Vicepresedintele Bundestagului acuza Guvernul si Parlamentul Romaniei de populism

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 9 octombrie 2008, 15:54 Actualitate | Politic


Susanne Kastner
Foto: AGERPRES
Vicepresedintele Bundestagului, Susanne Kastner (SDP), a acuzat joi, la Cluj, Guvernul Romaniei si Parlamentul, de populism, referindu-se la majorarea salariilor pentru profesori, anunta NewsIn.

Kastner a afirmat ca maririle de salariu ar trebui decise dupa alegeri, in urma unor calcule precise, intr-un climat de calm.  

"Consider ca ceea ce s-a intamplat este populist. (...) Daca poti plati poti promite, daca nu poti plati, nu poti promite. Daca profesorilor li s-a promis 50% este normal ca si celelalte categorii, cum sunt cei din administratie, vor sa primeasca mariri de salariu, dar sunt de parere ca este gresit. Acest lucru trebuie facut dupa alegeri, in liniste si dupa o buna analiza", a declarat Kastner, in cadrul unei conferinte de presa sustinuta la sediul PSD Cluj.

Vicepresedintele Bundestagului a amintit ca in Germania exista o lege care reglementeaza relatiile contractuale, un contract colectiv de munca, respectiv contractul pe ramura.

"Cand expira acest contract el este renegociat. Atunci, sindicatele si patronatele negociaza acest contract si politica este tinuta la departare. Iar asa ceva ar trebui sa se intample si in Romania, respectiv sa fie introdusa o politica financiara a salariilor", a spus Kastner, adaugand ca sistemul german nu este neaparat cel mai bun, insa exista in tara noastra o nevoie de a regla relatiile in domeniul politicilor salariale.

Politicianul german a mai atras atentia asupra faptului ca promisiunile populiste nu duc doar la probleme economice, ci si la pierderea increderii electoratului in politicieni.

"Trebuie introdusa o structura pentru a nu ajunge la situatii precum cea de acum, unde sunt facute promisiuni populiste, care, ulterior, cel mai probabil, nu pot fi realizate si duc la o noua pierdere a increderii alegatorilor in clasa politica", a mai afirmat Kastner.

Vicepresedintele Bundestagului a vizitat joi municipiului Cluj-Napoca. Susanne Kastner a avut o intalnire cu primarul Emil Boc in cursul diminetii, cu rectorul Universitatii "Babes-Bolyai" (UBB), Andrei Marga, iar ulterior a avut o discutie cu reprezentantii PSD Cluj.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2507 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Excelent (Joi, 9 octombrie 2008, 15:58)

    un roman [utilizator]

    Corect, si pe deasupra a spus-o si la o conferinta la sediul PSD, fie el si doar cel din Cluj.
  • -13 (13 voturi)    
    Babeta nazista (Joi, 9 octombrie 2008, 16:08)

    ileana [anonim]

    Susanne asta mereu are ceva de marait contra noastra . Daca frau Platfuss e asa de desteapta de ce nu a spus ce avea de spus la Bucuresti ?
    A spus-o la Cluj , mai exact la republica de la Cluj,unde alde Dancu ii sorbea latraturile .Astea sunt apucaturi de Gauleiter ; daca facea asta in Franta , o lua peste bot imediat .
    Oare nemtii au luat-o din nou pe drumul care pe ei i-a dus la Nurnberg iar pe altii la Auschwitz , Maidanek , Birkenau , Bergen-Belsen ?
    • +7 (7 voturi)    
      si care-i legatura? (Joi, 9 octombrie 2008, 16:22)

      arathemis [utilizator] i-a raspuns lui ileana

      Nu vad legatura intre ce a zis doamna si Nazism. Numai pt ca provine doamna din Germania? Come on.

      Acel contract care il recomanda mi se pare o masura buna. Am scapa in felul asta de greve de cate ori vor pofesorii ceva (si nu numai profesorii; cred ca se poate aplica in toate domeniile bugetarilor).
      • -8 (10 voturi)    
        Nu vrei (Joi, 9 octombrie 2008, 16:33)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui arathemis

        Nu vezi legatura pentru ca nu vrei ; daca individa pe care o numesti doamna era de buna credinta , de ce nu a spus asta decat la Cluj ?
        Legatura cu nazismul sta in comportamentul ei : este un abuz sa critici guvernul unei tari
        ( aliate , hahaha ! ) la el acasa , public . Nici macar Killinger nu facea asta , da o face Susanne .
        Aici nu e vorba de ce face Taricescu , e vorba de apucaturile oamenilor politici germani cand vin in Romania si par brusc apucati de streche ( antiromaneasca desigur ) .
        • +5 (5 voturi)    
          Da. e DOAMNA. (Joi, 9 octombrie 2008, 16:50)

          arathemis [utilizator] i-a raspuns lui ileana

          Daca dansa la Cluj a fost cu treaba...de acolo a declarat ce a declarat. Daca declara in Germania, probabil n-ar fi bagat nimeni de seama.

