Premierul Tariceanu: Salariile profesorilor cresc diferentiat cu maxim 28%. Sindicatele din invatamant refuza orice negociere

de Dumitrina Galantonu     HotNews.ro
Luni, 10 noiembrie 2008, 18:16 Actualitate | Politic


Calin Popescu Tariceanu
Foto: AGERPRES
 documente
(10 Nov 2008) PDF, 39KB
Premierul Tariceanu a anuntat, luni, ca Guvernul va emite o noua ordonanta de urgenta prin care se vor majora diferentiat salariile profesorilor. Acest model va fi aplicat si celorlalate categorii de bugetari. Astfel, la primele trepte de salarizare, majorarea este de 28%. Aceste cresteri salariale se vor face in doua trepte: una la 1 martie si alta la 1 septembrie.

Interventia premierului vine dupa ce ordonanta de blocare a majorarii salariilor cadrelor didactice a fost respinsa de Senat, cu 79 de voturi pentru si 12 impotriva.

Majorarea salariilor profesorilor cu 50% ar aduce criza economica mondiala in Romania, a declarat tot luni premierul Calin Popescu Tariceanu, solicitand sindicatelor din invatamant sa se alature negocierilor Guvern-sindicate-patronate si sa nu lase PSD "sa puna in pericol viitorul Romaniei doar din considerente electorale".

"Liderii de sindicat stiu foarte bine ca toata cresterea salariilor de 50% va fi inghitita imediat de inflatie, cu efecte ce vor fi resimtite imediat de toata lumea. Profesorii vor avea salarii mai mari cu 50%, dar o paine va costa de cinci ori mai mult", a precizat Tariceanu.

Declaratiile premierului Tariceanu:
  • vom pastra volumul investitiilor nealterat, astfel incat sa mergem mai departe cu procesul de modernizare al scolii romanesti
  • cei ce au salarii mai mici, vor primi un procentaj mai mare, cei ce au un salariu mai mare, vor beneficia de o majorare mai mica
  • decizia de majorare o luam in contextul contrangerilor economice interne si internationale
  • nu am luat o decizie care sa afecteze negativ economia
    decizia se vrea si o invitatie la dialog pentru sindicatele din invatamant
  • ordonanta este singura solutie care impaca atat asteptarile profesorilor, cat si constrangerile economice

Principalele federatii din invatamant refuza propunerea primului ministru si compara oferta Guvernului cu promisiunea lui Ceausescu din 1989

Gheorghe Isvoranu, presedintele federatiei sindicale Spiru Haret
  • Traim intr-o tara a absurdului, in care minciunile facute pe banda rulanta de Tariceanu&co. capata statutul de lege
  • Noi nu dam mandat confederatiei din care facem parte sa semneze acest acord, care nu elimina diferentele dintre bugetarii de lux si profesori
  • Propunerea Guvernului amana niste majorari salariale la calendele grecesti
Aurel Cornea, presedinte FSLI
  • Este o diversiune ordinara, exact cum a facut Ceausescu in '89
  • Suntem in fata unei dictaturi a Guvernului

















4445 vizualizari

  • +10 (24 voturi)    
    Asa se face campanie electorala, mai nou? (Luni, 10 noiembrie 2008, 18:25)

    CCC [anonim]

    O sa ajunga sa aiba conferinta de presa din ora in ora in stilul asta :). Daca nu e capabil sa rezolve situatia, de ce nu pleaca??
    • +13 (27 voturi)    
      "prostul daca nu e fudul/ parca nu e prost destul" (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:31)

      eneas [anonim] i-a raspuns lui CCC

      a vazut ca a ajuns la 5 % in sondajele reale si incearca sa dreaga busuiocul -dar lumea a realizat ca nu mai e cazul sa se incurce cu papagal !
    • +4 (24 voturi)    
      bani (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:03)

      abc [anonim] i-a raspuns lui CCC

      Ca sa nu ma atace dulaii PD-L-ului de pe aici, spun de la inceput ca nu sunt fan Tariceanu. Acestea fiind zise, faptul ca se impotriveste majorarii salariilor peste tot in invatamant cu 50% este salutar. Eu l-am sustinut si pe Base cand s-a impotrivit majorarii pensiilor. Ar trebui sa la intre tuturor in cap ca Romania ar trebui sa ajunga mai intai la 75% din PIB/locuitor din UE inainte sa-si permita sa majoreze salariile bugetarilor cu atat (sa fim seriosi, daca le dau dascalilor cu 50% mai mult o sa trebuiasca sa le dea si restului). In caz contrar e la mintea cocosului ca astfel de chestii nu fac altceva decat sa alimenteze inflatia, ceea ce insamna ca in mod real din 50% marire de salariu in 6 luni nu le mai ramane nimic si intr-un an au chiar mai putin. Solutia aleasa cu marirea diferentiata este foarte buna. Profesorii universitari oricum pot fi considerati 'bugetari de lux' la ce salarii au, problema este insa ca tocmai acestia se gasesc la conducerea federatiilor sindicale si daca au mult nu le mai ajunge... Sunt toti foarte ocupati si muncesc pe rupte sa produca norma de doctori, ceea ce in Romania a ajuns sa insemne incompetent cu diploma.
      • -2 (6 voturi)    
        omule... (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:45)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui abc

        trebuia sa se impotriveasca cand s-a votat. Sa mearga in Parlament si sa tipe si sa se dea de ceasul mortii ATUNCI nu acum. El a fugit usurel pe usa din dos.. asa cum ii place lui, in dos.
      • 0 (4 voturi)    
        Cu atat? (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:12)

        corn [anonim] i-a raspuns lui abc

        Fratzie incearca sa scoti capul din statistica si sa te uiti in jur. 50% nu inseamna mult daca e 50% dintr-un leu, daca e 50% din 20 mil ar fi mult !
        • -1 (1 vot)    
          e putin (Marţi, 11 noiembrie 2008, 14:15)

          emilper [utilizator] i-a raspuns lui corn

          la 70000 de cadre didactice, daca le creste salariul cu 800 de RON, o sa fie ... cat ? 56000000 de RON pe luna ... la 12 luni: 672000000 de RON, iar in euro: 181621621 ... hai da fie 200 milioane de euro pe an. Ce procent e asta din buget ? Sub 1% ? Enorm ... o sa dea Romania faliment ... nu o sa mai fie bani de masini de protocol sau de subventie pentru cantinele ministerelor.
    • -5 (15 voturi)    
      sub-min(eri)are (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:32)

      y [anonim] i-a raspuns lui CCC

      Stimati profesori, parerea mea este ca subminati economia in doua moduri:
      1.prin livrarea unor produsele slab pregatite;
      2. prin cererea irationala, foarte asemanatoare cu cea a minerilor din anii 90!!!
      • -1 (13 voturi)    
        Sub genunchiul broastei (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:58)

        X [anonim] i-a raspuns lui y

        Stimati cetateni, credem ca voi subminati economia in doua moduri:
        1) prin livrarea in scoala a unor produse genetic compromise si slab dotate cu notiuni elementare de comportament si atitudine
        2)prin pretentia strigatoare la cer de aface din materialul livrat-bici, care eventual sa si pocneasca...
        • +6 (8 voturi)    
          Mai oameni (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:24)

          mm [anonim] i-a raspuns lui X

          cand e saracie si ai bani mai putini te speli mai putin ?

          sa ne lasam prada disperarii, sa facem educatie in loc de 3 lei de 1 leu 50, sa ajunga si copiii la disperare sa fure sa fuga sau sa se vand la jigodiile (fara nicio demnitate) din partide?
        • +1 (7 voturi)    
          pai genetic?? (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:48)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui X

          pai ce vina au profesorii daca produsele sunt genetic compromise? Profesorii lucreaza ca croitorii... cu materialul clientului. Iar problemele de comportament sunt tot ... din familie. Daca un copil are parinti politicieni (de ex), cum sa creasca el un om normal, cand "normalul" in familie inseamna furtul, santajul, promiscuitatea?
          • +1 (1 vot)    
            Nu iti e rusine? (Marţi, 11 noiembrie 2008, 15:17)

            bibi [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

            Bai, profesori trebuie sa suplineasca educatia pe care parintii o dau! Daca esti pofesor si spui ca un copil e inferior genetic, apuca-te de agricultura sau mai bine sinucidete.
            Este complet revoltator ceea ce spui!!!!!
    • -1 (5 voturi)    
      haha (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:43)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui CCC

      la cate note de 5 a avut Tariceanu in liceu, nici nu stie sa calculeze procentele. Vorbeste cu voce groasa, isi da ochii peste cap, dar e zero, gol in interior. E prost ca oaia cand se bese.
    • 0 (0 voturi)    
      Taricene, Ai calcat in picioare Constitutia! (Marţi, 11 noiembrie 2008, 11:24)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui CCC

      Discutia trebuie sa aiba 2 componete: una constitutionala si una morala/de oportunitate.

