VIDEO Emil Boc: Majorarea TVA nu a fost o bucurie pentru nimeni

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 10 iulie 2010, 11:08 Actualitate | Politic


Premierul Emil Boc a declarat, vineri seara, ca majoarea TVA de la 19 la 24 la suta nu a fost bucurie pentru nimeni, transmite Agerpres. Boc a afirmat ca au existat doua scenarii, insa s-a mers pe aceasta varianta in urma deciziei Curtii Constitutionale. Declaratia sefului Guvernului a fost facuta dupa ce presedintele Traian Basescu a afirmat joi seara, la TVR1, ca Boc ar fi putut sa-si asume, in calitate de premier, impozitarea pensiilor in locul majorarii TVA, prin ordonanta de urgenta.

Iata declaratiile lui Emil Boc:
  • Nu a fost o bucurie nici pentru mine si cred ca pentru niciun roman faptul ca am fost nevoiti sa majoram TVA-ul, dar in acel moment nu aveam din nefericire la dispozitie o alta alternativa imediata, legala si politica decat aceasta pe care am luat-o".
  • Inca de la inceput au fost doua scenarii. Scenariul pe care am dorit initial sa-l punem in practica si anume acela al reducerii cu 25 la suta a salariilor, dar si concomitent cresterea TVA-ului la 24 la suta si majorarea cotei unice la 20. Romania a preferat o alta varianta care s-a bazat pe o solutie de reducere a cheltuielilor salariale si sociale, fara niciun fel de crestere de taxe, solutia care nu a fost acceptata de Curtea Constitutionala. In acele conditii nu am avut alta alternativa legala si politica decat de a recurge la alternativa majorarii TVA.



Basescu: Boc putea sa impoziteze pensiile, nu sa creasca TVA-ul


Presedintele Traian Basescu a afirmat joi seara, la TVR1, ca Emil Boc ar fi putut sa-si asume, in calitate de premier, impozitarea pensiilor in locul majorarii TVA, prin ordonanta de urgenta.
"Poate ca Emil Boc putea sa-si asume ca sef al Guvernului alta solutie, introducerea impozitarii pensiilor, putea sa o faca prin ordonanta de urgenta", a spus seful statului, intrebat care sunt solutiile pentru relansarea economiei Romaniei.

El a precizat ca decizia de majorare a TVA a apartinut coalitiei de guvernare si a fost asumata inclusiv de liderii PSD. In acel moment, spune Basescu, premierul a incercat "o discutie": "Emil Boc a incercat o discutie, stiind ca solutia era reducerea de cheltuieli, si nu cresterea TVA".

Presedintele a reafirmat ca era de preferat o reducere temporara a pensiilor in locul majorarii TVA, inclusiv pentru pensionari: "Era mult mai buna pentru pensionari o reducere temporara a pensiilor, interval in care Ministerul Muncii ar fi pieptanat tot sistemul social si ar fi eliminat abuzurile. Cred ca solutia aceasta e mai rea pentru pensionari. Ea e groaznic de nedreapta pentru cei din sistemul bugetar, unde veniturile s-au redus deja cu 25%", a argumentat el.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2458 vizualizari

  • +1 (25 voturi)    
    anasana (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 11:30)

    Mazeta [anonim]

    Un lucru nu inteleg eu: Basescu nu a fost de acord cu majorarea TVA, Boc nu s-a bucurat majorand TVA, nimeni nu considera benefica aceasta masura; de ce nu-si dau stimabilii demisia si nu lasa in locul lor niste oameni care sunt de acord si cred in ceea ce fac?
    • +7 (15 voturi)    
      fiindca realitatea nu e film (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 12:53)

      mda [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      intr-o lume ideala nu doar ca intotdeauna exista solutii la probleme ci si cea mai usoara solutie este cea mai buna, daca nu poate chiar singura optiune. In filme cand eroul loveste cu sabia dusmanul sau intamplator se apleaca exact in asa fel incat sabia sa-i taie capul. In realitate se mai intampla si invers.
      In general, cred ca este sanatos ca in perioade de criza, solutiile luate sa nu creeze extaz maxim ci ingrijorare, caci daca ne imbatam cu vorbe o vom face lata si mai rau.
      In alta ordine de idei, cei care ar fi capabili sa conduca facand ceea cu ce ei sunt de acord sunt cei care au interese particulare pe termen scurt. Spre exemplu stilul PSD: Un guvern PSD va fi foarte fericit sa mai ia imprumut inca 50 de miliarde, sa creasca la toti pensiile cu 10%, coruptia cu 200%, nr. de bugetari cu 100% (desi ultima data PNL a facut acest lucru) si toti vor fi fericiti ca traiesc bine. Daca la asta te-ai gandit cand ai spus ca e nevoie de oameni care sunt de acord cu ceea ce fac, poate ar fi fost bine sa detaliezi, caci e pacat ca oamenii sa se informeze gresit.
      • -1 (17 voturi)    
        hai nu zau (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 13:34)

