Marko Bela: Dupa trecerea UDMR in opozitie, au aparut incidente ce tensioneaza climatul interetnic

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Vineri, 9 ianuarie 2009, 18:45 Actualitate | Politic


Presedintele UDMR, Marko Bela, s-a declarat, vineri, ingrijorat din cauza unor incidente care ar tensiona climatul interetnic, facand referire la doua cazuri petrecute in Mures, respectiv Harghita, relateaza Mediafax.

Presedintele UDMR a sugerat, intr-o conferinta de presa la Targu Mures, ca cele doua incidente ar avea legatura cu trecerea Uniunii in opozitie, aspect care, spune el, nu ar trebui sa aiba drept consecinta afectarea relatiilor interetnice, iar pastrarea specialistilor maghiari in institutii este in interesul convietuirii interetnice.

"Indiferent daca UDMR este in opozitie sau la guvernare, n-ar trebui sa permitem ca relatiile interetnice, o convietuire interetnica in general, sa cada victima acestor schimbari. Prezenta specialistilor maghiari in diferite institutii nu o pot concepe ca o problema politica. In interesul convietuirii interetnice, ar trebui sa pastram in continuare aceste prezente", a spus Marko Bela.

Presedintele UDMR a afirmat ca, desi sunt persoane care contesta pastrarea specialistilor Uniunii in institutii, el este ingrijorat, pentru ca au inceput deja sa apara incidente care "tensioneaza climatul", adaugand ca este vorba de incidente izolate, de care este, totusi, ingrijorat.

"La Miercurea Niraj se tensioneaza deja atmosfera din cauza incercarii nechibzuite a Bisericii Ortodoxe Romane de a construi o biserica intr-un parc in centru, in loc sa-si caute o alta locatie potrivita pentru o biserica", a spus Marko Bela, apreciind ca este "nechibzuit" faptul ca se incearca "sa se forteze o astfel de constructie", in conditiile in care locuitorii localitatii (majoritari maghiari - n.r.) si Primaria nu sunt de acord.

"Deja se simte tensionarea climatului", a sustinut Marko.

In Harghita, a adaugat Marko Bela, la Siculeni, Politia a dispus indepartarea steagului maghiar arborat la o comemorare.

"S-a arborat in mod firesc tricolorul rosu-alb-verde, deci tricolorul maghiar, si Politia, nu stim din dispozitia cui, a indepartat, a dispus indepartarea acestor drapele. Ceea ce pe de o parte este si impotriva legii, pe de alta, e o actiune menita sa tensioneze climatul. Sunt evenimente izolate, bineinteles, dar as fi vrut sa-mi totusi exprim ingrijorarea", a conchis presedintele UDMR.

Parohia ortodoxa din localitatea mureseana Miercurea Nirajului fusese amendata cu o mie de lei de reprezentantii Primariei intrucat ar fi amplasat, intr-un parc, piatra de temelie a unei biserici si o cruce, fara a avea autorizatie.

"Au depus ilegal in parc o piatra de temelie si o cruce. Este domeniul lor, dar au cerut aviz de construire de la Primarie, iar noi nu am dat acordul, in temeiul unei legi din 2007, care protejeaza parcurile", declara corespondentului MEDIAFAX viceprimarul Toth Sandor.

De cealalta parte, preotul ortodox din localitate, Ioan Dorin Sandor, a spus ca va contesta amenda, mai ales ca terenul pe care a fost pusa piatra de temelie apartine bisericii, nu este domeniu public.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3038 vizualizari

  • +13 (19 voturi)    
    Pt Marko Bela si alti instigatori (Vineri, 9 ianuarie 2009, 19:07)

    amuzatu [anonim]

    Citez din HOTĂRÂRE nr.1.157 din 21 noiembrie 2001:
    "Art. 6. - Pe teritoriul României drapelele altor state pot fi arborate numai împreună cu drapelul naţional al României şi numai cu prilejul vizitelor cu caracter oficial de stat, al unor festivităţi şi reuniuni internaţionale, pe clădiri oficiale şi în locuri publice stabilite de autorităţile administraţiei publice locale."

