Povestea bolsevizarii PDL: Cum a disparut votul uninominal si a aparut votul pe lista. Cu cine se lupta Traian Basescu

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Marţi, 13 aprilie 2010, 19:56 Actualitate | Politic


Al IX-lea Congres al PCR
Foto: Fototeca online a comunismului românesc
Declaratia lui Traian Basescu referitoare la modul de alegere a conducerii PD-L a fost un atac cu tinta directa catre nucleul dur al PD-L si anume Blaga Videanu Berceanu care doresc controlul absolut asupra partidului, sustin surse din partid. Nominalizarea celor patru prim-vicepresedinti si a secretarului general de catre viitorul presedinte al PD-L are o miza imensa, si anume controlul puterii decizionale in partid in urmatorii 4 ani. Practic garda veche Blaga-Videanu-Berceanu va detine controlul absolut al partidului cel putin pana la alegerile din 2014 si fara nici un for statutar care sa-i traga la raspundere.
  • Traian Basescu: Ii inteleg ca si-au marit numarul de prim-vicepresedinti, probabil ca era necesar, depinde si ce responsabilitati le dau. Mai ales ca ceilalti devin pur politici, asa am inteles din informatia superficiala din presa. Dar, sa vii cu lista in PDL, mi se pare o bolsevizare a partidului, cum au facut si altii. Lista este un pas teribil inapoi in modul de functionare democratica a PDL, fie ea si de patru prim-vicepresedinti. Aia nu mai e lista de oameni politici alesi, e lista de gasca. Deci presedintele isi pune o gascuta sub el. Este pentru prima data in istoria PDL cand se intampla asa ceva.
Atacul presedintelui Traian Basescu apare pe fondul pregatirilor pentru alegerea noii conduceri a PDL. Conventia Nationala a PDL este programata pe data de 16 iulie. Garda veche a PD-L incearca sa mentina fraiele partidului. Trioul Blaga-Videanu-Berceanu a reusit sa-si impuna modificarile dorite la statutul PD-L pentru a-si conserva puterea.

Marul discordiei intre Cotroceni si garda veche este cele patru functii de prim-vicepresedinte si cea de secretar general. Potrivit surselor Hotnews.ro, in comisia care a lucrat la proiectul de statut al PD-L, Gheorghe Falca ar fi propus dublarea functiilor de prim-vicepresedinte, iar membrii comisiei au stabilit ca persoanele pentru cele patru functii, inclusiv functia de secretar general, sa fie alese uninominal, prin votul delegatilor.

Potrivit surselor citate, sustinatorii votului deschis, uninominal, pentru toate functiile de conducere din partid au fost reformistii apropiati si promovati de Traian Basescu: Roberta Anastase, Sever Voinescu, Theodor Stolojan, Cristian Preda si Monica Macovei. Cei cinci au solicitat ca alegerea conducerii partidului sa se faca prin votul delegatiilor pentru fiecare functie in parte.

Pe de alta parte, garda veche din PD-L nu a fost de acord cu aceasta propunere si a reusit sa modifice pe ultima suta de metri decizia comisiei de statut, astfel incat persoanele pentru functiile din prima linie sa fie numite de catre presedintele partidului. Astfel, cei trei lideri l-au convins pe Emil Boc sa-si aleaga echipa de prim-vicepresedinti si secretarul general.

In sedinta Colegiului Director din 21 martie, Emil Boc, sustinut de Blaga, Videanu si Berceanu a propus ca viitorii prim-vicepresedinti, in numar de patru, plus secretarul general sa fie numiti direct de catre presedintele PD-L. Cum Colegiul Director este compus din sefi de organizatii si parlamentari care sunt in mare parte controlati de catre garda veche, decizia a fost validata si acceptata usor.

