Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic
Discutia de Luni. O emisiune HotNews.ro - RFI

Sebastian Lazaroiu si Liviu Dragnea au discutat online cu cititorii HotNews.ro despre rezultatele alegerilor

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 23 noiembrie 2009, 10:58 Actualitate | Politic


Liviu Dragnea si Sebastian Lazaroiu
Foto: HotNews.ro
Consilierul prezidential, Sebastian Lazaroiu si secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, au discutat online cu cititorii HotNews.ro despre rezultatele alegerilor si strategia lui Traian Basescu si Mircea Geoana pentru turul II.

Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI si realizata de Dan Tapalaga.


Nota redactiei:

  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori. Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate.
Emisiunea "Discutia de luni" este difuzata in fiecare luni, la ora 19:00, pe frecventele RFI si pe HotNews.ro.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Comentarii alese de moderator





4291 vizualizari

  • a pierdut TB alegerile? (Luni, 23 noiembrie 2009, 11:25)

    raducu [anonim]

    pt domnul Lazaroiu> ce s-a intamplat cu Traian Basescu de nu a reusit sa capaciteze si alte voturi in afara celor de partid? A pierdut TB aceste alegeri?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:20)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui raducu

      e o victorie de etapa. la diferenta mica, dar e totusi o victorie.

      a fost o batalie a structurilor de partid. singurul care a reusit sa capaciteze voturi in afara structurilor de partid a fost crin antonescu. o performanta remarcabila de altfel.

      cred de asemenea ca anumite judete pe care pdl reusise sa le cucereasca la alegerile precedente au luat rezultate sub asteptari. ca de exemplu: botosani, suceava, neamt, dambovita, mehedinti.

      in acelasi timp judete in care pdl a luat scoruri bune la europarlamentare : calarasi si giurgiu au fost sub asteptari.

      au fost si surprize placute. de exemplu constanta
  • la ce i-a folosit refendumul? (Luni, 23 noiembrie 2009, 11:28)

    dan t [anonim]

    Domnule Lazaroiu cat la suta din voturile pe care le-a primit traian basescu au venit de la cei care au votat si la referendum? /Traian Basescu pierdea alegerile daca nu se folosea de acest artificiu?/(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:22)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan t

      cred ca oamenii in general au votat foarte echilibrat.

      teoria referendumului care i-a adus un avantaj presedintelui in functie (si candidat in acelasi timp) a fost infirmata. asa cum au avertizat de altfel specialistii atunci cand cativa lideri de ong-uri isterici au lansat gogorita cu prefraudarea. referendumul nu a influentat voturile pentru basescu.

      nu cred ca pierdea daca nu ar fi fost referendumul.
  • lupta pentru liberali (Luni, 23 noiembrie 2009, 11:31)

    badin [anonim]

    domnul consilier prezidential poate sa ne spuna ce formula de guvernare va adopta traian basescu pentru a capitaliza in turul doi? Aseara l-a auzit pe traian basescu proclamand victoria dreptei iar de dimineata l-a auzit pe domnul dragnea care spunea ca 70% dintre romani nu-l mai vor pe TB. Care dintre cele doua parti ramase in finala va reusi sa capitalizeze voturile liberalilor?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:23)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui badin

      as fi curios sa vad si eu cum liberalii vor vota un om in spatele caruia se ascund iliescu, hrebenciuc, vanghelie, dar si mogulii atat de huliti de crin antonescu in ultima parte a campaniei.
  • lamurire (Luni, 23 noiembrie 2009, 11:31)

    nadia [anonim]

    Domnule Lazaroiu,
    Vreau sa-mi lamuriti urmatorul aspect legat de procesul de votare. Ce strategie a insemnat de aceasta data organizarea sectiilor de votare cu numai 2 cabine de vot? De fiecare data la sectia in care am votat erau 8-10 cabine de vot si de aceasta data numai 2. Daca ne uitam si in tara, s-a inregistrat exact acelasi fenomen. Interpretati-mi dv. carei puteri foloseste acest lucru? Va apreciez f.mult parerile (in paranteza fie spus, pana acum nu au dat gres) si va rog sa-mi lamuriti acest aspect si sa verificati fenomenul. Mi se pare foarte interesant, mai ales ca urmeaza inca o runda.
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:24)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui nadia

      a fost probabil un caz aparte. acolo unde am votat eu erau 4 sau 5 cabine de vot
  • CSOP a gresit (Luni, 23 noiembrie 2009, 11:38)

    Luciana [anonim]

