S-a infiintat comisia de revizuire a Constitutiei. Ce sanse au planurile lui Basescu in Parlament si de cate voturi mai are nevoie

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Marţi, 20 aprilie 2010, 23:47 Actualitate | Politic


Afisul pentru referendum
Foto: www.basescu.ro
Referendumul privind reducerea numarului de mandate de la 471 la 300 si transformarea Parlamentului intr-unul unicameral are, teoretic, putine sanse sa treaca de comisia de revizuirea a Constitutiei, infiintata marti, si de plenul Parlamentului. Si in comisie si in Parlament, puterea are nevoie de votul a doua treimi din numarul total al senatorilor si deputatilor. Or, in comisia speciala, PDL, UDMR, grupul independentilor si minoritatile au impreuna 13 voturi, iar PSD si PNL au 12. Nici in plen, majoritatea de doua treimi nu e realizata. Cu toate cele 43 de racolari de la PNL si PSD din ultimul an, tot mai e nevoie de 56 de parlamentari.
  • Greu de crezut ca majoritatea de doua treimi, adica 314 parlamentari, va putea fi realizata rapid. Practic, fara PNL sau PSD majoritatea pentru modificarea Constitutiei nu poate fi realizata in mod realist.
Parlamentul a infiintat marti Comisia de revizuire a Constitutiei, care are sarcina sa aplice rezultatele referendumului din 2009. Alesii au evitat sa stabileasca un termen sau o data la care va trebui sa elaboreze proiectul. Cu alte cuvinte, aplicarea referendumului risca sa treneze in Parlament pe o perioada nedefinita. Cu exceptia PDL si a independentilor, nici un partid politic nu este de acord cu transformarea Parlamentului intr-un unicameral, PSD, PNL si UDMR anuntand public acest lucru.

Comisia de revizuire a Constitutiei a fost validata de catre plenul reunit al celor doua Camere si este alcatuita din 25 de membri. Conform algoritmului politic, PDL si PSD au cate opt parlamentari in comisie, PNL - patru, UDMR - doi, independentii- doi, iar minoritatile nationale un singur reprezentant.

Vot secret in comisie, sanse slabe de revizuire

PDL a propus dupa rezultatul referendumului din noiembrie 2009 constituirea unei comisii pentru revizuirea Constitutiei si trecerea la un Parlament unicameral si reducerea numarului de parlamentari. Dupa lungi negocieri si certuri, parlamentarii PSD si PNL au acceptat ca si reprezentantii independentilor sa fie acceptati in comisie, insa cu o conditie esentiala: proiectul de constitutie sa fie adoptat cu votul a doua treimi din componenta comisiei. Votul va fi secret, ceea ce va diminua sansele revizuirii, iar PDL plus UDMR si independentii nu au doua treimi, ci doar un vot in plus, fata de PSD si PNL, adica 13 la 12.

Explicatia este simpla: pentru a evita o majoritate in favoarea reprezentantilor puterii, social democratii si liberalii au acceptat infiintarea comisiei doar daca validarea proiectului de modificare a Constitutiei se va face cu doua treimi, astfel incat PSD si PNL sa aiba controlul asupra deciziilor. Dezbaterile din comisii se anunta tensionate, reprezentantii puterii fiind obligati sa tina cont de opiniile PSD si PNL.

Parlamentarii au avut grija sa nu stabileasca un termen pentru elaborarea proiectului de revizuire a Constitutiei. Astfel, in lipsa consensului, aplicarea referendumului si o eventuala modificare a Constitutiei pot stagna ani de zile in dezbaterile comisiei. Unii parlamentari admit ca aplicarea referendumului si reducerea numarului de alesi au foarte putine sanse sa fie adoptate.

Cum se pozitioneaza partidele

"Nimeni nu vrea sa-si reduca cu mana lui sansele pentru un nou mandat de parlamentar, hai sa fim seriosi. Am facut comisia ca trebuia sa o facem, pentru opinia publica. Probabil, dupa lungi discutii, vom elabora un proiect de Constitutie in consens cu toate partidele parlamentare, dar in el nu se va regasi un Parlament unicameral", a explicat un deputat.

Conform declaratiilor publice, doar PDL si reprezentantii independentilor sunt de acord cu aplicarea referendumului. Nici partenerii de guvernare ai PDL nu sunt de acord cu un Parlament unicameral, presedintele UDMR  Marko Bela declarand in nenumarate randuri ca nu considera oportuna o astfel de idee. La fel, PSD si PNL contesta ideea reducerii legislativului la o singura Camera.

