Demolatorii Pietei Universitatii. Ce scriau Cristian Tudor Popescu, Corina Dragotescu, Sergiu Andon si Lelia Munteanu acum 20 de ani​

de D.T.     HotNews.ro
Luni, 14 iunie 2010, 17:38 Actualitate | Politic


Unele dintre cele mai virulente texte impotriva protestatarilor din Piata Universitatii au aparut in ziarul Adevarul, condus pe atunci de Darie Novaceanu, trimis ambasador la Paris de Ion Iliescu, retras in 1997. O parte din texte pot fi vazute in original pe site-ul Institutului pentru Condamnarea Crimelor Comunismului si Memoria Exilului, care a inaugurat sectiunea Mineriade 1990: violenta stradala si rezistenta civica.
  • 15 iunie, 1990. "Riposta violentei, pentru linistea tarii!", titreaza ziarul Adevarul pe data de 15 iunie 1990. Este un elogiu adus interventiei brutale din Piata Universitatii. Atmosfera de lupta de clasa, intre masele largi populare si intelighentia din Piata, fusese intretinuta prin textele publicate in Adevarul pana la mineriada.
  • In editorialul "Prostii si Desteptii" publicat pe 18 mai, Cristian Tudor Popescu isi manifesta plenar dispretul fata de protestatarii din Piata: "In discutiile de prin restaurante sic, o parte din intelighentia romana insulta cu o virulenta pe care n-as fi indraznit sa mi-o imaginez, pe toti cei care nu fac parte din lumea buna. Lumea doimaistilor, a clientilor restaurantului Chinezesc si ai Poienii Brasov. A celor care se screm sa-si exhibe extazul vizavi de un Tarkovski, sau Wajda, un Antonioni, pe culoarul de panta al iesirii din Cinemateca. Cu o nonsalanta buimacitoare, cei ce se pretind intelectuali calca regula de temelie a intelectualului: relativizarea. Noi suntem posesorii adevarului suprem, toti ceilalti sunt niste minti confuze care ar face bine sa ne urmeze, altminteri va fi rau de ei. Tot ce se spune (se urla) in Piata Universitatii e bun si frumos, inclusiv scandarea dincolo de bestialitate: Iliescu du-te acasa, Ai nevasta canceroasa.
  • 13.06.1990, Adevarul, Corina Dragotescu: "Piata Universitatii continua sa fie pentru multi oameni un motiv de ingrijorare, datorita aparitiei actelor de violenta din partea unora dintre manifestanti. Ca exista subterane politice, ca undeva un creier diabolic elaboreaza o tactica a demonstratiei, ca sunt in Piata oameni de buna credinta, care continua sa aiba impresia ca ceea ce fac ei acolo este rodul unei spontanietati revolutionare, astea sunt lucruri pe care deja le stim cu totii. (...) Cat despre Piata Universitatii, politia declara ca nu intervine fiindca ii este teama. Da, avem o politie care sta si se uita neputincioasa atunci cand este batuta, huiduita si improscata cu noroi. Totusi, pe ici, pe colo, atunci cand mitingistii savarsesc infractiuni de genul furturi de buzunare sau de masini, politia intervine, evitand insa un impact cu demonstrantii."
  • 15.06.1990, articol semnat Al.G: Argumente ale elementelor neofasciste. Munitii pentru panica si intimidare". Gasim in articol elemente evidente de atitudine xenofoba: "Acest cartier al Bucurestiului, continua interlocutorul nostru, detine privilegiul celui mai insemnat numar de infractiuni, tigani cocalari de la gropile cu gunoi fiind cei mai violenti. Ceea ce s-a intamplat in seara zilei de 13 iunie fusese anticipat de gravele evenimente petrecute la caminul studentesc al Institutului de Constructii Bucuresti. Cu cateva zile in urma, dupa spectacolul nocturn din Piata Universitatii, tineri ai amfiteatrelor aflati sub influenta alcoolului s-au inhaitat cu tiganii din vestita strada Nada Florilor si au devastat pur si simplu camerele in care locuiesc."
  • 15.06.1990, articol publicat in Adevarul, sub titlul Indemn venit din caverna, semnat de Mircea Bunea si Lelia Munteanu. "Ca si Vladucu Radu (20 ani, tehnician la IOR). Arata rau de tot. Abia poate vorbi. A intrat ieri in cladirea Politiei, inauntru s-a imbracat in uniforma de colonel, a pus si foc si o data iesit afara l-au hacuit ai lui, demonstrantii pasnici, pe motiv ca ar fi... politist. Acum e arestat. Ca si profesoara de engeza Popinceanu Maria, culeasa din Piata Universitatii. E drogata. Tipa isteric: Arestati o femeie nevinovata cu copil mic acasa? Stef Maria depune marturie de trecator: A sarit la mine cu unghiile. M-a tras si de par. Racnea ca si acum: Vedeti unde am ajuns daca nu l-ati votat pe Ratiu? (...) "Ne strecuram cu greu printre daramaturi, sticla sparta si piese arse de mobilier, fisete rasturnate si case de fier. De noi se apropie un ins negricios: Ma numesc Bustean Gabriel si sunt presedintele romilor din sectorul 5. Am venit sa spun ca nedesolidarizam de faptele alor nostri cati au fost. Sunt fosti infractori, ne-au facut de rusine. Acum am vrea sa ajutam politia. Intervine minerul Gheorghe Moldovan (21 ani, I.M Lupeni): Mai bine ii ajutati ieri, ne scuteati si noua un drum!"
  • 16.05. 1990. Acum sansa nationala cere calm, editorial de Sergiu Andon (azi deputat PC, avocatul lui Dan Voiculescu): "Esecul lor, esecul acestei incercari a lor, nu trebuie sa permita alte forme si metode dictatoriale, sub alte lozinci inselatoare. Revolutia s-a infaptuit, sangele a fost varsat pentru libertate si democratie. Incercarile de puci, inclusiv, cea maxima, de miercuri, au esuat si datorita fortei si datorita virtutilor climatului democratic, dragostei de liniste si ordine abia infiripate. Sa le pretuim, sa le cultivam, sa le sporim, cu absoluta convingere ca de existenta si solidaritatea lor depinde marea sansa a timpului pe care-l traim ca natiune."
  • 19.06.1990. Adevarul. Spirala Violentei, editorial semnat de Cristian Tudor Popescu: "Ca pe 13 iunie a avut loc in Bucuresti o tentativa de lovitura de stat este un fapt a carui negare nu poate fi discutata decat in termenii cretinismului sau candorii, dupa cum se exprima dl. Razvan Theodorescu. Oricine s-a aflat in acele ore la Televiziune, la Interne sau la Politie poate rememora mirosul salbaticiei si fricii care pluteau in aer. E lesne de inteles ca imaginile din seara aceea, transmise de TVR, si mai ales lipsa oricaror imagini, vreme de 40 de minute, pe micul ecran, au creat, inevitabil, o stare de tensiune, de panica, in intreaga tara. Ceea ce s-a intamplat a doua zi in Bucuresti, incepand cu primele ore ale diminetii, a fost o reactie tot atat de inevitabila; spirala violentei, odata initiata, urca intruna. Aceasta reactie s-ar fi produs si in lipsa apelului prezidential, care a avut ca principal efect diminuarea creditului de care se bucura Presedintele si Guvernul. In aceste conditii, comportamentul grupurilor mineresti si muncitoresti nu a fost, nici nu avea cum sa fie, pasnic."
  • 20.06.1990, Adevarul. Reversul faptic al obsesiilor rimate, text semnat de Sergiu Andon. "S-a facut mult caz de rolul studentilor. Doar sapte studenti se afla in cercetare, inclusiv faimosul Munteanu Marian arestat. Aproximativ aceeasi este ponderea intelectualitatii titrate: 6 persoane plus 2 subingineri. Alti arestati de marca sunt Dinca Dumitru si deputatul ratat Nica Leon. Daca Munteanu inca este, la 28 de ani, student, Dinca inca este, la 40 de ani, fara ocupatie. Si fara domiciliu stabil in Bucuresti. Batalionul celor cu unic domiciliu bucurestean in Golania insumeaza 142 de peregrini, dintre care 70 fara ocupatie, deci fara nici un capatai. Cititorii au cerut confirmarea stirilor deja difuzate despre gasirea unor arme de foc si a unor substante presupus halucinogene la sediul unor formatiuni politice. Despre presupusele droguri inca nu avem confirmari. In schimb, s-a intamplat sa asist la momentul in care Procuratura lua in primire un revolver din cele folosite de armata celui de-al III-lea Reich, in perfecta stare de functionare, descoperit de mineri la una din descinderile lor mult disputate acum. (...) Ce se facea cu cartusele? Celor trei morti prin impuscare li se adauga cativa raniti din timpul evenimentelor tot prin arme de foc. Armata si fortele de ordine n-au avut la dispozitie decat cartuse de manevra. Asa ca......"
Nota: Pentru cateva texte din 1990, Cristian Tudor Popescu si Lelia Munteanu au declarat pentru Adevarul, astazi cu alta conducere si azi proprietari, ca le regreta. Directorul ziarului de atunci, Darie Novaceanu, a spus, tot pentru pentru Adevarul ca nu regreta nimic.