    Domnule Lazaroiu, rezultatele partiale confirma sondajele "mincinoase" pe care le-ati infierat pana acum. CSOP a fost singurul institut care va prezentat cu multe procente in fata lui Mircea Geoana. Va cereti scuze fata de fostii colegi de la CURS?? Va mai lucra TB cu CSOP care l-a indus intr-o mare eroare?? /(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:25)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Luciana

      da. se pare ca au fost niste interpretari eronate ale datelor. curs a avut dreptate in primul tur. pentru ca am lucrat acolo inainte am preferat sa nu comentez rezultatele lor pana dupa alegeri.
  • Intrebari pentru domnul Dragnea: (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:11)

    Addy [utilizator]

    1. Tin mai intai sa-i felicit pe consultantii americani ai lui Geoana. Au facut o treaba fantastica.Urmarind campania electorala a candidatului psd-ist, am ramas de-a dreptul uluit. A pus in valoare multi stimuli nonverbali: gesticulatia, diferentele de tonalitate in timpul discursului, mimica. De asemenea a tratat multe subiecte politice cu "carlig" la marea populatie. Intrebarea mea este simpla : Cu cat i-ati platit pe consultantii americani pana in momentul de fata ?

    2. Consider ca arsenalul electoral al PSD-ului este complet. Contine atat elementele de "import", cat si elemente clasic-romanesti (autocare, sms-uri otravite, cadouri electorale, cumparatul voturilor etc.). Fara doar si poate, din nefericire, cel mai probabil este ca domnul Mircea Geoana sa fie noul presedinte al Romaniei. In aceste conditii cat de probabila este o alianta cu PSD-PNL ? Ce concesii sunteti dispusi sa faceti fata de acestia ?
    /(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:21)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Addy

      1. Geoana n-a lucrat numai cu consultantii americani, a fost un grup mai mare de tineri care sunt la noi in partid de trei-patru ani de zile. Iar in ceea ce priveste plata, e mult, mult mai putin decat s-a vorbit.

      2. Alianta cu PNL-ul e foarte probabila. Nu, nu este vorba de nici o concesie. Ramanem coerenti fata de majoritatea constituita pentru sustinerea lui Klaus Johannis si o coerenta pentru schimbare de regim in Romania.
  • Prezenta la vot (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:17)

    Marius Ogrean [anonim]

    De ce a fost asa de mare prezenta la vot?
    Va multumesc
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:22)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      Cred ca au fost mai multe motive: a fost si un interes foarte mare al cetatenilor, care au dat o mare importanta alegerii presedintelui. A mai fost si o mobilizare foarte mare a tuturor partidelor care au avut candidati si cred ca si mass-media a avut un rol important, tinand cont ca audientele au fost foarte mari la emisiunile de stiri si cele politice.
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:25)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      in general prezenta e mai mare atunci cand alegerile sunt personalizate
  • nelamuariri (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:27)

    urania [utilizator]

    Buna ziua, d-le Lazaroiu si felicitari intregului staff de campanie al d-lui Presedinte Traian Basescu!
    Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:

    1. ce argumente a avut Ministerul Administratiei si Internelor in stabilirea sectiilor de votare speciale in Capitala, cand se stie ca Bucurestiul este cea mai mare piata a fortei de munca,multi locuiesc si lucreaza aici fara a avea domiciliul stabil trecut in buletin. De asemenea, statistic Capitala este cel mai mare centru universitar al tarii. Fiul meu care locuieste si lucreaza in Bucuresti nu a putut vota intr-o asemenea sectie de votare speciala din cauza proastei organizari (numai 2 cabine de vot?!) si a busculadei provocata de numarul mare de cetateni veniti sa voteze.
    /
    /
    4. cum comentati actiunile d-nilor Parvulescu si Mircea Toma, a 'Pro Democratia', care incearca sa denatureze legalitatea votului masiv dat pentru referendum si implicit anularea acestuia. Acest vot a fost exprimat si de cei care l-au votat pe dl Basescu, pe Crin Antonescu sau pe Geoana. Plus ca in sectiile de votare am fost intrebati daca dorim sa votam pt referendum, nu ne-a impus nimeni acest lucru!
    /
    Va multumesc si va doresc numai bine!(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:28)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui urania

      1. cred ca e greu de stabilit un echilibru intre dorinta de a diminua turismul electoral si accesul facil al votantilor la urne. cred ca de data asta teama de turism electoral a sacrificat dorinta multora de a vota cat mai usor.
      2. e dreptul lor sa aiba opinii diferite. chiar si impotriva celor 8 milioane de romani care au spus da. pana la urma asta inseamna societatea civila. evaluarea mea personala este ca cei doi traiesc in alta lume.
  • Intrebari pentru domnul Lazaroiu (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:27)

    Addy [utilizator]

    /

    2. Care vor fi subiectele de campanie pentru turul II ? Ce "gloante de argint" ii pregatiti lui Mircea Geoana

    3. Sunteti dispusi sa faceti urmatoarea concesie PNL-ulului : sa-i lasati pe ei sa isi numeasca premierul, fie el si primarul Sibiului, Klaus Johannis ?(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:31)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Addy

      dl. geoana are foarte multe raspunsuri de dat. le-a evitat in primul tur si pentru ca a avut mogulii de presa care l-au cocolosit si pentru ca a evitat dezbaterile cu ceilalti contracandidati.

