AUDIO Ion Iliescu la RFI: PSD a facut greseala de a nu boicota referendumul. Traian Basescu isi bate joc de Constitutie

de RFI     RFI Romania
Joi, 22 aprilie 2010, 11:02 Actualitate | Politic


Atitudinea corecta a PSD-ului ar fi trebuit sa fie aceea de a boicota referendumul pentru Parlamentul unicameral, a declarat, joi, presedintele de onoare al Partidului Social Democrat, Ion Iliescu. Intr-o declaratie pentru RFI, Iliescu a spus ca "intentia lui Traian Basescu este sa diminueze rolul si functiile Parlamentului, folosind o demagogie populista". Presedintele Basescu crede ca "un Parlament unicameral poate fi mai usor manipulat", a afirmat Iliescu, adaugand ca seful statului "isi bate joc" de Constitutie.



  • "Intentia domnului Basescu este sa diminueze rolul si functiile Parlamentului, reducerea Parlamentului la o singura Camera, reducerea numarului de parlamentari, folosind o demagogie populista, pentru ca din pacate a fost un atac permanent pentru discreditarea Parlamentului si a parlamentarilor, de care domnul Basescu se foloseste pentru a reduce principala institutie a democratiei, Parlamentul. Una din achizitiile esentiale ale Revolutiei Romane de a trece spre un sistem democratic, pluralist, un sistem parlamentar, in care Parlamentul actioneaza ca principala institutie a democratiei il deranjeaza pe domnul Basescu si ceea ce urmareste este sa-i diminueze rolul, el crezand ca un Parlament unicameral poate fi mai usor manipulat, mai usor controlat. Toate statele mijlocii si mari au Parlamente bicamerale. Romania a avut pana in 1946 Parlament bicameral".

Reporter: Ar fi dispus PSD sa ajunga la un compromis cu PDL pe tema Parlamentului unicameral ?
Ion Iliescu: Nu are cum sa fie nici un fel de intelegere. PDL-ul executa ordinele domnului Basescu, caruia i s-a nazarit aceasta idee, Parlamentul il deranjeaza, a intrat in conflict cu Parlamentul si expresia acestei chestiuni este aceasta idee inclusiv cu un referendum, dar referendumul este consultativ la noi.

Rep: Dar nu va temeti ca PSD ar avea de pierdut daca nu tine cont de "vocea poporului", exprimata la referendum, dincolo de orice dispute politice ?
I.I.: Ce inseamna "vocea poporului" ? Este folosita demagogic in cazul de fata. Au participat 50% din alegatori, din care jumatate s-au pronuntat pentru. Deci practic un sfert din populatia tarii s-a pronuntat pe aceasta chestiune, intr-un context cu totul nepregatit. Un referendum se pregateste. Elvetienii au aceasta practica a referendumului, insa inainte de a se pronunta, in fata cetatenilor se prezinta ambele variante, cu argumente, pentru ca oamenii sa stea sa judece. Aici n-a fost nici un fel de dezbatere. A amestecat-o cu alegerile prezidentiale, a iesit o chestiune total superficiala si in contextul unei presiuni mediatice, de discreditare a Parlamentului si a parlamentarilor, iar PSD a facut greseala de a nu boicota referendumul. Aia trebuia sa fie atitudinea corecta a PSD-ului, sa-l fi boicotat. Si-asa a iesit cu o majoritate foarte slaba, la o prezenta slaba a electoratului. Deci e un referendum cu foarte mari relativitati. Jocul acesta de-a Constitutia este o practica nedemocratica. Constitutia aceasta s-a elaborat cu foarte multa atentie, timp de un an si jumatate: dezbateri, consultari, consultari cu organismele europene. Si acum vrem sa ne batem joc de Constitutie cu asemenea actiuni. Eu cred ca va trebui sa facem toate eforturile de a evita o asemenea greseala.



