Traian Basescu: Toti romanii ar trebui sa isi atarne la geam drapelul national pe 1 Decembrie

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 27 noiembrie 2008, 13:38 Actualitate | Politic


Presedintele Traian Basescu a participat, joi, la Muzeul National de Istorie, la vernisajul expozitiei "90 de ani de la Marea Unire". "Ne apropiem cu pasi repezi de ziua de 1 Decembrie, nu de alegeri, dar daca intr-adevar Ziua Nationala are o semnificatie profunda in sufletele noastre, cred ca n-ar fi cel mai rau lucru daca, incepand de azi, de maine, de poimaine si pana pe 1 decembrie, la balcoanele noastre, la geamurile caselor noastre ar aparea drapelul national, tricolorul de care ne simtim toti legati", a afirmat cu aceasta ocazie seful statului, potrivit unui comunicat remis HotNews.ro.

  • "Sunt onorat si bucuros sa deschid astazi, alaturi de dumneavoastra, expozitia dedicata, de Muzeul National de Istorie a Romaniei, zilei celei mai importante a tuturor romanilor: 1 decembrie 1918. Cred ca putem considera ca aniversarea celor 90 de ani de la Marea Unire incepe aici, la Muzeul National de Istorie, loc privilegiat al memoriei noastre nationale. 1 Decembrie este « ziua de nastere » a Romaniei, a unei Romanii moderne, constienta de dreptul sau de a se afirma ca stat national, unitar si suveran", a afirmat Traian Basescu.

  • "Inscriindu-se intr-un proces european, bazat pe dreptul popoarelor la autodeterminare, Marea Unire de la 1 Decembrie 1918 reprezinta implinirea celui mai inalt ideal national al poporului roman. Pentru a infaptui Marea Unire, romanii au parcurs, in istoria lor moderna, etapele reprezentate de Unirea Principatelor de la 1859, apoi unirea Basarabiei si cea a Bucovinei cu Romania din 1918, prin care s-au exprimat constiinta si vointa nationala. Artizanii momentului de la 1 decembrie 1918 au inteles ca, si citez, «adevarul este acela ca singura noastra forta care ne poate tine in viitor e aceea provenita prin unirea tuturor romanilor», dupa cum spunea Iuliu Maniu", a adaugat seful statului.

  • "La 90 de ani de la Marea Unire, sarbatoarea nationala a romanilor este un prilej pentru noi toti de a cinsti memoria si mostenirea celor care au construit Romania moderna „pe principii de drept si umanitate" si de a ne reaminti valorile care au stat la baza unitatii noastre nationale: libertate, democratie, principiul reprezentativitatii, egalitate in drepturi, respectarea proprietatii si a persoanei, autonomie confesionala. Daca intr-adevar Ziua Nationala are o semnificatie profunda in sufletele noastre, cred ca n-ar fi cel mai rau lucru daca, incepand de azi, de maine, de poimaine si pana pe 1 decembrie, la balcoanele noastre, la geamurile caselor noastre ar aparea drapelul national, tricolorul de care ne simtim toti legati", a incheiat Traian Basescu.



















1686 vizualizari

  • -7 (13 voturi)    
    UN GUVERN PSD+PNL-IMPOSIBIL (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:48)

    un cetatean [anonim]

    Conform Constitutiei, daca PSD ar obtine 45 procente din voturi, tot nu poate pretinde postul de premier deoarece nu are 51 procente din mandate in Parlament.In mod sigur BASESCU VA DESEMNA UN PREMIER PDL iar PSD nu are ce face. Basescu respecta Constitutia.
    • +3 (5 voturi)    
      ? (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:15)

      Anathema [utilizator] i-a raspuns lui un cetatean

      ...si cam care ar fi legatura intre ce spui tu si subiectul articolului? Ca nu am ochelarii la mine...
  • -1 (15 voturi)    
    Populism ieftin (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:52)

    TB [utilizator]

    Nu ma asteptam la asa populism ieftin de la Basescu, dar nu ma mira. O sa imi pun drapelul in geam atunci cand voi simti ca macar 50% din politicieni fac pentru tara macar jumatate din cat fac eu. Si trebuie sa recunosc ca fac extrem de putin.
    • -1 (1 vot)    
      Nu stii bancul cu Trabantul cu stegulete (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:25)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui TB

