Propunere legislativa: parlamentarii chiulangii si-ar putea pierde mandatul

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:12 Actualitate | Politic


Senatorul democrat-liberal Iulian Urban a inaintat Biroului Permanent al acestei camere parlamentare o propunere legislativa ce prevede ca parlamentarii care vor absenta de la lucrari sa ramana fara mandat, anunta Agerpres.

Proiectul de modificare a Statutului deputatilor si senatorilor prevede de la sanctiuni financiare, respectiv reducerea indemnizatiei si a sumei forfetare, pana la pierderea mandatului pentru parlamentarii care absenteaza masiv de la activitatile legislative.

Documentul propune ca "absentarea nemotivata la peste 25% din sedintele de plen si cele ale comisiilor permanente ale Camerei, in cadrul unei sesiuni parlamentare, sa se sanctioneze cu retragerea dreptului de a lua cuvantul in plen, precum si cu reducerea la jumatate a indemnizatiei de parlamentar si a sumei forfetare pentru urmatoarea sesiune parlamentara. Absentarea nemotivata la peste 50% din sedintele de plen si de la cele ale comisiilor permanente ale Camerei in cadrul unei sesiuni parlamentare genereaza pierderea mandatului de parlamentar".

Aceste abateri ar urma sa fie constatate de Comisia juridica, "la sesizarea unui grup parlamentar ori la sesizarea personala a unui deputat sau senator".

Senatorul democrat-liberal isi motiveaza propunerea prin faptul ca "in ultima perioada, o serie de parlamentari absenteaza nemotivat de la lucrarile Senatului sau ale Camerei Deputatilor, generand imposibilitatea derularii in bune conditii a activitatii de legiferare".

El mai sustine ca "sunt parlamentari care, de la data primirii mandatului si pana la terminarea acestuia, ajung sa participe la foarte putine sedinte, deruland activitati extra-parlamentare sau in interes personal si uitand practic scopul pentru care au fost alesi".


Citeste mai multe despre   


















1159 vizualizari

  • +21 (21 voturi)    
    in sfarsit (Miercuri, 14 aprilie 2010, 12:38)

    nemo [anonim]

    este o initiativa laudabila! nu stiu daca e legala ! intrebarea este: cine va vota o lege de acest fel?
    • +7 (9 voturi)    
      Crin sigur voteaza (Miercuri, 14 aprilie 2010, 12:58)

      CalinFile de poveste [anonim] i-a raspuns lui nemo

      ca el e cuminte si nu chiuleste.
      • -5 (7 voturi)    
        Documentare (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:59)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui CalinFile de poveste

        Nu ar strica sa te documentezi inainte de a comenta. Daca nu e prezent in plen la votul unor legi de 2 lei nu inseamna ca e absent din parlament. Parlamentul nu se rezuma la votul in plen ci si la lucrul in comisii si altele.
        Nici eu n-as vota multe legi date de Boc, asta nu inseamna ca nu ma intereseaza.

        Asa l o prima vedere as zice ca esti frecator de menta dar fiindca nu te cunosc si nu am unde sa ma documentez despre tine nu voi face asemenea afirmatii. Daca insa te-as gasi pe undeva si as putea sa-ti evaluez activitatea ar fi altceva.

        Uite de exemplu mie mi se pare mult mai grav faptul ca Roberta Anastase are o prezenta de 20% la vot in camera deputatilor in sesiunea septembrie decembrie. 2009. Tie cum ti se pare?
    • +4 (4 voturi)    
      Cum să nu fie legală? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:45)

      ha [anonim] i-a raspuns lui nemo

      Eu dacă nu mă prezint la serviciu 3 zile nemotivat, firma îmi poate desface contractul de muncă instant. Până şi la şcoală eşti exmatriculat pentru un număr de absenţe.... a trecut de mult vremea şcolii, nu mai ştiu câte.

      Parlamentarii cu atât mai mult trebuie să fie prezenţi la lucru. Bineînţeles, când nu au vizite în teren... Ar trebui totuşi reglementate şi numărul de ore petrecute în teren... ca atunci o să-i văd toată ziua.
    • 0 (0 voturi)    
      curat neconstitutional, monser ! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:19)