Citeste mai multe despre   


















1599 vizualizari

  • +11 (17 voturi)    
    Comunistoidul bolsevic Iliescu (Joi, 22 aprilie 2010, 10:39)

    Dorin [anonim]

    Tovarase Iliescu, tu esti acela care si-a batut joc de poporul roman in ultimii 20 de ani si o faci in continuare cu o nerusinare inacceptabila. Referendumul este constitutional si majoritatea cetatenilor (50+1%) cu drept de vot s-au pronuntat. Cetatenii au decis ceva si, in consecinta, parlamentul trebuie sa se execute! Tu Iliescule nu mai reprezinti nimic in tara asta, decat o voce ruginita a unui bolsevic ordinar si obositor care din cand in cand, neintrebat de nimeni, balmajeste strident si inutil aiureli. La puscarie cu tine!
    • +1 (7 voturi)    
      PSD & Co au boicotat fara succes ! (Joi, 22 aprilie 2010, 13:13)

      romanasu [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Referendumul ar fi avut un procent coplesitor daca indicatiile de la partid nu priveau urmatoarele lectii:

      Nu o sa credeti dar sunt persoane, care au aflat dupa ce au votat pentru Presedinte, si poate nu stiu nici acum ca au avut dreptul sa voteze si pentru referendum! De ce?

      1- La persoanele in varsta, usor incapabile sau fara ''discernamant'' politic, personalul din sectia de votare nu le-a oferit decat buletinul de vot pentru Presedintele Romaniei!

      2- multor persoane li se adresa cu un ton indiferent intrebarea: Vreti sa votati si pt referendum? sauuu doar Presedinte?

      Am asistat stupefiat cum o colega de sectie reprezentata a unui partid neimportant dar care impartea pachetel de catering cu PSD-istii si UDMR-istii, apela la tot felul de siretlicuri ca sa impiedice distribuirea de buletine de vot pentru referendum!

      Argumentez cu: diferenta mare de votanti pt Presedinte, si cei pt referendum !Ca si efect psihologic vorbind, ziua de votare este mai importanta decat ziua nationala, si daca tot ajungi la urne iti limitezi singur dreptul la vot?

      Halal expresie, referendumul este consultativ!

      Doamne ce-am crescut la san!
  • +12 (16 voturi)    
    Nedumerire (Joi, 22 aprilie 2010, 10:42)

    George [anonim]

    Ce tot il baga RFI in seama pe acest mizerabil bolsevic?
    • -2 (6 voturi)    
      Lamurire (Joi, 22 aprilie 2010, 12:46)

      badgeo [utilizator] i-a raspuns lui George

      Dragilor , sa va re-amintesc :
      - Franta, prin vestita ei revolutie , a pus bazele comunismului.
      - Austria , care a avut pe moneda ei nationala (pana la adoptarea euro) insemnele secerii si ciocanului este varful de lance al rusilor in Europa. Va ro sa observati ca bancile de aici cele mai puternice sunt austriece si franceze (Erste, BRD, Raiffeisen). "Tatucul" comunismului italian si apoi "fondatorul" tehno-globalismului consumist, numit in prezent "politically correctness", un anume Antonio Gramsci (evident mort in prezent), are si el o reprezentare de varf : Unicredit Bank, iar dragii nostri americani , ocupati cu resursele de petrol "moca" si apoi evident cu REACTIA terorista , isi trimit aici numai Bechtel-ul, F16, "scuturi" Ford. etc.
      Asa ca va zic eu clar , "dictatoru' Base" este folosit ca o perdea de fum. Base o sa dispara pana la urma ( a disparut el Ceausescu ,Stalin, Lenin, Marx , etc.) si noi vom ramane cu Moliceanu, cu Chuky, "cel care este", "bombo", "abramburik" , "conu dinu" , "motanu' felix", etc., etc., din pacate etc.,.... si ei ne vor salva impreuna cu "oamenii de bine " : ciutacul, nashul, fatucile analfabete de la tv (cele urate si cele cu tzatze) , sexy braileank, domnu' dan, bordureanu, nutzi spaima constitutzii si evident , dar evident ... ilici ion ca si el e om. Oare ?
  • +11 (15 voturi)    
    Iliescu (Joi, 22 aprilie 2010, 10:49)

    ela [anonim]

    cand am votat la referendum unicameral si reducerea parlamentarilor am facut o pt.ca ne am saturat de voi toti. Si 300 a ti fi prea multi in halul in care lucrati.Daca ar fi sa va luati salariul dupa munca depusa s ar face multe ec.la bug.statului.Iar pt. Iliescu : este chiar asa mica pensia de nu sta acasa?sa i facem o pensie speciala ca ei au inventat o.
    • -6 (10 voturi)    
      vot (Joi, 22 aprilie 2010, 12:30)

      umbrela [anonim] i-a raspuns lui ela

      puteai vota reducerea nr de parlamentari si parlament bicameral....
  • +11 (15 voturi)    
    Pana cand stridentul comunistoid Iliescu (Joi, 22 aprilie 2010, 10:51)