      cred ca pnl trebuie sa fie realist. cantecul de sirena al psd-ului poate ca suna bine acum. dupa alegeri insa cred ca lucrurile vor arata altfel.
  • Pentru ambii interlocutori (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:39)

    Sorin [anonim]

    Pentru d-ul Dragnea:

    1. Cum se explica faptul ca autocarele cu votanti au ajuns majoritar in judetele care au presedinti de consilii judetene de la PSD? V-ati impacat cumva cu Udrea si ati vrut sa dezvoltati turismul national?

    Pentru d-ul Lazaroiu:
    1. Are de gand d-ul Basescu sa continue "revolutia neterminata din decembrie 89"? Ma refer in mod concret la tot ceea ce a insemnat in ultimii 20 de ani regimul Iliescu in dispretul proprietatii, in dispretul valorii individului, nemotivarea tinerilor, nepotismul de partid etc.? Pentru unul ca mine ca om de 35 de ani, care locuieste in strainatate terminarea pasnica (prin legislatie, recunosaterea meritului moral al lui Coposu dar si alte aspecte la care spatiul ma limiteaza) a acestei revolutii neterminate este decisiva in prezenta sau nu la vot in 6 decembrie (un vot rosu fiind exclus).
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:24)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin

      1. Explictia e foarte simpla, dar e diferita fata de ce credeti. Autocarele cu votanti au ajuns majoritar in judetele traditional pesediste pentru ca cei care au venit sa voteze pe listele suplimentare sa voteze intr-o masura mai mare cu Traian Basescu pentru a compensa procentul mare de voturi pentru Mircea Geoana. Si asta reiese din analiza voturilor pe sectiile speciale din aceste judete.
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:34)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin

      turismul electoral este marca psd.

      modernizarea statului este continuarea revolutiei din decembrie 89.
  • Turism electoral de TOP in Teleorman (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:39)

    dorin [anonim]

    D-le Dragnea,

    cum explicati ca "turismul electoral" atat de aclamat de dv si PSD a înflorit exact în judeţele controlate de baronii PSD: Teleorman, Olt, Argeş, Galaţi. Exemplu, la Teleorman, pe care il reprezentati, conform datelor furnizate de BEC, până la ora 16.00, fuseseră înregistraţi 11.671 de votanţi la secţiile speciale, adică acolo unde şi-au exprimat opţiunile cei care îşi aveau domiciliul în altă localitate. Pentru comparaţie, în Bucureşti, până la aceeaşi oră, votaseră la secţiile speciale 11.285 de oameni.?!?
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:25)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorin

      Este acelasi raspuns ca si la intrebarea precedenta. In plus, noi am reclamat pe parcursul intregii zile acest turism electoral, fotografiat, filmat si s-a vazut ca ceea ce am reclamat noi a fost real. Cea mai mare parte a voturilor din sectiile speciale din Teleorman s-au dus catre Traian Basescu.
  • Comentariu sters de utilizator (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:45)

    [anonim]

    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:27)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui

      1. Mircea Geoana a declarat astazi ca, dupa 6 decembrie, daca va fi ales presedinte, va declansa procedurile necesare pentru ca ceea ce au exprimat romanii prin referendum sa fie operationalizat.

      3. Aici e un raspuns foarte simplu: nu suntem de acord cu marirea nici unei taxe in perioada de criza.
  • Consultatii si consilierii dlui Mircea Geana (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:47)

    Mara [anonim]

    In acest moment (pina-n 6 dec.!), dl M.G. are consultanti americani...
    Intrebare: Daca reuseste sa ajunga presedinte, Dl M.G. va avea - cel mai probabil - consilieri romani. Vor fi acestia: Marian Vanghelie, Viorel Hrebenciuc, Adrian Nastase, Ion Iliescu... + Dan Voiculescu + Sorin Ovidiu Vintu ... sau... ??!!
    Macar sa stim ce ne asteapta. :((
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:28)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mara

      Cred ca-i o intrebare rautacioasa. Mircea Geoana, daca va fi ales presedinte, ii va lua cu el la Cotroceni pe tinerii consilieri cu care lucreaza de cativa ani de zile, de care am facut vorbire mai devreme.
  • Moralitate (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:47)

    garett [anonim]

    D-le Lazaroiu cat de "morala" a fost solutia "referendumului" ca singur proiect electoral al D-lui Basescu? In absenta acestei "gaselnite" ar fi avut D-ul Basescu un program real care sa-i dea sanse sa intre in turul doi sau am fi asistat la o finala, in opinia mea mai onesta, Geoana vs. Antonescu?
  • intrebare pentru d-l Dragnea (Luni, 23 noiembrie 2009, 13:01)

    valeria [anonim]

