Corespondenta din Belgia

Alegatori la Bruxelles: "Daca era candidat Ceausescu merita sa stam la coada, asa stam si nu stim pentru ce!"

de Andreea Flintoaca     HotNews.ro
Duminică, 22 noiembrie 2009, 20:35 Actualitate | Politic


Coada la vot in Bruxelles
Foto: HotNews.ro
Sute de romani s-au strans in fata Ambasadei Romaniei din Bruxelles si au infruntat frigul si vantul cu speranta ca vor putea decide viitorul tarii. Alegatorii au venit in flux continuu si au asteptat, in medie, doua ore pentru a pune stampila pe buletinul de vot. Multi dintre ei nu-i cunosteau decat pe principalii trei candidati, insa cu totii au votat pentru a se putea intoarce in tara si a trai decent. Pana la orele 15:30, aproximativ 2500 de romani isi exprimasera deja optiunea.

Cele doua sectii de votare din capitala Europei fac cu greu fata numarului de votanti. Desi se intinde pe cateva zeci de metri, coada nu ii descurajeaza pe romani: "Ia uite ce coada, stam aici doua ceasuri!" - "Pai stam, ca doar n-am batut atata drum degeaba!", discuta un cuplu venit tocmai din partea opusa a orasului. Vor sa voteze pentru ca spera sa isi poate creste copiii in tara natala si sa le ofere un viitor acolo.

Tinerii sunt cei mai optimisti, pentru ei merita sa inghete in fata ambasadei ca sa puna stampila pe cele 3 buletine de vot, insa cei mai in varsta ii iau peste picior:  "Daaaa, merita! Daca era Ceausescu, mai merita sa stam la coada, da' asa...nu vezi ca stam si nu stim pentru ce? Tot pe vremea lui am dus-o mai bine!", le explica o doamna din Suceava.

Si daca unii si-ar dori sa voteze cu Ceausescu, altii are vrea ca unii candidati sa nu aiba culoare politica. In timp ce i se spunea ca pe buletinele de vot sunt trecute partidele, cu candidatii lor si sa citeasca atent, o doamna izbucneste: "Pai cum?Basescu nu era independent?", starnind rasetele personalului din sala de votare.


Alte centre de votare din Belgia:


ANTWERPEN: MSC Belgium/DW, Noorderlaan 127A, 2030 Antwerpen;

LIEGE: Hôtel Holiday Inn, Esplanade de l’Europe 2, 4020 Ličge.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1923 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Organizare proasta (Duminică, 22 noiembrie 2009, 20:58)

    BRUX [anonim]

    Asemanarea cu Epoca de Aur sta in coada....E de rasul lumii..sa stai doua ore la coada ca sa votezi...!

    Rusine oficialilor care au organizat aceste alegeri la Bruxelles.
    • -2 (4 voturi)    
      rusine pt astfel de comentarii (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:27)

      mashreq [utilizator] i-a raspuns lui BRUX

      inteleg ca "oficialii" se fac vinovati ca nu ti-au rezervat o cabina speciala si un covor rosu numa' pt tine, nu? sau ai impresia ca "oficialii" astia se distreaza de nu mai pot organizand alegerile si stand 24 de ore pentru ca toti romanii din bruxelles (si din alte capitale) sa poata vota? rusine sa-ti fie tie pentru asemenea remarci, dar in fine...nu ca m-ar mira...doar cu oameni ca tine ne-am castigat renumele de diaspora care-si scot ochii unii la altii.
      • +1 (3 voturi)    
        Vocabular (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:27)

        Oficialul [anonim] i-a raspuns lui mashreq

        Dupa cum ai sarit ca fript faci parte dintre acesti "oficiali" care nici macar pentru ei nu stiu sa isi faca viata mai usoara (cine ii pune sa stea 24 de ore????..eventual alti "oficiali la fel de inteligenti care nu au auzit de lucrul in schimburi).....si apropo cu scosul ochilor...Matale ce faci in acest mesaj????- dai cu parfum de lacramioare?
        • 0 (0 voturi)    
          mai documenteaza-te (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:42)