    Dorin [anonim]

    o sa ne mai plictiseasca cu prezenta si bolsevismele?
  • +10 (14 voturi)    
    gargara iliesciana (Joi, 22 aprilie 2010, 10:56)

    Dr Marutza [anonim]

    Iliescu si batut joc de toti romanii (si o face in continuare!) In Romania fostii presedinti ( pana si ei!) nu dau dovada de bun simt si se agata cu inversunare demotto-ul"sa zic si eu ceva, ca sa fiu dat uitarii!" Pai, dle Ilici, mai bine daca ati intra in uitarea romanilor ca daca va mai hazardati mult cu interventii penibile, ajungeti sa fiti luat drept senil!
    Senectutea nu va scuteste de bun simt!!
  • +12 (16 voturi)    
    Pana cand ? (Joi, 22 aprilie 2010, 11:12)

    Unus [anonim]

    Iliescu ar trebui sa taca, ca nu mai e mult pana nu prinde o noua revolutie .
  • +20 (24 voturi)    
    Culmea, de asta ma mir si eu (Joi, 22 aprilie 2010, 11:16)

    ap [anonim]

    Ca nu ati boicotat referendumul. Ca in rest ati boicotat abosolut TOT ce se putea. FIe ele masuri bune sau rele!
    • +9 (13 voturi)    
      Punctul pe I ! (Joi, 22 aprilie 2010, 11:25)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui ap

      @ Nec plus ultra! Felicitari.Nota 20. DDD
    • -5 (15 voturi)    
      Pai n-aveau cum. (Joi, 22 aprilie 2010, 11:54)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui ap

      Erau alegeri....cum sa boicoteze referendumul. Nu mai pupa Geoana 50% in felul asta....
      Insa are dreptate intr-o privinta Iliescu: "Un referendum se pregateste. Elvetienii au aceasta practica a referendumului, insa inainte de a se pronunta, in fata cetatenilor se prezinta ambele variante, cu argumente, pentru ca oamenii sa stea sa judece. Aici n-a fost nici un fel de dezbatere. A amestecat-o cu alegerile prezidentiale, a iesit o chestiune total superficiala..."
      Toti s-au dus sa voteze la referendum fara sa stie de fapt ce voteaza. Sunt curios ce mi-ar spune un om de pe strada daca l-as intreba de ce a votat pt "unicameral"...
      Reducerea nr de parlamentari era necesara ...mai ales pt ca un parlamentar va trebui sa acopere o zona mult mai mare si in felul asta ne pregatim pt descentralizare, dar trecerea de la bicameral la unicameral mi se pare o prostie si inclin sa cred ca Basescu pur si simplu doreste ca Parlamentul sa nu mai reprezinte mare lucru in tara asta. Oare s-a gandit ca dupa el e posibil sa urmeze un Presedinte din partea PSD? La cum au votat romanii pana acum...e foarte posibil. Deci ce vom face atunci? Pt un nou mandat a ales sa sacrifice o tara intreaga. O prostie !
      • +5 (13 voturi)    
        Mda... (Joi, 22 aprilie 2010, 11:39)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Este limpede ca referendumul si rezultatul acestuia a provocat dureri nesfarsite de cap cozilor de topor ca tine. Oamenii au votat in cunostinta de cauza baietel! Si, in nici un caz, nu sunt niste bieti retardati asa cum insinuezi. Care nu stiu pe ce lume traiesc. Cei ca tine n-au dreptul sa-i judece pe cei care au votat. Concluzie? Tu esti o prostie! Una incomensurabila.
        • -2 (10 voturi)    
          Ce va mai place exagerarea ! (Joi, 22 aprilie 2010, 13:36)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