      1. Din punct de vedere CONSTITUTIONAL

      In legea fundamentala a statului este prevazut PRINCIPIUL SEPARATIEI PUTERILOR IN STAT. Adica Parlamentul legifereaza, executivul pune in aplicare legile, iar sist judecatoresc judeca.
      Este pentru a doua oara cand, pe aceeasi problema, cea a salariilor profesorilor, Tariceanu isi permite sa devina organ legislativ .
      E drept ca tot Constitutia ii permite ca-n situatii exceptionale, repet EXCEPTIONALE (ca dexeplu calamitati naturale) sa dea ordonante. A face abuz de ordonanta de urgenta este o incalcare flagranta a principiului mai sus enuntat si ma determina sa afirm ca ceea ce a facut Tariceanu este un GEST PROFUND NEDEMOCRATIC.

      De adaugat ca Parlamentul (asa cum este el, dar ales in mod democratic) si-a exprimat de doua ori vointa (adoptarea legii si respingerea primei OUG) si a legiferat in acest sens.

      2. Din punct de vedere MORAL

      Dupa ce s-a laudat ca a dublat pebnsiile si salariile - a se vedea in acest sens
      http://www.tariceanu.ro/articole/32/Ilfovul-de-astazi.html
      cu mare NERUSINARE spune ca nu poate dubla salariile invatatorilor.

      DECI, cand minti, Taricene? Cand afirmi ca ai dublat salariile sau cand spui ca nu sunt bani?

      NE VEDEM LA VOT, mincinosule!
      In Ilfov mai bine votam un carnatar decat un mincinos!

      Tariceanu = PINOCCHIO
      Puteti ghici cine-i papusarul?
  • +15 (27 voturi)    
    Vor fi noutati!! (Luni, 10 noiembrie 2008, 18:47)

    vio [anonim]

    Ma intreb daca va veni cu ceva nou, eventual cu niste cifre. Buget, 6% din PIB, cat nu s-a cheltuit etc.

    Si poate explica cum o crestere a salariilor de 50% va duce la o scumpire cu 500% a painii??? Chiar sunt curios cum se poate explica sau previziona un astfel de lucru.
    • 0 (2 voturi)    
      idem (Marţi, 11 noiembrie 2008, 8:40)

      lol [anonim] i-a raspuns lui vio

      Chiar vroiam sa stiu si eu de ce s-ar scumpi painea. Doar daca speculatii isi vor zice ca unii au bani si isi permit o paine f scumpa. In rest nu s-ar justifica.
      • +1 (1 vot)    
        cre'ca (Marţi, 11 noiembrie 2008, 16:16)

        unu [anonim] i-a raspuns lui lol

        Rrationamentul inflatiei este simplu. Painea a fost un exemplu.

        Dai bani la oameni => creste puterea de cumparare => creste consumul => creste cererea => oferta se adapteaza la cerere => crestere inevitabila a pretului => cresterea inflatiei (calculata pe baza valorii cosului zilnic)

        Un exemplu care ar putea fi mai "observabil" este ceea ce s-a intamplat in domeniul imobiliar anul trecut: preturile au crescut datorita lipsei de oferte, a cererii mari si a accesului facil la bani.

        Problema care o mentioneaza taricel este legata de faptul ca inflatia afecteaza in principal restul populatiei (pe cei care nu primesc 50% marire). Cei care primesc, vor avea cel putin acelasi nivel de trai, restul... Dumnezeu cu mila.
    • 0 (0 voturi)    
      fiecare cu a lui (Marţi, 11 noiembrie 2008, 17:58)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui vio

      or avea si profesorii dreptate, dar de ce tocmai acum s-au sesizat? Moare cineva daca mai asteapta 2 luni? ...cred ca 2 luni de +50% de salar merita macar pentru a nu fi confundati cu minerii pe care ii amintea un domn mai sus (pentru care am o anumita doza de compasiune)
  • +13 (27 voturi)    
    painea??? (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:00)

    marius [anonim]

    hai da-o in masa de treaba. chiar de 5 ori se scumpeste painea? e prea gogonata, nu il mai crede nimeni.
  • +12 (26 voturi)    
    Ai perfecta dreptate CCC cu campania.... (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:06)

    Micu [anonim]

    ..cit despre plecare acum nu mai conteaza, ca nu va mai fi!...trebuia sa plece de la inceput, atunci cind si-a capatat porecla de Razgandeanu, cind era mai bine daca se faceau anticipate...asa a avut 4 ani sa duca tara de rapa!...Eu cred ca daca se aduc la nivel rezonabil salariile ale nesimtite de zeci de mii de euro/luna ale clientelei de la agentii si alte structuri, ar ajunge si pt profesori, chiar sa le dubleze...nu mai scriu ca ma ia greatza!
  • +14 (24 voturi)    
    re: dle prim ministru (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:11)

    Dan D. [utilizator]

    Dle Calin Popescu Tariceanu, omule, ca poate asha ma intelegi, da' cu cifre, cifre cind vii domnule?
    • +3 (5 voturi)    
      pai (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:49)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Dan D.

      iti vine cu 5 si 6.. ca asa avea in liceu. Cat despre facultate.. mai mult 4.. ca de aia a fost repetent.
  • +9 (19 voturi)    
    Au nevoie de bani pentru campanie (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:14)

    compadre [anonim]

    Au cheltuit primariile o groaza de bani pe campanie si alte manarii si acum cauta un motiv ca sa nu mai creasca salariile.
    • -6 (10 voturi)    
      bani pentru campanie (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:20)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui compadre

      Unde au cheltiuit o groaza de bani pe campanie? Prin zona Brasov-ului, de exemplu, am vazut aproape doar afise cu PDL.
      • 0 (2 voturi)    
        La primariile PSD+PNL afise pe BANI DE LA BUGET (Luni, 10 noiembrie 2008, 23:03)

        Allie [utilizator] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        Cireste Hotararea de Guvern 1152/ 2008 si verifica pe unde sunt afisele PSD+PNL.

        Hotararea de Guvern 1152/ 2008 privind alocarea unei sume din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului pentru finantarea unor cheltuieli curente si de capital ale unor judete, Executivul a dat 2.000 de miliarde (care inseamna circa 560 de milioane de euro), desi pentru salariile profesorilor, pe trei luni, sunt necesare 200 de milioane de euro.
  • +7 (21 voturi)    
    tinerii? (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:23)

    marius [anonim]

    mai, dar nici de-al naibii nu vrea sa dea 50%!!! macar la ai tineri, ca si asa ei sunt cei mai putini in invatamint, ca domina batranii si pensionarii. Bani pentru clientela, pt. biserica lui Fenechiu... sunt!
  • +10 (18 voturi)    
    indexari sau majorari? (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:28)

    marian d. [anonim]

    pai astea cam par a fi niste simple indexari, putin mai mari? bataie de joc.
    • -2 (14 voturi)    
      Adica 28% marire nu-ti ajunge? (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:16)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui marian d.

