AUDIO Gyorgy Frunda (UDMR): Acordarea masiva a cetateniei pentru moldoveni ajuta extremismul rus

de RFI     RFI Romania
Vineri, 29 ianuarie 2010, 12:14 Actualitate | Politic


Senatorul UDMR Gyorgy Frunda a criticat politica Guvernului roman in privinta cetateniei acordate locuitorilor Republicii Moldova. Parlamentarul a afirmat intr-un interviu pentru RFI ca acordarea cetateniei in masa nu rezolva nimic, ci dimpotriva, da apa la moara extremistilor din Rusia.

Asculta declaratia lui Gyorgy Frunda



Descarca interviul in format MP3



"Iata ca moldovenii care obtin cetatenia romana nu raman nici in Moldova, nu raman nici in Romania, ci in proportie de 90% pleaca in Europa vestica, or prin aceasta, Guvernul roman, politica romaneasca nu face altceva decat sa ajute extrema dreapta ruseasca, ce ar vrea o Moldova fara romani".

"Cred ca intentia de a-i ajuta pe moldoveni sa ramana in Moldova, romanii de acolo sa aiba posibilitati materiale de dezvoltare este drumul de urmat. Interesul romanesc este ca Moldova sa fie locuita in continuare de moldoveni, de romani, in proportia in care sunt si integrandu-se in Uniunea Europeana sa existe o legatura normala, sa fim in aceeasi familie europeana.

"Modificarea frontierelor este imposibila, cine se gandeste la asa ceva nu cunoaste realitatile europene ale secolului 21".

Frunda este membru al delegatiei romane la Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei si a fost ales recent co-raportor al Comisiei de Monitorizare a APCE pentru Federatia Rusa.

Frunda: Relatia cu Rusia trebuie gestionata cu ratiune
 
Relatia cu Rusia trebuie gestionata cu ratiune, a afirmat Frunda.

"Elefantul niciodata nu va fi egal cu gazela, fiecare are avantajul si dezavantajul lui, dar trebuie sa coabiteze in aceeasi savana. Asta trebuie sa facem si noi cu Rusia. Suntem impreuna si daca vrem, gasim puncte comune. Relatiile politice, relatiile economice si relatiile comerciale pot fi tratate pe picior de egalitate si asta trebuie facut", a declarat el.

Parlamentarul crede ca Romania trebuie sa-si urmareasca interesul in relatia cu Moscova: "Relatia cu Rusia trebuie gestionata absolut rational, din punct de vedere al interesului Romaniei, al interesului comunitar. Acesta este punctul de plecare si numai printr-un dialog si imbunatatirea relatiilor putem sa ne obtinem scopurile pe care le avem in regiune".

Relatia cu marele vecin de la Rasarit este "inghetata" de doua decenii, a spus Gyorgy Frunda: "Este o relatie inghetata de 20 de ani. Noi nu am facut diligentele necesare pentru a imbunatati relatiile cu Federatia Rusa, in special in domeniul economic si comercial. Federatia Rusa are simptomele marelui imperiu care si-a pierdut puterile si-si cauta locul intr-o noua geografie economica si politica a Europei, in care este foarte suspicioasa, reuseste sa incheie greu legaturi, dar cred ca nici noi nu am avut abilitatea necesara de a convinge partea rusa si de multe ori declaratiile prea emotionale ale unor lideri romani au facut acest drum si mai greu de parcurs".

Romania a oferit zilele trecute Republicii Moldova un ajutor de o suta de milioane de euro, dupa ce si Rusia a ajutat financiar Chisinaul. Gyorgy Frunda se asteapta ca Moscova sa primeasca gestul Bucurestiului cu raceala.

"Nu se va bucura Rusia de ajutorul Romaniei, ea vrea sa pastreze Moldova in cercul CSI, a confederatiei tarilor independente, iar noi incurajam Moldova, ceea ce este logic sa vina inspre Europa, spre Uniunea Europeana", a afirmat senatorul.