        Mazeta [anonim] i-a raspuns lui mda

        sa nu-mi zici ca baselu si pdl, dezinteresati, se sacrifica pt binele Romaniei, ca nu te cred. Sa se duca acasa daca nu fac ce vor. Ce e asa complicat?
        • +4 (10 voturi)    
          Pentru mazeta (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 18:47)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Ai fost rugat sa faci o propunere constructiva. Spui doar ca nu-ti plac astia. O.K. Care sa vina in locul lor? Ce argumente ai sa-i preferi ?
  • -3 (17 voturi)    
    baselu si istoria (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 11:49)

    ovidiu [anonim]

    Basescu = Alexandru Lapusneanu
    Boc = Motoc

    Un pic de istorie: Lapusneanu a fost un despot care si-a asasinat toti inamicii politici si a facut orice pentru a ramane la putere: de la minciuna, tradare de neam, pana la asasinate.
    • +2 (10 voturi)    
      mai seamana si cu Scufita Rosie (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 13:02)

      lol [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      are o bunica cu o casa in poiana. ...cu Nelson Mandela ca amandoi sunt fani Stevie Wonder, etc... nu ne lasi totusi putin cu asocierile astea astrale.
  • +11 (11 voturi)    
    Alte solutii? (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 11:57)

    Laur [anonim]

    Sunt curios cand va incepe guvernul sa propuna solutii de scoatere a tarii din criza, momentan doar ne imprumutam sa supravietuim fara sa ne gandim ca trebuie sa mai si platim de undeva imprumuturile astea.
    Eu singura solutie de scoatere a tarii din criza o vad doar prin reducerea fiscalitatii la extrem, ca sa stimulam strainii sa vina sa investeasca la noi, sa incepem sa producem si noi ceva vandabil in afara (ca tot avem forta de munca ieftina fata de altii), si asa sa vina bani in tara.
    Solutia e simpla, dar nu o spune nimeni.

    Cat timp se pun piedici celor care muncesc, e normal ca nu va veni nimeni din afara sa munceasca alaturi de ei sa produca bani.
    • 0 (0 voturi)    
      corect! (Duminică, 11 iulie 2010, 7:12)

      Cristian I. [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Solutia nu este CHAIR asa simpla, dar ideea ta este buna, nici-una din masurile incercate pina acum nu adreseaza FONDUL problemei, nu asigura relansarea economiei.
      Am spus "corect" pt ca acum nu are sens sa discutam de Basa sau de Ilici, ci de ce ar trebui facut, ca peste 6 luni sa nu ne trezim ca trebuie majorta TVA-ul inca o data, sau ca se pune impozit si pe caini , pisici si papagali ...
  • +4 (8 voturi)    
    bagati baieti, bagati (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 12:06)

    nu conteaza [anonim]

    asteptam cota unica marita si marea impozitare a pensiilor sub 240 de euro :))) , nu scapa nimeni.
  • +5 (17 voturi)    
    Ba a fost o bucurie (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 12:32)

    cristiaan [utilizator]

    O bucurie pentru PSD si PNL, ca mai au un motiv sa injure PDL si Basescu.

    Boc avea in acel moment 2 posibilitati:
    1. Sa impoziteze pensiile (masura echivalenta cu taierea pensiilor, insa neatacabila constitutional); dar in acel caz pierdea sustinerea UDMR si gubernul cadea imediat in Parlament, nemaiputand sa implementeze masura
    2. Sa mareasca TVA

    Cred ca a facut singurul lucru care pe moment putea reduce deficitul in conditiile unor partide de opozitie (PSD,PNL) pe care nu le mai intereseaza decat sa debarce PDL cu pretul oricaror consecinte nefericite pentru tara. Mutumiti PSD, PNL si UDMR pt TVA-ul marit
    • -2 (2 voturi)    
      La naiba... (Duminică, 11 iulie 2010, 14:24)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui cristiaan

      ...stiam eu ca imi scapa ceva!

