VIDEO Romani din Italia: Banii pe care-i trimitem acasa sint buni, dar votul ne este refuzat

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Marţi, 2 decembrie 2008, 11:45 Actualitate | Politic


Multi romani din strainatate nu au avut drept de vot
Foto: AGERPRES
Numaratoarea oficiala a buletinelor in Diaspora nu a aratat si cealalta fata a alegerilor: imposibilitatea multor romani de a-si exprima dreptul constitutional la vot. HotNews.ro a  consemnat marturiile unor romani care s-au prezentat la sectia 23 de la Roma, dar nu au putut vota in ziua de 30 noiembrie: “Vrem sa votam si nu putem. Banii pe care ii trimitem in tara sunt de folos acolo, iar noi ne chinuim cum putem in strainatate. Apoi, ni s-a luat si acel minim drept de a vota”.

Desi absenteismul a caracterizat, la nivel national, alegerile parlamentare de ieri, in strainatate sute de romani s-au prezentat la urne, dar nu si-au putut exprima alegerea politica. Multi dintre ei nu aveau documentele necesare votului, adica: pasaport simplu cu mentiunea privind domiciliul in strainatate sau pasaportul simplu valabil plus “orice alt document emis de autoritatile straine, care dovedeste resedinta in strainatate”.

Vezi video cu romanii din Italia:




In Italia, documentele necesare atestarii resedintei au fost: inregistrarea la Evidenta populatiei (“anagrafe”), certificatul de resedinta sau cartea de identitate italiana.

Din observatiile HotNews.ro, numai la sectia 23 din cadrul Accademiei di Romania de la Roma, peste 30 de romani s-au prezentat la urne, dar nu au reusit sa voteze.

Dan F., 32 de ani a venit la ora 11:00 sa voteze cu buletinul italian, avand pasaportul romanesc expirat. Dar reprezentantii comisiei i-au explicat ca este necesar si un document romanesc valabil. “De ce nu pot vota? Pe buletinul italian scrie clar ca, in primul rand sunt cetatean roman, iar in al doilea rand, ca am resedinta in Italia. Sunt cele doua conditii necesare, iar eu le demonstrez cu un singur document. Mi se pare absurd ca nu am putut sa votez”, ne-a declarat el la iesirea din sectie.

Elena P. are 27 de ani si este studenta universitara la Roma. Nici ea nu a putut vota, din cauza lipsei unui document care sa ateste resedinta ei in capitala Italiei: “Sunt in anul II la Facultate, am avut probleme sa gasesc o camera de inchiriat. Proprietarul nu vrea sa imi faca resedinta aici, adica sa ma inscrie in nucleul familiei sale la Evidenta populatiei. In plus, platesc si chiria la negru, ca multi alti studenti romani. Neavand resedinta, nu pot vota. Consider ca mi s-a refuzat un drept constitutional”.

In aceeasi situatie s-au aflat  Vasile C. si Radu M., ambii muncitori din Vrancea veniti la munca pe santierele din capitala Italiei, dar fara contract de munca, deci fara resedinta. Au sosit la vot impreuna cu alti doi colegi, care au reusit sa voteze, avand documentele necesare.

O alta categorie defavorizata la vot a fost aceea a asistentelor domiciliare, “badante”, cum sunt ele numite in Italia.

Madalina Popescu si Liliana Amarghioale au protestat vehement  in fata membrilor comisiei, cand au aflat ca au venit degeaba la vot. “Am venit din cealalta parte a Romei pentru a vota, iar acum ni se spune ca nu putem. Nu este vina noastra, daca nu am obtinut inca documentele care sa ateste resedinta. Cateodata dureaza mai multe luni pana sa obtii resedinta din primarie”, ne spune cu indignare Madalina Popescu.

Una din marturiile cele mai elocvente este cea a familiei Chipernelu, sot si sotie. Ei au venit din Tivoli, oras la 40 km de Roma, dar nu au putut vota tot din cauza lipsei buletinului italian. “Vrem sa votam si nu putem. Banii pe care ii trimitem in tara sunt de folos acolo, iar noi ne chinuim cum putem in strainatate. Apoi, ni s-a luat si acel drept, pe care il aveam, acela de a vota. Suntem si noi tot cetateni romani.Traim si muncim de mai multi ani in Italia, pentru a putea mentine copiii la facultate la Bucuresti. La Referendumul din 2007 am  votat numai pe baza buletinului romanesc. Azi am venit cu pasapoartele si buletinele romanesti insa am aflat cu stupoare ca nu putem vota. Este nedrept..  In situatia noastra sunt milioane de romani, care au plecat de nevoie, ca noi. Apoi venim sa votam, si nu putem”.