Citeste mai multe despre   
















2055 vizualizari

  • -8 (24 voturi)    
    total de acord (Vineri, 29 ianuarie 2010, 12:27)

    tibi [anonim]

    Are dreptate!
    • +8 (12 voturi)    
      in schimb (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:29)

      moi [anonim] i-a raspuns lui tibi

      E discutabil ca ar ajuta extremismul rus insa e sigur ca ar reduce cota de reprezentare a maghiarilor in Parlament. Elementary...
    • +3 (7 voturi)    
      problema e la ei, nu la noi (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:42)

      filip [anonim] i-a raspuns lui tibi

      poate o da apa la moara extremistilor, insa problema e a extremistilor din Rusia nu a noastra.
      nu e treaba nimanui din afara Romaniei si a Rep Moldova relatia dintre noi. punct!

      dl Frunda sa nu uite ca in HU e maghiar de mana a doua, iar daca noi am facut greseala sa-i tratam asa pe basarabeni, asta nu inseamna ca trebuie sa persistam in greseala datorita frustrarilor domniei sale.
      • 0 (4 voturi)    
        Ba e si problema noastra (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:53)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui filip

        O cale lesne de urmat pentru Unirea cu Moldova este aceea de a obtine acordul Rusiei. Si acest acord poate fi obtinut profitand cu inteligenta de pozitia geografica a
        Romaniei.
    • +3 (5 voturi)    
      grija lui Frunda ...ha,ha,ha (Vineri, 29 ianuarie 2010, 17:24)

      agora [anonim] i-a raspuns lui tibi

      Nu ,zau?????Si cand ungurii din Ungaria dadeau legitimatiile de maghiari celor din Ardeal cum era???
      • 0 (0 voturi)    
        compari mere cu pere (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:14)

        stupidu [utilizator] i-a raspuns lui agora

        legitimatia aia de maghiar nu insemna cetatenia maghiara, asta in cazul in care poti sa faci diferenta
  • +5 (17 voturi)    
    Asta e membru în Partidul lui Putin? (Vineri, 29 ianuarie 2010, 12:27)

    McCarthy [anonim]

    Frunda iese permanent cu declaratii pro-rusesti. Grav este ca deacum este si co-raportor al Comisiei de monitorizare a APCE pentru Federatia Rusa.
    • -1 (1 vot)    
      cum crezi ca a ajuns in APCE? (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:32)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui McCarthy

      ai impresia ca ajunge oricine in comisii care au impact direct asupra Rusiei? crezi ca rusii stau cu maineile in sin si asteapta ca altcineva sa vina si sa puna pe cine vor ei in postura de a da "feedback" sau "evaluari"?
    • +6 (10 voturi)    
      UDMR se teme ca nu mai trece de 5% (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:49)

      Inga Csiuk [anonim] i-a raspuns lui McCarthy

      Unirea cu Basarabia va insemna pt Romania 3 milioane etnici romani in plus, adica mai multi ca toti maghiarii si tiganii din RO la un loc! Va fi de fapt o intarire puternica a neamului romanesc, tinand cont si de faptul ca moldovenii au natalitatea cea mai ridicata. Per total slavii si gagauzii (turcofoni crestini) din RM sunt in numar de 700.000, atat!

      UDMR a facut deja politica frundista, a tinut secuii in Harghita si Covasna ca intr-un tarc, ca pe vite, i-au pacalit cu acelasi discurs extremist si separatist si au refuzat orice investitie economica importanta, de teama ca secuii sunt mai prost pregatiti ca romanii si 'sute de mii de moldoveni' vor veni la munca in regiunea secuiasca.

      Frunda poate face si sporturi de iarna (curling) la Moscova, nici o problema, dar Putin nu cu el va negocia problema transnistreana, ci cu Basescu, acordurile mari se fac intre sefi, nu intre catei.