Neoficial, explicatia vine tot din partea reprezentantilor partidelor parlamentare: aproape nici un partid nu are interes sa scada numarul de mandate.

Cum arata revizuirea Constitutiei in cifre
  • Reducerea numarului de parlamentari si trecerea la un Parlament cu o singura Camera implica automat revizuirea Constitutiei care se face doar cu acordul Parlamentului cu votul a doua treimi din numarul parlamentarilor, mai exact 314 senatori si deputati.
  • Conform Constitutiei, proiectul sau propunerea de revizuire trebuie adoptata de Camera Deputatilor si de Senat, cu o majoritate de cel putin doua treimi din numarul membrilor fiecarei Camere. Revizuirea este definitiva dupa aprobarea ei prin referendum, organizat in cel mult 30 de zile de la data adoptarii proiectului sau a propunerii de revizuire.
  • Actuala putere are putin peste o majoritate simpla in Parlament, nu doua treimi asa cum cere Constitutia. Chiar daca teoretic UDMR ar fi de acord cu PDL, independentii si reprezentantii minoritatilor nu ar intruni numarul necesar de voturi pentru a adopta revizuirea Constitutiei. Reprezentantii puterii  PDL - 177, UDMR - 31, Independentii - 32 si minoritatile - 18 detin mai mult de jumatate din numarul de mandate, mai exact 258.
  • Pentru a intruni numarul de mandate necesare pentru revizuirea Constitutiei, reprezentantii puterii au nevoie de 314 parlamentari din cei 471. Practic PDL, UDMR, independentii si minoritatile ar mai avea nevoie de inca 56 de mandate.
  • Pentru putere, racolarea a inca  56 de senatori si deputati pare misiune imposibila intr-un termen rezonabil, avand in vedere ca pe parcursul a unui an intreg, PSD si PNL au pierdut 43 de parlamentari. In perioada 2009-2010 noul grup al independentilor si PDL au reusit sa rupa din PSD si PNL 43 de mandate.
  • PSD a pierdut intr-un an de zile 28 de parlamentari. In 2008 dupa rezultatele alegerilor parlamentare PSD a obtinut 164 mandate si in prezent, dupa racolari are in total 136 senatori si deputati.
  • Liberalii au pierdut in aceasta perioada 15 parlamentari. PNL a castigat la alegerile din 2008 - 92 mandate si in prezent are doar  77 de mandate.
  • In schimb democrat liberalii au primit in randurile lor 10 parlamentari de la PSD si PNL crescand numarul de mandate de la 167 cat au obtinut in 2008 la alegeri la 177.
  • In prezent grupul independentilor numara 32 de senatori si deputati. La cei 32 de independenti se mai adauga un caz atipic: deputatul Mircea Irimescu demisionar din PNL a refuzat sa se afilieze grupului independentilor si sustine ca in acest moment este independent cu adevarat.
Membrii Comisiei de revizuire a Constitutiei:

PDL Daniel Buda - presedinte
        Iustin Cionca-Arghir
        Gabriel Anghelache
        Sever Voinescu
        Cornel Stirbet
        Augustin Humelnicu
        Iulian Urban
        Ion Ruset

PSD Dan Sova - vicepresedinte
        Victor Ponta
        Florin Iordache
        Valeriu Zgonea
        Aurelia Vasile
        Bogdan Ciuca
        Ioan Chelaru
        Toni Grebla

PNL Calin Popescu-Tariceanu - vicepresedinte
        Alina Gorghiu
        Ciprian Dobre
        Teodor Melescanu

UDMR Varga Attila - secretar
           Marton Arpad
       
Grupul independentilor: Eugen Nicolicea
                                         Liviu Campanu

Minoritatile nationale:    Varujan Pambuccian

Nota: In hotararea Parlamentului, nici independentii, nici PC n-au primit locuri in comisie. PDL a cedat doua locuri independentilor, iar PSD a cedat un loc catre PC.


Citeste mai multe despre   
















3510 vizualizari

  • +17 (29 voturi)    
    pai daca nu trece... (Marţi, 20 aprilie 2010, 23:58)

    stefan2008 [utilizator]

    ...atunci sa dizolve Parlamentul domle, pai ce... aia sunt mai presus de referendum?!
    • 0 (8 voturi)    
      Nu merge asa simplu (Miercuri, 21 aprilie 2010, 7:05)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      Problema dificila e ca pana la adoptarea unei noi constituii, tre' mers dupa ce prevede cea actuala. Si aia nu permite dizolvarea parlamentului asa usor.

