Tariceanu: Majorarea salariilor profesorilor cu 50% aduce criza economica mondiala in Romania

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Luni, 10 noiembrie 2008, 13:20 Actualitate | Politic


Calin Popescu Tariceanu
Foto: AGERPRES
Majorarea salariilor profesorilor cu 50% ar aduce criza economica mondiala in Romania, a declarat luni premierul Calin Popescu Tariceanu, solicitand sindicatelor din invatamant sa se alature negocierilor Guvern-sindicate-patronate si sa nu lase PSD "sa puna in pericol viitorul Romaniei doar din considerente electorale".

"Vreau sa va reamintesc ca, in 2004, Guvernul de stanga negocia la sange cu sindicatele din educatie o crestere de o cifra. Acum, solicita 50%, desi stiu bine ca aceasta solicitare ar aduce criza economica mondiala in Romania. Stanga are un plan foarte clar de castigare a alegerilor, dar nu are niciun plan de guvernare a Romaniei", a spus Tariceanu, intr-o declaratie televizata.

Primul-ministru a subliniat ca liderii sindicatelor din invatamant trebuie sa inteleaga semnalele venite din exterior, in conditiile in care rolul lor este sa protejeze viitorul membrilor de sindicat.

"Liderii de sindicat stiu foarte bine ca toata cresterea salariilor de 50% va fi inghitita imediat de inflatie, cu efecte ce vor fi resimtite imediat de toata lumea. Profesorii vor avea salarii mai mari cu 50%, dar o paine va costa de cinci ori mai mult", a anticipat Tariceanu.

El a precizat ca, daca stanga a preferat "sa arunce in bratele sindicatelor o masura foarte tentanta", Guvernul va continua sa actioneze cu responsabilitate pentru cresterea salariilor, pe masura ce economia o va permite.

Seful Executivului a subliniat ca, prin dialogul dintre sindicate, patronate si o serie de partide politice s-au negociat, vinerea trecuta, principiile de baza ale salarizarii bugetarilor, prin care se vor acorda majorari de venituri responsabile, indreptate in prima faza catre angajatii cu salarii mici.

In acest context, Calin Popescu Tariceanu a solicitat si sindicatelor din invatamant "sa se alature acestor negocieri si sa nu lase stanga sa puna in pericol viitorul Romaniei doar din considerente electorale".



















4453 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    Cand o sa ai CURAJ sa prezinti EXECUTIA BUGETARA (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:26)

    me [anonim]

    pe anul asta, 2008, ca sa vada toata lumea ce-ai facut TU LA PUTERE CU PSD,

    Atunci o sa te cred.

    Nici PSD nici PNL n-au curaj sa discute bugetul in parlament pentru ca STIU ce ascunde el, asa ca au nevoie pentru 2009 de un tap ispasitor: opozitia, guvernul, profesorii, traian basescu.
    • -5 (5 voturi)    
      Alianta PDL-PNL VA GUVERNA PANA IN 2012 (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:51)

      un cetatean onorabil [anonim] i-a raspuns lui me

      Impreuna vor avea 53 procente si vor invinge PSD.
      • +6 (6 voturi)    
        Nimeni nu mai poate decupla PNL-ul de langa PSD (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:36)

        me [anonim] i-a raspuns lui un cetatean onorabil

        Alianta PSD-PNL va guverna pana la daramarea romaniei.
  • -4 (18 voturi)    
    Tariceanu-cel mai bun premier din ultimii 70 ani (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:27)

    Traian B. [anonim]

    Merita increderea noastra si va fi premier pana in 2012.
    • +5 (11 voturi)    
      speranta (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:39)

      andreid [anonim] i-a raspuns lui Traian B.

      e cel mai bun premier de la burebista pina azi.
      tocmai de aceea sper ca de maine sa nu mai fie premier.
    • -1 (11 voturi)    
      Nominalizati voi unul mai bun daca stiti...! (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:47)

      Rica [anonim] i-a raspuns lui Traian B.

      Decat sa dati minusuri mai bine ati veni cu argumente.

      Cei ce dau minusuri considera ca mai bun a fost Adrian Nastase? sau Vacaroiu? sau cine... Hai sa va vad... si nu vreau sa-mi vorbiti de premieri de o vara sau chiar mai putin...
      • +4 (4 voturi)    
        Oricine (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:44)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Rica

        Orice persoana care nu se agatza de guvernare ca ca sa-si scape petrolistu' si care nu plateste consilieri straini pe milioane bune de euro poate fi un premier mai bun.
      • +1 (1 vot)    
        tradatorul mincinos - tariceanu (Luni, 10 noiembrie 2008, 17:49)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Rica

        orice tradator care mai si minte intregul popor cum ca nu a scris biletelul catre presedinte, NU poate fi un bun premier.

        acesta este un mincinos, care ar fi trebuit sa isi dea demisia in secunda 2.

        a tradat alianta DA, dupa ce a demis toti ministrii PD, chiar daca impreuna au castigat alegerile...
        RUSINOS!
      • 0 (0 voturi)    
        Taricescu a fost bun pentru el si cunoscutii sai (Marţi, 11 noiembrie 2008, 15:19)

        gigi contra [anonim] i-a raspuns lui Rica

        Unul cu muult mai bun, desi pentru foarte putina vreme, a fost d-nul Isarescu atunci cand am fost la un pas de prapastia incapacitatii de plata.
    • +5 (5 voturi)    
      Adevarata fata si valoare a lui Tariceanu... (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:21)

      FSHO [anonim] i-a raspuns lui Traian B.