    Si sunt sigur ca preotii ortodoxi au asteptat sa iesiti de la guvernare sa-si poata faca o bisericutza mica acolo....hai ca ma faceti sa rad.....

    Ar fi de preferat sa terminati cu aceasta atitudine instigatoare....bleah bleah
    • +6 (16 voturi)    
      SA RESPECTE LEGEA (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:18)

      Lucianmotzul [anonim] i-a raspuns lui amuzatu

      La noi ca la nimeni ,nu se respecta legile TARII, aci este ROMANIA si chiar si acesti unguri si cu ai lor exponenti trebuie sa respecte legile tarii in care traiesc ,o atitudine mult mai ferma iar linisti pe acesti iredentisti cu capetele inferbintate . Trebuie cautati de autoritati sa stie ca sint legi in tara asta si aci este ROMANIA si nu ungaria si cu obraznicia drapelului ungariei sa mearga cu el sa il expuna acolo ,trebuie terminat cu acest UDMR si desfintat ca este o organizatie profund anti romaneasca,iredentista si care instiga doar la violente interetnice .
    • +5 (13 voturi)    
      Marko-Ai ceva nou??? (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:30)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui amuzatu

      "S-a arborat in mod firesc tricolorul rosu-alb-verde, deci tricolorul maghiar, si Politia, nu stim din dispozitia cui, a indepartat, a dispus indepartarea acestor drapele"....
      Deci...era un drapel al minoritatii...si....in final s-au facut drapele....ighen...
      Priceput...
      Minoritatea de 100.000 s-a dublat.....
    • +8 (16 voturi)    
      Ii dau eu gratis un baston peste ochi (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:58)

      Moses Sovinescu [anonim] i-a raspuns lui amuzatu

      Incidente ??? dar harti ale Transilvaniei care se vand in statiile de combustibil auto in Ungaria,harti pe care scrie ca Transilvania e un fel de condominion maghiaro-roman ? Aveti tupeu, migratorilor ! Pe cand harti cu Uralii ?
      UDMR ,cred ca nu mai pupi impreuna cu spionii tai functii in guvernul roman,in veci !
      • +1 (7 voturi)    
        Cand istoria nu iarta... (Vineri, 9 ianuarie 2009, 21:51)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui Moses Sovinescu

        1.Tiparesc asa zise- harti ca ma apasa adevarul Trianonului.
        2.Am behait 18 ani prin guvern,fiind prostituata FSN,PSD,PDL...
        3.Nu mai am acces la ciolan...si mi-e teama ca unyu dintre noi va fi legat....chershtoy,frundoy....
    • -1 (1 vot)    
      3 biserici pentru 10 familii (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 19:13)

      arabu [anonim] i-a raspuns lui amuzatu

      In Miercurea Nirajului traiesc aprox.10 familii de romani. In oras sunt 2 biserici ortodoxe (o biserica si o manastire). Chiar credeti ca trebuie distrusa singurul parc din oras ca sa se construiasca a treia? Nu mai vorbim de faptul ca nu au absolut nici un fel de autorizatie... Dar e deja obisnuit la biserica ortodoxa... Nu mai folositi biserica la a crea tensiuni intre etnii...
      • 0 (0 voturi)    
        minaret ar fi bun? (Luni, 12 ianuarie 2009, 1:05)

        Atilla Vasilescu [anonim] i-a raspuns lui arabu

        cum mai, in Miercurea Nirajului au mai ramas doar "aprox.10 familii de romani" ? pai voi ce paziti? si in celebra Miercurea Nirajului, voi aveti park? si secuii sunt toti catolici?
  • +14 (16 voturi)    
    Bela (Vineri, 9 ianuarie 2009, 19:26)

    IonCan [anonim]

    Marko Bela si alti lideri politici din UDMR sunt vinovati pentru aceste tensiuni artificial provocate. Ce fac ei se numeste santaj politic, daca nu suntem in guvern o sa aveti tensiuni interetnice. Plus ca exemplele care le da Bela nu prea au legatura cu guvernul din care nu face parte UDMR. Steagul maghiar putea fi luat si daca UDMR-ul avea un ministru sau doi, iar problema cu biserica chiar ca e trasa de par.
  • +11 (17 voturi)    
    cine e marko bela asta? (Vineri, 9 ianuarie 2009, 19:28)

    eu [anonim]

