Militia Electorala. Episodul 14

VIDEO Candidatul PD-L, Ioan Talpes se zbate intre Basescu si Iliescu: Il admir si il respect, dar il condamn ca a devenit prieten cu Patriciu si cu Voiculescu

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Marţi, 18 noiembrie 2008, 22:24 Actualitate | Politic


Galerie foto: Ioan Talpes in campanie electorala / cartierul Berceni, Bucuresti
Ioan Talpes, mutat de curand la PD-L si candidat in colegiul 7 din Berceni pentru un nou mandat de senator, a iesit pe strazi sa stea de vorba cu electoratul. Pe teren, Talpes s-a confruntat cu multe intrebari legate de relatia sa cu PSD si cu Ion Iliescu, al carui consilier a fost. Fostul sef al Serviciului de Infomatii Externe a dat explicatii si a povestit cum l-a cunoscut pe Iliescu, cat de mult il admira si il respecta pentru actiunile de la Revolutia din 89.

La Big Berceni, la cortul de campanie, garzile de corp imbracate in negru impart fluturasi, pliante si calendare cu senatorul si fostul sef SIE, Ioan Talpes. Inghesuiti de garzile de corp, cetatenii primesc materialele promotionale si pleaca grabiti.

Senatorul Ioan Talpes se plimba de la cort la floraria de peste drum si asteapta sa fie abordat de oamenii din cartier ca sa ii comunice problemele. Multi il recunosc de la televizor dar nu-l intreba nimeni nimic. Baietii din staff-ul de campanie observa care este situatia si trec la treaba. Abordeaza oamenii, le dau pliante si ii conduc la "domnu' general".  

Un cetatean care sta in blocul de vis-a-vis il intreaba de relatia sa cu PSD, de ce il sustine si il admira pe Ion Iliescu. De altfel, potrivit staff-ului de campanie, cetatenii se arata foarte interesati de trecutul domnului Talpes.



"Ce relatie ati avut dumneavoastra cu Ion Iliescu si cu PSD?"  il intreaba cetateanul curios.  
"Cand l-am cunoscut pe Iliescu eram redactor sef la editura militara. Chiar in 89 l-am vazut prima data cand a avut o atitudine foarte dura la adresa celor care voiau sa impuna ceva in materialele de publicare.

Eram 27  de edituri la Consiliul Judetean, toti ceilalti au disparut. Eu am ramas si l-am condus. Omul era uimit ca toti ceilalti plecasera. I-am spus atunci ca oamenilor le este frica. Asta a fost cunoasterea mea cu el, dupa aceea mi-am dat seama, in ianuarie 90, ca era singura persoana cu anumita logica  si cu capabilitate de reactie cum nu le au toti. Asta este realitatea
", povesteste Talpes.

Fostul sef al SIE explica electoratului ca Ion Iliescu a facut un mare bine tarii la revolutie si sustine ca mineriadele nu au fost opera fosului sef de stat. Iliescu, sustine Talpes, este doar o victima.  

"Atat la revolutie, cat si la 15 iunie, Iliescu nu a orchestrat nimic, altii au fost in spate. Eu il admir si l-am respectat intotdeauna pe Ion Iliescu, insa referitor la faptul ca a devenit prieten cu Patriciu si cu Voiculescu, nu l-am aprobat niciodata si nu sunt de acord cu asta. Si pentru asta il condamn," explica Talpes cetateanului curios.  

Cum ati ajuns domnu' Talpes tocmai la Basescu? Sau nu e asa mare diferenta

Cetateanul  face in continuare pe reporterul: "Si cum ati ajuns, domnu' general, tocmai la PD-L? La Basescu? Sau nu e asa mare diferenta, ca si dansu o fi avut pe vremuri legaturi cu Securitatea!?!"

"Eu am infiintat in 2006, UPSC cand PD-ul pe atunci nu intrase in Partidul Popular Crestin European si l-am sustinut pe domnul Traian Basescu si cand l-au suspendat astia in Parlament. Doctrina m-a apropiat de PD-L si de asta si candidez sub sigla lor. Din informatiile mele, aici nu sunt oamenii corupti , cu afaceri multe, ca la PSD" ii raspunde Talpes cetatenului curios.   