      io [anonim] i-a raspuns lui nemo

      Constitutia zice:
      - art.69 :
      "(1) În exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului.
      (2) Orice mandat imperativ este nul."
      - art. 70 (2):
      "Calitatea de deputat sau de senator încetează la data întrunirii legale a Camerelor nou alese sau în caz de demisie, de pierdere a drepturilor electorale, de incompatibilitate ori de deces."
      deci, chiulangita unde o bagam?
      demisie nu-i, incompatibilitate nu-i, deces nici atit, deci am putea incadra chiulangita cel mult la pierdere a drepturilor electorale.
      sa vedem ce zice Constitutia despre drepturile electorale:
      art.37 (1):
      "Au dreptul de a fi aleşi cetăţenii cu drept de vot care îndeplinesc condiţiile prevăzute în articolul 16 alineatul (3), dacă nu le este interzisă asocierea în partide politice, potrivit articolului 40 alineatul (3). "
      adica:
      art.16 (3):
      "Funcţiile şi demnităţile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condiţiile legii, de persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară. Statul român garantează egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi pentru ocuparea acestor funcţii şi demnităţi."
      art.40 (3):
      "Nu pot face parte din partide politice judecătorii Curţii Constituţionale, avocaţii poporului, magistraţii, membrii activi ai armatei, poliţiştii şi alte categorii de funcţionari publici stabilite prin lege organică. "

      bun, deci am stabilit: chiulangita nu atrage pierderea drepturilor electorale.
      deci nu poate fi retras mandatul unui parlamentar pe motive din astea puerile.

      mi-e rusine ca indivizi ca asta, cu toata pregatirea lor juridica, fac parte din Comisia de specialitate.
      despre initiativele legislative, ce sa zic: mult zgomot pentru nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        exact (Joi, 15 aprilie 2010, 8:57)

        nemo [anonim] i-a raspuns lui io

        exact la asta ma gandeam si eu, chiar daca nu am nimic in comun cu juridicul!
      • 0 (0 voturi)    
        ba da (Joi, 15 aprilie 2010, 12:37)

        suca [anonim] i-a raspuns lui io

        cand esti dat afara de la servici pentru absente nemotivate se cheama ca esti incompatibil cu postul pe care-l ai.

        adica cum, daca eu ii pun stampila intr-o duminica, el are voie sa faca ce vrea timp de 4 ani si sa nu poata fi tras la raspundere?

        si pana la urma e treaba lui sa o rezolve legal. probelma este alta. initiativa este buna.

        prea multe legi stau sau se adopta tacit pt ca nu au numarul necesar de parlamentari in sala.
  • +9 (9 voturi)    
    Problema care e? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 12:53)

    Adrian [anonim]

    Oricum ei au tot felul de motivari pentru absente.
    Sa fim seriosi. Un elev isi motiveaza absente cu carul.

    Propunerea are un scop onest dar daca nu sunt reglementate clar activitatile pentru care se poate absenta chiar si prezenta la Antene si Realitatea poate fii o scuza pt ei ... informeaza populatia :))
    • +1 (1 vot)    
      Pai sa se duca la Antene mai pe seara (Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:30)

      maolina [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      ca nu lucreaza 24/24.Apoi cica se mai duc in teritoriu(sa-i cautam cu politia ca pe bolnavii fraudulosi),dar sunt o gramada de parlamentari care nici nu stiu cum arata circumscriptia lor.Iar absenta,ca peste tot in lumea civilizata ,este justificata doar de boala sau de deplasare in interes de servici
    • 0 (0 voturi)    
      Pai sa se duca la Antene mai pe seara (Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:30)

      maolina [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      ca nu lucreaza 24/24.Apoi cica se mai duc in teritoriu(sa-i cautam cu politia ca pe bolnavii fraudulosi),dar sunt o gramada de parlamentari care nici nu stiu cum arata circumscriptia lor.Iar absenta,ca peste tot in lumea civilizata ,este justificata doar de boala sau de deplasare in interes de servici
  • -23 (27 voturi)    
    Parlamentarul nastrusnic.... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:19)

    TED [anonim]

    Cum a ajuns asta in parlament...nu l-a vazut nimeni...se intrece pe el insasi la propuneri ciudate..
    Nu tine cont de nimic...ii da inainte...
    Cred ca trebuie trimis la un doctor...consultat...si acasa ca e obosit...
    • +16 (18 voturi)    
      Crin, tu esti? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 12:29)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui TED

      iar stai acasa pe Internet in loc sa vii la servici, Crinutzule?

