Cu o saptamana inaintea alegerilor: PSD+PC - 35%, PD-L - 32%, PNL - 21%

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Luni, 24 noiembrie 2008, 19:14 Actualitate | Politic


Alianta PSD+PC este cotata cu 35% din voturile romanilor, urmata de PD-L, cu 32% si PNL, cu 21%, potrivit unui sondaj realizat de INSOMAR la comanda Realitatea TV. Sondajul reflecta optiunile electoratului cu o saptamana inaintea alegerilor si a fost realizat intre 21 si 23 noiembrie pe un esantion de 12.494 de persoane, avand o eroare teoretica de +/- 1,5%.

La intrebarea "Cu care dintre candidatii din colegiul dumneavoastra veti vota pentru Camera Deputatilor si pentru Senat", rezultatele sunt urmatoarele:
  • PSD+PC = 35%
  • PD-L = 32%
  • PNL= 21%
  • UDMR = 5%
  • PNG-CD = 3%
  • PRM = 3%

Geoana isi adjudeca un colegiu, cu 66,8%, Tariceanu si Blaga asteapta redistribuirea

Conform a trei sondaje INSOMAR in colegiile in care candideaza Geoana, Tariceanu si Blaga, doar primul ar trece peste pragul de 50% plus unu, in timp ce ceilalti doi ar trebui sa astepte rezultatele redistribuirii mandatelor.

In colegiul 5 Dolj pentru Senat, intentia de vot pentru candidatul PSD, Mircea Geoana, este de 66,8%. Acesta este urmat, la mare distanta, de pedelistul Nicolae Giugea, cu 24,2%, liberala Elena Costea, cu 5,8% si de Lidia Bacea (PRM) 1,4%.

Liderul PSD este mai popular in randul electoratului feminin, cu 70,5% din intentiile de vot, barbatii preferandul in proportie de 63,3%. In ceea ce priveste grupele de varsta, pesedistul are procentajul cel mai bun in randul celor de 65 de ani si peste, cu 73,9%.

Desi Vasile Blaga are 18% avans fata de urmatorul clasat, pedelistul nu trece de pragul de jumatate plus unu din intentia de vot a celor arondati colegiului 5 Bucuresti pentru Senat. Blaga ar intruni, conform sondajului INSOMAR, 42,6% din voturi, urmat de Constantin Traistaru (PSD+PC)-24% si de Danut Ioan Fleaca (20,9%). Blaga este mai popular in randul tinerilor, cu o cota de 46,8%, pe cand cei din intervalul 50-64 de ani sunt inclinati sa-l voteze in proportie de numai 40,3%.

In colegiul 4 Ilfov pentru Camera Deputatilor, presedintele PNL, Calin Popescu-Tariceanu, are rivali destul de bine situati in sondajul INSOMAR. Premierul ar intruni 34,6% din voturile exprimate in acest colegiu, iar pesedista Ioana Viorica Mates ar obtine 29,3% dintre optiuni. Cu numai trei procente in minus, pe locul trei se claseaza candidatul PD-L, Sorin Minea.

Scorul relativ strans se explica si prin popularitatea mai mare a candidatei PSD in electoratul feminin, de 32,5%, la numai doua procente de Tariceanu. O alta cauza este descresterea popularitatii premierului odata cu varsta celor chestionati. In cadrul grupei de varsta 65 de ani si peste, scorul lui Tariceanu scade la 22,4%, in timp ce al lui Mates ajunge la 49,5%.



















6393 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Sigur? (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:18)

    Barengott [anonim]

    12000 de persoane in 3 zile? In week-end? Ei as. Astia de la institutele de sondaj ar face bine sa invete meserie. ..
    • +8 (8 voturi)    
      Oglinda ,oglindjoara cine -i cea mai frumoasa.. . (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:00)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      ... din tara ?"Ce sa zica si sondajul INSOMAR platit "en gros" de TV Irealitatea si comentat de reputatul liberal Razvan Dumirescu ?
      Puteau ei sa mai acorde procente PD_L care merge pe "lupta anticoruptie " ?
      • +4 (8 voturi)    
        Domnule Basescu, solutia e Alianta D.A. (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:15)

        un cetatean [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Impreuna vor depasi prin redistribuire 55 procente. Un guvern de centru dreapta PDL-PNL va impiedica revenirea PSD LA PUTERE.Sa auzim de bine.
        • -2 (4 voturi)    
          De acord (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:10)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

          Dar unde ai scuipat poti sa mai pupi?
          Unde ai zis ca vrei sa distrugi un partid, poti sa mai legi prietenii?
          Greu, greu, foarte greu!
          Si sincer m-as bucura pentru prostia lui Basescu, daca n-ar exista PSD-ul care va profita de toata chestia asta.
          • +1 (1 vot)    
            Dreptate si adevar (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:01)

            coins.ro [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            S-o fi desfiintat legal alianta DA?
            Daca nu, atunci Traian Basescu poate sustine ca aceasta a castigat alegerile. Chiar cu peste 50% :) - http://www.coins.ro/politic/schimbare-in-sondaje.html
        • -1 (1 vot)    
          alianta DA=esec total (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:14)

          aa [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

          CDR-ul a fost un esc partial adica in perioada ai s-au facut si lucruri bune ...
          2004-2008/9,cu tot cu mandat Prezidantial e o pata neagra in istoria Romaniei.
    • +3 (3 voturi)    
      intradevar (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:14)

      suca [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      in 2 zile au intervievat peste 12000 de persoane si-ntr-o zi, adica azi, au si centralizat datele si au facut procentele si le-au trimis si tuturor agentiilor. hahahahahaha.
      asta in conditiile in care au sondat si anumiti candidati... mai sa fie.
      deja depasim toate limitele competentei si profesionalismului :))


      sa fie cumva "pregatirea" pt furt electoral?
      • -2 (2 voturi)    
        Daca nu freci menta pe hotnews, multe poti sa faci (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:11)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui suca

        nu crezi?
        :))
        Eu iti zic din experienta ;)
    • +2 (2 voturi)    
      de ce votez? (Marţi, 25 noiembrie 2008, 0:19)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Fir-ar sa fie, nu am inteles niciodata cum anume un sondaj poate manipula opinia publica! Adica sunt de acord, cred ca si la alegerile trecute cu europarlamentarii am pus aceeasi intrebare si am primit un raspuns. Totusi, daca eu imi formez o parere (din discutiile cu prietenii, din comentarii de prin ziare, mai putin de la tv ca nu prea am timp sa ma uit, de pe net etc) atunci ma duc la vot si pun stampila pe candidatul care m-a lamurit, chiar daca 80% din alegatori voteaza impotriva! Aia e optiunea mea si mi-o asum! Ce informatii in plus imi poate da un sondaj despre un anume candidat? Doar ca multi il voteaza! Si ce-i cu asta? Mai importante sunt discutiile, programul etc. Astea trebuie sa ma motiveze sa votez cu unul sau cu altul, nu un sondaj in care diferenta e de +/- 2%. Zau daca mai inteleg ceva!
      • +1 (1 vot)    
        Corect (Marţi, 25 noiembrie 2008, 8:08)

        FAR EASTERN [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Bine zis, Atreus. Pai sondajele astea comandate nu ar trebui sa fie pentru propira informare a celui care comanda? Sa-si ia rezultatele si sa faca bors cu ele. Sa le analizaze, sa mai agite apele in partid daca nu-s bune, sa-si stabileasca strategii, etc. nu sa le dea publicitattii, ca sa ne intoxice pe noi.

        Auzi, insom(n)aristii si ceilalti sondajisti au devenit , sau mai bine zis au inceput sa procedeze la fel ca (probabil) toti evaluatorii autorizati si acceptati de banci, care, pentru un comision suplimentar, platit bineinteles de clientul bancii, evalueaza o proprietate la cat vrea clientul, in functie de suma tintita spre creditare. Dar asta e alt "discurs", vorba cuiva.