      In cel mai rau caz revizuiarea va avea loc in urmatoarea legislatura. Daca parlamentarii PSD si PNL saboteaza revizuirea constitutiei, furnizeaza PDL-ului un argument electoral foarte puternic, de natura sa aduca si mai multe locuri in parlament PDL-ului la urmatoarele alegeri. Locurile alea in plus ar putea fi suficiente ca sa faca posibila rectificarea constitutiei in urmatoarea legislatura, chiar daca PSD si PNL vor fi impotriva.
      • +2 (8 voturi)    
        Voturi (Miercuri, 21 aprilie 2010, 10:59)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        Prietene, pe ce lume traiesti? Cum sa ia PDL-ul 75% la urmatoarele alegeri cand ei abia au luat 30% inainte de criza si inainte de guvernare?
        Gandesti catusi de putin?

        Eu propun un referendum pentru cresterea salariului minim la 2.000 Eur. Cine este pentru?
        Cum PDL-ul nu va aplica dorinta poporului propun sa-l penalizati la urmatoare alegeri.

        Tu esti unul dintre aia care au crezut ca Basescu vrea sa faca ceva? Esti simpatic. Te-a ciuruit la buzunare.
        • +1 (1 vot)    
          su eu sunt pentru referendumul tau (Joi, 22 aprilie 2010, 15:01)

          eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

          din nefericire, o sa fim mult prea multi noi doi, ca ailalti or sa intrebe cand moare capra vecinului! iar daca, prin absurd, un astfel de referendum ar fi organizat si s-ar obtine un vot majoritar "pentru", ar trebui sa cada uascr-istu ala impuitit de bokuttu, pentru a-i fi aplicate prevederile. ca asta nici legile trecute prin parlament nu le aplica!
    • -2 (6 voturi)    
      Majoritatea Base (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:53)

      G [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      Base are in Parlament majoritatea... isi dizolva proprii oameni, cand exista riscul sa nu mai obtina o noua majoritate!?!?!?

      Haha, sa vedem!
      • 0 (8 voturi)    
        crezi ca Base nu vede ce poame are in PDL? (Miercuri, 21 aprilie 2010, 9:52)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui G

        Crezi ca lui nu-i este lehamite de toti parlamantarii, inclusiv de pedelei?

        Cu ce ajuta ca-i pedeleu daca nu face nimic in Parlament?

        Inca nu am vazut o lege facuta bine de la cap la coada de catre parlamentari!
        Pana si directivele CE sunt facute bine in stadiul de proiect de guvern, dar cand sunt facute Lege de catre Parlament sunt facute varza! Caz concret - legea 200/2006. In timp ce in alte tari europene simpla inregistrare de catre un creditor a unei cereri de intrare in insolventa a debitorului, deja permite plata a maxim 3 salarii restante catre angajatii care nu au ce pune pe masa. In Romania, dragii nostrii de parlamentari au adoptat Legea 200/2006, care obliga angajatii la asteptarea luni in sir dupa o copie a hotararii judecatoresti de intrare in faliment (atentie, in faliment, nu in insolventa). Desi procedura de insolventa poate dura ani in sir, salariile restante nu se platesc pana nu se termina procedura - din cauza basinosilor din Parlament indiferent ca ar fi pedelei, penelei sau pesedei!

        Asa ca, sa fiu sincer, i-as face respiratie artificiala cu orificiul anal actualului Parlament!
    • 0 (10 voturi)    
      referendum in romania este doar o gluma proasta (Miercuri, 21 aprilie 2010, 9:50)

      george [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      credeam ca intr-un stat democratic un referendum nu se discuta ci doar se aplica rezultatele.
      Ciolanul este prea gustos pentru a fi lasat din mina ,
    • 0 (10 voturi)    
      nu te-ai prins inca ?? (Miercuri, 21 aprilie 2010, 10:10)

