Comentariu Reuters: Nominalizarea lui Catalin Predoiu - un semn ca noul Guvern de la Bucuresti ar putea esua in combaterea coruptiei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 21 decembrie 2008, 10:46 Actualitate | Politic


Noua coalitie de guvernare de centru-stanga din Romania il mentine in functie pe actualul ministru al Justitiei, Catalin Predoiu, fapt care se adauga ingrijorarii ca este posibil ca noul Guvern sa nu reuseasca o revigorare ferma a eforturilor anticoruptie, comenteaza agentia Reuters, citata de NewsIn.

Coruptia endemica din noul stat membru al Uniunii Europene este o preocupare majora la Bruxelles dupa ce reformele judiciare s-au impotolit sub conducerea premierului in exercitiu Calin Popescu-Tariceanu dupa aderarea tarii la UE in 2007, scrie Reuters. Observatorii politici au sperat ca alegerile din noiembrie vor spori eforturile de a combate abuzurile, in special in randul oficialilor de rang inalt.

Insa nominalizarea lui Predoiu - care a intervenit dupa ce vineri au avut loc negocieri intense, in conditiile in care luni este programat votul de incredere in noul cabinet - subliniaza disensiunile care exista intre fostii rivali inveterati de centru si de stanga in legatura cu modalitatea de a combate coruptia, sustin observatorii.

  • Cea mai controversata decizie a lui Predoiu - accea de a nu prelungi mandatul lui Daniel Morar

In varsta de 40 de ani, Catalin Predoiu si-a preluat functia in februarie, dupa ce predecesorul sau, Tudor Chiuariu, a demisionat in contextul unor acuzatii de coruptie. Catalin Predoiu a fost criticat de grupurile pentru drepturi civice pentru decizia sa de a nu prelungi mandatul procurorului-sef anticoruptie Daniel Morar, reaminteste Reuters.

"Predoiu a fost o mare dezamagire", a declarat pentru Reuters Laura Stefan, de la Societatea Academica Romana. "Ar fi trebuit sa-l numeasca pe Daniel Morar si ar fi trebuit sa organizeze consultari serioase pe marginea codurilor penale", a adaugat Laura Stefan.

  • Predoiu va trebui sa treaca prin Parlament noul Cod Penal

Daca noul cabinet de la Bucuresti va fi investit luni, asa cum este de asteptat, Predoiu va avea sarcina dificila de a trece prin Parlament o varianta care sa inlocuiasca actualul Cod Penal al Romaniei, care dateaza din anii '60, din timpul brutalei represiuni comuniste. El s-a straduit sa obtina aprobarea legislatiei in materie, in conditiile in care multi parlamentari au incercat sa slabeasca masurile anticoruptie, precizeaza Reuters.

Catalin Predoiu se confrunta, de asemenea, cu dificila sarcina de a asigura independenta sistemului judiciar din Romania, care a fost introdus in perioada efervescenta dinainte de aderarea la UE, dar care este amenintata, pentru ca multi politiceni lupta pentru a proteja practici corupte, comenteaza Reuters.

"Ar trebui sa ia public apararea procurorilor si a sistemului justitiei. Cand la televiziune ai de-a face cu emisiuni in care politicienii ii acuza pe procurori, mi-ar placea sa-l vad pe Catalin Predoiu ca vine sa contracareze aceste lucruri", a adaugat Laura Stefan.

Ministrul Catalin Predoiu s-a declarat insa optimist in ceea ce priveste indeplinirea, de catre Romania, a cerintelor Bruxelles-ului si spune ca tara noastra va evita sanctiunile aplicate deja vecinei Bulgaria in acest an pentru abuzuri in folosirea fondurilor europene. Comisia Europeana va continua monitorizarea progreselor in 2009.

"Principalul obiectiv ca ministru al Justitiei va fi ridicarea monitorizarii Romaniei de catre Bruxelles", a afirmat CatalinPredoiu la audierile parlamentare de sambata.

Observatotii politici sustin, insa, ca el s-ar putea confrunta cu piedici in interiorul coalitiei, mai ales din partea politicienilor din PSD, afectati de scandaluri de coruptie, conchide agentia Reuters. Comentariul Reuters a fost preluat in editia online a revistei economice Forbes si pe site-ul postului de radio Europa Libera.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2082 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Coalitia de Centru stanga??? (Duminică, 21 decembrie 2008, 11:01)

    Alin [anonim]

    Asa este vazuta coalitia de catre agentiile de presa?
    • -1 (1 vot)    
      stinga bine de dot (Luni, 22 decembrie 2008, 2:42)

      attila [anonim] i-a raspuns lui Alin

      pai au citit programul de guvernare si s-au lamurit
  • +4 (6 voturi)    
    Cateva cuvinte pe tema coruptiei: (Duminică, 21 decembrie 2008, 11:12)