      Intotdeauna pentru incompetenta celor de la guvernare este de vina opozitia.

      Si oricum PD = interes national. Pe principiul dai in mine dai in fabrici si uzine...sa nu se mai tot ia PSD-ul si PNL-ul de PD ca vor fi consecinte nefericite pentru tara.
  • +1 (13 voturi)    
    ba a fost pentru bulgari (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 12:34)

    Gica [anonim]

    Cresterea TVA-ul in Romania a fost o mare bucurie pentru BULGARI, care si-au vazut rezolvarea crizei lor economice de catre Basescu si Boc.
    • -3 (11 voturi)    
      @ba a fost pentru bulgari (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 13:21)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui Gica

      Si pentru Ungaria, Serbia si Ucraina, care in parte a tarii traieste. La noi in vest Ungaria si Serbia sa traiasca si sa mentina preturile mici, iar in nord Ucraina. Cat despre Romania, da-o incolo, cu asa conducatori mareti se scoate singura din criza!!! BRAVO PATRATEL!!!
  • +6 (8 voturi)    
    unii s-au bucurat (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 13:19)

    Gogu [anonim]

    Eu zic ca s-au bucurat magistratii cu soriciul gros ca nu s-a umblat la pensiile lor.
  • 0 (4 voturi)    
    Bravo, Hotnews! (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 13:21)

    Lumi [anonim]

    Dragii mei, tineti-o tot asa si veti castiga si mai multa audienta! Imi face placere sa citesc articole impartiale si constat ca in ultimul timp ne dati si mai mult material video, ceea ce nu poate decat sa ma ajute pe mine, ca cititoare, sa am o mai buna viziune si intelegere asupra faptelor si evenimentelor! In articolul acesta insa, cred ca materialul video este chiar relevant, se vede pe fata lui Boc ca nu este intr-o situatie fericita. Mi se pare mie, sau nu intra toata imaginea in video? Poate mi se pare sau poate nu este aliniat corect.... Bafta!
  • -5 (11 voturi)    
    Asta am inteles noi.... (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 13:40)

    lili [anonim]

    A fost o masura disperata a unor guvernanti care n-au nici o strategie si care au adus Romania in ruina.... Halal guvernare !! Cat mai stati, asteptam 1 septembrie sa plecati !!!!
  • +2 (10 voturi)    
    Acum nu, dar.. (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 15:19)

    eU [anonim]

    Acum nu aveau alta solutie, dar acum 6 luni ? Acum 1 an ? Acum un an si jumatate ?
    Hai sa fim seriosi. La fel ca si cu inundatiile: asta e, n-avem ce face. Ba se putea face, se puteau face diguri.
    • +1 (1 vot)    
      Lui eU (Duminică, 11 iulie 2010, 22:12)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui eU

      Acum un an si acum un an si jumatate PDL a fost la guvernare cu PSD. PSD-ul n-a avut alta preocupare decat sa denigreze PDL si guvernul din care facea parte, pentru a castiga Geoana alegerile prezidentiale. Ultimele 4 luni ale anului trecut Romania nu a avut guvern. Au avut grija PSDNLca Romania sa nu poata fi guvernata si sa se prabuseasca si mai mult (si le-a reusit !!!). In ultimele 6 luni guvernul a incercat sa ia cateva masuri benefice (citeste postarea lui diddlyjo de mai sus) dar de data aceasta la pus bete in roate pe langa PSDNL s-a alaturat si UDMR-ul (santajist si vesnic la guvernare). Sabotorii si tradatorii Romaniei nu mai prididesc cu acuzele si ne cred pe TOTI scurti la minte.
  • -1 (7 voturi)    
    cretinism nimic m-ai mult (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 16:19)

    nico [anonim]

    dupa ce reduc salariile cu 25% mai pune si ridicarea cu 5% tva asi vrea sa vad cam ce reduceri a facut la stat stimabilii domni plus si multe biruri poate m-ai bine ar pleca de acolo unde interesele le sint afectate
  • -3 (3 voturi)    
    da, draga, dar PDL nu e ca PSD (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 20:44)

    nunucu [anonim]

    mylady1111, doar stii ca prostii portocalii se scuza cu greselile altora, ca sa nu le vedem pe ale lor (in timp ce regreta in sinea lor, cum e si normal, ca i-au adus la putere pe cei de la PDL)... Eu nu am auzit pe nimeni sa comenteze pe aici de ce anume liberalii au scazut cu 4% in 2004 - 2005 dupa alegeri cresterea economica ( de la 8% in vremea PSD-ului la sub 5% in anul imediat urmator, adica atunci cand a castigat chiorul alegerile). Sa fie doar o intamplare? sau arata de fapt cat de idioti sunt oamenii lor, cand ii pui la conducere ...

