilor. Soldatul de vară și patriotul de vreme bună, în această criză, se eschivează de la datoria față de patrie; dar cel ce rămâne ferm acum, merită iubirea și recunoștința bărbaților și femeilor. Tirania, precum infernul, nu poate fi ușor cucerită; dar rămâne de partea noastră consolarea că, cu cât este mai dur conflictul, cu atât este mai glorios triumful.'' (Thomas Pain)
  • -1 (3 voturi)    
    ceva nu se leaga in povestea lui tapalaga (Sâmbătă, 7 august 2010, 9:39)

    adi [anonim]

    baconschi e omul lui basescu, udrea la fel, ce batalie este in pdl ?blaga, videanu si berceanu vor fi spulberati din guvern in cateva luni sau zile si nu vor mai avea multe de spus in partid, udrea are cale libera in "batalia" cu baconschi pt presedintia pdl , in primavara vom avea rezultatul !
  • -1 (3 voturi)    
    D-l Basescu are inca probleme cu limba de lemn (Sâmbătă, 7 august 2010, 10:01)

    Sile [anonim]

    Ce-i aia incapacitatea de a fi puternic?Suna cum a zis Petrica Roman la revolutie.Tara nu are nevoie atit de oameni puternici cit de oameni sanatosi la bibilica si hotariti sa faca reformele pe care ne ciciiim de 20 de ani sa le facem. Si mai ales de oameni la care sa nu vorbeasca gura fara ei.De pilda chestia: - nu stiu , asa trebuie sa fie. Pai daca nu stii, pe ce te bazezi cind afirmi ca asa trebuie sa fie?In ce priveste declaratiile aiurea pe care le dau oficialii , ele tin tot de mintea de lemn a acestora.De-aia intelepciunea populara spune: daca taceai filozof ramineai. O zi buna!
  • +4 (6 voturi)    
    Back to the basics (Sâmbătă, 7 august 2010, 10:46)

    oilman [utilizator]

    Articolul este interesant, si in final arata ca o excelenta si bine gindita prognoza pe 5 ani a pretului titeiului - superb si bine justificat, analiza impecabila dar niciodata nu se potriveste...
    Perioada de criza, decizii nepopulare ale guvernului PDL, evident ca partidul pierde masiv in sondaje - votul trece in fond prin buzunar.
    Dar - PDL a ajuns primul pardid pe umerii presedintelui, iar popularitatea presedintelui vine, in mare masura, de la promisiunes de a scapa Romania de SYSTEMUL TICALOSIT. Urmind aceasi logica, solutia pentru Basescu si eventual PDL este sa se intoaca la basics: Timpul sa curatam haznaua - procesele pe fond ale marilor criminali, citeva sentinte exemplare si totul se poate intoarce in citeva luni. Basescu n-o sa poate spune in Martie 2011 'acum traiti mai bine' dar va putea afirma ca s-a tinut de cuvint si viitorul e mai putin sinistru. E adevarat, Basescu nu poate face asta singur, dar un jump start e posibil. Sint convins ca atit ministerul public cit si procurorul general kovesi pot contribui. Deci - Back to the Basics !
    • 0 (2 voturi)    
      bine si frumos le'ai zis (Duminică, 8 august 2010, 16:34)

      panfilica [anonim] i-a raspuns lui oilman

      dar.
      marele dar este ca adversarul pedeleului nu'i pesedeul, nici peneleul, nici ambii adunatzi.

      in calea celor spuse de matale, si punerea lor in praftica, sta puterea legislativa din dormitorul dela palatul popo'ului.

      vrand-nevrand este nevoie de voturi in palavrament. d'aia e bine sa faca o alianta durabila, de centru - centru dreapta cu udmr si unpr. marian sarbu si diaconescu, sunt de preferat lui pontilie=bombo sau paturiciu-crineatza cu tot tarliceanu si varu jan la gramada.

      sunt convins ca base n'a renuntzt la lupta impotriva sistemului ticalosit.
      numai c'a descoperit niscai ticalosi in anturaj...

      niscai strategie pe termen mediu si lung si continuarea reformelor, chiar cu pasi mici, e mai importanta decat doi trei la mititca. nu ca'r fi rau sa fie, dar, pierzand base razboiul, ar scapa ei prin mila viitorului prezidateli.
      asta'i miza. d'asta tzelul lor este: sa scapam de basescu si boc ! ...citat din dragnea, ponta, bombo, crineatza si restul caracudei de stanga si de dreapta...mamii lor de banditzi ! :-))
  • +2 (6 voturi)    
    Pentru PDL este o perioada grea. (Sâmbătă, 7 august 2010, 12:04)

    mircea [anonim]