        INSOMARia Mirabela
    • +1 (1 vot)    
      cine sunt astia?! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:09)

      odranoel [utilizator] i-a raspuns lui Barengott

      eu aud de INSOMAR sau BCS doar cand sunt alegeri. astia, in rest, 4 ani dorm? de ce firmele serioase nu fac sondaje politice?!...
      eu chiar cred ca au facut 12000: au dat telefoane de cate 30 de secunde fiecare in care intrebau cu cine ar vota daca maine ar fi alegeri. dar daca ii "scuturi" putin sa vezi cum i-au selectat pe oamenii la care au sunat... o sa intelegem cat de reprezentative sunt studiile astea si de ce o dau in bara de fiecare data cand sunt comparate cu rezultatul efectiv al alegerilor.
  • +9 (9 voturi)    
    Cine guverneaza... (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:32)

    Matache M. [anonim]

    ...in urmatoarea perioada isi va rupe gatul iremediabil sau va fi salvatorul economiei Romaniei...
    PSD??? greu de crezut ca va fi salvator, alternativa ne poate salva pe termen lung... poate ca este mai bine asa :) :(.
  • +9 (13 voturi)    
    Nu lasati tara pe mana astora (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:34)

    momomiro [anonim]

    Fratilor mergeti la vot.Se ingroasa gluma iar ajung psd-istii la putere.Nu va zic ce sa votati dar singurul care are sanse este PD-L ul.Pentru PNL este vot pierdut.NU LASATI TARA PE MANA LU GEOANA SI VOICULESCU!
    • -4 (12 voturi)    
      PNL (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:57)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui momomiro

      Singurul partid normal din Romania a ramas PNL, nici vorba de vot pierdut! PD (fost FSN) dupa ce a distrus odata dreapta (Conventia Democrata, PNT), acum a incercat sa-i distruga si pe liberali. Din fericire (nici cu ajutorul lui Basescu) nu au reusit. Asa ca recomand VOTATI LIBERALII!
      • -6 (12 voturi)    
        Mersi, asa o sa fac (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:36)

        medeea cristea [anonim] i-a raspuns lui Eu

        salut,
        Votez pentru prima oara si chiar cred ca ai drepate. Nu cunosc multa politica dar parca PNL a fost cel mai stabil partid si nu sia
      • +3 (5 voturi)    
        faza cu ruptul (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:17)

        suca [anonim] i-a raspuns lui Eu

        auzi, vezi ca tariceanu si patriciu au rupt pnl-ul de 2 ori pana acum. o data in 90 cand au facut pnl-at-ul si o data in 2006 cand au dat afara liberalii care au castigat alegerile in 2004.

        asa ca las-o cu pd-ul care a rupt aliante, tariceanu si-a rupt propriul partid de 2 ori.

        o sa mai votez liberali cand or sa-l condamne pe iliescu. deocamdata ei il apara. asa va ciciu vot pt liberali :D
      • 0 (6 voturi)    
        Pai de ce ? (Marţi, 25 noiembrie 2008, 0:07)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Eu

        Votez liberalii si apoi ei se impreuneaza cu pdleii. Mai bine imi vad de treaba !
  • +3 (5 voturi)    
    udmr (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:36)

    mardale [anonim]

    Avand in vedere marja de 1.5 e posibil ca udmr sa stea acasa in urmatorii ani
  • +11 (15 voturi)    
    Incredibil (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:39)

    Addy [utilizator]

    Absolut incredibil ! PSD-PC promite alegatorilor raiul pe Pamant, si alegatorii ii voteaza .... PSD-ul este raia clasei politice din Romania.

    Uitati-va pe programul lor :
    http://www.psd.ro/PDF/BrosuraAngajamente.pdf
    Ei merg pe urmatorul principiu. Cu cat mai mare este minciuna pe care le-o promitem, cu atat o facem mai credibila. Minunati-va de cifrele lor, de cat de goale sunt promisiunile lor. Daca nu sunteti nostalgici ai inflatiei cu 2 sau 3 cifre, mergeti la vot si votati orice altceva, dar nu PSD-PC- acest cuib de oportunisti si securisti-. Ei nu au absolut nimic in comun cu ceea ce inseamna politica adevarata.
    • -2 (8 voturi)    
      Votez (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:06)

      Goaga [anonim] i-a raspuns lui Addy

      Votez dar nu voi vota niciodata cu pd-l
      Ar trebui sa facem o analiza sa vedem cat au furat cei de la psd si cat au votat cei de la pd-l.
      cei de la psd macar au recunoscut ca au facut unele greseli, dar cei de la pd-l nu au curaj sa faca treaba asta.
      intreaba-l pe videanu, prigoana, blaga, flutur, etc ce afaceri au si cu cine le face.
      • 0 (2 voturi)    
        Esti in afara de problema amice! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 7:55)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Goaga

        De Adeian Nastase "arogantul" ai auzit? De Chiron Pitrea, autostopistul politic ai auzit? De marele Vanghelie stapanul almanahelor si hotelelor care da spaga electorala din gros in baza impozitelor marite dis sectorul 5 adica V si care reface pavajele cu acelasi tip de borduri folosit si de Videanu ai auzit? Ei cand au recunoscut ca au gresit? Si sunt numai catva! Dar presa e cu ochii si cu critica numai pe unii. De cand PNT-CD nu mai conteaza subiectul denigrarii este PD-L si niciodata pdsr (miniscule intentionate) pentru ca PSD, partidul lui Titel Petrescu, reinfiintat de Sergiu Cunescu nu mai exista a fost desfiintat de tot felul de mercenari. pentru a face loc frontului salvarii nomenclaturii din randul 2 si 3 cai care au fost eliminari inclusiv din FSN-ul reformat si grupati in fdesn. Asa ca daca nu esti unul de-al lor gandeste-te mai mult si mai bine
        • -1 (1 vot)    
          Afara cu portocaliiii! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 12:14)

          Nastase [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

          A venit timpul sa intram in normal Din pacate asta se va intampla pe fondul crizei aduse in tara de PEDELEI portocalii....
          Da, am auzit de Nastase, un politician roman de mare valoare, inculpat la comanda politica de o structura -DNA - creata de pedelei special pentru acest scop...
          Pigmeiii suportori ai lui Basesecu au intrat in pasnica. Uitati-va ce exprimari au si ce opariti si acriti sunt! Lass ca le trece !
          Si eu cred ca sondajul este rucat pentru ca nu PEDELEII nu mai scot ei 32 % cat e haul!. S-a vazut si la locale ca poporul nu ii mai inghite. Asadar, hai PSD-PC, hai PNL acest partid erou care a rezistat cu tariei tuturor tentativelor besesciene de a-l deomola. HAI dOMNULE tARICEANU!!!!!!
          pORTOCALII, LASATI ROMANIA IN PACE!!!
          • -1 (1 vot)    
            bravo un om cu constiinta (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:17)

            aa [anonim] i-a raspuns lui Nastase

            Politia politica a lui Basescu si Morar trebuie oprita e mai rau ca in anii 50 ...
    • -1 (1 vot)    
      PSD=CONSTRUCTIE PDL=JAF (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:16)

      aa [anonim] i-a raspuns lui Addy

      Impreuna cu Basescu fost deputat FSN ,fost comunist PDL fost PD fost social-democrat ,fosta aripa a FSN actual democrat a facut doar circ si a jefuit.
  • +4 (8 voturi)    
    Scapam de PRM!!! (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:41)

    FLORIN [anonim]

    Yuppi, inseamna ca suntem totusi pe calea cea buna si nu mai suntem departe de carare. Am fost luat-o bine pe aratura cu PRM la 30%. Bine ca sunt alegerile acum si nu in 2009 sau 20010 pt. ca in perioade de crize extremistii castiga multe voturi.
    • -1 (3 voturi)    
      ...si de PNG ....si de PIN... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 8:54)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      ...Daca avea sange in valiza lui diplomatica ....Geoana putea o btine un scor identic ...sau pe-acolo....scutindu-ne de trepadusii PC...Desigur daca nu-i remorca Geoana....exista riscul ca Voiculescu sa-si aduca aminte ca nu e doar ROSU ci si CAPITALIST ...si sa se lipeasca de PNL... care e intr-o lipsa de personal cumplita ...foste glorii ajunse muraturi , precum Topescu si Fl. Calinescu....personajul de la Ministerul Justitiei...cica avocat de succes...intrat in Guvern ca solutie de avarie...si care acum vad ka-kandideaza....si mai ales coana mare asta de la Ministerul Muncii ....MARIANA CAMPEANU....galgaie comunismul in ea ....cred a votat....de cand se stie... cu rosii ...iar de doua luni i-a intrat liberalismul in sange...Este candidata liberala la mine in circumscriptie....PNL ul a facut o buna afacere....si anume a pierdut 4 voturi...pentru ca duminica vom sta acasa (la mine acasa sunt un fel de Basescu ...cum spun eu asa fac ceilalti 3 Boci ) ....oricum in Sectorul 2 toate steagurile par a fi rosii....Revin insa la ideea initiala: Istoria ne arata ca odata iesit din ring....PNTCD s-a ispravit...si orisicat era un partid cu blazon...Asa va fi si cu PRM si cu PNG...MARE PACAT CA DEPARAZITAREA ELECTORALA OCOLESTE PC ul .
    • -1 (1 vot)    
      Minciuna are picioare scurte... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 13:17)

      anti-FLORIN [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      ...si o sa rupa gatul starpiturile mafiote.N-O SA SCAPATI DE PRM!!! Chiar daca va fi furat si acest partid n-o sa intre in parlament,la anul "extremistii"-de fapt justitiarii,patriotii,nu jigodiile pesedisto-penelisto-pedelisto-pecisto-udemeriste-vor ajunge la putere in fruntea unei mari revolte populare,a unei adevarate revolutii nationale!!! Atunci si tie si altor suciti fara minte si caracter o sa va tataie poponetul...
      • +1 (1 vot)    
        hahahhaha (Marţi, 25 noiembrie 2008, 14:45)

        io [anonim] i-a raspuns lui anti-FLORIN

        Hahahahaha, hai ca m-ai facut sa rad azi !!!
  • -1 (5 voturi)    
    egalitate ? (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:43)

    nufarul alb [anonim]

    deci, scazand marja de eroare de la PSD-PC rezulta 33,5%; adunand aceeasi marja de eroare la PD-L, rezulta 33,5%; deci, in cel mai bun caz, cf. acestui sondaj, PSD-PC = PD-L ! ? problema pt. PARTIDUL ALES (pdl) este ca s-a format un trend care nu minte niciodata! stiu ca REALITATEA este cruda uneori (sau ... INSOMAR-ul) dar asta este: TOT INAINTE, ca tot inainte era mai bine ...
    liberalii si-au urmarit interesul oricarui politician (accederea / ramanerea la putere) si aproape sigur vor face parte din viitorul guvern!
    mai mult, o sa si aleaga cu cine impart ciolanul !
    • 0 (2 voturi)    
      1 saptamana (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:57)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui nufarul alb

      un minim de manelisti prm in parlament nu face atata rau cat o majoritate socialista. Oare cati indecisi or fi? poate intr-o saptamana se mai schimba ceva...
  • +6 (8 voturi)    
    Evident (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:47)