    Ca sa nu mai spunem de chiulangii lui Boc, care si dati afara de la guvernare, tot acolo s-au cocotat, inapoi, dupa ce si-au "asumat raspunderea", prostanii de ei, de a stat 3 luni anul trecut tara fara guvern ... Sa mai spun ca acuma, vor abia in septembrie, adica deja in pragul iernii, sa mai revada ce au facut sau nu cu economia ?? E normal asa? Cand vine frigul, atunci te apuci de sedinte Parlamentare, ca sa vezi ce si cum ?? Nu cumva trebuiau si ei chemati la munca silnica 3 luni pe an, ca si bugetarii, fara sa fie platiti ? Ca asta inseamna de fapt 25% din salariu, nu altceva. Tara e in colaps iar ei pleaca in vacanta parlamentara, frumos din partea lor ....

    Adevarul e ca nu la plang prea tare de mila la bugetari, ca numai ei luau si al 13-lea salar inainte, plus prime de Craciun sau de Paste, de parca munceau 14 luni pe an, nu doar 11, ca tot romanul ...

    Cand le mergea bine isi tineau gura, acum cand le merge rau, gata, fuga in strada, asa ca ce sa mai zic ? Luau bani de parca luau din alta parte, nu din buzunarul colectiv, in care pun numai firmele si salariatii, din contributii si munca sau taxe si impozite ...
    Oricum, marinarul si-a ratat sansa, putea fi daca dorea omul deceniului in Romania, insa s-a dovedit doar o haimana, un mitocan, atat. Am vazut ca la inundatii a venit cu mana goala, nu a facut o cheta , ceva pe la partidul lui, cum a facut mititelul ala de Vanghelie , ca de obicei, si cu Ponta...
  • -2 (2 voturi)    
    Si articolul asta (Duminică, 11 iulie 2010, 9:46)

    Pantera Roz [utilizator]

    e tinut "in fata" mai mult ca de obicei...Probabil ca sa ni se franga inimile vazand chinurile prin care trece dl. Boc atunci cand ia masuri anti-populare si fara cap,la plezneala.Stati linistit,d-le Boc,multa lume aproba si se bucura de orice chix pe care-l dati...Ma refer la lumea aia oranj,ca restul de 80 %....Restul asta e o problema...
  • +1 (1 vot)    
    E plin . . . (Duminică, 11 iulie 2010, 10:01)

    gheorghe [anonim]

    . . . . de tembeli cu morga de specialisti de iti vine sa vomiti cand citesti ce scriu!
  • +1 (3 voturi)    
    majorarea TVA e ILEGALA! (Duminică, 11 iulie 2010, 10:39)

    mihai [anonim]

    si cei care au instituit-o ar trebui sa raspunda penal pt abuz in serviciu.Codul fiscal ca institutie juridica fundamentala in domeniul taxelor si impozitelor e cladit pe niste principiitocmai ca sa nu fie incalcate de cite ori tipa prietenii cu contracte de la stat la primul ministru. El nu trebuia modificat decit prin LEGE nu prin OUG iar faptul ca au mai incalct si alti neemernici din alte guverne/partide principiul asta nu este o scuza. In plus orice modificare nu putea intra in vigoare mai devreme de 1 ianuarie a anului urmator (art.4 alin.2 din CF). Daca guvernul ii bate joc de legile tarii ca sa obtina un avantaj - chipurile pt tarisoara asta, asta e exemplul pe care il da tuturor. Vrea sa reduca evaziunea dar impune ilegal obligatii. De ce ar trebui vreun cetatean, daca gaseste mijlocace sa ocoleasca legea sa nu o faca, doar fiindca guvernul are si mijloacele de represiune? asta e tara in care traim, pestele de la cap se impute, de ce as fi eu solidar cu cineva care imi incalca drepturile, de ce as accepta orice timenii ale unor smechersi ajunsi in fruntea bucatelor. DL boc AI INCALCAT LEGEA SI O STIE ORICE JURIST DIN TARA ASTA! Nu poti obtine respect prin incalcarea legii, faptul ca gasiti scuze nu are importanta, asa fac violtorii cind vorbesc de fusta scurta a victimei, asa face tilharul care spune ca are copii acasa. Respectarea legii e prima regula si daca guvernul incalca legea, cetatenii nu au de ce sa o resprecte. Eu sunt in greva fiscala, sper ca asa vor face cit mai mult. prefer sa platesc penalizari mai tirziu, poate banii aceia vor ajunge unde trebuie decit sa finantez acum patinuare si borduri. Sper ca urmatorul guvern sa aiba bunul simt sa readuca siruatia la normal.Sper ca veti da socoteala pentru aceste abuzuri. Probabil va ginditi ca e putin probabil ,ca nu s-a mai intimplat pina acum si corb la corb nu isi scoate ochii. Intotdeauna exista insa un inceput
    • -1 (1 vot)    
      Lui Mihai (Duminică, 11 iulie 2010, 22:18)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Daca esti cumva jurist, du-te si mai fa inca odata facultatea (la stat de data asta) si mai invata nitelus, sau citeste macar constitutia. Marirea sau micsorarea TVA este strict atributia guvernului.
  • +2 (4 voturi)    
    exemple (Duminică, 11 iulie 2010, 11:25)