Lista lui Boc si mesajele Elenei Udrea

Tripleta Berceanu - Videanu - Blaga
Tripleta Berceanu - Videanu - Blaga
Foto: AGERPRES
Cu alte cuvinte, primii cinci oameni din partid vor fi nominalizati direct de catre Emil Boc. Miza functiilor din linia intai este mare, pentru ca va crea un nucleu care ii va conduce pe democrat liberali timp de patru ani, perioada  in care se vor organzia alegeri parlamentare, europarlamentare si prezidentiale.

Conform statutului, cei patru prim-vicepresedinti, impreuna cu secretarul general, preiau atributiile presedintelui de partid cand acesta nu poate sa-si indeplineasca sarcina si nu dau explicatii nici unui for statutar, decat presedintelui de partid.

Sursele din interiorul PD-L sustin ca garda veche si-a facut planuri pentru a ocupa functiile cheie. Astfel, pentru functia de secretar general al partidului ar fi  reconfirmat Vasile Blaga fara nici o problema, Adriean Videanu tinteste o functie de prim-vicepresedinte, iar Radu Berceanu intentioneaza sa candideze pentru un post de vicepresedinte.

Un semnal de avertisment din partea Cotroceniului pentru greii PD-L a fost declaratia secretarului executiv al PDL, Elena Udrea, care anuntase ca nu candideaza pentru o functie de prim-vicepresedinte, pentru ca acestea nu trebuie ocupate de ministri. Declaratia lui Udrea l-a vizat direct pe Adriean Videanu, care isi doreste functia de prim-vicepresedinte si a fost perceputa ca un semnal dinspre Cotroceni ca acesta sa nu candideze pe postul respectiv.

Basescu: Trebuiau sa ramana la sistemul clasic al PDL

Traian Basescu a explicat in emisiunea luin Radu Moraru de la B1 tv ca doreste ca alegerile in interiorul PD-L sa fie facute prin vot deschis, pe toate functiile de conducere. "Eu cred ca trebuiau sa ramana la sistemul clasic al PDL-ului prin care se alege presedintele la congres si trezorierul la fel, iar in consiliul national de coordonare se alege restul conducerii”.

Sursele citate sustin ca presedintele doreste varianta votului deschis, pentru ca aceasta ar creste sansele reformistilor sa se gaseasca in linia intai a partidului.

"Cei 5.000 de delegati cu drept de vot din cadrul Conventiei Nationale nu pot fi influentati de sefii de organizatie si de actualii minsitri cum sa voteze. Se vorbeste de reformarea partidului. Daca le-am da ocazia sa puna in practica teoria, suntem convinsi ca ar aparea surprize in viitoarea structura de conducere a PD-L", au explicat sursele citate.

Nume ca  Roberta Anastase, Gheorghe Flutur, Theodor Stolojan sunt doriti de seful statului pentru functiile de prim-vicepresedinti iar Sever Voinescu pentru functia de vicepresedinte.

Imediat dupa declaratiile sefului statului de luni seara, reformistii demcorat liberali au iesit la rampa in cursul zilei de marti cu declaratii de presa in care pledeaza pentru votul deschis pentru toate functiile de conducere.

