Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat joi ca ministerul pe care il are nu are bani de publicitate a actiunilor, ci doar promoveaza destinatii turistice. Udrea a explicat ca ea personal a avut 12 deplasari in delegatia ministerului sau in delegatia presedintelui.

,,Ministerul Turismului are alocate fonduri echivalente cu 0,06 la suta din Produsul Intern Brut. Avem in lucru 49 de proiecte pentru promovarea turismului. Ministerul nu are cheltuieli de publicitate a ministerului sau a ministrului', a spus Udrea.

Executia bugetara a Ministerului Turismului este de 10,29 la suta din fondurile alocate, pentru ca autoritatile locale sunt in faza de organizare a licitatiilor pentru implementarea proiectelor finantate de minister, a anuntat Udrea.

Potrivit acesteia, bugetul initial alocat ministerului a fost de 397,3 miliarde de lei, diminuat in urma rectificarii bugetare cu 11 la suta. In prezent, bugetul a ajuns la 352,6 miliarde de lei.

Elena Udrea declara saptamana trecuta dupa reuniunea Consiliul Consultativ al Turismului ca bugetul de promovare este de 10 milioane de euro, aproape toti banii fiind angajati in momentul de fata in licitatii si promovarea prin intermediul mass-mediei. "Mi-e greu sa spun efectiv cat s-a cheltuit pentru ca toti banii sunt angajati in acest moment pe achizitiile publice".

Reprezentantii agentiilor de turism au declarat recent ca activitatea Elenei Udrea nu este multumitoare pentru ca aceasta lucreaza mai mult la imaginea proprie decat la cea a turismului romanesc.