Discutia este brusc intrerupta de un alt cetatean suparat foc ca are reteta gratuita si ca la farmacie i-a spus ca trebuie sa platesca "o diferenta"

"Am nepotu de 10 ani bolnav si mi-au dat reteta gratuita iar la farmacie imi spune ca trebuie sa platesc o diferenta. Va bateti joc de noi? Cum e posibil? Am 34 de ani de munca de grupa I si 5 milioane pensie. De ce sa mai dau diferenta? Ai 50 de milioane salariu....cine face burta mare? Voi, nu eu..Nu mai pot. Pe mine ma doare burta, nu pe voi", striga omul foarte revoltat.

Baietii in geci negre incerca sa-l calmeze pe omul suparat si sa-l indeparteze de cortul PD-L. Talpes ignora incidentul si isi continua mai departe povestirile dupa anii 90.

Am un frate disparut in Marea Rosie acum 34 de ani. Poate ma ajutati

"Nu merg va vot, pentru ca nu a reusit nimeni sa ma convinga" spune o domna care trece grabita printre baietii care continuau sa imparta pliante. "Vin eu acasa la dumneavoastra si poate va conving" face o gluma de prost gust unul din baietii cu geaca neagra.  

Baietii din staff rad in hohote si isi continua treaba. Doamnele sunt abordate si directionate catre domnu' general.

Un alegator are o problema mai speciala, pe care i-o comunica fostului sef SIE: "Domnu' Talpes, poate ma ajutati. Am un frate care a fost pilot de avion si a disparut in Marea Rosie acum 34 de ani. Transporta egipetni spre Mecca. Nici pana acum, dupa 34 de ani autoritatile nu ne-au dat nici un raspuns. Va rog din suflet poate ma ajutati".

"Domnu general" ii promite femeii ca in maxim 10 zile ii va da un raspun in aceasta situatie, pentru ca "are cunostinte acolo unde trebuie" si in mod sigur poate afla.  

Dupa aproximativ doua ore de stat in fata cortului, Talpes anunta ca activitatea pe ziua de marti s-a incheiat. Maine se intalnesc din nou cu electoratul din sectorul 4.  

















2624 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    hahahaha (Marţi, 18 noiembrie 2008, 23:48)

    Dragos Stefan [utilizator]

    Asta la PDL ma? E omul lui Iliescu de cand e lumea. Ori PDL-ul e prost si se saboteaza singur, ori Talpes e doar un traseist imputit!
    • +2 (4 voturi)    
      pe ce lume traiesti barbate?? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 0:13)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui Dragos Stefan

      pai seful PDL, nea Traienica, le-a dat una peste bot cu nea Talpes ca-i face niscaiva servicii pe filiera securitatii...mai niste tradari...chestii de kkt din astea la care se pricepe el prea bine :D
  • +1 (5 voturi)    
    sa-i votam ! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 0:28)

    Ioan [anonim]

    Ciumele (rosie, portocalie si galbena) isi impart ciolanul. Echitabil, ca doar sunt ca fratii !
    Au nevoie si de noi, sa-i votam. Acum ne vor prosti, asa cum ne-au vrut in '89 morti. Suntem si noi buni la ceva.
  • +2 (4 voturi)    
    Of ! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 3:31)

    Cosimo [utilizator]

    Nu credeam sa ajung sa fiu atat de dezamagit de PD-L, incat sa nu-i mai votez.
    La mine in cartier candideaza Prigoana. Pai cum naiba sa votez eu cu Prigoana, fratilor? Pai ce, am innebunit?
    Si ia te uita ! La astia din Berceni candideaza Talpes!
    Ba, astia nu-s sanatosi, pe bune!
    Pe cine naiba sa mai votez? Mai exact, pe cine sa votez impotriva lui Prigoana? Daca pun stampila pe vreun manelist, ca pe-aia nici nu stiu cum ii cheama...