      Daca trece legea lui Mr.Urban care pedepseste chiulul ramai fara job...he he.
      • 0 (0 voturi)    
        Railor! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 19:41)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

        .....
    • +14 (14 voturi)    
      nici mie nu-mi place individul (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:25)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui TED

      in special ca intr-o perioada facea spam ordinar.

      dar aceasta initiativa e buna pentru parlamentul nostru. nu conteaza din partea cuui vine.
      cand ai un servici la 3 absente nemotivate esti trimis acasa. si ei sunt niste angajati pana la urma.

      eu sunt de acord cu propunerea. problema este ca n-o sa treaca de comisii unde pnl si psd sunt fruntasii ciulangiilor.

      si cred ca stie si urban ca nu trece. :)
      • -8 (10 voturi)    
        Nu ai dreptate.... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:55)

        TED [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        Vreau sa intelegi si tu....numai cei care au ales un parlamentar il trimit acasa...si nu asa cum avem noi chef...
        Asta nu e chiar un servici...sau nu ar trebui sa fie....
        Eu nu ma omor in general dupa politicieni...si nu am fost niciodata in nici un partid...
        Dar hai sa nu fim toti "sariti"...
        • +2 (4 voturi)    
          Porpunerea e corecta (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:27)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui TED

          Chiar si demnitari fiind, au obligatia de a veni la servici, ca orice angajat din lume. Mi se pare aberant ca un parlamentar precum Crin Antonescu (si nu am ceva cu el personal, doar il dau de exemplu pt ca e caz notoriu) sa fie platit de statul roman (si aici ma refer la salariu + chirie + diurne + deplasari + birun in circumscriptie + masina + alte sporuri si avantaje) ca sa vina la parlament in proportie de 5%.
          Pai atunci de ce s-a mai facut parlamentar? Ca sa ia niste bani degeaba?
          • -3 (3 voturi)    
            E greu asa-i? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:21)

            Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

            E greu sa intelegi cifrele asa-i? De unde si pana unde ai scos tu ca vine in proportie de 5% la parlament?

            Prietene, procentul ala e pentru votul in plen. La ce legi da Boc nici eu n-as vota. Asta nu inseamna ca nu sunt la parlament. Munca unui parlamentar nu se rezuma la votare in plen. Mai sunt si comisii si altele, dar ce sa ceri unor creiere spalate de conducatorul si partidul care se vrea unic. Toti sunt ticalosi mai putin ei.

            Ia consulta matale prezenta Robertei anastase la votul in plen si la comisii, sau a liderului deputatilor PDL si spune-ne la ce concluzie ai ajuns.
            • +2 (2 voturi)    
              Nu vot, prezenta semnata (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:56)

              Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

              Am vazut cu totii cum parlamentarii se semneaza intre ei in listele de prezenta (singura modalitate de a justifica indemnizatia pentru ziua respectiva)...

              Despre vot nu mai vorbim, ca isi paseaza cartelele de vot de la unul la altul si le folosesc in cel mai nesimtit mod, la vedere...

              Au dat o gramada de bani pe niste dispozitive de vot care nu au niciun rost, atat vreme cat, teoretic, un singur om poate vota pentru un grup parlamentar intreg, introducand cartelele si apasand butoanele...

              Eu intru la locul de munca prin tastarea un cod si scanarea amprentei digitale, folosindu-se un dispozitiv de 50 $. N-ar fi utile si la Parlament ca sa voteze doar cine e prezent ?
            • +1 (1 vot)    
              Sau in loc de condica de prezenta (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:07)

              Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

              Eventual sa se marcheze intrarea si iesirea din cladire cu scanarea amprentei, sa vedem cine-si taie un deget si il da colegului ca sa apara prezent...
    • +10 (10 voturi)    
      parlamentarul huta-huta. (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:27)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui TED

      Daca in propunerile privind circulatia ,a fost hilar,in chestia asta cu parlamentarii subscriu.Parlamentarii care lipsesc sau dorm prin parlament trebuie sanctionati intr-un fel.
    • +9 (9 voturi)    
      Tu esti sau te faci? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:27)

      theseeker [anonim] i-a raspuns lui TED

      Cred ca Iulian Urban este unul dintre cei mai deschisi si de bun simt parlamentari. Consider initiativa una f buna!
    • +5 (7 voturi)    
      tu ... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:33)

      sami [utilizator] i-a raspuns lui TED

      si vulpea care nu ajungea la struguri...sunteti frati???
      Mie asa imi pare!