      ...presedintele ne indeamna sa punem steagul ACM ca sa demonstram ca NI SE FALFAIE de alegeri

      ...trabantul purta steguletele apropo de bancurile pe seama lui.
    • +1 (5 voturi)    
      Esti nesimtit si te tratezi? (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:22)

      vasile murgescu [anonim] i-a raspuns lui TB

      Esti un mare nesimtit,poate n-ai servici sau ai PC la serviciu si te bagi in seama.este vorba de simbolul national TRICOLORUL boule .Atat.Nu politica
      • 0 (0 voturi)    
        Din partea boului (Vineri, 28 noiembrie 2008, 12:34)

        TB [utilizator] i-a raspuns lui vasile murgescu

        Sunt de parere ca patriotismul nu il arati atarnand un steag in geam. Il poti arata in multe alte feluri, de exemplu incepand prin a-ti respecta compatriotii si opiniile lor.
    • +1 (3 voturi)    
      In loc de drapel, chiloti si ciorapi la uscat... (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:30)

      Electricianu [anonim] i-a raspuns lui TB

      Astia suntem noi romanii, n-avem pic de patriotism domle.
    • 0 (0 voturi)    
      pt. TB (Joi, 27 noiembrie 2008, 22:33)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui TB

      Desi interpretarea cu steagul este subiectiva, totusi in Spania in zona Madrid poti vedea multe steaguri la ferestre de sarbatori sau cand se joaca mari partide.
  • +1 (13 voturi)    
    doze de populisme, nationalisme si alte -isme (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:54)

    sempere [anonim]

    A se folosi in campanie ca dau bine la boborul patriot.

    Posibile reactii adverse: greata, varsaturi, dureri de cap.
  • +5 (11 voturi)    
    Despre Marko Bela nimic? (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:54)

    dragon [utilizator]

    As dori sa vad si eu atitudinea oficiala a statului in legatura cu declaratia anti-romaneasca de la Targu-Mures a lui Marko Bela in legatura cu ziua nationala de 1 Decembrie. Aviz Presedintiei si Primului-Ministru
    • +1 (9 voturi)    
      ce-i cu el? (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:09)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui dragon

      ce atitudine oficiala? Omul a spus ca nu se poate bucura si ca e o zi trista pentru maghiari dar ca o respecta. Pai asta e adevarul. Acum vrei sa spuna ca se bucura?! Apoi a zis ca au fost 70 de ani de agonie. Pai nu au fost? Dar spunand 70 recunoaste ca dupa 89 s-au schimbat lucrurile. Ce vrei mai mult? Ungurii nu pot spune niciodata ca Trianonul ii bucura. Asa si noi spunem despre Dictatul de la Viena, chiar daca a trecut mult timp de atunci si a fost revocat rapid. Deci terminati cu prostii de genul asta...
      • +3 (5 voturi)    
        Mai asculta si pe altii (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:22)

        Octavian Ion [utilizator] i-a raspuns lui Tim

        Nu mai judecati oamenii dupa reprezentantii lor !!!
        Cea mai mare greseala, un DOBITOC ca Marko Bela ca de altfel TOATA gasca UDMR si aripa extremista a lui Tokes, ei nu reprezinta pe maghiari... cunosc PERSONAL mai multi maghiari din Miercurea Ciuc si din Cluj, credeti-ma li se falfaie de Trianon, de Tokes, de Marko si alti tembeli de gen. Problema ar putea fi cu indivizi cancerosi de genul Verestoi Cherestoi Attila care profita de acest gen de discurs si in timpul asta defriseaza toate padurile din HarCov...
        • -1 (1 vot)    
          ce poftim ?cine voteaza UDMR? (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:40)

          aa [anonim] i-a raspuns lui Octavian Ion

          Or fi romanii de etnie maghiara ?
          deci daca ei baga UDMR in Parlament UDMR si liderii lor ii reprezinta.
          • 0 (0 voturi)    
            alternativa (Vineri, 28 noiembrie 2008, 0:10)

            levi [anonim] i-a raspuns lui aa

            ai?
    • +1 (3 voturi)    
      AVEM OAMENI POLITICI LASI. (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:30)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui dragon