          Probabil ca declara asta si din Bucuresti, daca mergea cu treaba pe acolo.

          P.S. Si nu cred ca asta defineste nazismul: "abuz sa critici guvernul unei tari"
    • +7 (7 voturi)    
      Daca taceai...... (Joi, 9 octombrie 2008, 16:25)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui ileana

      Cum dracului sa spuna ce avea de spus la Bucuresti cand ea era in Cluj?
      Ori vrei sa provoci injuri,ori esti una cariua i-a ars fasolea in ceaun!
      Kastner,in comparatie cu tine,a realizat ceva in viata ei.A fost una dintre putinii politicieni germani,care a organizat zeci de convoaie cu ajutoare dupa revolutie.A spriinit Ro.unde si cand a putut.
      Nu inseamna ca trebuie sa-i lingem mana la bine si s-o jignim la critica!Adevarul ustura!
    • +1 (5 voturi)    
      Leanoooo (Joi, 9 octombrie 2008, 16:51)

      costi [anonim] i-a raspuns lui ileana

      leano taci din gura.daca nu vine banu si papa de le baba tu o sa maninci scoarta de copac.
      stii ca 80% din papa vine din import ?stii ca cel mai mare contributor al UE este Germania.
      stii ca tu stai pe banii germanilor ?
      nu stii deaia dai din clanta .
      oi fi bolsevica ?
    • 0 (0 voturi)    
      Wenn du hast nicht, nicht hasten du hasst (Vineri, 10 octombrie 2008, 6:11)

      Frantz [anonim] i-a raspuns lui ileana

      Fata mosului, se vede ca esti coborata direct din "elita intelectuala" a anilor '50. Inainte de a face aprecieri si comentarii de prost gust, intereseaza-te cum au rezolvat germanii problema salariilor bugetarilor. Cat despre drumul pe care au apucat-o ei, nu cred ca tu - care se vede treaba ca mergi in pas de gasca inspre Socola - ai vreun drept sa comentezi asta. Un sfat, totusi, pentru integritatea ta fizica: Sa nu pomenesti nici in gluma asa ceva daca discuti cu vreun neamt. Din cauza unor idioti cu creierul inflamat, ei au fost unde au fost iar noi suntem unde suntem. Da cu nasul prin Germania macar vreo doua zile si vorbeste dupa, da?
      • -1 (1 vot)    
        Ce spui , Frantz ? (Vineri, 10 octombrie 2008, 9:23)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui Frantz

        Liebe Frantz , lenjeria mea intima tremura de frica pe mine la gandul ca as putea deveni obiectivul unora din vre-un Sturmabteilung .
        Ma gandesc ca vor veni in viteza spre mine , dar eu fiind romanca tare ca o stanca ma voi feri , iar ei se vor opri prin Siberia . Ce zici ?
        Noch ein Tantz , liebe Frantz ?
  • +3 (5 voturi)    
    De acord Susanne dar cu o conditie : (Joi, 9 octombrie 2008, 16:08)

    PSD Mai bine pt. *** CEI MAI MULTI [anonim]

    sa nu fi promis dinainte (Tariceanu a promis din 2005) si cu conditia ca acest "context" despre care vorbesti sa nu fi expirat de mult pt. o categorie - iar pentru alta categorie contextul unul mariri CONTINUE si nejustificare, pt. ca au fost mariri pt. FIDELIZAREA bugetarilor din administratie fata de PUTEREA PSDPNL - iar asta este ideologia paguboasa pe care si PSD a aplicat-o intre 2000 - 2004.

    In timpul asta profesorii au tacut si n-au cerut nimic de timp de 3 ani, desi acest guvern le-a "promis" :

    TARICEANU, 26.11.2005
    "Trebuie înţeles foarte bine că acesta este efortul bugetar maxim. este ceea ce putem, cu cea mai bună intenţie, să facem astăzi. Sigur că, peste un an de zile, în 2007, putem să rediscutăm şi, aşa cum am spus, angajamentul pe care l-am luat în programul de guvernare de a majora salariile profesorilor cu 60%, până la finele anului 2008, este un angajament pe care intenţionez să ni-l respectăm. Aşa cum ne-am respectat angajamentul de recalculare a pensiilor şi, în loc să facem recalcularea pensiilor în doi ani, ne-am angajat la începutul anului să ducem recalcularea pensiilor la bun sfârşit într-un an şi am făcut-o, aşa ne vom onora şi acest angajament. Dar, în acest moment, orice majorare dincolo de această limită duce la consecinţe care vor afecta o ţară întreagă, nu numai profesorii, toate categoriile de salariaţi bugetari, toţi cei care sunt angajaţi."