    Sicktir [anonim]

    Bravos, fratilor, ati dat-o iarasi pe PSD. Adica Manivela, Almanahe, Adelu, Purcelu si alte sunci umblatoare si adanci la buzunare. Si sa nu-l uitam pe Felix Flatulentul, cu Antenele lui. Abia astept sa-i vad ranjetul de varan satisfacut cand se va trezi iar la guvernare. Plus surasul dolofan al lui Nastase, bucuria de copil tamp a Prostanacului Universal, burtile batute "dupa", pe post de pahare de sampanie, de greii grasi ai Partidului.
    O fi Base cum o fi, cu toti cocosii, elenele si talpesii lui, dar cand ma gandesc la grohaitorii care vor scapa si de Craciunul asta (saracu Ceasca n-avuse sansa asta, ar zice babele firoscoase) si ne vor fi iar stapani, ca porcii sunt mai egali ca alte animale, parca imi vine rau de la lingurica
    Si parca as alege iarasi Raul mai mic. Fie doar si din simplul motiv ca o sa-i vad pe Ciutacu, Badea, Cristoiu si alte tonomate pe bani multi plesnind de necaz, in direct si la ora de varf. Hai la vot, fratilor, sa-i votam pe cei mai acceptabili hoti dintre hoti, fi-ne-ar mandrul si vajnicul popor de ras! :(
  • +4 (4 voturi)    
    sondaj (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:49)

    gogu [anonim]

    Nu mi se pare relevant deoarece, in cadrul sandajului nu se face referire la modul cum a fost realizat (telefonic, la domiciliu, interviu etc). De asemenea, numarul persoanelor este foarte mare, iar timpul de realizare a sondajului este mic ( 3 zile)?????
    • +4 (4 voturi)    
      Inmultire (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:38)

      george [anonim] i-a raspuns lui gogu

      3 zile X 24 ore X 60 min X 60 sec : 12000 persoana = o persoana la 21,6 secunde. Ce, nu-ti vine sa crezi. Nici mie :)
      • 0 (2 voturi)    
        ma indoiesc... (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:43)

        mark [anonim] i-a raspuns lui george

        un sondaj de opinie nu se face doar cu o singura persoana care merge pe teren si face chestionarele...sunt mai multi oameni care participa la aceasta actiune
  • +3 (7 voturi)    
    Jos comunistii! (Luni, 24 noiembrie 2008, 19:57)

    rochiri [anonim]

    Nu . nu comunistii!
    Nu vreau prim-minstru de la Mizil, mancati-as!
    PS. Tot respectul pentru orasul Mizil, sa nu se inteleaga ca am ceva cu oameni de acolo!
    • +1 (3 voturi)    
      intrebare (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:15)

      alex [anonim] i-a raspuns lui rochiri

      Dar cu Dabulenii ai ceva? Nu de alta dar cam de acolo poate veni un prim-ministru rosu nu de la Mizil....
      • 0 (2 voturi)    
        Sper ca nu! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 8:01)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui alex

        Asta ne mai lipseste! Mirciulica nu spun cum l-au numit candva tinerii pdsr-isti ca e obscen si ma baneaza, senatorul pepenilor ( ma scuz fata de oamaenii normali din Dabuleni, cultura pepenilor e o ocupatie la fel de onorabila ca oricare alta) peim ministru! Sper sa fie doar un cosmar.
    • -1 (1 vot)    
      Basescu si PD fosti FSN fosti comunisti (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:19)

      aa [anonim] i-a raspuns lui rochiri

      Cat o sa mai credeti in minciunile lui Basescu fost comunist si fost deputat FSN de Vaslui ?

      PD(L) e fosta aripa a FSN ...

      si Stolojan a fost ministru si Premier FSN ... nu ei nu au fost comunisti saracii ...
  • -3 (11 voturi)    
    Tres bien mon cherie! (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:04)

    Creierul tau [anonim]

    PSD+PC doua partide care au furat din banii publici.
    PNL - un partid care a furat cu ambele maini.
    PDL - un partid care a amanetat tara, flota, industria, populatia si economia nationala.

    Tu pe cine ai vota? Eu as vota cel mai mic rau, si daca nu esti subiectiv si nu ai creierul spalat inca de campanii maneliste iti vei da seama ca intr-o anumita perioada (in care PSD a guvernat) nu au existat atatea scandaluri pe scena politica, Romania s-a integrat in NATO si inchisese peste 90% din capitolele de aderare la UE la sfarsitul mandatului PSD... PDL ce a realizat cat a stat la guvernare?

    Cu stima creierul tau..
    • +1 (3 voturi)    
      Da, raul cel mai mic (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:26)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Creierul tau

      auzi mai nene, ia mai du-te dracu, ca m-am enervat. PSD e un partid care doar "a furat din banii publici", iar PDL "un partid care a amanetat tara, flota, industria, populatia si economia nationala"

      Ba pe dracu, a amanetat populatia! A amanetat ECONOMIA NATIONALA. Ai uitat sa spui ca a amanetat trecutul, prezentul si viitorul tarii. Cata gargara PSD-ista. Cine ne vorbeste de creiere spalate..

      Voteaza tu raul cel mai mic, adica Ilici si ai lui. Te vei bucura sincer, nu o sa mai fie scandaluri: se va fura organizat si in liniste, doamne fereste sa apara vreun ministru corupt la TV. Cel mult se va mai trezi cate un ziarist in sange cu falca rupta, ca ala de la Timisoara, ca se baga prea mult in afacerile psd-iste. Dar merita din plin, o sa avem liniste in tara..

      Ia colea un sfat gratis: mergi dracu in Corea de Nord daca vrei linistea lui Iliescu
      • +1 (3 voturi)    
        Subscriu (Marţi, 25 noiembrie 2008, 8:04)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui sile

        Cei care doresc in continuare liniste-consens sa plece in Coreea de Nord sau prin vreo tara islamista gen Iran (atentie islamista nu islamica)
      • -1 (1 vot)    
        ce POFTIM PDL ... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:26)

        aa [anonim] i-a raspuns lui sile

        PDL fosta aripa FSN
        Basescu .fost deputat FSNfost ministru ...se stie flota ... faptul ca dumnealui a considerat ca nu avem nevoie de autostrazi etc ...
        care a nenorocit Bucurestiul ...

        care a votat pentru privatizarea Petrom si care s-a angajat sa vanda Petrom ...
        mda saracii PDL-ei amaratii de ei ...
        care nu au fost niciodata comunisti nu ... nici Stolojan nu a fost ministru si Premier FSN-ist ... nu nici Alro nu a primit avantaje ... nu ... nici nu
        a facut politie politica DNA-ul nu ... nici taxa auto nu a introdus-o PDL-ul prin Sulfina Barbu...


        PDL-eii se tin de bancuri si circ in timp ce PSD-ul a construit ceva in tara asta cu bunele si cu rele lor ... imi e scarba de cat portocaliu am vazut in campania asta nu va mai vrea nimeni mai ... mafiotilor care vreti sa acaparati tot pe spatele poporului...
    • 0 (2 voturi)    
      Decat asa creier mai bine curu! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 8:54)

      Neuronul lipsa [anonim] i-a raspuns lui Creierul tau

      Mda, doar ca la PSD ar mai trebui adaugat:
      - uciderea a sute de romani cu ocazia loviturii de stat din Decembrie
      - mineriadele
      - lipsa coerentei in definirea pozitiei romaniei in lume in anii '90 - '96

      Cel mai grav:
      prin toate faptele lor au initia descompunerea societatii romanesti.

      Furtul din bani publici este doar o consecinta nu o cauza.