      Ce poate face Frunda e sa intareasca opinia la romani ca politicienii udemeresti sunt fundamental dusmani ai neamului romanesc si nu vor intarirea statului roman.
  • +14 (24 voturi)    
    in anii '90 Ungaria a facut la fel (Vineri, 29 ianuarie 2010, 12:29)

    urania [utilizator]

    D-le Frunda, as fi vrut sa fiti la fel de categoric si in anii '90 cand Ungaria - 'Patria Mama' a maghiarimii din Transilvania, nu asa spuneti? - a facut acelasi lucru: a acordat cetatenia maghiara cetatenilor romani de etnie maghiara care au solicitat acest lucru. Acum ce va deranjeaza in mod evident? Faptul ca in statistici creste numarul cetatenilor romani? Sau v-a apucat asa o grija fata de europa si fenomenul migratiei? eu cred ca altele sunt resorturile care v-au facut sa iesiti la rampa, dar asta e un alt subiect.
    • +4 (10 voturi)    
      Ungaria nu acceptă dubla cetăţenie (Vineri, 29 ianuarie 2010, 12:39)

      briank [utilizator] i-a raspuns lui urania

      Cu tot respectul, Ungaria nu acceptă dubla cetăţenie. A existat un referendum în 2004 dacă nu mă înşel, şi maghiarii au votat împotriva acordării cetăţeniei etnicilor maghiari din afara ţării. Atunci a apărut conceptul de "legitimaţie de maghiar" care oferă câteva beneficii, dar nu se compară cu instituţia cetăţeniei.

      Altfel, dl. Frunda are niscaiva dreptate în sensul că relaţia cu Fed. Rusă ar trebui să fie abordată pragmatic dar şi energic. Nu-mi doresc să revenim sub papucul rus, însă cred că între cele două ţări ar trebui să existe o relaţie economică mult mai dinamică. Rusia este o piaţă imensă. E păcat să nu profităm de acest lucru.
      • +6 (12 voturi)    
        Paaai ... (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:13)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui briank

        ... ungurii din Ungaria nici nu-i considera unguri pe astia din Romania. Sunt din Oradea si am prieteni unguri, si se plangeau unii ca in Ungaria au fost injurati (de catre politishti!!!) ceva de genul "valah jegos" (ungurii stiu traducerea) si trimisi inapoi in Romania (ei erau doar in excursie).

        Eu le-as propune ungurilor de aici sa-si revizuiasca atitudinea ultra-nationalista, sa reduca aerele de "rasa superioara" si sa se multumeasca sa traiasca ca toti romanii fara a mai solicita drepturi suplimentare. Nu de alta dar oricum au destule - scoli, universitati, manuale, emisiuni in limba lor la mai multe televiziuni, chiar o televiziune proprie care insa are un pronuntart caracter fascist (ma refer la Duna TV) s.a.m.d. - lucruri care romanii si alte nationalitati din Ungaria nu le au.
        • 0 (0 voturi)    
          mda (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:18)

          stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

          in schimb am auzit ca romanii sint foarte bine primiti peste tot in europa, mai ales in italia. oare prietenii aia ai tai "unguri" nu erau oare romani carora le era rusine sa se declare romani in strainatate (am vazut de astia o groaza, roman verde cind e in tara iar cind e pe afara uita complet limba romana, sa nu se prinda aia ca-i roman :)) )si s-au dat unguri? :))
      • +4 (4 voturi)    
        persisti in eroare (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:47)

        un roman din Ungaria [anonim] i-a raspuns lui briank

        briank, nu exista asa ceva, deoarece contravine legislatiei UE. Ultimele state UE care au avut o limitare a dublei cetatenii au fost Germania si Suedia, dare si acestea ua renuntat undeva in jurul lui 2000. RO si HU sunt membre UE. Ar fi interesant pt. dumneata sa vii sa vezi la ambasada RO de la Budapesta cati etnici unguri, cu dubla cetatenie, vin sa-si rezolve actele cu statul roman, mai ales in ceea ce priveste pensiile pentru perioada lucrata in RO.
    • 0 (6 voturi)    
      gresit (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:00)

      v. ragtan [utilizator] i-a raspuns lui urania

      Gresit, Ungaria nu a acordat cetatetie maghiara cetatenilor romani pe baza de etnie. Ceea ce au oferit era un "certificat de maghiar" maghiarilor din diaspora, dar care e foarte departe de cetatenie.
      • +4 (8 voturi)    
        Asa! (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:15)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui v. ragtan

        Certificat de maghiar zici? Nu cumva de ungur?