Citeste mai multe despre   
















48976 vizualizari

  • +37 (39 voturi)    
    Ceausescu nu a fost singur (Luni, 14 iunie 2010, 17:46)

    zaboo [utilizator]

    cand ne-a adus unde ne-a adus... se vede ca nici tovarasul iliciov n-a dus lipsa de oameni de bine peste tot - ca sa ne puna catuse la suflete si sa ne inchida gura... RUSINE cui le-a fost alaturi!!!
    • +30 (32 voturi)    
      Ceausescu (Luni, 14 iunie 2010, 18:34)

      I [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      Ceausescu nu a fost singur dar Iliescu a avut grija ca in una din interventiile de la televiziune din timpul Revolutiei sa afirme ca Ceausescu e singurul(!) vinovat. In felul acesta s-a asigurat ca nu o sa sara unii sa spuna "dar si tu esti comunist!"; defapt cativa tot au sarit si atunci Iliescu a chemat minerii.
    • +17 (19 voturi)    
      Hehe (Luni, 14 iunie 2010, 18:37)

      emil [anonim] i-a raspuns lui zaboo

      Chiar nu v-ati prins ca ei nu sunt decat niste amarati care indeplinesc niste ordine? Pe bani sau in numele unui ideal mincinos? Atunci cand ii vezi asa, doar mila poti sa simti pt ei.
      • +8 (8 voturi)    
        crede-ma (Marţi, 15 iunie 2010, 9:01)

        Georgeta [anonim] i-a raspuns lui emil

        Crede-ma draga, chiar daca ei indeplinesc niste ordine, le face mare placere si au influientat si inca influienteaza ( in rau,catre dezastru) viata Romaniei, deci vietile noastre.
        Chiar nu mi-e mila de ei !!!!!
        Dar le doresc tot ce ne-au dat ei noua !
    • +18 (18 voturi)    
      Iar acum CT Popescu (Marţi, 15 iunie 2010, 8:43)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      vede zeci de mii de oameni murind de foame! Peste 20 ani isi va cere scuze (cum a facut cu mineriadele) spunand ca nu a avut viziune economica. CTP este un "fin" slujbas al lui Iliescu/Hrebenciuc/Tinu/Taher/....
      • +1 (3 voturi)    
        Unde . . . (Miercuri, 16 iunie 2010, 8:32)

        Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Audit

        . . . .ai vazut tu in Romania oameni murind de foame? Va aruncati la cuvinte pe care nici macar nu le intelegeti ca lumea. Eu am vazut ranjetul foamei in 47 si atunci chiar au murit oameni din cauza ei. Dar astazi? Se moare de foame in Romania si nu mai ai loc de masini scumpe nici pe tropuare? Hai sa fim seriosi!
    • 0 (0 voturi)    
      ce bine că.... (Joi, 22 octombrie 2015, 9:43)

      barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      ... scripta menent, cum spune strămoșul latin! ar fi interesant câte un interviu cu toți acești semnatari ai unor asemenea gânduri. îi cheamă vreo televiziune, ca să le asxculte părerea? și, dacă-i cheamă, se duc, sau nu?
  • +42 (48 voturi)    
    din pacate pe astia ii avem (Luni, 14 iunie 2010, 17:48)

    gic [utilizator]

    nu ar trebui sa ne surprinda reactia lui CTP, omul sinistru care nu stie sa zambeasca, ci doar sa ranjeasca.
    • +19 (25 voturi)    
      Trist, dar adevarat! (Luni, 14 iunie 2010, 18:07)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui gic

      Niste oameni frumosi au devenit... hidosi!
      Nu e de condamnat ca s/au schimbat ci faptul ca incearca sa/i schimbe si pe altii.
      Si eu m/am schimbat, dar nu incerc sa schimb pe nimeni!
      Eu sunt un om simplu si reusesc.
      Ei sunt ziaristi si ar trebui sa informeze, nu sa deformeze!
    • +26 (30 voturi)    
      ctp-ul si maneaua (Luni, 14 iunie 2010, 18:56)

      Baronul rosu [anonim] i-a raspuns lui gic

      Rusine posturilor tv care inca mai pierd timpul cu nulitatea asta de ctp-un impostor impertinent, cu mari defecte de caracter, un manelist printre intelectuali, care incearca sa se priceapa la dezinformare, nicidecum la informarea obiectiva a opiniei publice ! Pentru el, timpul a trecut degeaba...
    • +14 (14 voturi)    
      Iar Corina Dragotescu se umple de penibil (Marţi, 15 iunie 2010, 8:46)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui gic

      in continuare dovedind ca EA NU are opinii ci doar transpune in scris sau "pe sticla" gandurile celui ce o platesc.
  • -33 (37 voturi)    
    Nu am sesizat nimic care sa-i compromita... (Luni, 14 iunie 2010, 17:54)

    Marius [anonim]

    Nu vad nimic iesit din comun.

    "Adevarul" de atunci, care a functionat 10-15 ani, a faurit, cred eu, ziaristi buni.

    Nu am sesizat in continutul articolului comentarii ale ziaristilor de la "Adevarul", care sa-i faca mai putini pretiosi in ochii mei.

    Evident, nu sunt totdeauna de acord cu opinia lor, nici in trecut, nici in prezent.

    Totusi, zic eu, "Adevarul" a scos cei mai buni juranalisti, care se manifesta constant si acum: CTP-ul, Tinu, Dragoteasca, Ursu, M. Nitu, Chiriac (sincer, m-a dezamagit cu scandalul cu SRS)...si mai era unul...care se ocupa ...aaaa...mi-am adus aminte..Cercelescu, parca.

    Va spun sincer, nu am niciun parti-pri, scriu si sunt din provincie...dar savuram editorialele lor din anii '90.

    Marius P. Nitica,
    Vaslui
    • +19 (23 voturi)    
      Minciuna (Luni, 14 iunie 2010, 18:04)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Poate minciuna o sesizati? Sau adevarul nu mai conteaza?
    • +18 (22 voturi)    
      - (Luni, 14 iunie 2010, 18:13)

      rontzaila [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      l-as cita pe CTP-ul (care-l citeaza pe Theodorescu) daca nu l-as dispretui (inclusiv pe Theodorescu).
    • +11 (13 voturi)    
      Tocmai asta e problema (Luni, 14 iunie 2010, 18:23)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Cine n-a fost aici nu sesizeaza nimic care sa-i compromita. Dar nici adevarul.
    • +19 (21 voturi)    
      Daca ai ramas (Luni, 14 iunie 2010, 19:02)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      la nivelul anilor 90, daca il iubesti pe ilici, daca iti este drag bombo, nu ai cum sa te schimbi!
      Daca esti pesedist, nu ai sanse sa evoluezi!
      Comunistii se nasc asa, involuati si mor asa cum se nasc!
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Vineri, 6 februarie 2015, 12:42)

        andriescuus [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        poate nu este nevoie sa ne "arate" cineva "agentii acoperiti = neo-securistii" , poate ne descurcam si singuri daca avem ceva memorie :)
  • -15 (19 voturi)    
    Ce relevanta are???? (Luni, 14 iunie 2010, 18:02)

    Geoorge [anonim]

    Atunci de ce nu incearca Hotnews sa revada ce mesaj al D-lui Presedinte Basescu, pe atunci comandat, era publicat in Scanteia anilor 80???
  • +15 (23 voturi)    
    C.T. Popescu (Luni, 14 iunie 2010, 18:12)

    Observatorul [anonim]

    L-am văzut pe un canal local de televiziune făcând nişte afirmaţii halucinante gen : ce ţie şi cu creştinismul ăsta, o prostie, cine e Hristos d-le?
    Redau aproximativ vorbele acestui om care se mai şi pretinde a fi formator de opinie.
    Oricum înregistrarea emisiunii respective există şi poate că într-o zi cineva îl va pune la punct pe acest "atotştiutor".
    Atunci am înţeles că am în faţă un om care nu-şi respectă poporul şi că se află de fapt într-un grad de decădere jalnic.
    Nu poti face astfel de afirmaii intr-o ţară creştină în proporţie de peste 80 % fără să te descalifici.
    Jurnaliştii în general ar trebui să fie mult mai atenţi atunci cînd fac afirmaţii publice. Au totuşi o mare responsabilitate faţă de naţiunea care îi hrăneşte.
    • -1 (5 voturi)    
      prost subiect (Marţi, 15 iunie 2010, 1:43)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

      prost subiect ti-ai ales pentru argumentatie. "Intr-o zi" ala nu o sa vina, pentru ca 80% o sa fie 20%. Ca in toata lumea.