      MAI DRAGA CREIERASULE!
      TU MUNCESTI SI NU GANDESTI!
      • 0 (2 voturi)    
        nu sute, (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:45)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Neuronul lipsa

        ci peste o mie, ucisi la revolutie. Daca mai adaugam si pe cei morti in accidente de circulatie pe soselele nefacute plus cei morti din cauza sistemului medical praduit de acelasi pdsr, cifra va fi cu totul alta. Sa nu mai vorbim de cei plecati in alte parti din cauza aceluiasi cancer rosu pedeserist.
      • -1 (1 vot)    
        PDL+PSD=FSN deci ... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:28)

        aa [anonim] i-a raspuns lui Neuronul lipsa

        sa vedem mineriadele si Revolutia le-ai putea pune in spatele FSN-ului ... ghici ce BAsescu si PD-ul erau pare a FSN-ului DECI tot ce ai insirat tu acolo se imparte frateste intre PDL si PSD ...
  • +3 (5 voturi)    
    subiect (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:23)

    nume [anonim]

    sper ca uniunea europeana sa puna la punct intr-un viitor apropiat un program de dezinsectie, care sa elimine cei 75% de retardati dintre cetatenii romaniei. sau poate statele unite sa descopere vreun program nuclear-terorist in vreo pivnitza din dilga si sa bombardeze mare parte din teritoriul romaniei ca sa-l omoare pe terorist.

    dupa care sper sa se repopuleze aceasta tara minunata cu orice alte nationalitati sau rase: pigmei, aborigeni, irakieni, eschimosi, orice, oricum mai rau imposibil...
  • 0 (2 voturi)    
    :) (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:33)

    owl [anonim]

    Am auzit ca in Congo nu se mai dau vize. Si nici in EU nu prea mai e de mers....

    Pentru cunoscatori :
    "Scafandrieri, nene Costica"
  • -5 (9 voturi)    
    se vede (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:38)

    Asocialu [anonim]

    Se vede cu ochiul liber ca PSD cu Geoana in frunte va castiga alegerile. Geoana este premierul ideal pentru noi
  • -6 (6 voturi)    
    votati noua generatie (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:39)

    ionica [anonim]

    Am tot votat diferite partide. cred ca a sosit vremea sa votam NOUA GENERATIE. avem nevoie de oameni noi l atimpuri noi.
  • +7 (9 voturi)    
    Daca iar comunisti... (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:46)

    Tudor [anonim]

    ...scuzati-ma,dar ne meritam soarta!Un popor 'educat' si cumparat cu un kg de orez nu merita decat sa munceasca 18 ore pe zi pentru un colt de paine!
    Cum poti ma tu,omule' ce esti, sa votezi PSD????!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Dar iar comunistii ?!! Stupoare (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 21:14)

      Comunistu [anonim] i-a raspuns lui Tudor

      Moromete ai memorie de furnica?
      Pai nu El Comandante se lauda in campania prezidentiala ca el si Nastase sunt comunisti de frunte? UUU!!!
      Apropo asa pentru informarea matale in ardeal primarii PD-L langa ulei mai dau si faina asa sa avem de mamaliga. Unde traiesti? Primaru de Craiova a devenit PSD-istu de la PD ca blonda nu mai putea fi..era ocupat postul acesta de ,,republicana de Norvegia,, Lasatio mai moale ..cei mai albi dintre negri..
  • -7 (11 voturi)    
    Nu va comvine??? (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:49)

    julieen [anonim]

    Pana acum ca PDL-ul conducea va comvenea!! Doamne ajuta sa scapam de PDL-ul asta ca a ruinat tara cu discordia pe care a bagato. DA sa nu va mai vedem la GUVERNARE.
    • +3 (5 voturi)    
      Care-i subiectul propozitiei ?! (Luni, 24 noiembrie 2008, 22:43)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui julieen

      Cred ca confunzi PDL-ul cu Geoana si Tariceanu...
      Mai analizeaza odata cine reprezinta PUTEREA decizionala a ultimilor 2 ani si cine OPOZITIA.
      • 0 (0 voturi)    
        Basescu + DA=PD+PNL (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:30)

        aa [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        hmm e simplu 2004-2008 guvernare Basescu + alianta DA PD+PNL mai tarziu PDL + PNL dupa incercarea lui BAsescu de a da o lovitura de stat incercand sa distruga PNL-ul ...
        asta intre o remarca rasista si o declaratie neavienita vis a vis de Rusia ca deh gazele le platesc romanii el e Presedinte ...
  • +4 (8 voturi)    
    Votati ciuma rosie (Luni, 24 noiembrie 2008, 20:50)

    Melone [anonim]

    Se vor mai trezi romanii vreodata?
    De ce l-ati impuscat pe Ceausescu daca vreti la conducere tot beizadelele comuniste?
    U.E. si S.U.A. ne vor intoarce spatele si iar va veni iarna de la rusi.
  • -3 (5 voturi)    
    Abureala cu a mare si de tipar (Luni, 24 noiembrie 2008, 21:06)

    oschy [anonim]

    Atentie mare PPC-isti portocalii din 2004 au schimbat tactica.
    Alunecosi si plin de spaime incapabili de construit ceva doar de anchetat si facut dosare.
    Atentie marita
  • -3 (9 voturi)    
    Am trecut de la PDL la PNL (Luni, 24 noiembrie 2008, 21:19)

    Cioara din varful parului [anonim]

    Asta dupa ce Basescu si PDL-istii au sustinut fara nici un pic de discernamant aberanta lege a salarizarii profesorilor.
    O miscare proasta din partea PDL-ului. Nu i-au castigat pe profesori pentru a-i vota, in schimb i-a facut pe multi sa renunte la ei si sa migreze catre PNL.
    Eu sunt unul dintre ei, desi nu ma innebunesc dupa Crin Antonescu & co.
    Insa cel putin in ultima perioada, PNL-ul a dovedit ca are verticalitate si curaj in atitudinea luata in fata crizei. Nu a cedat presiunilor populiste ca celelalte partide.
    De aceea voi vota PNL.
  • +4 (4 voturi)    
    Nedumerire (Luni, 24 noiembrie 2008, 21:54)

    davidv [utilizator]

    La un sample de 12494, cu 99% incredere, eroarea teoretica ar fi de 1.1%. Cu 95% incredere (si acesta e standardul), eroarea teoretica e de 0.9%. In nici un caz 1.5%, cum este precizat in articol.

    Cu un esantion de 2500 de persoane, se obtine o eroare de 2% (la 95% incredere). Eu nu as cheltui de 5 ori mai mult, pentru un esantion de 5 ori mai mare, si o eroare injumatatita.
  • +1 (5 voturi)    
    Vot (Luni, 24 noiembrie 2008, 21:58)

    adrian_83 [anonim]

    Daca s-ar fi adopta sistemul de vot uninominal majoritar in doua tururi cred ca PSD-istii faceau prapad cel mai probabil aveau peste 50% din mandatele in Parlament.
    • +1 (5 voturi)    
      Oare chiar asa sa fie ! (Luni, 24 noiembrie 2008, 22:58)

      Lucianmotzul [anonim] i-a raspuns lui adrian_83

      Mai fratilor daca si acuma mai votati PSD= PARTIDUL HOTILOR ,vezi Nastase, Voiculesc ,Mitrea si altii , criminalul si comunistul distrugator de neam si tara Iliescu, atunci inseamna ca indiferent cine voteaza femei, barbati ,tineri ,batrini treaba este nu trista ci FOARTE TRISTA SI NE MERITAM SOARTA, Votati cu oricine dar nu , NU <NU< PSD.=HOTII
  • +1 (3 voturi)    
    Mama masii de viata (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:14)

    sile [anonim]

    Si cand ma gandesc ce ranjete o sa vad la indivizi precum Nastase sau Voiculescu: ia mai lasati bai gargara ca ne-a bagat electoratul in parlament. Plecati dracu cu anchetele voastre de aici. Cand ma gandesc ca Sergiu Andon ne va da lectii la TV de protejarea infractorilor prin votul direct din parlament.. Cand ma gandesc la behaiala lui Hrebenciuc: plecati bai in Congo daca nu va convine

    Si la fetele in extaz ale jienelor de la Antene cu Stan in cap..

    Mama masii de viata, o sa stam inca 4 ani cu porcii astia pe cap.

    Dar asta e, dupa cum zice propaganda mai mult sau mai putin subtila din presa: toti sunt la fel. Nu are rost sa mergem la vot

    Noi sa fim sanatosi
  • +1 (3 voturi)    
    . (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:19)

    Mda [anonim]

    iar psd?! abia astept sa ma mut din tara asta in care nu se intampla nimic de bine niciodata!
  • +4 (4 voturi)    
    STATI LINISTITI SI MERGETI LA VOT!!! (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:20)

    Marian [anonim]

    Eu nu cred INSOMAR. A gresit mereu si cred ca greseste si acum in favoarea PDL.
    In seara asta, la B1TV au fost Flutur si Pinalti care au prezentat un sondaj mult mai elaborat al CSOP, acelasi institut care a prezis perfect ca presedintele suspendat va fi reinscaunat cu 75%. In sondajul CSOP, PDL conduce cu 5% PSD.
    Manipularea oligarhiilor continua, ei nu vor ca tu sa mergi la vot.
    Oricum Traian Basescu va lasa PSD pe banca de rezerve pentru urmatoarele secole!
    NU VA LUATI DUPA SONDAJE, ATI UITAT CAND NASTASE ERA CU PESTE 30% INAINTEA LUI BASESCU?
    MERGETI LA VOT, OAMENI BUNI!!!
    • +4 (4 voturi)    
      Tanar si nelinistit (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:38)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Marian

      Eu as zice altfel: mai bine CREDETI in sondaje si mergeti cu atat mai mult la vot. Si mai convingeti si pe altii daca sunteti in stare
    • +1 (3 voturi)    
      Sigur ca merg ... si votez impotriva PNL (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:39)