        Si cu secuii ce au facut? Le-a dat certificat de secui sau de ungur?
        • +2 (4 voturi)    
          . (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:48)

          v. ragtan [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

          Explica-mi care-i diferenta dintre ungur si maghiar. Se de cand nu sunt secuii unguri?
          • 0 (0 voturi)    
            lasa-l (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:20)

            stupidu [utilizator] i-a raspuns lui v. ragtan

            in ritmul asta o sa-i clasifice pe romani in olteni, dobrogeni, munteni, moldoveni, banateni, etc. ca nationalitati distincte. deh, divite et impera :))
  • -1 (1 vot)    
    Asa, si? (Vineri, 29 ianuarie 2010, 12:38)

    Grenadier [anonim]

    Care e problema?
  • 0 (8 voturi)    
    de ce oare (Vineri, 29 ianuarie 2010, 12:38)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    s-o teme tov. gheorghe frunda?
  • +3 (3 voturi)    
    Are un sambure de adevar (Vineri, 29 ianuarie 2010, 12:41)

    Adrian [anonim]

    Dar Frunda spune ca romanii nu trebuie ajutati pentru ca pe rus il mananca undeva?

    CU logica asta multe paduri dispar iar ursul si cocosul nu mai au unde sa stea.
  • +1 (9 voturi)    
    draga gyorgy (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:01)

    atreus [anonim]

    du-te ma! Serios?!
    haideti mai, ca-l deranjeaza...
  • +4 (6 voturi)    
    Haha (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:08)

    stramosii [utilizator]

    Sunt asa de disperati? E clar ca se intampla ceva...
    Romania, pregateste-te pentru reintregirea patriei!
  • -3 (9 voturi)    
    Are dreptate (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:10)

    Lucian [anonim]

    Se vede treaba ca mai avem nevoie si de oameni care sa aprecieze situatia la rece, fara pasiuni patriotice sau nationaliste. Vrem sa integram Moldova in UE cu tot cu teritoriu, nu numai populatia. Ce spune Frunda are sens, marturisesc ca si eu am aceleasi indoieli cu privire la acordarea in masa a cetateniei romane moldovenilor. In plus ne punem in cap si Vestul care percepe asta ca pe un abuz si o incurajare a imigratiei ilegale in tarile lor. Trebuie sa fim constienti ca acum facem parte dintr-o Uniune in care trebuie sa tinem cont si de ceilalti membri, nu numai de interesele noastre reale sau inchipuite. In conditiile in care imigrantii romani au facut destule boacane pe unde au ajuns nu trebuie sa turnam si mai mult gaz peste foc.
  • 0 (8 voturi)    
    pleaca romanii si raman rusii (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:23)

    ioan timisoara [anonim]

    are perfecta dreptate, le convine rusofonilor si comunistilor sa plece cat mai multi romani si sa creasca proportia rusofonilor.
    • +3 (7 voturi)    
      pleaca rusii, raman romanii (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:41)

      szabo harghita [anonim] i-a raspuns lui ioan timisoara

      Toate statisticile, inclusiv cele facute falsificat de separatistii rusofoni din Transnistria arata exact acelasi trend: din RM s-a plecat masiv catre Rusia, Romania si UE, in total circa 1 milion de cetateni basarabeni muncesc "pe afara".

      Doar ca asta a fost in avantajul romanilor de acolo, ei au o natalitate net superioara rusilor si ucrainienilor (doar sunt moldoveni, ce naiba, daca nici ei nu se pricep la facut copii:))

      Astfel, daca la inceputul anilor 90 proportia era de 70% romani si 30% minoritati, in 2004 romanii erau 78% pe intreg teritoriul (inclusiv Transnistria unde ei sunt cea mai numeroasa etnie).