    Nu cumva e ala care spunea ca nu se poate bucura de ziua nationala a Romaniei? Ca pentru EI este o zi trista? Prietene... daca erai in SUA ai fi fost omorat cu pietre de catre multime pentru astfel de cuvinte. Asa ca ciocu' mic si zi mersi pentru fiecare zi petrecuta in tara asta ! Daca nu-ti convine...sa-ti iei fratii de mana si stiti unde sa va duceti. Hai sictir.
  • +11 (19 voturi)    
    Totusi.... (Vineri, 9 ianuarie 2009, 19:29)

    Chiru22 [anonim]

    Daca UDMR nu mai este la guvernare, nu ne poate lasa Marko Bela sa traim in pace cu maghiarii?
    Unde vedeti conflicte interetnice in Romania in afara declaratiilor lor????
    Ne comparam cu fosta Iugoslavie cumva??

    Hai serios, sa ne trezim putin la viata. am fost manipulati zeci de ani de comunisti, ne lasam manipulati de politicieni overnight?
  • +8 (16 voturi)    
    marko (Vineri, 9 ianuarie 2009, 19:50)

    giorgio [anonim]

    marko, daca te prind pe trecerea de pietoni te lipesc de asfalt, sa te feresti! voi instigati oamenii sa se urasca pe criterii etnice, fara voi ar fi mai multa liniste si pace intre romani si maghiari! nu ti-au ajuns 18 ani de supt ciolanul la putere, ai mai vrea??? politruc nenorocit ce esti!
    • -1 (1 vot)    
      good one (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 13:52)

      mtb [anonim] i-a raspuns lui giorgio

      foarte tare :)) "politruc nenorocit ce esti! " =))

      felicitari
  • +8 (10 voturi)    
    nu-s la guvernare, uite tensiuni (Vineri, 9 ianuarie 2009, 19:54)

    chiti [anonim]

    Ar trebui odata ptr. totdeauna sa scoata in afara legi acest pseudopartid
  • +4 (10 voturi)    
    unguru bulan (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:03)

    gold silver [anonim]

    ce vrea jegul asta de bozgor?nu i-a ajuns cat a furat de la revolutie incoace?tensiuni intre romani si unguri,sunt povesti de-a lui si nu stie ce sa mai zica de ciuda ca nu a ajuns la guvernare.........hai sictir
  • +9 (11 voturi)    
    un nemernic (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:18)

    rosia portocalie [utilizator]

    ati ramas in sfarsit pe langa ciolan si nu mai puteti; partidul vostru trebuie sa aiba un statut mai special, tot timpul la putere unde sa lucreze pt cativa oameni din tara asta in loc sa lucreze pt binele tarii; nu ca restul ar face asa ceva dar cum ar fii ca PD-L de exeplu sa se declare interesat numai de interesele Transilvaniei ca de acolo au mai multe voturi ?
    scrie clar in cartea voastra de identitate ca sunteti cetateni romani dar pt ca bunicii, strabunicii sai chiar stra-strabunicii vostrii au fost maghiari va permiteti sa scuipati in fiecare zi pe un popor, o natie si tot ce tine de ea; de ce? pt ca vi se permite
  • +5 (9 voturi)    
    ar trebuie bagat la bulau Bela asta (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:46)

    bozgoru [anonim]

    pentru instigare.
  • +8 (10 voturi)    
    Astazi vom vorbi despre botanica. (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:50)

    Climatul Interetnic [anonim]