Am cerut detalii la presedinta  sectiei de votare 23, cu privire la numarul romanilor care s-au prezentat la urne, dar nu au putut vota din cauza lipsei de documente. Ea ne-a declarat ca nu s-a facut o statistica a celor care nu au avut documentele necesare, deci nu poate da detalii, nici macar aproximative, in legatura cu numarul lor.

La sectia 23 de la Accademia di Romania au votat 239 de concetateni.

In urma cu doua saptamani, Institutul pentru Politici Publice (IPP) din Bucuresti a tras un semnal de alarma cu privire la alegerile din 30 noiembrie. „Din cei 18 milioane de romani cu drept de vot, cel putin 10% nu vor putea participa la alegeri”, au avertizat expertii de la IPP. Este vorba de acei romani care nu s-au aflat, la data alegerilor, in circumscriptia unde isi au domiciliul. Printre categoriile cele mai defavorizate sunt studentii, militarii si romanii aflati la munca peste hotare care nu si-au facut actele in statul-gazda. „In strainatate, numarul celor care nu indeplinesc conditiile necesare pentru a se prezenta la urne este de circa un milion”, dupa cum a rezultat din estimarile IPP.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2830 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Alta manarie PNL/PSD/PC.... (Marţi, 2 decembrie 2008, 11:55)

    judex1 [anonim]

    lasa ca-s mai buni Nastase si Hrebenciuc, intrati in parlament cu sprijinul nemijlocit al PNL.
  • +1 (1 vot)    
    Se poate si altfel? (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:03)

    abc [anonim]

    Poate ar trebui si la noi sa se introduca votul prin corespondenta
  • +5 (5 voturi)    
    daca am fi un popor unit... (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:09)

    Lucian [anonim]

    ... atunci am da in judecata statul roman la curtea internationala a drepturilor omului.
    Normal ca nu au putut vota romanii din strainatate "acele rebuturi ale societatii romaesti care nu si-au gasit locul in Romania" ca sa-l citez pe D-l Nastase intr-un interviu acordat imediat dupa refuzul unor concetateni de a se intoarce in Romania dupa atentatele de la Madrid. Normal ca PSD ul s-a "fript" la alegerile din 2004 cu romanii din diaspora, atunci au pregatit ei o lege sa-i scoata inafara mediului politic din Romania...
    Romani din strainatate... nu mai trimiteti € si $ in tzara ca nu are rost, incercati sa trimiteti lunete cu ceva atasat de ele... incat cineva sa ii vina ideea nastrusnica in a elimina parazitii din parlamentul Romaniei.
    Desteapta-te Romane!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Idem (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:12)

    Viorica [anonim]

    Tot acelasi lucru s-a intamplat si la Bruxelles! Aici cca 30% nu li s-a permis sa voteze. O situatie conflictuala cu autoritatile belgiene poate aparea si prin faptul ca in registru au fost trecute de catre "comisie" seriile si numerele cartilor de identitate belgiene. Curat securisti! Reclamatiile la politie curg pentru astfel de cazuri!
    • 0 (0 voturi)    
      clarificari (Miercuri, 3 decembrie 2008, 16:29)

      atentul [anonim] i-a raspuns lui Viorica

      1. in registru au fost trecute nr si seria actului pe baza caruia s-a exercitat votul - documentul romanesc. Actul emis de autoritatile straine a servit doar pentru dovada resedintei.