      Declaratia UDMR-ului atenteaza la imaginea statului roman. Eu ca si legile acestui satat catalogam ca "SUBMINAREA PUTERII DE STAT". Ma intreb ce ar pati un om de rand daca s-ar duce in fata unei primarii si ar da foc drapelului national?
    • 0 (2 voturi)    
      ce sa zica mai de UDMR poate fac guvern ... (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:38)

      aa [anonim] i-a raspuns lui dragon

      Pe Basescu si pe PDL-isti nu-i intereseaza decat guvernarea si de cand au rupt FSN-ul in doua , au distrus CDR-ul si Alianta DA , au mai facut aliante cu PNG si PRM cu PC ... de ce nu ar face iar si cu UDMR ce daca liderii lor ataca valorile cele mai de pret ale tarii asteia ... daca portocalii ajung la guvernare ca sa-si umple buzunarele ...
  • 0 (6 voturi)    
    Nu mai e Romania de la 1918. (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:56)

    fane [anonim]

    Nu mai e nimic "national" in tara asta.
    • -1 (1 vot)    
      SA ATARNA DRAPELUL TOTI HOTII DIN ROMANIA (Vineri, 28 noiembrie 2008, 10:19)

      corina [anonim] i-a raspuns lui fane

      care numai ei stiu cum s-au imbogatit! mie mi-e scarba de tara asta!!!
  • +3 (11 voturi)    
    drapelul (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:57)

    atreus [anonim]

    adevarat, altii isi tin drapelul tot timpul anului in fatza casei, asa ca nu-i nici o rusine, macar de 1 decembrie. Pacat ca trebuie sa ne invete cineva si nu porneste de la fiecare acest gand!
  • -1 (7 voturi)    
    - (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:58)

    rontzaila [utilizator]

    eu nu sunt sigur ca Ziua Nationala are o semnificatie profunda in sufletul meu. mi s-a spus ca ar trebui sa aiba, am vazut romani pentru care are, dar eu nu simt nimic de Ziua Nationala (respectul sugerat de folosirea majusculelor e de fapt doar o oarecare politete).

    in plus, nationalismul ma lasa indiferent, atunci cand nu-mi provoaca de-a dreptul sila. se vorbeste despre "nationalismul bun" vs "nationalismul rau", dar n-am reusit inca sa inteleg de ce primul e bun la ceva.

    ps: sa nu mai zic ca de 1 decembrie sunt nevoit sa muncesc. culmea ironiei, o fac in deplasare, in afara tarii.
    • -1 (3 voturi)    
      amintire (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:05)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui rontzaila

      probabil ca daca ai fi congolez ziua congo-ului ti-ar aminti de apartenetza la acel neam. Sau poate te-ai putea identifica mai degraba cu vreun trib caz in care ai aprecia niste dansuri rituale in jurul focului, oricum, este o modalitate de a-ti aminti de unde vii chiar daca esti evident liber sa te plimbi unde vrei si in ce zi vrei!
  • -3 (5 voturi)    
    drapel?! (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:03)

    andrei [anonim]

    A fi roman e o profesie mai degraba decat apartenenta la ceva" Eu nu am nici un motiv sa imi pun steag, ba dimpotriva...
  • -3 (5 voturi)    
    hai nu mai spune (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:05)

    bunicu nicolae [anonim]

    la cum e treaba ar trebui sa scuipam drapelul si sa i dam foc. si sa ne dam si noua foc.
  • 0 (4 voturi)    
    Doar daca e fabricat in Romania! (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:17)

    danticus [anonim]

    :)))
    • -1 (3 voturi)    
      hi,hi,hi (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:30)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui danticus

      ...buuuna ....chiar , cum de nu m-am gandit .....probabil ca majoritatea drapelelor cu care isi impodobesc americanii chiar si budele ....tot de prin Taiwan provin
  • -4 (12 voturi)    
    Multumim din inima (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:19)

    Octavian Ion [utilizator]

    Multumim din inima Tovarasului Traian Basescu, Presedintele Romaniei, Secretar General si Vajnic Conducator al PD-L-ului pentru pretioasele indicatii de 1 Decembrie fara de care am fi orbecait in continuare in bezna ignorantei.
    Multumim stimatului Tovaras pentru incurajarile fara cusur la adresa industriei romanesti, da Tovarase, TU esti vuietul marilor si urgia valurilor, TU iubite conducator esti luminita de la capatul tunelului tranzitiei noastre, TU esti drept, cinstit si frumos, TU esti primul gand cand ne trezim in zori si ultimul ianainte de a adormi in ceasurile tarzii de seara, TU esti temperanta, echilibrul si farul calauzitor al bunului simt national, TU ESTI ZEUS !!! AAAAMIIIIN !!! ^:)^ ^:)^ ^:)^ ^:)^ ^:)^ ...
  • +2 (6 voturi)    
    Ce va intereseaza pe voi (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:21)

