Traian Basescu: Romania trebuie sa formeze rapid un guvern dupa alegeri

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 13 noiembrie 2008, 12:34 Actualitate | Politic


Traian Basescu
Foto: AGERPRES
Romania trebuie sa aiba "rapid" un guvern dupa alegerile din 30 noiembrie, care sa se bucure de o majoritate "solida" in Parlament, pentru a administra efectele crizei economice, a declarat miercuri presedintele Traian Basescu intr-o discutie cu mai multi jurnalisti francezi, relateaza AFP.

"Dorinta mea este de a avea rapid un guvern care sa se bucure de o majoritate solida in Parlament", a declarat presedintele, citat de NewsIn. "Criza economica internationala va actiona ca un catalizator pentru adoptarea unei solutii rapide si benefice pentru tara", a adaugat Basescu, exprimandu-si speranta ca partidele politice "nu vor vrea sa repete experienta ultimilor doi ani", cand Romania a avut un guvern minoritar.

Potrivit sefului statului, guvernul care va rezulta dupa alegeri va fi chemat sa "administreze in mod eficient fondurile europene", din care Romaniei ii revin aproape 32 de miliarde de dolari pana in 2013.

"Din pacate, exista sectoare, intre care infrastructurile rutiere si feroviare, unde pana acum nu a fost folosit nici macar un euro din fondurile comunitare, din cauza absentei unor proiecte viabile", a spus cu regret presedintele, criticand implicit guvernul lui Calin Popescu Tariceanu, cel mai mare adversar al sau, noteaza AFP.

Fondurile Uniunii Europene si ale Bancii Europene de Investitii (BEI), precum si "resursele proprii" reprezinta mijloacele de care dispune Romania pentru a "limita efectele crizei economice", care pana acum s-au manifestat prin concedieri si reduceri ale productiei in mai multe uzine, considera presedintele.

"Romania numara nu mai putin de cinci producatori de piese de schimb pentru industria auto, care au fost nevoiti sa-si limiteze productia din cauza scaderii comenzilor", le-a explicat Traian Basescu jurnalistilor francezi.

Siderurgia va fi de asemenea afectata de criza, in conditiile in care cele trei uzine ale grupului Arcelor Mittal in Romania au anuntat in ultimele zile opriri ale productiei sau concedieri colective.

Pe de alta parte, Basescu este de parere ca viitoarele alegeri, care combina pentru prima data scrutinul uninominal cu cel pe liste, reprezinta pentru romani un test al vointei de a elimina coruptia din randul clasei politice. "Imi pastrez speranta ca electoratul va da un vot-sanctiune" candidatilor banuiti de coruptie, intre care se numara mai multi ministri, a spus Basescu.

Potrivit sondajelor, explica AFP, Partidul Democrat Liberal (PD-L, de opozitie), apropiat lui Basescu, si Partidul Social-Democrat (PSD, de opozitie) sunt aproape la egalitate, fiind cotate fiecare cu 30% pana la 35% din intentiile de vot, ceea ce risca sa faca dificila formarea unei majoritati clare. Partidul National Liberal (PNL, la putere) al premierului Calin Popescu-Tariceanu este, la randul lui, creditat cu 20% din voturi, clasandu-se pe pozitia a treia.



















8093 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Un guvern PDL-PNL-singurul acceptabil (Joi, 13 noiembrie 2008, 12:44)

    un om de dreapta [anonim]

    PSD-PC trebuie izolati in opozitie pana in 2012.
    • +2 (10 voturi)    
      Gandesti ca un candidat PNL valoros (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:00)

      PSD+PNL [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

      care e votat de oameni pt. ca e bun,

      iar cand ajunge in partid, hotararile le ia in locul lui PATRICIU, care vrea cu PSD.

      Asta e ceea ce rezulta din "alegerea omului" la votul uninominl creat de PSD+PNL
      • +7 (7 voturi)    
        PDL+PNL=55 PROCENTE (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:36)

        un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui PSD+PNL

        PSD trebuie izolat in opozitie pana in 2012. Basescu si PNL trebuie da gaseasca o modalitate de compromis si sa alcatuiasca guvernul de centru-dreapta PDL-PNL.
        • +3 (7 voturi)    
          Intre dorinta noastra a oamenilor obisnuiti (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:04)

          PSD+PNL [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

          si dragostea pentru PSD a lui Patriciu si Tariceanu - va invinge PSD.

          N-am nicio indoiala.

          In momente de criza organizatiile care au acumulat putere actionand IN COMUN
          Tind sa se uneasca pentru a acumula si mai multa putere si pt. a apara si a nu ceda NIMIC din puterea deja acumulata.