      Mai bine te legai de altceva:)
  • +29 (33 voturi)    
    RUSINE!!!! (Luni, 14 iunie 2010, 18:17)

    madalina [anonim]

    am citit in "adevarul" din zilele acestea o declaratie a doamnei prof. popinceanu, "dovedita cu mandrie proletara" drept "drogata" de asa-zisa ziarista lelia munteanu. femeia a emigrat in belgia imediat dupa evenimente, si ani de zile i-a fost frica si sa auda despre romania ! nu era deloc drogata, intimplarea, ceasul rau, au facut sa treaca pe acolo, si un grup de fsniste, vazind-o spalata, cu aer de intelectual, au aratat-o minerilor, care au tabarit pe ea cu bite, picioare, pumni, fara satina cont ca femeia avea de mana un baiete de 5 ani! rusine , lelia munteanu, rusine, ctp, acest limbric cu pretentii de detinator al adevarului universal!
    dar exista o vorba in popor :de unde nu-i, nici dumnezeu nu cere !
    sa le fie rusine guvernantilor din acea vreme, dupa imaginea frumoasa creata de noi, timisorenii, cu lupta noastra, la inceput aproape sinucigasa, iliescu si ai lui au reusit sa duca iar romania in epoca de piatra !
    rusine asoc.romane de presa ca a mai ingaduit ca asemenea gunoaie umane sa scrie, sa se auto-denumeasca ziaristi !(editat de HotNews.ro)
  • -18 (22 voturi)    
    Eu nu reusesc ... (Luni, 14 iunie 2010, 18:22)

    Gigi [anonim]

    ... sa inteleg care e miscarea cu Piata Universitatii si de ce se face atat tam-tam. Din cate imi aduc eu aminte pe atunci a existat un regim ales democratic (FSN-ul lui Iliescu parca). Faptul ca a fost o debandada, cativa si-au luat bataie de la mineri si cativa au si murit nu ii face brusc din minoritate majoritate. O manifestatie izolata in Piata Universitatii nu este o revolutie la fel cum nu a fost nici celebrul miting din 19 Mai 2010 o revolutie. Cei care au lovit si omorat oameni trebuiau sa plateasca atunci. Iliescu cel mult poate fi acuzat de lipsa de reactie la venirea minerilor (ca nu a condamnat gestul lor si ca le-a si multumit) dar nu cred ca i-a pus vreunuia bata in mana.
    Mai vinovat este poate seful politiei (ca jandarmeria nu se reinfiintase pe atunci) ca nu a scos oameni in strada sa stea intre cele doua tabere. Daca a facut-o la ordin de sus ar face bine sa spuna adevarul. Pana la urma asa am inteles ... ca fiecare e raspunzator pentru faptele lui de la 18 ani.

    Iar vina cea mai mare apartine poporului roman care l-a votat pe Iliescu de 3 ori, care a preferat sa-i trimita in turul doi in 2000 pe Vadim si pe Iliescu cand mai candidau si persoane ca Isarescu si fix acelasi popor roman care l-a ales de doua ori pe Basescu. Ar trebui sa recunoastem odata si odata ca suntem cam batuti in cap (in mod colectiv)!
    • +22 (24 voturi)    
      poate reusesti (Luni, 14 iunie 2010, 18:51)

      dfx [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      ilici a spus la revolutie ca FSNul va conduce tara pana la alegeri libere.Bazandu-se pe simpatia populara s-au infiintat ca partid cu acelasi nume si au candidat si ei.Ce a iesit vedem si azi.Frontul salvarii nationale nu era partid era cam ca un guvern care organizeaza alegerile.Piata universitatii s-a infiintat impotriva deciziei lui ilici si a fesneului de a candida.
      • -6 (6 voturi)    
        Nu imi... (Marţi, 15 iunie 2010, 10:10)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui dfx

        ...spui nimic nou. Absolut nimic. Ba dimpotriva imi dai dreptate folosind formulari de tipul "simpatia populara". Cei ce au votat FSN-ul nu aveau de unde sa stie ce vor face ca putere. La fel cu cei care l-au votat pe Basescu fix acum 6 luni. Habar nu aveau...primeau asigurari repetate ca nu vor scadea pensiile si salariile.

        Mass media nu este de condamnat. A actionat pe baza maturitatii si experientei de mass media libera din momentul respectiv (adica limitata). Tocmai ce avusesem o revolutie si niste alegeri in care nu am avut candidat unic.

        Vad mai jos argumente de tipul "intelectualii", "masa de manevra formata din oameni prost instruiti" etc. Din pacate asta e esenta democratiei....un om, un vot....nu se voteaza proportional cu inteligenta, cultura sau pregatirea. Sau vreti sa va reamintesc cum se ducea Basescu in 2009 la diverse sindrofii, festivalul cascavelei, tunsul oilor si alte prostii ca sa il voteze "masa de manevra formata din oameni prost instruiti"?

        Politicienii vor incerca intotdeauna sa manipuleze masele ... e in esenta lor si a jocului pe care il fac. Daca fiecare individ in parte nu se informeaza cat mai bine pentru a alege in cunostiinta de cauza atunci merita sa fie manipulat.
    • +17 (21 voturi)    
      Explicatia e simpla (Luni, 14 iunie 2010, 18:52)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Nu reusesti sa intelegi pentru ca esti implicat politic si, mai mult, batut in cap. Ai o problema de perceptie a realitatii postacule. De altfel, un "amanunt" extrem de relevant si interesant, nici unul dintre idolii tai "liberali" de astazi nu erau prezenti in Piata Universitatii!!! Pe cand cei de la PNT erau.
      Oricum, fraza urmatoare, si citez: " Faptul ca a fost o debandada, cativa si-au luat bataie de la mineri si cativa au si murit nu ii face brusc din minoritate majoritate." spune multe despre cine esti si cum gandesti. //.(editat de HotNews.ro)
    • +16 (18 voturi)    
      Exact asa... (Luni, 14 iunie 2010, 19:21)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      ...am invatat si noi despre ceea ce a fost la 23 august 1944 si anii urmatori.
      Da, in 1990 au fost alegeri democratice. Atit de democratice cit se putea atunci: cu o singura Televiziune Romana Libera, aservita noii puteri instalate, cu o presa la fel aservita (Adevarul Azi, Dimineata), ca Romania Libera, Dreptatea sau altete nu ajungeau pe la tara. Cu un popor cumparat de Iliescu si ai lui pentru ca dupa anii crunti cind toate erau cartelate si nici nu se gaseau, cind era curent 24 de ore pe zi, cind TVR avea program non stop dupa cele 2 ore zilnice de Ode, cind la orase era caldura din belsug si apa calda si nu te intreba nimeni de platit factura. Dar au fost alegeri libere, cu cozi uriase la vot Si FSN si Iliescu, care luasera puterea in 1989 (cu Birladeanu, Martian, Nastase, Voican-Voiculescu-//., Mihai Lupoi, etc) cu promisiunea ca vor organiza alegeri in 6 luni si nu vor participa, razgindindu-se apoi.
      Ca gasesti normal ca in locul politiei si a fortelor de ordine sa vina o categorie sociala (era a 3-a oara in mai putin de 6 luni) nu e in regula!
      Dar asta e. Pentru asta este situatia de acum.(editat de HotNews.ro)
    • +15 (17 voturi)    
      Gigi draga... (Luni, 14 iunie 2010, 21:11)