      ...du-te si suge sangele altora ca cei care lucreaza in Romania nu vor sa mai dea la toti purecii din invatamant!

      Ia sa lucrati voi cu 50% mai mult de acu' incolo, si nu ma refer la stat pe Hotnews si ijurat guvernul, ci la treaba, sa vad cum reusiti sa-i invatati ceva pe copii aia de stati cu ei toata ziua.
      • 0 (2 voturi)    
        pai (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:57)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        Dar cand vin acasa, tu ii inveti ceva? Pai daca "copii" (in loc de copiii) aia nu poate, bre, profesorii ce sa faca? Uite.. vin unii, din parinti ca tine, agramati si mandri de asta, ca afltfel nu scriai aici... ce "intelege" ei? Nimic. Nemultumiti ca nu i-au crapat capul sa le indese invatatura acolo, in mizeria aia pe care a au in loc de creier. Un copil normal invata sa invete de acasa, de la parinti. Profesorul ii spune doar ce sa invete.
  • +10 (20 voturi)    
    a decis? (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:29)

    itzenplitz [anonim]

    adica... mai da un OUG? Sau... cum a decis? Parca avem o lege pe aceasta chestiune....

    Plus: sa fim seriosi... profesorii platesc taxe (ca tot omu') ... inflatzia va fi mica (daca va fi)

    Si inca ceva: criza mondiala nu are legatura cu cresterea salariilor profesorilor

    Pentru ca ... daca avea... Tariceanu ar fi trebuit sa spuna ca "majorarea diferentziata... bla,bla, bla" a adus in Ro 3/4 din criza mondiala (vezi declaratziile PM )
  • +1 (21 voturi)    
    :) (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:32)

    owl [anonim]

    Eu in locul lui as pune masa in fata parlamentului si le-as da la toti.... 50%? Nu , prea putin 80% e muuuult mai bine. Mare chestie.... Pensionari, someri.... Chiar , nea Nicu de ce o fi zis de 100 ? I-l durea gura sa zica de 1000 ?
    • -1 (11 voturi)    
      toata lumea vrea bani, dar muncaaa... (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:38)

      nistorsc [anonim] i-a raspuns lui owl

      pentru ca stia cum sta treaba, au venit altii, au dat si la 10 ani au taiat din zerouri. partea proasta este ca toti acesti destepti de aici nu reusesc sa invete nici macar din istoria recenta, darmite sa mai si gandeasca. au uitat cand parintii lor, dupa revolutie, cand se faceau "restructurari" plangeau ca cine-i angajeaza pe ei, la varsta lor. si uite asa au plecat in afara. cand li se vor da din nou bani bugetarilor, va urma un nou val. eu de la particular nu voi fi de acord sa platesc salariul profesorului la stat, marit cu 50% si apoi 40 de lei pe ora la meditatie, ma supar si devin PFA si platesc impozitul pe profit, asigurarile sociale si o pensie privata la o societate de administrare de fonduri si dau dracu si parlamentul care da pomeni din banii mei, si pe bugetarii dastepti care se uita la banii mei ca un caine la slanina, si ii las copilului meu "afacerea" mea si nu trebuie sa stea la mana lor sa ii recunoasca cineva diplomele pentru ca e pe cont propriu. si daca cineva ridica aceste impozite voi lucra la negru pana mai taie cineva din zerouri ca n-are cu ce-i plati pe dascalii nostri care n-au rezultate la scoala, ci in particular, la meditatii.
      • +2 (2 voturi)    
        nebunul care arunca cu bani (Luni, 10 noiembrie 2008, 23:09)

        Allie [utilizator] i-a raspuns lui nistorsc

        Programul “un calculator pentru fiecare elev”

        Programul „Un calculator pentru fiecare elev” va demara în această toamnă cu elevii din clasele a IX-a şi a X-a, iar acest program va fi extins pentru tot învăţământul preuniversitar, a declarat astăzi Primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu, la ceremonia de… [15.09.2008] detalii

        Hotărâre privind asigurarea unor despăgubiri de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţistului

        Guvernul a aprobat în şedinţa de astăzi o Hotărâre privind asigurarea unor despăgubiri de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţistului, a anunţat Camelia Spătaru, Purtătorul de Cuvânt al Guvernului.
        Aprobarea acestui act normativ reprezintă primul pas în… [10.09.2008] detalii

        Începând cu data de 1 ianuarie 2009, pensionarii, veteranii de război şi persoanele cu handicap grav vor beneficia de gratuitate la eliberarea permisului de pescuit recreativ/sportiv, iar elevi şi studenţi, precum şi persoanele cu handicap uşor şi mediu vor plăti o taxă în valoare de 10 lei, a decis Guvernul în şedinţa de astăzi.

        Guvernul a stabilit cuantumul taxelor percepute de statul român pentru autorizarea activităţii de pescuit şi acvacultură prin emiterea permiselor, licenţelor şi autorizaţiilor de pescuit de către Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură.
        Astfel, pentru eliberarea … [03.09.2008] detalii

        Guvernul a aprobat în şedinţa de astăzi continuarea Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu” pentru anul şcolar 2008-2009, a anunţat Purtătorul de Cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru.

        „Prin acest program se acordă sprijin financiar, în valoare de 180 lei, elevilor care provin din familii al căror venit brut lunar pe membru de familie, realizat în ultimele 3 luni anterioare depunerii dosarului, este de maximum 150 lei”, a afirmat Purtătorul de … [03.09.2008] detalii

        Fonduri pentru Administraţia Patriarhală

        Bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor va fi suplimentat cu suma de 500.000 lei pentru acoperirea unei părţi din cheltuielile de
      • +2 (4 voturi)    
        ai dreptate (Marţi, 11 noiembrie 2008, 8:22)

        io [anonim] i-a raspuns lui nistorsc

        pana acum cinci ani m-am luptat sa am salariul pe cartea de munca. nu am fost ajutati de nici un sindicat dar am reusit pana la urma. acum din pacate cred ca o sa accept o oferta generoasa dar salariul este la negru. stiti care este culmea? cand negociezi un salariu la negru se poate obtine 50% mai mult decat oficial. credeti ca ar trebui sa mai am un proces de constiinta daca este corect dpdv social sa fac lucrul acesta?
    • +2 (2 voturi)    
      pai a tot DAT pana a cum 3 luni intr-o veselie (Luni, 10 noiembrie 2008, 23:07)

      Allie [utilizator] i-a raspuns lui owl

      la toti: securistii, pensionari, STS-isti, armata, politie,

      Ajutoare mai mari pentru încălzire
      Guvernul a adoptat, în şedinţa de astăzi, o hotărâre referitoare la mărirea ajutorului pentru încălzire pentru persoanele cu venituri mici, a anunţat ministrul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, Mariana Câmpeanu, la briefingul de presă susţinut la Palatul… [08.10.2008] detalii

      Subvenţii diferenţiate pentru persoanele asistate

      Subvenţia medie lunară pentru persoanele asistate din unităţile de asistenţă socială, administrate de asociaţii sau fundaţii, va creşte diferenţiat, în funcţie de tipul de centru social care le oferă servicii, până la circa 250 lei, începând din 1 ianuarie… [02.10.2008] detalii

      Noi reglementări în modul de stabilire a diferitelor drepturi de asistenţă socială

      Ordonanţa de urgenţă adoptată de Executiv modifică Ordonanţa de urgenţă nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului. [02.10.2008] detalii

      Indexarea unor indemnizaţii

      Guvernul a aprobat, în şedinţa de ieri, indexarea, începând cu luna octombrie, cu 7,5% (corespunzător indicelui mediu al preţurilor de consum) a unor indemnizaţii acordate în baza unor legi speciale. Astfel, începând cu luna octombrie, se indexează… [19.09.2008] detalii

      Ajutoare financiare pentru familiile şi persoanele singure
      Un număr de 1307 familii şi persoane singure, din 37 de judeţe şi din municipiul Bucureşti, vor primi ajutoare financiare în valoare totală de 1.984.430 lei, a decis Guvernul în şedinţa de astăzi.Ajutoarele au valori cuprinse între 300 lei şi 78.000 lei.
      Aceste familii… [19.09.2008] detalii