      Iar acum fara nici un fel de partizanat, Urban este unul dintre putinii alesi care-si isi fac treaba...Poate nu straluceste, dar macar incearca.
    • +13 (15 voturi)    
      CORECT (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:39)

      cris [anonim] i-a raspuns lui TED

      Daca un angajat lipseste de la serviciu nemotivat mai mult de 3 zile i se desface caontractul de munca.
      desigur ca nu primeste nici bani pe zilele lipsa.
      In schimb un parlamentar e spidi conzales in acelasi timp este profesor univarsitar in IASI, parlamentar in Bucuresti si mai face parte din 7-8 consilii administrative. Primeste salariu de la toate institutiile mentionate pentru munca ne(prestata). La sfarsit de luna sponsorizeaza partidul cu 70% din venituri.
      O reteta de succes in politica Romaneasca
    • +4 (6 voturi)    
      Asa o fi ... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:44)

      neaosh [utilizator] i-a raspuns lui TED

      ... numai ca are dreptate !
      Tu, eu sau orice alt muritor de rand, daca lipseste de la serviciu, i se desface contractul de munca si este concediat. Parlamentarii nu sunt angajatii cetatenilor ?
      Foarte buna initiativa, numai ca nu se va aproba aceasta propunere ........
    • +5 (5 voturi)    
      Hai....noroc (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:06)

      Crapu' [anonim] i-a raspuns lui TED

      -Chestia cu retragerea dreaptului de a lua cuvintul ar venii ca o binefacere pentru unii dintre ei, care chiar daca iau o singura data cuvintul, la doi ani cel putin, spun numai timpenii.
      -Reducerea indemnizatiei...frectie la un picior de lemn de corcodus. Au alte surse de subzistenta mult mai consistente decit amaritul salariu de parlamentar.
      -"Exmatricularea" din parlament, care, ipotetic, va fi aprobata, nu se va pune niciodata in practica.
      De ce?
      Fiindca traim in Romania.
      Iar acum, cit de nastrusnic sau nu este Iulian Urban, afla Ted ca propunerea lui chiar daca este PDL-ist, mie mi se pare de bun simt.
      Cred ca ai comentat fiind foarte obosit...sau poate asa te-ai nascut.
      S'auzim numai de bine.
  • +9 (9 voturi)    
    Cine stie? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:23)

    ion ionescu [anonim]

    Oare lui Catalin Voicu ii merge inainte salariul de senator? I-l trimit la arest?
  • +8 (8 voturi)    
    @ted (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:26)

    marco [anonim]

    ce ar fi ca mergi tu la doctor ... pshihiatru?
    mie mi se pare o propunere buna.
  • +8 (8 voturi)    
    Unde este ciudatenia propunerii ?! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:32)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Daca a fost ales, sa lucreze acolo in interesul celor care l-au trimis in Parlament, ca doar nu a primit ordin ca la armata.

    Chiar si pentru adversarii lui Urban este greu sa gaseasca o replica la afirmatia privind chiulangiii: "... sunt parlamentari care, de la data primirii mandatului si pana la terminarea acestuia, ajung sa participe la foarte putine sedinte, deruland activitati extra-parlamentare sau in interes personal si uitand practic scopul pentru care au fost alesi".

    Nu are dreptate ? Cred ca, in ciuda stangaciilor unor propuneri, este unul din putinii care pune degetul pe "ranile" din Parlament. Si asta deranjeaza foarte tare pe cei vizati, dar aduc o unda de speranta pentru alegatori.
  • +9 (9 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:32)

    Gheorghita Teodoru [anonim]

    Propun ca retragerile de la lucrarile parlamentului sau de la vot sa se considere tot absenta nemotivata.
  • +10 (10 voturi)    
    Buna idee ! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:32)

    DROID04 [anonim]

    Complet de acord.
    Jobul unui parlamentar ales este sa participe la sedinte, sa dezbata legi, sa propuna modificari, etc.
    Pozele alea cu unii dintre alesii nostrii care se uita la filme, dorm cu capul pe masa, fie pur si simplu nu sunt prezenti, trebuie sanctionate.
    In sfarsit un senator cu tupeu care chiar vrea sa faca ceva bun. Stiu ca nu o sa reuseasca, dar poate se trezesc si altii....
  • +6 (6 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:37)

    Mihai [anonim]

    Daca parlamentarul o sa-si piarda mandatul, acesta sa restituie statului suma alocata alegerii noului parlamentar (este vorba despre costul alegeriloror)!
  • +4 (4 voturi)    
    Foarte buna ideea. (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:55)

    Alexandru [anonim]

    GG
  • -5 (7 voturi)    
    Va raspund la toti... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:04)

    TED [anonim]

    Cum sa fie cineva de acord cu asa ceva....Poate sunt eu mai in varsta si nu mai inteleg...
    Acolo NU sunt la servici....sunt alesi de noi(voi)....
    Daca nu ne plac nu mai pupa alta data....si putem merge la ei sa le cerem sa lupte pentru noi in parlament....Asta trebuie sa faca ei...
    Cat despre prostiile cu condica ....chiar e de ras...daca ne sprijina doar cu prezenta pe banci...e gluma....Asta e parerea mea...
    • +2 (4 voturi)    
      Ba tocmai ca sint la servici (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:25)