    Dle Dragnea , va rog sa mi spuneti daca ,sunteti dispusi sa acceptati conditiile impuse de Crin Antonescu in ceea ce priveste viitorul prim ministru, tinand cont ca este o solutie extrema . Cred ca ar trebui sa va ganditi bine si la faptul ca primarul Sibiului a fost acceptat in sondaje de 75% din romani. Va multumesc ! Succes !
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:29)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui valeria

      Mircea Geoana a spus astazi ca ramanem consecventi cu ceea ce am stabilit acum ceva timp, cand am constituit majoritatea parlamentara de sustinere a lui Klaus Johannis pentru functia de prim-ministru.
  • strategia dvs (Luni, 23 noiembrie 2009, 13:02)

    happy feet [anonim]

    domnule dragnea,

    1. la anuntarea rezultatelor, domnul geoana a avut o prestatie slaba din cel putin doua puncte de vedere: a citit de pe foi si nu a emanat incredere in ceea ce spune. cine a pregatit acel discurs de lemn si cine l-a indrumat pe dl geoana sa citeasca de pe foi?
    in acelasi timp, din perspectiva mea cel putin, discursul a semanat foarte mult cu o "cersetorie" de voturi. as vrea sa va intreb in ce masura considerati ca acea parte de "multumiri" din discursul dlui geoana ii va "suplimenta" electoratul in turul 2?

    2. dupa discursuri, persoane relevante din partid au plecat separat, pe rand, fiecare tinand cate un discurs: iliescu, vanghelie, nastase (dar staff-ul pdl a plecat la "pachet") aceste interventii au fost anterior agreate sau cei trei au iesit la rampa din proprie initiativa? nu va este teama ca prin aceasta desfasurare a evenimentelor dl geoana va fi si mai puternic asociat cu iliescu, nastase si vanghelie, chiar perceput ca o marioneta a acestora?

    va multumesc!
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:32)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui happy feet

      1. Da, n-a avut o prestatie foarte buna. A fost foarte multa emotie. Incarcatura mare din campanie s-a descarcat in acele momente si a facut o greseala de care chiar nu avea nevoie. In ultima perioada a vorbit foarte bine la mitting-uri si a fost foarte stapan pe el. Ca pregatire a acelui discurs, cred ca este vorba de cei pe care-i tot laudati mai devreme.

      2. Cred ca aveti dreptate, era buna o anumita coerenta si o strategie de comunicare dupa momentul anuntarii rezultatelor. N-am reusit s-o facem pentru ca aproape toti am fost in circumscriptiile noastre si am ajuns in Kiseleff cu 20 - 30 de minute inainte de ora 21.
  • ramasite..... (Luni, 23 noiembrie 2009, 13:07)

    Flo [anonim]

    Buna ziua

    Nu credeti ca ramasitele comuniste , frecvent utilizate pe pe la tv., il trag in jos pe Mircea Geoana? de exemplu acesta e un motiv suficient pentru mine in a nu-l vota!
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:34)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Flo

      Da, e o preocupare pentru noi. Eu l-am sustinut si il sustin in continuare pe Mircea Geoana. Nu are nici un fel de inclinatii sau conceptii comuniste si va pot spune ca Geoana e destul de stapan pe el in ceea ce face si in ceea ce va dori sa faca. Daca pentru dvs conteaza, eu n-am fost membru PCR.
  • Voturi suplimentare (Luni, 23 noiembrie 2009, 13:25)

    Daniela [anonim]

    1. D-le Lazaroiu, care este parerea dvs, de unde ar mai putea dl Basescu sa stranga voturi? Va conta apelul de azi al dlui Crin Antonescu la votantii liberali, sa nu-l voteze pe Basescu?
  • Legea profesorilor (Luni, 23 noiembrie 2009, 13:46)

    nu imi permit si un nik [utilizator]

    buna ziua !
    1. Presupunand ca Dl Mircea Geoana este ales presedinte ce sanse sunt ca pt decizia de numire Prim Ministru sa ramane tot Dl Klaus Johannis fata de dumneavoastra ?
    a doua intrebare a mea este :

    2. Care suntne atuurile care o sa il ajute pe Dl Presedinte Geoana si guvernul nou format sa onoreze promisiunile electorale -precum legea profesorilor de indexare a salariilor- in conditiile unui 2010 fara bani la buget si cu o criza si mai puternica ?
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:35)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui nu imi permit si un nik

      1. Am mai raspuns, Klaus Johannis este optiunea asumata de Mircea Geoana.

      2. Principalul atu: o majoritate solida in Parlament, stabilitate politica.
  • pentru domnul Dragnea de la o teleormaneanca (Luni, 23 noiembrie 2009, 14:22)

    liliana [anonim]