    N-ati auzit plansetele brazilor netaiati? Tot regnul vegetal deplange lipsa drujbelor lui Attila. Bai, Pista, ce-ar fi daca, pentru prima data in viata ta, ai castiga si tu un ban cinstit? Pentru inceput, iti recomand sa incerci un barbut...
    • +5 (9 voturi)    
      in hr si cv n-au voie decat ungurii sa investeasca (Vineri, 9 ianuarie 2009, 21:43)

      neanonim [anonim] i-a raspuns lui Climatul Interetnic

      sunt doua judete saracite cu premeditare de catre udmristi nu poti investi in zona decat daca ai pasaport de ungaria .. si saracii oameni au niste salarii mizere .. incercati si vedeti! is harnici si corecti .. dar au niste conducatori, alesi de ei, jalnici
      si apropo cand era udmrul la putere trenurile cu busteni aveau proritate spre ungaria (bustenii erau considerati marfa perisabila)
      altfel se invart afacerile cand esti la putere.... nu te impiedici de toata birocratia..:)
      • +4 (4 voturi)    
        Ai perfecta dreptate! (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 9:10)

        suki [anonim] i-a raspuns lui neanonim

        Am fost vara asta prin aceste doua judete si am ramas socati de saracia extrema de prin unele locuri. Nu ne asteptam la asa ceva, tinind cont de stereotipul vesnicului moldovean sarac, si al ungurului mare gospodar. Vreau sa va spun ca au taiat monstrii astia padurile, ceva de groaza. Statul roman ar tb sa ii duca la ocna pe viata, si din averile lor sa le dea bani la sinistratii din inundatii, ca acum mi-a fost f clar de unde vine problema: 1 brad retine cca. o tona de apa, minim. Odata taiati cu sutele...va imaginati ce vine la vale....Versantii sunt efectiv goi, se vede si pe hartile din satelit, nush cum dracu i-au tot acoperit guvernantii. Imi pare foarte rau pentru acele zone de o frumusete rara, sunt total destrucurate, Sfintu Gheorghe e un oras desprins de realitatile moderne, oamenii de pe acolo sunt inapoiati si recalcitranti, nici macar cu turistii nu se poarta bine. Totul e de calitate indoielnica, si la suprapret. In Praid era o varza, hoteluri mizerabile, si in fiecare mica statiune plin de bazaruri cu kitsch-uri, de nu poti face curba prin Cheile Bicazului, de atitea panarame. Localitatea Lacu Rosu e total destructurata urban, n-are nici trotuare sau podete pentru vilele construite, care naiba stie daca au autorizatie, dupa cit de ciudat is amplasate si conformate.
        Repet, mare pacat si de zona, si de oameni. Si sa stiti ca se poarta rau cu romanii, dar si mai rau cu tiganii, care is vai de mama lor, marginalizati in mod clar, muuult mai rau ca in alte zone ale tarii. Va spun sincer, n-am nimic cu ungurii sau alte etnii, si consider ca se poate trai in pace, bine mersi, dar ce au facut acesti "lideri politici" cel putin in secuime, e un dezastru de proportii, din care se va iesi foarte greu, ca nu vine nimeni sa investeasca serios intr-un tinut unde nu ti se raspunde nici la buna ziua, si nu ti se vinde un amarit de pepsi sau pachet de tigari. Asta e doar inapoiere, nu nationalism.
  • +3 (5 voturi)    
    Marko interetnicu (Vineri, 9 ianuarie 2009, 21:36)

    Jozsi [anonim]

    Marko este un fustrat politic ca nu a mai apucat la guvernare. Sunt dea dreptul consternat de iresponsabilitatea acestui individ pentru care invrajbirea romanilor cu maghiarii nu este prea scump de a accede din nou la putere. Este deja penibil ce face acest tip; la inceput cerseste un loc in coalitie iar acum ameninta dar nu se da indarat numa sa apuce un ciolan. Du-te ma acasa ca poate ai de scris cateva poezii si noi te retinem... Demisia sefule si viteza pana nu faci o boacana si mai mare!
  • +2 (4 voturi)    
    trezirea!!! (Vineri, 9 ianuarie 2009, 21:46)

    dixit [utilizator]

    romanii si ungurii si celelalte sute de minoritati deja existente pe teritoriul romaniei traiesc in pace unii cu altii. de sute de ani. singurii dusmani ai acesteti paci sunt politicienii! din motive obscure ei instiga la ura interetnica. ce drac', parca sunteti copii, ganditi mai mult dragii mei compatrioti
  • +2 (4 voturi)    
    recomandare (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 8:48)