    PDL are multe probleme de comunicare in realizarea programului de restructurare a societatii si de aceia puncteaza cei care resping orice forma de modernizare si restructurare.Ideile despre un guvern de tehnocrati,remaniere guvernamentala,sunt simple speculatii ale unor oaeni refulati.Nu au nici-o sustinere.Cea mai mare prostie ar face acum PDL sa renunte,sa se dea deoparte si sa vina altcineva care sa continue,pentru-ca nu sunt alte solutii,si sa-si asume meritele.Galagiosii din PSD,PNLsi media care vin cu variante de guvernare,altele decat PDL,UDMR,UNPR,vorbesc ca sa-i auda lumea.De fapt nu vor sa guverneze pentru-ca nu au solutii si se infurie ca nu inteleg programul si masurile luate si mai ales care vor fi luate.Ar vrea ei sa stie dinainte pentru a putea sa puna piedici.Ponta si cu Antonescu sunt cei mai slabi sefi de partid pe care i-a avut PSD si PNL,iar de compromitere,PSD si PNL sunt mai compromise decat PDL care prin masurile luate e normal sa piarda in sondaje.Numai criticand,nevenind cu solutii nu ridica PSD si PNL in sondaje.Sondajele prezentate prin masmedia nu mi se par reale.In societatea romaneasca,partidele cauta sa se ascunda dupa diferite legi si Constitutie,fug de raspundere si de aici promisiuni cu "blana ursului din padure"ca doar nu dau din punga lor.In plus si PSD si PNL sunt subordonate unor centre economico-financiare foarte rapace ,care nu au nici-o treaba cu interesul nationalSi PDL o mai ia razna,dar ii trage Basescu la linia de mars.
  • +2 (4 voturi)    
    Fumigene (Sâmbătă, 7 august 2010, 12:44)

    victor [anonim]

    "Basescu bolnav în faza terminala", "Basescu si PDL în cadere libera în sondaje", tot atâtea fumigene pe care mass-media si televiziuni de toate culorile le vântura în vazul si auzul celor însetati de puseuri de adrenalina (ca doar asta si manelele mai incita spiritele pro si contra ale unor români bezmetici în graba de a îngropa cât mai repede si definitiv tara). Românul campion la proba de taiere a propriei craci, românul usor de manipulat asa cum s-antâmplat si l
  • +3 (5 voturi)    
    Fumigene (urmare) (Sâmbătă, 7 august 2010, 12:49)

    victor [anonim]

    .... marea manipulare din 22, acum 20 de ani pe care prostii de români se încapatâneaza s-o numeasca revolutie doar ca sa-i faca pe plac lui ilici iliescu, tatucul mineriadelor de mai apoi ... Bai, treziti-va, si rugati-va la Dumnezeu sa ajunga Basescu premier dupa 2014, altfel, nu va vad bine de aici din strainatate unde m-au trimis demolarile comuniste din 1984
    • -3 (3 voturi)    
      care strainatate? (Sâmbătă, 7 august 2010, 14:04)

      TomaN [anonim] i-a raspuns lui victor

      In Rusia?
      din moment ce sustii "modelul Putin"
      RO n-ar trebui sa aiba republica prezidentiala. "Tatucii" de la Georghiu Dej, Ceausescu, Iliescu si acum Basescu au sfarsit prin a se crede divinitatile acestei tari... atoatestiutorii.
  • -1 (3 voturi)    
    guvern (Sâmbătă, 7 august 2010, 13:19)

    vasile [anonim]

    drept e ca boc nu-i cel mai bun , dar are ceva curaj sa faca ce altii nici nu au vrut sa gandeasca. Daca cineva crede ca vom avea mila de la vantu,patriciu,voiculescu (pentru ca ei vor conduce Romania) va inselati. Eu sunt privat, toti asa-zisii reprezentanti a-i privatilor spun ca guvernul nu face nimic sa ne ajute, ce sa faca guvernul, sa ne cumpere boc produsele? Mi-au scazut vanzarile la ce fabric la 50% fata de 2008, dar repet ce le-am spus tuturor; a fost mult mai rrau in anii ;87,88,89,90,91,92,93;A-ti uitat???
  • +1 (3 voturi)    
    o analiza schioapa (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:01)