    diddlyjo [utilizator]

    iata doar cateva dintre masurile benefice deja luate (sau pe cale de a fi adoptate - sa nu uitam ca guvernului Boc i se pun constant betze in roate) de guvernul Boc:
    * legea salarizarii unitare & reforma sistemului de pensii - ambele aparute la initiativa guvernului (majoritatea parlamentarilor fiind ocupati cu alte treburi, nu se puteau gandi la asa ceva)
    * restructurarea, reducerea si/sau comasarea agentiilor statului (avem cu 1/3 mai putine decat in urma cu un an si jumatate)
    * descentralizarea administratiei publice (in majoritatea oraselor, salile de cinema au fost deja preluate de admin locala; spitalele sunt in curs de a fi preluate de autoritatile locale; unele orase au impus deja standarde minime de cost pe pietele agro-alimentare etc); de remarcat ca unii indivizi cu functii administrative din unele orase NU doresc sa-si asume responsabilitatea asupra serviciilor de sanatate pt a nu putea fi trasi la raspundere & sanctionati prin vot la urmatoarele alegeri
    * proiectul de lege a educatiei (aparut intr-o comisie prezidentiala si fiind sustinut de guvern, propune o schimbare de sistem absolut necesara) care e intarziat de parlament

    de observat ca toate aceste masuri sunt masuri structurale (nu cârpeli aduse unui sistem invechit), cu efecte benefice pe termen lung. de altfel, e singurul guvern din ultimii 20 de ani care a facut intr-un timp atat de scurt atatea schimbari de ordin structural. spre deosebire, guvernul Tariceanu a avut doar 2 masuri de ordin structural: cota unica de impozitare si votul uninominal.

    pe langa masurile structurale, mai sunt si altele interventii punctuale, unele bune, altele rele: reducerea numarului bugetarilor, prima casa, forfetarul, largirea programului rabla etc
    • -1 (5 voturi)    
      Rad de nu mai pot... (Duminică, 11 iulie 2010, 14:20)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

      Care lege a salarizarii si care reforma a sistemului de pensii? -25% si -15% (sau mai nou -16% prin impozitare) sunt la tine reforme si sisteme?
      Agentiile alea s-au restructurat, redus si comasat pana s-a enervat si Basescu pe ministri ca nu scad cheltuielile de loc (de personal si cu achizitiile).
      Sunt convins ca cea mai mare problema era administrarea cinematografelor. Si descentralizarea spitalelor va fi un succes daca nu se vor oferi si sursele de finantare....
      Reforme in invatamant se tot fac de 20 de ani incoace. Mai vine un ministru mai face o reforma ... pana acum nu prea a functionat nimic. Nu exista element care sa ma faca sa cred ca reforma actuala e mai breaza decat cele anterioare.

      In general "reformele structurale" ale guvernului Basescu - Udrea (nume de scena Boc) sunt cel mult un pic e praf in ochi, aplicat partial si experimental (pe principiul ... sa incercam si asa poate asa merge).
      • 0 (0 voturi)    
        Razi (Luni, 12 iulie 2010, 21:17)

        FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        Ne-am dori mai mult de la criticii zilelor noastre. Pe langa ras sa vina si cu solutii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by