      2. votul uninominal impune dovada faptului ca te numeri printre cei care urmeaza sa fie reprezentati de respectivul candidat (asa cum un bucurestean nu poate vota pentru primaria Buzaului de ex.). Iar aceasta dovada se poate face doar cu documente emise de autoritatile statului.
      • 0 (0 voturi)    
        completare (Miercuri, 3 decembrie 2008, 17:57)

        acelasi atent [anonim] i-a raspuns lui atentul

        3. Asta nu inseamna ca sistemul conceput nu sufera imbunatatiri. Cred ca votul prin corespondenta este o solutie care se impune tot mai mult (votul pe internet mi se pare prea riscant). Dar asta presupune modificarea legii, pana una-alta comisiile de la sectiile de votare nu aveau voie sa permita exercitarea votului de catre persoanele care nu detineau documentele cerute de lege.
  • +1 (1 vot)    
    30 nov (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:14)

    adi [anonim]

    Si-au ales ziua de vot strategic. A estimat cineva cati cu drepr de vot au fost la munte si strainatate in weechendul prelungit?

    Lasa ca nu-i bai. Au votat cei peste 60 de ani cu PSD-ul


    Multumesc
  • +2 (4 voturi)    
    alegeri (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:14)

    gif [anonim]

    cand si-au facut campanie electorala nu puteau spune ce acte trebuiesc?o mare porcarie si bataie de joc!pai daca ai carte de identitate italiana nu poti sa o ai daca nu esti rezident........atunci de ce au mai cerut si certificat de rezident?...si nu numai.....au mai cerut si atestat de rezident.....o aberatie!!!!!!!atestat la atestat!!!!!!!!!!...dar nu-i nimic....o sa mai vina alegeri si sa vedeti atunci....vorbiti de absenteism?pai daca au cerut atatea documente!trebuia sa mai pierdem timp si la primariile italiene sa scoatem aceste atestate care mai si costa!!!!!!!rusine!!!...si spor la negocieri!!!!!!.....basescule.....am fost buni la referendum nu?????
    • +1 (3 voturi)    
      capsunare (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:34)

      MariusMuc [utilizator] i-a raspuns lui gif

      ce treaba are basescu cu organizarea alegerilor? ia-te de amicu' tariceanu, fiindca guvernul s-a ocupat de organizarea alegerilor, istetule.
      • 0 (2 voturi)    
        muc (Marţi, 2 decembrie 2008, 13:03)

        gif [anonim] i-a raspuns lui MariusMuc

        ziceam de basescu istetule ce esti tu pentru ca are totusi un partid pe care l-as fi votat si numai de aceea mi-e ciuda...ca nu au stiut sa faca campanie in strainatate,stiind ca aici p.d.l-ul are castig de cauza......la asta ma refeream.......si la urma urmei are treaba ca e presedintele nostru si trebuie sa il intereseze si de noi!!!!......ISTETULE CE ESTI!!!!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Daca vrei poti (Marţi, 2 decembrie 2008, 14:58)

      Unu [anonim] i-a raspuns lui gif

      Eu am votat la Paris cu o atestatie de securitate sociala expirata si cu o adresa veche.Nu a fost nici o problema, am vorbit frumos, mi s-a spus initial ca nu se poate si dupa 5 minute de negocieri am votat.
      • +1 (1 vot)    
        Permisivitatea a la francais (Marţi, 2 decembrie 2008, 16:30)

        sima [utilizator] i-a raspuns lui Unu

        consulii de la Paris sunt mai permisivi decat cei din Italia. asta poate din cauza ca la Frantia sunt mai putin romani decat la Italia. Spun de consuli, pentru ca ei sunt cei care coordoneaza/antreneaza tot ce misca in materie de romani intr-o tara straina, chiar daca, de cele mai multe ori, "directivele de la centru" sunt intelese de fiecare cum ii vine mai usor. La Italia, le-a venit mai usor sa le puna bete'n roate, la Frantia (in special la Paris), sa scape mai usor, ca era mai sindrofie a doua zi la Amasada si n-avea rost sa-si strice cheful. Zic si io.....
  • +1 (1 vot)    
    Articolul fara rost (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:16)

    Mircea [anonim]

    Descrie frumos cum catatenii au venit la vot si nu au putut vota dar nu precizeaza ca avand in vedere sistemul de vot uninominal nu se putea realiza altfel.
    Eu am votat tot in Italia unde am fost si observator la o sectie de votare si pot sa spun ca din numarul de rezidenti, chiar in orasul unde era sectia, din pacate, s-au prezentat numai 3%. Dintre cei care s-au prezentat un procent de 1% nu au putut vota di cauzele descrise mai sus. Iar despre povestile decrise mai sus cu taxe fara taxe cu chirii la negru ... o sa spun doar ca astea nu sunt situatii normale si nicidecum corecte, asa ca din moment ce persoanele in chestiune nu procedeaza corect nu stiu de ce se asteapta sa fie tratati mai mult decat corect de altii.
    • +2 (2 voturi)    
      pentru "Domnul Observator" Mircea (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:55)

