Intr-un top al propunerilor stiintifico-fantastice conduc detasat Ludovic Orban si Sorin Oprescu.
Candidatul liberal a inceput deja demersurile privind reinvierea unui proiect ce dateaza din 1929 si care va face ca Bucurestiul sa devina port la Dunare. Orban a anuntat luni ca Guvernul a aprobat trecerea proiectului de la Ministerul Mediului la cel al Transporturilor, pe care il conduce, si ca in maximum 30 de zile vor fi indeplinite procedurile pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Lucrarea a fost inceputa de regimul comunist, dar a fost lasata in paragina dupa 1990.
- "Potrivit acestui proiect, Capitala va avea in maximum cinci ani doua porturi, situate in estul si sudul Capitalei, respectiv in localitatile Glina si 1 Decembrie. Va pot spune ca acest proiect starneste mult interes din partea unor companii serioase, care si-au exprimat dorinta de a participa la investitia de finalizare a canalului de navigatie, ceea ce inseamna ca lucrarile vor demara foarte repede. Canalul presupune o investitie de circa 450 milioane de euro si va fi realizat prin amenajarea complexa a cursurilor inferioare ale raurilor Arges si Dimbovita." (vezi intregul program electoral al lui Ludovic Orban)
O alta idee nastrusnica apare si in programul lui Cozmin Gusa. Acesta vrea sa mute Gara de Nord, cea mai importanta gara a Capitalei, la marginea orasului, astfel incat in locul lasat liber, sa poata rasari noi cartiere.
- "Cea mai sigură soluţie este cea legată de relocarea Gării de Nord în zona Laromet-Chitila şi construirea de locuinţe (cu alte funcţiuni complete, cum ar fi şcoli, spitale, teatre, cinematografe etc) pe cele peste 200 hectare de teren rămas liber prin eliminarea liniilor de cale ferată. Proiectele pot fi realizate chiar în parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi al Dezvoltării şi Locuinţei. Acest proiect face parte dintr-o viziune mai largă a liderului PIN, Cozmin Guşă, prin care Bucureştiul se va dezvolta pe sistem policentric, ca oraşele moderne, şi nu după modelul plasei de păiajen, rămas din antichitate, sau din perioadele sistemelor totalitare. Practic, relocarea Gării (cu păstrarea clădirii istorice) va deschide efortul de a elimina fabricile poluante din oraş (după principiul european) şi va permite crearea de noi centre de interes şi de spaţii de locuit civilizate, amplasate în jurul inelului central de circulaţie. (vezi intregul program electoral al lui Cozmin Gusa)
- "Alternativa nord-sud. Construirea Diametralei Nord-Sud - strazile Buzesti - Berzei - Uranus, ca alternativa la actuala axa Nord-Sud pentru traversarea centrului (termen: aprilie 2012)." (vezi intregul program electoral al lui Vasile Blaga)
- " Plantarea de “borduri verzi” de lungul tuturor arterelor de circulaţie. Actualele suprafeţe “nude” de beton si asfalt se vor “înverzi” prin plantarea unor perdele de copaci. Se vor planta 600.000 arbori de aliniament." (vezi intregul program electoral al lui Cristian Diaconescu)
hm.
dece nu 6.000.000...
sa se stie o treaba...
ca ce e milionu astazi, maica !?
inainte de a linge, gandeste. ca asta e problema romanului, ca lauda sau critica fara sa judece cu propria lui minte.
Oricum, planul lui nu e chiar SF... daca ne gandim ca "600.000 arbori de aliniament" nu inseamna 600.000 copaci, ci pot fi chiar si garduri vii!
Auzi tu, autostradă la nivelul etajului trei. Dacă toţi doctorii ar fi primari, propun să lăsăm funcţionarii de la ghişee să opereze...
Zău că ăştia sunt rupţi de realitate. Era bună întrebarea de acu' patru ani "Dom' Candidat, cât costă un bilet RATB?". Acum pariu că şi-au învăţat lecţia cu biletu'....