          mashreq [utilizator] i-a raspuns lui Oficialul

          care "lucru in schimburi"?! se vede ca nu ai facut parte in viata ta dintr-o comisie altfel ai sti ca nu exista "in schimburi", toti membrii comisiei sunt la sectie de la inceput si pana se termina toata procedura. cat despre caracterizarea "cu parfum de lacramioare", nu fac decat sa constat o realitate care reiese foarte clar din mesajele voastre. eu nu fac parte din diaspora, dar nu te nelinisti si nu fi gelos, romanii nici la ei acasa nu se dezmint, si acolo isi scot ochii unii la altii, ca regula de comportament.
      • -2 (2 voturi)    
        . (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:31)

        sep [utilizator] i-a raspuns lui mashreq

        sa te vad eu stand in frig/ploaie 4 ore ca sa votezi si apoi mai vorbim de patriotism ok? :-)
        • +1 (1 vot)    
          bafta (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:43)

          mashreq [utilizator] i-a raspuns lui sep

          n-am stat 4 ore, doar o ora jumate, da' probabil ca m-am dus mai devreme ca tine...deh, bafta mea ca n-am avut altceva mai bun de facut decat sa merg la vot la miezul zilei..
    • 0 (4 voturi)    
      care e problema ta? (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:40)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui BRUX

      Si eu am stat exact 1.5 ore la rand ca sa votez si nu am gasit nimic gresit in asta.
      E normal sa se stea la coada cand sunt atat de multi oameni care vin sa voteze. Vezi cazul ambuteiajelor de pe autostrazi ... doar nu o sa ne apucam de facut strazi cu zece benzi pe sens doar ca sa incapa toate masinile in acelasi timp.
  • +2 (2 voturi)    
    comantariu (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:24)

    anonim [anonim]

    Este cumplit sa stai in frig 2 ore doar pentru a vota. Fiecare roman a vrut sa-si exprime parerea votand alesul lor. Dar din pacate cei care vor merge intr-o calatorie in turul 2 e formata din T.Basescu si nu in ultimul randM.Geoana.eu cel putin imi doresc foarte mult ca dl T .Basescu sa devina presedinte.acum deppinde de voturile din tara di cele din Bruxelles. " Romani votati pentru o viata mai buna fara comunismul in urma cu 20 de ani" Felicitari autoarei pentru acest minunat articol, prin care exprima ca si in bruxelles exista romani care decid viitorul Romaniei. Multe felicitari si sper sa ai mereu aceleasi articole la fel de bune , de pe prima pagina!
    • +2 (2 voturi)    
      Alegeri Olanda (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:34)

      Bogdan Olanda [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Nu te mai plnge atat. Si noi in Olanda am stat mult dar nu am simtit ploaia si frigul
      • +1 (1 vot)    
        - (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:53)

        Me Again [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Olanda

        Măcar ei în Belgia au reuşit să organizeze mai multe centre de votare. Noi în Haga am avut două secţii, una lângă alta. Eu am venit din Delft, de la o aruncătură de băţ, dar cred că a fost o plăcere pentru cei care au venit – de exemplu – din Groningen şi au mai stat şi două ore la coadă.
    • -1 (1 vot)    
      Basescu...ce sa spun (Luni, 23 noiembrie 2009, 10:34)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Sa-l lasam pe Dl.Basescu,ca si-a terminat epoca,urmatorii ani sunt decisivi pentru Romania
  • +3 (3 voturi)    
    asa si? (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:40)

    florin [anonim]

    Eu am fost la Paris la ambasada si am stat 4 ore 20 la coada. Si o sa merg si in turul 2 si o sa stau, dar as prefera sa mearga mai repede. Rusine Blaga, zici ca esti din PSD asa ai organizt sectiile din occident.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:41)

    Witch [anonim]

    Si in Viena a fost la fel. S-a stat intre 2 ore jumatate si 3 ore la coada.
  • +1 (3 voturi)    
    ati gasit si voi fix o idioata comunista (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:48)

    Manneken Pis [anonim]

    aia care vor sa se intoarca, va rog, biletele de avion sunt ieftine. romania va asteapta, ii e dor de voi. mergeti inapoi sa construiti viitorul luminos. alaturi de toti fii de nomenclaturisti care sunt (si vor fi) la putere. si cind aia o sa moara o sa fie inlocuiti de copiii si nepotii lor. deja generatia lui ilici le face loc fiilor de generali de securitate oprescu si geoana, iar in urma lor vin tare bogdan olteanu si victor ponta.

    iar tanti aia din suceva, nu inteleg ce cauta la bruxelles. probabil aici avea escala zborul ei spre coreea de nord.
  • +1 (3 voturi)    
    la pascut prin Europa (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:50)

    Cristi [anonim]

    Nu va inteleg pe cei mai slabi de minte care scrieti ca a sta cateva ore la coada ca sa votezi e OK.