      Tufa de Venexia [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      In Italia la ora actuala sunt dupa cifrele oficiale 1 milion de romani.Daca mai luam in calcul rude in vizita ,pe cei care incearca si ei ,turisti, etc... cred ca 2 milioane nu cred ca e o cifra se S.F.(chiar daca exagerata).Si tu , Statul Roman, organizezi 19 sectii de vot?
      Eu nu am votat.Nu pentru ca nu nu puteam demonstra ca am domiciliul in Italia.Nu am putut vota pentru un lucru mult mai banal: muncesc.La referendum am reusit sa votez, 40 minute vapor , 1h tren , 1h autobuz si am reusit sa ma apropii de o sectie de votare.Doar la dus!!!Am plecat la 6:00 AM de acasa si m-am intors la 23 PM.In singura mea zi libera.Acum nu s-a putut dar sper ca va veni o zi cand va fi mult mai usor.Capsunarii au inceput sa aiba internet acasa si asta parlamentul Romaniei nu o poate interzice.Inca sunt multi care descarca manele ... da pentru cat timp?
    • 0 (0 voturi)    
      Dar banii lor te mai intereseaza? (Miercuri, 3 decembrie 2008, 11:49)

      justitiarul [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Dar banii lor nu te mai intereseaza cat de corecti sunt cand ii primeste Romania! Parlamentul care l-a suspendat pe Basescu a suspendat acum cetatenii romani din Diaspora care le-au dat de furca la Parlamentari. Atunci cu Referendumul, Parlamentul de CACAO au luat-o in mecla de la Diaspora si de aceea acum au facut legea ca trebuie sa ai acte de rezidenta in tara de unde votezi. Nemernici ce sa mai vorbim.
      Ganditi-va ca niciodata in Romania post Revolutie nu a fost mai bine din 2005 pana in prezent, a fost o crestere economica foarte mare, BOOM economic, romanii au dus-o mai bine un pic. Acu cu Recesiunea o sa pice iar totul, daca nu se are mare grija. Romanii din strainatate erau buni cand trimiteau bani din exterior, acum ca nu mai gasesc de lucru in strainatate si se intorc in Romania nu mai sunt buni? Cand datorita Romanilor din exterior a crescut PIB-ul tarii, a fost bine acum la vot sau daca se intorc nu mai este bine, nu sunt doriti. Nu e o viata frumoasa si roza ca exilant, caci aici cand vi sa lucrezi nu mai sunt oglinjoarele si sclipiciile turistului, si cand pleci capul in fata strainului Sef nu este acelasi lucru cu ati pleca capul in fata Sefului Roman. Romanii astia care lucreaza la negru in strainate nu fura si lucreaza pentru bani mai putini daca ar avea acte, credeti ca lor nu le-ar place sa aibe acte? Credeti ca este asa de simpu pe la prefecturile straine?
      O sa zici ca noi ne-am ales calea. Da ai dreptate. De pe urma noastra au profitat familia noastra, dar a profitat si toata Romania fara sa-si dea seama, si daca iti place sa crezi ca esti Roman, atunci ai profitat si tu si nu iti dai seama.Da o sa zici ca si tu esti plecat in strainatate si ai acete si lucrezi greu si platesti o gramada de taxe pe revenituri. Da ai dreptate este f. greu si asa dar tu ai acoperire sociala, medicala la care cotizezi, cei care lucra la negru isi iau un risc f.mare,deci se ajunge la egalitate.Nu trebuie sa blamezi! Fa ceva constructiv pt. romani si Romania!
  • 0 (0 voturi)    
    Trimite-ti doar banii ,in rest... (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:28)

    Capsunarul!! [anonim]