Hai să facem un concurs cu candidaţii: care ajunge primul de la Piaţa Sudului la ieşirea pe DN1, luni, pornind de la orele 07:50, să fie primar. Aşa vedem care ştie capitala, străduţe, ambuteiajele unde se fac. Sau poate că nu mai ştiu să mai conducă de când sunt "conducători"?
transportul pe canale a ajutat enorm la ridicarea industriala a Anglia !
Sunt curioasa de unde isi imagineaza ei ca pot sa impuste banu greu - ca fantezia la costuri umflate si lucrari prost facute functioneaza, nu ca aceea care ar trebui pentru vreun lucru cu adevarat "bun".
Astia cu Canalu', ma rog! nici nu m-as astepta la ei sa se priceapa la ceva! De unde drakku "comunicare intre ministere"? N-au auzit in viata lor de "Directiva Cadru Ape", nici de "Coridorul Verde", nici de angajamentele fatza de UE - dar daca romanii nu le pun ciomeagu pe cocoasha cand ii vad ca isi incalca angajamentele, or fi crezand ca si coana UE e la fel de bleaga :-p.
Acum, eu ma refer de fapt la toti catindatii enumerati, ca toti is o apa si-un pamant! Ce sa zic? Ma bucur ca nu-s bucuresteanca si nu tre sa-mi sparg capul intrebandu-ma cum sa fac sa nu votez un tampit... :(
Bine, ca nici de astia de unde sunt eu nu-mi e rusine - norocu meu ca voi fi fortata de imprejurari sa nu votez :-p
De ce e "adevarat"? N-are nici un chichirez - in afara, poate, de faptul ca, in afara de antreprenori, mai stau unii la panda sa-si vada crescuta valoarea terenurilor de-a lungul traseului >:
Ca doar n-or fi fost lasate in starea aia de paragina si atat de pline de gunoaie, ca sa le cumpere oricine? Ele sunt "pour les connaisseurs" >:
Aferim !
Ghici cu cine (sau, mai bine-zis, cu cine NU)! >:
Oricum (chiar si daca eu n-am sa fiu aici) securistu vostru de la Braila NU iese! :-p
Decat sa faca din Bucuresti port, mai bine ar incuraja dezvoltarea altor porturi, deja existente.
Deja ne plangem ca Bucurestiul e supra-aglomerat. Cum va fi cand va fi si port???
Aflu insa ca tot ce credeam e gresit; ne tre' o cocoasa prin tot orasul, din modelul pe care Boston abia ce l-a dat jos; ne trebuie un port in afara orasului, care port va avea o importanta colosala pentru jegul din centru; probabil ca in sfarsit acolo vor fi si toaletele publice; Ne mai trebuie si o gara in afara orasului, sa se faca un mall in locul ei; 600.000 de pomi pe marginea strazilor ar rezolva definitiv problema locurilor de parcare - cate o masina pe craca...
E funny ce ar spune unii oameni ca sa ajunga la borcanul cu dulcetzuri...
Dar pentru lupta dupa OS alearga toti tampitii asa ca nu mare ne va fi mirarea cand ne vom trezi intr-o zi fara Gara de Nord functionala!
cu stim!
Asta nu are nici un plan SF ?!
vai de noi ...
De ce nu se ocupa nimeni de proiecte mai pamantesti, realizabile si care ar imbunatati calitatea vietii?
Mai multe spatii verzi, mai multe parcari-astfel se descongetioneaza inca o banda pt circulatie, starngerea cainilor vagabonzi de pe starzi, s.a.m.d
Proiectul e realizat in prop.de 80% deci nu e chiar SF.
Autostrada prin bucuresti e o tampenie..pai ideea e tocmai cacapitala sa fie ocolita de masini prin 2 inele de centura-autostrada (ring...a bell ?). Blaga e cu pluta rau de tot.
Iar copacii pe marginea drumului...da..nu e idee rea...dar asta nu e program...
Un program ar fi...sa se construiasca parcari la marginea Buc.ca sa nu se mai intre cu masina in Buc (eu sunt navetist... cu masina, nu sunt bucurestean...so). Sa se construiasca ringurile pt.cacapitala sa fie ocolita si nu traversata de masini. Primaria sa aiba prima optiune (prin lege) in a cumpara terenuri in Buc.si in imediata apropiere si pe acele terenuri sa infiinteze spatii verzi, parcuri.