  • Theodor Stolojan: Noi am avut o dezbatere in PDL si unii dintre noi am sustinut alegerea individuala a prim-vicepresedintilor, dar a prelevat alegerea in formula inscrisa in statut. Si vechiul statut continea o prevedere asemanatoare, presedintele executiv al partidului era ales cel care semna al doilea motiunea castigatoare. Acum, in loc de presedinte executiv avem patru prim-vicepresedinti. (...) Este un deficit de democratie care exista, chiar daca e relativ mic, dar exista. Deocamdata, situatia sau ceea ce a rezultat din votul colegilor nostri se afla in statut (Mediafax)
  • Roberta Anastase, agentia Agerpres: Cea mai sanatoasa varianta pentru PDL este alegerea prim-vicepresedintilor prin vot direct si nu pe liste. Eu am fost cea care, public, am declarat ca sunt in favoarea alegerii prim-vicepresedintilor prin vot direct si nu pe liste. Am sustinut-o si cred, in continuare, ca aceasta este varianta cea mai sanatoasa pentru partid. (...) Analiza domnului presedinte este indreptatita, este o realitate ca in PDL nu s-a votat niciodata pe liste (Agerpres)
  • Sever Voinescu: Presedintele Traian Basescu are integral dreptate in criticile aduse si sper ca oamenii din partid sa reactioneze, pentru ca sunt semnale foarte serioase. Pastrarea solidaritatii intre modul de gandire al presedintelui Traian Basescu si modul de actiune al PDL este cruciala. Eu am vorbit despre acest lucru la un moment dat, acuzand o lipsa de ceea ce am spus: basescianism in PDL si s-a nascut o intreaga nebunie, lumea fiind un pic concentrata pe cuvantul basescianism
  • Cristian Preda: Subscriu integral observatiilor facute de presedinte, cu atat mai mult cu cat am sustinut si in Comisia de Statut ca fiecare pozitie in interiorul PDL trebuie castigata prin efort propriu si nu prin asociere intr-o lista. Cred ca este singura rezonabila in contextul public actual din Romania (Mediafax)

Reformistii Theodor Stolojan, Roberta Anastase si Sever Voinescu sustin ca mai exista o sansa la Conventia Nationala a PD-L din iulie pentru a fi introdus votul nominal pentru fiecare functie de conducere in parte. 


Citeste mai multe despre   


















4187 vizualizari

  • -10 (16 voturi)    
    deci cel care a natzionalizat valuta in 1991 (Marţi, 13 aprilie 2010, 20:23)

    Doboritorul de Bizoni [utilizator]

    Theodor Stolojan este reformatorul PDL. oa-ha-ha-ha!
    • +5 (9 voturi)    
      am o rugaminte (Marţi, 13 aprilie 2010, 22:17)

      suca [anonim] i-a raspuns lui Doboritorul de Bizoni

      poti sa explici in 2 randuri ce a insemnat "nationalizarea valutei"?

      ca o dati mereu dar sunt convins ca habar nu aveti.
      • +5 (5 voturi)    
        e normal (Miercuri, 14 aprilie 2010, 11:46)

        ema [anonim] i-a raspuns lui suca

        E normal ca in cadrul aceluiasi partid politic sa fie divergente de opinie. Doar nu sunt toti trasi la xerox. Iar Basescu e normal sa isi exprime public nemultumirile. Asta nu este decat o dovada de democratie.
    • -1 (7 voturi)    
      Solutia salvatoare: Partidul(sic) independentilor! (Marţi, 13 aprilie 2010, 23:00)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Doboritorul de Bizoni

      Acum inteleg de ce Basescu si-a facut partidul independentilor: pentru ca PDL-ul se bolseviza.
      Pana la urma Udrea va candida din partea independentilor :)

      RIDICOL!
      Nu l-au infrant serviciile si il infrange PDL-ul!
  • +1 (15 voturi)    
    si da-i si lupta (Marţi, 13 aprilie 2010, 20:50)

    Mihai-G [utilizator]

    care pe care acum

    Boc totusi pe unde e in peisajul asta? E clar in gasca alora vechi si 'bolsevici' sau isi poate schimba parerea daca vine ordin?
    Parerea larg raspandita era ca ar respecta ordinul. Atunci ce s-a intamplat? S-a umflat orezul in el si face pe independentul / 'bolsevicul'?
    • -1 (5 voturi)    
      Boc (Marţi, 13 aprilie 2010, 23:14)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      Ha...Boc e un nimic in partidul ala. Daca grupul Videanu-Blaga-Berceanu-Udrea vor ceva...asa se intampla. Boc nu are nici un cuvant de spus.
      E o lupta intre Basescu si grupul mai sus amintit, daca e lupta asta despre care vorbesc si nu e doar o vrajeala de prost gust pt ochii pulimii.
      • +2 (4 voturi)    
        corect (Miercuri, 14 aprilie 2010, 0:22)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        ai dreptate. I-a suparat pe toti "greii" din partid ca nu-i lasa sa fure cat ar vrea... si asta demult.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 11:46)