    Avea dreptate Catalin Avramescu. Si eu, care l-am si bestelit la vremea aia... Dar tot era bine daca ar fi candidat.
    • +1 (1 vot)    
      Of ! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:21)

      Temugin [anonim] i-a raspuns lui Cosimo

      Cred ca cel mai simplu ar fi sa te duci la vot, insa iti anulezi votul prin faptul ca stampilezi acel buletin pt toti candidatii...
      Asa cel putin stai impacat cu ideea ca: ai fost la vot, ai votat (pt mai multi ca ti-au "placut" toti), si nu lasi acel buletin in alb (ceea ce se considera ca esti impotriva tuturor)...
      Oare de ce nu au facut o casuta pe care sa scrie: "pentru niciunu"
      • 0 (0 voturi)    
        sau altfel (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:33)

        Cosimo [utilizator] i-a raspuns lui Temugin

        Sau stii cum fac? Ma duc si pun stampila pe toti, numai pe Prigoana nu. Ca sa se vada ca am votat IMPOTRIVA lui Prigoana, nu pentru ceilalti.

        Bun, mi-a mai venit inima la loc.
  • +1 (1 vot)    
    Tovarase general iti pun patru intrebari (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 5:50)

    CADA [anonim]

    simple:1.Ce a facut iliescu in dec.89 (inainte de fuga disperata a ceausescului),pentru a-l da jos pe Ceausescu? 2.De ce Iliescu a fost de acord cu diversiunea teroristii? 3.Care a fost baza legala a ordinului dat armatei ca in 13-15 iunie 1990 ,aceasta sa intervina in strada contra demonstrantilor(Cititi Decretul Lege 92/90 litera g votat de CPUN si promulgat de idolul dvs.). 4.Daca demonstrantii(huliganii,legionarii si alte denumiri date de iliescu demonstrantilor, au comis fapte penale grave, asa cum i-a acuzat si ii acuza iliescu , de ce nici-un infractor din randul acestora , dupa 15 iunie 1990, nu a fost judecat si condamnat ?
    • +1 (1 vot)    
      Acest individ poate, dar nu vrea sa spuna nimic... (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 9:22)

      FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui CADA

      Are mentalitate si comportament tipic comunist. Este prea tarziu sa-l mai schimbe. Nu inteleg de ce s-a incurcat PDL cu el. Oricum majoritatea locuitorilor din sectorul 4 sunt prea tampiti sa aleaga pe cine trebuie. Ca dovada, nu au fost in stare sa aleaga un primar adevarat din 1990 incoace. Piedone va fi, din nou, o mare dezamagire. Dupa ce trec alegerile, vor disparea toate florile, bancile si alte "amenajari" cu scop populist si de a pacali cetatenii sa-l aleaga pe ticalosul de Voiculescu-Felix. Bine ar fi sa gresesc, dar ii cunosc prea bine pe acesti nemernici ca sa ma insel.
    • 0 (0 voturi)    
      Tovarase general (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:38)