          Puterea deja acumulata:

          * Compania Energetica Nationala
          * Fondul proprietatea
          * Controlul POLITIC al Curtii de conturi
          * Controlul POLITIC al TVR
          * Controlul POLITIC al CNSAS + dosarele securitatii
          * Agentii Guvernamentale: 240
          * Institutii de FORTA: Armata, Politia
          * in vremuri de criza aceste institutii pot fi folosite pentru
          * Controlul POPULATIEI
          • +5 (5 voturi)    
            Basescu va forta guvernul PDL-PNL (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:13)

            un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui PSD+PNL

            Liberalii din teritoriu isi doresc mentinerea la putere. Basescu va ameninta ca face alianta cu PSD daca PNL nu accepta refacerea aliantei D.A. Liberalii din teritoriu, care doresc mentinerea la putere chiar si cu Basescu, vor vota in partid si vor rasturna gasca lui Patriciu. Apoi PNL va forma guvern cu PDL. Sunt mii de membrii PNL CARE NU DORESC COLABORAREA CU PSD.
            • +3 (7 voturi)    
              La fel de bine stiu asta si Patriciu si Tariceanu (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:41)

              - [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

              daca PSD+PNL castiga in alegeri 50% + 1 IMPREUNA, vor considera ca au un atu puternic (indiferent ce zice constitutia) pt. a pretinde sa faca o guvernare impreuna, iar atunci nu se va mai auzi nici musca in TERITORIU,

              Si asta se intampla pt. ca PATRICIU e mai tare decat "votez omul" cu acest tip de vot uninominal facut de PSD+PNL

              De aceea singura sansa ca sa nu apara un guvern PSD+PNL este ca PNL sa obtina un scor slab, care i-ar diminua capacitatea de alianta cu PSD - lucru care nu se va intampla, pt. ca PNL "numara voturile", pentru ca are si

              * Controlul Ministerului de interne.

              ORICE VOT DAT PNL = UN VOT DAT PSD
              • -1 (1 vot)    
                completare (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:28)

                johny [anonim] i-a raspuns lui -

                zici ca orice vot dat pnl e vot dat psd... eu zic mai mult, orice vot dat pnl e vot dat pc, deci implicit lui felix si restul...
            • 0 (0 voturi)    
              da... (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:59)

              johny [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

              Basescu poate numi prim-ministru pe cine vrea. Am citit constitutia si cam asta zice:

              http://www.pixme.org/despre-orice/alegerea-primului-ministru/1046#content
          • +4 (6 voturi)    
            ALIANTA PSD-PNL-IMPOSIBILA (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:34)

            un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui PSD+PNL

            Basescu nu va desemna un premier al aliantei PSD-PNL..Exista doar 3 variante posibile dupa alegeri
            1.guvern PDL minoritar;
            2.guvern PDL-PSD;
            3.guvern PDL-PNL-SINGURA SOLUTIE CAT DE CAT MORALA.
    • -7 (7 voturi)    
      raspuns (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:03)

      didel [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

      PSD-ul castiga detasat situatia, economica te va face sa-ti schinbi parerea despre struto-camila pd-l
    • -5 (5 voturi)    
      de ce nu invers? adica PDLin opozitzie? (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:15)

      cetateanu [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

      De ce nu pdl in opozitie. Care-i deosebirea?
      • +3 (9 voturi)    
        Deosebirea este asemanarea intre PSD+PNL (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:43)

        PSD+PNL [anonim] i-a raspuns lui cetateanu

        PSD+PNL au in comun: hotzia, apararea hotzilor in parlament, distrugerea legilor Justitiei date de Monica Macovei, impotrivirea fata de DNA, transformarea Romnaiei intr-o tara de ASISTATI SOCIALI - din 2006 de la guvernarea PDL+PNL si pana acum numarul lor a crescut de la 4 milioane la 11 MILIOANE, un stat megalomanic si
        ZERO REFORME si distrugerea prin legea pensiilor a stabilitatii economice pe termen lung.

        PSD+PNL mai au in comun 16 ani de guvernare :

        PDL = 8
        2= '90-92
        4= '96-2000
        2= '2005-2006


        PSD-PNL = 16
        2= '90-92
        2= '92-'94
        4= '96-2000
        4= 2000-2004
        2= 2005-2006
        2= 2007-2008

        Si o nou-descoperita UNITATE de reactie impotriva PDL si a lui traian basescu, care dupa 2009, in timp de criza economica se va transforma in unitate de actiune la JAF.