      Creşteri salariale pentru poliţişti

      De la 1 ianuarie 2009, agenţii de poliţie vor beneficia de o creştere de salariu, estimată între 10 şi 20% din actualul salariu de bază, ca urmare a aprobării de către Guvern a unei Ordonanţe de Urgenţă în acest sens.Ordonanţa de Urgenţă modifică OG nr. 38/2003 privind… [18.09.2008] detalii
    • 0 (2 voturi)    
      dar pe tine? (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:59)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui owl

      "i-l durea gura"? Da-r pe tin-e nu t-e doare mana sa scri-i asa? I-a ghiceste unde e gre-seala!!
  • +9 (15 voturi)    
    uraaa (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:34)

    vigablu [anonim]

    bravo!

    in sfarsit s-a luat decizia cea mai buna. problema era la cei care castigau putin, dar cei mai multi bani de la buget urmau sa fie inghititi de marirea salariilor grase.

    ma bucur ca s-a optimizat aceasta decizie pentru a-si atinge obiectivul principal - imbunatatirea situatiei celor aflati pe prima treapta de salarizare.

    Haleluia!!!

    p.s.: nu stiu insa cat de mult este meritul lui Tariceanu.
  • +7 (21 voturi)    
    Un guvern normal (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:43)

    Daniel [anonim]

    Intr-o democratie, un guvern care nu pune in practica o lege data de Parlament isi da demisia. Cel putin asa face un guvern responsabil. Guvernul a fost investit de Parlament. Daca nu ii convine, pleaca si lasa pe altii mai buni. Dar cand incerci sa faci tertipuri pentru ca ai cheltuit banii pe altceva si nu vrei sa lasi cascavalul ca doar guvernul se ocupa de organizarea alegerilor, nu se mai numeste responsabilitate. Oare exista cineva in guvernul ala care sa gandeasca cu adevarat liberal????
    • +9 (11 voturi)    
      intr-o democratie (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:58)

      simion [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Intr-o democratie parlamentul chiar lucreaza in interesul cetatenilor.
      Intr-o democratie exista colaborare intre guvern si parlament in sensul ca atunci cand guvernul spune ca nu are de unde asigura o marire asa substantiala parlamentul chiar il crede pentru ca stie exact care este situatia.
      Intr-o democratie parlamentul nu striga 4 ani ca guvernul este incapabil dar il mentine in functie ci il da jos la prima motiune de cenzura.
  • +1 (17 voturi)    
    lamuriti-ma si pe mine (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:55)

    simion [anonim]

    Ca eu nu inteleg: cand a promis guvernul ca da 50% marire de salariu la profesori?
    Ca eu am mers pe firul legii controversate si am vazut ca prima ordonanta de guvern vorbea de marire de salariu de 6-9% si asa a fost si aprobata de Senat.
    La Camera deputatilor s-a considerat prea putin si s-a propus si votat cu 50% marire de salariu..
    Fara ca acest for decizional sa prezinte si sursele de acoperire a maririi de salariu.
    Si-atunci unde este vina guvernului?
    Si daca parlamentul ii zicea: de maine maresti , bai guvernule, salariile la toti bugetarii cu 200% insemna ca guvernul trebuie sa se faca luntre si punte si sa faca ce zice parlamentul, care parlament in loc sa fie intrunit conform legii, s-a intrunit asa cum a facut-o in ultimii 4 ani adica dupa ureche, vine cine vrea restul au afaceri si treburi mai importante in teritoriu (hai sa fim seriosi).
    La discutia din camera in sedinta cand s-a discutat legea au fost 79 deputati, au discutat astia 79 dar n-au putut sa voteze si la urmatoarea sedinta au venit si restul si fara nici o alta discutie, s-a votat legea!
    Sa dea guvernul , ca sa castigam noi voturi ca vine campania si guvernul si asa a fost sac de box, sa mai reziste un pic.

    Uitati-va la stenogramele discutiilor din Camera Deputatilor si veti vedea ce fel de activitate are parlamentul.
    • +6 (16 voturi)    
      TARICEANU A PROMIS : (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:13)

      me [anonim] i-a raspuns lui simion

      TARICEANU, 26.11.2005

      Primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu a avut astăzi, la Palatul Victoria, o întâlnire de lucru cu ministrul de stat Gheorghe Pogea şi cu miniştrii Mihail Hărdău şi Gheorghe Barbu, pentru a identifica soluţii pentru situatia din cadrul sistemului de învăţământ

      "Trebuie înţeles foarte bine că acesta este efortul bugetar maxim. este ceea ce putem, cu cea mai bună intenţie, să facem astăzi. Sigur că, peste un an de zile, în 2007, putem să rediscutăm şi, aşa cum am spus, angajamentul pe care l-am luat în programul de guvernare de a majora salariile profesorilor cu 60%, până la finele anului 2008, este un angajament pe care intenţionez să ni-l respectăm. Aşa cum ne-am respectat angajamentul de recalculare a pensiilor şi, în loc să facem recalcularea pensiilor în doi ani, ne-am angajat la începutul anului să ducem recalcularea pensiilor la bun sfârşit într-un an şi am făcut-o, aşa ne vom onora şi acest angajament. Dar, în acest moment, orice majorare dincolo de această limită duce la consecinţe care vor afecta o ţară întreagă, nu numai profesorii, toate categoriile de salariaţi bugetari, toţi cei care sunt angajaţi."

      http://www.gov.ro/primul-ministru-calin-popescu-tariceanu-a-avut-astazi-la-palatul-victoria-o-intalnire-de-lucru-cu-ministrul-de-stat-gheorghe-pogea-si-cu-ministrii__l1a53039.html
      • -2 (16 voturi)    
        Salariile s-au majorat cu 90% (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:31)

        MariusV [utilizator] i-a raspuns lui me

        Deci inteleg ca a promis 60% si le-a majorat cu 90% din 2005 pana azi. Nu e deajuns? In privat nu ne majoreaza salariile cu 90% intr-un timp asa scurt. Bugetarii astia au ajuns niste pomanagii care stau ca niste capuse pe spinarea privatilor.
        Faceti greve, ca ne duceti pe toti la sapa de lemn. Emigrare usoara.
        • -1 (11 voturi)    
          procent (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:34)

          dsw [anonim] i-a raspuns lui MariusV

          mars ma la cct! stii ce inseamna 90% la un salar de profesor? nu conteaza procentul conteaza la cit il aplici...stii cit are un profesor in ungaria, polonia sau cehia ??? ia documenteaza-te mai privatule...

          PS. tot la privat muncesc dar cistig aproape de10 ori cit un profesor si dau bani la buget tot cam de atitea ori...
          • -1 (11 voturi)    
            Muta-te atunci in Ungaria, Polonia etc (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:10)

            un roman [utilizator] i-a raspuns lui dsw

            Si vezi pe cine faci kkt, ca data viitoare trag apa peste tine!
          • +1 (1 vot)    
            salar (Marţi, 11 noiembrie 2008, 17:53)

            sz [anonim] i-a raspuns lui dsw

            deci tu ai salar 100mil, sa inteleg... eu nu stiu de unde zic astia ca profi castiga putin. am o prietena, e profesor, are 10 mil cu tot cu dirigentie cu un an vechime... mie nu mi se pare putin pt ea, avand in vedere ca o stiu si stiu ca era varza in facultate, numai cu restante si copiute... si asa sunt toti tineri nostri profesori :(
        • +1 (9 voturi)    
          S-a marit salariul MINIM in Administratie (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:04)

          me [anonim] i-a raspuns lui MariusV

          dar nu cu 90% (vezi Bultinele statistice)

          In EDUCATIE, vezi
          Buletin Statistic 2007, August
          Buletin Statistic 2008, August

