Guvernul despre majorarea salariilor profesorilor: 300.000 de concedieri, inflatie cu doua cifre, cresterea economica se reduce de la 6% la 2%

de D.T.     HotNews.ro
Marţi, 28 octombrie 2008, 12:12 Actualitate | Politic


Guvernul a publicat pe site-ul institutiei scrisorile trimise presedintelui Traian Basescu pe 16 si 22 octombrie, in care argumenteaza de ce se opune majorarii salariilor profesorilor: cheltuieile bugetare suplimentare vor incuraja consumul, vor creste importuile, vor fi afectate investitiile iar cresterea economica va incetini. Demonstratia Guvernului este insotita de cifre. In replica, presedintele Traian Basescu a declarat ca Guvernul a procedat foarte bine cand a dat publicitatii scrisorile, dar a spus ca evaluarile sunt apocaliptice si manipulatorii. In opinia sa, Guvernul are resurse explicand ca Ministerul Educatiei a cheltuit pana acum doar 43% din bugetul de investitii.
Update: Traian Basescu afirma ca ar fi nedemocratic ca Guvernul sa amane punerea in aplicare a legii  si ca o eventuala Ordonanta de Urgenta privind amanarea majorarilor salariale nu justifica constitutional.
Cititorii Hotnews.ro sunt invitati sa consulte documentele atasate, sa evalueze calculele Guvernului si sa argumenteze daca ele sunt corecte sau nu. 
  • 55% pentru profesorii preuniversitari si 37% pentru personalul didactic din invatamantul universitar ar insemna cheltuieli de 711 milioane de lei pentru lunile noiembrie si decembrie din 2008 (0,14% din PIB) si de 4.265 milioane lei pentru intreg anul 2009 (0,74% din PIB), se arata in analiza detaliata trimisa la Presedintie.
  • 514 milioane de lei vor proveni din bugetele locale (pentru salariile din sistemul preuniversitar de stat), iar pentru salariile din sistemul universitar de stat efortul bugetar va fi de 197 de milioane de lei, din bugetul Ministerului Educatiei (MEdC). In 2009, suma alocata de la bugetele locale va fi de 3.083 milioane de lei, iar cea de la bugetul MEdC - de 1.181 milioane de lei.
  • Consecintele majorarii salariilor profesorilor cu 50% ar fi urmate, potrivit Executivului, de presiuni din partea celorlalte categorii de bugetari si din partea personalului din sectorul privat, pentru alinierea nivelului salariului la cel aprobat pentru personalul din  invatamant.
  •  Astfel, in urma cresterii "inevitabile" a salariilor din sectorul bugetar cu 50%, se va deteriora raportul dintre salariul obtinut in sectorul privat si cel din sectorul bugetar (in prezent castigul mediu brut din sectorul public este cu 30% mai mare decat cel din sectorul privat). Se va ajunge ca veniturile salariale medii din sectorul bugetar sa fie aproape duble fata de cele din sectorul privat.
  • Vor creste importurile ca urmare a schimbarii structurii cererii de consum a populatiei si vor creste suplimentar pensiile ca urmare a majorarii salariului mediu brut, care sta la baza stabilirii punctului de pensie.
  • Castigul salarial mediu brut lunar din sectorul bugetar in anul 2009 va creste fata de media din anul 2008 cu circa 61%, iar cel din sectorul concurential va creste cu circa 48%. Prin urmare, castigul salarial mediu brut lunar in anul 2009 va ajunge la 2.568 de lei fata de 1.865 de lei in scenariul de baza (fara aplicarea legii).
  • Prin transferul sumei de 44 de miliarde de lei de la investitii catre consum, cresterea economica se reduce cu patru puncte procentuale (de la 6% la 2%), importurile cresc cu circa cinci miliarde de euro, ceea ce va conduce la cresterea ponderii deficitului comercial si de cont curent in PIB cu aproape patru puncte procentuale fata de scenariul de baza. 
  • Punctul de pensie ar urma sa creasca la 1 ianuarie 2009 cu inca 37,7% fata de proiectia bugetara pe anul 2009, ceea ce ar insemna cheltuieli suplimentare pentru bugetul asigurarilor sociale de stat de circa 15 miliarde de lei, respectiv 2,6% din PIB. 
  • Rata inflatiei se va deteriora cu circa cinci puncte procentuale, ca urmare a cresterii salariilor si a pensiilor, ceea ce inseamna ca rata inflatiei sa atinga un nivel de doua cifre. 