      A Dandanache [utilizator] i-a raspuns lui TED

      Faptul ca sint alesi nu inseamna ca nu sint la servici. Si un director de fabrica sau companie este ales de adunarea actionarilor. Aia inseamna ca poate lua salar fara sa faca nimic (trage chiulul in Teneriffe) 4 ani? Nici gind. In 4 ani compania da faliment. Principiul e acelasi. Asa ca sint platiti sa mearga in parlament si sa voteze si sa dezbata legi. Pentru aia au salar. Nu le convine slujba asta? I-a sa vedem citi parlamentari s-ar prezenta acolo pe baza de voluntariat, asa fara plata.
    • +3 (5 voturi)    
      offfff mai TED ..... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:17)

      neaosh [utilizator] i-a raspuns lui TED

      Sunt alesi de noi pt. a " conduce " Romania. Iar pentru acest lucru primesc SALARIU. Asta nu inseamna ca sunt la serviciu ?!?!?

      Daca tu lipsesti de la locul de munca, te da afara peste 5 ani ?? Nuuuu, te da atunci cand ai avut abaterea.
      Ce e asa de greu de inteles ?
    • +3 (5 voturi)    
      Omule... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:27)

      theseeker [utilizator] i-a raspuns lui TED

      Esti "Lost", ca sa nu zic "Prison Break". Ce nu pricepi din faptul ca absenta de la lucrari echivaleaza cu absenta de la locul de munca. Deci simplu: trebuie desfacut contractul de munca!
      Vrei sa astepti 4 ani sa faci asta?!? Ma uimesti!
  • -5 (7 voturi)    
    aberatie ! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:48)

    felix [anonim]

    bai fraierilor......sunt alesi si 4 ani nu ai ce le face,cititi Legea ca de-aia votati ca prostii!Este o mare ABERATIE !
    • +3 (3 voturi)    
      @felix (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:28)

      neaosh [utilizator] i-a raspuns lui felix

      Domnule parlamentar, aveti timp in plen sa dati mesaje pe Hotnews ???
      Aaaaa, ma scuzati, sunteti pe teren si aveti cateva minute libere .......
    • +1 (1 vot)    
      Si presedintele e ales pe 5 ani... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:03)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui felix

      ... si s-au gasit unii sa incerce sa-l demita pentru niste chestii imaginare.

      Daca dl.Basescu ar fi de gasit pe la Cotroceni cam 1-2 zile pe saptamana (sau mai rar), iar in restul timpului si-ar vedea de afaceri, cam cat timp i-ar lua Parlamentului pana ar initia o noua procedura de demitere pe motiv de neimplicare in activitatile specifice Presedintiei ? O luna, doua ...?
  • 0 (0 voturi)    
    De acord (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:40)

    Jeu [utilizator]

    Excelenta idee
  • 0 (0 voturi)    
    ordine la Parlament (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:30)

    Nicole [anonim]

    Initiativa deputatului Urban este excelenta....Ramane de vazut daca isi va gasi sufragiul necesar pentru a deveni fapt! Ordinea trebuie sa plece de la cap ! Parlamentarii nostri sunt insa asa cum este si populatia acestei tari (si stiu bine asta pentru ca si eu fac parte din ea). De aceea mai este inca ceva de facut - sa educam acest popor nu numai prin exemple personale,ci si prin constientizarea ei in legatura cu obligatiile pe care le are fiecare cetatean pentru bunul mers al tarii. Romanul, dupa 1989, a invatat ca are drepturi...., dar cu obligatiile cetatenesti nu sta deloc bine.
  • 0 (0 voturi)    
    DIASPORA ROMANA DIN ITALIA (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:25)

    ing. Die Nicolae Alexandru [anonim]

    ASOCIATIA "ROMENI DI PADOVA"
    Propunem drept criteriu de evaluare : EFICIENTA !
    Parlementarii ( numiti de la Bucuresti) alesi cu voturile diasporei : deputatul William Branza si senatorul Viorel Badea , au "macinat",din truda si sudoarea noastra cca. 100.000€ de cand sunt numiti in functie . Aportul lor la rezolvarea problemelor concrete pentru emigranti : ZERO !
    Le cerem DEMISIA , drept gest reparator.
    Perseveram , chiar daca deranjam, pana vom auzii si de bine !
    De la Padova
    Ing. Die Nicolae Alexandru-Presedintele Asociatiei "Romeni di Padova"


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version