    Pintea Haiducul [utilizator]

    S-ar putea numi "Un eseu despre Arta oculta a politicii".In Roma antica din timpul Republicii,senatorii obisnuiau sa desemneze in functii publice(cenzor,consul etc) oameni care aveau vreo crima ascunsa la activ,un secret murdar si compromitator.Daca acesti oameni deveneau periculosi pt Senat,secretul lor era expus public iar autoritatea lor se ducea automat pe apa sambetei.Astfel,Senatul exercita un control eficace asupra puterii executive din acea vreme.Sistemul functioneaza la fel de bine si in prezent in aproape toate statele.De ex.,Israelul: de cate ori ati auzit anul asta ca premierul Ehud Olmert este anchetat?Nici eu nu mai stiu! Olmert a fost sicanat astfel pt ca a incalcat ordinele Knesset-ului si a cutezat sa faca armistitiu cu Hamas si pace cu Siria.Totusi,Israelul (impreuna cu Romania,Rusia,China etc) formeaza de fapt in prezent o clasa cu totul aparte de state,si anume statele care inca isi mai controleaza proprii "corupti" si astfel isi asigura un control eficace al propriilor politici economice.In majoritatea celorlalte state,"sforarii" s-au externalizat de la nivel national la nivel trans-national.Un mic numar de plutocrati (dintre cei numiti "Stapanii Universului") controleaza coruptii dintr-un numar impresionant de state!Ce deranjeaza la Romania nu e coruptia (care nu e cu nimic mai mare decat oriunde altundeva pe planeta) ci faptul ca statul roman isi controleaza cu mana de fier proprii corupti din functiile publice si astfel detine controlul.Canaliile de la Reuters lucreaza de fapt pt cei care ar dori sa detina ei controlul in tara noastra;acestia ar vrea ca toti coruptii nostri sa fie destituiti iar in locul lor sa fie numiti agenti ai trans-nationalelor "Stapanilor Universului".Acest lucru nu trebuie sa se intample! Unu la mana,pentru ca una e sa fii corupt si alta incompetent si,doi la mana,pentru ca daca strainii vor dicta in tara vom deveni practic sclavii lor.Sunt contra coruptiei in principiu,dar in politica reala lucrezi cu ce-i dat.Ave!
    • 0 (4 voturi)    
      Raspuns pt. Pintea haiducul (Duminică, 21 decembrie 2008, 12:59)

      Jane [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Bine ca suntem sclavii politicienilor nostri! Si sunt tare mandru ca ai nostri sunt si corupti, si incompetenti si nici n-au citit o carte in viata lor. Si nici romana n-o prea vorbesc, si nu ma refer neaparat la cei de alta etnie.
      • +2 (4 voturi)    
        Raspuns pt Jane (Duminică, 21 decembrie 2008, 13:24)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Jane

        Abuzezi de limbaj: romanii nu sunt sclavii politicienilor lor,sclavii sunt prin definitie neplatiti sau cvasi-neplatiti pt prestatiile lor.Romanii au fost in trecut sclavi de-a binelea ai "Stapanilor Universului" (d.ex in anii '80 si '90) pt ca munceau practic pe degeaba,in pofida muncii lor nivelul de trai scadea continuu in Tara,cainii de bancheri internationali ne "mulgeau" non-stop.Acum nu mai e cazul,intre timp s-au intamplat multe si mai mult in bine decat in rau asa ca sunt motive temeinice sa fim pozitivi (optimismul e pt visatori...).Have a nice day!
    • 0 (4 voturi)    
      prietene cred (Duminică, 21 decembrie 2008, 14:04)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      ca iar gresesti, in Roma antica coruptii erau desemnati -deci usor de controlat- ,astazi ei,coruptii,sunt ALESI deci ei controleaza.
      Lupta cu coruptia dar si cu birocratia-2 tare vesnice ale omenirii-sunt o prioritate pentru statele democrate si nu o maimutareala cum se intampla din pacate la noi.In concluzie lupta impotriva coruptiei nu este o optiune ci o prioritate pentru orice stat unde 'statu de drept' este o norma nu o simpla lozinca
      • +3 (3 voturi)    
        Ah,vechiul meu amic!Te salut! (Duminică, 21 decembrie 2008, 15:15)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui directia 5