      Frunda e un sovin de frunte a maghiarofonilor din Romania, e mandru de ceva ce nici nu a existat in istorie. Declaratia lui confirma faptul ca UDMR se teme ca draqu de tamaie de unirea cu Basarabia pt ca proportia minoritatilor din Ro va scadea si UDMR nu va mai atinge pragul de 5%, va redeveni o asociatie culturala.

      Frunda nu poate avea pretentie stupida sa creada ca stie mai bine ca basarabeanul Vlad Filat cum se gandeste la Moscova :)
      UDMR sa-si vada de problemele ei de "otonomie", ca romanii se descurca deocamdata bine in RM :))
  • +1 (1 vot)    
    DE CE SA RAMANA RUSII ??? (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:35)

    Anon [anonim]

    DE CE ??

    Mai trebuie sai dai si MOTIVE cand afirmi ceva!
    Rusii de ce sa ramana?
    Rusii pot sa se duca si acasa la Moscova si eventual pot sa mearga si ei in EU.
    Adica numa moldovenii vor sa castige un ban ?
  • -5 (5 voturi)    
    cetatenie (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:42)

    dxro [anonim]

    Cetatenia ar trebui acordata pe criterii clare (cunoasterea limbii si rezidenta in Romania un numar de ani - 5 de ex).
    S-a facut abuz de acesta intitutie in scop pur electoral fara a tine cont de interesele poporului roman.
    S-a umplut tara de bisnitari si de hoti din Basarabia.
    Fiecare om are dreptul sa vina in Romania si sa muncesca cinstit respectand legile.NU trebuie data cetatenie la toti rusofonii care vin aici si in europa sa fure si sa faca diverse porcarii.De asemenea ideea de dubla cetatenie e o aberatie.
  • +8 (8 voturi)    
    Frunda e tot o miere! (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:43)

    Homo Sovieticus [anonim]

    Ce nu observa d-nul Frunda, si in general UDMR, in privinta Moldovei Romania se comporta nu in mod diferit de ceea ce ar vrea SUA. De fapt, eu nu inteleg de ce spune Frunda ca ar fi legitim Rusiei sa vrea sa tina in ograda sa niste tari independente, si nu ar fi legitim Romaniei sa aiba o relatie buna cu Moldova? Parca SUA ziceau acum o luna-doua, prin vocea domnului Obama ca statele foste sovietice au dreptul al o politica proprie si invita Romania sa ajute aceste tari sa faca pasi spre democratie. Domnul Frunda, prin urma, preia sa inteleg teza ruseasca?

    Apoi, acordarea cetateniei romane este un drept a fostilor cetatni romani care nu trebuie pus in aceeasi oala cu tentativa de acordare a cetateniei ungare maghiarilor din Romania. Asta pentru ca moldovenilor le-a fost luata cetatenia romana in mod abuziv, ca urmare a PActului Ribbentro-Molotov, care a fost dezavuat de intreaga comunitate internationala, inclusiv de Rusia.

    In final, faptul ca romanii au cetatenie europeana si pot merge oriunde in Europa nu a golit tara asta de oameni, asa cum nu va goli nici Moldova de romani.

    Pe de alta parte, ce nu spune d-nul Frunda este ca o data cu cresterea numarului de cetateni romani, procentele obtineute de UDMR in alegeri se vor micsora tot mai mult. Paote ca totul se rezuma la politica si interese personale si de grup, si nu la interesele Romaniei sau ale Moldovei. La asta v0ati gandit?
  • +7 (7 voturi)    
    Frunda? (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:47)

    Cristi [anonim]

    Curat "patriot" roman e acest impostor!!! Si mai am o completare pentru ignoranti... Acordarea cetateniei romane cetatenilor moldoveni nu favorizeaza plecarea acestora in Romania si "cresterea proportiei rusofonilor". Asta e o prostie cu iz propagandistic rusesc... Eu unul n-am auzit ca republica Moldova sa se depopuleze intr-o asemenea masura incat rusofonii sa ajunga majoritari... Mai multa cunostinte de cauza n-ar strica celor care arunca tot felul de prostii pe piata.
  • +6 (6 voturi)    
    Păi da' de unde (Vineri, 29 ianuarie 2010, 13:48)

    bustiuci [anonim]

    Da' de unde ştie domnul Frunda chestiile astea?

