S-a incheiat votul in diaspora: au votat doar 24.000 de romani

de G.F.     HotNews.ro
Luni, 1 decembrie 2008, 8:24 Actualitate | Politic


Primul scrutin uninominal pentru Parlament s-a incheiat in strainatate in sectiile de pe Coasta de Vest a SUA. Ultimele sectii care s-au inchis au fost cele din Los Angeles, Seattle, San Francisco, Sacramento, Las Vegas, Orange County, Riverside si Portland, luni, 1 decembrie, la ora 7:00 ora Romaniei. Potrivit MAE, in strainatate au votat in total peste 24.000 de cetateni romani.

Pe baza diferentelor de fus orar, ultimii cetateni romani care au votat pentru scrutinul de la 30 noiembrie 2008 au fost Pascu Lucian, 47 ani, intreprinzator si Daniel Sarlea, 35 ani, pastor. Cei doi au votat la sectia de vot nr. 183 din Riverside, Statele Unite ale Americii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2389 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    jignire (Luni, 1 decembrie 2008, 8:56)

    alex [anonim]

    cum naiba sa voteze mai multi??? a vazut cineva ce maimutze au scos astia la rampa pentru diaspora??? E o jignire!!! cu Dl Branza in frunte!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Rusine! (Luni, 1 decembrie 2008, 9:40)

    caius [anonim]

    Am vazut romani impiedicati sa votezi pentru ca nu votau in tara de domiciliu sau pentru ca nu aveau act de domiciliu in tara unde se prezentau la vot!
    Adica.... unde am ajuns?
    Scandalos si rusinos!
    cine doreste detalii, pot raspunde!
    • 0 (0 voturi)    
      ............. (Luni, 1 decembrie 2008, 9:51)

      Silver [anonim] i-a raspuns lui caius

      Tara lui FSN Voda!
  • -1 (1 vot)    
    :) (Luni, 1 decembrie 2008, 9:49)

    dixit [utilizator]

    hehe 24000 din aproximativ 3 milioane......ce alta dovada mai vreti ca romanilor din afara chiar nu le pasa ce se intampla pe plan politic in tara? sa traiasca bine romanii din romanica cu pesedelul! ramaneti cu bine. am emigrat cand trebuia, pacat c a asa tarziu totusi
  • 0 (0 voturi)    
    Niste looseri (Luni, 1 decembrie 2008, 10:03)

    ADI [anonim]

    Eu sunt in Franta si as fi votat cu PNL dar cand am vazut ca l-au propus pe Petre Roman am preferat sa stau acasa...
    • 0 (0 voturi)    
      Petre... (Luni, 1 decembrie 2008, 14:09)

      calin [anonim] i-a raspuns lui ADI

      Am participat la numaratoarea de voturi la Paris.

      Ne-am stricat de ras cand a trebuit sa anulam un buletin de vot pe care scria in dreptul lui Roman: "Inca nu esti la puscarie golanule?"
  • +2 (2 voturi)    
    consulat inchis..... la Geneva (Luni, 1 decembrie 2008, 10:10)

    Radu [anonim]

    Cum sa votezi cand la Geneva misiunea permanenta a Romaniei a fost inchisa si ni s'a spus cu candoare sa mergem la Berna (adica peste 320 de km dus intors) daca vrem sa votam... Am votat pana acum de trei ori la Geneva si este pentru prima data cand nu se organizeaza alegeri si la Geneva. Incredibil !
  • -1 (1 vot)    
    cei plecati in misiune au avut ordin (Luni, 1 decembrie 2008, 10:14)

    alias [anonim]

    cei plecati in misiune au avut ordin sa voteze.
    secu isi face datoria.
  • +2 (2 voturi)    
    Votul in strainatate (Luni, 1 decembrie 2008, 10:27)

    Stefan [anonim]