    resita31 [utilizator]

    le recomand tuturor membrilor UDMR sa monitorizeze mai intelept declaratiile reprezentantilor din partid, deoarece romanul este, intr-adevar, tolerant si prietenos, dar cand se uneste si se rascoala ajunge imediat la breaking news pe CNN sau BBC. asa ca monitorizatii mai intelept ca daca ar iesi scandal, ei se vor ascunde dupa birouri in timp ce voi ve-ti duce greul...
  • +2 (4 voturi)    
    Obrasnicatura (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 9:08)

    tibi [anonim]

    Mai Marko obrasnicule ma mir ca inca nu te-a scuipat nimeni in fata
  • +3 (3 voturi)    
    Pute (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 9:11)

    mihai [anonim]

    Pute de fiecare data cand deschide Marko gura! Marko ia o pauza ca imi vine sa vomit.
  • +1 (1 vot)    
    marcule, marcule (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 9:17)

    Stapanu [utilizator]

    cum se spune jigodie in maghiar?
    Ceea ce faceti voi se cheama militantism pentru "dreptul la discriminare pozitiva".
    Sa fii exceptie de la lege, eventual de la morala, pentru simplul motiv ca esti ungur!
    Eu nu va vreau decat la bulau, si pe tine, si pe Verestoy, Kelemen, Frunda, dar in niciun caz pen' ca sunteti unguri.
  • +2 (2 voturi)    
    tensionatul bela (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 10:40)

    cristian [anonim]

    pai daca nu mai este la ciolan, s-a si tensionat! cum nu mai pot acorda iar alocatie pentru cai si alte inventii bune de muls bugetul numai pentru ei a intrat la griji! poate se tensioneaza si in legatura cu OUG 230!
  • +1 (1 vot)    
    hehehehe (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 11:29)

    buburuza [anonim]

    sa fie ungurii care crapa de ciuda ca nu mai sunt guvernanti? hehehe
  • -1 (3 voturi)    
    Biserica e buba! (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 11:56)

    Daniel [anonim]

    Biserica a creat intotdeauna tensiuni. Sa nu ne miram daca aceasta insitutie retrograda si violenta va genera conflicte in continuare in Romania. Azi razboaiele se poarta pe falii religioase, iar popii nu se mai pot satura din banii pe care ii tot produc pe spatele prostiei noastre!
  • -1 (1 vot)    
    prostii (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 15:23)

    petru [anonim]

    debirezi marko,unde sunt probleme? Numai voi capi faceti toate tensiunile.N-am inteles de ce sa abordeze steagul maghiar? Abordati la reuniuni steagul ROMANIEI ,ca traiti si primesti leafa buna de la STATUL ROMAN,nu-ti convine du-te in Ungaria
  • +1 (1 vot)    
    Cercetare penala (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 17:18)

    Alex [anonim]

    Ar putea fi acuzati de tradare acesti indivizi.Nu inteleg d ece Basescu inchide ochii la hienele astea.
  • -1 (1 vot)    
    nerusinare (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 17:31)

    george [anonim]

    Dle Marko, nu e putin jena ?
    "S-a arborat in mod firesc tricolorul rosu-alb-verde, deci tricolorul maghiar, si Politia, nu stim din dispozitia cui, a indepartat, a dispus indepartarea acestor drapele. "

    Cred ca ati gresit tara , romania are drapel Rosu-Galben-Albastru, sau gresesc?
    De ce nu va luati patriotii si mergeti acolo unde puteti fisa drapelul dorit de voi ?
    Mai potoliti-va nu doar zanzanie si ura !!!
  • +1 (1 vot)    
    Ce deranjeaza oare? (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 17:59)

    Alexandru Negrea [anonim]