    NU E OK!!!

    Doar ca v-ati obisnuit sa fiti batjocoriti si culmea... incepe sa si placa. Din cauza asta va trateaza guvernantii ca pe niste oi, pt ca o meritati.
    • 0 (0 voturi)    
      . (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:33)

      sep [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      corect!
  • 0 (2 voturi)    
    Asa si trebuie (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:53)

    Alegatorul mitica [anonim]

    Am sa stau o zi intreaga la coada daca stiu ca urmatorii ani imi va fi mai bine. Pe vremea lui Ceausescu stateam de la 4 dimineata ca sa prind zahar si ulei la ora 7 cand se deschidea alimentara.
    3 ore la coada ca sa am ce manca in urmatoarele zile. Cred ca merita cateva ore ca sa-mi decid viitorul, nu?
    Asa ca mai terminati cu vaicarelile si votati, ca o faceti pentru voi. Iar pe 6 decembrie trebuie sa fim si mai hotarati sa induram frigul, cozile si ploaia/ninsoarea. Nu avem voie sa ne oprim la jumatatea drumului.
    • +2 (2 voturi)    
      dreptul la vot (Duminică, 22 noiembrie 2009, 22:20)

      mashreq [utilizator] i-a raspuns lui Alegatorul mitica

      de acord cu alegatorul mitica. cat despre cozi si placerea de a sta la ele, nu, nu e o placere, dar tineti cont de faptul ca si acasa se sta la cozi, si acolo lumea e arondata pe sectii de votare dupa domiciliu. in strainatate nu exista aceasta arondare, deci la vot poate veni un numar neprevazut de alegatori la o sectie organizata in incinta unei ambasade. poate ca nu stiti, dar o ambasada nu are spatiu cat o sala de sport de scoala (unde am vazut la tv ca se voteaza pe acasa), deci nu poate fi montat un numar foarte mare de cabine.
      nu e vorba de placerea de a sta la cozi, cui ii place?! dar cred ca de mai multa intelegere si realism ar putea da dovada unii dintre cei care posteaza aici, si de mai putin venin.
      si inca un amanunt pentru cei din bruxelles: nu mai inhjurati autoritatile romane pt cum organizeaza alegerie, mai bine v-ati interesa si ati afla ca in belgia votul e OBLIGATORIU (in caz ca nu votezi - amenda care ustura), iar orele de votare sunt intre 8 si 14. cine nu crede sa intrebe asa, de-o curiozitate, si apoi sa mai reflecteze un pic inainte sa mai arunce cu venin.
      • 0 (0 voturi)    
        E-voting (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:20)

        Toma [anonim] i-a raspuns lui mashreq

        http://www.ocg.at/ak/edemocracy/wiki2/en/doku.php?id=projects:belgium:e-government_and_e-voting_in_belgium#e-voting

        asta daca nu stii cum voteaza belgienii, asa cum spui, OBLIGATORIU, intre orele 8-14....

        Nu mai apara proasta organizare de la Ambasada Romaniei...
        • +1 (1 vot)    
          de acord: e-voting e solutia (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:49)

          mashreq [utilizator] i-a raspuns lui Toma

          de acord cu tine, aici in belgia (ca si in majoritatea statelor europene) se voteaza electronic. dar nu ambasadele si/sau consulatele sunt de vina la n-a ajuns si la romani sistemul electronic de votare. e prea tarziu sa intru in detalii, da' te vad om citit si sigur ca vei afla daca faci un pic de research cine anume trebuia/ar trebui sa faca acest pas de la hartie-stampila la e-voting. e-voting-ul e mai greu de fraudat, insa, si iata si raspunsul! :) oare chiar crezi ce spui cand acuzi executantii din ambasade de lacunele sistemului electoral romanesc?!...
          • +2 (2 voturi)    
            Lacune (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:11)

            Toma [anonim] i-a raspuns lui mashreq

            Ai dreptate...dar lacunele astea sunt de o vesnicie si nu se intampla nimic pozitiv...

            Avem nevoie de oameni care sa mai si gandeasca nu numai de executanti, asta apropo si de ce spui mai sus de chestia cu schimburile....inca o regula idioata care chinuie niste oameni zi si noapte in acele comisii, regula care ca si votul pe hartie ajuta foarte mult la fraudare....