    Votul romanilor din strainatate a fost legal ingreunat prin lipsa totala a formelor de vot raspindite in tarile occidentale. Cel mai elementar sistem ,prin posta, a fost complect necunoscut de politica nationala. Nu mai vorbim de votul electronic prin internet. Au fost facute apeluri induiosatoare pentru a vota dar a fost complect ascunsa lipsa de forme de vot moderne. Ce ar spune un americam care ar trebui sa faca 600 de KM pentru a vota ? Inapoierea noastra privind formele de vot moderne nu sint altceva decit oglinda gradului de democratie originala si gradul de profesionalitate a ministerelor . Numarul redus de alegatori care au votat in strainatate reflecta perfect aceasta problema enorma . Sa speram ca ceva va fi schimbat la urmatoarele alegeri.
  • -1 (1 vot)    
    Vrajeala cu capsunarii (Luni, 1 decembrie 2008, 10:31)

    Mihai [anonim]

    N-au avut bani de tren si de benzina...
  • +3 (3 voturi)    
    Coasta de vest Canada (Luni, 1 decembrie 2008, 10:42)

    Emigrantu' [anonim]

    As fi mers la vot, dar nu a existat nici o sectie de votare pe intreaga coasta de vest a Canadei... cea mai apropiata sectie e la 5000Km departare, la Montreal...
    • -1 (1 vot)    
      de ce ? (Luni, 1 decembrie 2008, 16:23)

      petru [anonim] i-a raspuns lui Emigrantu'

      nu votezi dracului ptr Canada ce va inghesuiti acum daca nu mai sunteti in tara. Ce-ai facut tu ptr ROMANIA ? Cred ca nici nu spui ca esti romanas
      • +1 (1 vot)    
        (Luni, 1 decembrie 2008, 16:46)

        alin [anonim] i-a raspuns lui petru

        Si eu am plecat din romanica, saturat de oameni de kkt ca tine care voteaza in continuare cu Ilici si gashca, iar votul de azi e inca o dovada ca am facut ce era mai bine pentru mine si copiii mei. Din punctul meu de vedere nu aveti sa faceti bors si sa luati sa il pupati pe prostanac in bot si ramaneti cu ei!
        Aveau dreptate aia cu tara frumoasa / pacat ca e locuita!
        Cum sa mergi mah la vot? cand au pus un singur candidat pe US/Canada? cand sunt aproape 3 mil de romani aici! adica cat 3 judete! Dar na, jigodiile din psd si pnl stiau ei bine ca astia de aici au mai deschis si ei okii , au mai vazut una alta si nu mai cad la minciunile lor de rahat !
  • +3 (3 voturi)    
    paris (Luni, 1 decembrie 2008, 10:45)

    CM [anonim]

    Noi suntem un grup de vreo 20 de romani care intotdeauna mergeam la vot, de data asta nu a mers niciunul, pt ca toti am fi votat cu PDL, dar pe M William Branza nu il puteam vota
  • +1 (1 vot)    
    oau, ce uimire (Luni, 1 decembrie 2008, 10:47)

    Razvanica [anonim]

    In primul rand, astia si-au batut joc cu candidatii propusi (in special pe colegiile din UE). In al doilea rand, te poti stabili in orice tara din UE fara sa ai nevoie de absolut nici un alt act in afara de buletin, dar iti trebuie permis de sedere ca sa votezi. Cunosc peste 100 de romani in Franta (de la hoti de buzunare la profesori universitari) si nici unul nu are permis de sedere pentru ca nu mai e nevoie de acest act incepand cu anul 2007. But then again, "existam doar in statistici, nici macar in sondaje"...
  • +1 (1 vot)    
    Dispret fata de alegatori (Luni, 1 decembrie 2008, 10:56)

    Ioan [anonim]

    Sunt de acord cu postarile precedente. Este prima oara cand renunt sa merg la vot si asta ptr ca, daca nu aveam dubii asupra partidului cu care doream sa votez, nu am putut sa pun stampila pe candidatii sai : William si Riceard. Unul fost peremist cu un program copilaresc de stupid si populist iar celalalt fara sa dea nici o informatie. Si daca as vi vrut sa votez PNL, despre Zamfir liniste si pace iar de Roman nu mai avem nevoie sa spunem nimic.
    Asa ca, desi am astepate cu nerabdare uninominalul, deceptia mi-a fost mare.
    Numai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    sfat (Luni, 1 decembrie 2008, 11:03)

    Tudor [anonim]