    Capsunari nostrii dragi, pe noi nu ne intereseaza ca voi stati toata ziua cocosati si munciti, aceasta este problema voastra. Problema noastra adica a sacosarilor constipati din parlament este de a ne face vile si cumpara masini ultimele marci , voi trimite-ti banii , in rest stim si noi ce avem de facut. Oricum noi sintem aparati de servicii si mai ales de organele noastre alese in mod democratic !!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu se vrea!!! (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:29)

    Tufa de Venexia [anonim]

    La Venetia exista un centru cultural romanesc :
    Istituto Romeno di Cultura e Ricerca Umanistica
    di Venezia
    Palazzo Correr, Campo Santa Fosca
    Cannaregio 2214
    30 121 Venezia (VE),
    Italia , nu departe de gara.
    Macar la alegeri sa mai adune romanii din zona , sa faca o "cercetare" pe viu ca nu prea se aude nimic de el.
  • +1 (1 vot)    
    rusine (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:34)

    john [anonim]

    Aceeasi poveste si in Polonia. Am carte de rezidenta poloneza, am firma mea aici, am un contract de inchiriere a unui apartament dar nu am putut vota intrucit nu am viza de rezident permanent actualizata la fiecare 3 luni. Si in acest fel s-au sters dintr-odata toate voturile de blam pe care le-am fi putut noi trimite clasei politice de la Bucuresti. Rusine! Va asteptam domnilor parlamentari sa va incepeti iar plimbarile de turism politic in vizite de prietenie pe banii contribuabililor. Rusine celor care i-au bagat in parlament pe Nastase, Mitrea, Olteanu, Felix si toti cei de o teapa cu ei.
  • 0 (0 voturi)    
    N-a mers cu senzationalul..de ce? (Marţi, 2 decembrie 2008, 12:50)

    ady [anonim]

    1.
    Povestea celor doi e tipica...un telefon sau o minima cautare pe internet si nu mai pierdeau timpul pe drumuri..
    2.
    Legile nu sunt perfecte si in general multe nu sunt facute pt romanul de rand..nu stiau asta?indiferent pe cine ai alege ,se ajunge la jocuri de interese politice,iar spiritul constructiv de care e nevoie se pierde si in final nu se face nimic..in plus cei alesi ,odata ajunsi sus ,incep sa se creada D-zei..



    Asta e Romania..
  • 0 (0 voturi)    
    alegerile parlamentare (Marţi, 2 decembrie 2008, 13:56)

    ing.DIE NICOLAE ALEXANDRU [anonim]

    ASOCIATIA "ROMENI DI PADOVA"
    E-mail:nicola269@alice.it
    tel. 0039 348 7768709
    STRIGAT DE PROTEST
    Roamnii emigranti sunt noii"sclavi"ai lumi moderne.La truda noastra din occident ,"politicieni",principali beneficiari ai sumelor enorme trimise de no in tara ,au raspuns promulgand o Lege elctorale hidoasa ca si consttinta lor.
    Am icercat sa o modificam ,printr-o luare de pozitie dura.Ceva sa misct ,dar prin normele de aplicare au reusit sa faca Legea si mai defafavorabila diasporei .
    Nu ne pot controla .Noi ,vazand si alta lume ,gandim diferit .
    Negarea dreptului constitutional de a vota ,il consideram un act criminal ,premeditat,ca va trebui tratat ca atare!
    Vrem sa avertizam si pe aceasta cale noua structura politica ce se va instaura, ca "mamaliga"a atins dinou punctul "critic".
    Noi cei din dispora suntem in plina faza organizativa .Suntem peste 13 milioane raspanditi in toata lumea ."Domnilor"nu veti mai pute sa nu ne luati in considerare,sa ne ignorati ,sa jucati tontoroiu pe spinarea noastra!
    Rabdarea noastra s-a epuizat!
    Luati aminte!
    Veti auzi sigurat de noi!
    Celor multi si fara cuvant ,le transmit un gand bun de la Padova,iar lichelelor politice ,un AVERTISMET ,care se va traduce in practica.
    Ing. DIE NICOLAE ALEXANDRU

    P.S. Petru d-a Miruna ,reamintesc faptul ca distributia diasporei in Italia este 62%in mord,12%la centru si 9% in sud.
    Va rugam sa nu ne ignorti.
    Acelasi.DNA.
    • 0 (0 voturi)    
      cateva comentarii (Marţi, 2 decembrie 2008, 15:10)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui ing.DIE NICOLAE ALEXANDRU

      In primul rand ar trebui sa fiti mai atent cum scrieti, poate anii petrecuti in "afara" isi spun cuvantul.
      In romania, chiar daca pare incredibil, sunt oameni care isi petrec in mod frecvent concedii in afara tarii si, da, se mai si intorc in tara.
      In al doilea rand, de ce nu reveniti in tara sa votati daca aveti asa o mare dorinta de exprimare? Daca nu puteti face acest gest si integrarea dvs in fauna altor state va impiedica, de ce credeti ca aveti dreptul sa decideti cine va conduce milioane de romani in urmatorii ani?