            Daca nu esti din diaspora dar ai votat la Bruxelles banuesc ca nu esti un turist de noiembrie ratacit :-)

            Am observat ca ai comentat si la articolul care descrie votul in lume si ai vazut si acolo ca peste tot organizarea a fost proasta si ca sute de romani nu au putut vota asa ca BRAVO CELOR CE AU STAT LA COZI SA VOTEZE dar NU MERITAM ACEST TRATAMENT INJOSITOR din parte a autoritatilor.
            • +2 (2 voturi)    
              de acord (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:28)

              mashreq [utilizator] i-a raspuns lui Toma

              de acord cu tot ce spui, nu meritam acest tratament si trebuie schimbat sistemul de votare. ce-ar fi daca presedintele basescu si-ar alege ca tema pt viitorul referendum intrebarea "vreti vot electronic?"...pacat ca societatea civila de la noi nu e mai puternica astfel incat sa poata promova eficient interesul cetateanului, atunci cand politicienii alesi democratic uita ca e datoria lor s-o faca...poate asa am avut o sansa la e-voting pana la alegerile urmatoare (pe care le presimt parlamentare, dupa ce presedintele va dizolva parlamentul) :(
              • 0 (0 voturi)    
                Societare civila, Presedinte, Parlament (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:41)

                Toma [anonim] i-a raspuns lui mashreq

                Bine spus despre societatea civila - as mai adauga nu numai ca nu e puternica dar de multe ori este aservita diverselor grupuri politice....rau, tare rau.

                Sa vedem care Presedinte .....

                Cat despre Parlament abia astept sa-l vad in formula redusa..prea multi s-au aciuat in "Casa Poporului" fara sa aiba calitatile pentru a intra acolo nici macar ca vizitatori.....
    • 0 (0 voturi)    
      peste 5 ani (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:13)

      Ale(r)gatorul [anonim] i-a raspuns lui Alegatorul mitica

      Mai nea Mitica..... Ce o sa te faci daca peste 5 ani o sa spui / gandesti la fel? Nu asta se intampla din 1989 incoace???

      Nu spune nimeni ca nu merita dar nici romanii nu merita sa stea ca vitele la coada pentru mancare sau drepturile care le au doar pentru unii "oficiali" sunt si ei oameni.

      O curiozitate...din spirit de solidaritate acei oficiali au stat si ei la coada 2-3 ore??? ...eventual la ora 17 cand a fost vijelia...

      Lasati argumentele penibile......nu exista NICI o justificare pentru proasta organizare.
  • +1 (3 voturi)    
    La bruxelles (Duminică, 22 noiembrie 2009, 21:54)

    Lol. [anonim]

    Au fost 2 sectii de votare intr-un oras cu zeci de mii de romani, dintre care la una intrau doar cunoscutii sau 'vip'urile locale. Personalul a avut aceiasi greatza si aer de superioritate pe care il vedeam cand traiam in Romania, la unii chiar le sunau telefonu' cu manele. Hai sa fim seriosi :) Rusine!
  • 0 (2 voturi)    
    propunere (Duminică, 22 noiembrie 2009, 22:37)

    lavinia [anonim]

    Cozile de 2 ore se datoreaza faptului ca in strainatate trebuie sa completezi 2 declaratii (in turul 2 va fi doar o declaratie). Este normal sa semnezi o asemenea declaratie.

    "Oficialii" sunt si ei oameni; Nimic nu e perfect, asa ca daca cineva vrea sa imbunatateasca ceva, trebuie sa contribuie cu idei. A critica e tare usor, a rezolva e o arta ;-)

    Propunere pt optimizarea timpului de asteptare:

    pasul 1:
    completarea declaratiilor sa fie facuta in timp ce oamenii asteapta la coada (2 mese afara cu hartii si pixuri - asta va ocupa nitel si timpul celor ce asteapta)

    pasul2:
    legitimarea sa se faca exact la intrarea in incinta si nu langa cabinele de vot (in felul asta nu vor exista timpi morti - cand am votat eu erau 3 stampile libere doar pentru ca nu erau suficienti oameni legitimati - si normal ca nu erau, spatiul era prea mic, nu poti sufoca spatiul de langa cabine).

    Timpul de legitimare trebuie sa fie mai mic sau cel mult egal cu Timul de vot (de la pasul 3) pentru a nu avea blocaje.

    pasul 3: votul in cabina (este optimizat cand nu exista "stampile libere" !!)