      "Nu sunt bani pentru mărirea salariilor profesorilor". "O astfel de măsură de creştere a salariilor este sinucidere, ducem România în faliment". Acestea sunt frazele pe care le-au auzit profesorii români în ultimele săptămâni din gura premierului Tăriceanu. Ceea ce auzea însă acelaşi premier Tăriceanu din gura profesorilor, pe vremea când era un simplu elev, era cel mai adesea "stai jos, patru". Conform foii matricole a lui Călin Popescu Tăriceanu, actualul premier era un adevărat elev-problemă în liceu, cu note foarte proaste atât la purtare, cât la învăţătură. Elevul Tăriceanu a reuşit chiar "performanţele" de a rămâne corigent la Fizică în clasa a XI-a şi de a repeta anul al doilea atunci când a ajuns la facultate. Profesorii nu-l iubeau atunci şi îl iubesc cu atât mai puţin acum, când probabil fostul elev se răzbună în timp pentru toate notele proaste încasate pe vremea când era elev.Nu putem însă să nu ne întrebăm chiar şi retoric: ce ţară e aceea în care ajunge premier un licean corigent şi un student repetent? Dacă zilele acestea s-ar face un sondaj rapid printre profesorii din România, premierul Călin Popescu Tăriceanu ar fi cu siguranţă cel mai nepopular personaj, din cauza opoziţiei sale ferme la mărirea salariilor cadrelor didactice cu 50%. Ceea ce ştiu însă mai puţini oameni este faptul că Tăriceanu a avut o relaţie extrem de proastă cu profesorii încă de pe vremea când era elev, aşa cum a arată şi foaia sa matricolă din perioada liceului. Mai mult, elevul Tăriceanu era o adevărată "oaie neagră" a clasei sale, dacă judecăm după media înregistrată la purtare pe când era în clasa a XI-a, de numai 7.33. Corigent pe vară la fizică. Tânărul Tăriceanu era văzut foarte prost de majoritatea dascălilor, care îi "pedepseau" dezinteresul pentru materiile lor cu note mici, 4 şi 5 fiind cel mai des întâlnite. În afară de Franceză, unde avea 8.66, de Educaţie Fizică şi de Purtare, ambele cu 7.33, şeful guvernului abia reuşea să treacă anul, cu media 5 pe linie. "
      • 0 (0 voturi)    
        ha ha (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:27)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui FSHO

        daca vrei sa stii de ce Tariceanu nu are sapca, e probabil fiindca i-a luat-o Iliescu, dar nu asta se discuta aici.
      • 0 (0 voturi)    
        Da-ne si noua un link sa vedem (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:19)

        m [anonim] i-a raspuns lui FSHO

        ... nu ca nu te-as crede, dar si pe maica-mea am dificultati sa o cred la ce se intampla in tara asta
        • 0 (0 voturi)    
          Eu nu am obiceiul sa mint.... (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:25)

          FSHO [anonim] i-a raspuns lui m

          Uite sursa: CORIGENTUL TARICEANU (Curentul, 04.11.2008)
      • 0 (0 voturi)    
        acum inteleg (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:06)

        simion [anonim] i-a raspuns lui FSHO

        de ce a reusit sa-i tina piept atat de bine presedintelui care la randul lui a recunoscut ca nici el n-a fost un elev stralucit!
      • 0 (0 voturi)    
        ...CLAR (Marţi, 11 noiembrie 2008, 11:39)

        INGINERU [utilizator] i-a raspuns lui FSHO

        da, normal ca se razbuna, oriciner ar face la fel, nu??

        referitor la majorarea asta mult-discutata-comentata-asteptata de 50% NU SUNT DE ACORD... adik, sa ne gandim la munca depusa (ca timp ma refer)- pentru 20 de ore pe saptamana sa ia un debutant 1300 lei (850+450), mai mult decat un inginer debutant la o fabrica, care, totusi, munceste, nu 4-5 ore si alea cu pauze... oare e cineva constient ca unii muncesc de 2-3 ori mai mult (si MUNCA, frate), nu stat la catedra si predat dintro carte :|... EU, personal, ajung si la 60 de ore pe saptamana (nu 5x12, ci cu tot cu weekend) si nu se poate zice ca am cu mult mai mult decat PRETENTZIOSHII ASTIA!!!

        ce dracu, frati profesori!!! lasati-va de meserie daca nu va convine salariul :X
    • +2 (4 voturi)    
      tariceanu (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:38)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui Traian B.

      Tot ce a fost in parohia sa, infrastructura, educatia, sanatatea, justitia s-au ofilit de tot, de fapt sunt la pamant. Asta e bilantul.
  • +7 (9 voturi)    
    Va dati seama ce-am ajuns. (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:31)

    cristian [anonim]

    Deci sa inteleg ca picatura aceasta ar umple paharul pana la varsare. Adica cu alte cuvinte deja suntem in rahat din cauza politicienilor.
  • +5 (9 voturi)    
    esti /?? (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:31)

    viezure [anonim]

    Sa iti reamintesc ca esti parte din executiv dle Razgandeanu?.. adica executi legile adoptate de Parlament(care ar trebui sa fie singurul legiuitor al tarii).. nu esti de acord, consideri o gresala legea asta: iti dai demisia!! si cu asta basta. Dar asa e mai ai cateva luni de furat si de aranjat castiguri pentru mogulul tau.
  • +5 (9 voturi)    
    mondializare (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:32)

    Gogu [anonim]