        Si, fiind pentru prima oara de la Revolutia din 1989 - din nou UNITI -

        PSD+PNL+PC vor fura de-acum inainte IMPREUNA mai mult decat au furat fiecare in parte

        Asta e deosebirea.
    • +2 (2 voturi)    
      foarte corect!! (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:19)

      Kpax [utilizator] i-a raspuns lui un om de dreapta

      ai mare dreptate dar mai intai trebuie sa se impace cei doi...
    • 0 (0 voturi)    
      2012 ? (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:25)

      johny [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

      pai 2012 e un termen prea mic... mai bine ai fi zis 2212 ...
    • 0 (0 voturi)    
      Alianta D.A. a murit!!! (Vineri, 14 noiembrie 2008, 18:25)

      Un alegator [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

      Alianta D.A. a murit, nu ne-o mai trage inca o data, vremea socotelilor a venit, ati furat destul, "jos" cu voi, n-aveti scapare!!!
  • 0 (6 voturi)    
    iata omul (Joi, 13 noiembrie 2008, 12:56)

    Pongo [anonim]

    Asa ar gandi un om normal, problema este cum dam de el?
  • +2 (2 voturi)    
    Cum adica 32 miliarde dolari (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:14)

    un roman [utilizator]

    Parce Europa lucreaza in Euro nu in dolari.
  • -1 (7 voturi)    
    v-ati prins, nu? (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:24)

    io [anonim]

    "Majoritate solida" ? Si "repede"? Pai asta nu poate insemna decat un singur lucru: vrea guvern PDL-PSD. Cu Tariceanu in nici un caz n-o sa mearga negocierile "repede", pt ca de, stim simpatia lui Base pt el (trebuie sa se rupa fie PNL-ul fie PD-L-ul ca sa iasa, sau macar sa scape fiecare de Tariceanu si/sau de Base). Deci "repede" si "solid" va fi PDL-PSD, e clar de pe acuma. Si uite asa ne-am intors in '92, cu stanga la putere, avand 75% din Parlament. Ba chiar reprezentata tot de fostul FSN. Macar suntem constanti.
    • +4 (8 voturi)    
      PNL a guvernat cu FSN din 1990 pana in 1994. (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:54)

      - [anonim] i-a raspuns lui io

      In anii '90 Patriciu semneaza impreuna cu FSN "Carta pentru reforma" si drept urmare este numit ministru al lucrarilor publice in Guvernul Petre Roman.

      Intre 1991 si 1992 PNL a participat la Guvernare CA PARTID POLITIC, deci a dat un GIR POLITIC guvernului format de Iliescu.
      PNL a avut in Guvernul Iliescu 3 ministri si 7 sub-secretari de stat: Ionescu Quintus, Danielescu (afacerea SAFI), Catarama, Dan Radu Rusanu si altii.

      In 1992 PNL a pierdut alegerile si a intrat in opozitie (ca si PD), insa 7 secretari de stat PNL au fost pastrati de Iliescu in ministerele cheie (finante, justitie) pana in 1994 sub pretextul ca ar fi fost "buni tehnocrati"

      Un astfel de "tehnocrat" este Dan Radu Rusanu, un baron PNL a carui avere este anchetata de ANI.

      MELESCANU este membru PDSR si membru al echipei de campanie electorala a lui Iliescu in 1996.
      • +1 (1 vot)    
        da bine ... (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:29)

        jw [anonim] i-a raspuns lui -

        Foarte informativa postarea ta cu date istorice scoase din dosarele de campanie PDL, dar asta nu schimba cu nimic faptul ca PDL si PSD vor face guvernul dupa 30 noiembrie.
        N-o sa-ti mai dau date istorice cu legaturile dintre PSD si PD, le stie toata lumea si nici nu prea conteaza. Conteaza ce se va intampla, nu ce s-a intamplat, asa ca lasa dosarele in pace.
        • +5 (7 voturi)    
          Interese comune PSD+PNL (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:57)

          - [anonim] i-a raspuns lui jw

          E adevarur istoric nu documente de partid.

          A. Nastase, Noiembrie 2003:

          "Timp de 10 ani, PD, Traian basescu si unii dintre colegii sai au facut eforturi disperate de a tine PSD in afara Internationalei Socialiste", a spus Nastase.

          Nu vad interese comune intre PDL si PSD in ultimii 18 ani.

          8 Martie 2004, T. Basescu:

          "Daca mie si d-lui Stolojan ne-ar fi placut mocirla, ne opream drept in PSD. Eu mai caram si partidul dupa mine. De asta nu am acceptat compromisurile. Puteam avea un mandat linistit la Primaria Capitalei, sustinut de domnii de la PSD, dar costul ar fi fost destul de mare pentru Romania.