Sa se construiasca un aeroport in sudul Bucurestiului. Sa se extinda masiv reteaua de metrou. Sa se imbunatateasca sistemul de transport in comun.
Se se infiinteze 2-3 linii de tren pt "navetisti" care sa faca legatura cu localitatile limitrofe..poate un 30-40 de km...astfel incat Bucurestiul sa se poate extinde frumos si normal.
Sa se faca ordine in autorizatiile de constructii, sa existe niste planuri de dezvoltare coerente.
Curatenia sa fie imbunatatita. Amenzile pentru incalcarea "legilor bunului simt" sa fie drastice.
Cetatenii sa fie incurajati sa foloseasca transportul in comun.
Sa se investeasca masiv in spatiul verde...
Cetatenii sa fie aspru pedepsiti daca nu respecta un cod etic, niste legi...
Da...vise taica...vise.
eu as prefera sa faca din banii aia autostrazi si sa modernizeze calea ferata. ca ar fi mult mai rapid si mult mai benefic pentru noi ca tara.
Aaaa, nu poti sa candidezi ca nu ai pile la jegosii care ne stapanesc de 20 / 70 de ani? tooo bad
- 2 centuri, cea actuala latita la 4 benzi, si inca una la ~ 5-10km distanta de 6 benzi.
- tren/metrou de suprafatza paralel cu prima sosea de centura, care sa lege toate "orasele" satelit
- tren/metrou de suprafatza/subteran pe unde se mai poate care sa lege acele statii de metroul existent. Eventual sa se extinda si mai mult in directia localitatilor maricele (de ex cine locuieste la Snagov/Corbeanca sa poata sa vina cu trenul in Bucuresti, nu numai cu masina). Trenurile sa circule la 10-15 minute distanta in zonele de trafic intens (dimineatza catre oras, seara dinspre oras), orar fix.
- parcari multe, subterane sau turn, pe langa statiile de metrou mai marginase, si pe unde se mai poate. Intrarea in centrul orasului sa coste destul de scump ca sa nu renteze, daca o faci zilnic (abonament sau buvigneta, camere care dau amenda automat daca nu ai lipita bulina in geam, etc).
- dupa ce exista destule parcari, o campanie de amenzi, inclusiv in zonele "rezidentiale", daca exista o parcare de 2000 locuri care sta neumpluta amenzi la toti cei care parcheaza ilegal, ca sa-i forteze sa-si faca abonament in parcarea existenta.
- pentru aeroport in sud deja exista proiect, se va incepe studiu de fezabilitate, in schimb Baneasa va deveni un aeroport pentru business class, daca nu reusesc sa-l inchida "jmekerii" pentru un nou proiect imobiliar.
Ca baiat citit si umblat cum se pretinde (doar se pretinde)...poate a mai fost si el prin...nu stiu, Viena sa spunem...Poate a vazut sau auzit si el de Wien Westbahnhof, Sudbahnhof, Wien Mitte etc.
Poate a trecut si prin Munchen.
Dar prin Paris ? Gare du Nord, Gare Montparnasse...
Da. Traiasca Bucurestiul
- construirea unei noi gari si a restului de anexe (remize de locomotive, depouri si ateliere de reparatii material rulant)
- dezafectarea instalatiilor existente si depoluarea terenurilor
ar trebui ca bugetul Bucurestiului sa fie folosit exclusiv pentru asta pe mai mult de jumatate de mandat, fara sa se mai aloce niciun leu pentru restul problemelor (spatii verzi, transport in comun, iluminat, curatenie etc., etc....)
Dl. Gusa, DESTEPTAREA ! La Primarie trebuie administratori, nu visatori...
Nu se mai poate trece de pe o parte pe alta, imbecililor! Verdele nu trebuie sa stanjeneasca circulatia, care si asa are probleme.
Faceti parcuri, tembelilor! Sunt bune si pentru copii, si pentru filtrarea noxelor.