          Pur si simplu am spus ca au fost neinformati...nu ca sunt retardati. Daca vroiam sa-i cataloghez ca retardati ce sens mai avea sa dau citatul ala? Nu va mai aprindeti asa ca nu-i bine. Ganditi putin si in viitor. Voi va dati seama ce se va intampla in cazul in care va ajunge PSD-ul din nou la putere? Vor avea pe mana un sistem mult mai simplu de controlat... si nu cred ca ne va fi prea bine...
          Costuri scazute? Daca am ajuns sa ne cramponam la cateva milioane de euro, cand noi pierdem MILIARDE de euro din cauza evaziunii, din cauza lipsei de eficienta a sistemului bugetar, din cauza incapacitatii de absorbtie a fondurilor europene....e clar.
          De parca daca trecem la unicameral, se schimba clasa politica....amuzant. Tot ei raman, tot ei vor fi acolo, de unde si pana unde ati ajuns la concluzia ca nu se va mai fura ? Din contra...se va fura mai eficient, mai simplu. Singura diferenta va fi ca vor fura doar cei de la guvernare, si vor fura mai mult, pt ca celorlalti le va fi mai greu.
          Stii ce a facut Basescu? I-a slefuit lucrarea lui Iliescu...
          • +1 (7 voturi)    
            Ce-ti mai place abureala... (Joi, 22 aprilie 2010, 13:54)

            Dorin [anonim] i-a raspuns lui bgd

            Cum adica neinformati? Adica eu am votat "neinformat", in necunostinta de cauza? Nici vorba! N-o mai aburi gagiule cu "neiformarea" ca nu tii discursuri propagandistice vreunui natang cu mintea in pioneze care voteaza PSD pentru un punct de pensie in plus sau PNL pentru gargara gaunoasa fara solutii! Eu imi doresc eficienta crescuta (iar felul cum au actionat si cum au activat cele doua "camere" au dovedit contrariul) si cheltuieli reduse. Fie si numai pentru cateva miloane de euro economie, bani care se vor putea duce catre cei care au nevoie, eu unul imi doresc ca trandavii astia de parlamentari sa nu mai fie atatia de multi iar cei care atarna pe langa ei sa-si gaseasca slujbe unde sa munceasca cu adevarat. Argumentatia ta e lipsita de ... argumente.

            P.S. Esti cumva parlamentar de te bati cu atata ferocitate pentru slinosii aia care si-au incarcat conturile si si-au vazut in mare parte de propriul interes si nu pe cel public asa cum era normal. Parlamentarii se afla in slujba poporului (scrie la constitutie) si nu invers. Asadar parlamentarii sa faca bine sa execute intocmai ce-a decis acest popor "neinformat"! Restul e gargara. Las-o balta!
            • -1 (7 voturi)    
              Te-as putea intreba acelasi lucru... (Joi, 22 aprilie 2010, 14:06)

              bgd [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

              Tu esti parlamentar? Te dai pe langa subiect si nu-mi raspunzi la ce spun eu ci la ce vrei tu fara a avea nici o legatura cu subiectul. Practic produci niste "ceatza"...
              Eu nu vorbesc despre tine. Tu, eu, si inca 10 mii, 100 de mii , etc (nu stiu exact cati) avem acces la internet...deci ne putem informa si alege dupa cum ne duce capul fara sa fim manipulati de antene, realitati, B1 si OTV . Insa noi suntem putini....mai ingrijorator e faptul ca milioane au votat fara a fi informati cum trebuie, deci in necunostinta de cauza (ma refer la nr de camere, nu la nr de parlamentari ! )
              Sunt de acord cu tine in privinta parlamentarilor, fie ei portocalii, rosii sau galbeni....insa nu pot fi de acord cu unicameralul si nici cu sist. bicameral din momentul asta. Dar na...fiecare cu "matematica" lui. Hai, o zi buna.
              • 0 (6 voturi)    
                ???? (Joi, 22 aprilie 2010, 14:43)