          Sal mediu EDUCATIE 2007 = 1011 RON
          Sal mediu SANATATE 2007 = 876 RON

          Sal mediu EDUCATIE 2008 = 1385 RON
          Sal mediu SANATATE 2008 = 1222 RON

          Cresterea in educatie in Regimul PSD+PNL (2008/2007) = 36% si a fost o INDEXARE nu o crestere salariala.
      • 0 (12 voturi)    
        pai stai putin (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:43)

        simion [anonim] i-a raspuns lui me

        Si din noiembrie 2005 salariile profesorilor au crescut gradual pana acum cred ca cu mai mult de 60%. De ce le mai trebuie numai lor o marire de 50% cand este evident ca guernul nu are de unde sa le dea, cand este evident ca mai sunt si alte categorii care au nevoie de salarii?
      • -3 (15 voturi)    
        Si nu va dat? (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:19)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui me

        Salariile in invatamant s-au dublat pe perioada cat a fot Tariceanu la guvernare.
        Si tot nu va ajunge ca va mai da 28%?
        Si voi spuneti ca sunteti intelectuali? Mai degraba niste dobitoace din padurea amazoniana.
  • +2 (10 voturi)    
    salarii (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:55)

    j [anonim]

    Urmaresc de mult dezbaterile despre salarii si ma crucesc. De patru ani de zile pe primul plan la marire au fost profesorii. Problema este ca nu s-au marit salariile mai mici ci tot cele mari.Petarda din parlament a PSD-ului nu afost pt.omul de rand ci tot pt.ei care mare parte sunt profesori universitari.Cu ce nu sunt de acord in privinta profesorilor este ca vor dar nu prea dau . Se spune mereu de performanta, care performanta.Eu am plecat din scola cu o cultura generala solida,ceea ce nu am puturt sa spun despe fiica mea. Plecam cu mare parte alectiilor invatate in clasa, acum daca te rtin cat de cat buzunarele pui meditator pt a explica ceea ce trebuia sa explice la ore. Traim intr-o tara a contrastelor. Marim cica salariile mici.dar ale cui ?ale celor fara experienta,fara vechime.ce facem nivelam salariile?Unde mai este dorinta de performare daca pe cel cu 5 ani vechime il aduci la nivelul celui cu 20?
    • +3 (13 voturi)    
      ADMINISTRATIA a crescut, nu salariile din educatie (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:15)

      me [anonim] i-a raspuns lui j

      "Trei ani am fost rabdatori. Ii amintim premierului Tariceanu ca acordul aprobat de el in 2005 prevedea ca, pana in 2006, trebuia sa apara legea unica a salarizarii in domeniul bugetar. Cum n-a aparut, premierul ar trebui sa-si faca frumos bagajele si sa mearga acasa", ne-a mai spus Nistor.
    • -2 (2 voturi)    
      vechime??? (Marţi, 11 noiembrie 2008, 7:45)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui j

      Este oare corect sa ne luam dupa vechime, esti asa sigur ca unul cu vechime mai mare(sa zicem 20 ani )este mai bun ca unul cu vechime mai mica (5 ani)...asta cu vechimea este o tampenie care numai la noi mai exista.Criteriul sa fie altul, performanta, loialitate, respect pentru scoala si elevi.
      Sestiu destui profesori cu asa zisa "vechime" deh...o viata in invatamant si care la o adica habar nu au sa deschida un calculator, sa faca o lectie interactiva cu elevii , sa incerce sa schimbe ceva. Stii care este sloganul: "Sa faca si astia tinerii ca noi am muncit destul". Asa ca este corecta remunerarea dupa vechime ?
  • +9 (13 voturi)    
    Sute de miloane de euro (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:08)

    anti Ta Riciu-anu [anonim]

    In perioada asta s-au dat zeci de mii de euro la fiecare primarie de comuna pentru cheltuieli curente, altele decat cele facute in fiecare an. este clar ca sunt pentru contracte fantoma care sa aduca bani pentru campanie. La cate comune sunt in Romania va imaginati la ce sume s-au ajuns. Nimeni nu scoate o vorba, in schimb batem moneda pe salariile profesorilor si ridicam o categorie sociala impotriva alteia.
    Rusine!
    • -3 (7 voturi)    
      sute de milioane de euro (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:48)

      nistorsc [anonim] i-a raspuns lui anti Ta Riciu-anu

      astea-s tampenii, in Targoviste, dupa ce a iesit primar din partea pdl s-au intamplat urmatoarele: o parte din strazi (vreo 10) au fost asfaltate, doar ca unele cam prost, se baga o conducta noua pe "centrul vechi" (centrul istoric) si se organizeaza: zilele cetatii: ceva mii de euro la muzicanti si altele la aparatura, zilele Targovistei: ceva mii de euro la muzicanti si altele la aparatura, basca vin cei de la Globetrotters, tot pe banii primariei.eh, putin circ nu strica, daca tot n-a avut bani de o asfaltare mai serioasa. iar tu te plangi de faptul ca unele primarii au primit selectiv bani. nu-i problema, peste 4 ani vor primi altele. degeaba dai bani putini dar la toata lumea si le vei cere sa faca din cacat bici, ca nu vor reusi.
      • -1 (1 vot)    
        fara dambovita (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:59)

        mim [anonim] i-a raspuns lui nistorsc

        nu da exemple din dambovita ca este un judet atipic.
    • -3 (7 voturi)    
      sute de milioane de euro (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:48)

      nistorsc [anonim] i-a raspuns lui anti Ta Riciu-anu

      astea-s tampenii, in Targoviste, dupa ce a iesit primar din partea pdl s-au intamplat urmatoarele: o parte din strazi (vreo 10) au fost asfaltate, doar ca unele cam prost, se baga o conducta noua pe "centrul vechi" (centrul istoric) si se organizeaza: zilele cetatii: ceva mii de euro la muzicanti si altele la aparatura, zilele Targovistei: ceva mii de euro la muzicanti si altele la aparatura, basca vin cei de la Globetrotters, tot pe banii primariei.eh, putin circ nu strica, daca tot n-a avut bani de o asfaltare mai serioasa. iar tu te plangi de faptul ca unele primarii au primit selectiv bani. nu-i problema, peste 4 ani vor primi altele. degeaba dai bani putini dar la toata lumea si le vei cere sa faca din cacat bici, ca nu vor reusi.
  • -1 (11 voturi)    
    Liderii sindicali sunt nesimtiti (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:20)

    MariusV [utilizator]

    Bai frate, daca nici 28% nu le ajunge (oricum mult mai mult decat restul angajatilor, bugetari sau privati) inseamna ca sunt de o nesimtire deosebita.
    Dacia isi opreste productia pentru 2 saptamani si astia vor tot 50%!!!
    What's wrong with you people?
    • 0 (8 voturi)    
      What's wrong? (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:12)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui MariusV

      Prostie si nerusinare cat incape la asa zizi profesori si invatatori.
      Sa nu ne miram daca atat invata copii nostri de la ei, sa ceara bani, nimic mai mult!
      • +1 (3 voturi)    
        Nu zau (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:49)

        eu [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Sa ceara bani il inveti tu acasa, mai loaza. Sau ai uitat ca si tu trebuie sa il educi? Crezi ca este suficient sa il faci apoi sa il arunci de la cresa la gradinita si apoi la scoala, ca sa aiba ceva in cap?