      stefan2011 [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      Pai, Stefane , nu te-ai prins inca: referendumul lui Bese a fost un alt trombon pentru fraieri !!
    • +2 (2 voturi)    
      ba chiar sa se desfiinteze, dom'le! (Joi, 22 aprilie 2010, 8:25)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      nu ajunge guvernu' bokuttu sa faca legi? ce-ti mai treb'e legislativ? da' ce-ti mai trebe' legislatie? oricum, tot spanchiu' face legea! "20 de ani lumiiinaaaa!!..."
  • +3 (13 voturi)    
    deputatul Buda... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 0:24)

    taranistu [utilizator]

    nu e acel deputat protestant care, in urma imensei sale experiente in Drept a propus ca bisericile greco-catolice sa fie trecute, prin lege, in posesia ortodocsilor? Nu era el ajutat el in acel demers ”justitiar” de catre marele parlamentar roman, PD-L ist bineinteles, Valeriu Tabara? Pai daca se porneste de la astfel de oameni va puteti imagina rezultatul. PD-L are probleme mari de personal...
  • 0 (14 voturi)    
    Ciuhandu despre reforma Constitutiei (Miercuri, 21 aprilie 2010, 0:40)

    taranistu [utilizator]

    “Monarhia constituţională nu a fost niciodată abolită. În Constituţia din 90 a fost ocolită, în referendumul de după aceea, din nou, nu s-a pus o întrebare concretă referitor la aceasta. Cea mai apropiată formă e republica parlamentară şi toate ţările care au ieşit din dictaturi (Italia, Germania etc), au optat pentru aceasta. Bicameralismul trebuie respectat pentru că e tradiţie românească şi apoi pentru că Senatul ar trebui să devină o cameră a regiunilor. Atunci Camera Deputaţilor ar rămâne cu preponderenţă legislativă, iar, prin Senat, regiunile şi-ar putea manifesta punctele de vedere. Împărţirea administrativă a ţării, cu o capitală puternică şi 41 de judeţe mai mult sau mai puţin slabe este depăşită şi trebuie să mergem pe ideea de regiuni. Descentralizarea trebuie să îi privească pe toţi cetăţenii, independent de etnie. Se pot configura regiunile pe criterii istorice sau pe criterii economice, dar viabile. Nu aşa cum s-a întâmplat în 1999, când s-a făcut o împărţire fără nici o conotaţie instituţională. De asemenea, cred că dacă rămân judeţele ca unităţi subordonate regiunilor, municipiile capitale de judeţ trebuie să aibă statutul judeţelor. În Timiş, Timişoara e locomotiva judeţului şi are un buget de două ori jumate mai mare ca judeţul şi nu e normal să fie subordonată judeţului. În Ungaria, de exemplu, nu se întâmplă aşa. La noi, existând o subordonare, cei subordonaţi pot fi constrânşi să se supună. Apoi, depolitizarea administraţiei e esenţială. Ce se întâmplă acum e ca pe vremea comunistă. Politizarea activităţii prefecţilor, totodată, mi se pare de-a dreptul imorală, câtă vreme ne-am angajat la UE ca prefecţii să fie înalţi funcţionari de stat, ca în Franţa, Italia, care să fie aleşi pentru competenţă, şi nu pentru obedienţă.Desfiinţarea Curţii Constituţionale mi se pare o necesitate. Ţara e acum condusă fie de CC, fie de DNA, fie de CSAT. Ultimele două sunt în mâna lui Băsescu, iar CC este o structură complet depăşită şi i s-a dovedit ineficienta.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu chiar asa (Miercuri, 21 aprilie 2010, 7:22)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui taranistu

      Afirmatia ca parlamentul bicamelal e o traditie romaneasca eu nu prea o pot justifica. Romania are o tradtiei parlamentara dupa parerea mea mult prea scurta. In plus, pe mine ma preocupa mai mult criteriul de eficienta decat cel de respectare a traditiei. Ideea celor doua camere a fost de la bun inceput cea de atribuire de sarcini diferite. Dar s-a dovedit ca in fapt cele doua camere fac de fapt acelasi lucru. Asa ca dpv al eficientei e nejustificat sa avem doua camere.

      Ideea cu regiunile mi se pare nejustificata in RO. Spre comparatie, parlamentul german e bicameral, si organizat exact pe acelasi principiu, anume ca una dintre camere sa permita contributia land-urilor din federatie la procesul legislativ - cam ce zice Ciuhandu ca ar trebui sa fie la noi senatul pentru regiuni. Dar pe de-o parte asta merge in Germania, unde fiecare land are propriul sistem de drept, executiv si legislativ, pe de alta parte transformarea Romaniei in stat federal, unde regiunile sunt mult mai puternice si independente decat o prevede actualul sistem de regionalizare, e o chestie la care dupa parerea mea majoritatea covarsitoare a romanilor s-ar opune - majoritatea dintre noi inca suntem constienti ca a fost o lupta grea si lunga pana sa ajungem sa avem o tara a noastra, una singura, ca sa ne apucam acuma sa o federalizam.