      Revenind la primul punct, daca redactarea scrisorii dvs a fost facuta in acelasi stil ca si eprimarea de mai sus, probabil ca este data la tradus.
      • 0 (0 voturi)    
        In Romania stam si utam Romaneste? (Miercuri, 3 decembrie 2008, 12:16)

        Justitiarul [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Dumneata ai stat in Romania si ai uitat scrie Romaneste, Romania este nume propriu si se scrie cu R mare.
        Omul DIE ALEXANDRU pouate s-a grabit, el a scris foarte bine si cred ca e un ROman adevarat.
        Doresti ca oamenii de lucreaza in strainatate care din 1000-1200 Euro sa plateasca 600 Chirie, apa, gase, electricitate inca 200-250 Euro si vreo 200-400 Euro mancare, benzina sau transport in comun, asigurari de sanatate, asigurari de casa cu chirie (caci da aici chiriasul plateste asigurarea si impozitul pe casa tot la chirias revine) etc, de unde vrei sa mai aiba bani sa vina pana in ROmania, si apoi Ambasadele la ce mai folosesc? Romanii care pleaca sa lucreze in strainatate nu pleaca de bine, nu pleaca ca dvs in concediu si apoi sa se intoarca in state. Unii au copii in ROmania lasati cu cine stie cine, unii au parintii bolnavi si batrani cu pensi de nimic, unii au copii handicapati si bolnavi.
        Dar o sa se intoarca si toti cocosatii capsunari de pe urma carora Romania a dus-o inconstient mai bine 4-5 anisori si nici atunci nu o sa va convina. V-au convenit banii lor? Deci banii trimisi bine intels ca ii trimit familiilor, dar din cat trimit familiilor STAUL ROMAN ia 19 % taxe, ia gandeste-te mai bine. Gandeste-te ca banii care ii trimit familiei se cheltuie prin cumparare de produse mai multe si mai multe , deci tot timpul cand se cumpara mai mult si mai mult STATUL ia 19%. INTELES cum vine asta ca romanul cocosat la capsuni ajuta PIB-ul tarii sa creasca si Parlamentul sa-si inoiasca vilele si masinile?
        Daca ar fi sa nu mai trimita romanii din strainatate bani si sa ramaneti doar cu cheltuielile facute de cei din Romania, cumpararea va scadea, deci vor avea mai putini de 19% de taxe percepute, PIB-ul va scade si vor merge in Dacii parlamentarii si vor sta la bloc, nu la vila. INTELEGETI, mai astia cum merge treaba cu "Banii pe care-i trimitem acasa sint buni, dar votul ne este refuzat". Pai ce, trimit bani statului romani sau familiilor lor???? zice CLAUDE?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce aiurea suna: (Marţi, 2 decembrie 2008, 14:51)

    Claude [anonim]

    "Banii pe care-i trimitem acasa sint buni, dar votul ne este refuzat". Pai ce, trimit bani statului romani sau familiilor lor????
    • 0 (0 voturi)    
      . (Marţi, 2 decembrie 2008, 15:07)

      vvv [anonim] i-a raspuns lui Claude

      De acord. Trimit bani familiilor lor. Nu mai pot ei de grija tarii.
      • 0 (0 voturi)    
        Vezi.... (Miercuri, 3 decembrie 2008, 14:08)

        roro [anonim] i-a raspuns lui vvv

        ca gresesti, ti-a raspuns justitiarul mai inainte...mai exact a explicat putin cum vine treaba cu stattul...
    • 0 (0 voturi)    
      noi nu trimitem bani "statului romani" (Marţi, 2 decembrie 2008, 15:14)