    Lucianmotzul [anonim]

    va intereseaza doar banii, TU CA INDIVID CE AI FACUT PT TARA TA UNDE TE-AI NASCUT SI AI CRESCUT;tu nu ai facut nimic ,doar defaimezi Romania,democratie nu inseamna sa te dezici de tara ta, tu esti roman si ca tu sa poriti in genele tale singe romanesc; alti si chiar ffffmulti siau dat viata ,ca noi sa existam ca ROMANI ,rusine celor care nu stiu ce sint si nu se bucura de aceasta ZI MAREATA DE I DECEMBRIE . noi care simtim romaneste si sintem mindri ca sintem romani sa arboram steagul ROMANIEI TOT TIMPUL NU NUMAI DE 1 DECEMBRIE.
    • +3 (3 voturi)    
      Usor cu pianul pe scari! (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:38)

      Anathema [utilizator] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Stimabile, sa avem pardon! /... Nu doar cei care se bat cu pumnul in piept sunt romani verzi. Eu cred ca romanii sunt inca patrioti, in majoritatea lor, doar ca acum sunt un pic suparati... Deh, or fi avand motive, mai stii?
  • -1 (5 voturi)    
    drapel (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:29)

    o crizata [anonim]

    Ne da presedintele bani de drapel . Prefer sa cumpar paine ......... Sa-i fie rusine . Nu-si asuma ceea ce se intampla . Inteleg sa fii patriot , sunt mandara de tara mea , dar vai de conducatori ....
    • +1 (1 vot)    
      zi (Joi, 27 noiembrie 2008, 19:27)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui o crizata

      unde stai si-i spun lu'vanghelie sau hotanu sa-ti cumpere piine. Circul ti-l faci singura cu tine.
  • +4 (6 voturi)    
    UN GEST NORMAL din PARTEA sefului sratului (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:41)

    CRISTI [anonim]

    Eu zic ca este normala declaratia sefului statului data in preajma zilei nationale. Sunt impotriva populismul de doi bani al lui BASESCU, dar urasc politica PSD-ului de ciocoism politic.
    • -1 (3 voturi)    
      FSN=PDL+PSD (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:55)

      aa [anonim] i-a raspuns lui CRISTI

      sa inteleg ca numai PSD-ul poate fi acuzat de ciocoism PDL-ul cealalata parte a FSN -ului care a fost 10 ani din cei 18 de la Revolutie la putere intr-o forma sau alta nu poate fi cauzata de nimic ...
      • +1 (1 vot)    
        O curiozitate (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:38)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui aa

        aa inseamna Alexandru Athanasiu care a vandut Partidul Social Democrat Roman pedesre-ului?
  • +3 (5 voturi)    
    mda... (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:44)

    liviu_ [utilizator]

    ma rog mult prea populista declaratia...
    romanii trebuie sa fie patrioti tot timpul, si nu pentru ca zice cineva...
    si trebuie sa aiba si motive sa fie patrioti (pe care nu le prea avem)
  • -2 (4 voturi)    
    o fi vreun steag la casa din Mihaileanu pe 1 ? (Joi, 27 noiembrie 2008, 14:53)

    aa [anonim]

    sau la Baneasa...
    sunt placut impresionat Basescu stie ce sarbatoresc romanii pe 1 Decembrie...demagog ieftin si elev mediocru ...stie ...
    • +3 (3 voturi)    
      Accept si glumele, dar magariile sunt.... (Joi, 27 noiembrie 2008, 15:31)

      FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui aa

      peste poate. De ce nu pune Geoana stegulet la casa in care sta pe daiboj si-i platesti si tu chiria? Sau ceilalti nesimtiti care stau in casele statului (RAPPS) cu chirii platite de noi?! Basescu macar a fost in stare sa aibe propria casa si sa-si plateasca singur cheltuielile gospodaresti. Spune si asta ceva in privinta caracterului unora.
      • -2 (2 voturi)    
        du-te mai la scris de note informative ... (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:34)

        aa [anonim] i-a raspuns lui FSHO/YFS

        :) ieftin atacul asa ca comandantul vostru suprem ... ma intreb PDL are portocaliul ala maro sau cum ...? nu din alte motive dar cam au lucruri maro in pantaloni ... o fi primit Stolojan voie sa iasa azi din casa ?