    1) Care este programul viitorului presedinte Mircea Geoana in legatura cu reducerea substantiala a somajului in zonele cele mai afectatate ale tarii, punctual ce masuri se vor intreprinde in Teleorman?
    2) Ne poate garanta domnul presedinte Mircea Geoana ca numirile (ma refer la categoria functionari publici) in functii atat de executie cat si de conducere nu vor mai fi "afectate" de nepotism sau zona geografica de provenienta a conducatorilor sau "fondatorilor" institutiilor?
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:41)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui liliana

      1. Investitii masive in infrastructura, special in infrastructura rurala. Pentru Teleorman, in mod specific, am avut o discutie cu dumnealui, ca ceea ce am prins anul trecut in programul de guvernare la propunerea mea si anume, autostrada Sudului Bucuresti - Alexandria - Rusciori - Craiova, Podul Turnu Magurele- Nicopole, Hidrocentrala Izlaz, Spital de urgenta regional la Alexandria (la iesire spre Bucuresti, in dreapta, dupa statia Meteo), sunt cateva obiective care ne vor ajuta sa diminuam numarul de someri de la noi din judet.
      2. Va poate garanta si dumnealui si eu, pentru ca sustine la fel de mult ca si mine descentralizarea administrativa. Numirile vor fi girate de comunitatile locale, prin alesii lor si decizia va fi dusa mai aproape de cetateni. Am aceiasi parere ca si dvs. despre politizarea institutiilor publice.
  • Abordarea Ghise (Luni, 23 noiembrie 2009, 14:30)

    bilbofil [utilizator]

    Candidatii dumneavoastra au gindit un buget de campanie? Care a fost investitia materiala a lor (a familiei si prietenilor), care a fost contributia in bani, produse, servicii a sponsorilor si cum se va recupera tot acest efort material?

    Ce "return on investment" s-a calculat?

    Va intreb pentru ca o activitate in care investesti fara a-ti recupera costurile nu se poate mentine decit apelind la sentimentele caritabile ale oamenilor si nu cred ca acest lucru este posibil pe termen lung in politica.
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:43)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui bilbofil

      Fiecare a contribuit cu cat a putut si tot acest efort material nu trebuie sa fie recuperat material neaparat. El a fost facut dintr-o dorinta politica, dintr-o vointa politica si rasplata va fi satisfactia victoriei.
  • bun simt (Luni, 23 noiembrie 2009, 14:38)

    Gabriel [anonim]

    //
    Pentru domnul Lazaroiu: de ce nu se porneste o dezbatere pentru imbunatatirea conditiilor de vot si reducere a acuzatiilor de frauda? Stiu ca un sistem informatic costa foarte mult (gen zeci de milioane de euro), dar poate incepe macar cu sectiile de votare speciale: atunci cand o persoana voteaza la o sectie speciala, se bifeaza in lista electronica si nu va putea vota si la alta sectie speciala; apoi se pot face verificari la-ntamplare pentru a se vedea daca a votat si acasa.
    Multumesc.(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:50)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel

      ar fi utila. ar trebui sa intrebati televiziunile de ce nu au interes sa proneasca o asemenea dezbatere. dar si partidele politice. la ei este cheia. dar cand un partid politic in complicitate cu doua televiziuni se foloseste de "legenda fraudei" ce incredere mai putem avea in existenta unei dezbateri reale?
  • intrebare (Luni, 23 noiembrie 2009, 14:49)

    Un sustinator [anonim]

    pentru domnul Dragnea Liviu
    Domnule Dragnea, ce parere aveti de incidentul de la Nanov,Teleorman incare a fost implicat un membru PSD Teleorman.? Cu stima
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:47)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Un sustinator

      O parere foarte proasta, un coleg de la PSD a fost batut de viceprimarul comunei Nanov (PDL), desfigurat. Din pacate, n-a fost singurul caz. Doamna Viorica Dancila, europarlamentar, a fost batuta in plin centrul orasului Videle de un consilier local PDL, de mana cu primarul orasului, membru PDL, var cu domnul Adriean Videanu. In conditiile in care doamna Dancila i-a fost si profesoara domnului primar. Oricum, sper ca rautatea asta sa dispara dupa 6 decembrie si sa revenim la relatii normale intre oameni, indiferent de optiunea politica.
  • alianţa (Luni, 23 noiembrie 2009, 15:10)

    Marynia [anonim]

    Dle Lăzăroiu,
    Care este strategia prin care Băsescu va încerca să atragă voturile liberalilor? Cât de mare e compromisul pe care l-ar face? Pentru că e clar că liberalii nu vor accepta o alianţă în care să nu-şi poată impune premierul. Pe de altă parte, PDL are, teoretic, dreptul de a numi primul ministru, dat fiind faptul că are un nr mai mare de mandate. Cât de utopică e refacerea alianţei PDL-PNL?///(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:46)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marynia

      nu e chiar utopic proiectul de centru-dreapta. cred ca el se va face daca presedintele va castiga alegerile. se poate face si inainte de turul unu. depinde de cat de rationali sunt liberalii din conducere.
  • pentru dl Dragnea (Luni, 23 noiembrie 2009, 15:12)