                Dorin [anonim] i-a raspuns lui bgd

                "Inteligentule", in opinia ta, cel informat cum anume era bine sa voteze? Postarea initiala iti tradeaza insinuarile. Lasa abureala! Lucrurile sunt simple iar daca nu intelegi (sau te faci ca nu intelegi) ce vreau sa spun, reciteste-ti postarea initiala!
                Comentariul tau initial suna cam asa, ca sa simplific... Cel (cetateanul) informat trebuia sa voteze impotriva unicameralismului si a numarului maxim de parlamentari fixat la maxim 300 iar cei "neinformati" (asa cum insinuezi tu) pentru. Nu? Las-o balta! Oricum sa-ti fie rusine ca generalizezi si ca jignesti niste oameni care au luat o decizie in cunostinta de cauza si au votat in consecinta.
                • 0 (6 voturi)    
                  Exact (Joi, 22 aprilie 2010, 15:33)

                  bgd [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

                  Sa-ti fie rusine Dinu Patriciu !!!
                  Greu....
        • +1 (1 vot)    
          ZISE ! (Joi, 22 aprilie 2010, 19:20)

          Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

          @ Un ofiter sovietic: Nu avem noi rusii topoare cate cozi de topor aveti voi! O deschidere in masa a dosarelor de securitate ar duce la razboi civil atat de popular era "sportul turnatoriei". Un amic spunea in gluma: Daca aveam baiat :Turnator era cea mai ceruta "meserie" Cred ca de aici se trage si lipsa unitatii romanilor din tara si diaspora! .." Multumim din inima partidului ca a facut o natie de turnatori !" KGBisti din Romania:Geamadan,vagzal Rasia !"Suspiciunea,pizma,neincrederea.Lipsa caracterelor a verticalitatii,a onoarei.DDD
      • +3 (11 voturi)    
        Chiar nu ti-e rusine? (Joi, 22 aprilie 2010, 11:49)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Sunt convins ca nu. Jignesti niste oameni care au votat exact asa cum au crezut de cuviinta. Lucrurile au fost clare si simple insa cei ca tine le-au complicat premeditat. Parlament unicameral cu cel mult 300 de parlamentari. Eficienta crescuta si costuri scazute. Ajunge cu cheltuielile nesabuite cu care cetatenii au fost obligati 20 de ani sa sustina in parlament o ceata de puturosi si imbuibati care au praduit de la buget sume imense exclusiv pentru propriile lor avantaje. Mai lasa-ma cu prostiile si aburelile tale "inteligentule" inchipuit!
      • +3 (11 voturi)    
        Stiam (Joi, 22 aprilie 2010, 11:54)

        Racnetul liberal [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Stiam ca "liberalii" si sutinatorii lor sunt niste bolsevici cu pretentii de intelectuali dar nici chiar asa. Tu esti confirmarea care intareste inca o data convingerea ca "liberalii" sunt doar niste cozi de topor care trebuie sa primeasca una drept in bot. PNL dupa 1989 (indiferent ce aripa) s-a aflat in slujba nedisimulata a lui Iliescu.
      • 0 (0 voturi)    
        Poti sa raspunzi la o intrebare? (Joi, 22 aprilie 2010, 21:06)

        Petru [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Scurta si Simpla?
        La votarea Constitutiei (impusa de tatucu Iliescu si partidul lui FSN astazi PSD) cati s-au prezentat si cati au votat-o. Cum a asigurat tovarasul Iliescu informarea corecta a Romanilor -"fara internet" - in 1990 la primele alegeri "libere"???
        Cum a fost prezentat Domnul Coposu de FSN. i.e. nu repet vorbele de rusine ale lui Ilici, cum a fost prezentat Domnul Ratiu si de ce au batut Minerii oamenii nevinovati din Bucuresti?
        Cum i-a informat tatucul tau Ilici pe "minieri" - (prin Ipod - sau din POD) pentru a gandi inainte de a actiona? Zici ca ai internet si te informezi - pai vad ca ai internet ca sa arunci cu prostii si sa uimesti lumea cu tupeul, aroganta si 'inteligentia" ta. Si nu-ti face iluzii ca PSD va mai castiga presedentia in viitorul apropiat - afl-o de la mine de pe internet si devin-o realist si nu te mai imbata cu apa rece ca "pleaca ai nostri vin ai nostri." ....
        • +1 (1 vot)    
          Nu pot. :) (Joi, 22 aprilie 2010, 23:09)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui Petru