        da propria casa de protocol de la stat ... cam asta e casa aia din Mihaileanu ... dar voi cadrele ieftini de (dez)informare ... nu puteti faca altfel ...
        • +2 (2 voturi)    
          Apropo de note informeative... (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:50)

          FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui aa

          Eu nu am scris niciodata note informative, le colectam numai de la turnatorii de ultima speta ca tine. Vezi ca cei mai multi securisti pe metru patrat sunt la PSD/PC/PNL, asa ca incearca sa gasesti alte subiecte, daca vrei sa improsti cu laturi.
  • -2 (4 voturi)    
    Hahaha, am ras cu lacrimi la citirea titlului ! (Joi, 27 noiembrie 2008, 15:04)

    georgesci [anonim]

    mori de ras cu tablagiii astia de pseudo-politicieni
  • +3 (5 voturi)    
    Patriotismul la noi (Joi, 27 noiembrie 2008, 15:04)

    un_om_de_cal [utilizator]

    Imi pare rau ca la noi patriotismul a ajuns sa fie ceva neobisnuit, dupa unii oameni fiind chiar demn de luat in ras.

    Multi dintre romanii care se declara foarte scarbiti de tara lor sunt mari admiratori ai SUA, in timp ce SUA au ajuns unde sunt acum tocmai printr-un foarte puternic patriotism.

    E bine sa tii la tara ta din acelasi motiv pentru care e bine sa tii la familia ta. Impreuna suntem mai puternici.

    Poate ca ar fi mai bine ca cei care nu inteleg acest lucru sa plece intr-o tara de care pot fi mandri.
  • -2 (4 voturi)    
    ziua lui peshtishor (Joi, 27 noiembrie 2008, 15:27)

    zed [anonim]

    bla bla traiasca Romania..bla bla.. eu propun sa ne unim cu Germania.
    • 0 (2 voturi)    
      te-ai saturat de lebede, zed? (Joi, 27 noiembrie 2008, 15:40)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui zed

      zed, nu te opreste nimeni sa te duci in Germania, numai ca tare ma tem ca iar va strang nemtii de pe strazi, va pun in colet, si va trimit inapoi in tara.
  • +1 (3 voturi)    
    Bine zis. (Joi, 27 noiembrie 2008, 15:36)

    bun zis [anonim]

    Bun Titlu...Exact asta am sa fac am sa ATARN steagul ..
  • 0 (4 voturi)    
    Romania ma fura in fiecare zi (Joi, 27 noiembrie 2008, 15:41)

    Hazard [anonim]

    De ce sa pun steagul in geam???
  • +5 (5 voturi)    
    suntem unici (Joi, 27 noiembrie 2008, 15:58)

    marius d. [anonim]

    suntem unici!!! nu am intalnit popor mai indiferent la trecutul sau (vezi distrugerile de monumente). ceilalti sunt mandri, insa nu si noi. ar trebui sa nu ne mai vaicarim atit si sa nu mai cirtim intruna. Popor de dobitoci!
  • 0 (4 voturi)    
    Nici un cuvant despre Alba Iulia (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:24)

    Mihai [anonim]

    De ce incepe sarbatoarea Unirii la muzeul x cu vernisajul x din Bucuresti? Bre Base, Unirea a avut loc IN DATA DE 1 Dec 1918 LA Alba Iulia, loca ales pentru ca acolo si-au dat viata pentru tara Horia, Closca si Crisan. E intr-adevar mai mult electorat in Bucuresti asa ca o mutam aici, poate o pui si de ziua ta la anul ca sa fi sigur reales!
  • +2 (4 voturi)    
    D...Rapel (Joi, 27 noiembrie 2008, 16:33)

    "Dorel" [anonim]

    De 1 decembrie, imi voi atarna la geam ....o carpa cu care spal pe jos.E cel mai elecvent exemplu al Romaniei de astazi. O carpa cu care cei de la putere spala....spala si iar spala..... mintile noastre.