      madalina [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      ...Daca nu reusesti sa intelegi ce a fost cu Piata Universitatii, ori ai fost copil pe vremea aceea, ori.... Hai sa te lamuresc(in caz ca erai copil si nu avut cine sa te lamureasca!) :acolo si-au gasit deebuseul, dupa zeci de ani de oprimare intelectuala, marea majoritate a oamenilor de cultura din Romania. Eu sint din Timisoara, si noi ne-am strins in toata aceaperioada in Piata Operei, si pot sa-ti enumar ce fel de oame4ni erau cei care veneeau in fiecare zi dupa servici : Directorul Spitalului de Boli Infectioase, multi profesori, de la licee si facultati, pictori emblematici pt urbea noastra, Dirijorul Hollender (care nu stiu daca ai auzit, a condus vreme de mai multe mandate Filarmonica de la Viena), ingineri, scriitori. Cei care stateau permanent, care si-au instalat ca la Bucuresti corturi, au fost acei intelectuali care, in 1958, studenti fiind, s-au opus primii dictaturii comuniste, si au fost apoi inchisi la Gherla, Pitesti, Canal (ai auzit ceva de locurile astea?), impreuna cu copii lor care erau in 1990 studenti.
      Si stiu sigur ca si la Bucuresti a fost la fel, pt ca verisoara mea, critic de arta, impreuna cu sotul ei, tot critic de arta, pe atunci directorul unei reviste de arta romana pt strainatate, erau prezenti acolo, impreuna cu A. Plesu, si multi altii ! Iar atmosfera de colo (si de la noi!) era inaltatoare, asta ti-o spun in cazul ca erai copil, daca erai adult si gandeai cum te exprimi acum, inseamna ca imi bat gura de pomana, sau arunc orzul pe gaste !
      Iar interventia minerilor, oricat ar incerca unii si altii s-o cosmetizez, A FOST UN ACT CRIMINAL la adresa romanilor si aintelectualitatii! (sa nu ne miram, pe atunci sloganul era:noi muncim(?) nu gandim, iar mandrele de la Apaca strigau in plin orgasm"nu vrem bani, nu vrem valuta, vrem ca Roman sa ne.....) Si asta afost masa de manevra pe care CRIMINALUL Iliescu a intaritat-o impotriva cui ? A unor oameni destepti, care i-au ghicit jocurile mudare ale batrinului KGBist .
      • -4 (4 voturi)    
        Nu cred ... (Marţi, 15 iunie 2010, 10:17)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui madalina

        ... ca am negat caracterul ilegal (criminal) al actelor minerilor. Daca citesti inca o data am spus ca trebuiau arestati de pe atunci. De asemenea nu pot ignora rolul pe care trebuia sa-l aiba statul (politie sau chiar armata) in a separa cele doua grupuri. Nu pot ignora nici o eventuala implicare a lui Iliescu cu toate ca multumirile de la sfarsitul evenimentelor puteau fi un simplu gest de calmare a spiritelor si de trimitere a minerilor de unde au venit.

        Cat despre argumentele legate de "intelectualitate" imi pare rau, dar cum am spus si mai sus, democratia functioneaza pe baza de un om - un vot. Nemaipunand la socoteala ca o parte din intelectualitate il sustine fix in momentul asta pe Basescu...deci imi ridica mari semne de intrebare.

        Continui sa cred ca vina apartine in mod colectiv poporului roman, poporul roman care in medie asculta manele si nu este intelectual, poporul roman care in medie lasa mizerie in padure cand se duce la gratar si nu curata dupa el, poporul roman care vorbeste la telefon in timpul unui spectacol de teatru, poporul roman care e agresiv la volan etc etc. Ar fi bine sa recunoastem ca astia suntem ...
    • +6 (6 voturi)    
      Vina este a presei de atunci (Marţi, 15 iunie 2010, 8:52)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      (o parte care apar in acest articol sunt "curati" ca lacrima si formatori de opinie acum!!) precum si a mentalitatii noastre tot de atunci; gandeste-te ca era inceputul anilor "90 iar cei multi credeau ceea ce spunea mass medi (Popescu, Dragotescu, etc.). Unii ii cred si acum pe cei mentionati.
      Alegerea din 2000 este ALTCEVA. Atunci si eu l-am votat pe Iliescu (Doamne iarta-ma!) pentru ca altfel era Vadim. Iar noi am ajuns in situatia de a alege intre doua catastrofe din cauza lui Constantinescu.
  • +10 (12 voturi)    
    discurs provincial;) (Luni, 14 iunie 2010, 18:23)

    Eu astazi;) [anonim]

    Sa va bucurati ca aceasta tara a renascut din nimic, aceasta fiind realitatea numarul unu. Multi au scris atunci inca sub influenta comunismului, dar tare tare multi sunt si astazi prezenti pe scena media...
  • +9 (11 voturi)    
    Unelte (Luni, 14 iunie 2010, 18:25)

    nia [anonim]