    Ce-i drept o naţiune română completată şi cu basarabeni sigur nu este mai slabă ....

    Este evident că Frunda .. suferă de nişte sechele ...

    Şi apoi ... ce să facem noi acum ?

    Să nu-i lăsăm pe basarabeni să se autodetermine (până la urmă omul are dreptul este urmaşul cetăţenilor României de până la 1940) fiindcă se umflă extremiştii ruşi!?

    E asemeni vorbei "baba şi mitraliera".
    • 0 (0 voturi)    
      sigur nu este mai slaba (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:26)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui bustiuci

      este mai saraca, vorba aia, multi dar.... aaa.. saraci
  • +9 (9 voturi)    
    Strategia maghiarofonilor pt Transilvania (Vineri, 29 ianuarie 2010, 14:03)

    Bozgoristanul Mic [anonim]

    1. Politica pasilor mici, fara "provocari": azi o mica scoala, un liceu, ceva, maine o pancarta cu "tinutul", poimane un referendum local "normal" (sa se obisnuiasca lumea cu ideea), etc.

    2. Aproape de ciolan, la Bucuresti, acolo unde se iau decizii, unde circula informatii, unde putem sa ne facem intelesi, auziti. Profilul? Fara provocari, seriosi, corect imbracati, vrem binele tarii, proiecte amabile si de consens, sa dea bine la tv, etc.

    3. Fara investitii economice majore in "tinut", totul trebuie tinut sub control, trebuie impiedicati romanii sa vina la lucru la fabrici si uzine care ar putea fi deschis in "tinut", ramanem doar cu agricultura, micul turism si ceva industrie agro-alimentara. Doar atat cat sa ramana secuii pe loc, sa nu plece spre Ungaria sau orase romanesti mari.

    4. Incurajam emigratia romanilor din Transilvania, sa plece in Italia si Spania cat mai multi, sa creasca artificial procentul etnic maghiar spre macar 35-40%.

    5. Dupa atingerea procentului, convingem o parte din romanii transilvaneni ca ei sunt "diferiti" de "mitici", postam pe net mesaje autonomiste ca venind de la "romani", ii insultam pe moldoveni si pe basarabeni, pe "tiganii din bucuresti", etc. Incurajam regionalizarea si cerem ca Romania sa fie impartita in regiuni "istorice".

    6. Cand opinia publica din Transilvania va fi pregatita, cerem referendum de "regionalizare" si "autonomie" si cream un cadru juridic si institutional de "regiunea autonoma". Practic, ne separam economic si politic de Romania si ne legam din ce in ce mai mult de Ungaria, prin infrastructura, schimburi culturale, "trecutul comun".

    7. Pana atunci incercam sa blocam proiectele de investii majore in Transilvania, blocam exploatarea resurselor miniere (Tokes a ajuns activist ecolo contra Rosia Montana, ciudat, nu? UDMR e foarte activ acolo), ne opunem unirii cu Basarabia.