    Sunt un fel de vecin cu acest Marko, poet frustrat al Tg. Mures-ului care mai ieri era in stare sa ne convinga ca, citez" copii romanesti trebuie sa stie ungureste". Auzi la el bezmeticul! Mai bine si-ar curata mizeria aia de mustata si de barba. Locuiesc pe Valea Nirajului si nu cred ca in Miercurea Niraj sunt 10 ca el sa nu fie de acord cu biserica, In frunte cu primarul buneinteles. Treyiti-va voi cetateni unguri, nu Marko si nu UDMR trebuie sa va calauzeasca. Traim aceleasi griji si nevoi cu totii. Credeti ca daca rusii, spre exemplu, sisteaza de tot gazul, UDMR poate face ceva ?
  • -1 (1 vot)    
    D-lui Marko Bela (Sâmbătă, 10 ianuarie 2009, 18:42)

    anonim [anonim]

    Ba, stii ce ti-ar fi spus Petre Tutea daca te-ar fi auzit? Ti-ar fi spus ca mananci c...!
  • -1 (1 vot)    
    ????? (Duminică, 11 ianuarie 2009, 6:48)

    agora [anonim]

    Dar cand maghiarii si-au instalat statuia generalilor maghiari in centrul orasului Oradea s-au gandit macar daca vor tensiona relatiile romano- maghiare?Ori din partea romanilor se cere mereu toleranta ? Cand in Harghita au vrut sa alunge un asezamant manastiresc romanesc?Si altele si altele Ei vorbesc iar de discriminari pozitive/ Sau mereu " quod licet Jovi non licet bovi? " si mereu sa fie romanii " bovi" ? Asta vor ei ..asta sa aiba dar sa mai fie si ei " bovi" ...sa vedem cum le place si daca nu " ce tie nu-ti place .. altuia nu-i face"
  • -1 (1 vot)    
    ni tu, ioi... (Duminică, 11 ianuarie 2009, 10:01)

    eu [anonim]

    Apai, cum este ca nu lasa la noi sa agatam drapelul. Dar, pot sa va zic, ni, tu, ioi, doar 3 cuvinte: VADIM TUDOR PRESEDINT!!!
  • -1 (1 vot)    
    sa revendice (Duminică, 11 ianuarie 2009, 12:15)

    Liviu [anonim]

    "Stimatii" sa faca bine ca daca tot sunt porniti pe revendicari, sa revendice teritoriul din desertul GOBI, de unde au migrat ugro-finii. Cand au ajuns in Europa, nu cunosteau focul, asa ca mancau carnea fezandata (fermentata) sub seaua cailor adica "biftecul tartar"; iar acum sunt mai lat(r)ini decat noi.
  • -1 (1 vot)    
    recurs la regenerarea fiintiala (Duminică, 11 ianuarie 2009, 16:36)

    achi [anonim]

    Hristos Mîntuitorul, capul Bisericii Ortodoxe, ne însufleţeşte necontenit cu netrecătoarele sale cuvinte: „[...] voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui” (Matei 16:18). Pentru cei ce vor să mutileze identitatea sufletească de veacuri a poporului român, facem un recurs la memorie si constiintă, amintindu-le că Dumnezeu nu e numai al romanilor! Frati maghiari cu functii politice, pentru ce zădărniciti si căutati răul,deoarece războindu-vă cu Dumnezeu, va războiti impotriva voastra! Omenia si demnitatea ce caracterizează acest popor ne indreptateste sa spunem ca suportându-vă toate fărădelegile am lăsat de fapt să se formeze un incubator de crescut pui de năpârci! Până când atâta ranchiună si prigonire? Nu vă prieşte prezenta lui Hristos pe taram romanesc, cautati-L pe alte meleaguri! Nu va are nimeni treaba ! Ce ati pati daca v-ati ruga intr-o biserica ortodoxa ? Sau,in rautatea voastra, ne ajutati sa intelegem ca biserica trebuie ascunsa undeva dupa dealuri? Domnilor, nu e nici un fel de conflict interetnic, nu va stirbeste nimeni nimic, in zadar scorniti rautati, luandu-va drept motiv de aparare spatiul verde al parcului din centrul localitatii Miercurea Nirajului, că iarbă rămâne suficientă şi loc de plimbare pe domeniu public, asa cum sustineti, vă ajunge, deoarece românii stiu, si pot, si vor si au reusit să împartă de atâta vreme totul cu fraţii maghiari! Dacă nu vreţi nicicum să înţelegeţi, ne vedem obligaţi să vă amintim versurile eminesciene:” De aceea…tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul / Mi-e prieten numai mie !” Dumnezeu sa ne ajute!
  • +1 (1 vot)    
    Ce a adus UDMR populatiei unguresti din RO? (Duminică, 11 ianuarie 2009, 16:50)

