Campania pentru referendum: Birourile electorale judetene dau jos afisele cu Basescu, Biroul Electoral Central le pune la loc

de D.T.     HotNews.ro
Joi, 5 noiembrie 2009, 20:38 Actualitate | Politic


Campania pentru referendum
Foto: eMaramures
Decizii contradictorii legate de campania lui Traian Basescu pentru referendum. Biroul Electoral Central a admis joi contestatia PDL impotriva deciziei BEJ Constanta de a fi indepartate de pe panourile electorale destinate campaniei pentru referendum a afiselor cu Traian Basescu, o decizie similara fiind luata si in cazul BEJ Iasi.  "Partidul Democrat Liberal a castigat batalia in fata coalitiei Grivco (PNL-PSD) de la Iasi", se arata intr-un comunicat al PDL. Traian Basescu a afirmat joi dimineata, la Realitatea FM, ca "nu ii convine" ca se creaza o confuzie intre mesajul referendumului si cele de candidat, dar ca e totusi "o actiune a presedintelui pe care trebuie sa o promovez".

Si birourile Electorale Judetene (BEJ) din Gorj, Timis si Giurgiu au admis, joi, contestatiile PNL cu privire la afisele care il infatiseaza pe Traian Basescu care indeamna electoratul sa voteze „Da” la referendum, transmite corespondentul NewsIn. PDL a anuntat ca le va contesta la Biroul Electoral Central si ca, pana la finalizarea contestatiilor, primarii n-au voie sa indeparateze afisele.

Biroul Electoral Judetean Iasi a decis, luni, indepartarea afiselor care il infatiseaza pe Traian Basescu indemnand electoratul sa mearga la referendum, in urma unei plangeri depuse de PNL Iasi, care a acuzat ca se incalca legea 370/2004, privind alegerea presedintelui Romaniei.

In mai multe judete precum Iasi, Cluj, Dolj, Covasna, Suceava, Constanta sau Giurgiu, PNL sau PSD, dupa caz, au cerut birourilor electorale judetene indepartarea afiselor care il infatiseaza pe Traian Basescu indemnand electoratul sa mearga la referendum.

Potrivit liberalilor,  Legea 370 prevede ca locurile speciale de afisaj sunt destinate campaniei electorale pentru alegerile prezidentiale, iar pe aceste panouri nu pot fi amplasate materiale de alta natura, precum cele destinate campaniei pentru referendum, in timp ce Codul adoptat la Venetia afirma ca  autoritatile administratiei publice trebuie sa-si respecte obligatia de neutralitate si nu trebuie sa influenteze rezultatul scrutinului printr-o campanie excesiva si unilaterala.
  • Traian Basescu la Realitatea FM: Nici mie nu imi convine ca se introduce aceasta confuzie pentru unii dintre romani, dar in situatia in care guvernul nu a alocat nici un leu pentru promovarea referendumului, partidele politice nu vor sa vorbaesca despre referendum, este totusi o actiune a presedintelui pe care trebuie sa o promovez. Altfel nu s-ar sti despre referendum si nici despre obiectivul acestui referendum. Mi-am asumat acest risc, de a promova referendumul din 22. Realizator: Altii au spus: amestecandu-le, dle Traian Basescu, va creati un avantaj foarte mare in lupta cu contracandidatii dvs.  Mi l-as fi creat daca puneam referendumul pe data de 6, in turul II, dar dijn moment ce avem 12 candidati plus Traian Basescu nu cred ca asta creeaza un avantaj. Ar fi fost incorect daca il puneam pentru data de 6 decembrie. Si cred ca ar fi fost mai incorect daca il puneam la o data la care trebuia sa organizam referendumul cu toate costurile unui referendum, de peste 20 de milioane de euro.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1816 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    Prioritizare (Joi, 5 noiembrie 2009, 21:55)

    Marianina [anonim]

    Lasand la o parte dezavantajele pe care le prezinta coincidenta perioadei in care se organizeaza alegerile prezidentiale si probabil referendumul, cred ca este necesara o prioritizare a acestor doua evenimente.
    Un referendum poate schimba continutul Constitutiei, ceea ce se intampla foarte rar, nu o data la 5 ani.
    Daca presedintele printr-un decret poate organiza referendumul, atunci mi se pare necesar ca in vederea desfasurarii unui referedum, acesta sa fie mediatizat, promovat , implicit prin postarea de afise, fie si in locul destinat afiselor electorale. Ambele evenimente prezinta interes national. Asa vad eu lucrurile.
    • +1 (7 voturi)    
      informare (Vineri, 6 noiembrie 2009, 0:23)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui Marianina

      de acord, informare, dar corectă, cu ce e pro, ce e contra, ce se vrea afi rezolvat, cu dezbatere publică, nu aşa, hop-ţop într-o lună, fără dezbatere, fără informare şi peste campania prezidenţială.