      Misu [anonim] i-a raspuns lui Marian

      Votez PNL. Macar au avut cojones sa nu se lase dusi pe panta populismului cu legea tampita a salarizarii profesorilor. Pe celelalte partide le-a durut fix in / de economia Romaniei. Si-au zis ca mai intai sa ajunga la putere, apoi o sa vada cum dreg busuiocul.
      Numai ca nu toti suntem tampiti in Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      da imi amintesc minciunile Musca-Basescu (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:33)

      aa [anonim] i-a raspuns lui Marian

      fii dragut pune link-ul cu Nastase la diferenta aia ...
      stii ce imi amintesc 2 indivizi care au sustinut la Realitatea TV , Basescu si Musca ,ca s-au furat alegerile intre cele 2 tururi de scrutin , fapt nedemonstrat ... si culmea Basescu a ajuns Presedinte cu un avans minim ...iar PSD -ul castigase alegerile ...asta imi amintesc si imi mai amintesc de tentativa de lovitura de stat cand a vrut sa schimbe Premierul ...asta imi mai amintesc ...
  • +4 (4 voturi)    
    Cum se face sondaju' (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:33)

    Unu' din mediul urban [anonim]

    M-a sunat cineva pe mobil din partea unei firme de sondare. Am spus ca sunt de acord sa raspund la cateva intrebari... Prima intrebare - Ce varsta aveti?... A doua intrebare - Locuiti in mediul rural?... AM raspuns gresit.... cu NU. "In acest caz sondajul se incheie aici, va multumesc pentru participare...."
    Concluzia: Au sondat 30000 de persoane, au gasit 12000 din mediul rural si astfel a reusit PSD-PC sa treaca 3% peste PD-L cum nu a reusit in nici un alt sondaj.
    PS: Nu pot fi sigur daca sondajul era despre alegeri, dar se potriveste in context...
  • 0 (2 voturi)    
    Nu conteaza cine castiga! (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:46)

    Dragos Stefan [utilizator]

    Este extrem de clar ca nu conteaza cine castiga alegerile. Fara PNL-ul nici PDL-ul nici PSD-ul nu va guverna tara.
    Portocaliii si in 2004 au iesit in mase la vot si s-a cacat D.A.-ul pe votul lor asa ca teoretic orice e posibil.

    La cum arata situatia actuala PDL-ul e izolat de restul scenei politice...asa ca putin joc de glezne sa ajungeti la 40%!
  • -2 (4 voturi)    
    vot (Marţi, 25 noiembrie 2008, 0:40)

    Sandu [anonim]

    Poteras ne-a facut mult rau, noua, cetatenilor din Drumul Taberei (facem ceva pe fantanile lui arteziene...). Este doar un golan nenorocit ! Deci, nici nu vreau sa aud de PD-L. As fi votat PNL dar daca se aliaza apoi cu PD-L-ul o sa-mi para rau ca i-am votat. Nu-mi ramane decat o optiune: sa votez cu PSD !

    P.S. Sincer, nu credeam ca voi ajunge vreodata sa votez cu PSD-ul...
  • +1 (3 voturi)    
    Criza economica bate la usa (Marţi, 25 noiembrie 2008, 2:55)

    Sorin Blaj [utilizator]

    Vrei s-o simti cat mai bine?

    Voteaza psd.

    Nu poti sa uiti ca suntem unde suntem datorita psd-ului. Ne-au tras inapoi cu minim 20 de ani.

    N-am votat niciodata psd si n-o sa incep acum, dar sa declari ca singura speranta pentru Romania o reprezinta psd, inseamna INCONSTIENTA. Copii dumneavoastra va vor trage la raspundere pentru asta sau vor emigra.

    Sunt satul de promisiuni fanteziste. Vreau sa pot castiga cat sa-i asigur familiei mele un trai decent. psd-ul nu imi poate asigura asta. Parintii mei au votat ani de zile psd-ul si acum nu le ajung banii de azi pe maine. Noroc cu copii. Eu nu vreau sa ajung in situatia lor si nu vreau sa mai pierd ani importanti din viata mea si a familiei mele, datorita unor oameni ce nu stiu ce vorbesc si nu fac decat sa cerseasca voturi, facand promisiuni imposibile.
  • -2 (2 voturi)    
    Coposu forever, jos PSD, PC, PRM, PDL (Marţi, 25 noiembrie 2008, 3:14)

    Fabian/Blaj [anonim]

    inviati-l pe corneliu coposu ca mafia si securitatea au distrus romaniaaa.... mi-e scarba de partidele de c....t , de mediocritatea si coruptia din aceasta tara si de aceea voi merge la vot si voi scrie pe buletin: "consider ca nici un candidat de pe aceasta lista nu este potrivit pentru a fi ales intr-o demnitate publica, exceptandu-l pe regretatul corneliu coposu". scuze, mai adaug langa numele seniorului cateva personalitati de exceptie, majestatea sa regele mihai al romaniei, doina cornea, monica macovei si primarul sibiului klaus johannis. in rest pleava si gunoaie umane....
    • +1 (1 vot)    
      Respecta te rog integral , testamentul SENIORULUI (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:07)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Fabian/Blaj

      ....adauga-l la lista cu "macovei" si pe EMIL CONSTANTINESCU....pe care nu mama , ci insusi Coposu ni l-a lasat...expresie a unui vizionarism politic infailibil

      PS. Sigur ca eu sunt un securisto comunist nenorocit. In semn de pocainta iti semnalez ca in LISTA CLISEU pe care o evoci exista totusi o mare omisiune : TIIICU ! Pai se poa ? Il utasi tocmai pe MOS DOSAR ? !
      • 0 (2 voturi)    
        pentru Mihai 2 (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:05)

        Fabian [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

        Amice, te-ai facut singur ceea ce esti, asa ca m-ai scapat de eventualele epitete, completari...
        • -2 (2 voturi)    
          pentru Fabian: (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:59)

          MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Fabian

          ...de-asta ati pierdut partida....NOI va anticipam fiecare gand...
          • -1 (1 vot)    
            Fabian , iarta-mi bancurile crude ! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:28)

            MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

            Mi-e la fel de scarba ca si tie si in general din aceleasi considerente .

            Trebuie totusi sa admitem ca ..... iaca tu te duci la vot si le aplici o sudalma...iar eu nici nu ma mai duc....Nu inseamna asta ca EI chiar au invins .

            Ce-mi ramane deci decat sa ma iau la misto ...pe mine....cu tot cu ”idolii” pe care mi i-am facut intr-un moment sau altul :?

            Ironiile adresate tie sunt destinate de fapt imaginii mele oglindite de postarea ta initiala .

            PS. Acum 4 ani ma chinuiam din greu sa-i conving pe cei asemenea tie - ”talibani” va
            zice tovarasul cristoiu - ca in Basescu e mantuirea ...Pe unii i-am convins... dobitocul de mine !
  • -1 (1 vot)    
    si eu cu cine votez? (Marţi, 25 noiembrie 2008, 4:05)

    turmentatul [anonim]

    cetateanu creditar
  • +3 (3 voturi)    
    Sincer, voi merge sa votez... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 7:07)

    FSHO/YFS [anonim]

    Aveam de gand sa nu merg la vot, convins fiind ca totul se va transa in mediul rural unde votantii sunt mai disciplinati. Avem acum un semnal clar ca, soarta tarii in urmatorii 4 ani, este si in mana noastra. Si trebuie sa ne-o asumam cu toata responsabilitatea.
  • +2 (2 voturi)    
    si totusi sa nu uitam (Marţi, 25 noiembrie 2008, 7:12)

    Boldor Eugen- DEJ [anonim]

    SA nu uitam ca domnul ALIN TEODORESCU, omul de casa al regimului ILIESCU dadea ca sigura victoria lui ADRIAN NASTASE IN 2004, si daca acest SRL care face sondajele a primit bani de la PSD-PC pentru a manipula rezultatul voturilor??????????
  • -2 (2 voturi)    
    panica mare. (Marţi, 25 noiembrie 2008, 8:05)

    costy [anonim]

    Am citit cu mare atentie toate mesajele si pina la urma m-am hotarit cu cine sa votez.Prin toate mesajele am observat ca e o panica totala ca vine PSD-ul la putere si cred ca daca se mai scriu multe mesaje de acest gen sigur o sa salte PSD-ul cel putin la 40 la suta si a-ti face mai bine sa continuati cu asemenea mesaje ca atunci oamenii se conving ca PSD-ul e cel mai tare partid din Romania. Asa ca cu cine am vorbit pina acum asta mia spus ca voteaza PSD-ul si la alegeri o sa vedeti cine o sa iasa invingator.Votati PSD-ul.
    • +3 (3 voturi)    
      Aloooo Vanghelie!! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:34)

      sile [anonim] i-a raspuns lui costy

      De obicei nu fac comentarii off topic, dar imi pareti votantul clasic PSD. Nu ati invatat pana la varsta asta nici macar cum se pune cratima corect.