      Tufa de Venexia [anonim] i-a raspuns lui Claude

      Doar ca statul Roman se comporta ca un "romani". Doar T.V.A. e 20% fara sa ne mai gandim la sutele de taxe de platit.Se trimit de prea multe ori bani parintilor fara venit pentru a plati taxe si iar taxe!!! Ce pensii au pensionarii de C.A.P.?E vina lor ca au muncit toata viata pe pamanturile confiscate de comunisti?
      • 0 (0 voturi)    
        @ Tufa (Marţi, 2 decembrie 2008, 15:34)

        Claude [anonim] i-a raspuns lui Tufa de Venexia

        Iti scuz nota de discriminare din postarea ta deoarece stiu ca treci prin clipe grele fiind inundat acolo in Venetia.
        Tu crezi ca aici nu sint pensionari CAP (care saracii nu pot avea acest ajutor din partea rudelor ce lucreaza "afara")?? Bine spune vvv, va ginditi doar la voi. Dar nu e de condamnat...
    • 0 (0 voturi)    
      ignoranta crunta (Marţi, 2 decembrie 2008, 19:58)

      ioan timisoara [anonim] i-a raspuns lui Claude

      din fiecare euro cheltuit in Romania trimis de cei din Italia statul roman incaseaza 19 la suta. folosirea chestiei aleia care se afla intre umeri inainte de a scrie un comentariu fi de recomandat
      • 0 (0 voturi)    
        Lipsa crunta de logica (Miercuri, 3 decembrie 2008, 8:53)

        vvv [anonim] i-a raspuns lui ioan timisoara

        Era strict legat de titlu "Banii pe care-i trimitem acasa sint buni, dar votul ne este refuzat". Din el reiese ca SCOPUL celor care muncesc in afara tarii este de a trinite bani statului. Nu cred ca cei 19% de care pomenesti (plus ce mai ia western union) sunt SCOPUL pentru care ei trimit bani acasa. Se gandesc doar la ei si la familiile lor si SUNT TOTAL DE ACORD CU ASTA. Fii convins ca taxe platesc si acolo unde muncesc.
        In cazul tau, ceea ce se afla intre umeri este doar o CHESTIE ce nu te prea ajuta. Probabil este un suport pentru diverse accesorii de imbracaminte.
      • 0 (0 voturi)    
        Ignoranta Ioane? (Miercuri, 3 decembrie 2008, 9:34)

        Claude [anonim] i-a raspuns lui ioan timisoara

        Numai de dragul de a avea neaparat dreptate uiti ca in absolut toata lumea pretul produselor contine TVA.
        Ioane, te-a prostit strainatatea sau te-ai invatat in micul trafic de forntiera unde nu se platesc taxe ?
  • 0 (0 voturi)    
    Doar uniti vom reusi !! (Marţi, 2 decembrie 2008, 17:39)

    Zen [anonim]

    Interesele Romanesti pot fi aparate doar daca Romanii in tara si din afara raman uniti !

    Toti vrem acelasi lucru: o Romanie prospera.

    Fiecare ajuta cum poate:
    - cel din afara cu bani sau cu network facut la autoritatiile din tara unde are rezidenta (sa nu uitam ca partea de lobby a fost si este punctul slab al Romaniei! Uitati-va la ce lobby slab are tara noastra in Parlamentul European. Avem nevoie de forta! ).
    - cel din tara prin taxele pe care le plateste (direct, TVA, ...) si parte din roadele muncii sale (depinde daca firma este firma romaneasca sau straina!).

    Vin vremuri grele (criza financiara va lasa multi romani fara job-uri in tara si in afara) si singura sansa este de a fi UNITI. Nu ne ajuta sa aruncam cu noroi in vecinu' sau prietenul din copilarie care a plecat afara si nici in fratele ramas acasa. Asta nu ne va pune paine pe masa, ci doar va degrada relatiile intre parti.

    Nimic nu ne opreste sa ne ajutam mai mult, sa incetam pizmuirea fara rost si sa punem toti umarul la treaba.

    Avem nevoie de o schimare radica de atitudine.
    Sunt de acord ca leaderii (clasa politica) are trebui sa fie primii care sa dea acest exemplu, dar... e trist: Romania nu mai are leaderi ! Este o realitate. Votul de blam exprimat prin neprezentarea la vot vorbeste de la sine.