      Iar, dupa parerea mea, si dupa afirmatiile celor ce au facut la vremea aia regionalizarea, impartirea pe regiuni a fost facuta pe criterii economice juste - criterii care dupa parerea mea sunt singurele care se pot aplica, in conditiile din Romania. Nu vad nici un sens intr-o imparteala pe criterii istorice, si consider de-a dreptul periculoasa o imparteala pe criterii etnice.
    • +2 (2 voturi)    
      (continuare) (Miercuri, 21 aprilie 2010, 7:26)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui taranistu

      Iar, afirmatia cum ca CC ar trebui desfiintata mi se pare complet aberanta. Principiul separarii puterilor in stat, la o analiza mai atenta, se dovedeste a fi utopic, daca e interpretat in mod strict. Nu se poate ca justitia, legislativul si executivul sa functioneze in completa izolare intre ele. Ceea ce se poate face insa, e o separare cat mai clara a atributiilor, si asigurarea unor parghii de control - cat mai slabe, si cat mai echilibrate - intre cele trei sisteme. In ideea asta, institutii gen CC si ANI sunt o necesitate, fiind cam singura parghie de control a justitie fata de legislativ. In plus, dupa parerea mea, in ultimii ani CC da semne ca incepe sa functioneze - sper ca recenta decizie (cu motivatia inca nepublicata, am impresia) de neconstitutionalitate a unor articole din legea care reglementeaza functionarea ANI sa fie doar o balba peste care se va trece.
    • +4 (4 voturi)    
      regionalizare (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:15)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      Nu stiu de va mai amintiti, dar pe vremea lui Nastase, niste profesori universitari din Cluj au avut tupeu si-au facut un raport pertinent despre Regionalizare.
      Guvernul a bagat mascatii peste ei!
      E bine sa nu uitam in ce tzara traim.
  • +7 (15 voturi)    
    inca o Revolutie! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 0:44)

    I [utilizator]

    si schimbam tot
    • +1 (3 voturi)    
      Romanii trebuie sa se descurce cu ce au (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:00)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui I

      Vrei sa faci treaba?; pleci de la resursele pe care le ai si le folosesti in directia dorita de tine. Politicienii romani sunt usor de ghidonat daca-i iei unul cate unul.

      Cine nu stie de unde se apuca treaba si n-are o tinta finala propune schimbari sa-si acopere incompetenta. Si tinta asta cu schimbarea Constitutiei a devenit una falsa; in politica, si nu numai, daca te ia gura pe dinainte si iti expui pe sleau planurile te trezesti numai cu bete-n roate.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:54)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui I

      Toate revolutiile din istorie au distrus foarte mult inainte sa construiasca ceva. Dupa revolutia din 1989 a luat mai bine de 10 ani PIB-ului Romaniei sa ajunga la valoarea dinainte, iar agricultura inca nu si-a revenit.


      Problema modificarii constitutiei in acest caz poate sa fie rezolvata mult mai simplu, pe cale democratica: cei care au votat pentru sistem unicameral la referendum ar trebui sa penalizeze la vot partidele care se opun acestui sistem in Parlament.
    • -1 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 9:12)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui I

      Crezi?! Incep sa cred ca nu asta e solutia...
  • +2 (6 voturi)    
    Revizuirea (Miercuri, 21 aprilie 2010, 7:17)

    doru [anonim]

    Daca Parlamentul i si permite sa ignore vointa electoratului , exprimata fara echivoc prin referendum,acesta trebuie dizolvat.
    La cita consideratie au actualii parlamentari in popor acum,nimeni nu sa i plinga.
    Poate reusim pina la urma a avea un for legislativ mai responsabil si competent.De astia ne am lamurit.
    Dom Presedinte,la treaba.....va rugam.
  • +2 (6 voturi)    
    mai e tara noastra ... sau ?! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 7:37)

    nelu [anonim]