    Noi romanii nu-i subestimam pe unguri, ei au facut-o intotdeauna. Si asta e bine pt noi :))) Voronin stie deja :)))
    • 0 (0 voturi)    
      super (Vineri, 29 ianuarie 2010, 23:33)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Bozgoristanul Mic

      analiza matale. Nu stiu cine esti, dar esti oricum mult peste multi anal-isti de kk, alde chirieac, ctp, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      adevarat litera cu litera.. (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 7:51)

      maria din ardeal [anonim] i-a raspuns lui Bozgoristanul Mic

      ceea ce spui d-ta.chiar asa este,super sintetizat,pe intelesul tuturor.adevarat,cineva ne asmute impotriva sudistilor,simtim noi, aici, in vestul tarii, aceasta politica.inca odata, felicitari, m-as bucura sa citeasca multi aceasta postare.
    • 0 (0 voturi)    
      4. emigratia romanilor din Transilvania (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:33)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Bozgoristanul Mic

      sigur, si pe romanii din moldova: vaslui, vrancea, bacau, neamt, botosani, etc. tot udmr ii incurajeaza sa plece la munca in spania si italia, ce mai, ai dreac' bozgori, au intrat la conspiratii cu licuriciu'. daca stau si ma gindesc cred ca-s destul de multi si ungurii din transilvania ce au plecat la lucru in ungaria asa ca argumentul tau nu sta in picioare
  • +4 (4 voturi)    
    Pe cine ajuta Romania? (Vineri, 29 ianuarie 2010, 15:14)

    Gabi [anonim]

    Eu prefer sa ajut niste oameni sa aiba o viata mai buna (si daca asta inseamna sa le dam cetatenie foarte bine), decit sa ajut un pamint sa nu fie rus.
  • 0 (0 voturi)    
    acordarea cetateniei in masa (Vineri, 29 ianuarie 2010, 16:33)

    lucas [anonim]

    Acordarea cetateniei in masa locuitorilor republicii Moldova e o mare eroare. Cetatenia trebuie acordata doar celor care dovedesc ca au cit de cit legaturi cu Romania: cunosc bine limba, istoria, au avut bunici/strabunici care nu au venit pe tancuri dupa 1944 etc. Se stie foarte bine ca dragostea subita care i-a lovit pe basarabeni fata de Romania are legatura numai cu posibilitatea de a circula / munci liber in Europa. Iar interesul lor pentru noi incepe cam de la inceputul anului 2002 ...
    Recent am fost la Chisinau unde am intilnit destui 'romanizati' care recunosteau fara nicio problema ca pe ei ii intereseaza pasaportul romanesc doar pentru simplul fapt ca le permite sa plece la munca in occident. Iar de Romania li se cam rupea (posturile TV preferate erau cele rusesti, se enervau ca nu puteau sa citeasca subtitrarile in romana la filme).
    Odata cu acordarea cetateniei statul roman trebuie sa aiba grija ca noii cetateni sa primeasca si o pensie / ajutoare la batrinete. Pe baza caror contributii ??? Ce au facut pentru a merita cetatenia ???
    De aceea consider ca Rep. Moldova trebuie ajutata sa implementeze acele reforme care sa-i permita o dezvoltare economica si sociala de durata si care sa o apropie de restul tarilor europene. Acordarea cetateniei in masa nu este o solutie.
  • +3 (3 voturi)    
    basarean (Vineri, 29 ianuarie 2010, 16:45)

    Sergiu [anonim]

    Sunt tot felul de oameni, de fapt nu sunt atat de multi care se duc in Europa de vest odata ce primesc pasaportul romanesc si oricum putini basarabeni care-s prin Italia si Spania sunt si cetateni romani.
    Eu sunt basarabean, am depus si eu dosarul de redobandire a cetateniei romane, a depus toata famila. Bunelul meu a pastrat certificatul de nastere original din timpul Romaniei regale. Nimeni din familia mea nu are scopul de a pleca odata deveniti cetateni romani, parintii mei chiar o fac doar pentru a se simti romani pe deplin. Eu lucrez in Romania, doar ca statutul de cetatean strain ma face sa alerg an de an dupa multe acte pentru a-mi prelungi sederea in romania.
    In concluzie cine are ca scop sa ajunga in Europa de vest pleaca si fara titlul de cetatean roman, dar acordarea cetateniei romane basarabenilor ar crea mult mai multe punti de legatura intre romanii de pe ambele maluri ale Prutului, e de ajuns ca am fost despartiti atatia ani de sarma ghimpata si ca s-a spalat creierii oamenilor.
    • +2 (2 voturi)    
      ai si tu dreptate (Vineri, 29 ianuarie 2010, 17:17)