  • Companiile vor fi obligate sa recurga la disponibilizari de personal, impactul estimat de Guvern fiind de circa 300.000 de salariati.
  • Majorarea cu 50% a salariilor tuturor categoriilor de personal care se finanteaza din fonduri publice determina cheltuieli bugetare suplimentare in anul 2009 de circa 21 de miliarde de lei (aproape 4% din PIB), la care, daca s-ar adauga si influentele ce decurg din cresterea punctului de pensie, rezulta un efort bugetar total de 36 de miliarde de lei, respectiv 6,2% din PIB. 
  • In ceea ce priveste majorarea punctului de pensie pentru grupele I si II de munca cu 50%, respectiv cu 25%, documentul intocmit de reprezetantii Guvernului arata ca aplicarea legii genereaza cheltuieli cu pensiile de 2.754,6 milioane de lei si cheltuieli cu transmiterea pensiilor la domiciliu prin Posta Romana de 28,4 milioane de lei, respectiv 0,48% din PIB in total.
  • In ceea ce priveste acordarea indemnizatiei de crestere a copilului, documentul arata ca volumul cheltuielilor bugetare pe anul 2009 va creste cu 646 de milioane de lei, respectiv 0,11% din PIB. Potrivit legii, parintele care intrerupe serviciul pentru cresterea copilului beneficiaza de o indemnizatie care reprezinta 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni.
  • "Aplicarea celor trei legi adoptate recent de Parlament (...) precum si toate consecintele ce decurg din acestea pot duce la majorarea deficitului bugetar in 2009 cu circa 5% din PIB si la o instabilitate economica cu grave consecinte asupra nivelului de trai si asupra evolutiei pe termen lung a tarii noastre, instabilitate pe care conditiile nefavorabile ale pietelor internationale nu vor face decat sa o agraveze", se arata in documentul trimis Presedintiei in 22 octombrie.
Replica presedintiei: Este o operatiune de manipulare a opiniei publice
  • Presedintele Traian Basescu a calificat declaratiile premierului Tariceanu privind criza economica la care s-ar ajunge daca ar creste salariile profesorilor drept "o operatiune de manipulare a opiniei publice" si spune ca acesta exagereaza, incercand sa creeze o imagine "apocaliptica"
  •  "Este regretabil si fara precedent ca insusi primul-ministru sa alimenteze nejustificat imaginea unei crize apocaliptice, in conditiile in care Romania are mijloace si resurse pentru a diminua efectele crizei economice mondiale", se arata intr-un comunicat al purtatorului de cuvant al Presedintiei, Valeriu Turcan, remis luni Agentiei NewsIn. 
  • Presedintele Basescu spune ca pozitia guvernului  "este o operatiune de manipulare a opiniei publice" si acuza guvernul ca "se foloseste si de omisiune, intrucat nu spune ca pana la 1 octombrie, Ministerul Educatiei a reusit sa cheltuiasca doar 43% din banii alocati pentru investitii.
  •  Pe parcursul ultimelor saptamani, presedintele a solicitat primului-ministru ca guvernul sa intre in legalitate si sa prezinte in termenul prevazut de lege, proiectul de buget pe anul 2009, se mai arata in comunicatul Presedintiei.
  • Traian Basescu precizeaza ca efectele crizei financiare internationale nu au legatura cu cresterea salariilor profesorilor: "Noile exagerari, de aceasta data apocaliptice, ale primului-ministru, contrasteaza puternic cu declaratiile sale de acum cateva saptamani, cand exagera efectele cresterii economice". 
  • Presedintele Traian Basescu a declarat, in comuna suceveana Udesti, ca ar fi "nedemocratic" ca Guvernul sa amane punerea in aplicare a legii privind salarizarea cadrelor didactice si ca o eventuala Ordonanta de Urgenta privind amanarea legii nu se justifica nici constitutional.
  • "Ar fi un gest nedemocratic. Dupa ce in Parlament legea a fost aprobata in unanimitate, dupa ce Curtea Constitutionala a declarat legea constitutionala, dupa ce a fost promulgata de presedinte, nu se justifica nici macar constitutional o Ordonanta de Urgenta care sa suspende aplicarea legii", a declarat Basescu.
              