    Criza economica mondiala e deja in Romania, nu e nevoie de alte argumente debile din partea PM-ului
  • +5 (9 voturi)    
    Numai pomenile PSD-PNL nu o aduc!!!!!!!! (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:36)

    Lorenzo Monkson [anonim]

    Numai pomenile PSD-PNL nu o aduc!!!!!!!!
    Hai lasa vrajeala Taricene, bani de pomeni electorale ati avut dintotdeauna, numai bani pentru ceea ce trebuie nu. Asta pentru ca nu va pica voua nimic.
    Nu v-ar fi rusine loaze corupte ce sinteti!
  • +5 (7 voturi)    
    intrebare retorica (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:38)

    florin [anonim]

    Cum naiba nu-l intreaba nici un jurnalist de ce PNL a votat in totalitate aceasta propunere de majorare? Nu vad PNListi exclusi din partid...Dar la cum se face jurnalism in Romania, n-are nimeni tupeu sa-l intrebe
  • -2 (10 voturi)    
    Are dreptate Tariceanu (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:39)

    Alex S [utilizator]

    S-a intamplat in Ungaria. S-a intamplat in Romania in anii 90. Toti economistii sunt deacord cu ce spune Tariceanu.
    • +3 (3 voturi)    
      @ Alex,sti care este problema ? (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:23)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      tariceanu poate in esenta are dreptate,dar el are o problema de credibilitate,acum nici 3 luni economia duduia,astazi ea este in colaps,ai 5 km de autostrada dar invoci lipsa de fonduri pentru investitii,afirmi ca preferi oamenii in locul tancurilor,si faci jaf cu banul public-vezi agentii guv,cancelaria PM sau aparatul guv. incarcat de trepadusi-si in sfarsit ,iti mai aduci aminte de ce a rupt tariceanu intelegerea stand-bay cu FMI in 2005 ? daca nu iti aduc aminte ca tary a motivat cu- FMI s a opus cresterii de salarii si a propus marirea investirilor si reducerea cheltuililor bugetare-,dar de la un slugoi lipsit de verticalitate si cu un puternic simt al 'invartelilor' cum este tariceanu si intreaga conducere 'liberala' de astazi nu te poti astepta la alceva
  • 0 (4 voturi)    
    lupu , vine lupu!! (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:40)

    Kpax [utilizator]

    si nimeni nu crede ca vine lupul !!
    si pana la urma o sa ne manance lupul ..pe unii mai mult pe alti mai putin ...in functie decat or sa se devalorizeze castigul real al fiecaruia!
    • +1 (3 voturi)    
      Ai vazut tu oi destepte?! (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:02)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Kpax

      Spiritul de turma si prostia oilor mioritice (a se citi romani in general) nu se schimba cu una cu doua, mii de ani! ;-)
    • +2 (6 voturi)    
      Lupu a venit (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:09)

      englezu [utilizator] i-a raspuns lui Kpax

      L-a adus tarigeoana.
  • 0 (6 voturi)    
    O solutie (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:43)

    Tequila [utilizator]

    O solutie pentru majorarea salariilor cu 50%: anularea contractului cu Eurofighter (cumpararea de avioane F16) de 4.5 miliarde Euro.
    • +1 (5 voturi)    
      Vorbessti aiurea (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:00)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Tequila

      1. Eurofighter bu produce si nici nu vinde F16.
      2. Nu am auzit de semnarea contractului pentru F16 inca.
      3. Anularea unor contracte = pierdere de bani pentru cel care anuleaza contractul.
    • 0 (4 voturi)    
      dar inca nu exista nici un contract (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:06)

      Kpax [utilizator] i-a raspuns lui Tequila

      si in plus ca EADS produce eurofighter iar lokeed martin F16 ..deci vorbesti in necunostinta de cauza ..
      Si sa aperi tu dl profesor spatiul aerian al romaniei cu miguri 21 care sunt bune doar la campania agricola de toamne si primavara cand
      sunt scoase la arat campurile !
      Iar in caz de razboi cine are suprematia aeriana castiga exemplu WW2 si irak...
      • 0 (4 voturi)    
        Avioane (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:49)

        Tequila [utilizator] i-a raspuns lui Kpax

        Asa e nu le am cu avioanele, doar am vazut undeva un articol mai vechi in care se spunea ca se cumpara avioane noi. Nu stiu daca s-au cumparat sau nu.

        Dar cui ii trebuie avioane ultimul racnet acum? Tara arde (greve, proteste, criza economica) si noi cumparam avioane si ne jucam de-a razboiul? Sau e chiar razboi acum si eu nu stiu?
        • +1 (1 vot)    
          da este razboi nedeclarat inca.. (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:24)

          Kpax [utilizator] i-a raspuns lui Tequila

          ww3 nu mai ca este cosmetizat in razboi economic pe pietele valutare, pe pietele monetare ,la bursa si se manifesta prin
          "criza ecnomica" si tensiuni politice
  • 0 (6 voturi)    
    Liberali nesimtiti si demagogi! (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:46)

    FSHO [anonim]

    Ca platitor de impozite, vreau ca banii mei sa contribuie la civilizarea, modernizarea si prosperitatea Romaniei, adica sa fie folositi pentru modernizarea invatamantului, la sanatate, constructia de autostrazi, protectia mediului si cercetare. Nu vreau ca banii mei sa fie furati cu nerusinare de clientela politica, tot felul de smecheri si paraziti oplositi prin tot felul de organizatii asa-numite de "utilitate publica", sau sa fie delapidati si deturnati pentru cumpararea de voturi si fraudarea alegerilor.
  • -1 (7 voturi)    
    Pupincuristi basesti (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:50)

    dragos [anonim]