    Da, suntem unici.Nu cred ca exista in lume popor mai "botanist" ca la noi. Evident, este vorba de acelasi popor, care, pe 30 noiembrie se va inghesui la urne sa mai puna inca o data mop-ul in mana iubitilor parlamentari,care vor face in continuare ceea ce au facut pana acum: Vorbe, promisiuni,autorstrazi pe hartie,spitale in mizerie, sistemul de invatamant in haos total,etc.

    Te iubesc,Romania !.....
    • -1 (3 voturi)    
      pentru dorel (Joi, 27 noiembrie 2008, 18:26)

      hattrick [anonim] i-a raspuns lui "Dorel"

      Dorele, mai bine iti bagi carpa cu care speli pe jos in gatul tau. Nesimtitule !
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Vineri, 28 noiembrie 2008, 0:19)

      levi [anonim] i-a raspuns lui "Dorel"

      eu sunt secui si iti spun ca gresesti,poporul roman are eroii lui,ptr ei pui drapelul in geam si nu ptr.hotii care domina viata economica si politica de acum,faci cinste eroilor fara nume care au murit ptr.unificarea romanilor,nu lui iliescu,tariceanu,hrebenciuc&co
      cinsteste pe Horia,Closca ,si Crisan pe Slavici,pe aia care in 1918 sa-u adunat la Blaj si au riscat si au exprimat dorinta de a se uni cu Romania!
      Daca nu stii de unde vii no sa stii ce vei deveni!Daca nu poti fi mindru de inaintasii tai nu vei fi mandru nici de tine si nici de contemporanii tai!
      Si mergeti la vot!
  • 0 (0 voturi)    
    indignare (Vineri, 28 noiembrie 2008, 2:25)

    Zmeus [anonim]

    Cum adica populisme ?? Stiti numai sa aruncati cu noroi, slugi de serviciu ce sunteti ! Petroliberali imputiti, gunoaie liberale ce sunteti, javre patriciene !

    P.S. Fie vorba intre noi, pana la urma sunt baieti buni, asa-i ? :)
  • 0 (0 voturi)    
    15 mai 1848 - Blaj (Vineri, 28 noiembrie 2008, 11:40)

    hash [anonim]

    Am fost asta-vara in concediu si-am trecut si pe la Blaj. Campia Libertatii ii zice, de fapt este un parc frumos, un camp mare langa un cartier, inchis cu poarta si cu un monument in mijlocul sau.
    Multe personalitati pasoptiste isi au busturile acolo. Monumentul nu este ingrijit, si totusi nu te poti simti indiferent cand privesti acele busturi ale unor oameni care au crezut in idealul unei Romanii unite si rezultat al carora suntem noi astazi.
    Parcul nu este semnalizat ca monument ca atare. Masina am lasat-o la intrare, afara.

    Pe drumul de intoarcere a trebuit sa facem loc unei Skode si unui Renault cu numar de timisoara, ai carei pasageri doreau sa admire busturile de aproape, din confortul propriului vehicol. Pasageri a caror varsta era undeva pe la vreo 30-40 de ani.

    Odata noi iesiti din parc (pe jos), oaresce copii, locatari de buna-seama ai blocurilor de vis-a-vis, au inchis poarta mare, poate, pentru a protesta impotriva domnilor de la oras care intra cu bocancii in altarul natiunii.

    Nu dau doi bani pe oamenii pentru care culorile drapelului national nu reprezinta nimic. Drapelul nu poate fi confiscat de lupta politica si nici nu poate fi banalizat. El a fost idealul pentru care au murit atatia stramosi, care s-ar fi putut si ei bucura de viata; au fost culorile pentru care s-a murit in 1877; idealul pentru care natiunea a varsat sange in 1944; flamura gaurita pentru care atatia tineri idealisti carora am uitat sa le multumim, si-au varsat sangele in 1989, si atatia revolutionari ale caror suferinte au fost aruncate la gunoi si marginalizate.

    Nimeni nu poate confisca ziua nationala. Daca nu stiti, puneti mana si cititi:
    1848 - http://ro.wikipedia.org/wiki/Blaj
    1859 - http://ro.wikipedia.org/wiki/Alexandru_Ioan_Cuza
    1866 - http://ro.wikipedia.org/wiki/Carol_I
    1877 - independenta tarii
    1918 - http://ro.wikipedia.org/wiki/Ziua_Na%C5%A3ional%C4%83_a_Rom%C3%A2niei
    Astea reprezinta pentru mine ziua nationala! Aducere aminte!
    Arborati drapelul!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version