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3430 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    ca de obicei (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:22)

    Gogu [anonim]

    ca la noi mai rar... noroc ca penibilul n-a omorat pe nimeni
  • +4 (14 voturi)    
    hm (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:28)

    alex [anonim]

    Lumea se scufunda in criza, orice om normal la cap trage de orice banut pe care il are in buzunar si cheltuieste numai pentru lucruri necesare, numai statul roman este un fel de Gigi Becali care arunca maruntis sarantocilor si asteapta dupa aia osanale. Balcanism curat...moarte sigura...

    Ce are dreptate presedintele e ca trebuie umblat la toate cheltuielile, nu doar la limitarea cresterii salariilor. Cuvantul de ordine trebuie sa fie acum eficienta cheltuielilor, nu se mai poate risipa de pana acum.

    PS: am tot vazut comparatii intre cresterea salariilor profesorilor si alocatiile de fonduri pentru infrastructura, primarii etc (care ar fi teoretic date numai localitatilor cu primari PNL + PSD). Trecand peste partea politica, cresterea salariilor duce la inflatie insa cresterea investitiilor duce la cresterea economica. E o diferenta.
    • 0 (4 voturi)    
      E asa si nu prea.. (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:02)

      sile [anonim] i-a raspuns lui alex

      E corect ce spui. Dar tare as vrea sa vad si eu cum pot primariile PNL+PSD sa consume 600 de milioane de euro pentru investitii in cele doua luni ramase din anul bugetar ramas. Banuiesc ca vor turna drumuri si vor construi spitale intr-un ritm nebun in ultimele doua luni ale anului (nu mai tinem cont ca vine iarna). Imi pare rau, dar tot pomana electorala si risipa de bani se cheama. Si tot in inflatie si devalorizarea leului se vor duce.

      Ia vezi ce s-a intamplat anul trecut in ianuarie, dupa ce decembrie s-au cheltuit sume bugetare uriase, ca sa nu ramana banii "neconsumati"
      • 0 (0 voturi)    
        Bani neconsumati (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:12)

        Buhac [anonim] i-a raspuns lui sile

        Ce inseamna asta "Bani neconsumati" vedeti-va de treaba domnilor , este un capitol care se numeste "report" si acesti bani pot fi utilizati unde este necesar natiuni si nu unde vor nebunii.
        Sa cumperi in nestire televizoare ,sau sa faci investitii la Parlament mi se pare o nerozie , chiar daca ei o numesc afacere.
        Cu stima
        Gheorghe Buhac
    • +1 (5 voturi)    
      si pensiile (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:09)

      Psycon [utilizator] i-a raspuns lui alex

      La pensii tot crestere economica a fost, nu? Sa nu mai mentionam demagogia ieftina a lui Triceanu... chiar partidul lui a votat legea in parlament... unul nu a zis nu.

      Eu nu am inteles niciodata de ce trebuie sa reducerile bugetare sa inceapa cu profesorii si medicii. Chiar sunt aceste categorii sociale cele mai nefolositoare? Mie mi se par 2 sectoare clar subfinantate... iar banii capusati sunt aruncati in asa zise "investitii", cum ar fi daciile de 60 000 de euro.
      • 0 (0 voturi)    
        Populism (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:34)

        Luminita [anonim] i-a raspuns lui Psycon

        E adevarat ca profesorii si medicii ar trebui sa fie mai bine platiti, dar de ce acum? De ce nu s-au gandit mai devreme si nu inainte de alegeri? La fel si cu "legea mamelor". Eu as avea de castigat daca o promulga presedintele, dar ma dezgusta cum s-au aruncat toti sa voteze acum, pe ultima suta de metri. Dupa parerea mea, pe Basescu il intereseaza capitalul de imagine inainte de alegeri si nu ii prea pasa lui de noi, muritorii de rand...
    • 0 (0 voturi)    
      esti liberal? (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:42)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui alex

      Scuza-ma daca te jignesc intrebindu-te daca esti membru PNL, dar altfel nu vad de ce si tu, ca si dl. Tariceanu, dati numai o parte de informatii.
      Banii dati de guvern primarilor in aceasta toamna sint trecuti la caegoria "cheltuieli curente si de capital", adica un fel de bani de buzunar, sa-i cheltuiasca primarii cum or sti ei mai bine.
      Cheltuielile pentru investitii sint altceva.
  • +2 (10 voturi)    
    Logica stramba (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:30)

    Catalin [anonim]

    Din scrisoare din contra, rezulta ca sunt bani, efortul bugetar nu e mare, iar prognozele guvernului sunt strambe....