    Nu pui gresie cu ele , nici nu montezi rigips.Ai nevoie sa strici ce altii vor sa construiasca.Ii gasesti usor/au spatele incovoiat si buzele tuguiate.Au fost mediocrii la scoala dar au dorit sa castige banii usor.Ii folosesti si-apoi ai grija s-ajunga cunoscuti , ca peste ani ai nevoie de ei.Unii din noi le zicem gunoaie si ei hlizesc.Sunt in presa , banci , societati.Sunt peste tot.Am insa curaj sa pariez ca li s-a terminat norocul
  • +17 (19 voturi)    
    Multumesc Hotnews (Luni, 14 iunie 2010, 18:38)

    Mihaela [anonim]

    Imi amintesc de articolele din Adevarul de parca le-asi fi citit ieri. Nu am sa uit niciodata scarba si revolta care m-a cuprins cand am citit minciunile despre"drogatii" din Piata Universitatii.Nu am sa uit nici teroarea , nici umilinta la care ne-a supus Iliescu.Si nu sunt singura, in mod sigur. Cat despre ziaristii'independenti', sunt si ei niste bieti flamanzi care pentru a-si potolii foamea de putere, case, masini si conturi babane in banci nu au gasit alta aliment decat //.(editat de HotNews.ro)
  • +17 (19 voturi)    
    Slugile comunismului si ale lui Iliescu. (Luni, 14 iunie 2010, 18:47)

    mircea [anonim]

    In 13-15 iunie 1990,Iliescu a avut ocazia s-si testeze slugile.Ca au corespuns se vede si din cresterea bunastarii celor care l-au sustinut si-l sustin.Guvernul Boc ,daca ar studia si ar lua masuri impotriva unor imbogatiti suspect de repede si fara a face afaceri,taindu-le fluxul de bani,poate ca ar avea mai putini contestatari cu manie proletara prin televiziuni,chiar si mai putine televiziuni care sa cheltuie resurse importante pentru a contesta tot ce face guvernul.Cine sunt indivizii?Privitile activitatea din 1990 ,pana azi si judecati.De ce i-am crede ca vor binele romanilor,cand indivizii respectivi,si daca situatia ar permite-o si s-ar dubla pensiile si salariile,ei ar contesta,pentru-ca asa au ordin si asta este rolul lor,denigrarea oricarui guvern care nu este comunist.Guvernele Conventiei Democrate,le-au tocat si denigrat pana au reusit sa patrunda in interior,atragand oameni de influenta care turnau stirea inainte de a fi discutata,in final reusind sa-i incaere intre ei si sa-i distruga.Pe unii ca Ciorbea si Constantinescu,ii au la mana prin informatii sensibile de la oameni apropiati ca Ciuvica,incat au ajuns sa le execute ordinele fara cracnire.Constantinescu si Ciorbea au distrus PNT-CD si CD,fiind santajati de oamenii de icrederesi amenintati(situatia cand Constantinescu a refuzat sa candideze punand PNT-CD si CD intr-o situatie limita).Acum indivizii ies pe televiziuni ,cand primesc ordin.
  • +19 (21 voturi)    
    o lume mai buna.... (Luni, 14 iunie 2010, 18:54)

    dadan [utilizator]

    v-ati imaginat vreodata cum ar fi fost lumea fara hienele enumerate mai sus? s-au hranit cu cadavre iar acum toti au pretentia sa posteze in caini de paza ai democratiei....rusine....au manipulat atunci ...acelasi lucru il fac si azi si acelasi lucru il fac si maine....asta e tot ce stiu ei sa faca....sa nu luati de buna nici o vorba ce le iese pe gura caci sinceritatea si bunul simt sunt notiuni nestiute de ei.....
    paradoxul este ca toti banditii aspira sa devina cetateni onorabili in societate - vezi comportamentul lui Felix....
  • +16 (18 voturi)    
    Intimplare (Luni, 14 iunie 2010, 19:03)

    Trojan.H [utilizator]

    Si nu intimplator toti acestia sunt vedete la vuvuzelele irealitatea si antena3.
    • +5 (5 voturi)    
      Super ai zis-o cu (Marţi, 15 iunie 2010, 8:55)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      VUVUZELELE!!!
      Asa le va ramane numele.
      Esti tare!
  • +15 (19 voturi)    
    ce-aveti cu saracu domnu CTP? (Luni, 14 iunie 2010, 19:15)

    ampersand [anonim]

    Doar în ultimii ani a fost mereu încununat cu premiul de cel mai bun jurnalist din România. Mă bucur că sunt căpşunar şi nu mai trebuie să împart cu el şi cu cei de teapa lui de cea mai joasă speţă acelaşi aer.
    P.S am omis intenţionat apostrofurile din Subiect.
  • +13 (17 voturi)    
    Toate aceste''somitati'' (Luni, 14 iunie 2010, 19:55)

    Anghel Alexandru [anonim]

    Pe toate aceste ''somitati'' le gasiti ,fara exceptie,la Realitatea, zi de zi ,ca formatori de opinie.Prin ceia ce au facut acesti oameni timp de 20 de ani ,au fost mai nocivi decit 100 de pupili ai criminalului Iliescu.De scirba voastra si altora ca voi ,am votat mereu anti-Iliescu.
  • +11 (15 voturi)    
    La vremuri noi tot ei (Luni, 14 iunie 2010, 20:06)

    Eternii jurnalisti comunisti [anonim]

    S-au mentinut si acum majoritatea dintre ei . CTP care face asemenea comentarii si in ziua de azi , Corina Dragotescu care infiereaza la Realittea. Si Sergiu Andon recompensat cu un loc eligibil de deputat.
  • -9 (11 voturi)    
    Iar avem un singur "vinovat" (Luni, 14 iunie 2010, 20:20)

    Panthera Roz [anonim]