    Romania se afla sub dictatura retelelor si a nodului gordian, pe care nici macar referendumul nu mai poate sa il desfaca; ce sa spun, daca vointa poporului nu e lege pentru alesi, atunci ... asta spune multe lucruri despre tara in care traim!
  • -1 (1 vot)    
    Să schimbăm tot, dar să nu se modifice nimic! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:06)

    Wasile [utilizator]

    Da, scuturăm totul din loc, ca să reașezăm corect și eficient. Cu două condiții:
    - să nu se scuture nimic
  • +1 (7 voturi)    
    Eu nu inteleg (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:41)

    Lucian_Mares [utilizator]

    care mai este valoare unui referendum (vocea poporului) daca tot parlamentul decide. E
    • +3 (5 voturi)    
      intrebare pertinenta... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 9:59)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

      nu stiu de ce ai primit minus...
      democratia, mai mult sau mai putin este definita ca o dictatura a majoritatii, vocea poporului...Daca referendumul nu trece, atunci automat, am admite ca nu suntem o democratie (asa incipienta si originala cum suntem)! In cazul asta eu nu as vedea nici o problema ca niste colonei sa se duca peste ei (nu e posibil, dar nerespectarea unui refendum ar trebui automat sa ne scoata din UE cel putin!). Parlamentul in cazul in care nu aplica referdumul, admite ca conduce dupa propriile interese si nu cele ale boborului. In acest din urma caz, intr-o democratie functionala...parlamentul respectiv ar fi intr-un mod sau altul tras la raspundere!
    • -1 (3 voturi)    
      Valoarea referendumului (Miercuri, 21 aprilie 2010, 11:18)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

      este exact cea dovedita....un mare fas, dar care l-a ajutat pe iubitul conducator sa-si duca planul la capat: un nou mandat.

      Intr-o democratie, Parlamentul decide. Referendumul e exact cum scrie in Constitutie:consultativ!!!

      In ultimul timp in Romania, doar Guvernul decide; prin ordonante neconstitutionale, dar asta e alta discutie.

      Care crezi tu c-ar fi rezultatul unui referendum care s-ar organiza duminica iar intrebarea ar fi:
      "Vreti sa eliminam TOATE taxele si impozitele din Romania?"
      sau
      "Vreti sa reducem cu 90% salariile judecatorilor/parlamentarilor din Romania?"
      Eu cred ca va "trece" cu peste 90%.
      Ar trebui "vocea poporului" respectata chiar in orice situatie?

      Daca tu inca esti de parere ca referendumul a fost bine intentionat si nu a avut niciun substrat atunci:
      DE CE nu propune iubitul conducator un referendum prin care sa intrebe boborul:
      "Dragi concetateni, sunteti de acord ca statul sa construiasca 2000km de autostrada pe an cu banii pe care-i platiti pe accize la carburant, taxe de poluare, impozite, rovignete, draci laci?"

      Iar apoi sa implementeze fara echivoc rezultatul referendumului, ca doar e vocea poporului don'le care trebe respectata.
      • 0 (2 voturi)    
        Basescu cere reforma - Opozitia rezista (Miercuri, 21 aprilie 2010, 12:17)

        zexe [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Catalin Voicu mai este senator al Parlamentului Romaniei?
        Baieti, problema nu a fost, nu e si nici nu va fi cu vointa populara exprimata prin vot, lucru care reprezinta esenta democratiei oriunde in lume. Structura Parlamentuluyi este una profund corupta, chiar daca si ea este rezultatul votului popular.
        Rezistenta la schimbare a acestor structuri va fi mare si probabil ca vor reusi sa isi pastreze si pensiile "speciale" si privilegiile votate de ei insisi, etc.
        Daca nici procentul zdrobitor obtinut la referendum pentru reforma aparatului de stat si a constitutiei nu poate schimba aceste structuri, suntem pierduti.
  • +2 (4 voturi)    
    Dar noi, poporul,... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:48)

    Rescatorul [anonim]

    chiar nu avem niciun drept? De ce nu putem retrage sprijinul acelor parlamentari trimisi de noi in parlament si care nu ne mai reprezinta?
    In privinta monarhiei, ar putea fi o solutie, dar numai daca am numi rege pe printul Paul de Romania su pe Otto de Habsburg. In niciun caz pe fripturistii care mai reprezinta cu rusine casa de Hohenzolern, in frunte cu Mihai si Radu Duda.
    • +2 (2 voturi)    
      Noi, poporul (Miercuri, 21 aprilie 2010, 11:33)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      noi, poporul PUTEM retrage srpijinul acelor parlamentari odata la 4 ani.
      Asta in cazul in care nu ne-ar iesi ochii din cap pentru in kil de faina si un mic.