          Daca am fi format un monolit politic, in marea alianta social-democrata, inchideam viitorul Romaniei pentru multa vreme. Si daca vreau sa schimbam PSD de la putere, nu este pentru ca il antipatizez pe Nastase sau pe Iliescu; chiar cred ca nu se mai poate.

          Daca tara asta mai sta 4 ani sub PSD, ea va fi greu adusa vreodata la bunastare".

          http://www.revista22.ro/html/index.php?nr=2004-03-31&art=832
  • +6 (8 voturi)    
    romania are nevoie de o guvernare de dreapta (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:33)

    tibi [anonim]

    Romania trebuie condusa din decembrie de PDL si PNL fara solutia imorala care se cheama PSD.Comunistii trbuie sa inteleaga ca vremea lor a apus de mult in Europa.PSD-isti au stors aceasta tara de toata bogatia pe care o detinea dupa 1989.Romanii trebuie sa inteleaga ca numai o guvernare de dreapta poate duce Romania acolo unde ii este locul in Europa anilor 2008.FORTZA PDL !!! FORTZA STOLO !!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Ultima idee fixa a presedintelul (Joi, 13 noiembrie 2008, 13:35)

    Simona [anonim]

    Ma intreb ce urmareste presedintele cu chestia asta pe care o reia zilnic. Cel mai probabil ii ameninta pe toti sa vina la tatucu sa negocieze, ca el singur va pune primul ministru. Desi nu are dreptul prin lege, trebuie sa desemneze primul ministru propus de "alianta" cistigatoare. Daca va exista una...
  • +3 (5 voturi)    
    @simona (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:01)

    constantin [anonim]

    draga, fituica aia de se cheama constitutie zice asa: presedintele NUMESTE primul-ministru la propunerea partidului castigator in alegeri(observa ca nu-i obligat); in cazul in care niciun partid nu detine 50+1% din parlament atunci presedintele NUMESTE un premier si il insarcineaza cu formarea unei coalitii de guvernare. Oricum o dai , presedintele este cel care are atributia numirii primului-ministru. ce se intampla de doi ani in tarisoara asta, cu lovitura de stat parlamentara din 2006, este ca un premier cu 20% popularitate si sustinere, neagreat de tara si de presedinte guverneaza linistit in continuare. trebuie schimbata un pic constitutia , dar asta e o alta discutie....
  • +1 (1 vot)    
    posibile aliante imorale (Joi, 13 noiembrie 2008, 14:24)

    sorin sorescu [anonim]

    Sper ca presedintele basescu sa nu uite ca la un moment dat a numit alinanta cu PC ca fiind ,,imorala,,.
    si faptul ca toti cei care l-au votat ca presedinte au facut-o ca pe un vot impotriva PSD.
    deci ar fi putin spus imorala o alianta sau colaborare cu PSD, din partea lui sau a PDL, ar fi o tradare si o bataie de joc.
    nu m-ar mira, din partea vreunuia din actorii scenei politice romanesti, se bazeaza pe coeficientul de inteligenta si amnezia ce poate fi provocata alegatorilor cu mititei, bere si scandaluri prefabricate.
    alianta DA, ca si Conventia democratica, etc, toti liderii alesi la un moment dat sau altul impotriva orciaror predictiii, si-au datorat votul nu programelor economice si sociale, nu pregatirii lor deosebite sau increderii extraordinare si prestigiului de care se bucura ci doar datorita dorintei generale de a scapa de tagma PSD/PCR. si cu speranta ca nu isi vor uita promisiunile de a sanctiona coruptia.
    probabil de aceea nici nu si-a respectat vreunul promisiunile, fiindca daca disparea baubaul PRM, PSD, ei nu mai aveau nimic de oferit, ar fi trebuit sa faca ceva concret.
    Modul lamentabil in care au sfirsit si prima alianta - conventia si alianta DA, a aratat cit de mare era interesul si dorinta de a face ceea ce fusesera mandatati sa faca.
    politica romaneasca este asemeni wrestling-ului, un spectacol penibil pt credului...
    nu cred in eficienta votului alb, fiindca nu am convingerea ca acele buletine vor ramine albe.
    dupa ce am investit incredere, rind pe rind in tot felul de iluzorii solutii promise as alege absenteismul general pt a incerca sa demonstrez nivelul inexistent de incredere de care se bucura politicianul roman, care odata ajuns in parlament, guvern, etc, uita cum a ajuns acolo, cine si cit este si chiiar crede ca lumea il iubeste si are incredere in el asa ca isi poate pierde timpul cu tot felul de gesturi teatrale si confliccte superficiale...
    este trist si dezamagitor tot ce se intimpla in tara mea...
    • +5 (7 voturi)    
      Ai incredere in cei care-au platit UN PRET POLITIC (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:11)