      ("a-ti face mai bine, pina acum asta mia spus")
  • +3 (3 voturi)    
    ciudat (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:16)

    tinichea [anonim]

    Ba da repede s-au miscat astia cu sondajul lor, cine este patron la Realitatea?? BALARII.
  • +3 (3 voturi)    
    Votati partidul in care credeti ! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:21)

    martin [anonim]

    Aceste sondaje au toate intentia de manipulare a opiniei publice, care si asa este zapacita de sistemul de vot aiuritor al votului cica global, inventat de Cristian Parvulescu, prietenul premierului Tradiceanu.
    Desi nu am incredere in bucataria secreta a acestor sondaje, nu am siguranta ca sondajele pot fi neglijate ,deoarece au un rol formator persuasiv si pot duce la rezultate aberante, dar reale,cum a fost alegerea primarelui de Bucuresti, Catavencu de Oprescu, care nu face nimic, se plimba pe banii nostrii in toata lumea si nu zice nimeni ceva.
    Ca sa evitati astfel de rezultate nenorocite ,va propun urmatoarele principii :
    1) Votati si in niciun caz vot nul sau alb, deoarece nu mai puteti sa va plangeti astfel.
    2)Votati reprezentantul partidului in care credeti,chiar daca e un necunoscut, fiindca voturile nu se pierd.
    3)Nu votati partide mici sau independenti,deoarece voturile au mari sanse sa se piarda si sa fie redistribuite,celor care nu va plac.
    4)In colegiul dvs.,nu votati un candidat chiar merituos de la alt partid, deoarece nu va putea sa aiba actiuni diferite de ale partidului lui.
    • 0 (0 voturi)    
      Mi-au propus un tampit... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:42)

      Rica [anonim] i-a raspuns lui martin

      De ce as vota un necunoscut?
      De ce nu as vota un om merituos?

      Daca vor votul meu, partidele ar trebui sa propuna oameni merituosi si nu umpluturi, tampiti sau neica-nimeni.

      Nu i-a impiedicat nimic sa-mi propuna un candidat care sa se fi afirmat intr-un fel, chiar daca nu in politica si care sa-mi fi castigat respectul.

      Daca o sa votam fara discernamant, nu o sa facem nimic altceva decat sa incurajam partidele sa-si bata joc de noi prin nominalizari ridicole si fara valoare.

      Daca vor sa guverneze, trebuie sa-mi arate ca ne ne respecta, ca sunt capabili sa se inconjoare de oameni valorosi si ca sunt capabili sa aduca in fata adevarate personalitati.

      Asta inteleg eu prin vot uninominal, nu bataia asta de joc la care am fost invitati.

      In colegiul meu electoral toate partidele mi-au propus doar tampiti sau necunoscuti despre care nu poti afla nimic.

      Daca nu stiu sa-si respecte electoratul, nu au decat sa si-o ia peste bot...
  • +1 (1 vot)    
    Citat (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:36)

    Astronautul [anonim]

    "If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it"

    Joseph Goebbels
  • +2 (4 voturi)    
    ....... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:47)

    iuly [anonim]

    tineri iesiti la vot duminica daca va pasa de aceasta tara !!! pana cand sa-i mai lasam pe ce-i batrani, si pe ce-i ce pentru un kg de faina sau mai stiu eu ce isi vand votul??? pana cand acesti oameni sa hotarasca in locul nostru?? sa iesim la vot si sa votam pentru idealurile noastre ale tinerilor si pentru democratie in acesta tara !!!! acest sondaj nu este decat o dezinformare !!! faceti un mic calcul si veti descoperi ca in medie acest sondaj s-a facut pe un nr de 27 de persoane/colegiu !!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Adevaratul sondaj INSOMAR este aici! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:51)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    doamna savin, analist politic, a prezentat in aceasta dimineata la b1tv acelasi sondaj insomar dar comandat de psd, pentru uzul intern si care arata cu totul altfel. practic pdl este in frunte cu un procent dar s-a preferat sa se dea publicitatii un sondaj inversat pentru mobilizarea electoratului! savin a prezentat si documentele primite de la insomar.
    la vot baieti, un procent e putin in fata mafiei rosii!!!
  • +1 (3 voturi)    
    LA VOT BAIETI! DATI MAI DEPARTE! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:52)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    daca tu nu vii la vot, ai lasat tara de tot! lui felix si bombonel, s-o mai fure iar nitel! cota unica e pa, vai de mamaliga ta! fii si tu un patriot, iesi duminica la vot!
    • 0 (2 voturi)    
      Ti-a fost greu sau ti-a venit, asa, de la sine?! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:48)

      Bardul [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Ti-a fost greu sau ti-a venit, asa, de la sine?!...

      Esti adeptul bancurilor cu rima, nu-i asa?

      Hai ca mi-a placut! Mai zii una, daca nu te consuma prea tare actul creatiei...!
    • -1 (3 voturi)    
      intrebare (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:49)

      nufarul alb [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      haioasa poezia ...
      totusi, raspunde-mi, te rog, la intrebarile astea doua:
      1. ce diferente sunt intre IOAN TALPES si DAN VOICULESCU ?
      2. cand a fost sincer si corect fata de alegatori Dl. THEODOR STOLOJAN : cand era alaturi de Ion Iliescu (1996), cand s-a retras intr-o clinica de refacere (2004), bolnav fiind, sau acum (2008), cand este alaturi de Traian Basescu ?
      Astept niste argumente.
      Multumesc frumos anticipat.
  • -1 (3 voturi)    
    Uitati-va la oameni (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:03)

    mihai_bratu [anonim]

    Hai sa ne uitam la oamenii care alcatuiesc partidul. Pana la urma partidul sunt oamenii care-l compun. Ma uit la PSD si ce vad? Cei mai importanti lideri ai sai sunt urmariti de justitie, iar ei se ascund dupa imunitatea parlamentara (Nastase si Mitrea). PSD-ul e eliminat complet din optiunile mele. Raman PD-L-ul si PNL-ul. In PD-L s-au aciuat o gramada de PSD-isti dupa infrangerea din 2004, deci e contaminat cu securiesti. Liderii sunt ok, multi veniti din PNL, dar sub ei se ascund sobolanii rosii. Ramane PNL-ul, singura forta de dreapta care mi-a dovedit ca poate administra singura tara. Prefer liderii PNL si aici ma refer la figuri precum Crin Antonescu, Orban, Topescu si Tariceanu celorlati lideri din alte partide. Nu ma intereseaza daca vor intrece PD-L-ul, pentru mine e important ca PNL-ul sa fie reprezentat cat mai bine in Parlament, ca sa aiba un cuvant greu de spus.
  • -2 (2 voturi)    
    mda (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:19)

    luci [anonim]

    asa cum scria mai sus un neuron, se vede ca are numai unul, "tu muncesti, nu gandesti"..., si concluzia care se trage din comentariul lui este ca cei care mncesc adera la psd...., oare de ce?
    oricum, a spus un mare adevar, de comunisti, sa spunem lucrurilor pe nume, le e frica celor care nu muncec, care au acumulat averi ilegale, din exploatarea altor oameni...
    pacat ca nici psd-ul nu mai poate face ceva, au murit vremurile alea, dar o implicare mai activa a statului, a partidelor politice in protejarea celor ce muncesc cu adevarat, se impune...
  • 0 (0 voturi)    
    NU CRED (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:08)

    PETROS [anonim]

    sunt cetatean grec.nu am drept de vot in romania.sunt in romania de 10 ani.in grecia sunt in politica de 28 de ani.nu cred ca este posibil poposul rpman sa nu inteleaga.au trecut deja 20 de ani de cand a plecat comunismul.cred in inteligenta poporului roman.cred ca nu o sa piarda sansa asta.trebuie toti sa se duc la vot.trebuie sa votati partidul inovator partidul cel mai capabil si condus de oameni adevarat nationalisti.asta aveti nevoie.trebuie sa votati pdl.nu cred in sontajul asta.nu vreao sa cred in sontajul asta.nu va saturati sa vedeti diferente asta sociale?nu va saturati sa privit pe oameni vostri servanti europeenilor?nu va saturati sa priviti sa va conduc oameni care au trimis indirect fetele voastre la prostitutia in strainatate?nu priviti trecutul romaniei inainte comunism?nu sunteti mandri ca sunteti romani?gataaaaaa nu mai merge.treziti oda ta.opriti pe hoti.opriti fenomene majare,hrebenciuc,miculea,patriciu si etc.gataaaaaa au furat destul.aveti dreptul in viata asta.
  • 0 (0 voturi)    
    CONTINUARE MESAJULUI (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:09)

    PETROS [anonim]

    aveti dreptul sa munciti si sa aveti.ridicati capul o data.nu sunteti saturati de minciuna si ipocritia?nu va inteleg romani.meritati destinul vostru?aveti nevoie de oameni care iubesc tara.care nu suporta sa vada mijeria la tara voastra.trebuie sa va duceci la vot sa votati pe oameni care va dao speranta.singura speranta voastra este pdl.aveti noroc ca aveti un presedinte care iubeste tara lui.este timp de un guvern de oameni politici si tehnocrati.numai pdl poate sa va ofera asta.pana acuma se comite o crima imensa impotriva poporul vostru,aceptati asta?
    trejiti-va.si va doresc sa aveti iubirea pentru tara asta frumoasa sa aveti noroc si dorinta.influesati pe toti.vorbiti si incercati.nu stati acasa.numai asa o sa schimbati lucruri.sper ca duminica umratoara o sa scapati de hoti si parveniti care va conduc de 20 de ani.toti dinosauri care va baut sange si a batut joc de munca si de visiuni voastre.
    toti la vot ca sa schimbati lucruri.
    semnez
    un simplu grec
    • -1 (1 vot)    
      mda frumoase vorbe ... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:21)

      aa [anonim] i-a raspuns lui PETROS

      sa vedem daca PCR~FSN=PD+PSD cine ramane ?