    Pai aceasi logica poate fi aplicata in cazul majorarii punctului de pensie (cu 20% din octombrie pentru 5 milioane de pensionari), distribuirii despagubirii pentru Dacii(va imaginati ca in Noiembrie vor fi 40000 oameni care vor avea o palarie de bani de cheltuit...ca doar nu credeti ca oamenii aceia, pacaliti odata de catre CEC, isi vor pastra banii tot la CEC) sau acordarii de drepturi castigate in instanta magistratilor. Cu toate acestea, pensiile luna asta s-au majorat - nu a venit nicio apocalipsa.
    In Noiembrie despagubitii vor lua banii de dacii - nu va veni nicio apocalipsa.
    Magistratii vor primi luna aceasta sporurile castigate - nu va veni nicio apocalipsa.

    E clar ca nici acordarea salariilor majorate profesorilor nu va aduce apocalipsa financiara - insa va baga voturi in contul PSD si PDL. Si asta nu convine guvernului taricean.
    • +1 (5 voturi)    
      Poate logica ta e stramba (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:39)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Sau poate nu stii sa citesti, ceea ce m-ar mira.
    • +3 (5 voturi)    
      Te inseli, te inseli crunt... (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:48)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Orice banut aruncat in piata fara sa aiba o reflexie reala in produse, bunuri, servicii atrage dupa sine cresterea preturilor ceea ce inseamna in fapt inflatie.

      S-au intamplat "apocalipse", uite-te cat e litrul de ulei acum, de cand s-au crescut pensiile la pensionari si unele salarii in segmentul bugetar.

      Tariceanu sau oricare altul ar fii in locul lui nu are o punguta de bani de unde baga mana si scoate. Punguta aceea e de fapt bugetul Romaniei care este alimentat din taxe si impozite.

      Ca sa sustina un nivel ridicat al pensiilor si al salariilor din sectorul bugetar, unde numarul celor remunerati este mare, guvernul trebuie sa creasca presiunea fiscala. Presiunea fiscala se reflecta imediat in costul de productie al produselor si serviciilor.

      Da, stiu, o sa-mi zici ca trebuie sa-si diminueze comerciantii profiturile sau sa fie suprataxati.

      Pentru cultura ta generala, profitul este motorul real al capitalismului iar daca supraimpozitezi profiturile o sa constati cum apar doua fenomene: 1 lumea se lasa de facut afaceri pentru ca devine nerentabil sau 2 incep sa se scurga bani in economia subterana. Oricum ar fii ca dracu pica....

      Solutia nu-i asta mastre, raul trebuie taiat de la radacini. Sunt profesori care n-au ce cauta in sistem si-aia trebuiesc eliminati, sa fie selectati pe baza de competente.

      Sunt pensionari care au pensii catastrofal de mari dupa ce au muncit nici 30 de ani in armata sau MAPN sau MAI. Pensionari la 45 de ani multi dintre ei perfect apti de munca, chiar au un job. Astia trebuiesc eliminati. Pensiile apocaliptice trebuiesc eliminate, trebuiesc stabilite praguri minime si maxime de pensionare. Daca ai fost smecher in viata ti-ai pus ceva de-o parte pentru zilele de batranete, nu trebuie sa te umfle statul in fund cu pompa.

      Sistemul functionarilor publici este un aparat care inghite foarte multi bani, ineficient. Sistemul trebuie restructurat, si eficientizat, leprele sa plece acasa!
      • +1 (1 vot)    
        sti ce e ciudat (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:11)

        mim [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        pentru muritorul de rand, pensia maxima este de 5 puncte. sunt curios ce au fost cei care au pensii de 30000lei.
    • +2 (4 voturi)    
      continuare (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:51)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Atunci o sa ai bani de salarii normale si stimulatoare pentru cei care le merita. Atunci salariul dat lor nu va mai fii o povara pentru stat ci va fii o investitie in resursa umana.

      Ia gandeste-te tu frumusel. Cand au fost disponibilizati minerii li s-au dat salarii compensatorii. De unde crezi? De la Nastase de-acasa? Crezi c-a venit el cu banii in traista? Tot de la noi. Ce s-a ales cu banii aia? Televizoare, bere, vodcka si cine mai stie ce.

      Daca cu banii aia in loc sa ii arunci pe fereastra ii plateai ca sa-ti construiasca drumuri si-autostrazi, cum statea treaba? Aia aveau de munca long term, tu aveai azi sosele mai bune, banii aceia creiau ceva. Pricepi tu cum vine?