    http://www.gov.ro/primul-ministru-calin-popescu-tariceanu-a-avut-astazi-la-palatul-victoria-o-intalnire-de-lucru-cu-ministrul-de-stat-gheorghe-pogea-si-cu-ministrii__l1a53039.html
    • +1 (5 voturi)    
      Conditia ta e falsa (Joi, 9 octombrie 2008, 16:18)

      milu' [anonim] i-a raspuns lui PSD Mai bine pt. *** CEI MAI MULTI

      Discutand civilizat... profesorii au avut in ultimii 2,5 ani o marire de salarii de 94 % . Nu zic ca sunt foarte bine platit, dar nici sa spui ca guvernul nu a facut nimic nu e just. Iti dai seama ca in tarile occidentale la o asa o marire i-ar pupa porfesorii si in fun pe cei din guvern ?
      • 0 (2 voturi)    
        Despre ce vorbim? (Joi, 9 octombrie 2008, 16:29)

        PSD Mai bine pt. *** CEI MAI MULTI [anonim] i-a raspuns lui milu'

        94% se refera la sal minim garantat pe care l-au primit TOTI, deci inclusiv profesorii, medicii sau bugetarii din administratie

        Ori salariile uriase (in raport cu munca) ale bugetarilor din administratie NU se bazeaza pe salariul minim ci se compun din 1001 de sporuri si indemnizatii care se acorda de catre "SEF" ca sa-i tina docili si sa le cumpere tacerea fata de manariile pe care le fac "SEFII" ierarhici pana la Tov Bratieni-Vacaroi din Guvern.
        • -2 (2 voturi)    
          Vorbim ca au echilibrat cat de cat balanta (Joi, 9 octombrie 2008, 16:39)

          milu' [anonim] i-a raspuns lui PSD Mai bine pt. *** CEI MAI MULTI

          Asta au facut liberalii, cu toate pacatele lor: Inainte, ii plangea toata lumea pe bugetari ca au salarii de mizerie si se milogeau de cartuse de kent pnetru a-ti face ceva. TU esti o specie noua; te plangi ca sunt prea bine platiti. Ia o pancarte si scrie asta si du-te la o greva de-a lor :-). vorbesti de SEFI: nu uita ca majoritatea, in administratia judeteanu si locala suuut..Pdl. E doar o observatie. Sa fim cinstiti: daca liberalii au dat ceva bun romaniei aceaste e cresterea economica. Sa il vad pe cel care o neaga, bata-l sfintii.
          • +1 (1 vot)    
            Sunt prea bine platiti CA SA FURE LA FEL (Joi, 9 octombrie 2008, 16:53)

            *** CEI MAI MULTI [anonim] i-a raspuns lui milu'

            Un guvern RESPONSABIL nu are nevoie sa fidelizeze - adica sa cumpere - niste HOTI

            Un guvern RESPONSABIL informatizeaza munca si scade spaga

            Nimic din toate astea nu s-a intamplat datorita celor 1001 de sporuri si indemnizatii

            Suntem tot langa indonezia si tobago la coruptie si in TOPUL UE al evaziunii fiscale:

            Romania, locul doi in topul evaziunii fiscale din UE

            de R.M. HotNews.ro
            Marţi, 16 septembrie 2008, 19:00 Economie | Finanţe & Bănci

            Nu fidelizarea unor hoti si a pensionarilor trebuie sa fie prioritatea unui guvern ci evolutia.

            dar cu propagandistii PSDPNL pierzi timpul de pomana vorbind despre astfel de lucruri.
  • +6 (6 voturi)    
    Bravo (Joi, 9 octombrie 2008, 16:18)

    A.Simionescu [utilizator]

    Ma indoiesc ca a avut vreun ecou printre politicienii nostri, toti niste nesimtiti, iresponsabili si fara viziune. Cu siguranta o sa se gaseasca vreunul sa spuna ca de ce se baga in politica din Romania. Sa se bage, sa le arate obrazul...
  • -6 (6 voturi)    
    Venin (Joi, 9 octombrie 2008, 16:19)

    basil [anonim]