    Gabriel [anonim]

    Cum comentati declaratia dlui Victor Ponta catre dl Varujan Vosganian din data de 22.11 (in emisiunea Sinteza Zilei): “Să-l schimbăm pe Băsescu şi, după aia, puteţi să luaţi ce vreţi: bani, funcţii în guvern!“?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:45)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel

      un moment de sinceritate a domnului Ponta
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:47)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel

      N-am stiinta de declaratia asta a lui Victor Ponta, dar daca este adevarata, a vorbit de capul lui.
  • Democratie vs. Presa (Luni, 23 noiembrie 2009, 15:51)

    Radu [anonim]

    Domnule Lazaroiu, cine a cistigat alegerile? Democratia sau Presa?

    Multumesc
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:41)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      la primul tur a fost meci nul.

      presa a castigat prin manipulari succesive ale alegatorilor in favoarea candidatului mircea geoana.

      democratia a castigat prin numarul mare al alegatorilor care au participat la urne. si prin validarea referendumului.

      la turul doi nu mai poate fi meci nul.
  • pt dl Lazaroiu (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:00)

    Iulia [anonim]

    1. Nu credeti ca TB ar trebui sa inceapa sa se adreseze si tineretului si sa mai termine cu povestile de coruptie la adresa celorlati? Sunt multi tineri care nu sunt decisi cu cine sa voteze in conditiile de fata.
    2. Va avea TB mai multe confruntari cu Geoana in aceste 2 saptamani in care sa se spuna mai mult decat pana acum?
    Va multumesc!
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:45)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulia

      cred ca prin proiectul de modernizare a Romaniei presedintele s-a adresat in primul rand tinerilor.

      depinde de domnul geoana si de strategii sai. daca il vor lasa. eu sunt adeptul a cat mai multe confruntari din care sa reiasa diferentele si asemanarile astfel incat oamenii sa voteze in cunostinta de cauza.
  • D-le Lazaroiu, (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:07)

    mariad [utilizator]

    Admite Traian Basescu ca a gresit fundamental negasind o alternativa la televiziunile mogulilor ? Sau lunga perioada (aproape 2 ani ) de noncombat ?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:43)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mariad

      a te lupta cu presa altfel decat s-a luptat presedintele ar fi insemnat probabil o grava incalcare a libertatii presei. cred ca presedintele a procedat corect atunci cand nu a incercat sa influenteze in nici un fel libera exprimare chiar daca a fost subiectul multor critici nedrepte.

      daca va referiti la alternativa in sensul infiintarii sau legitimarii unui alt trust de asemenea cred ca ar fi fost o abordare gresita.
  • Ce se va intampla? (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:08)

    Stefan [anonim]

    Daca liberalii exclud alianta cu PD-L, cum credeti ca va vota in turul 2 electoratul care i-a adus la 20% ?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:40)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      mi-e greu sa spun acum.

      eu sper totusi ca aceia care l-au votat pe crin antonescu sa inteleaga exact ce inseamna optiunea "mircea geoana".
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:50)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      Eu cred ca cei care au votat cu Crin Antonescu, cei care au votat cu Mircea Geoana, cei care au votat cu Sorin Oprescu, cei care au votat cu Becali au avut ca principala motivatie dorinta de schimbare. Daca vor veni la vot in 6 decembrie, si eu sper sa vina, am speranta ca vor fi consecventi cu dorinta de schimbare cu cel care a ramas in cursa impotriva lui Traian Basescu si care este agentul schimbarii. Nu cred ca problema se pune intre a vota un candidat de dreapta sau un candidat de stanga. Nu stiu cati cetateni il considera pe Traian Basescu un om de dreapta. Cred ca sunt sanse mari ca, cea mai mare parte din cei care au votat cu Crin Antonescu, sa voteze cu Mircea Geoana.
  • presa versus democratie (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:10)

    albescu [anonim]

    Un coleg al dumneavoastra de la Cotroceni, daca nu cumva chiar dumneavoastra, a emis zicerea ca exista un razboi intre presa si democratie. As dori sa ne lamuriti ce se poate intampla in cazul finalizarii acestui razboi: dipare numai presa, dispare numai democratia sau vor sucomba si una si alta. In aceste cazuri cu ce sa umplem golul ramas.
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:39)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui albescu

      eu am spus asta si imi mentin afirmatia. unii m-au injurat (in special cei care s-au simtit vizati) pentru ce am spus, altii au inteles ca am avut dreptate.

      presa trebuie sa sprijine democratia. cand presa se pune in slujba unor moguli si actioneaza prin cateva varfuri mafiote nu mai are nici o legatura cu democratia.

      cand presa tzipa in ziua alegerilor "frauda!" pentru ca asta e strategia electorala a unui partid, atunci presa falsifica democratia.

      scuzele cu "generalizarea" deja ma lasa indiferent. presa e un organism profesional.
  • Dezbaterea de "catifea". Dl Dragnea (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:12)

    Mitza [anonim]

    Dl Dragnea,

    ///

    2. Puteti da un exemplu concret cand dl Geoana a unit doua persoane aflate in conflict.

    3. "Impaciuitorul" a fost un rol de campanie?