          Domnule Petru...nu sunt PSD-ist, nu am fost si nici nu voi fi. Sunt total impotriva socialismului.
          Expresii de genul "tatucul tau Ilici" nu mi se potrivesc.
          Ce am avut de spus, am spus mai sus...nu vreau sa ma mai repet.
          Diferenta dintre mine si alte persoane anti-PSD e ca eu nu sunt orbit de ura. Pot citi sau asculta un personaj gen Iliescu fara nici o problema, iar daca sunt de acord cu el intr-o privinta sau mai multe, nu ma ascund pt ca ar fi o prostie. Daca opinia publica (inclusiv eu) il considera vinovat de o multime de lucruri...asta nu inseamna ca tot ce spune nu e adevarat sau egal cu 0. In cazul de fata sunt de acord cu un anumit paragraf...si mai sus mi-am expus parerea. Sunteti de acord, bine...nu, tot bine.
          Seara buna.
          • 0 (2 voturi)    
            Raspuns neadecvat (Joi, 22 aprilie 2010, 23:30)

            Petru [anonim] i-a raspuns lui bgd

            O.K. sa zicem ca te-ai facut si democrat "adevarat", acceptand si puncte de vedere ale unor "incomozi."

            Domnule bgd stiati ca democrat adevarat implica si a fi si un om moral?
            Asa ca indiferent cu ce idei "democratice" si pareri vine acest tovaras ilici nu prezinta interes.

            Accept raspunsul tau,
            dar este insuficient. Stai jos 4.

            Cu manie privesc in urma, dar nu cu ura.
            Nu pot fi de acord cu tine.
            La ce au facut stimabilii si bine a zis Gerorge mai sus "Ce tot il baga RFI in seama pe acest mizerabil bolsevic?"
            Si vezi filmul "Senatorul Melcilor" unde a jucat democratul vostru in mod magnific.
            Filmul e facut de FSN- FLORIN SERGIU NICOLAESCU :)
            Buona notte
  • +6 (12 voturi)    
    bunicuta... (Joi, 22 aprilie 2010, 11:26)

    Laurentiu78 [utilizator]

    asa este...parlamentul ar trebui sa fie principala institutie a democratiei (total de acord cu o republica parlamentara, in contextul in care nu pot candida si fi alesi decat cei macar cu o diploma universitara pe bune, fara cazier, si fara anchete in curs de desfasurare, fara salarii si fara imunitate.) Insa faptul ca aceasta afirmatie vine de la "domnu' presedinte" pare cel putin o ipocrizie...unde era "principala institutie a democratiei" in timpul celor 2 mandate juma' si a mineriadelor bunicutei? Sau atunci nu trebuia sa fie principala institutie?

    Ca poporul roman este tampit e clar (nu ma luati ca antinationalist dar realitatea se vede in situatia noastra de azi si in infrastructura tarii)! dar refendumul, bun sau nu, este validat! nu este vorba de nici urma de "demagogie"...daca pe 50% i-a durut in fund....atunci ii vor urma pe cei care i-a interesat. punct!

    Insa sunt de acord, ca referendumurile ar trebui mai bine pregatite, si cu dezbateri mult mai clare (din nefericire, ar fi tot inutile tinand cont de nivelul de educatie de la noi)!
    • 0 (4 voturi)    
      ahem... (Joi, 22 aprilie 2010, 11:37)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

      scuze de greseala....referendum bineinteles...
  • +7 (11 voturi)    
    cat ne mai manipuleaza? (Joi, 22 aprilie 2010, 11:27)

    suca [anonim]

    noua constitutie nu se va aplica in acest mandat al lui Basescu chiar daca se voteaza maine.

    pe cine dracu incearca asta sa sperie?

    nu se poate aplica nici actualului parlament.