    Veninoasa babatia ; da nu e singura , mai de mult seful nu stiu carei adunari a regiunilor din Europa , evident neamt , explica la Iasi cum ar primi cei din Moldova o multime de bani daca s-ar face regiune .
    Si se mai spune ca un anume Schaub, prin '90 , aflat in vizita la Sibiu , a spus-o verde (!) : incetati orice legatura cu Bucurestiul si aveti credit nelimitat .
    • +2 (2 voturi)    
      De acord, cu o mica precizare: (Joi, 9 octombrie 2008, 16:30)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui basil

      -Schaub+"evident neamt" n-au fost semnalati in presa, probabil pentru ca nu exista, sau nu sunt oficiali germani
      -SK este oficial german si a spus cu totul altceva decat alipirea Moldovei la Germania muma.
      Esti deci nu mult, ci usor pe langa subiect.
      • -2 (2 voturi)    
        Expert in oficiali (Joi, 9 octombrie 2008, 16:58)

        basil [anonim] i-a raspuns lui Alin

        Se pare ca esti un expert . Asa ca stii cine e Scahub(le) . Cauta in baza ta de date si vezi cine este presedintele in exercitiu al Adunarii Regiunilor Europene ; verifica , daca nu stiai , ca a fost la Iasi , in decembrie 2007 si a tinut un discurs .
        Restul e Nacht und Nebel .
        • +1 (1 vot)    
          Ai dreptate, dar (Joi, 9 octombrie 2008, 18:19)

          Alin [anonim] i-a raspuns lui basil

          Eu ziceam ca nu sunt oficiali germani, si ca SK care este oficial german vorbea cu totul altceva. Spre exemplu, daca eu spun ca Alaska ar trebui sa se alipeasca Mumei Rusia si Basescu vrea sa cumpere avioane de la americani nu inseamna ca americanii il vor injura pe Basescu din cauza mea.
          Revenind la ograda noastra: Daca Schlaube sau "evident neamt" vor sa alipeasca Moldova mumei Germania nu inseamna ca parlamentarii nostri sunt Usa de Biserica. Mie mi se pare simplu si am fost si bolnav cand eram mic.
          • -1 (1 vot)    
            Sper ca ti-a trecut ... (Vineri, 10 octombrie 2008, 8:53)

            basil [anonim] i-a raspuns lui Alin

            Schauble a fost si este o personalitate a politicii germane . A fost si victima unui atentat , a ajuns in scaun cu rotile.
            Orice ar spune si ori unde , este oficial , chiar si la WC .
            Cat despre neamtu alalalt , evident ca era in vizita oficiala , ca pres. de regiuni , la Iasi .
            Sper ca , spre binele omenirii , te-ai vindecat de boala din copilarie pe care cu duiosie ai evocat-o.Punkt.
            • 0 (0 voturi)    
              Sper ca incurci subiectele intentionat. (Vineri, 10 octombrie 2008, 12:48)

              Alin [anonim] i-a raspuns lui basil

              Chiar daca Schauble este oficial german, acest lucru nu este o dovada ca el militeaza pentru alipirea Moldovei la Germania muma. Ceea ce evocai tu poate s-a intamplat strict intre domnia ta si Schauble,eventual si in vis, deoarece pe internet nu exista nici o referinta la asa ceva. Si de ce ziceam de incurcarea subiectelor basil, pentru ca si in cazul in care Scauble vrea sa faca din Moldova noastra un land german, asta nu inseamna ca Susane K. nu are dreptate cand acuza parlamentul Roman de populism. Despre asta vorbeam, si iti multumesc pentru preocupare, da, m-am vindecat, si asta sper sa faca toti bolnavii de pe lumea asta.
  • +2 (2 voturi)    
    subscriu, mai avem pana sa scapam de populism (Joi, 9 octombrie 2008, 16:36)

    marx [anonim]

    Subscriu acuzei, si o consider corecta. Ar trebui sa ne dam si noi seama ca ne dam in cap noua insine daca acceptam astfel de gesturi imature din partea unor politicieni imaturi intr-o tara de imaturi.
  • +3 (3 voturi)    
    Ce nu stie doamna Suzana (Joi, 9 octombrie 2008, 16:46)

    costi [anonim]

    Doamna nu stie ca ii doare in pix de criticile ei si pe
    Guvern si pe Parlament.
    Obraz gros ca la Tariceanu nu gasesti decat la rinocer
  • +3 (3 voturi)    
    intentia e buna, dar.... (Joi, 9 octombrie 2008, 17:15)

    adi [anonim]

    nu are cine o asculta pt ca cine ar trebui sa faca ceva in privinta asta e prea preocupat cu propriile interese...

    Oricum, ce e de apreciat e ca spre deosebire de parlamentarii nostri care dau vina unul pe celalalt si nu vin cu nici o solutie, doamna a dat o solutie cat se poate de evidenta si logica...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by