    Bai fraierilor nici nu va dati seama cit de comunisti sunteti in gindire.Gata,s-a stabilit,e clar,numai voi aveti dreptate,sa nu mai indrazneasca nimeni sa vada problemele altfel.Uite asa,profitind de imensa voastra prostie va ajunge Base un mic dictator si noi niste caraghiosi.Mai lasati cu Piata Universtitatii ca mai mult ati speriat lumea.ce nu va e clar?Toti intirziatii la 'revolutie" au inventat un fel de Gange in care sa se purifice.Dupa disparitia comunismului institutionalizat (lal din capatinile noastre e greu...) au aparut si cei mai feroce luptatori.Mai lasati-ne cu"ingerasii" din piata.Daca e democratie,lupta nene politic,convinge oamenii,demonstreaza prin fapte nu prin demonstratii maraton.Vrajeala,minciuna ne-au adus aici.Bucurati-va ,marele Base va va afce fericiti.
    • +13 (15 voturi)    
      Gandeste! (Luni, 14 iunie 2010, 20:59)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Panthera Roz

      Bai nene, ca sa nu-ti zic altfel. Esti batut rau un cap. Ce legatura ai gasit intre ce ziceau niste scursuri cu Base?

      Voi chiar nu mai aveti nimic in testele alea decat ura fata de Basescu? De data asta nu va mai tine. Nu puteti pune totul in spinarea unui singur om, chiar daca nu e nepatat.

      Vedeti-va de bubele voastre si paduchii vostri, ca de-aia nu mai sunteti in stare sa vedeti cat de tare s-a schimbat lumea intre timp si cat de greu de inghitit mai sunteti.

      Inca trompetele de la antene si irtv va mai tin isonul. Dar nu sunt decat limbile de clopot care va bat ultimul ceas.

      In ce priveste Pta Universitatii, la cum gandesti, sunt convins ca erai unul care dadeai cu ciomagele, deci nu ti se poate cere mare lucru.

      Rusine sa-ti fie.
  • +11 (11 voturi)    
    Generalizare (Luni, 14 iunie 2010, 20:38)

    sori romanu [utilizator]

    Ce s-a petrecut atunci e fost oribil. Eu unul eram prea mic pe-atunci ca sa pot avea o opinie corecta despre cum s-a desfasurat tot. Dar ce s-a intamplat a fost oribil.

    In mod sigur au fost ziaristi care au interpretat gresit evenimentele - unii au "gresit" cu intentie, altii nu. Iar poate unii dintre noi avem o viziune prea simpla despre ce s-a intamplat atunci.

    Nu stiu daca TOATE numele din acest articol trebuie bagate in aceeasi oala.

    Cititi si editorialul lui CTP din Gandul de azi - s-ar putea sa-l urati chiar mai mult dupa asta.
    • +4 (6 voturi)    
      Chiar tu spui (Marţi, 15 iunie 2010, 8:58)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui sori romanu

      "in mod sigur au fost ziaristi care au interpretat gresit evenimentele"! Ei bine de ce aceiasi ziaristi se erijeaza acum in formatori de opinie? De unde stim ca nu interpreteaza si acum gresit evenimentele! Mai ales la vuvuzeaua de iRealitatea. Deci pe bani nu pe capace.
      • 0 (4 voturi)    
        opinie (Marţi, 15 iunie 2010, 11:15)

        sori romanu [utilizator] i-a raspuns lui Audit

        1. Stii ziaristi/oameni care nu au gresit niciodata? Cum putem fi siguri ca ei nu gresesc pentru prima oara chiar acum?

        Intrebarea e de fapt daca au gresit din interes sau nu. Unii au "gresit", altii au gresit.

        2. Oamenii nu devin formatori de opinie fiindca sustin ca ar fi formatori de opinie. Daca ar fi asa, ar fi in tara asta mai multi formatori de opinie decat oameni care sa le preia opiniile.
  • +3 (5 voturi)    
    Jurnalisti-nonjurnalisti (Marţi, 15 iunie 2010, 6:44)

    Mih [anonim]

    Caracterul, verticalitatea morala,obiectivitatea, profesionalismul cu care te straduiesti sa iti faci meseria, onestitatea si respectul fata de propria persoana, fata de munca ta (si de aici pornind, respectul fata da ceilalti), corectitudinea si staruinta in aflarea adevarului si redarea impartiala a evenimentelor ar trebui sa caracterizeze un jurnalist adevarat si de valoare. Ce au in comun cu toate acestea CTP, Dragotescu etc? Mai nimic...As spune ca e trist daca nu ar fi revoltator ce sunt si ce au facut/fac acesti non-jurnalisti.
  • -4 (6 voturi)    
    Asta era adevaraul (Marţi, 15 iunie 2010, 8:21)

    Fane [anonim]

    Piata Universitatii a fost un fenomen penibil. Un fel de mimare post-revolutionara, o moda pentru cei lipsiti de imaginatie si un prilej de exersare a manipularii de catre diversi. Asta nu inseamna ca minerii au facut bine si nici ca aia care i-au lasat au procedat cu cap.
    • +5 (7 voturi)    
      Serios ? (Marţi, 15 iunie 2010, 10:09)

      droid04 [anonim] i-a raspuns lui Fane

      Deci ca sa fim intelesi - o demonstratie anti-comunisti si anti-iliescu a fost un "fenomen penibil" ?!? Desigur ai perfecta dreptate. De fapt conducerea luminata a dlui.Iliescu si a KGB-ului ne-a adus aceasta democratie de varf.