      lucas [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

      Nu m-am referit la cei care sint in situatia ta si care se simt romani. Stiu si ca nu esti singurul. M-am referit la cei care nu se simt deloc legati de Romania (nici macar sa lucreze aici si sa contribuie cit de cit la pensia pe care statul roman va trebui sa le o acorde - asta in care sistemul actual de pensii va mai face fata ...).
      • +2 (2 voturi)    
        ai si tu dreptate (Vineri, 29 ianuarie 2010, 17:51)

        Sergiu [anonim] i-a raspuns lui lucas

        Eu iti dau si tie dreptate, e adevarat ca sunt unii care doar se folosesc de asta... am fost uimit si dezamagit, umilit, cum veneau rusi, cetateni romani, la consulatul romaniei cu anumite probleme si care nu stiau sa vb in romana, veneau cu traducator, iar eu asteptam in coada din zorii zilei ca sa primesc viza sa ajung in Romania. Ma infurie cel mai mult ca ei toti inteleg romana, dar nu vor sa o vb, pentru ca au fost tinuti in brate de imperiul sovietic si alintati in tot felul si acum le este "greu". Desigur e o diferenta mare fata de 1990, romana totusi acum e vb de majoritatea si sper ca sa ajunga timpul cat mai curand ca nu mai vad nici un panou bublicitar in rusa.
        Sunt de acord si cu teste de cunoastere a limbii romane, istoria romanilor, geografie, asa e corect, astfel nu vor lua cei care o merita. Sa dat prea usor cetatenia romana in anii '90, atunci au optinut-o multi rusi.
        Desigur sunt si romani basarabeni care nu stiu cine sunt de fapt - cei care se socot alta natiune (spalare de creieri).
  • +1 (1 vot)    
    Frunda, aparatorul intereselor romanilor de pretut (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 0:11)

    hotnewsfil [utilizator]

    Domnul Frunda ar trebui sa isi foloseasca influenta sa in UE pentru aderarea cat mai rapida a Moldovei la UE.. O astfel de reusita va crea conditii ca romanii din Moldova sa circule in Europa vestica. Va putea face ceva, atunci (dupa aderare), domnul Frunda ca sa ii impiedice pe romanii din Moldova sa se deplaseze catre vest? Cum va apara domnul Frunda, atunci, interesul Romaniei de a-si stii cat mai multi romani ramasi la vatra moldoveneasca?
    Daca tot nu va putea domnul Frunda sa ii tempereze pe romanii din Moldova sa se deplaseze catre Europa vestica, dupa aderarea acestei tari la UE, grijuliul domn cetatean roman Frunda vrea sa ii tempereze acum, prin incetinirea acordarii cetateniei romane.
    Poate ca dl. Frunda nu este animat atat de mult de grijea pentru stabilizarea romanilor din Moldova, cat de dorinta de a nu scapa ocazia sa se arate mai destept decat diplomatii romani si, mai ales, decat presedintele Basescu.
    Ce s-ar face Romania si Moldova daca nu le-ar purta de grije dezinteresatul domn Frunda?
  • 0 (0 voturi)    
    Cata (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 13:08)

    HESS [anonim]

    ,,Grija,,are nenea Frunda de romania.Ptiu sa nu-l deochi.Il doare faptul ca Romania ar putea sa se intregeasca cu Moldova iar Transilvania cu Ungaria nu.Toti cei din Moldova trebuie sa primeasca cetatenia Romana .Si cei care sant rusi sau se simt rusi.Daca stiu sa se comporte cum trebuie si vor sa contribuie cu ce pot ei mai bine la Romania Mare nu e nici o problema.Asa cum evreii nascuti in romania primesc cetatenia asa si cei din Moldova au dreptul.(editat de HotNews.ro)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version