    Andrei T [anonim]

    Domnul Tapalaga face o analiza ca si cum Romania ar fi un ou aruncat in spatiu si ce se intampla pe el are numai cauze interne. Dar Romania este un stat aflat intr-o lume in dezechilibru si framantare si ce se intampla in aceasta tara are de multe ori cauze externe si poate cauza exteriorului. De aceea o analiza a ceea ce se intampla in tara, implicit despre guvernare si partide politice trebuie sa ia in calcul ce se intampla in restul lumii.
    Este clar ca in tarile care au apartinut odinioara spatiului sovietic, Rusia duce o lupta dura pentru castigarea vechii influente. Lucrurile se incurca si mai mult daca luam in calcul factorul energie, care e o arma redutabila in mana Moscovei. Sunt tari vestice care sunt gata sa devina amicii Moscovei numai si numai ca sa nu sece izvorul bunastarii care curge prin conductele care vin din Rasarit. Ba si mai mult, America este condusa de o marioneta aflata in slujba stangii mondiale, alimentata cu bani, ca si in trecut, de Moscova. Ce poate face in acest caz acea parte din lume care doreste sa traiasca in democratie si sa cultive valorile capitalismului? Din fericire, i-au mai ramas destule parghii si speranta ca la Casa Alba va veni un presedinte care va face din nou din America un bastion al capitalismului.
    Ce am vazut in aceste zile in timpul discutiilor dintre FMI si Guvernul Romaniei? Am vazut o institutie reprezentativa a capitalismului cum incearca sa pastreze Romania de partea acestei lumi. O decizie de a rupe acordul cu FMI, cum doreste Dinu Patriciu, arunca Romania direct in bratele Moscovei. La fel si o nereusita a actualului guvern. Asa stand lucrurile, daca Occidentul are interes in a pastra Romania pe traiectoria pe care a pus-o Traian Basescu, va gasi acele instrumente ca actuala guvernare sa reuseasca.
    In ceea ce priveste factorul intern, sunt sigur ca daca Guvernul va reusi sa redreseze situatia, si PDL-ul se va redresa.
    In sensul celor spuse mai sus, analiza domnului
    Tapalaga este schioapa
  • 0 (2 voturi)    
    e ceva mai complicat (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:38)

    Andrei T [anonim]

    Tot domnul Tapalaga judeca PDL-ul ca pe o entitate care se misca, creste sau scade in functie de sondaje si de conjuctura. Ar fi asa daca acest partid ar fi un monolit aruncat pe scena istoriei din intamplare. Numai ca lucrurile nu stau deloc asa. Acest partid are radacini adanci in societate si a stiut de fiecare data sa fie de acea parte vie si activa a societatii romanesti.
    Desigur, e simplu sa spui ca provine din FSN si e frate bun cu Iliescu. Lucrurile sunt si nu asunt asa. Sunt, in sensul ca unii lideri vechi isi au radacina in comunism, dar nu sunt, in sensul ca despartirea de Iliescu are o fata mai putin vazuta, si anume respingerea subordonarii fata de Moscova. Aceasta parte a PDL-ului are reflexe de stanga, dar ele sunt doar o legatura din ce in ce mai slaba cu trecutul.
    Apoi este vorba de partea liberala a partidului, care s-a adaugat prin venirea lui Stolojan si a adeptilor lui. Interesant este ca ruptura in PNL a avut acelasi motiv, subordonarea fata de Rasarit. Nu trebuie sa fii prea perspicace sa vezi ca actuala conducere a PNL-ului e prorusa, in cap cu Dinu Patriciu.
    Si in sfarsit, este vorba de cea de a treia componenta, in opinia mea cea mai importanta. Este vorba de multimile de activisti din Ardeal si Banat, care provin, sarind peste timp, din familiile puternicului Partid National Taranist (aripa nationala) dintre razboaie. In Romania de peste munti PDL-ul domina tocmai pentru ca acei activisti, conservatori in cel mai bun sens al cuvantului, reprezinta cele mai bune valori ale concetatenilor nostri de peste munti. In acei oameni sta viitorul partidului si in acest sens initiativa ministrului Baconschi este naturala, la fel si afilierea partidului la Partidul Popular European.
    Iata alte cateva considerente care conduc la ideea ca e ceva mai complicat sa faci aprecieri cu privire la PDL si la evolutia lui in timp. Neluarea in calcul a factorului uman face din orice analiza politica pur si simplu o abstractiune.
  • +2 (2 voturi)    
    Primo (Duminică, 8 august 2010, 14:15)