      Elena Merlan [anonim] i-a raspuns lui CADA

      Pe :http:/ elenamerlan.org/blog1 cit si pe website-ul http://www.elenamerlan.org/,am relatat aspecte din societatea romaneasca asa cum au fost si asa cum am facut-o din anul 1984 cind s-a inceput monitorizarea noastra iar eu sesizind am gindit sa fiu
      clopotel de alarma si sa trezesc constiinte.
      Legat de ac. art. consider ca unele afirmatii facute de dl.general sunt adevarate stiut fiind ca politica nu se face cu usile deschise,ca Romania are multe tare si multe rani grave desigur este foarte greu sa ajunga in normalitate si demnitate cum alte popoare.
      Pe drumul DEMOCRATIEI , s-a reusit , cit s-a dorit de aceea s-au facut doar rocade mari si mici cu pcristii deghizati in democrati desi tara are potential suficient pentru o reala schimbare.
      S-a continuat ceea ce a fost in Romania de veacuri :lipsa de respect fata de cei carora sunt buni numai spre a da voturi dar repede sunt indepartati cind este vorba de imparteala, celor care sunt buni a fi folositi in jocul de interese a celor care ajunsi sus uita ca au apoi si obligatii nu numai drepturi si e drept ,celor carora le place a fi mintiti si a fi doar o natie de compromisi.
      Eu si familia mea suntem exemplul concludent.Am fost folositi permanent din 1984 pina la ’89 pentu a se face schimbare ,suntem folositi si in prezent si s-a vazut clar ca suntem democrati.Ajunsii in fruntea tarii ,inclusiv dl general daca ar fi fost cu adevarat democrati ar fi spus :i-am folosit 6 ani inainte de ’89 cum niciunul dintre noi nu a platit asa un tribut pentru democratie,pentru schimbare acum sa indreptam ceea ce mai putem indrepta ; dar toti s-au facut ca nu aud pentru a indrepta ceea ce aveau ca datorie sa indrepte ba venind si cu eterna si dezgustatoarea scuza : »nu noi, rusii.. « de unde si buna remarca de spuneau rusii : »du-te-n Dunare ?!........
      In 1984 s-a facut ingerinta in vietile noastre nu pentru ca am incalcat legile tarii ci pentru ca oligarhia proletara confundindu-si menirea si-a facut din viata sinecura.
    • 0 (0 voturi)    
      Tovarase general (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:44)

      Elena Merlan [anonim] i-a raspuns lui CADA

      continuare ......In 1984 s-a facut ingerinta in vietile noastre nu pentru ca am incalcat legile tarii ci pentru ca oligarhia proletara confundindu-si menirea si-a facut din viata sinecura.Ascultindu-ne, au aflat ca suntem impotriva lui Ceausescu si suntem si bine realizati material si profesional,asa ca tovarasii epatati au trecut la a ne folosi de unelte si au adus rusii spre a li da acestora din oficine scenariile ad-hoc care sa le serveasca interesele personale si de grup.Cum interesele le-au coincis cu ale impartitorilor de putere sub, EGIDA RUSEASCA au adus si MAPAMONDUL pentru a le da si acestora tot scenarii ad-hoc si a cersi ceea ce,cei bine platiti nu stiu a face cu demnitate la masa tratativelor cit si pentru a li se deschide usi ce le-au fost inchise.Noi iarba care-o calca elefantii, ne-au luat vietile doar sunt importante numai pentru noi .Ei, in numele lui Dumnezeu a asa zisei democratii fac scenarii .Copiilor mei le-au fost luati cei mai frumosi ani din viata, iar noua cei mai fertili ba mi-au pingarit si fiica obligind-o pentru a-si sustine scenarii tembelice sa aiba la 40 ani al 4 –lea copil si fara tata.
      De toate acestea nu este strain nici dl general si nici altii de pe esichierul politic sau din subsidiar si au aceeasi « root».
      Si cum gindesc ca un presedinte de Romanie nu este « scarecrow »ci cum zisa poetul » : »Nu e om de rind, el este :DOMNUL TARII ROMANESTI ! » eu le spun tuturor :SA VA FIE RUSINE !
  • +2 (2 voturi)    
    Vrem mai multe dovezi de la dl. Talpes (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 9:50)

    hotnewsfil [utilizator]

    ........"Iliescu nu a orchestrat nimic, altii au fost in spate" (la mineriade). Asa spune domnul Talpes. Daca vrea sa il credem cat de cat, sa ne spuna cine au fost cei "din spate". Sa-i nominalizeze. Altfel, repetarea suparator de mult a convingerii sale ca Iliescu era "singura persoana cu o anumita logica ...", il discrediteaza definitiv si total in fata celor care au dispus si dispun de o logica cel putin la fel de valoroasa ca si Ilici (cei carora Ilici le-a pus pumnul in gura si bata pe spinare).
    Imi place ca domnul Taples sustine PD-L dar , in ceea ce ma priveste, fiind unul dintre cei mai profund si extins implicati in politica de dupa '89, il rog pe domnul Talpes sa ne relateze lucruri mult mai consistente, daca vrea sa ne convinga ca merita sa i se acorde titlul de "Golan" al Pietii Universitatii"., conditionat si de recitarea, de catre dansul, a Imnului Golanilor, la un post TV.
    • 0 (0 voturi)    
      Tovarase Talpes, nu vrei sau nu ai voie (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:27)