    Multumesc(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 17:02)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mitza

      2. Pot da multe exemple. Cel putin in zece judete au fost conflicte mari in ultimii ani, pe care Mircea Geoana le-a rezolvat. Si la varf au fost conflicte. Nu stiu cat de relevant este, dar doua persoane care au fost unite de Mircea Geoana am fost eu si Viorel Hrebenciuc in aceasta campanie.
      3. "Impaciuitorul" nu este un rol de campanie, ci este o asumare politica si cred ca poate sa fie un om care uneste, pentru ca este foarte echilibrat si nu e deloc conflictual. Este ferm, dar nu conflictual.
  • Despre sondaje (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:13)

    nune [utilizator]

    Ca banuiesc ca inca va pricepeti la sondaje:

    - cum comentati sondajele pre-electorale CURS si CSOP-IRES?
    ///
    ///
    - ce predictie dati pentru turul II? aici cer opinia sociologului, nu a sustinatorului lui TB(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:36)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui nune

      pentru turul doi 50-50
  • vot multiplu (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:21)

    angel [anonim]

    nu se pot verifica voturile multiple si sactiona dupa alegeri? este extrem de simplu de introdus CNP intr-o baza de date si verifcat daca apare de mai multe ori.
  • Ne mutam de la doua camere la una (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:22)

    Anonimus [anonim]

    Domnule Lazaroiu,
    Ce anume a rezolvat concret trecerea la parlamentul Unicameral si de ce pt T. Basescu este o victorie mareata?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:35)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anonimus

      un parlament mai suplu si evitarea blocajelor. doua camere insemna pe langa cheltuieli mai mari si o birocratie procedurala excesiva.

      este victoria romanilor.
  • psd si pdl iar impreuna? (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:22)

    artificiu [anonim]

    pentru cei doi.

    mai exista sanse pentru o guvernare pdl+PSD?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:34)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui artificiu

      foarte putin probabil
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 17:07)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui artificiu

      foarte putine
  • strategii (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:36)

    alina [anonim]

    pentru ambii invitati:
    Puteti enumera trei masuri/strategii pe care le aveti in vedere in aceste 2 saptamani pentru atragerea electoratului de partea candidatului pentru care lucrati?
    Multumesc
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:57)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui alina

      1. O comunicare foarte buna cu cetatenii, mult mai buna si asta in principal pentru a reusi sa-i convingem pe cei care au votat cu alt candidat in afara de Traian Basescu ca-si pot regasi sperantele in Mircea Geoana si, pe de alta parte, pentru a-i convinge pe cei care au votat cu Mircea Geoana sa vina inca o data la vot pe 6 decembrie.
      2. Inchierea unui acord politic cu PNL
      3. O organizare mai buna a structurilor de partid din teritoriu, in special in judetele in care rezultatele n-au fost foarte bune.
  • pt domnul Dragnea (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:39)

    marco [anonim]

    Presa rusa zice asa : Daca Geoana castiga este posibila blocarea definitiva a negocierilor cu FMI. Asa este?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:48)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marco

      suna plauzibil. psd s-a opus de la inceput acordului cu fmi. in primul rand pentru ca acesta impune niste constrangeri care inseamna in esenta reformarea statului, ceea ce e o lovitura data clienteli psd.
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:53)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui marco

      N-am auzit de asa ceva si nu cred. Nu poate decat sa fie o intoxicare ieftina.
  • Intrebari (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:41)

    petre [anonim]

    Buna ziua
    1. Daca PNL se aliaza cu PSD, ce credeti ca se va intampla cu impozitul si TVA-ul?
    2. Credeti ca revolutia bunului simt se va stinge in liniste?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:53)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui petre

      1. ma indoiesc ca va mai exista cota unica. liberalii nu vor mai fi in situatia sa puna conditii asa cum au facut intre 2007-2008. de data asta va dicta psd.
      2. revolutia bunului simt ar putea fi tradata chiar de initiatorul ei. la fel cum si iliescu a tradat revolutia din 1989.
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:53)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui petre