    Ronin [utilizator]

    Basescu, e clar, nu e presedintele ideal! E in schimb presedintele potrivit acestor vremuri in care Romania vrea sa schimbe macazu` spre vest si sa scape de bolsevici. Cineva se opune cu toata forta. Nu spun cine, va las sa ghiciti! Si repet: intr-o societate "normala" , Basescu nu avea nici o sansa la presedintie. Numa` ca societate noastra e una plina de incertitudini si conflicte, deci, in consecinta avem un presedinte care stie sa se "descurce" la capitolu` asta.....cu alte cuvinte e adaptat acestui mediu....
  • -2 (2 voturi)    
    lucrurile sunt mult mai simple... (Duminică, 8 august 2010, 14:37)

    katun [anonim]

    basescu este doar un executant, el are ca sarcina politica de etapa sa elimine unul din cele 3 mari partide politice actuale (psd, pnl, pdl)... sarcina nu-i stabileste pe care sa-l elimine si nici prin ce metoda (fuziune, dizolvare)... astfel, dupa incercarile repetate de a forta fuziunea pnl cu pd (devenit pdl prin ruperea unor fripturisti din pnl si crearea temporara si artificiala a pld), a facut mari presiuni politice sa apropie pnl de psd (aici a primit si sprijinul fostului presedinte iliescu, care si-a indeplinit obiectivele sale de etapa (ingroparea definitiva si compromiterea totala a pntcd), iar acum stie si sustine in continuare obiectivele noii etape guvernate de basescu), si care prin declaratii publice ademenitoare la adresa liderului pnl antonescu a incercat atragerea liberalilor in psd... din pacate sau din fericire, liberalii sunt atat de structural diferiti in mentalitate fata de psd incat aceasta apropiere nu se poate realiza... epuizand aceste doua variante, lui basescu i-au mai ramas urmatoarele doua:
    - distrugerea pdl dupa modelul pntcd
    - fuziunea psd cu pdl (aceasta varianta fiind la momentul asta mult mai greu de realizat)

    cum basescu si-a atins toate obiectivele personale (cea mai mare functie in stat, doua mandate succesive ca presedinte, adica mai tare ca iliescu, fetita europarlamentar, familia cu o avere impresionanta), iar pdl nu este partidul sau de suflet, ca in cazul lui iliescu, cel mai probabil varianta distrugerii pdl ca structura politica este cea aleasa de basescu pentru a-si atinge obiectivul de etapa (sarcina primita de la cei care conduc cu adevarat romania)
    dealtfel, este si metoda cea mai la indemana si in care basescu a excelat dea lungul carierei sale politice!
    cat despre prietenii sai politici (udrea, blaga,videanu,etc.) , basescu are o traditie personala din a sacrifica pe cei mai apropiati colaboratori ai sai.
  • +2 (2 voturi)    
    Secundo (Duminică, 8 august 2010, 14:45)

    Ronin [utilizator]

    Daca ar fi sa comparam clasa politica cu o haita de caini (sau lupi), vom observa clar cine e masculu` alfa in politica romaneasca. In consecinta, daca vrei sa conduci haita, tre` sa inlaturi conducatorul. Din pacate, actualii pretendenti la sefia haitei sunt mult prea slabi ca sa poata conduce, o stiu si ei, deci in consecinta urla pe dealuri a paguba, neindraznind o confruntare directa care mai mult ca sigur le-ar aduce o infrangere rusinoasa......Urat, cu privirea suie, plin de cicatrici, Basescu, tre` sa recunoastem ca e masculu` alfa, momentan. Or chestia asta naste invidii, raneste orgolii, doare. Domnia lui la sefia haitei se va sfarsi cu siguranta in urmatorii 5-6 ani, pentru ca nimeni nu e vesnic. Curios cine o sa-i ia locu`.....unu` din "urlatorii la luna", sau vre-un pui mai tanar care ar aduce sangele proaspat necesar haitei pentru a merge mai departe.....
    P.S. Cand ma refer la pui, exclud varianta Ponta, ca asta-i aproape la fel de "batran" ca Ilici, in materie de politica, chiar daca pozeaza frumos in reformist......Si pe deasupra, doctrina lui e ratacita pe undeva prin Siberia.......
  • +2 (2 voturi)    
    Tertio (Duminică, 8 august 2010, 15:09)