      PNG sau PRM leagane ale aceluiasi FSN
      PNL ? care vede doar interesele celor putini ...

      haideti domnule ca fie sunteti pus sa faceti propaganda fie habar nu aveti de istoria tarisoarei asteia ...
  • -2 (4 voturi)    
    votati fapte... nu vorbe:atentie la diversiunea Ba (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:35)

    Panait Jasmine [anonim]

    VOTATI FAPTE ...NU VORBE.. !! ATENTIE LA DIVERSIUNEA BASESCU==CUSCRU MIC cu HREBENCIUC)-=GIOANA aliat cu VOICULECU !!!!!

    Nu credeti in vorbele lui BASESCU legat de FONDUL DE PENSII... si pensionarii platesc TVA, ACCIZE, IMPOZITE la BUGETUL DE STAT alaturi de salariatii de la STAT(bugetari) sau de la firmele private. Nu acceptati minciunile lui Basescu ... care cand era in FSN a folosit aceeasi diversiune ca Guvernul a consumat tot FONDUL DE PENSII prin anul 1990... si era o mare minciuna. BUGETUL DE STAT trebuie sa alimenteze toate categoriile sociale care contribuie la creearea lui... nu numai HOTII CU IMUNITATE sau cei care impart cu avocatii "PRADA DE LA MACELARIE", care FURA LEGAL cu/fara MONITORUL OFICIAL. Acum inainte de ALEGERI se dau cele mai tari TUNURI. Practica insa a dovedit ca banii nemunciti dispar rapid, isi pierd valoarea, nu au parte de ei, li se strecoara printre degete. TARICEANU a facut tot ce a promis cu FAPTE, nu cu vorbe. Dragi tineri nu va lasati pacaliti de vorbe, ... de diversiune... Pensionarilor li s-a micsorat punctul de pensie la mai mult de jumatate de PSD + PC asa cum a recunoscut si Sarbu fost ministru al muncii al PSD. Dragi tineri, ganditi-va la parintii vostrii care v-au ajutat cat au putut, ca sa faceti scoala, sa aveti o viata mai frumoasa, mai usoara, un serviciu bun. Nu Basescu va tinut la scoli, va imbracat, va hranit, va ingrijit. DESCHIDETI BINE OCHII si nu va lasati pacaliti de vorbe.... somajul este in floare.... nici GEOANA sau VOICULESCU nu va va ajuta, pentru ca daca ar fi vrut sa va ajute ar fi putut sa o faca pentru ca sunt majoritari in PARLAMENT, dar ei au alte interese, sa profite cat mai mult baneste de cat mai multe drepturi pentru ei (PENSII SPECIALE DE PARLAMENTARI, multi sunt pe langa parlamentari si profesori universitari la STAT si la o gramada de FACULTATI PARTICUL delegatii in strainatate, sporuri diverse, avantaje pentru ei si familiile lor, diverse avize, aprobari in interesul
  • +1 (1 vot)    
    Contracandidati spagari (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:36)

    Cristinutza [anonim]

    In Ilfov, premierul Tariceanu are de a face cu candidati cu bani. Nu ca el nu ar avea, doar ca acesti indivizi chiar cred in puterea miraculoasa a sacosei. Sunt oameni ce au de a face prea mult cu lumea business a banului si prea putin cu cea politica.
  • -2 (4 voturi)    
    35% ?! E loc de mai mult... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:41)

    Marcel [anonim]

    O sa luam 55%. Cunosc situatia in mai multe colegii. Chiar si talibanii PDL ului, sustinatorii ferventi, au declarat ca prefera sa nu mearga la vot decat sa voteze candidatii propusi.
    Am un prieten din provincie care este PDL ist si care mi-a spus ca la ei in colegiu candideaza unu care a fost la PRM pana in vara. Adica unul dintre cei 322 care au votat suspendarea lui Base. Tare...
  • +1 (1 vot)    
    Sondaje !!! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:42)

    Grigore [anonim]

    Oameni buni, votati cu cine credeti voi si nu va mai luati dupa sondaje pentru ca sunt facute special sa influenteze opinia publica! Ganditi-va ca sunt oameni indecisi cu cine vor sa voteze si se decid pe ultima suta de metrii votand pe unul dintre partidele cu cele mai multe procente in sondaj? De ce? Este o chestie de psihologie, nimanui nu-i place sa se simta inutil.... si a vota cu un partid ce nu are sanse sa iasa castigator, pentru unii oameni, este acelasi lucru ca a-si da votul in fara nici un rost! Toti vrem ca actiunile noastre sa conteze, sa aiba o rezolutie sau sa duca la ceva! Si daca suficienti oameni gandesc asa... scopul acestor sondaje derizorii este atins! Sunt votati in numar si mai mare, cei se se afla in totupul sondajului de opinie.
    • +1 (1 vot)    
      chiar sunt curios.. (Marţi, 25 noiembrie 2008, 12:44)

      mark [anonim] i-a raspuns lui Grigore

      cum ai ajuns tu la concluzia ca aceste sondaje sunt facute special sa influente opinia publica...daca, de exemplu..PNL-ul sau PDL-ul ar fi fost pe primul loc in acest sondaj...la fel ai fi spus? cum iti dai seama ca aceste sondaje sunt minciuni electorale? doar ca un partid pe care nu-l simpatizezi e pe primul loc si automat declari ca sondajul este derizoriu sau comandat politic?
      eu nu zic ca nu poate sa fie cum zici tu, dar vreau argumente solide..
      sa lasam teatrul ieftin...sa vedem lucrurile cu ochii mari deschisi inainte de a posta un comentariu pro sau contra
  • +1 (1 vot)    
    VOTATI !! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 12:07)

    Marius [anonim]

    indiferent ce spun "sondajele astea" haideti sa mergem la vot si sa oprim inca o data clica comunista in haine noi. E timpul sa avem politicieni tineri, dinozaurii sa ramana pe animal planet !!
    • +1 (1 vot)    
      De acord cu tine, dar... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 12:26)

      Andruta [anonim] i-a raspuns lui Marius

      eu sunt PDL/ista iar la mine in colegiu candideaza Talpes.
      Daca tu imi spui ca este "un tanar politician" si nu un dinozaur, eu il votez...
  • +1 (1 vot)    
    Clarificari pentru Rica ! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 12:25)

    martin [anonim]

    Caut sa-ti raspund cat mai explicit in completarea principiilor expuse de mine,deoarece pari de buna credinta. Acest sistem zis uninominal a fortat partidele, al carui rol parlamentar ramane major, sa desemneze in fiecare colegiu oameni poate capabili,dar lipsiti de notorietate. Inainte acesti oameni erau asezati la coada listelor electorale si ajungeau in parlament, doar daca cei din fata erau promovati sau decedau.
    Acesti oameni nu capata notorietate,fiindca numai la televiziuni o capata si acolo merg numai aceeasi indivizi. De exemplu de la PNL vorbesc mereu Crin Antonescu si vesnicul si oribilul Ghise, iar pusa pe lista Ingrid Zarour ,nu apuca asa ceva niciodata.
    Exceptia o constituie mereu PD-L, care aduce oameni noi de valoare ca Theodor Paleologu si Sever Voinescu si ii lasa sa vorbeasca. Dar e un partid atat de mancat de javre, incat deseori nu obtine rezultatele pe care le merita.
    In final ,motivul pentru care apar atatia nechemati, este faptul ca ne trebuie un parlament unicameral si cu mult mai putini membri !
  • +1 (1 vot)    
    Pentru Andruta ! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 13:05)

    martin [anonim]

    Daca dumneata esti chiar adepta a PN-L, trebuie sa sti ca nici macar ei nu au tineri si capabili si notorii pentru fiecare colegiu,desi au mult mai multi ca altii.
    Daca l-ai ascultat vreodata pe Talpes, ai putut vedea ca nu e chiar un dinozaur iletrat si in orice caz nu seamana cu dinozaurul Felix Voiculescu, care a manevrat sa schimbe colegiul ,tocmai ca sa nu-l infrunte pe Talpes.
    Pe de alta parte,asa cum am mai spus, nici un vot acordat PD-L-ului nu se pierde si va fi utilizat numai de acest partid la redistribuirea mandatelor restante !
  • +2 (2 voturi)    
    inconstienti (Marţi, 25 noiembrie 2008, 13:16)

    cl [anonim]

    inconstienti rau astia cu psd-u, probabil deja v-au dat 1litru de ulei sa-i votati
  • -2 (2 voturi)    
    ai dreptate.. (Marţi, 25 noiembrie 2008, 13:38)

    luci [anonim]

    ne-au dat 1 litru de ulei, urmeaza zaharul, tu ce ai primit inapoi? cate castele , palate, case, fabrici..?
    te-ai nascut cu ele de gat sau au muncit altii sa le faci?
  • -2 (2 voturi)    
    desi e pe 1 loc PSD e trecut pe 2 (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:13)

    aa [anonim]

    am o intrebare pentru Hotnews si Imaginea sondajelor de pe site din coloana a 2-a "Bursa sondajelor de opinie" care au fost criteriile de aranjare in imagine ?
    pentru ca PSD desi e pe locul 1 e pus pe locul 2 ?

