1 Vizibilitatea candidatilor in presa online - tendintele evolutiilor din ultimele 60 zile
1 Vizibilitatea candidatilor in presa
online - tendintele evolutiilor din
ultimele 60 zile
Foto: NewsMix.ro

Surprinzator, interesul general al presei pentru cursa prezidentiala a scazut odata cu inceperea, acum o saptamana, a campaniei electorale propriu-zise. Pentru a fi siguri ca nu ne inselam, am realizat o analiza a ultimelor 2 luni, pe care v-o prezentam in Imaginea 1.

Sorin Oprescu face exceptie, ultimele trei saptamani fiind in ascensiune de vizibilitate. Ceilalti candidati importanti (Crin Antonescu, Traian Basescu si Mircea Geoana) par sincronizati in declinul de atentie din partea presei, ca intr-o formatie de zbor.

Remarcam similaritati cu o poveste celebra. Trei dintre candidati au cate o casa (partid); diferite intre ele: care din paie, care din nuiele, care din chirpici. In esenta insa, strategia lor e comuna, iar preocuparea lor este aceeasi: "cine dintre noi trei are casa mai solida!?". Al patrulea candidat, fara casa, dar cu colti in forma de bisturiu, joaca independent, urmand alte carari.

2 Cei trei premieri - tendintele evolutiilor din ultimele 60 zile
2 Cei trei premieri - tendintele
evolutiilor din ultimele 60 zile
Foto: NewsMix.ro

In mod similar, am urmarit si tendintele celor trei personaje asociate cu postul de prim-ministru (Emil Boc - premier interimar, Lucian Croitoru - premier desemnat si Klaus Johannis - premierul dorit de Opozitie) in Imaginea 2.

Fenomenul se repeta: presa isi pierde interesul fata de subiect si de personaje. Deci nu prezidentiabilii sunt de vina, e ceva mai general. Dar cine e totusi vinovat?

3 Personajele si denumirile asociate cu termenul criza - octombrie 2008
3 Personajele si denumirile asociate
cu termenul criza - octombrie 2008
Foto: NewsMix.ro
O poveste pe saptamana - spusa de NewsMix

Atunci si acum. Povestea cu foame, falimente si concedieri numita pe scurt "criza" a intrat in al doilea an de existenta recunoscuta. E prilejul unei scurte si nedorite aniversari. Cele doua tablouri din Imaginile 3 si 4, va ofera un flash-back, un "atunci si acum" cu ajutorul caruia sa puteti face propriile comparatii.

Ce observam noi este contextul constant international (abundenta de nume ale altor state si ale unor institutii internationale) si schimbarea numelor de pe plan intern. Ce nu reusim sa observam este aparitia personajului sau institutiei salvatoare, providentiale.

4 Personajele si denumirile asociate cu termenul criza - octombrie 2009
4 Personajele si denumirile asociate
cu termenul criza - octombrie 2009
Foto: NewsMix.ro
Proiect NewsMix - HotNews.ro

In fiecare zi de luni, echipa NewsMix va propune o analiza a principalelor evolutii si tendinte inregistrate in saptamana anterioara, in lupta pentru Cotroceni, asa cum este ea consemnata de presa. In restul saptamanii, puteti vizita paginile dedicate candidatilor principali la presedintie, unde veti gasi informatii de sinteza, actualizate in regim live.

Va avizam ca buletinul nostru informativ va da doar interpretari si corelari statistice si cronologice, nicidecum analize politice.

Mai mult, datele prezentate pe paginile candidatilor sunt rezultatul unor mecanisme automate, nepartinitoare, de extragere a informatiilor din presa online. Motorul original "NewsMix" este inima unei platforme statistico-semantice automate, care pastreaza o perfecta echidistanta fata de orice personaj sau subiect.

Paginile candidatilor realizate de NewsMix.ro si HotNews.ro:

- Crin Antonescu

- Traian Basescu

- Mircea Geoana

- Sorin Oprescu