    cred ca iliescu este cfel care trebuie boicotat.
    si psd a facut greseala sa te aiba inca membru.
    tu si inca cativa nemernici ce ati distrus tara asta.
  • +10 (14 voturi)    
    Bolsevicul sef (Joi, 22 aprilie 2010, 11:32)

    Bolsevicul [anonim]

    "I.I.: Ce inseamna "vocea poporului" ? Este folosita demagogic in cazul de fata. Au participat 50% din alegatori, din care jumatate s-au pronuntat pentru." Ce inseamna un parlamentar? Este pur demagocic sa credem ca parlamentarul este alesul poporului in situatia in care a obtinut intre 3000 si cel mult 20000 de voturi pentru a intra in Parlament, cu asa zisul uninominal. Toti parlamentarii adunati la un loc nu au fost votati de mai mult de 20% din alegatori. In schimb peste 50%+1 alegatori au decis Parlament Unicameral. Unde e demagogia Comunistule? Extras din ziare la alegerile parlamentare din 2008 "Horia Grama, candidatul pesedist in Covasna, a reusit sa prinda un loc la Camera Deputatilor, avand 3.045 de voturi, dar Adriana-Larisa Antipa, candidata PSD intr-un colegiu din Bucuresti, a pierdut cu 8.093 de voturi.". In concluzie Tovaruse Comunist Ilici pastreaza parerea pentru mata ca sustinatorii ;s sunt intre 4 scanduri de mult. Cei care ii mai ai in prezent le vor urma drumul in curand.
  • +6 (10 voturi)    
    da referendumul din 2007? (Joi, 22 aprilie 2010, 11:35)

    Machiavelli [anonim]

    ala cu demiterea lui Basescu? ala nu s-o facut ptr ca vi s-a nazarit voua sa va bateti putin joc de Constitutie si de Bugetul Tarii??? La referendumul ala s-au prezentat vreo 40% iar dintre aia 75% au votat NU - nu ar trebui PSD, PNL, UDMR si PRM sa plateasca nota de plata ptr un referendum ratat???
  • +6 (10 voturi)    
    e clar (Joi, 22 aprilie 2010, 11:37)

    amidona [anonim]

    daca pana si tovarasul iliescu invoca argumentul "traditiei" de pana in '46 nu ne ramane decat sa conservam aceasta anomalie si caricatura de parlament. sa nu stricam, domne fereste, traditia.
    ce daca avem legi proaste , ce daca dorm in fotolii sute de alesi pe care nu stim de ce i-am votat ? sa pastram 2 camere , sa nu intinam traditia ! sa uitam ca de fapt, in majoritatea parlamentelor bicamerale, camera superioara are un caracter onorific si formal. sa avem si noi lorzii nostri care sa ocupe fotolii parlamentare pe viata. doar nu suntem cu nimic mai prejos decat englezii !
    tovarasul iliescu a fost iritat si de uninominal. nu se facea sa candideze, sa se bata pentru cateva zeci de mii de voturi, el, care a avut masele la picioare.
    un fotoliu de senator pe viata ar fi fost mai potrivit pentru el. cum sa accepte disparitia acestei sinecuri pentru trantori politruci ? si-a dedicat viata creearii acestor suprastructuri parazitare.
  • +2 (4 voturi)    
    Ce inseamna... (Joi, 22 aprilie 2010, 11:44)

    Trojan.H [utilizator]

    "Ce inseamna vocea poporului?", tare nu?
  • +6 (10 voturi)    
    Ce boicoteaza primul bolshevik al tarii (Joi, 22 aprilie 2010, 12:18)

    oilman [anonim]

    In fond ar trebui sa avem respect fata de institutia prezidentiala - deci o sa ma abtin de la niste comentarii extrem de dure. Cu greu. Tovarasul Iliescu, crescut sub fusta marilor lideri ai bolshevismului Romanesc, educat in cele mai faine locatii de spalat creerii din moscova, ne spune: Bai tembelilor, degeaba ati votat 75% la referendum, putin ne pasa de parerea voastra dobitocilor care platiti taxe - nu trebuie sa amendam constitutia pentru ca asa vrea caciula mea de activist. Cum indrazneste eroul mineriadelor sa dea din cioc ? De ce nu se retrage la casuta din Molliere sa-si scrie memoriile, sa se bucure de amintirea zilelor de glorie cind cind repeta ca un papagal slogane comuniste despre crimele capitalistilor, cind recita citate din Lenin sau Marx, cind se inchina zilnic liderilor de la Kremlin ?
    Tovarase Iliescu, mai stai pe acasa, GATA, Ajunge !
  • +6 (10 voturi)    
    tov iliescu (Joi, 22 aprilie 2010, 12:19)

    manole emil [anonim]