      1. Noi am spus si continuam sa spunem ca, in perioada de criza, nu dorim sa se mareasca nici o taxa.
      2. Dimpotriva, de ce sa nu credem ca deabia atunci se va implini si bunul simt va invinge?
  • favorizat (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:48)

    marian [anonim]

    Domnul lazaroiu zice ca presa a castigat prin manipulari succesive ale alegatorilor in favoarea candidatului mircea geoana. A fost Mircea Geoana favorizat de televiziuni? De ce nu accepta mai multe dezbateri cu Basescu? Asa ar fi mult mai clar pentru romani ce sa voteze.
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:58)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marian

      cred ca pana si analizele domnului mircea toma ar putea pune in evidenta manipularea televiziunilor in favoarea candidatului mircea geoana. dar dl. mircea toma a fost mult mai preocupat de pre-fraudarea alegerilor decat de monitorizarea campaniei in presa.
      probabil ca nu va accepta mai mult de o dezbatere. si aceea cu moderatori de la antena 3 si probabil acasa la dansul. (casa de la rapps).
  • alte intrebari (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:54)

    petre [anonim]

    1. Pana la urma, referendumul nu a fost degeaba este? Acum chiar Geoana il imbratiseaza!
    2. Alianta PNL-PSD nu era proiectata a fi infiinta inca inaite de turul 1, doar pentru a permite posibilitatea a 2 contracandidati impotriva lui Basescu?
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 17:02)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui petre

      1. nu a fost degeaba. desi nu va amagiti ca liderii psd vor respecta vointa electoratului. ascultati cu atentie declaratiile lui iliescu si nastase de ieri si de azi ca sa intelegeti pozitia psd fata de rezultatele referendumului. iliescu i-a si raspuns lui geoana pe subiectul acesta inca de ieri cand a fost intrebat ce parere are despre faptul ca dl. geoana a votat la treferendum. in esent dl. iliescu a repetat un raspuns mai vechi.
      2. ba da. johannis este gaselnita liberalilor si pesedistilor ca sa justifice sprijinul pentru al doilea tur. johannis nu va fi niciodata numit premier de geoana. nici daca antonescu ar fi iesit presedinte johannis nu ar fi fost numit premier. johannis e pur si simplu folosit
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 17:06)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui petre

      1. Domnul Geoana nu imbratiseaza referendumul, ci ideea micsorarii numarului de parlamentari, despre care PSD-ul a vorbit multi ani inainte. Lucrul cu care noi n-am fost de acord a fost folosirea referendumului in scop electoral de catre Traian Basescu.
      2. Nu-i adevarat, n-a fost proiectata nici o alianta PNL-PSD inainte de turul II. Nu cred ca putem uita asa repede atacurile foarte dure ale lui Crin Antonescu impotriva lui Mircea Geoana in aceasta campanie.
  • pentru ambii (Luni, 23 noiembrie 2009, 16:54)

    cosmin [anonim]

    Domnilor,

    De ce nu se mareste numarul de sectii suplimentare in Bucuresti.
    Ieri au fost niste cozi enorme. Plus foarte multi nu au mai apucat sa voteze.
    Cred ca exista un milion de persoane care nu au buletin de Bucuresti dar stau in Bucuresti.

    Va multumesc
    • a (Luni, 23 noiembrie 2009, 17:03)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cosmin

      am mai raspuns. este teama partidelor de turism electoral. si eu cred altfel ca e nedrept pentru cei care vor sa voteze. este ciudat sa stai la coada la vot cateva ore. asta nu poate decat sa te descurajeze
    • raspuns (Luni, 23 noiembrie 2009, 17:04)

      Liviu Dragnea [hotnews.ro] i-a raspuns lui cosmin

      N-o spun cu rautate, dar avand si informatiile despre ceea ce s-a intamplat si in judetele din tara, precum si ce s-a intamplat in Bucuresti, cred ca aceste alegeri n-au fost organizate bine. Multi prefecti care au fost numiti intr-o noapte au fost oameni fara experienta si in multe cazuri au scapat lucrurile din mana.
  • domnule Lazaroiu (Luni, 23 noiembrie 2009, 17:12)

    luca [anonim]

    ce politica electorala credeti ca va aborda presedintele in urmatoarele doua (foarte scurte) saptamani, tinand cont de majoritatea nou-nouta urlata acum pe toate televiziunile? "presa si mogulimea" s-au cam uzat iar tema referendumului poate fi folosita si de catre ceilalti -invers; cu ce va putea cuceri electoratul tanar?
  • Buna seara, (Luni, 23 noiembrie 2009, 17:20)

    alex [anonim]

    Daca PSD a anuntat deja ca se gandeste serios la o alianta cu PNL, PD-L ce planuieste in caz de victorie?

    Domnule Dragnea, apreciem interesul dumneavoastra in modernizarea mediului rural, dar drumurile teleormanene sunt de cea mai proasta calitate.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by