      Discutam peste 2 luni cand cu +50% salar vor cumpara mai putin decat cumpara azi cu salariul care-l au!
  • -3 (7 voturi)    
    Tariceanu este agent rus sub acoperire (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:33)

    Ovidiu [anonim]

    a fost infiltrat pentru a distruge liberalismul in Romania...

    Daca ne uitam la ce procent a preluat PNL si la ce procent l-a adus, observam ca si-a indeplinit misiunea cu succes.
    • 0 (2 voturi)    
      SI TU Patriciene? (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:43)

      Liv [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Daca Taricel e omul rusilor, atunci seful lui, Patricianu', al cui este?
  • +1 (7 voturi)    
    penibil guvern (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:35)

    gigi [anonim]

    Cand au dublat pensiile, cand si-au marit salariile si luxul, cand au furat cu autostrazile si alte licitatii, nu aveau saracii nici o cifra, totul era necunoscut... acum cat se mai chinuie baietii sa calculeze si ce se mai scufunda tzara, tz tz tz
  • +3 (5 voturi)    
    Capul lui Motoc vrem (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:35)

    Addy [utilizator]

    Indiferent de ce argumente sunt acolo, guvernul are o grava si serioasa problema de imagine.

    Scandalul Loganurilor, scandalul functionarilor publici cu salarii bibane sau scandalul bugetelor supraaugmentate a primariilor PNL sau PSD au distrus orice farama de credibilitate a acestui guvern.

    Nu se mai poate face nimic. Guvernul trebuie sa demisioneze. In locul lui sa vina altu', care sa dea "capul lui Motoc" si sa tempereze cresterile salariale ale profesorilor la 9%, cat era stabilit. Dar salariile in invatamant trebuie sa creasca ! Asta e clar ca lumina zilei , poate nu acum , in conjunctura asta ...
  • 0 (0 voturi)    
    solutia (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:44)

    destul [anonim]

    http://destul.haipa.ro
  • +2 (6 voturi)    
    Aoileu, vine Apocalipsa! (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:44)

    FSHO [anonim]

    Pai, de asta v-am votat, bre? Sa ne aduceti apocalipsa pe cap? De ce dati 600 mil Euro la primarii PS si PNL, fara justificare? De ce v-ati tras salarii nesimtite, clientela politica, atata timp cat mai sunt pensii de 3 si 6 lei in Romania? De ce vrioati sa furati milioane de Euro cu Loganele? Unde se tot scurg banii drenati pri Bechtel si alte proiecte dubioase? De ce tineti parazitii de la gastile de"utilitate publica" din banii nostri? De ce? De-abia astep sa va ia Parchetul la intrebari !
  • +4 (6 voturi)    
    oare? (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:10)

    anonim [anonim]

    Si daca totusi guvernul are dreptate?
    Oare care ar putea fi efectele asupra economiei?
    Ma gandesc ca daca se va acorda aceasta marire la profesori, mai mult ca sigur ca vor iesi toti bugetarii in strada sa li se dea si lor ( pe drept cuvant) aceiasi majorare. In momentul in care se maresc salariile cu procent asa mare la toti bugetarii, va creste automat si salariul mediu pe economie. Salar mediu mai mare va duce la presiuni pe umerii investitorilor privati care , la randul lor se vor confrunta cu solicitari de crestere a salariilor (" pai ce, aia de la stat castiga mai bine ca noi? dati-ne si nou mai mult") Diferenta ca la investitorii privati, subiectul acesta e mai delicat. Fiecare are niste calcule facute, calcule care includ si cheltuielile cu salariile. Prin urmare , e foarte probabil ca multi dintre investitorii straini sa isi ia catrafusele si sa plece, pentru ca ei au venit aici tocmai pentru mana de lucru mai ieftina decat in occident (a se vedea cazul Nokia). Plecarea lor va duce la somaj pentru un nr destul de mare de angajati, pe de o parte , pe de alta parte venituri mai putine la buget (impozite pe profit la societati si impozite pe salarii la muncitorii in cauza care nu se mai incaseaza). Daca ai mai putini contribubaili in conditiile in care cheltuielile tale au crescut (ca deh, am majorat salariile la atatia bugetari) ce imi ramane de facut? sa maresc impozitele , ca doar trebuie sa scot banii aceia de undeva.
    Oare chiar sa nu aiba deloc dreptate guvernul de data aceasta? Nu zic ca e un guvern extraordinar, din contra au o gramada de pacate, dar poate ca acum chiar pun problema corect.
    Nu zicea chiar presedintele acum nu multa vreme ca, criza nu ne va ierta daca nu vom fi cumpatati? si ca ar trebui sa investim in productie nu in consum?
    Nu zic ca Guvernul nu a gresit cand a cumparat voturile pensionarilor cu acei 20 % dar oare presedintele ce face acum? nu cumpara si el acum voturi cu aceasta lege?
    • 0 (2 voturi)    
      de ce nu a avut dreptate si in 2004, 2005..., (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:43)