    Dan Rotariu [anonim]

    Maghiarii ar trebui sa fie atat de inteligenti incat sa realizeze (ca si romanii care au realizat ca PRM nu-i reprezinta) ca UDMR nu a facut nimic pentru maghiarul de rand, ci doar toti acesti lideri, umar la umar cu liderii romanilor au stiut un singur lucru - dupa INVOLUTIA din 1989 - sa se imbogateasca din guvernare. Toti liderii UDMR sunt in primii trei sute de oameni bogati din Romania. Unguri si romani nu bataia dintre noi o sa ne scape de "binefacerile" capitalismului: somaj soi salarii mici. Deja putem cu totii merge in Ungaria si ungurii sa vina la noi, Europa trebuie sa inceteze a mai fi o mare interetnica ci o mare de frati. Lasatip pe popa ala sa-si faca biserica, lasati-i pe unguri sa poarte steagul, lasati ura ... nu aveti de ce sa va urati ... e secolul XXI, e momentul depasirii stupizeniei in care trebuie sa ne casapim reciproc ci trebuie sa ne toleram reciproc. Glumind va intreb: O meditatoare de limba maghiara unde gasesc? Make love not war!
  • 0 (0 voturi)    
    Respecta pt.afi respectat (Duminică, 11 ianuarie 2009, 17:28)

    stefi [anonim]

    Domnlor dictonul "dezbina si stapineste"(DIVIDE ET IMPERA) este vechi si este folosit de dictaturi pentru a ne subjuga.
    Ma mir ca in secolul XXI nu-l intelegeti si va avintati sa le faceti jocul, fara sa va pese ca puteti face rau altora, fara sa cistigati nimic, sau cine stie, sa aveti de pierdut impreuna.
    Daca aveti nevoie de un "TATUC" care sa va dirijeze viata va rog sa-l cautati doar pentru dv. si va rog sa nu-l impuneti tuturor cetatenilor Romaniei !
    Daca vecinul dv. are o capra, dv. nu fiti invidios, respectati-l pe el si pe ceilalti si nu intariti zicala !
    Va mai rog sa NU validati nici zicala "Ciinele moare de drumul lung...." !
    Credeti ca orice se aude, sau se vede, este adevar complet si nu este trucat pentru manipulare ?
    Chiar daca nu sintem perfecti si mai avem antipatii este mai intelept sa nu ne expunem, pentru ca cei atacati, ne pot identifica, chiar daca ne dam anonimi.
    Credeti ca detineti adevarul absolut ?
    Prezumtia de nevinovatie, o puteti aplica, pentru altii, sau numai pentru dumneavoastra ?
    Cind spuneti "Tatal nostru" va rugati pentru ierarea greselilor, asa cum iertati si dv., sau va bateti joc (pt.ca nu iertati altora) ?
    Domnul sa ne lumineze mintea si sufletul, pentru a nu ne mai lasa manipulati contra fratilor nostrii ! Sa traim impreuna, civilizati, fara sa facem discriminare de : culoarea ochilor,sau a pielii; limba materna,sau cunoscuta; apartenenta religioasa,sau politica .... etc.
  • 0 (0 voturi)    
    in mod firesc (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:25)

    ken [anonim]

    ....tricolorul e rosu galben si albastru...si cu cata nonsalanta isi spune pasul...el chiar crede ca are dreptate
    • 0 (0 voturi)    
      tricolorul este albastru-galben -rosu (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:13)

      tazzy [anonim] i-a raspuns lui ken

      Conform Constitutiei si nu numai....; fara suparare .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by