    Pentru cei ce ar fi votat un partid dar nu le convine candidatul propus de partid....votati un independent...astia candideaza in toate colegiile...adica poti sa-l votezi si-n Darmaneasa si la Paris...lipsa voastra...castigul altora...al tuturor celor pe care nu i-ati fi votat
  • -1 (1 vot)    
    Diaspora alege (Luni, 1 decembrie 2008, 11:57)

    John [anonim]

    Doar o intrebare, nu cumva este o greseala sa mai fie deschise urnele din diaspora dupa ce a trecut ora 21 in Romania, respectiv se dau primele rezultate ale Exit polurilor?
  • +2 (2 voturi)    
    Nu s-a vrut ca diaspora sa voteze (Luni, 1 decembrie 2008, 12:06)

    AB [anonim]

    Am fost in comisia de vot de la Oxford si explicatia prezentei scazute la vot a fost urmatoarea:

    1. Pana acum 2-3 saptamani NU se stia daca poti vota cu REZIDENTA in afara tarii.
    In 2 saptamani nu ai cum sa cunosti candidatii

    2. Majoritatea dintre candidati nu au avut nici o treaba cu diaspora.

    3. Nu poti sa pui un candidat sa mearga si in Italia si in Spania si in Bulgaria pentru a se prezenta. Nu are timp.

    4. Nr de candidati ar fi trebuit sa fie mult mai mare, raportat la 2-3 mil romani plecati si mai ales in zonele cu multi romani (in speta Italia si Spania).

    5. Nu s-a vrut ca studentii sa voteze. Noi am trimis acasa 6 studenti , la Londra au fost multi mai multi deoarece nu aveau cum sa aiba hartiile aditionale care se cereau acolo (genul --se cere "contractul de inchiriere " semnat de primarie-- cand absolut toti studentii stau in camine sau case apartinand de universitati care nu sunt gestionate de primarii ci de universitati, aceasta fiind valabil in general inclusiv in Romania)
    Cred ca a fost foarte frustanta aceasta situatie pentru foarte multe comisii de vot.
  • -1 (1 vot)    
    Voi sa votati unde platiti taxe!! (Luni, 1 decembrie 2008, 12:46)

    Decebal [anonim]

    Voi cei din diaspora sa votati acolo unde platiti taxele!! Pana una alta e o mare idiotenie cu parlamentari pentru diaspora si acum s-a demonstrat acest lucru: senatori si deputati de doi lei alesi cu votul unei maini de oameni- iar pe astia tot noi trebuie sa-i platim din taxele colectate de la noi nu de la voi. Asa ca lasati ciocu mai mic!!
    • 0 (0 voturi)    
      (Luni, 1 decembrie 2008, 13:17)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Decebal


      Sint / eram dispus sa platesc inclusiv o taxa pentru a vota.
      Lipsa unor sectii de votare si mai ales lipsa unor candidati de valoare care sa reprezinte romanii din strainatate a determinat acest numar minuscul de votanti romani.
      Din mesajul tau plin de venin la adresa romanilor din strainatate nu pot decit sa reiterez: Esti un i.m.b.e.c.i.l.
  • 0 (0 voturi)    
    SA TRAIM BINE (Luni, 1 decembrie 2008, 12:53)

    nimeni [anonim]

    maimute-nu te cred,oricum nu conteaza de vreme ce sunt in fruntea altor maimute.insa scuze copia nu rivalizeaza cu originalul
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu am mers la vot (Luni, 1 decembrie 2008, 16:45)

    wlfp [anonim]

    http://wlfp.blogspot.com/2008/11/de-ce-nu-merg-la-vot.html
  • +1 (1 vot)    
    E timpul unei partid al Diasporei Romanesti.. (Luni, 1 decembrie 2008, 17:14)

    Vasilica [anonim]

    Nu stiu cat reprezinta cei 3 milioane de romani din afara tarii ca procentaj din totul populatiei cu drept de vot, dar dat fiind indiferenta romanilor din tara fata de alegeri, cred ca o mobilizare sustinuta ar face ca romanii din afara sa poata schimba soarta politicii de pe malul Dambovitei.
    Eu sugerez formarea unui partid (de centru) care sa reprezinte interesele diasporei romanesti. Cred ca toti am plecat de acasa din cauza coruptiei, a lipsei de oportunitati si bineinteles din motive pur economice.
    Un partid al carui singur scop ar fi "curatarea" Romaniei ar fi mai mult decat binevenit.
    • 0 (0 voturi)    
      Vezi sa nu le pese de romanii plecati sau nu (Luni, 1 decembrie 2008, 19:06)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Vasilica

      Vezi sa nu le pese de romanii plecati in lume.