      FSHO [anonim] i-a raspuns lui anonim

      inainte de a incepe batjocura la adresa romanilor, a marilor hotii si pradaciuni? Nu au visat niciodata urat ca sunt romani cu pensii de 3 si 6 lei? Nu s-au gandit ca ramanem fara profesori si doctori? Bineinteles ca nu, pentu ca loazele lor invata in starinatate, iar cand ii apuca bolesnita se duc la spitale straine.Bineintels, pe banii nostri !
  • 0 (2 voturi)    
    da' cui ii pasa?! (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:23)

    Rica [anonim]

    De obicei, cand iti este foame nu ai mintea limpede. Totusi faceti si voi un efort si ganditi-va, daca totusi ne loveste recesiunea, asa dupa cum spun o multime de specialisti, cine credeti ca va suferi? Clasa politica? Oamenii bogati? Va mai conta atunci ca Basescu a zis da si Tariceanu a zis ba?

    Intr-o tara normala, da, acest lucru ar trebui sa conteze, dar intr-o tara in care mintea este intunecata de foame si ura, o sa uitam de aceste dispute politice in disperarea de a supravietui crizei.

    Fatalismul romanesc ne spune sa traim clipa si sa nu ne pese de cei care nu vor supravietui. Sa ne ajute Dumnezeu sa avem puterea si inima de a ne ingriji de parintii prea batrani ca sa mai poata munci si de copii mici pe care ii avem, in rest este doar disperarea dictata de foame si lacomie.

    Pana la urma, a fi profesor sau doctor sau functionar public este o meserie ca oricare alta, nju te obliga nimeni sa fi ceea ce nu vrei sa fi si mai ales, poti sa-ti schimbi meseria daca nu esti multumit cu venitul pe care il obtii, asa cum foarte multi, cei care vor si cunosc, au facut-o deja.

    Incapacitatea de a intelege modul in care se misca lumea in care traim este rezultatul suficientei si ingamfarii individuale. I fond, daca pot sa mananc un mic si sa ragai o bere in plus, ziua de maine mi se pare deja mult mai frumoasa, chiar daca maine nu voi mai avea serviciu, da' cui ii pasa?!
    • 0 (2 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:41)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Rica

      Excelenta analiza a romanilor!
    • 0 (0 voturi)    
      Uite ca ne si dadura minusuri (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:22)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Rica

      Astia nu dorm domnule, sunt treji zi si noapte ca si Securitatea.

      Ia sa pun eu niste plusuri! :D
  • 0 (4 voturi)    
    marire 50%/ inspectii la clasa/impoziti pe meditat (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:28)

    ileana [anonim]

    Se poate ca aceasta marire cu 50 %, sa fie startul in reformarea invatamantului romanesc.
    Decat sa se planga pt. ce a votat ( a uitat de ce l-a demis pe Adomnitei???) Premierul mai bine ar pune in miscare intreg angrenajul...50% MARIRE DE SALARIU...primul pas: inspectoratele scolare sa vegheze asupra: respectarea orarelor, respectarea lectiilor la clasa ( fara : "conspectati"..fara "asta nu facem, invatati singuri acasa")..performanta la clasa ( inteleg copii ce predau profesorii aia)?...fara "invitatii "la meditatii in particular la sedinta cu parintii ( ca altfel nu iau elevii nota mare si nu intra la liceu!)...si pe urma: IMPOZIT PE MEDITATIILE PRIVATE!!!
    Recupereaza investitia de 50%, RAPID!
    Prin performanta!!!
    Oare Tariceanu cand si-a inceput afacerea, nu a investit intai?


    Si inca ceva: partidul lui si aliatii lui PNL+ UDMR..AU VOTAT LEGEA ASTA, LA VEDERE!
    Au mizat ca Basescu gandeste pragmatic si nu o sa o promulge!