    Voi sunteti inconstienti cu marinarul vostru? L-am votat o data de prost si a doua oara nu mai gresesc. Arunca tara in haos doar pentru a-si satisface interesele politice. Tariceanu mi s-a parut un premier slab pana in ultimele saptamani cand a inceput in sfarsit sa se comporte ca un prim ministru adevarat. O crestere de 9% a salariilor profesorilor , eventual cu 15-20 pentru cei tineri sau care fac naveta la tara mi se parea normala. Dar 50% este prea mult, mai ales ca pe urma vor vrea toti bugetarii. Si, sa fim seriosi, nici calitatea invatatamantului nu va creste daca acelasi profesor slab va primi 25 de milioane in loc de 17. Uitati-va la Ungaria sa vedeti ce ne asteapta, ca si aia au marit cu 50 % salriile electoral si acum au imprumutat 20 de miliarde de la FMI doar ca sa nu dea faliment.
    • +2 (4 voturi)    
      Pupincuristi Traigeoanesti (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:13)

      FSHO [anonim] i-a raspuns lui dragos

      O sa dati voi socoteala pentru 10 miliarde de EURO pe care i-ati furat din banii nostri si nu se regasesc in nimc concret!!!
      • 0 (2 voturi)    
        ?? (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:56)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui FSHO

        ai luat-o razna amice? ce bani ti-am furat eu? uita-te la afacerile lui videanu, berceanu &co, uita-te dupa flota terminata de basescu, la clientela soselelor a doamnei Udrea .. pentru alea cine da socoteala?
    • 0 (0 voturi)    
      Salariile profesorilor (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:29)

      m [anonim] i-a raspuns lui dragos

      Partea care n-o spune nimeni este ca marirea de 50% a salariilor profesorilor nu se aplica la salariul lor brut ci la salariul de baza care este mult mai mic. Toata lumea se gandeste ca daca un profesor are salariu de 800 de lei (ceea ce oricum mi se pare o bataie de joc) va avea dupa marire un salariu de 1200 de lei. In realitate nu e asa, salarul de baza fiind mult mai mic, intre 500 si 600 de lei, de unde rezulta o crestere sa zicem de 300 de lei. Care dupa impozitare va deveni ceva de genul 190-200 de lei. Dupa cum vedeti, nu e un capat de lume. Asa ca, sa faca bine parlamentarii noshtri sa mai taie din macaroanele lor si sa le dea bani la profesori pentru ca acestia din urma ne educa copii!
      • 0 (0 voturi)    
        si totusi.. (Luni, 10 noiembrie 2008, 18:26)

        misha [anonim] i-a raspuns lui m

        sa zicem k sunt salarii mici in invatamant... 5 mil pt un profesor e bataie de joc (acum depinde si de profesor..k exista inapti carora nu le-as da nici 5 lei)...n-ar fi mare chestie dc vezi doamne le-ar face 7 mil...dar ia zi-mi tu mie..ti se pare normal k unui profesor universitar care are 50 de mil salariu, sa il mareasca la 70? mai ales astora p care ii am eu la facultate si multi altora.. sa fim seriosi... infrastructura e de 2 bani, legea asta e penibila avand in vedere situatia economica actuala , km tot ce se intampla in tara asta lasa d dorit. cu Dzeu inainte!
      • 0 (0 voturi)    
        nu inteleg (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:09)

        simion [anonim] i-a raspuns lui m

        Spui ca au salarii de 500 lei! Pai salariul minim pe economie e 540 lei pentru necalificati. Presupun ca profesorii au studii medii, studii postliceale, studii superioare dupa cum se cere la postul respectiv.Pentru cei cu liceu, salariul de baza are un coeficient de indexare automat, la fel si pentru studii superioare.
        Si as vrea sa vad si eu salariul intreg al unui profesor cu toate sporurile pe care le iau pentru ca si astea inseamna bani.
        Nu ca as fi impotriva profesorilor dar vreau sa stiu adevarul.
  • +2 (6 voturi)    
    Popor de bovine (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:55)

    Lucian [anonim]

    Un apel la ratiune care e greu de presupus ca va gasi ecou, atat vreme cat ratiunea e pe cale de disparitie in tara asta. Puneti botul repede la momeala pesedeului dar o sa vedeti voi cat o sa va coste, ati uitat ce inseamna sa va fie rau. O sa va aduceti aminte vremurile cand castigati 50 de dolari pe luna si cumparati oua sparte la borcan, ca n-aveati bani sa le luati intregi.
    • +2 (4 voturi)    
      Apel la ratiune? (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:16)

      FSHO [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Ma faci sa rad. Numai noi sa facem apel la ratiune? Dar guvernul PSD/PNL/PC/UDMR care da pomeni electorale si fura din banii contribuabilior nu trebuie sa manifeste ratiune? Sau, voi sunteti destepti si nu trebuie, iar noi prostii trebuie?! Vazi ca veti avea de justificat vreo 10 miliarde de EURO care nu se regasesc nicaieri.
      • 0 (2 voturi)    
        Razi tu, dar nu-i rasul tau! (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:01)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui FSHO