    Iar incercati sa manipulati ? poate ne comunicati si noua criteriile de ordonare sau orice marsavie e permisa in campania electorala ?
    • +3 (3 voturi)    
      Bursa sondajelor de opinie... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 19:12)

      Matache M. [anonim] i-a raspuns lui aa

      ... a fost publicata mai intai pentru sondajul BCS, in care PSD-ul matale iubit era pe locul al doilea. Daca mai aveam o indoiala ca bancul de mai jos este adevarat, acum m-am convins (vezi concluzia nr. 1):

      >>>

      Se spune ca, la facerea lumii, Dumnezeu, pentru a-i ajuta pe oameni sa prospere, a hotarit sa dea fiecaruia cate doua virtuti.
      Si asa fu.
      - pe elvetieni i-a facut ordonati si respectuosi fata de legi
      - pe englezi - perseverenti si studiosi
      - pe japonezi - muncitori si rabdatori
      - pe francezi - culti si rafinati
      - pe spanioli - veseli si ospitalieri
      Cind ajunse la romani,se intoarse catre ingerul care scria si-i zise: ‘Romanii vor fi inteligenti, cinstiti si PSD-isti’
      Cind termina facerea lumii, ingerul ii atrase atentia:
      ‘Doamne,ai dat tuturor popoarelor cite doua virtuti iar romanilor trei; in acest fel ii vor depasi si exploata pe toti ceilalti’.
      ‘Aoleu, asa e! Ai dreptate! ‘
      Da, dar virtutile dumnezeiesti o data acordate, nu se pot lua inapoi; asa ca, ‘Fie, romanii sa aiba trei virtuti! Doar ca nimeni nu va putea avea mai mult de doua in acelasi timp!’

      Si astfel iata ce s-a intimplat (concluzii):
      1. Romanul care e PSD-ist si cinstit, nu poate fi inteligent.
      2. Cel care e inteligent si PSD-ist, nu poate fi cinstit.
      3. Iar cel care e inteligent si cinstit nu poate fi PSD-ist.
      • 0 (0 voturi)    
        Bursa sondajelor si Mata..che (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 20:59)

        Ingeru [anonim] i-a raspuns lui Matache M.

        Si astfel iata ce s-a intimplat (concluzii):
        1. Romanul care e PSD-ist si cinstit, nu poate fi inteligent.
        2. Cel care e inteligent si PSD-ist, nu poate fi cinstit.
        3. Iar cel care e inteligent si cinstit nu poate fi PSD-ist.
        4.Cel care e inteligent si amuncit cinstit dar a murit de foame in guvernarea PD-L PNL chiar daca nu-i PSD-ist voteaza PSD+PC ;
        5.Cine se duce de Revelion in Piata Constitutiei si are sampanie la el sa o fereasca de Basescu;
  • +1 (1 vot)    
    jos PSD! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:32)

    Alex [anonim]

    Nu imi vine sa cred cat mai dureaza orbirea romanilor. Se zicea ca in 20 de ani de la revolutie o sa ajungem si noi in randul Europei, dar noi votam pentru intoarcerea comunistilor. Personal, as desfiinta PSD cu toata sleahta de corupti din Romania.
    • +1 (1 vot)    
      corect... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:45)

      luci [anonim] i-a raspuns lui Alex

      le-as confisca si lor averile si as face un partid numai din clasa muncitoare...
    • -2 (2 voturi)    
      FSN=PDL+PSD (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:23)

      aa [anonim] i-a raspuns lui Alex

      mda sleahta de corupti si cea de nevinovati pentru ca in timpul guvernarii tiranice a lui Basescu si a PDL-ului si a politiei politice DNA ... tot nu au gasit dovezi mda ... o sleahta ...

      ma intreb tovarasul comunist Basescu fost deputat FSN o sa mai planga dupa Solojan fost ministru si Premier FSN ... dupa alegeri ?
  • -1 (1 vot)    
    INTREBARE DE BUN SIMT (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:25)

    aa [anonim]

    daca ununominalul presupune aducerea oamenilor si nu partidelor in Parlament de ce se fac sondaje pe partide ? ...curios ...
  • +1 (1 vot)    
    offf (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:55)

    robert.b [utilizator]

    Si uite-asa, din cat de hotarat eram sa nu ma mai duc sa votez (ca, in perceptia mea, numai imbecili imi sunt oferiti), iar ma voi mobiliza exemplar... Ca mi-e frica sa nu iasa campioni gunoaiele de la psd. :((
  • +1 (1 vot)    
    VRAJEALA (Marţi, 25 noiembrie 2008, 18:34)

    NIMANN [anonim]

    oare?la cati prosti sunt in romania sigur se ia dupa acet sondaj?si cine realitatea?sa ne lase.sper ca mai sunt si oaneni inteligenti.
  • 0 (0 voturi)    
    sondajul secret (Marţi, 25 noiembrie 2008, 21:59)

    citizen [anonim]

    toate ca toate dar s-au gadint institutele astea de sondare ca majoritatea romanilor, scarbiti de tot carcaletele asta politic de la noi de la Marea Abureala din Decembrie si in lipsa de alternativa reprezentata de candidati straini de neam... nu vor merge la vot ??
    Daca eram natie infranta in al 2 lea razboi mondial azi poate eram sub nemti sau macar sub austro-ungari si atunci am fi avut parlamentari si magistrati nemti care sa faca ordine si sa organizeze intreaga societate bastinasa la modul cel mai civilizat ca pe la ei azi, adica cu o legislatie si proceduri justitiare si parlamentare care sa puna in centrul atentiei si favorizarii omul de rand serios si contribuabil si nu infractorul de drept comun eliberat azi de parajudecatorii de la noi sprijiniti de legislatia conceputa de analfabeti si absolventi cu media 3 la drept
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 16:11)

    Dragos [anonim]

    Sondajele sunt intr-adevar discutabile dar cred ca gradul de manipulare este minim. Ele cel mult incurajeaza si mobilizeaza electoratul captiv si militantii de partid.
    http://www.infomina.ro/pdf/Manipularea%20prin%20sondaje%20-%20mit%20sau%20realitate.pdf
    http://www.infomina.ro/pdf/Nici%20o%20zi%20fara%20sondaje%20-%20marti%2025%20noiembrie%202008.pdf
  • 0 (0 voturi)    
    imposibil (Joi, 27 noiembrie 2008, 18:53)

    Asterix [anonim]

    Cum doamne e posibil sa faci o ancheta de o asemenea dimensiune in 3 zile, si sa si faci un raport. o ancheta dureaza de obicei cam 2 saptamani (ma refer la cele care se fac pe teren), iar cele prin telefon merg cea mai repede dar nu 3 zile, asa ceva e imposibil, chiar daca ai un esantion fix, 12000 mii de pareri nu se cuantifica intr-o zi.
    Ar trebui sa dea ceva explicatii, ca altfel nu se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    imposibilul e posibil (Vineri, 28 noiembrie 2008, 22:51)

    edy [anonim]

    In doua zile poti intervieva 12.000 de persoane. Am lucrat asa ceva in studentie. Am fost printre cei care aplicau chestionarele si este posibil un asemenea proiect. Singura conditie este sa ai destui bani ca sa platesti oamenii. In ultimele proiecte la care am participat, eram platit pe chestionarul aplicat dar penalizat pentru fiecare intrebare la care respondentul, la verificarile ulterioare, raspundea altfel. Cu alte cuvinte, daca individul zicea rosu iar la verificarea telefonica spunea verde, eu pierdeam 10 la suta din bani. Daca 10 la suta din intrrebari erau cu alt raspuns la verificarea telefonica, trebuia conform contractului sa platesc 1000 de lei despagubire. Va dati seama ca dupa ce te-ai fript la un proiect cu 10% din banii pe care-i meritai, la al doilea mergi pe teren si lucrezi bine. In plus, operatorul ca avea cele mai multe chestionare primea si o bonificatie procentuala. Eu luam de obicei inca 30 % in plus pentru ca eram intre primii trei operatori.
    Proiectele mari sunt pe bani multi. De obicei respondentii primesc si un cadou pentru ca au vrut sa raspunda. Daca nu dadea firma cadouri, dadeam eu de la mine pentru ca oricum imi scoteam banii din bonificatia procentuala pentru cei din top. Dupa doua ore, un chestionar de 45de minute il terminam in 15 minute. La o eroare de +-2% exista de obicei un pas de cel putin trei asa ca eu dau credit sondajelor, pentru ca si la exit poluri si la precedentele alegeri au avut dreptate.
    In alta ordine de idei, institutele astea de sondare lucreaza la greu nu doar in timpul campaniilor electorale. Se fac sondaje si in ceilalti ani doar ca se fac sondaje de piata la sucuri, masini, bere, lapte, covoare, banci etc. Sunt sondaje confidentiale asa ca nu prea avem sanse sa aflam despre ele decat daca beneficiarul constata ca este lider de piata in sondajele respective.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version