    Uite ca Basescu le-a tars-o si lor ( ne- trage si noua ca o sa avem mariri de impozite), si TARICEANU PLANGE P. A NU STIU CATA oara ca i-a trage iresponsabilul de Basescu!!!

    Cat l-am injurat pe Nastase, dar ce reactie am ajuns sa am cand il vad pe Tariceanu...
    • +1 (1 vot)    
      Putin probabil (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:55)

      Combo [anonim] i-a raspuns lui ileana

      Bugetul educatiei s-a dublat in ultimii 4 ani. Ati vazut vreo imbunatire ? Tot acolo se va duce si marirea asta.
    • +1 (1 vot)    
      Performanta (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:58)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui ileana

      Exact. Un guvern si un ministru al educatie care sa STIE sa ceara performanta contra salarii, este ceeace ne trebuie acum. Vin alegerile. Vom sti sa-i aducem pe cei de care avem nevoie? Nu cred.
  • -1 (5 voturi)    
    Diversiune (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:34)

    nepriceputeanu [anonim]

    Este o diversiune tipic comunista.

    Se dau cifre care se refera la situatia in care s-ar majora cu 50% salariile TUTUROR bugetarilor si se creeaza impresia ca marirea salariilor PROFESORILOR este cea care aduce apocalipsa economica. Perfect FALS.

    Parlamentarii sunt tot bugetari. Ei cand si-au marit veniturile, au marit "inevitabil" si salariile TUTUROR bugetarilor ???
  • -2 (2 voturi)    
    Birocratia (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:44)

    stefan v [anonim]

    Daca guvernul tariceanu ar fi redus birocratia, inlocuind-o cu computere, aveam acuma bani. Unde mai pui ca nici nu mai eram obligati sa dam spagi (computerele nu cer spagi). Din banii de infrastructura, vreo 30% se duc pe spagi si comisioane si tot in consum ajung.
    Daca majorarile de salarii ar fi sincronizate cu verificarea performantei si ar fi date DOAR la cei performanti, indiferent de varsta si grade, n-ar mai fi o problema si ne-am realiza si scopurile de reforma.
  • -1 (3 voturi)    
    intrebare (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:52)

    itzenplitz [anonim]

    Unde era Tariceanu... resp. guvernul... INAINTE... de votarea legii?

    Daca Tariceanu... nu avea habar...
    CINE conduce guvernul?
    Si ce nevoie avem de un premier care nu are habar? Hmmm?
  • -2 (2 voturi)    
    nedumerire (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:58)

    mvivi [anonim]

    dar salariile , pensiile si sporurile celor din guvern cat % reprezinta din pib? oare de ce domnul Tariceanu nu le specifica? doar ce si-au schimbat baza de calcul a pensiilor iar rezultatul a fost o marire considerabila a pensiei de guvernant. concret ! ce procent din pib reprezinta pensiile guvernantilor? dar veniturile lor?
    sau cumva gresesc...
    poate ca lor li se cuvine doar sunt alesii
    • 0 (0 voturi)    
      e clar ca esti (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:19)

      esti nebun? [anonim] i-a raspuns lui mvivi

      indiferent ce sume ar avea in guvern sunt cateva sute de oameni. ce procent ai vrea sa reprezinte din PIB salariile lor? eu stiu ca romanistanul e o tara bananiera dar nici chiar asa ...
  • -1 (1 vot)    
    Despre " artimetica" (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:59)

    ctin [anonim]

    Nu am nici un respect deosebit pentru cei doi actori principali din telenovela cu salariile profesorilor dar nu pricep cum o crestere anuala totala reprezentind 1.2mld de EURO poate provoca o crestere a importurilor de 5 mld.deEURO
  • -1 (1 vot)    
    A uitat sa includa (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:37)

    englezu [anonim]

    Gripa aviara
  • -1 (1 vot)    
    MINCIUNI SFRUNTATE (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:39)

    dan popescu [anonim]

    Aiurea! Nu stiu ce sa mai inventeze. Daca ar creste cheltuielile la parlamentari bineinteles ca nu ar fi afectata economia. Si apoi, nu premierul a spus: "stati linistiti, economia romaneasca duduie". Mai este ceva interesant de remarcat: in mediul universitar, dupa ce ca exista un mare decalaj intre salariul de profesor si salariile celorlalte cadre didactice (conferentiari, sefi de lucrari, etc), decalajul s-ar mari si mai mult prin aceasta crestere diferentiata (mai mare pentru profesori - 55%, ca doar majoritatea parlamentarilor au acest grad). Bravo, faceti-va de ras in continuare.
  • 0 (0 voturi)    
    doua la primarie, doua la Scoala de fete... (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:19)

    stefan [anonim]