        La scoala il invata matematica, fizica si istorie, treaba ta este sa il inveti sa salute, sa nu ceara bani si sa-i respecte pe cei din jur.
    • 0 (0 voturi)    
      lideri sindicali sund PSDisti (Marţi, 11 noiembrie 2008, 18:02)

      sz [anonim] i-a raspuns lui MariusV

      ati vazut ce usor au fost tinuti in frau lideri sindicali in perioada iliescu, n-a zis nimeni mai nimic, fara mariri specatculoase, fara greve din partea nimanui aproape.... nu ca as cred ca PDL face mare branza... dar si dc ar vrea sunt prea multi PSDisti prin sindicate sa le puna o gramada de bete in roate... deci... rabdare si tutun, sau marijuana, sau opium, sau cocaina... ma rog sanatate fizica si mintala zic eu :))
  • +4 (8 voturi)    
    Este nevoie de echilibru... (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:24)

    Rhadoo [utilizator]

    ... atat din partea Guvernului, cat si din partea sindicatelor. Este bine ca in sfarsit s-a ajuns la o prima concluzie logica: este nevoie de echitate in marirea salariilor. Cei care au salarii foarte mici trebuie stimulati mai mult decat cei care oricum aveau deja salarii mai mari. Un procent egal pentru toata lumea ar fi insemnat la fel de putini bani pentru tinerii profesori si mult mai multi pentru batranii care tin cu dintii de scaun si nu se pensioneaza.
    Declaratiile lui Tariceanu si ale liderilor de sindicat sunt de-a dreptul penibile si imi dau seama la ce campanie electorala scarboasa suntem nevoiti sa asistam.
    Tariceanu nu e atent la cuvinte, pentru el o crestere de 50% la salarii inseamna 500% o crestere a preturilor. Pe de alta parte el uita ca mult din volumul investitiilor se cam pierde aiurea in contracte dubioase si se cheltuie mai putin in subiecte sensibile cum ar fi agricultura, sanatatea, transporturile etc. Spaga e la ea acasa in Romania, si nici acest guvern n-a reusit sa o elimine, ba mai mult, a devenit complice.
    Presedintii sindicatelor din invatamant, pe de alta parte, am impresia ca au uitat interesele cui reprezinta. Vorbe de genul "suntem in fata unei dictaturi a guvernului" suna mai mult ca un atac asupra unui anume partid decat o cerere a drepturilor. Eu intreb inca o data: ce vor face liderii de sindicat pentru invatamantul romanesc dupa marirea salariilor? Vom avea elevi mai buni, oameni mai pregatiti in scoli, transparenta privind veniturile obtinute din meditatii pentru a da un exemplu de corectitudine in tara asta din partea intelectualilor? Sau se vor complace in continuare sustinand pe ascuns interesele unui partid sau altuia dupa cum bate vantul? Parerea mea ca acesti lideri de sindicat nu ii reprezinta pe profesori si nici nu le fac cinste prin declaratiile pe care le fac.
  • -3 (11 voturi)    
    mesaj profesori (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:32)

    cati [anonim]

    Cita vreme in scoli sunt profesori care iau spaga de la copii si parintii lor aut salarii . Pai ce madam Florentina Constantin de la Liceul Lazar cum a pus pe butici liceul cel mai bun din Buc Dar inspectoratul sectorului 5 Bucrnu este nenorocit de catre doamna profesoara de geografie Constantin Florentina !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hei ne aude cineva .???? ce ai facut cu liceul lazar si cu sectorul 5 madam,cu baiatul ala vai mama lui de golan,pe care nbu l-ai educat niciodata
  • 0 (10 voturi)    
    SA NE FIE CU IERTARE (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:36)

    carmen [anonim]

    dar sunt profesori universitari care au ore la mai multe facultati private unde de altfel nu-i invata nimic pe copii si la astia de ce le marim salariile ? sunt si cei care dau meditatii si nu platesc impozite la stat
  • -2 (10 voturi)    
    bv dragi sindicalisti (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:39)

    un roman [anonim]

    bv dragi sindicalisti hulpavi!!!
    sunt o persoana care lucrez in privat ce am terminta o facultate in vremea androneascai aceasta invrajbitoare care a facut o lege ce ne arunca in aer,tin sa spun ca nu a facut nimic pt facultati sau pt caminele studentesti.
    Sindicalistii sunt niste lingai care vor sa suga si ultimul ban de pe spatele nostru celor care producem,eu as vrea sa nu mai platesc nimic statului si totul sa mearga spre un fond privat ca sa linistesc hienele astea
  • 0 (10 voturi)    
    minciuni dublate cu 38% (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:43)

    mincinosu mincinosilor [anonim]

    MINTE!!!...E cel mai mare hotoman de la Adrian Tanase si Piron Pitrea ca sa nu-l mai pun la socoteala si pe Guzganu rozaliu...
  • +2 (10 voturi)    
    Tatal lui Razgandeanu (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:44)

    bibi [anonim]

    Maaare dreptate avea tat-su domle, maare dreptate!
    Nu stiti al cui? al lui Razgandeanu domle;
    Ce zicea?
    Pai zicea ca este prost si ca lui i-ar fi placut sa fie destept.
    Maare dreptate avea.
  • +3 (11 voturi)    
    mda.... (Luni, 10 noiembrie 2008, 20:44)

    Vladutz [anonim]

    ... ce sa mai spunem, s-au agatat si ei de rahatul de trend "criza financiara" si acum gata, nimic nu se mai poate face ca-i criza.

    trendul asta e destul de folosit in orice domeniu acum, fie ca merge bine sau nu, peste tot nu auzi decat cariza financiara, recesiune, faliment, disponibilizari. peste tot e panica, foarte aproape de haos. bancile dau faliment, iau casele/bunurile oamenilor (ceea ce evident ca le era si scopul), toti oamenii sunt disperati... degeaba.

    asa si carnatii care ne "conduc", in fiecare an au inventat ceva, au gasit o scuza, s-au agatat de ceva. minciunile ies acum la suprafata si nimeni nu o sa-i mai asculte...

    dar problema o vad altfel: DACA vor avea vreodata dreptate si nimeni nu o sa-i mai creada???

    atunci o sa fie amuzant (in sensul tragic).

    s-au facut de kkt in fata poporului de 18 ani incoace, au furat si au mintit mult prea mult.

    oricum, ei o duc bine, deci sunt si romani fericiti!
  • +3 (9 voturi)    
    Harababura politica ! (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:22)

    stefan [anonim]

    Nu cunosc un stat in Europa, in care o lege aprobata si publicata ,nu vine aplicata. Guvernul ,daca dorea binele tarii,ar fi facut pe dracu in patru pentru a impiedica aprobarea legii in parlament. Cum aceasta lege a fost aprobata in UNANIMITATE, acum este inutil ca Primul Ministru se prezinta ca si salvatorul patriei. Unica arma este demisia in bloc a intregului executiv.Cum vin alegerile, ciolanul numit Romania este inca suculos si deci, lupta politica este in plin dezmat ! Cresterea salariilor cu 50 %, este o lovitura sub centura pentru bugetul de stat. Cu criza mondiala in curs, bugetul va exploda in 2009. Cine crede ca PIB va creste cu 6% ,anul viitor, nu pricepe nimic din economie. Maxim 4,5%, in cel mai bun caz. O spune FMI,care nu este o institutie anti romana. Banii vor fi o mare problema in anul urmator.
  • -3 (11 voturi)    
    submin(eri)are (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:52)

    Y [anonim]

    Stimati pofesori,
    subinati economie prin doua moduri:
    1.prin proasta calificare a produselor livrate pe piata.
    2. prin cererea irationala, identica cu a minerilor din anii 90.
  • +5 (9 voturi)    
    7 milioane sau 700 lei noi (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:30)

    Ovi [anonim]

    Va indemn , cei ce jurati aici ca profesori submineaza economia sa traiti si voi ,macar o luna pe timp de iarna , cu 7 milioane sau 700 lei .Nici mai mult nici mai putin . De ce nu-i sariti in cap lui Tariceanu c-a avut 750 milioane de euro pentru Loganuri de 70000 euro bucata sau ca a dat salarii si pensii de peste 10000 lei pe luna unora care nu au cu ce se lauda la sfarsitul unei zile de munca.
    • -1 (3 voturi)    
      Mare scofala (Marţi, 11 noiembrie 2008, 0:31)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Ovi

      Sunt oameni care traiesc din mai putin, in Romania!
      Si nu-i vad facand greva peste greva si intinzand mana la pomana.
      De fapt asta sunt cei din invatamant cersetorii Romaniei moderne! Nu stiu sa faca nimic inafara de cerut bani dea moaca.
  • +2 (10 voturi)    
    De ce??? (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:37)

    Ovi [anonim]

    Cei care da-ti in profesori cu biciul , de ce nu vorbiti si despre alocari de fonduri fara un scop precis ,fara un proiect anume catre anumite judete , localitati .De ce nu tipati si despre bani aia ? Ce se intampla cu spaga electorala????? Vede-ti ca sunteti directionati catre o problema falsa ,asta pentru a uita ceea ce de fapt se intampla.
    Bine ca profi sunt acuma problema noastra si nu coruptia din clasa politica ,de la guvern !
    • +1 (3 voturi)    
      Pentru ca banii (Marţi, 11 noiembrie 2008, 0:33)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Ovi

      Care sunt pentru dezvoltarea unor localitati sau a infrastructurii nu sunt dati pomana la cersetori si grevisti!