        Mda,ai subliniat un aspect corect,Roma antica era o aristocratie pe cand in prezent avem democratii dar situatia nu e mult diferita.Coruptii care sunt alesi astazi (si nu desemnati,cum bine ai precizat) sunt in primul rand oameni cu foarte multi bani (o campanie electorala e foarte costisitoare),or ca sa ai asa de multi bani si sa doresti totodata sa intri in politica implica doua lucruri:1)nu esti propriu-zis un om de afaceri,ci reprezentant al unor oameni de afaceri,oameni care n-au timp de politica;si 2)fiind reprezentant al unui segment al mediului de afaceri,automat inseamna ca "prietenii" multimiliardari care te-au propulsat (ei insisi controlati de marile banci) te au cu ceva la mana,ca sa ai mainile legate daca ti se nazare sa faci pe justitiarul social si sa le maresti,de pilda,impozitele.Prin urmare,locul senatorilor din Roma antica e luat azi de plutocrati (mari bancheri si industriasi multimiliardari) iar locul consulilor corupti--de clasa politica.Totu-i atat de simplu pentru cine are ochi sa vada!
        • +1 (1 vot)    
          draga pintea, (Duminică, 21 decembrie 2008, 19:56)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

          opinia mea este urmatoarea,in Ro nu avem politicieni -cu exceptia lui Coposu si Ratiu si i mi vine greu s a recunosc si iliescu- dar nici mediu de afaceri,avem in schimb un mixaj urat mirositor intre politic si afaceri iar legatura dintre cele 2 clase nu este facuta de lobby ,cum ar fi firesc,ci este realizata de interese transpartinice si de grup,asa se explica de ce in parlament avocatii i si voteaza propriu cod,universitarii proprile legi de functionare iar oamenii de 'afaceri' conduc comisile economice,dar la noi la romani mai este si problema mentalitatii de smecherasi si 'fentangii,si in acest sens am un exemplu edificator ,pe str. mea 1 marinar de 3 ani mai mult pe mare incearca cu sacrificii sa i si termine o vila,mai sus un smecher al vesnicei tranzitii a reusit acest lucru in 3 luni,mai este nevoie s ati spun ca toata str. priveste cu admiratie la acest prifitor si marinarul este privit cu o usoara ingaduinta ?
          PS nici eu nu cred ca patriciu conduce Ro,am spus si o repet eu consider ca patriciu nu este decat o pusculita a oligarhilor rusi .PS daca nu ne mai 'auzim' eu iti doresc sincer ,Sarbatori Fericite-La Multi Ani
      • +2 (2 voturi)    
        Revin: (Duminică, 21 decembrie 2008, 16:21)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui directia 5

        As mai dori sa adaug ceva,pentru a fi bine inteles:realitatea pe care am prezentat-o mai inainte (a puterii plutocratice care controleaza masa amorfa si corupta a clasei politice) nu se regaseste si in Romania,Rusia si in alte state post-socialiste din simplul motiv ca in aceste state plutocratii isi datoreaza averea statului care le-a cedat uzul unor intregi ramuri ale economiei nationale,stat care--in primul rand prin serviciile secrete--ii are la mana pe acesti noi imbogatiti prin tot felul de fapte trecute sub tacere.Nu Dinu Patriciu controleaza Romania,desi el si-a sustinut anii precedenti prin toate parghiile omul--recteTariceanu--in lupta politica indarjita cu Presedintele Basescu--sustinut,la randu-i,de serviciile secrete ale statului.Triumful factiunii pro-prezidentiale in lupta cu Plutocratia autohtona e o realitate dar o asemenea realitate e de neconceput in Occident,unde statele sunt datoare vandute plutocratilor si nu invers,ca la noi.Tot a fost bun si socialismul la ceva,iata ca prin forta imprejurarilor la noi plutocratia nu prinde,daca ar fi prins atunci ar fi fost si la noi anul acesta ca la americani: caderea Plutocratilor (a marilor banci,in primul rand) ar fi antrenat cu repeziciune caderea intregii economii pentru ca toti am fi atarnat de ei.Asa,am avut cea mai mare crestere economica din UE.Ce chestie!
    • 0 (4 voturi)    
      Nimic nou pe frontul de sud-est (Duminică, 21 decembrie 2008, 16:26)

      old_news [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Uite-l si pe amicul Pintea. In continuare bolnav de diaree verbala, contorsionand orice concept pentru a se mula ideologiei sale deja osificate, si gata sa declare canalie pe oricine nu este de acord cu el.