    Politistul Ghita mi s-a parut mult mai abil in felul in care a incercat sa o scoata la capat cu steagurile, prin comparatie cu explicatia guvernului referitoare la consecintele cresterii salariale in invatamint.
    As fi vrut sa vad acelasi tip de analiza aplicata cresterilor salariale votata pentru membrii parlamentului(cu "p" mic).
    Am reusit cu greu sa citesc scrisoarea oficiala a guvernului. Pare referatul unui elev mediocru de la un liceu cu profil economic.
    Nu are structura, sunt multe stingacii de exprimare, argumentatie lipsita de logica. Nu e nici un document tehnic nici un document argumentativ.

    ma intreb daca cei doi ministri au catadicsit sa citeasca ceea ce au semnat. as prefera sa cred ca nu. as ramine la prezumtia ca sunt competenti.
  • 0 (0 voturi)    
    oligarhii din invatamint (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:28)

    stefan [anonim]

    Am inteles din "analiza" "guvernului" ca angajatii din invatamint stau cu mina in buzunar si se pregatesc sa arunce pe piata cantitati masive de masa monetara. Mai mult, se vor repezi ca nebunii sa cumpere produse de import ceea ce va dezechilibra balanta comerciala. Imi si imaginezi hoardele de invatatori si profesori dind navala in showroom-urile Mercedes, BMW, Jaguar si Porsche si sufocind dealeriii cu comenzi.
    Si cind se va face punctul de pensie cit nuca, imbuibatii de pensionari vor inunda spa-urile si resorturile din intreaga lume. Deja Riviera Franceza si Davos au pregatite meniuri si pliante in limba romana. In contul cresterilor prognozate pensionarii avanseaza la farmacii comenzi pentru
    cirje cu dotari(gps, wifi, port usb, etc). Am informatii neverificate ca se pun la cale orgii cu medicamente compensate.
    .
  • 0 (0 voturi)    
    profesii (Marţi, 28 octombrie 2008, 17:52)

    care este [anonim]

    voi tratati invatamantul ca pe o ramura economica, ceea ce e gresit. invatamantul este o prioritate strategica a oricarei tari normale. ati incercat sa comparati salariile profesorilor din tara asta cu cele ale profilor din alte tari? nu e necesar sa luati Finlanda ca exemplu, se poate si mai aproape. daca azi nu se face scoala ca lumea, peste 30-40 de ani cine va contribui de ex. la fondul de pensii? excavatoristi?
    mai vorbiti de performanta, selectie, etc...pai, de unde nu e, ce sa alegi? nu va ganditi? la banii din invatamant nu merge mai nimeni acolo. ce criterii de performanta vrei la un suplinitor pensionar? iti intoarce spatele si raman copii cu tabla goala.
    si as putea continua pe pagini intregi
  • 0 (0 voturi)    
    MINCIUNI SFRUNTATE (Marţi, 28 octombrie 2008, 18:05)

    dan popescu [anonim]

    Aiurea! Nu stiu ce sa mai inventeze. Daca ar creste cheltuielile la parlamentari bineinteles ca nu ar fi afectata economia. Si apoi, nu premierul a spus: "stati linistiti, economia romaneasca duduie". Mai este ceva interesant de remarcat: in mediul universitar, dupa ce ca exista un mare decalaj intre salariul de profesor si salariile celorlalte cadre didactice (conferentiari, sefi de lucrari, etc), decalajul s-ar mari si mai mult prin aceasta crestere diferentiata (mai mare pentru profesori - 55%, ca doar majoritatea parlamentarilor au acest grad). Bravo, faceti-va de ras in continuare.
  • 0 (0 voturi)    
    Pensionarea profesorilor universitari (Joi, 9 aprilie 2009, 18:21)

    Simion Mehedintu [anonim]

    Pensionarea profesorilor universitari cu varsta pensionarii de 65 de ani este solutia. Ei consuma peste jumatate din fondul de salarizare al profesorilor, ocupa 2-3 norme la mai multe facultati, ocupa toate functiile de conducere la toate nivelurile, iau singuri deciziile, si-au adus toate rudele, sunt o frana in calea schimbarilor in invatamant.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by