        Guvernul "face pomeni electorale", "fura din banii contribuabililor", etc, etc. Poti sa ne deai vreun exemplu concret, sau bagi din folclor? Cifra de 10 miliarde de unde ai scos-o? Eu as putea sa-ti prezint niste fapte concrete: Standard & Poor's ne-a scazut ratingul de tara saptamana trecuta, azi si Fitch, aducandu-ne la acelasi nivel cu tari ca Ucraina sau Belarus in ceea ce priveste riscul investitiilor. Leul a luat-o la vale, pierzand intr-o saptamana mai mult de 10 bani. Toate astea nu-ti spun nimic? Se zice ca atunci cand doi iti spun ca esti beat e bine sa mergi la culcare, dar al nostru inchipuit prim-ministru (Doamne fereste!) Geoana si matelotul matol Base inca n-au auzit proverbul asta. Si dupa ei, toti bizonii dau navala sa se inece, ca turma de porci din Biblie. Aduce-ti-va aminte cum era pe vremea lui Votcaroiu, cand vanam "cresterea zero". Nu de alta, dar vremurile alea s-ar putea sa se intoarca.
        • +1 (1 vot)    
          Vrei fapte concrete? (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:23)

          FSHO [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          1. iertarea de datorii a firmelor clientelei politice - 8 miliardede EURO, care trebuiau sa se regasesaca undeva. Nu se regasesc nicaieri. Masura data pe sest, inaine de Craciun.
          2. tunul cu laptopurile - vreo 148 milioane EURO
          3. bani dati la primarii PNL si PSD, inclusiv in colegiile lui Geoana si Tariceanu - 600 milioane EURO
          4. bani dati clientelei politice si asa-numitelor organizatii de "utilitate publica" - restul pana la 10 miliarde.
          5. tunurile cu constructiile de drumuri.
          Toti banii, deturnati din banii nostri, ai contribuabililor, nu se regasesc in nimic concret; poate perin conturile smecherilor.
          Va avea Curte de conturi de lucru, nu gluma!
  • +3 (9 voturi)    
    Ora de matematica (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:58)

    O invatatoare [anonim]

    "Profesorii vor avea salarii mai mari cu 50%, dar o paine va costa de cinci ori mai mult", a anticipat Tariceanu

    Elev Tariceanu, stai jos, nota 2 la matematica!
    Marirea salariilor chiar si a tuturor bugetarilor cu 50% nu ar putea duce in nici un caz la cresterea preturilor cu 500% ("o paine va costa de cinci ori mai mult")...

    Se cunoaste ca nu ti-a placut scoala, din acest motiv ai si ramas corigent in liceu si repetent in facultate...
    • -1 (7 voturi)    
      Habarnisto (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:05)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui O invatatoare

      De asta nu meritati voi mariri de salarii de 50%, pentru ca habar n-aveti de realitate.
      Sau credeti ca daca stiti cat face 2+2 sau x+50% atunci sunteti savanti? Savantii lu' peshte!
    • +2 (4 voturi)    
      are dreptate? (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:14)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui O invatatoare

      Cine ne poate lamuri daca Tariceanu minte, sau ce motive are sa ne abureasca. Am impresia ca teschereaua bugetara e goala, nu platesc nici facturile pentru infrastructura. In schimb, a dat drumul la acizitionarea de desktopuri, 455.000, pentru toti elevii de clasa a IX-a si a X-a, chiar si pentru cei care, multi, nu au nevoie de ele, pentru ca au deja unele mai performante. Nu i-a intrebat nimeni daca au sau nu au nevoie. Iar caietul de sarcini a fost facut cu dedicatie: Altex, Romtelecom si Siveco.

      Eu ce sa inteleg de aici?
    • +1 (3 voturi)    
      nu vrei sa fi PM (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:58)

      mim [anonim] i-a raspuns lui O invatatoare

      profesorii sau invatatorii (in cazul de fata), din cauza lucrului cu copii, au impresia ca stiu tot. e un lucru care l-am observat inca de cand eram la scoala si eram putin contrariat de el.
      uite asa o venerabila doamna (sau nu) care preda abecedarul la mucosi crede ca tainele economiei sunt la degetelul ei mic. sau poate crezi ca singurii destepti din vastul si nobilul aparat birocratic sunt profesorii iar ceilalti or sa taca fraierii si nu or sa mai vreau un ban in plus?
  • +3 (3 voturi)    
    Un premier "bun" pt. ca a aruncat cu banii altora (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:06)

    idiotii la putere si cei care-i voteaza [anonim]

    Bulgaria a adoptat si ea cota unica de 10% dar a STIUT SA ECONOMISEASCA.

    Acest imbecil a mostenit de la PDL o economie sanatoasa care a produs bani pe care el i-a aruncat in toate partile, iar acum ii e frica sa prezinte EXECUTIA BUGETARA.


    Guvernul bulgar va aloca bani din excedentul bugetar educaţiei şi sănătăţii
    Marti, 02 Septembrie 2008

    http://www.tmctv.ro/articol_47592/guvernul_bulgar_va_aloca_bani_din_excedentul_bugetar_educatiei_si_sanatatii.html
  • -1 (5 voturi)    
    Salarii+50% (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:07)

    viki [anonim]

    Chiar nu intelegeti ca nu se poate o majorare de 50%. Vocabularul pe care il folositi in comentarii denota cata stiinta aveti in domeniul economic.
  • +3 (3 voturi)    
    IN CE S-AU DUS BANII DIN CRESTEREA ECONOMICA ? (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:09)

    me [anonim]

    BULGARIA = 3000 KM DE AUTOSTRADA


    Croaţia e doar un exempul că în alte ţări se pot constui drumuri bune. De altfel, la acest capitol România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Vecina Ungaria are aproape 600 de km, iar Bulgaria a trecut de 300 de kilometri de autostradă construiţi. Ce să mai spunem de ţări precum Germania, Spania sau Franţa, care împreună au două treimi din cei 61.500 de mii de kilometri de autostradă ai întregii Uniuni.
  • -2 (6 voturi)    
    Tariceanu are dreptate (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:38)