    Ronin [utilizator]

    Tapalaga e un analist bun, care daca accepta ca nu detine adevaru` absolut, are sanse mari... Mie i-mi place tipu`, cu mentiunea ca-mi rezerv dreptul de a nu fi de acord cu el in orice. Daca domnu` Tapalaga crede ca opozitia e divizata, se inseala. Cum principala lor tinta e debarcarea marinarului` de pe bricu` Cotroceni prin orice mijloace, e clar ca nu vor scapa nici o ocazie sa-l arunce peste bord. Ori asta presupune unirea fortelor in momentele cheie. Declaratile astea contradictorii sunt doar pentru votanti, sa vada poporu` ca ei combat bine, sa dea impresia ca le pasa. Sunt declaratii pur electorale, fara acoperire in realitate (pur si simplu vor sa profite de caderea PD-L in sondaje, sa apuce o felie cat mai mare). PSD-ul minte cel mai frumos, tre` sa recunosc, promite orice, doar, doar....In schimb cele mai frumoase cadouri le face PNL - astia sunt cu adevarat de stanga. Istoria ultimilor ani ne confirma aceste aranjamente din plin..."Cine nu are memoria istoriei, risca sa o repete".....Cat despre PD-L - asta e rezultatu` politicii de cadre recrutate din PSD, PNL sau promovate pe criterii patentate de aceleasi partide... cum si-a asternut...asa doarme (poate somnul de veci, in curand??). Om` trai si om` vedea....
  • +2 (4 voturi)    
    Quatro (Duminică, 8 august 2010, 15:44)

    Ronin [utilizator]

    Un general american participant la razboiul din Golf a spus ceva de genu`: “Nu putem castiga razboiul daca CNN-ul nu spune ca l-am castigat”. Cu alte cuvinte ilustreaza perfect puterea de manipulare a mass-media. In ultimii 20 de ani romanul a fost atat de manipulat si indoctrinat incat nu ar recunoaste un tanc rusesc nici daca ar fi calcat de unul, atat timp cat analisti luminati de pe "sticla" ii dau asigurari ca totul e o iluzie, ca de fapt nu-i asa....Exemplu: cu filmul "mineriadei" din iunie 1990 in fata, Iliescu zice ca el n-a facut, n-a chemat, n-a instigat, n-a multumit, noua ni se pare....etc, etc...Acu` daca Basescu zice unele lucruri pe bune, in stilu` lui, mai brutal, musai sa-l executam: apar 7 insi la tv si prezic apocalipsa! Toti in cor! E ok sa nu-l crezi pe marinar, da asta nu inseamna ca ailalti` au dreptate.....s-ar putea sa fie mai rai, chiar. Cat de tampiti tre` sa fim sa credem tot ce debiteaza televiziunile? Eu raman la concluzia ca in decembrie 2009 ne-a trecut glontu` pe la ureche! Un dum-dum calibru 7,62, fabricatie sovietica. Iar unele televiziuni nu sunt straine de acest lucru......
    • -1 (1 vot)    
      ce de abureli in articol ! (Marţi, 10 august 2010, 1:14)

      steff [anonim] i-a raspuns lui Ronin

      oops ! mai unu care crede in propaganda portocalie cu comunisti si mineri !
      Stii cum e vorba aia "comunism in trei culori, te prosteste pana mori", vad ca la tine propaganda portocalie a dat marii rezultate !
      Cat esti de sigur de declaratiile dl presedinte, cand zice ca nu intram in criza si probabil ca nu am intrat totul e o iluzie; ca nu avem nevoie de imprumut fmi, probabil ca imprumuturile de la fmi le-a facut opozitia dar de platit le vom platii noi toti, indiferent de simpatii politice !
      Crezi ce vrei, suntem o tara libera si probabil democrata !
  • -1 (3 voturi)    
    basescu- tragedian macabru (Duminică, 8 august 2010, 16:08)

    ambrasnake13 [utilizator]

    Cea mai buna solutie este sa se duca drakului sa nu-l mai vedem. Sa nu mai apeleze la sosii!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by