      miruna [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      Probabil ca se va ajunge la o solutie de bun simt pentru toata lumea, ca doar nu isi vor scoate ochii unii altora. Dar daca unii se arata nemultumiti nu e bine. Daca erau toti de acord erau toti corupti. Pai cum e bine, domnilor?
  • +1 (15 voturi)    
    Bun ,Blaga und Berceanu & Videanu ,si ? (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:16)

    Eneas [anonim]

    Credeti ca PDL cu acesti 3 oameni in frunte +Boc, eventual Udrea, va domina politic Romania ? Au vreun program ,au vreo ideologie ?Pot discuta despre principiile popularilor, pot discuta despre ideologia dreptei democratice ? Din 3-4 masuri demagocice -pensii , salarii, ajutoare de somaj-PSD ii anihilieaza de la primele alegeri!
    deci de o sperietoare ca tripleta Blaga-Videanu-Berceanu este o tripleta de kkt si va ramane o tripleta de kkt cate zile vor avea ! Un vames altoit cu un fotbalist altoit cu un parapantist ! un partid are nevoie de o echipa de cu totul alt fel decat suntem noi romanii obisnuiti cu gainariile masono-securiste intitulate partide !
    • +4 (10 voturi)    
      Micu' si berea (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:53)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      conteaza. Pe cine intereseaza ideologii, programe, samd ? Sa fim seriosi, la asa electorat, asa clasa politica.
  • +2 (10 voturi)    
    Treaba pur romaneasca (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:29)

    bart [anonim]

    Si ce se va intimpla in PDL , se va intimpla si gata. Un Lucru este cert , intr-o zi va veni vremea socotelilor adevarate . Priviti averile de acum zece ani ale PDL-stilor si ai altor partide si vedetiile acum. Veti avea o mare surpriza, asa ca nu va mirati ca se duce o lupta asa de stransa. Domnul Basescu a inceput sa-i plictiseasca si cei infratiti il vor ignora din ce in ce mai mult , domnia -sa nu mai este ce a fost si ei sunt vulpoi batrini , l-au cumparat de mult si nu mai conteaza parerea lui. De altfel, in atmosfera PDL-lui , pluteste un miros de singe , tradare, cumetrie.
    Un lucru trebuie tinut minte , sunt parerile celor din piete, trenuri, gari..... PDL-ul a fost ales ca tara sa traiasca "putin mai bine" farsa cu salarile, pensile nesimtite ..... va veni din urma si ii va sufoca. Nu au fost alesi sa puna borduri, sa asfalteze ce nu trebuie , sa anunte populatia tarii ca se reduc locurile de munca , ca vor disparea unele drepturi , ca pensile se micsoreaza..... ca virsta de pensie creste. In UE mortalitate in rindul pensionarilor este de 5% in Romania de 10.5%.
    Oamenii au ajuns la starea in care nu va mai tine intr-o zi cont de nimic, nesupunerea civica se coace, si nu este exclus ca intr-o zi sa fie o "rascoala nationala " . Suntem o tara in care in afara de scandaluri la TV, vesti de mai rau, violenta, politicieni incapabili, ministri doar avizi de afaceri de imbogatire. .....
    Lumea regreta comunismul - Ceausescu, il regreta pe Iliescu, Constantinescu.... oameni au crezut in cinste si mai bine si s-a dovedit ca s-au ridicat o clasa de corupti, mudari si antiromini si anti popor. Scursuri ce au vandut tara , au ingropat patriotismul , au promovat non valorile ......
    Alegeti-va PDL-stilor , faceti partidul famililor si afecerilor voastre si tara va va fi recunoscatoare .
    Sa traiti bine , sa fiti Jucatori ca intr-o zi justitia divina va va judeca in istoria neamului romanesc.
    • +5 (5 voturi)    
      rascoala? (Marţi, 13 aprilie 2010, 22:11)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui bart

