Doua organizatii nonguvernamentale au tras linie, la sfarsit de campanie si, fiecare separat, au publicat cheltuielile candidatilor la alegerile locale. Rezultatele nu coincid. Asociatia Pro Democratia a calculat cheltuieli de peste un milion si jumatate de euro. Institutul de Politici Publice in colaborare cu Alfa Cont isi sustine varianta sa: candidatii la alegerile locale din Bucuresti au cheltuit pentru 27 de zile de campanie mai bine de trei milioane de euro doar pentru publicitatea outdoor si din presa scrisa.

In raportul APD, primul loc al topului este ocupat de Vasile Blaga a carui campanie out-door si din presa scrisa ar fi costat in jur de 300.000 euro. El este urmat in acelasi studiu de Dinu Gheorghe (candidat din partea unui partid minor), cu cheltuieli de 200.000 euro, de Ludovic Orban din partea PNL cu peste 115.000 euro si Cristian Diaconescu (PSD) cu 85.000 euro. Restul candidatilor, Codrin Stefanescu (PC), Aurelian Pavelescu (PNTCD), Sorin Oprescu (independent), Cozmin Gusa (PIN), Daniel Fuciu (PNG-CD), Ion Adrian Vilau (UPSC) ar fi cheltuit sub 60.000 euro.

Responsabilii de proiect din APD au declarat pentru HotNews.ro ca pentru monitorizare s-au folosit preturile pietei publicitare din care s-a facut apoi o medie.

Cristian Parvulescu, predintele APD, a declarat ca sumele sunt mici pentru ca "partidele au devenit profesioniste in ocultarea anumitor surse de informatie".

Institutul pentru Politici Publice in colaborare cu Alfa Cont prezinta alte date. Cap de lista este tot candidatul PDL, Vasile Blaga care ar fi cheltuit 660.000 de euro, urmeaza Ludovic Orban (PNL) cu peste 200.000 euro cheltuiti, Cristian Diaconescu (PSD) cu 150.000 euro. Oprescu ar fi platit pentru propria publicitate 40.000 euro.

Lista continua cu (Dinu Gheorghe), PC (Codrin Stefanescu), PNTCD (Aurelian Pavelescu), PNG-CD (Daniel Fuciu), UPSC (Ion Adrian Vilau), UPPS (Dragos Vasile Frumosu), care au cheltuit la un loc aproximatix 130.000 euro.

Potrivit IPP, campania a imbogatit producatorii de bannere, panouri si mesh-uri cu aproape 1 milion de euro. Ziarele au primit dublu.

Cele doua organizatii spun ca nu au luat in calcul afisele aplicate direct de catre candidati sau partide (panouri de afisaj, afise pe stalpi, fluturasi etc.), materialele expuse in cadrul punctelor volante de campanie (corturi si caravane electorale) etc.