    Cristian_S [anonim]

    Mai oameni buni, treziti-va !!! Cum puteti sa credeti ca o marire de 50% a salariilor e normala????? Era la mintea cocosului ca o astfel de initiativa legislativa va crea controverse in societate, de aceea ii banuiesc pe initiatori de reavointa. Profesorii au nevoie de salarii mai mari, iar acestea puteau fi ridicate chiar si cu 50% intr-un an, dar nu dintr-o data pentru ca apar presiuni din alte sectoare bugetare. 50% suna mult, chiar daca e putin la niste salarii mici. Nu se face asa ceva. Tariceanu este singurul care sustine un punct de vedere responsabil.
  • -1 (5 voturi)    
    da... (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:39)

    liviu [anonim]

    tariceanu e un mare tembel... da aici are dreptate...
    o marire cu 50% a salariilor profilor (nu mai punem la socoteala ca ar urma greve si in final mariri si la bugetari si medici) nu poate fi sustinuta economic... ceea ce inseamna inflatie deci preturi mult mai mari...

    e chiar atat de greu de inteles lucru asta? inseamna cifre enorme in plus la invatamant pe care statul nu le are (si chiar daca nu ar fura nu si-ar cumpara SUVuri etc tot nu le-ar avea)
  • 0 (4 voturi)    
    Invatamant si sanatate (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:57)

    GOGU [anonim]

    Avem nevoie de oameni pregatiti si sanatosi inainte de toate. Acestia pot deveni motorul societatii. Salariile profesorilor si cele ale medicilor trebuiesc marite. De unde? Sa nu se mai faca licitatii trucate, sa nu se mai cumpere loganuri cu 70.000 euro, sa se construiasca scoli cu pretul real fara comision inclus... de aici vor fi si bani, nu numai pentru salarii ci si pentru infrastructura rutiera (la noi km de autostrada costa de pana la 3 ori mai mult decat in Germania).
    Sa spui ca vine criza din cauza profesorilor si a medicilor este mojicie cand sustii sus si tare ca economia duduie.
    • 0 (4 voturi)    
      papagali (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:09)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      repeti ce te-a invatat base? loganurile de 70 000 au fost comandate de blaga, scolile sunt construite de autoritatile locale care isi trag spaga indiferent de culoarea politica. E nevoie de oameni sanatosi si educati , dar atat timp cat nu se face si o reforma a oamenilor din aceste sectoare nu poti avea randament si salarii mari.. jumatate din profesori sunt varza si o mare parte a doctorilor sunt incompetenti si spagari..culmea e ca se tin de locurile lor cu dintii si nu lasa pe cei mai tineri sa inainteze.

      Economia a duduit dar nu vedeti ca deja criza a ajuns si la noi .. apar someri peste tot din cluj la galati si voi vreti mariri halucinante? va intreb inca o data: sunteti normali?
      • +1 (1 vot)    
        Nu mai aveti imaginatie? (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:26)

        FSHO [anonim] i-a raspuns lui dragos

        Blaga a comandat Loganuri de 70000 EURO? Chiar ne mintiti asa de la ochi? Sa vedem cum veti justifica cei 10 miliarde de EURO care nu se regasesc in nimic?!
        • -1 (1 vot)    
          periculos (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:59)

          dragos [anonim] i-a raspuns lui FSHO

          .. ai putine idei si fixe :))
          • +1 (1 vot)    
            La tine e si mai periculos... (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:28)

            FSHO [anonim] i-a raspuns lui dragos

            ca ai mintea odihnita! Ai si tu vreun argument la ce spui, ca nu vad nimic? Tu nu gandesti? Repeti numai ce te invata hotii nationali din PSD/PNL/PC/UDMR?
            • -1 (1 vot)    
              verifica si apoi vorbeste (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:45)

              dragos [anonim] i-a raspuns lui FSHO

              ia vezi cand a fost demarata chestia cu loganurile supradotate si de catre cine..
              si hotaraste-te la ce partid ma bagi .. ca am si eu pretentii :))
      • +1 (1 vot)    
        Re:papagali (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:42)

        F. [anonim] i-a raspuns lui dragos

        Blaga a fost "evacuat" din guvern de aproape 2 ani. Daca el a "comandat" Logan-urile de 70k eur, e greu de explicat de ce ministrilor ( PNL ) le-a luat 2 ani sa re-evalueze proiectul, mai ales ca ministrul de interne a trimis proiectul spre aprobare in CSAT, unde a explodat, nu ? Cit despre autoritati locale si centrale, exista comisii peste comisii de control al activitatii acestora, nu ? Una e curtea de conturi unde a fost parasutat, cu sprijinul PNL, Vacaroiu. Ce sa spun, un adevarat exemplu de profesionalism si spirit de jerfta pe altarul patriei. Pe urma, eu cred ca e logic sa presupui ca oamenii sint bine intentionati si sa le oferi mijloace sa isi faca meseria cit mai bine si apoi sa le ceri perfomante. Sigur, performanta trebuie urmarita si lipsa acesteia pedepsita, dar daca te astepti ca oamenii ( sa zicem medicii ) sa munceasca n ani traind la limita subzistentei si fara perspective profesionale si materiale decente, eu cred ca nu sint multi care ar face asta. Poate voluntariezi tu pentru un sistem de genul acesta, il pui la punct, demonstrezi ca functioneaza, etc. Cit desprre "sunteti normali ?" as intelege intrebarea daca ar fi non-partizana si mai ales daca ai fi facut ceva ca sa nu se ajunga aici. De exemplu sa il tragi de mineca pe Tariceanu si ministrii lui cind au inceput sarabanda asta, ca doar ei sint initiatorii ( cu sprijinul PSD ) tuturor maririlor de pensii si salarii in ajun de alegeri, cel putin in sezonul asta. Restul politicienilor nu au facut decit sa intre in hora. Asa ca eu as zice sa iti indrepti minia spre cei care au inceput acest joc "responsabil". Dar probabil ca astfel ti-ai pierde salariul, ca nu-mi inchipui ca esti incapabil sa judeci la rece niste fapte. Apropos, cum stai cu salariul, comparativ cu un medic sau profesor debutant ?
        • -1 (1 vot)    
          salariu (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:34)