      nesupunere civica? Unde te trezesti? In Polonia, Ungaria? Aici e Romania BRE... nici revolutie n-am avut. O lovitura militara si gata, cuminti la locurile noastre.
    • +2 (4 voturi)    
      Esti nebun ? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 10:38)

      macri [anonim] i-a raspuns lui bart

      Omule, eu zic ca esti nebun daca crezi ca lumea il regreta pe iliescu !!! Iti place sa debitezi prostii pe aici ca sa te bagi in seama.
      Mai e o varianta... ori esti un pui de neo-comunist ?
      • -1 (3 voturi)    
        nu e... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 11:22)

        abhora ratio [anonim] i-a raspuns lui macri

        ai fi surprins... dar sa stii ca are dreptate aici... du-te pe strada si intreaba 10 oameni ce parere au si o sa fi surprins de raspunsul lor... degeaba suntem o mana de oameni cu capu' pe umeri daca la vot vin si aia care il regreta pe ceausescu, si aia care il regreta pe iliescu.... :|
        degeaba votezi tu pentru schimbare daca ei (care sunt oricum mai multi) voteaza cu privirea intoarsa la trecut....
  • 0 (12 voturi)    
    Pfff... (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:29)

    bgd [utilizator]

    Fix clan de mafioti. Macar daca faceau ca in PSD si se alegeau mafiotii intre ei...
    Russia here we come...
  • +4 (10 voturi)    
    Incredibil (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:32)

    un roman [utilizator]

    40 de minute dupa publicarea articolului nimeni nu critica votul pe liste din sanul PDL-ului.
    Cel putzin ciudat, parerea mea.
    • 0 (10 voturi)    
      Perla Blonda (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:49)

      Piratul Caraibelor [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Poate uitasesi ca nucleul dur e format din Elena, presedinta Norvegiei. Hai pa capitane !
      Ceilalti sunt doar niste mateloti pricajiti, in capul carora se sparg tot felul de trivialitati marinaresti(bulgari, oua, licitatii, avioane, privatizari., borduri, lese...).
    • +5 (13 voturi)    
      Cine sa critice? (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:51)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Cristi si Dorin? Ei sunt "ocupati" sa demonmstreze cum au doborat rusii avionul polonez!
      • +3 (5 voturi)    
        haha (Marţi, 13 aprilie 2010, 22:12)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        buna asta.
  • 0 (8 voturi)    
    hopa (Marţi, 13 aprilie 2010, 21:44)

    MirceaA [utilizator]

    multi si-au rupt gatul in disputele cu Base. Nu-i vad bine pe fratii Petreus... Blaga, Videanu si Berceanu. Pacat de Blaga... mi se parea un om serios. De Videanu nu stiu nimic iar Berceanu a anulat o licitatie castigata de mine la Petrom, in 98 sau 99 ca sa i-o dea unei fufe, colega de lupte orizontale.
  • -1 (7 voturi)    
    Cam lipsesc postacii portocalii (Marţi, 13 aprilie 2010, 22:08)

    Creator [utilizator]

    Or fi in dubii acum si pana isi insusesc noile instructiuni mai dureaza...
    • 0 (6 voturi)    
      aceeasi greseala (Miercuri, 14 aprilie 2010, 0:25)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Creator

      cei carora le spui postaci portocalii sunt de fapt cei pro Basescu, asa cum sunt si eu. N-am nicio simpatie PDL-ista.
      • -1 (3 voturi)    
        De ce... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:13)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

        ...incerci sa-l disociezi pe Basescu de PD? Cine l-a propus PM pe Boc? Eu?

        Basescu a fost smecher 20 de ani si s-a disociat de toti (colegi de alianta, Consiliu General etc) pentru a poza intr-un "martir" care ar vrea dar nu il lasa ceilalti. Acum se disociaza si de guvernul si de partidul sau? Eu ma asteptam la asta ... nu ma surprinde nimic.