      CADA [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      sa raspunzi la intrebarile noastre. Tu sustii ca ilici iliescu, nu a orchestrat nimic;ca altii au fost in spate. Inseamna ca idolul dvs. este un handicapat.Daca iliescu, era indemnat sa se arunce in cap de pe statuia lui Lenin executa? Cum sa fie manipulat cand si un copil de gradinita grupa mare, intelegea ca minerii nu au ce cauta in Bucuresti si ca armata sa actioneze ilegal ca forta de ordine publica.
  • +1 (1 vot)    
    ...desteapta 'mutare'.. (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:32)

    ipsze'n [anonim]

    pai da d-lor, cineva (oare cine ar putea fi .....???), o fi socotit ca pe unul ca Talpes e mult mai bine sa-l ai alaturi (a se citi: sub control), din doua motive: 1. sa nu care cumva sa-i scape vreo chestie compromitatoare despre vreun candidat 'agreat' ......
    2. si probabil ca poate sa fie 'util' in campania asta ( mai stie omul cate ceva despre unul, altul,.. aspect care poate fi exploatat in disputele astea ale candidatilor );
    ps/ ....oricum, omul stie destule, de aia probabil e si atat de 'curtat' ; ...... e o parere !
    • +1 (1 vot)    
      bravo! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:21)

      A [anonim] i-a raspuns lui ipsze'n

      Si scrisorica ... pac la rasboiu.

      Tocmai ai facut o apologie a securismului, santajului si nemerniciei in politica. Bravo !

      In alta ordine de idei, daca acest om are ca model pe Iliescu, tatal carpelor kaghebiste, care, auzi tu, s-a PATAT prin contact cu Voiculescu si Patriciu, pai nu mai am ce sa spun decat ca poate ne crede prosti.
      Pana una alta, Patriciu, asa cum e el, da de lucru la mii de oameni, plateste sute de milioane in taxe la bugetul Romaniei, iar banii multi si i-a facut mai mult de la statul kazah decat de la cel roman.
      Iliescu n-a dat de lucru decat la niste mineri sa sparga capete si tot ce a facut pt Romania e sa incurajeze mafia care a furat sau vandut toata avutia nationala (OMV, Bechtel, Bancorex, BCR etc etc).
      • 0 (0 voturi)    
        ... totusi.. (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:30)

        ipsze'n [anonim] i-a raspuns lui A

        moncher, .....subscriu partzial la p.d.v. prezentat (de pilda, mafia privatizarilor), dar totusi, parca limbajul folosit este nitzel cam deplasat (ex. carpa kaghebista, etc.), ori, cred ca nu acesta e spiritul unei discutii civilizate... s'auzim numa de bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Eu votez PRM (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:44)

    Vali [anonim]

    Parca as merge pe mana prm-ului acum tot se bate cu caramida in piept domnu Vadim poate iese ceva. La senatori e un profesoras am vazut ca are ceva experienta poate face ceva pentru noi
  • 0 (0 voturi)    
    garantez (Joi, 20 noiembrie 2008, 15:10)

    Kurt Treptow [anonim]

    Garantez ptr nasicul meu Ioan Talpes si ptr PDL, singurul partid curat ca argintul strecurat.
  • 0 (0 voturi)    
    PDL e traseist (Luni, 24 noiembrie 2008, 0:23)

    claus [anonim]

    ca va mai mira ca PDL a luat un traseist ca Taleps. Tot PDL e traseist. Chiar ati uitat ca PDL se trage din FSN? Ca pana mai ieri a fost de stanga (in internationala socialista etc...) si acum e de dreapta (cu PPE, cica)?! Sau ca la alegerile din 2000 stolojan l-a sustinut in campanie pe Iliescu?!!! Chiar suntem toti copii?!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version