    Sper sa foloseasca, sau de aici sa porneasca idei mai bune.

    Succes !
    • +1 (1 vot)    
      e un progres (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:26)

      un roman din Belgia [anonim] i-a raspuns lui lavinia

      exista totusi un progres fata de anii trecuti, cind era doar o sectie de votat la Ambasada si votau in jur de 1500 de oameni.Acum au reusit sa voteze cel putin 2500.
      • +1 (1 vot)    
        dezbatere - vot electronic (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:45)

        lavinia [anonim] i-a raspuns lui un roman din Belgia

        ba chiar e un progress mare!
        Asta nu inseamna ca nu e loc si pt mai bine ;-)

        A propus Toma votul electronic. Asta ar fi o tema draguta de dezbatere: "Intr-o societate corupta ca cea din Romania, ati avea incredere in votul electronic?
        (pt ca Toma are dreptate, in cazul votului electronic te identifici singur cu cardul si deci cei 3 pasi devin UNUL ;-) ).
  • -1 (1 vot)    
    frig sa fi fost? (Duminică, 22 noiembrie 2009, 22:51)

    ion [anonim]

    Sunt in Bxls si am renuntat la vot din cauza cozii, despre frig in schimb nici vorba :)
    Traiasca jurnalistii care mai pun si de la ei, mai bine ziceau de ploaia torentiala care a inceput pe la 5 PM
    • +1 (1 vot)    
      frig si ploaie (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:11)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui ion

      incepand cu aprox 4 jumate a fost si frig si ploaie puternica si n-am plecat de la coada. Nici eu si nici alte sute. Asa ca, rusine Ioane...
      • +1 (1 vot)    
        bravo (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:32)

        mashreq [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        multumesc pentru participare, si eu am fost la vot, am stat la coada - am avut noroc ca m-am dus pe la 1 cand nu incepuse vijelia. intr-adevar, romanii au instinctul democratic chiar daca politicienii ne-au inselat sperantele iar si iar - imi place sa cred ca nu toti romanii au renuntat la ceea ce atat de mult ne-am bucurat ca am redobandit - libertatea, inclusiv cea de expresie (si votul e expresie a dorintei noastre de schimbare). sper ca romanii au inteles ca nu e cale de intors
    • 0 (0 voturi)    
      Din masina nu se simte frigul (Duminică, 22 noiembrie 2009, 23:42)

      Mioara [anonim] i-a raspuns lui ion

      Eu am ajuns la ambasada pe la 13:30 si pot spune ca batea vantul intr-un asemenea hal incat am amortit toata pana am intrat....mi-au inghetat si maini si picioare si urechi!

      Da, intr-adevar, cand vii sa iei pulsul din masina...nu ti se pare frig, dar ia sa fi venit cu 23-ul...
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:11)

        haha [anonim] i-a raspuns lui Mioara

        Mda, am indurat frig, asteptat 23'u, asteptat la coada noaptea pe frig si am sa mai astept odata din spirit civic :))
        • 0 (0 voturi)    
          Si eu (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:50)

          Mioara [anonim] i-a raspuns lui haha

          Si eu o sa mai merg o data, nu stiu daca chiar atat din spirit civic, cat pentru a contrabalansa prezenta la vot a celor care se lasa manipulati si dezinformati.

          In ultimele saptamani am vorbit cu zeci de persoane inversunate impotriva unui candidat sau a altuia, dar care nu puteau sa dea un singur argument macar pentru candidatul pe care il sustineau.

          Nu zice nimeni sa impartasim toti aceleasi opinii, insa mi se pare mai normal sa explicam cuiva de ce credem in Dumnezeu si nu de ce nu credem in Diavol (imi asum criticile pentru comparatia exagerata).

          Si mai e un lucru: foarte multi se duc la vot fara ca macar sa stie cine sunt candidatii. Imi povestea cineva de acasa (care a fost observator la o sectie de votare din mediul rural) ca veneau unii oameni si intrebau efectiv : "Dom' primar din ce partid e? Noi cu ala votam, nu?". Replici desprinse din comediile lui Caragiale, care a anticipat, cu atata geniu, teatrul absurdului.
        • 0 (0 voturi)    
          Si eu (Luni, 23 noiembrie 2009, 0:50)

          Mioara [anonim] i-a raspuns lui haha

          Si eu o sa mai merg o data, nu stiu daca chiar atat din spirit civic, cat pentru a contrabalansa prezenta la vot a celor care se lasa manipulati si dezinformati.