        Si peste toate sa nu uitam o vorba din batrani. "Cine se aseamana se aduna". Nu l-am pus eu pe Basescu sa se "adune" cu Videanu, Blaga, Berceanu si Boc.
    • -1 (7 voturi)    
      Clar lipsesc! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 1:01)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Creator

      Normal, inca nu stiu ca sa scrie si de parte cui din PD sa fie. N-au primit fisa cu instructiuni!

      Culmea, sa aiba ei dileme de genul asta, sa ia locul magarului lui Buridan si sa nu poata scrie nimic nici de Patriciu, nici de "iRealitatea", nici de "prosovietici".

      Nasol, le-a pierit inspiratia!

      Pe de alta parte, ce liniste, nu tu injurii, nu tu atacuri la persoana, nu tu smechereala!
      Pfui, trebuie s-o spun, e mai bine fara postacii PD.
      • -1 (1 vot)    
        Nu cred... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:10)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui gigi

        ... ca lipsesc. Ba dimpotriva au scos la inaintare novicii. Ia priveste mai jos comentariile postate sub "Gina" si "Ruxandra" pline de slava la adresa Elenei U.

        Din pacate "Ruxandra" nu precizeaza pozitia exacta pe care o merita dna Udrea ...
  • +3 (5 voturi)    
    Basescu 100% politician pursange (Miercuri, 14 aprilie 2010, 8:33)

    valexandru [anonim]

    Era nevoie de o sfichiuire pentru toata clasa politica.

    Uninominalul se adreseaza tuturor si repune pe rol pozitinarea PDL si PSD pro-uninominal pur.

    'Compromisurile scuzabile' incepusera sa puna in pericol reformele PDL, atat cele interne cat si cele nationale.

    Misca PDL!
  • -1 (3 voturi)    
    Basescu (Miercuri, 14 aprilie 2010, 9:33)

    Pantera Roz [utilizator]

    se lupta cu toata lumea.Si cu el insusi.Si cui foloseste?!
    • +1 (3 voturi)    
      Mie (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:55)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Mie, ROMANULUI imi foloseste.

      Am hotarat ca vreau vot uninominal si m-au servit pe jumatate. Am crezut ca nu e (si) vina PD-ului, dar m-am inselat. Nu stiu cum de m-am asteptat de la PD sa fie altfel.

      Basescu mi-a aratat acum ca toti sunt o apa si-un pamant fara "gura" noastra, fara mustrarile lui.
      De NOI depinde directia in care se indreapta PDL.
      PSD-ul s-a speriat deja si a facut 180gr (pentru cat timp nu stiu).

      Ar trebui sa intelegem ca nu ei fac politica proasta in Romania, NOI ii lasam sa-si bata joc.
  • +1 (1 vot)    
    . (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:23)

    Gina [anonim]

    Elena Udrea este un adversar pe acre nimeni nu si l-ar dorii...este foarte puternica si hotara, stie exact ce trebuie si cand trebuie sa faca
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:25)

    Ruxandra [anonim]

    Udrea si-a demonstrat loialitatea fata de partid si consider ca ar merita aceasta pozitie
  • -1 (3 voturi)    
    daca si basescu.... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:31)

    brod [anonim]

    ... s-a saturat de nerusinarea lor, va dati seama ce sentiment ii bantuie pe multi dintre cei care i-au votat. cu 4 sau 44 de vicepresedinti, vor pierde alegerile viitoare rau de tot. iar, fara basescu, in 2016 o iau pe urmele pnt-cd. drum bun si parastas bogat! ca, de asta, au grija de pe acum....
  • 0 (0 voturi)    
    nu (Joi, 15 aprilie 2010, 19:22)

    Alina [anonim]

    Corectitudinea afirmatiei de baza a articolului lasa mult de dorit.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version