      Sincer sa fiu, am ajuns sa fiu cinic dar nu cred ca exista in Romania un partid politic caruia ii pasa cu adevarat de soarta romanilor din tara ce se mai vorbesc daca le pasa ce fac si ce voteaza romanii din diaspora.

      Epilog anuntat:
      Peste n luni si 3 zile vom citi pe Hotnews despre noi si marete tzepe financiare trase de prietenii celor care sint/vor fi la putere.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate... (Luni, 1 decembrie 2008, 19:35)

        vasilica [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

        Dar tocmai de aceea ar trebui sa facem ceva.
        Nu cred ca e ne-constitutional sa formezi un partid care sa apere interesele romanilor din diaspora. Poate sunt idealist, dar chiar daca am plecat, toti ne-am bucura ca Romania sa se schimbe (in bine), lasand cumva in urma calea asta gresita pe care a apucat-o dupa Revolutie.
        Plus ca cei plecati, care au petrecut destul timp prin alte tari, isi dau seama cel mai bine ca lucrurile pot fi mult mai bune.
        Aproape prin definitie exista o diferenta majora intre cei ce au plecat si cei ce au ales sa ramana si din nefericire, cei ce se cheama acum "clasa politica" par sa fie o gasca de smecheri pus pe praduit.
        Nu exista sansa unei schimbari, atat timp cat clasa politica stie foarte bine sa isi apere interesele si sa se auto-protejeze.
        Sa nu fim copii, nimeni nu ar vota legi prin care ar putea ajunge la puscarie sau prin care sa isi piarda din influenta.
        Mi se pare ca toti romanii (de acasa sau plecati) sufera din cauza asa zisei elite politice, si clasa politica nu are cum sa fie "penetrata" decat cumva de afara.
        Mi-e foarte clar ca ar fi multi doritori sa se intoarca acasa, doar ca sa isi umple buzunarele, dand la o parte "bastinasii", dar sper ca exista oameni care nu mai au probleme materiale si ar fi dispusi sa lucreze chiar pro-bono pentru binele Romaniei.
        Oare am ajuns cu totii niste scursuri care nu stiu decat sa isi umple buzunarele si nu mai e nimeni intre noi care sa faca ceva doar pentru binele nostru comun?
        • 0 (0 voturi)    
          Realitatea ramine realitate (Luni, 1 decembrie 2008, 20:31)

          Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui vasilica

          Realitatea ramine realitate.

          Cu toata bunavointa si rabdarea a milioane de romani care au sperat/spera pentru o viaat mai buna in Romania, realitatea ramine realitate si anume:
          Un partid corupt este inlocuit de un alt partid corupt care la rindul este inlocuit de un partid corupt care la ....

          Aceste alegeri (noiembrie 2008) nu sint decit o copie fidela a mentalitati romanilor impartiti in diferite clase sociale, educatie, simpatii politice si care imi dau impresia ca voteaza cu picioarele decit cu capul. O parere personala dar asta este.

          A nu se uita: orice buna intentie va fi pedepsita, orice mirsavie va fi aplaudata si urmata cu abnegatie.
          Asta este romanul si asa va face de-a lungul istoriei.
  • 0 (0 voturi)    
    Doar cu pasaport (Luni, 1 decembrie 2008, 20:45)

    Mihai [anonim]

    Eu am fost ier la vot in Statele Unite la o sectie de votare organizata pe langa o biserica romaneasca. Am prezentat doar pasaportul si am votat. Nu avea nici macar viza in el, ca era intr-un pasaport mai vechi. Nu mi s-a cerut nici un alt document.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by