      Uite aici o analiză scurtă:

      http://packardb.blogspot.com/2009/10/referendum-noiembrie-2009.html
      • +2 (4 voturi)    
        Am citit materialul si... (Vineri, 6 noiembrie 2009, 9:23)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui ptc

        ...nimic ! parca vad campania celorlalti...nu explica nicaieri de ce am avea noi nevoi ede doua camere care isi suprapun atributiile! plus ca raspunsurile se datoareaza ineficientii acestui sitem parlamentar. vad ca nimieni nu-si asuma ineficienta si insuccesele acestui tip de reprezentare parlamentara ! aceste sunt petarde , fumigene ce vreti, incercati sa tratati boala prin inducerea altor simptome?
    • -1 (5 voturi)    
      Ce promovam? (Vineri, 6 noiembrie 2009, 6:42)

      teose [utilizator] i-a raspuns lui Marianina

      Deunazi, Basescu afirma la un post de radio ca statul nu a fost implicat in campania pt referendum, initiativa a presedintelui, iar referendumul trebuie promovat. Ma intreb atunci: cine a platit sumele fabuloase pt afise pe care indemnul "Hai la referendum!" ocupa 5% din panouri? Daca suprafata acelor panouri uriase era folosita exclusiv pt promovare, fara sa fie ocupate de mecla cutremuratoare a lui Basescu, nu erau mai utile?
  • +6 (12 voturi)    
    interes national. (Joi, 5 noiembrie 2009, 23:53)

    cipri_ [utilizator]

    da, ar fi un interes national sa se vorbeasca despre referendum, si sa fie promovat, ca lumea sa fie informata. Se vede foarte bine care e interesul "lor".
    Poporul are ocazia sa-si spuna dorinta, iar ei incearca cu orice pret sa impiedice acest lucru, nici decum sa ajute si sa informeze. La fel si televiziunile, care nici nu prea vorbesc despre referendum. Ar fi putut sa faca dezbateri pe aceasta tema, cu pro si contra.

    Pe toate sondajele ei transmit ca geoana sau antonescu castiga. Pai atunci de ce is atat de agitati, atat de disperati?

    Cel mai nesimtit mi se pare antonescu, si el in nesimtirea lui mai si pretinde ca el ar fi cel cu bun simt. Cel putin daca n-a fi el cel care vorbeste de bun simt.
  • -5 (11 voturi)    
    nu e bani... (Vineri, 6 noiembrie 2009, 0:26)

    ptc [utilizator]

    Măi sa fie:

    "dar in situatia in care guvernul nu a alocat nici un leu pentru promovarea referendumului"

    Da al cui e guvernul ăla? Deja a început Băse să dea în propriul partid. Vaaaai, ce urât, nici nu mă aşteptam.
    • +3 (3 voturi)    
      campanie murdara (Vineri, 6 noiembrie 2009, 8:38)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui ptc

      La Ploiesti au aparut afise cu dl Geoana scrie asa-"Geoana garantat Vanghelie" eu nu cred ca dl Vanghelie e atat de penibil incat sa-l gireze si pe Mircea.Destul s-a chinuit cu Abramburica si cu alti candidati sa-i promoveze,tot partidul vrea sa profite dupa popularitatea sa?Chiar pe toti prostanacii sa-i gireze el?
    • 0 (0 voturi)    
      Ma, tu esti Vanghelie? (Sâmbătă, 7 noiembrie 2009, 0:00)

      teose [utilizator] i-a raspuns lui ptc

      Dupa cum pui problema, banuiesc ca tu esti CareEste, fratele lu' Nuebani.
  • +4 (6 voturi)    
    Judetele rosii (Vineri, 6 noiembrie 2009, 8:14)

    doi si-un sfert [utilizator]

    Si oamenii "rosii" in gandire...! Traiasca PCR!
  • 0 (0 voturi)    
    sec (Luni, 9 noiembrie 2009, 17:01)

    marshavin [anonim]

    niste marsavii inutile la adresa presedintelui. chiar sunt inutile lucrurile astea precum scoaterea afiselor pentru ca e libera alegere in joc.
    ar trebui sa se stie ca basescu ramane un presedinte bun care incearca sa modernizeze romanica.. nu ca altii...
  • 0 (0 voturi)    
    trezirea (Joi, 12 noiembrie 2009, 9:08)

    irina [anonim]

    De ce aveam nevoie de referendum cand parlamentul se va putea schimba abia peste 3-4 ani.De ce se foloseste referedumul pentru un anumit candidat in disperarea de a castiga mai multe voturi?Unde sunt realizarile sale in afara de conflictele de 5 ani unde se certa cu toti asa are de gand sa modernizeze statul? Un presedinte este un mediator iar domnia sa domnul Basescu in 5 ani de zile nu a dovedit acesta calitate. imi pare rau pentru tara pentru ca sunt o tanara care isi doreste o viata mai buna. Dupa 20 de ani realizarile facute si de unii si de altii nu sunt atat de concrete inca ne este teama sa vorbim nu ne dorim o viata de calitate, ne intereseaza ce face vecinul fara sa ne uitam in propia ograda.Am tot auzit ca parerea noastra nu conteaza ca va iesi tot cine vor unii, eu spun daca se va dori cu adevarat o modernizare, o ridicare a nivelului de trai avem nevoie de o schimbare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by