          dragos [anonim] i-a raspuns lui F.

          daca te intereseaza excelent aproximativ 1700 euro pe luna lucrez in IT. Daca se impute treaba va las cu Base in brate si am plecat :). Problema e ca anul asta am avut ceva probleme de sanatate si m-am internat la spital. Pana cand nu am dat spaga nu mi s-au facut analize k lumea si nu am fost bagat in seama. Ceea ce nu mi se pare normal la cat cotizez la sanatate. De asemeni mi-au murit doua rude apropiate pe incompetenta doctorilor. Iar cu invatamantul cunosc foarte bine situatie ca sa iti spun ca o buna parte a lor sunt nepotriviti pentru meseria respectiva. responsabila e toata clasa politica dar ceea ce face Basescu si clica lui, in numele unor interese personale meschine mi se pare strigator la cer. Si tine cont ca l-am votat si la primarie si ca presedinte o data. Si daca te uiti cu atentie nu a facut nimic concret nicaieri ... a lasat prapad peste tot. Da sa fie dati afara incompetentii si celor care raman sa li se dea si 100% crestere. dar aia sa isi faca treaba. Altfel tot greul va pica tot pe mine care platesc impozite si nu obtin nimic in schimb.
          • +1 (1 vot)    
            Re:salariu (Marţi, 11 noiembrie 2008, 4:35)

            F. [anonim] i-a raspuns lui dragos

            Sincer sa fiu imi pare rau pentru problemele pe care tu si familia ta le-a avut, mai ales cele legate de sanatate si sistemul sanitar romanesc. Problema sistemelor de invatamint si sanitar este una cunoscuta, insa imi vine greu sa vad unde e vina lui Basescu in cazul acesta. Singura vina, in cazul acesta ar fi ca l-a numit pe Tariceanu prim ministru in 2004, care la rindul lui a numit numai incompetenti ca si ministri ai sanatatii ( si dupa ce i-a debarcat pe PDL-isti ) si apoi ai invatamintului ( nu spun ca fostul ministru al invatamintului provenit din PDL unul bun ). Din cite stiu eu guvernul administreaza tara ( sanatate, invatamint,interne,functionari publici, etc ), presedintia avind prerogative foarte limitate in ceea ce poate face si ce nu. Asa ca mi-e greu sa fac legatura intre mesajul tau si Basescu. Poti sa explici care e vina lui ? Sau e doar faptul ca asteptarile tale au fost inselate si acum, indiferent a cui ar fi de fapt responsabilitatea, Basescu e de serviciu la incasat ?
  • 0 (2 voturi)    
    Tariceanu e pe duca (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:17)

    Catalin [anonim]

    Maine Curtea Constitutionala se va pronunta in favoarea profesorilor.
    Cu toate incercarile lui olteanu (baiatul vesel al deputatilor), pana in 30 noiembrie ordonanta tot va trece prin camera deputatilor - unde va fi picata.
    In final va fi obligat sa dea banii profesorilor. Retroactiv.
    Si va plati electoral pentru asta.
    Priviti la tariceanu - un cadavru politic.

    Cine ar fi crezut ca pana la urma presedintele Basescu il va invinge? Pe ultima suta de metri, dar a invins...

    Iar tariceanu a picat pe mana dascalilor - huliti de el, datorita educatiei proaste si a mediocritatii din scoala...
    • +1 (3 voturi)    
      la anul vom fi toti cadavre (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:34)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      ..nu doar tariceanu un cadavru politic.. o sa ajungem ca in anii 90 ..si atunci bugetarii vor cere din nou bani .. numai ca nu vor mai avea de unde sa primeasca .. basescu va castiga si oamenii vor muri de foame ..fiecare popor are conducatorii pe care ii merita
      • +1 (1 vot)    
        Abureala... (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:46)

        stefan v [anonim] i-a raspuns lui dragos

        Si Tariceanu si Vosganian o dau cotita cand ii intrebi daca s-au cheltuit cei 6% din PIB si pe ce. Daca veneau cu cifre clare, atat si atat, poate intelegeam. Unde-s banii? pe cei s-au dus? Tot timpul au propovaduit apocalipsa, dar n-au lamurit pe cei s-au dus banii, daca s-au dus.
      • +1 (1 vot)    
        Porcu-i tot porc... (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:44)

        FSHO [anonim] i-a raspuns lui dragos

        chiar daca are papion. Si..din cauza porcilor cu papion la toti o sa ne fie mai rau.
    • +1 (1 vot)    
      Noul guvern (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:41)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Noul guvern va da banii. Nu stiu de ce se strofoca atata Tariceanu, ca oricum n-o sa fie plata facuta de guvernul lui.