      Voi astia din invatamant sunteti ata de nerusinati incat sunteti in stare sa cereti sa se anuleze fonduri pentru gradinite, crese si chiar scoli, doar ca sa aveti voi mai mult in buzunar! Trantorilor!
      • +3 (3 voturi)    
        fi te rog mai atent (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:27)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui un roman

        banii sant pentru cheltuieli curente si de capital nu pe proiecte de dezvoltare,deci sunt la cheremul baronilor locali psd-pnl-pc-udmr
  • -2 (6 voturi)    
    VOT 2008 (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:50)

    CETATEANUL TURMENTAT [anonim]

    HAAAAACCC!
    SI IO CU CINE VOTEZ!
    (UNDE ESTI NENE IANCULE?)
  • +1 (5 voturi)    
    profesorii (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:59)

    pusy [anonim]

    Profesori=compromis.Da,profesorii sunt un compromis ai prezentei societati romanesti.Sunt cei care produc 60% reziduri scolare,poti sa le dai bani oricat,performanta scolii romanesti va fi la fel de mediocra.Degeaba se considera intelectuali daca nu-si dau seama de conjuctura actuala de criza care este la usa Romaniei si in care ei incearca sa ne impinga cu cel putin 3-4 luni mai devreme.Liderii celor 4 cartele sindicale din invatamant sunt manipulati politic de partidul presedintelui Onestitate.NU vad oare profesorii si liderii lor sindical;i manjiti ca se inchid fabrici si mari si mici ca oameni raman somerii,ce vor astia HAOS.Sa plece sa munceasca acesti profesori in alte tari unde considera ca sunt platiti mai bine,nu sunt buni decat la munca necalificata la ingrijitul animalelor.Prestatia lor ca profesori in Romania este egal cu zero
    • -1 (7 voturi)    
      Cine sa-si dea seama? (Marţi, 11 noiembrie 2008, 0:37)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui pusy

      Astia sunt intelectualii romaniei de azi?

      Intelectual inseamna sa ai un intelect peste nivelul majoritatii, ori cei care au un astfel de nivel lucreaza pentru mii de RON in privat, nu huzuresc prin cancelariile din invatamantul romanesc.

      Cei care au ajuns sa predea in scolile romanesti sunt cei pe care nu-i vrea nimeni, pentru ca nu stiu sa faca nimic, inafara de greva si intins mina la pomenile PSD!

      Imi pare rau dar nu-i pot numi intelectuali pe acesti oameni!
      • +2 (2 voturi)    
        2 'materialisti'-numai lucrurile palpabile au valo (Marţi, 11 noiembrie 2008, 8:12)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui un roman

        si dumneata si 'pusy' neglijati un lucru criza care bate la usa Romaniei si guv. a lasat o larg deschisa a izbucnit in sectorul bancar privat

        In Ro. un fapt este evident :poti baga bani cu nemiluita ,daca nu are loc o reforma adevarata banii sunt absorbiti cu viteza luminii de mediu l 'privat',vezi wc de 4 miliarde ,acoperisuri de 3500 euro mp etc-si acest lucru se poate constata usor si in justitie si in politie unde salarile sunt invers proportionale cu performanta

        mediul' privat' in Ro a beneficiat pe baza unor criterii suspecte, de diverse inlesniri ,care nu au nimic in comun cu econ. de piata ,vezi datorii ale lui conu dinu sterse ,licitatii trucate pentru hulpavul fenechiu ,etc, si astea toate pe bani publici

        acum o mica experienta personala ,sambata a venit o firma pentru a mi face rev. la centrala termica,suma platita de mine -250 RON ,chitanta in schimb-pauza [a uitat borderou la firma ] cat a pierdut statul de la privat ? 18% TVA ,16% impo. profit etc.,apoi am plecat in 'centru' la o mica petrecere de Sf.MIhai cu un taxi -bon de casa ? ce este ala ?

        si inca ceva sunt adeptul economiei de piata cred in mediul privat dar el trebuie sa fie real, nu impovarat de taxe ,sprijinit de stat si totul sa fie la vedere ,nu la negru cum se intampla astazi din cauza unei fiscalitati exacerbate.
  • +1 (5 voturi)    
    6% PIB, OK (Luni, 10 noiembrie 2008, 23:51)

    bibi [anonim]

    Ok, sa se aloce 6% din PIB pentru invatamnant, dar nu in salarii ci pentru eficientizarea lui. Dupa ce am terminat o facultatate tehinica (electronica) am constatat ca defapt ceea ce am invatat sunt niste chestii obsolete (nivelul anilor 70-80) fara nici macar o aplicabilitate in practica actuala.
    Mai mult de atat, din toata generatia mea cei care au ramas in invatamant au fost cei medii spre mediocri. Cei mai buni au plecat din tara (asta am facut si eu) iar marea majoritate lucreaza lucreaza in comanii private. Nu cred ca e doar cazul generatiei mele ci e o problema generalizata.
    Mi se pare absurd ca tatal meu, de exemplu, care munceste de 25 de ani si are un salariu de sub 500 EUR sa participe la majorarea unui salariu de profesor universitate de peste 1000 EUR, tinand cont de faptul ca acel profesor are ca principal scop in viata stoarcerea de fonduri pentru a participa la conferinte internationale, unde cel mai mare interes il trezeste bufetul, canile, pix-urile si gentile primite cadou.
    De calitatea celor din gimnaziu si liceu sa nu mai vorbim.
    Parerea mea!
  • -1 (7 voturi)    
    Prof (Marţi, 11 noiembrie 2008, 0:04)

    pusy [anonim]

    OVI te-ai votat singur ca sa ai audienta? Daca esti profesor si nu poti trai cu 7.000.000 lei incearca sa vezi ca si alte categorii de salariati au aceleasi salarii,ca sunt pensii mult mai mici decat ai tu salariul si nu fac ce faceti voi profesorii.Daca nu-ti ajung banii OVI,mai fa meditatii,ia spaga de la parinti,delapideaza fondul clasei sau cel mai corect mai i-ati un serviciu(pasznic de noapte ca o doua zi sa te duci la scoala)
  • -1 (7 voturi)    
    OVI si prof. (Marţi, 11 noiembrie 2008, 0:06)

    pusy [anonim]

    Dar OVI vara poti trai cu 7.000.000 lei salariu.Cred ca da ca ai 90 zile concediu,pleci in tabere cu copiii pe banii parintilor.Bravo OVI,cred ca esti cel mai bun prof
  • -1 (5 voturi)    
    pe scurt, citind comentariile ... (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:34)

    io [anonim]

    Romania se va duce naibii dupa ce pleaca Tariceanu de la conducere. Luati-va popcorn si vizionare placuta!
  • +3 (3 voturi)    
    nesimtire crasa (Marţi, 11 noiembrie 2008, 8:55)

    dea [anonim]