      Avem parlamentarii pe care i-am votat, pe care-i meritam si daca ma uit bine in jur, acestia ne si reprezinta foarte bine.

      Cat despre batranul tata Paul sau Otto de Habsburg......scuteste-ne!
  • -1 (1 vot)    
    inca o comisie (Miercuri, 21 aprilie 2010, 8:57)

    Duiliu [anonim]

    Oare asta era prioritatea acestui moment ? Va pregatiti sa desfiintati 80.000 de locuri in sistemul bugetar si nici de cum nu va preocupa modul injositor, umilitor in care e tratat cetateanul de rand indiferent la ce institutie a statului apeleaza. Vechile sintagme : " n-avem", hai vin-o maine", "mai poftiti pe la noi", " stati sa vad cand am timp liber", "ah, imi pun sanatastea in pericol, daca va rezolv problema", mai sunt la moda si azi, dar dupa ce ai stat 3-4 ore la coada, in picioare, inghesuit in arome pestilentiale. Le cereti acestor oameni, atatia cati or fi, eforturi supraomenesti si ii comparati cu functionarii din alte societati in care tu, cetatean oarecare, stai acasa in fata PC-ului in pijama, transmiti beneficiarului ce ai de transmis si este valabil, iar tu primesti acasa pe acelasi PC acte doveditoare si raspunsuri la petitii perfect valabile, cu care te poti deplasa unde doresti si sa rezolvi tot ceea ce iti trebuie. Mare pacat ca va pierdeti timpul cu prostii si nu va preocupa absolut de loc ceea ce il doare pe cetatean.
    • 0 (2 voturi)    
      Tocmai asta-i ideea (Miercuri, 21 aprilie 2010, 11:35)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Duiliu

      Sa arunce cu petarde din astea, pentru a distrage atentia de la cei 80.000 sau 100.000 de disponibilizari si de la alte MULTE probleme din societatea romaneasca!!!
  • -1 (1 vot)    
    De ce nu 299.99 (Miercuri, 21 aprilie 2010, 9:43)

    Mihai [anonim]

    ...si 300 ca sa aiba si marketing.
    Ma bucur ca se taraganeaza modificarea constitutiei findca asa cum e obiceiul la noi o sa se faca numai magarii si portite de scapare in purul stil romanesc.
    Si ar trebui sa dureze ceva timp, sa fie facut public fiecare articol care se modifica sa stim si noi ce s-a modificat si sa nu mergem la vot fara a avea habar ce votam mai ales daca primesti si ceva stimulente.
    Iar teapa cu marea economie facuta in urma reducerii numarului de parlamentari nu prea tine, sa nu uitam ca presedintele are acelasi buget cat o camera a parlamentului si aia sunt vreo 200.
  • -1 (1 vot)    
    se vede (Miercuri, 21 aprilie 2010, 10:42)

    sabo [utilizator]

    treaba ca nici cine aorganizat referendumul nu credea in el..ci doar ac sa aiba motive electorale..in rest..discutii si iar vorbe goale..si asa va fi mereu..
    ce tiganeala ineficienta!!
    ...Nu avem conducator ..nu avem,..unde sunteti mai valorilor..la Rosia Montana in mina!??
  • +2 (2 voturi)    
    strict la dispozitiile actualei Constitutii..... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 11:26)

    capatu` satului [anonim]