      Stii de cine imi aduce aminte stilul tau? De spin-doctorii si yes-menii care i-au dus trena lui Dubya timp de 8 ani si au adus SUA si cu ele intreaga lume in rahatul de azi. Iar comparatia cu inamicii tai ideologici nu e deloc nepotrivita. Extremele se ating.
    • 0 (0 voturi)    
      Ba eu cred putin diferit ... (Luni, 22 decembrie 2008, 23:22)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Deranjeaza si faptul ca coruptii nostri sunt indecenti si putin eficienti. In timp ce coruptie la nivel inalt exista peste tot, acolo unde coruptia e "civilizata" (de ex. nu ca in Italia), politicienii sunt capabili sa-si ascunda cu relativ succes afacerile murdare de publicul larg, si sa asigure in acelasi timp o relativa bunastare generala. Ceea ce la noi din nefericire nu se intampla.

      Singura alternativa la ce propui tu, anume alianta internationala a coruptilor, dupa parerea mea e statul politienesc. Care nu e cu nimic mai putin corupt, doar ca e mult mai greu de suportat pt. oamenii de rand.

      In alta ordine de idei, la nivel inalt, coruptia e ... un subiect delicat. Daca de ex. pe baza bunelor relatii de prietenie dintre politicieni romani si irakieni care fac afaceri impreuna Romania reuseste sa-si recupereze parte din imprumuturile acordate Irakuluisub forma de petrol, parca e totusi bine reprezentat interesul national. De-aia nu prea sunt eu de acord cu ideea ca statul roman isi controleaza bine coruptii: daca ar fi asa, coruptia ar fi si in avantajul Romaniei, nu doar in dezavantajul ei. Pana acuma n-am prea vazut decat jaf din tara, n-am vazut jaf facut in exterior de coruptii din tara.

      Pe de alta parte, daca ai dreptate, s-ar putea ca asta sa fie un semn ca e scump sa ai corupti "independenti".
  • +1 (1 vot)    
    combaterea coruptiei depinde de DNA si magistrati (Duminică, 21 decembrie 2008, 11:19)

    Hansel und Gretel [anonim]

    un dosar bine pregatit de DNA, trimiterea in judecata arespectivului si judecatori incoruptibil ,nu e deadreptul Science Fiction ?
    dar vorbeste gura fara Reuters,inainte de a se uita in curtea democratiilor 'veritabile' tip SUA ,UK sau Franta
    Coruptia este un fenomen de capilaritatea : ,nu exista coruptie in politica fara coruptie in justitie ,coruptie in energie ,fara coruptie in DNA coruptie in transporturi, fara coruptie in magistratura etc.
  • +1 (1 vot)    
    Batalia pierduta inainte de a incepe ! (Duminică, 21 decembrie 2008, 13:18)

    Stefan A. [anonim]

    Nu este un semn, este o garantie ca lupta anti coruptie este doar de ochii lumii ! Acestia sint tineri care au crescut sub aripa ocrotitoare a conducerii de dupa 1989. Ca si in fostul PCR, se promoveaza tineri care sint supusi total puterii si capabili sa indeplineasca cu succes indicatiile pretioase date de actualii conducatori.
  • 0 (2 voturi)    
    tip de gandire (Duminică, 21 decembrie 2008, 15:40)

    dan [anonim]

    Dle Predoiu, dvs aveti ca obiectiv principal ridicarea monitorizarii Romaniei de catre Bruxelles .....adica cu alte cuvinte nu conteaza problemele cu care ne confruntam noi in justitiei, nu conteaza incoerenta in legislatie, micile spagi prin tribunale si judecatorii, examenele de intrare in magistratura (adica esenta unui sistem juridic modern)....ci doar ce ne cere UE...adica din nou crearea unui panou promotional cu care sa mergem pe coridoarele Comisiei E. pentru a ne lauda pe sine.
    Ce va impiedicat sa faceti asta in guvernul Tariceanu ?

    E clar ...acest guvern este perdant din start si odata cu el pierdem toti dar mai ales generatia tanara...eu personal cred ca Basescu nu va mai trebui sa candideze la presedentie si este din nou vremea pentru infiintarea unui nou partid politic ..cu o conditie ...fara pers care au facut parte din patidul comunist.
    • -1 (3 voturi)    
      PNTCD! (Duminică, 21 decembrie 2008, 16:20)

      taranistu [anonim] i-a raspuns lui dan

      Nu-i musai sa mai facemun partid, este suficient sa revina in PNT acei oameni de valoare care inca mai cred in doctrina si valorile PNTCD! Si, ar mai fi necesar ca oamenii sa ii voteze, de 8 ani taranistii spun ca Basescu nu-i Coposu si romanii au vrut neaparat sa il voteze pe elsi partidul lui! Nu uitati, Basescu a daramat guvernul Ciorbea cand Valerian Stan l-acontrolat la case! Si la flota! Ticu nu credea in Basescu nici cat negru sub unghie! Sau nu Basescu l-a numit pe Turianu, adversarul lui Ticu in CNSAS? Romani, nu va faceti ca uitati!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by