          In ultimele saptamani am vorbit cu zeci de persoane inversunate impotriva unui candidat sau a altuia, dar care nu puteau sa dea un singur argument macar pentru candidatul pe care il sustineau.

          Nu zice nimeni sa impartasim toti aceleasi opinii, insa mi se pare mai normal sa explicam cuiva de ce credem in Dumnezeu si nu de ce nu credem in Diavol (imi asum criticile pentru comparatia exagerata).

          Si mai e un lucru: foarte multi se duc la vot fara ca macar sa stie cine sunt candidatii. Imi povestea cineva de acasa (care a fost observator la o sectie de votare din mediul rural) ca veneau unii oameni si intrebau efectiv : "Dom' primar din ce partid e? Noi cu ala votam, nu?". Replici desprinse din comediile lui Caragiale, care a anticipat, cu atata geniu, teatrul absurdului.
  • 0 (0 voturi)    
    Penibilul dus la rang de arta (Luni, 23 noiembrie 2009, 1:29)

    Jean Valjean [anonim]

    Scriu si eu aici, asa cum musca se aseaza in poponetul calului. Sunt oripilat de atitudinea civica de care dau dovada romanasii plecati in exil. Multi dintre ei arata cu degetul proasta organizare a locasurilor de votare in belgia si scot in fata modelul lor electoral. Stimabililor:
    - Belgia are mari probleme politice si nu de putine ori s-au trezit in situatia de a fi neguvernati
    - Belgia are un sistem de vot OBLIGATORIU insa nu e chiar asa cum scriu ziarele.
    - Belgia nu are nici un amestec in treburile interne ale Romaniei si nu cred ca Belgia a impus locatia Ambasadei/Consulatului (locatia unde s-au desfasurat alegerile prezidentiale din Romania).
    - Belgia nu a stiut astazi ca noi dorim sa ne alegem presedintele si a "uitat" sa instaleze urne de vot la fiecare colt al strazii.
    - Belgia nu are nici o vina ca a batut astazi vantul si ca umili conationali au trebuit sa il infrunte in consecinta nu a inventat o linie speciala care sa aduca alegatorii la vot.
    - Belgia nu a chemat pe nimeni. Unii s-au dus in Belgia urmandu-si visul. E imatur si imbecil (desi se remarca o umbra de adevar aici) sa spui ca cine nu-i multumit isi poate lua bilet inapoi- Oamenii sunt maturi si decid si singuri ce au de facut, chiar daca, de pe pozitiile voastre de functionari nobili (a se citi imputiti) va considerati putin zei!
    - Belgia are birocratie care pe alocuri e mai mare decat in alte parti.
    - Belgia nu poate fi considerata vinovata ca lumea nu a iesit la vot. Acuzati in schimb partea aceea din Romania care a dus lucrurile aici. Acuzati clasa politica daca doriti sau acuzati divinitatea caci vad ca nu prididiti a acuza vremea.


    Cu drag,
    Un roman care nu a crezut in faptul ca o stampila poate avea atata tus incat sa fie folosita consecutiv de 12 ori......dar nici nu a incercat!

    P.S. Nu-mi pare rau ca nu am incercat!
  • 0 (0 voturi)    
    Bruxelles 2009 (Luni, 23 noiembrie 2009, 12:22)

    Dragos [anonim]

    Eu am fost ultimul alegator care a votat la Bruxelles.
    Pot sa va spun ca sunt aici doar pentru o perioada de cateva luni si nu am nici o legatura cu personalul de acolo, nu cunosc pe nimeni.
    Brux - scriu acest comment pt.tine. Noi am stat 2 ore sau mai putin la coada insa acesti oameni au stat de dimineata (cu mult inainte de a se deschide sectia de votare) si mult dupa ce tu dormeai (pentru a numara voturile si a centraliza rezultatele) in aceeasi sectie. Eu ii apreciez foarte mult si ii respect. In plus fata de asta le multumesc pentru faptul ca mi'au oferit posibilitatea de a de a imi exercita dreptul fundamental al democratiei : acela de a imi alege conducatorii.
    Haide sa incercam sa nu fim atat de critici la adresa altora si sa incercam sa fim noi schimbarea pe care o dorim lumii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by