    La referendum n-au participat decat niste golani.Tov. Iliescu,faceti apel la oamenii de bine ai patriei noastre si rezolvati odata situatia asta in care ne aflam!!!!!!!!!
  • +6 (10 voturi)    
    matematica lui ilici (Joi, 22 aprilie 2010, 12:28)

    Adrian [anonim]

    50% prezenta la vot si la referendul ~77% si ~80% au votat pentru .. e mai mult de 50% si bine itneles mai mult de 50% din populatie ... dar cum voi alergati cu urna pe strada in 2003 pentru referdumul legat de contitutie si de abia v-a iesit .... va roadeti unghiile
    • 0 (2 voturi)    
      Rectificare (Joi, 22 aprilie 2010, 13:57)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      rectificare mai mult d e 25% ... cat a afirmat ilici
  • -2 (2 voturi)    
    paii de ce sai reducem (Joi, 22 aprilie 2010, 12:51)

    gicu [anonim]

    pai de ce sai reducem, asa nu vom mai avea absenti, toti care cantideaza la parlament, trebuie sa fie om de valoare, far table legate de git, altfel partidul pierde. oricum , uninominalull lui tariceanu a promovat nulitatile pnl-ului in parlament. caz contret, la bistrita, pnl-istu de pe locul 3 a ajusn parlamentar, si se pare ce e unul din cei mai mari chiulangii in parlament , deconteaza cheltuieli de birou, si biroul il are la el acasa. plus ca e o nulitate absoluta- tinteanu ioan . asa ca si uninominalul ar trebui pur, cu majoritate in 2 tururi ca la presedintie, altfel ajungem iara sa calculam dupa metoda tariceanuu-= sa intre si ei, da sa intre si leprele noastre. vezi alina ghhorghiu - se pare amanta lui ludovic orban
  • +4 (4 voturi)    
    Cine sunt membrii partidului lui Ion Iliescu? (Joi, 22 aprilie 2010, 14:03)

    Dorin [anonim]

    Angajamentul cu fosta Securitate a fost semnat de Gheorghe Nichita pe data de 27 martie 1978. "Subsemnatul Nichita C. Gheorghe nascut la 15-09-’56 in Dorohoi fiul lui CONSTANTIN si MARIA, ma angajez sa sprijin organele de securitate informand in timpul util orice aspecte de competenta acestor organe. In timpul colaborarii voi dovedi sinceritate si obiectivitate in sesizarea unor stari de fapt care privesc aceste organe si voi pastra cu strictete secretul acestei colaborari. Informatiile pe care le voi furniza vor fi semnate cu numele «Mihai»", se arata in angajamentul semnat de Gheorghe Nichita.

    Informatii suplimentare: http://www.bzi.ro/primarul-nichita-a-mintit-un-oras-intreg-galerie-foto-166824
  • +1 (1 vot)    
    sa vorbeasca (Joi, 22 aprilie 2010, 16:19)

    votator [anonim]

    si nea ion, ca si el e om.
    cand era deputat in unicameralul comunist aplauda de facea basici in palme...
    a se scuti, tov. ilici !
  • 0 (0 voturi)    
    Iliescu si democratia (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 16:09)

    doru [anonim]

    Mos Tagarta asta ,care ne a lasat mostenire o pleiada de hoti si borfasi infiltrati in organismele Statului,i si permite a se lega de referendum.Pai dom Iliescovici,referendumul e modul cel mai lipsit de echivoc in aflarea vointei poporului.
    Bine ar fi ca Basescu sa utilizeze mai des acest instrument democratic,sa vedem atunci....
    Despre cel mai grav atac la democratie facut prin Curtea Constitutionala nici o vorba de la dom Iliescu.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version