    efectele referendumului, trebuie realizate in actuala legislatura.......
    mare parte din jurnalisti, si formatorii de opinie de la tembeliziuni, acrediteaza ipoteza ca referendumu` n`are nici un efect, acest rationament pleca de la o premisa gresita, si anume aceea ca reviziuirea Constitutiei poate avea loc doar in forma prevazuta de art. 150 -152 din legea fundamentala;
    acesta ipoteza este gresita pt. ca nu doreste interpretarea legii fundamentale plecand de la toate dispozitiile cuprinse in ea si nu de la 3 articole;
    avand in vedere ca la referendumul propus de fostul si actualul presedinte al republicii, si care a fost validat de Curtea Constitutionala, nu s-a urmat procedura prevazuta de art. 150- 152, rezulta ca sunt incidente dispozitiile art. 2 alin. 1 ultima ipoteza din legea fundamentala - aceasta concluzie rezulta si din luarile de pozitie publica ale judecatorilor Curtii Constitutionale exprimate imediat dupa validarea referendumului......
    in concluzie, luand in considerare caracterul hotararii Curtii Constitutionale de validare a referendumului, si care produce efecte numai pt. viitor, rezulta ca actuala legislatura este obligata sa modifice legea fundamentala dupa vointa poporului.....
    daca parlamentu` din actuala legislatura nu modifica legea suprema dupa vointa poporului, insemna ca toate actele juridice emise de parlamentu` din viitoarea legislatura sunt lovite de nulitate, nulitate rezultata din nerespectarea vointei suverane a poporului...., viitorul parlament nu va mai putea fi legal constituit....ilegalitatea constituirii rezulta din decizia Curtii Constitutionale de validare a rezultatelor referendumului si corelarea acestei decizii cu dispozitiile art. 2 alin. 1 ultima ipoteza din legea fundamentala.....
    oricum, se va produce un blocaj la momentul viitorelor alegeri parlamentare, oricine poate sesiza Curtea Constitutionala privitor la nelegalitatea viitoarelor legi electorale sau al actualei legi....
  • -1 (1 vot)    
    Titlul articolului este tendentios. (Miercuri, 21 aprilie 2010, 12:15)

    mircea [anonim]

    Din cate stiu,a fost un referendum votat cu o majoritate covarsitoare.Reporterul ,nu stie?Deci este vointa populara,iar reporteri care iau in deradere vointa populara se gaseau din plin in perioada comunista.Ne mai miram de ce sunt atatea lucruri aiurea in Romania,daca si reporteri HotNews care pareau mai seriosi,sau alaturat realitatea tv si antene in ponegrirea poporului roman si distragerea atentiei de la rezultatele referendumului.Sa-i fie rusine reporterului.
  • -1 (1 vot)    
    Sa nu uiti, Darie... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 13:55)

    Danon [anonim]

    ... m-ai pacalit o data, e vina ta. M-ai pacalit de doua ori, e vina mea.

    Cei care au tupeul sa-si bata joc de vointa poporului exprimata printr-un referendum si apoi or sa vina sa ne ceara votul pentru a fi alesi "ca sa ne reprezinte" ar trebui sa stie asta.

    La urmatoarele alegeri, inainte de a ne aminti de orice altceva, de mutre simpatice si antipatice, de bere si mici, de doctrine si populisme, de aceasta clipa tragica pentru democratia Made in Romania ar trebui sa ne aducem aminte.

    Sau poate suntem un popor care merita pacalit ad vitam aeternam? Poate Ana Blandiana a avut dreptate si noi suntem intr-adevar un popor vegetal.
  • +1 (1 vot)    
    si totusi (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:45)

    d [anonim]

    Cred ca va grabiti catre dictatura baieti. mai usurel cu referendumul ca uninominalul n-a trecut de el si n-ati mai protestat atat. asa ca...poate si cei peste 50% (care n-au votat sau au votat impotriva) trebuie sa fie reprezentati.
  • -1 (1 vot)    
    Parlamentarii de orice culoare politica (Miercuri, 21 aprilie 2010, 20:58)

    ticuta2IV1940 [utilizator]

    "TREZITI-VA"! nu va ajunge cat ati dormit pana acum?,a venit timpul sa reflectati la suferintele acestui popor(mai
    putin cei imbogatiti,fraudulos, peste noapte ) care s-a adancit in saracie,datorita iresponsabilitatii voastre atunci cand nu adoptati o lege importanta pt dezvoltarea
    economica(datorita orgoliilor dintre partide ce v-au stapanit) si atunci cand adoptati f. repede legi ce va avantajeaza pe voi in obtinerea unor drepturi, sau avantajeaza afacerile voastre.Daca Constitutia nu va fi modificata conf. necesitatilor actuale ale societatii romanesti,exista riscul intoarcerii in timp .
  • +1 (1 vot)    
    inapoi, la "marea adunatura nationala" (Joi, 22 aprilie 2010, 8:29)

    eeeuuuu [utilizator]

    intrebarea e: dupa schimbarea constitutiei avem o alta republica? sau gasim alte subterfugii juridice pentru inca doua candidaturi ale spanchiului, cel putin? oricum "glorie eterna marelui carmaci"!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version