      - [anonim] i-a raspuns lui sorin sorescu

      Pentru c-au incercat sa faca ceva bun -
      Monica Macovei, Traian Basescu, PDL, Ionutz Popescu (si-a dat demisia din functia de ministru de finante cand tariceanu i-a cerut sa faca o manarie), in Valeriu stoica, Teodor Stolojan Raluca Turcan Cristian boureanu care au fost EXCLUSI de tariceanu din PNL pentru ca nu iubesc PSD-ul.

      PRETUL POLITIC este pretul pe care-l platesti in Romania daca incerci sa faci ceva bun.
      Nu exista decat un singur partid care a platit acest PRET in ultimii 18 ani: PDL.

      Monica Macovei a schimbat total functionarea justitiei - si a trebuit sa fie alungata de la guvernare de cei care n-au platit niciodata UN PRET - ci doar AU INCASAT - din buzunarele tale - in conturile lor.

      Valeriu Stoica Traian basescu si Teodor Stlojan sunt cei care au construit alianta DA pt. invingerea lui Nastase.
      Si au platit si ei fiecare un PRET POLITIC pentru asta.

      Ai incredere in cei care au ales sa respecte promisiunile facute si sa lupte pentru ele - in loc sa se agate de putere ca PSD si PNL
      FARA SA LASE NIMIC IN URMA LOR -
  • -2 (2 voturi)    
    atentie (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:05)

    radu [anonim]

    imi place de voi toti ca sunteti grijulii ca tot hotii care au furat 18 ani sa ajunga la putere din pacate singura sansa a tarii e PRM care NU A FOST LA GUVERNARE votati cu capu in traista si dupa aia va plingeti 4 ani
    • 0 (0 voturi)    
      @radu (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:03)

      al [anonim] i-a raspuns lui radu

      gresesti, PRM a facut parte din patrulaterul rosu la guvernare intre 2002-2006, a fost o perioada neagra cu pres. Ion Iliescu
  • 0 (0 voturi)    
    Un guvern rapid cu un prim-ministru pres (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:06)

    AlexM [anonim]

    Asta vrea basescu: sa puna prim-ministru un om gen Lazar Comanescu (Comanescule!... va mai amintiti?...) un individ fsters, fara personalitate, usor de schimbat, un fel de pres de sters pe picioare sau sul de hartie igienica pentru maria sa conducatorul ales. Oare asta vrem si noi, electoratul???
    • 0 (0 voturi)    
      tariceanu PRESUL lui Iliescu si altii ca el (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:30)

      mir [anonim] i-a raspuns lui AlexM

      mi se par cea mai rea solutie

      de 2 ani romania e in blocaj politic doar pt. ca psd+pnl sa stea la putere
      adica fara niciun scop in interes public, ci exclusiv in interes de partid.

      mai rau decat atat nu se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    pertinent (Joi, 13 noiembrie 2008, 19:49)

    tavi [anonim]

    mesaj,dar tocmai el nu face nimic ca sa fie asa.E mai important ptr Basescu sa-si bata joc de toti,chiar si de TARA> Cu el PRESEDINTE nu vom avea guvern nici in 6 luni,cand totul va fi ruina
    • 0 (0 voturi)    
      :)))) (Joi, 13 noiembrie 2008, 20:43)

      mir [anonim] i-a raspuns lui tavi

      "bataia" de joc o fac cei care au LA CE, nu Basescu.
      televiziuni si campanii de "scarbire" a populatiei fac PSD+PNL pentru ca le e frica de romanii care voteaza.
  • 0 (0 voturi)    
    ORICE VOT DAT PNL = UN VOT PENTRU PSD (Joi, 13 noiembrie 2008, 22:41)

    PSD+PNL [anonim]

    "Votezi papagalul" si hotaraste PATRICIU

    EVZ, Vineri, 14 Noiembrie 2008

    Crin Antonescu: „Pentru PNL, răul mai mic este PSD“

    Vicepreşedintele PNL l-ar prefera chiar pe Dan Voiculescu în postul de preşedinte al Senatului decât să voteze un om de-al lui Traian Băsescu


    "PSD şi PNL sunt rele egal de mari pentru România." - Crin Antonescu, vicepreşedintele PNL


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version