    Bani erau...ca asta vede Base, banii din hartii care au fost cheltuiti nejustificat. De exemplu au fost alocati nici mai mult nici mai putin de 180 milioane de euro pentru achizitionarea de calculatoare ( care nu trebuiau sa fe mai scumpe de 400 de euro) pentru copii defavorizati. Faceti un calcul la 180 de milione cu 400 euro/per calculator cati copii ( nu neaparat defavorizati) de liceu ar trebui sa fie in Romania. Este la fel de absur ca si costul de 45.000 de euro al unei dacii.
    Ca sa nu mai spun cat se fura la consruirea de drumuri.
  • +3 (3 voturi)    
    Disperatul Tariceanu ! (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:04)

    martin [anonim]

    Adevarul este ca individul Tariceanu nu greseste foarte tare acum, dar este vorba de o lege clara aprobata frenetic de toti parlamentarii, inclusiv de PNL-istii lui, acceptata ca fiind constitutionala de Curtea Constitutionala si promulgata de presedinte.
    Tariceanu nu a vrut sa marseze nu de grija economiei si de iminenta crizei,care nu venise si nici nu prea a venit, ci fiindca s-a temut ca PD-L-ul si PSD-ul, castiga electoral mai mult decat gasca lui.
    Apoi a continuat opozitia fata de o lege valabila, demonstrand puterea pseudodemocratica a .aparatului guvernamental si gasind si argumente logice, cum ar fi marirea superioara a salariilor mici, prin crestere ponderata.
    Intrebarea este faptul ca la marirea pensiilor,care
    l-a servit electoral pe Tariceanu, inca nu aflase de marirea ponderata, cu sustinerea pensiilor mici si protejarea economiei.
    Acum a devenit responsabil si lupta pentru starea economiei, dovedind inconstanta emotionala si politica !
  • -2 (4 voturi)    
    bravo tariceanu (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:29)

    luci [anonim]

    nu credeam ca vreodata o sa spun asa ceva despre o persoana pe care niciodata nu am apreciat-o, nici cand am votat pdl si basescu...
    ce nu inteleg este faptul ca acesti oameni, zis profesori, nu vin cu nici un argument pentru a sprijini cererea lor, au cerut intr-o doara 50 %, boii din parlament au votat, ca de, vin alegerile, si acum nici nu vor sa auda de negocieri...
    de ce nu se face o dezbatere publica, sa aflati si parerea poporului, sa vedeti daca sunt de acord cu aceste mariri, sa vedeti daca sunteti chiar asa de napastuiti...
    argumente de genul ca sunt multi bugetari nesimtiti si cu salarii indecente, ma face sa ma intreb de ce vreti neaparat sa intrati in aceeasi turma, ca dopar sunteti profesori, aveti o pregatire, deci avem pretentii de la voi...
    apropo, nu mai dati minusuri, asta este realitatea, stiu ca doare, dar suntem milioane in aceeasi situatie ca si voi..., si care vom suferi mai mult daca aceste cresteri nejustificate creaza inflatie...
    daca tot sunteti asa de uniti, ca si sindicate, de ce nu luptati pentru drepturile tuturor cetatenilor, sau credeti ca se poate trai cu salariul minim pe economie? al vostru oricum pleaca de la cel putin dublu pentru incepatori si ajunge la zeci de ori pentru universitari...
    asa ca, vedeti-va de treaba, nu mai repetati ce a-ti facut acum vreo doi ani, cand n-ati muncit cateva saptamani, dar a-ti fost platiti... sa nu-mi veniti cu argumente ca a-ti recuperat sambata, nici macar de ochii lumii... de pierdut au pierdut copiii, dar pe voi nu va intereseaza asta, banul sa iasa, rezultatele nu conteaza...
  • +2 (2 voturi)    
    Ce-i mai scurta si mai mica? (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:48)

    Catalin [anonim]

    Decat ordonantele taricene din Romania Duduitoare?
    Azi Curtea Constitutionala va tranti ordonanta de amanare a legii - majorarea "de 50%" va trebui astfel aplicata incepand cu octombrie.
    Ce face guvernul taricean?
    Aplica cumva legea?
    Nu! Se joaca de-a ordonantele - mai da una, la fel de neconstitutionala si care va avea o viata la fel de scurta.
    Si cand va pica si asta va mai da o ordonanta - neconstitutionala...

    Oare acest refuz de a aplica o lege, prim mijloace neconstitutionale nu constituie infractiune?

    Cine isi va asuma acordarea, din urma, a drepturilor salariale legale ale profesorilor (un efort bugetar totusi, ca si in cazul banilor magistratiklor, castigati in instanta)? In nici un caz guvernul acesta....

    Isi asuma acest guvern greva generala ce se anunta? Greva care va bloca, in perioada tezelor, invatamantul? In nici un caz nu...

    Intereseaza pe guvernanti faptul ca incalca o lege flagrant, punand in pericol chiar bugetul tarii si destabilizand economia? Nu! Fiindca nu ei vor guverna atunci! Si nu le pasa de electorat...

    A - si o ultima precizare! Ordonanta actuala, data de guvern se va aplica salariilor majorate cu 50% in Octombrie! Legea e clara in acest sens! Adica guvernul pluseaza! Fiindca, atunci cand amanarea va pica la CC legea de acordare a 50% va fi in vigoare. Si orice alta ordonanta de majorare, aplicata in exercitiul bugetar 2009 se va raporta la veniturile astfel majorate! Nu credeti? Ganditi-va! O lege civila (chiar si ordonanta, care ulterior tot lege devine, trecand prin parlament) nu poate prevedea decat pentru viitor! Altfel e neconstitutionala, si ori pica ori e adjustata pentru a respecta dreptul!
  • -3 (3 voturi)    
    deci... (Marţi, 11 noiembrie 2008, 10:01)

    rimo [anonim]

    nu ne ramane decat sa ne razbunam pe psd, pdl, pc, in frunte cu basescu...
    n-am stiut ca se pot majora saslariile doar din condei, fara nici o evaluare a economiei, a rentabilitatii...
    sau se practica asta doar in cazul bugetarilor?
    de ce sunt niste drepturi ale profesorilor, cum si le-au castigat, au obtinut ceva rezultate extraordinare si noi nu stim?
    asa cum spunea cineva mai sus, propun dezbatere populara, sa nu mai zica nimic profesorii, poporul are cuvantul el sustine salariile acestor oameni, care numai pregatiti nu sunt...
    daca erau pregatiti, nu intrau in invatamant niciodata..., iar cei care au fost prinsi in acest sistem, au si salarii destul de bune, raportat la nivelul de salarii din romania....
    a, si sa nu uit, nu numai profesorii trebuie sa traiasca decent....
  • -1 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 11 noiembrie 2008, 10:55)

    liviu [anonim]

    tariceanusi face campania da pe de alta parte...
    cu profii a reactionat mai bine ca mult ialtii (sursprinzator dealtfel)
    si ce le-a propus e onorabil... totusi sinducalistii ar trebui sa renunte pentru ca la 50% la toata lumea (inclusiv bugetari si medici) o sa ajungem rau de tot
  • +1 (1 vot)    
    profesorii (Marţi, 11 noiembrie 2008, 14:13)

    luci [anonim]

    nu trebuiau sa fie acum la scoala? penru ce-si primesc salariile?
    de ce dau minusuri si nu vin cu argumente?
    sau nu au?
  • 0 (0 voturi)    
    O posibila solutie (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:27)

    un altfel de bugetar [anonim]

    De ce nu iau in calcul profesorii ca in loc de 4 ore pe zi sa munceasca 8 si apoi dupa aceea sa ceara marirea cu 100% a salariilor.
  • 0 (0 voturi)    
    solutii???????? (Joi, 20 noiembrie 2008, 19:45)

    dandan [anonim]

    ce vor ei -politizarea invatamantului-
    director pus politic
    comunitate locala-politic(avand in vedee ca pt. orice functie iti trbuie oarece studii, in alageri nu-ti trebuie nimic deci are cine verifica profesorii
    cea mai tare -elevii dau note profesorilor
    Concluzie- sa ducatariceanu cu 10% dupa taranisti au fost si sunt o rusine!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version