      10 ani cu Iliescu si inca sunt unii care se fac ca nu inteleg cum de am ajuns aici..... puteti sa dati vina pe Base (nu zic ca nu are) pe Boc (el are una mai mica :) ) dar principala vina pentru faptul ca suntem codasii Europei si o ducem prost este faptul ca iliescu a condus Romania timp de 10 ani. Cu alte cuvinte, primim ce am semanat....
      • -1 (3 voturi)    
        Crede-ma (Marţi, 15 iunie 2010, 11:12)

        Fane [anonim] i-a raspuns lui droid04

        Stiu ce era si nu era nicio demonstartie anti-comunista. Era un fel de power-flower intarziat marcat de manipulari penibile. Nu se propunea nimic in esenta. Woodstock de Romania, aia era. Daca voiau sa faca ceva in afara de lalaieli dezlanate faceau un partid impreuna si actionau. Asa n-au creat decat mizerie si iluzia ca s-au implicat in ceva.
  • +7 (9 voturi)    
    Regretele lu` CTP... (Marţi, 15 iunie 2010, 10:00)

    Ronin [utilizator]

    Ce simplu.... Asa si io` lovesc pe unu-n cap cu o bata iar apoi, cu un zambet nevinovat i-mi cer scuze, ca vezi doamne i-mi pare rau! Ma face acest lucru mai putin vinovat? Ma scapa de pedeapsa? Din punctul meu de vedere, grav este faptul ca acest om se erijeaza azi in aparatorul valorilor democratiei, ne da lectii, ne indruma pasii sovaielnici prin hatisurile democratiei...bla, bla, bla...cand de fapt omu-i un mic pui de securist care a simtit schimbarea si a schimbat macazu` cand trebuia....
    • -3 (5 voturi)    
      CTP (Marţi, 15 iunie 2010, 11:09)

      sori romanu [utilizator] i-a raspuns lui Ronin

      Nu cred ca orice om care la un moment dat a avut sau are alte convingeri decat ale tale e un pui de securist.

      Nu stiu daca e un aparator al democratiei sau nu, asta nu e treaba mea sa zic.

      Macar omul a avut bunul simt sa-si re-publice articolul din 1990 in Gandul de ieri.
      • +2 (2 voturi)    
        Bineinteles ca nu convingerile sunt de vina (Marţi, 15 iunie 2010, 13:12)

        Ronin [utilizator] i-a raspuns lui sori romanu

        Familia e de vina. Doamne fereste, fiecare are dreptul sa gandeasca si sa se exprime liber. Baiu` e ca CTP se da democrat dupa ce a desfiintat democratia. Ce, daca Ilici zice ca el uraste comunismu` tre sa-i dam medalie si sa-l incoronam ca rege al ideilor democratice? Problema e ipocrizia. Si faptu` ca nu au dreptu` sa ne dea lectii de democratie....Cat despre bun simt, credema a fost o miscare calculata, PREMEDITATA...nu suntem chiar asa de prosti...oricum fiecare cu ideile sale, ti le respect pe ale tale, am pretentia sa le respecti pe ale mele.....
  • -4 (4 voturi)    
    asa si? (Marţi, 15 iunie 2010, 10:41)

    razvan [anonim]

    s-au dovedit a fi slugarnici ca toti politicenii nostri...
    Am 27 de ani si va spun sincer ca nu ma intereseaza... Trecutul nu mai poate fi schimbat, iar pe noi ar trebui sa ne preocupe viitorul si sa nu-i mai votam pe comunisti asa cum am facut-o pana acum (si Iliescu, si Basescu) pentru ca au mentalitati dictatoriale si ne duc in jos... in Romania avem o dictatura presedintiala si nu vad cum o sa iesim din criza prea curand.
  • +1 (1 vot)    
    Regrete (Marţi, 15 iunie 2010, 11:34)

    yoyo [anonim]

    sa regreti acum ce ai spus cand ai fost liber este un pacat, acum cei doi jurnalisti nu pot arunca cu piatra in nimeni ca sunt putin manjiti.
  • +2 (2 voturi)    
    blow up (Miercuri, 16 iunie 2010, 1:06)

    roland [anonim]

    ctp.isi spala picioarele in somes si pute pana in dambovita."prafiesorul"din calauza....inteligenta de inginer organizator de fanzine
  • 0 (2 voturi)    
    domnucule anonim DT de HotNews (Miercuri, 23 iunie 2010, 13:31)

    rares pantazi [anonim]

    Câţi ani aveai mătăluţă acum 20 de ani de judeci o generaţie cu atâta cerbicie? Ai tu habar cam cum se trăia pe vremea dineinte de 89 de coşmar? Crezi tu că cei cam de vârsta dumitale de acum făceau pe vremea lui Ceauşescu exerciţii de libertate democratică aşa ca acum. E fooooarte uşor să faci pe-a marele viteaz care dă lecţii unor oameni care, după 89, au început să se spele de jegul dictaturii şi să înceapă abecedarul libertăţilor democratice.Puţini din generaţia crudă de azi, care aruncă cu pietre, îşi poate măcar imagina cum îşi construia, fiecare, o inchipuită libertate, şi aceea bine ascunsă, pentru a supravieţui. Trecutul e aşa cum e... cu multe dureri şi greşeli. Bine-ar fi să învăţăm din el, e inutil să-l huleşti. Haina prezentului nu-i mai frumoasă dacă o umpli cu glodul acestui trecut şi nici viitorul mai prosper...
  • 0 (0 voturi)    
    Piata Universitatii (Vineri, 6 februarie 2015, 10:14)

    Alexandru [anonim]

    Inafara de comunistii :-Popescu ,Andon,Dragotescu ...de ce nu ai inserat comentariile lui ;-Ceausescu,Verdet ,Iliescu ? Acestia erau ascunsi prin diverse locuri,de frica...din cand in cand scoteu capul si aruncau comentarii acide...rusine . Piata Universitatii a fost un fenomen ,pe care foarte multi nu l-au inteles...a fost revolta creata impotriva celor care au manipulat Romania si romanii ,prin diversiune ,minciuna morti degeaba ,pentru a da credibilitate miscarii ,mineri si distrugerea totala a PNT,PNL< si Partidul lui Cunescu..de asrta am stat acolo ,sa vedem cum este distrusa democratia tanara ,de furtiunele si bocancii minerilor,de militienii care au ramas pana acum ,de comunistii;-iliescu,Basescu,Roman, ,,de generali si excroci platiti....din pacate desi comunismul invinsese ...democratia studentilor si a tinerilor...comunistii s-au retras treptat au furat cam tot ce se putea fura...si remanenta comunista este si acum in guvern si peste tot ,in administratie si politie.... cine nu a fost acolo nu intelege si nu are ce sa comenteze


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version