      Iar noul guvern sa taie in carne vie la cheltuielile publice, sa verifice toate cheltuielile aiurea, sa dea bani la profesori simultan cu criterii de calitate. Cine nu le indeplineste, adio bani. iar sindicatele sa nu uite ca au semnat strategia pentru educatie, care spune fix acest lucru: bani, dar nu oricum, ci contra reforma.
      • -1 (1 vot)    
        realitatea cruda (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:12)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui stefan v

        La anul se va intampla urmatorul lucru: cand se va trece la reforma bugetarilor vor trebui dati afara oamenii care nu corespund iar sindicatele vor sari in sus si vor iesi in strada. Inflatia va creste intre timp, euro va ajunge la 4.5-5 lei si castigul din salariu se va topi. Alti bani nu vor mai fi deoarece va fi recesiune in toata lumea. Banii se vor da tot la clientela politica. Inca o tura de tineri vor pleca din tara.raman bugetarii care vor trai fericiti pana la adanci batraneti cu icoana matrozului in brate
        • +1 (1 vot)    
          N-aveti dreptate (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:30)

          stefan v [anonim] i-a raspuns lui dragos

          Daca noul guvern va taia cheltuielile publice inutile, vor fi bani. In educatie sunt 11.000 de functionari, care toaca 200 mil. euro pe an, pentru a pune educatia pe butuci, Foarte scump. Se putea mai ieftin. Prin descentralizare nu mai este nevoie de ei. Pa.

          Iar sindicatele si-au insusit strategia pentru educatie. daca o cititi, o sa vedeti 5 trepte de salarizare pt. profesori, fara legatura cu grade si vechime. Scoala isi stabileste singura schema de personal. Daca vrea salarii mari, renunta la salariatii inutili si face rost si de fonduri extrabugetare. Sa speram ca noul guvern va sti ce e de facut.
          • -1 (1 vot)    
            taiarea cheltuielilor (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:52)

            dragos [anonim] i-a raspuns lui stefan v

            inseamna sa fie dati afara oameni.. sindicatele au fost de acord cu reforma la nivel conceptual doar ca sa primeasca banii , cand se va trece la lucruri serioase vor face din nou scandal ...in plus cei dati afara nu vor fi eliminati pe competente ci pe relatii.. nu ai pila nu ramai ..ca asa e la noi ..

            E adevarat ca avem oameni care mananca o paine degeaba atat in sistemul sanitar, invatamant cat si in randul functionarilor si astfel reduc fondurile pentru cei care fac in mod real ceva. Dar nu cred ca sindicatele vor renunta la acestia asa usor.
  • -1 (1 vot)    
    hmmm... (Luni, 10 noiembrie 2008, 17:36)

    mark [anonim]

    Ma simt dator sa postez un comentariu...n-as vrea ca lumea sa fie in ceata. Nu stiu daca toti cei ce posteaza aici au vreo idee despre subiectul acesta.
    In primul rand,bani sunt,deocamdata....sau putem face rost si uitati cum: reducem cheltuielile, marim taxele, luam de la un minister si dam la altul, luam imprumuturi de la bancile de referinta din strainatate. Bani se pot face rost. Ideea e sa vrei, nu ca nu poti. Pana la urma orice problema are o rezolvare. Repet, important e sa vrei.
    In al doilea rand, dupa ce avem bani, trebuie sa-i distribuim la bugetari. Cum facem? Ei, acu-i acu....medicii vor 50%, profesorii vor 50 %, functionarii vor 50 %. pe cine privilegiem ? putem da la toti cat ne cer? putem, binenteles. Pai ce-am mai spus mai sus?...Bani sunt sau facem rost de ei...
    In al treilea rand, sunt riscuri daca majoram salariile? Cine spune ca sunt riscuri?...economistii ce zic? bugetarii ce zic?
    va las sa continuati mai departe....nu stiu toate raspunsurile...
    Am insa si o parere personala cu privire la legea majorarii cu 50% a salariilor profesorilor. De ce sa se mareasca salariile celor cu 5000 sau 6000 RON/luna la fel cu cei care iau 700-800 de RON/luna. Nu este o discriminare ?
    • +1 (1 vot)    
      cum adica? (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:40)

      simion [anonim] i-a raspuns lui mark

      Ca sa facem rost de bani de salarii marim taxele? Pai si daca nu sunt nici profesor, nici doctor, nici bugetar ci lucrez in sistemul privat, cu mine ce se intampla cu taxele marite?
      Asta sa fie calea dreapta? Distrugem tot ca sa dam doar la cateva categorii de salariati?Credeam ca simtindu-te dator cu o postare o sa zici ceva pertinent nu cum sa o duc eu mai prost ca sa o duca altii mai bine!
  • -1 (1 vot)    
    Noi intelegem, ei nu! (Luni, 10 noiembrie 2008, 18:35)

    Ionutz [anonim]

    Domnule Tariceanu, nu ne mai spuneti de criza si de pretentiile profesorilor, ca ne dam si noi seama ca la bugetul pe care il avem, o marire salariala ar da peste cap economia. Mai bine explicati-le capetelor patrate de PDL-isti. Ei nu prea inteleg.
    • 0 (0 voturi)    
      Cred ca trebuia sa explice in primul rand (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 3:09)

      io [anonim] i-a raspuns lui Ionutz

      PNL-istilor, ca doar au votat in unanimitate marirea salariilor. In frunte cu idiotul de ministru al invatzamantului.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version