    Si totusi trebuie sa mergem mai departe. Ce facem?

    Am putea incepe prin a ne schimba atitudinea, prin a ne gasi forta interioara nu doar pentru noi, ci si pentru cel de langa noi.

    Din patru prieteni, mai mult ca sigur unul va ramane fara job. Poti fi TU!
    Din 2 familii, cel putin 3 memberii (in tara sau afara) vor fi afectate. Implicit vei fi afectat si TU!

    Sa stam UNITI si sa ne ajutam mai mult. Cu un sfat, cu un umar pus la momentul potrivit. Ai vazut un job care se poate potrivi unui prieten care e pe drumuri: nu ezita, suna-l, spune-i.

    Esti intr-o pozitie buna in tara sau afara? FA LOBBY! Fiecare effort conteaza! Doar uniti vom reusi!
  • 0 (0 voturi)    
    bani acasa sau in tara? (Miercuri, 3 decembrie 2008, 6:31)

    eugen [anonim]

    vad o questie stiintifica aici, mi se tot serveste ca acesti bravi oameni,care sint la lucru in strainatate,TRIMIT BANI ACASA, ce lagatura are casa lor cu casa mea? de ce nu trebuie sa respecte aceleasi legi de reprentare ca si alti romani care sint prin tara plecati? si asa redistribuirea voturilor face misto de votul majoritatii,daca nu a trecut de 50+1 si nu ai noroc ,pa,
    nu inteleg nici de ce mai sint serviciile consulare,ambasadele in strainatate daca se ocupa alesul de problemele romanilor din diaspora.
    si inca odata zic mai usor cu eroismul si pretentiile romanilor catre trimit bani acasa,ca trimit la casa lor nu la BNR.
    • 0 (0 voturi)    
      RESPECT (Miercuri, 3 decembrie 2008, 13:05)

      Castigatul [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Mai citeste mai pe sus si vei vedea cum este treaba cu trimisul banilor in tara din strainatate si cresterea economica in Romania, si mai citeste si in alte parti. Bine zici ZEN!
      Asa este trebuie sa ne uitam la un singur popor din Lumea asta care are o tara mica, dar ei sunt peste tot si manevreaza tot, si sa-i copiem pe ei in Respectul fata de fiecare fiu al neamului lor. Nu trebuie sa-i copiem pe ei in INTRIGA care ei o baga intre alte popoare pentru a anihila alte popoare pt a avea ei bani mai multi.
      Noi, Romanii nu mai trebuie sa ne calcam pe bombeuri tot timpul, caci strainul rade daca e ceva negativ si de tine ala care ti cu PD-L si de tine ala care tine cu PSD, va rade de tine ROMANE tot strainul si o sa-i doara fix in paispe, cum i-a durut intotdeauna de-a lungul veacurilor. S-au interesat ca existam si noi in lumea asta cand aveau nevoie de noi, cand aveau interes. Strainul e ciufut si rau cu Romanul cum a fost intotdeauna, el doar a profitat de pe urma Romaniei si Romanilor. Ce ar fi sa facem noi ceva sa ne ajutam mai mult pe noi pe Romanii? Deci sa devenim mai RESPECTUOSI unul fata de altul, mai blajini si sa gandim inainte sa scuipam alt Roman, sa ne punem in pielea lui si sa discutam cu el. Sa ne invatam copii ca nu totul este sa cresti, sa inveti pentru a avea bani, ci pentru a respecta si a fi respectati acolo unde suntem. Respectul nu inseamna injosire! Il vedem pe T. PALEOLOGUL, blajin si duios in vorba sa, de nici nu credem ca ar putea sa se bata cu rechinii, dar in asta sta nobilismul pe care noi Romanii ar trebui sa il avem cu totii, cu cuvinte respectoase si gandire respectuoasa sa construim un dialog care sa ne ajute pe noi Romanii de oriunde. Acum o sa vedem daca PALEOLOGU reuseste,daca nu, ramene un exemplu de urmat prin respectul care-l degaja atitudinea dansului. De copiat oameni ca el, sau oameni ca Dan PURIC, sau de copiat Romani din istorie care au reusit sa tina Romania asta doar prin atitudinea lor Respectuosa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by