Dosarele Revolutiei si Mineriadei au ajuns la CEDO

de A.P.     HotNews.ro
Vineri, 16 mai 2008, 17:40 Actualitate | Politic


Curtea Europeana a Drepturilor Omului a aprobat cererea Asociatiei 21 Decembrie de a solutiona cu prioritate cauzele referitoare la dosarele Revolutiei si Mineriadei. Decizia CEDO este o "recunoastere a faptului ca 18 ani nu reprezinta un termen rezonabil pentru rezolvarea unor dosare care contin lucruri de o extrema gravitate", a declarat pentru Hotnews.ro Teodor Maries, presedintele Asociatiei 21 Decembrie.

Pe rolul CEDO au fost puse cu prioritate cele doua dosare privind Revolutia si Mineriada, existind posibilitatea ca ele sa intre in dezbatere inaintea vacantei magistratilor instantei europene.

Cererea Asociatiei 21 Decembrie este "impotriva sistemului judiciar romanesc si se reclama incalcarea dreptului victimelor la un proces echitabil si rezonabil in timp. Noi consideram ca 18 ani nu reprezinta un timp rezonabil", a declarat pentru HotNews.ro Teodor Maries.

Asociatia de revolutionari a solicitat CEDO sa ajute la urgentarea rezolvarii celor doua dosare, iar o decizie favorabila ar avea consecinte importante pentru soarta dosarelor, explica Maries. Una dintre acestea, cuprinsa de altfel in textul cererii, ar putea fi "readucerea dosarelor la Parchetele Militare si anularea deciziei Curtii Constitutionale".

Maries sustine ca hotarirea de a se adresa CEDO a venit doar dupa ce in tara nu au fost obtinute rezultate in cele doua dosare, ba mai mult, exista semnale ca ele ar putea fi ingropate definitiv. Potrivit raspunsului trimis de CEDO catre Asociatia 21 Decembrie, cererea de solutionare cu prioritate a dosarelor a fost aprobata in temeiul articolului 41 din regulamentul Curtii.

O delegatie a revolutionarilor, formata din 40 de persoane, a manifestat in data de 10 aprilie in fata Palatului Drepturilor Omului din Strasbourg si a inminat unui reprezentant al CEDO cererea, mai multe documente si decizii ale Curtii Constitutionale, procurorului general si sefului Parchetelor Militare, plus mai multe rechizitorii in dosare care au primit NUP. 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1826 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Slava Domnului (Vineri, 16 mai 2008, 17:57)

    bogdan192 [anonim]

    Slava Domnului ca exista CEDO, ca suntem o tara Europeana si ca nu mai pot astia ascunde rahatul sub pres si taragana crimele pana la prescriere.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu orice se prescrie (Vineri, 16 mai 2008, 18:07)

      Carcotasu [anonim] i-a raspuns lui bogdan192

      Depinde ce concluzii sunt in dosare, pentru ca unele fapte nu se prescriu, deci pot fi judecate oricand, preferabil inainte ca faptasii sa dea coltu'...
  • -2 (4 voturi)    
    Nici cu CEDO nu mi-e rusine (Vineri, 16 mai 2008, 18:47)

    Stoewer [anonim]

    In ceea ce priveste viteza de solutionare adosarelor, nici cu CEDO nu mi-e rusine. Mai ales la niste dosare imbarligate cum sunt astea, mai trec vreo 18 ani ca popa......
  • +3 (3 voturi)    
    Rusine, justitiei romane obediente... (Vineri, 16 mai 2008, 19:43)

    judex [anonim]

    Sa ne faca altii dreptate daca noi nu suntem in stare. Criminalii nu trebuie sa scape nepedepsiti !!!
  • +2 (2 voturi)    
    USA (Vineri, 16 mai 2008, 19:50)

    Cetateanul de serviciu [anonim]

    Trimitetii in US ca ii judeca astia..... aici nu se joaca...I-au prins si supa 40 de ani dupa al doilea razboi modial si tot i-au judecat.
  • +1 (1 vot)    
    trecusera deja 6 ani din 94,si 10 din 89 (Vineri, 16 mai 2008, 19:51)

    de prin 2000 trebuiau sa fie la cedo [anonim]

    multe magarii din ultimii 7 ani n-ar fi fost cu putinta.
    unsii lui ceausesu si ai securitatii sunt si la cedo
  • +2 (2 voturi)    
    o ce veste minunata ! (Vineri, 16 mai 2008, 21:27)

    Fil [anonim]

    Speranta revine. Poate se mai misca ceva. Nu-mi vine sa cred ca exista o sansa sa-l vedem pe Ilici judecat si mai ales condamnat. Acum inteleg si miscarile lui precipitate de a reuni vechea garda si de a ocupa scena politica : vrea sa se asigure. Sa dea Domnul sa traim si clipa judecarii lui si a criminalilor vinovati la revolutie si mineriade ! Cred ca Bucurestiul va fi plin de lume ca sa sarbatoreasca evenimentul. Pana una, alta ilici trage tare sa puna capitala sub cizma rosie. Nu va lasati oameni buni !
  • +3 (3 voturi)    
    cerinta (Vineri, 16 mai 2008, 21:59)

    palinca penala [anonim]

    pentru sangele varsat, iliescu judecat !
  • 0 (0 voturi)    
    Politia si mita (Sâmbătă, 17 mai 2008, 0:33)

    Politia si mita [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=UjAOQtmzYTw&eurl=
  • 0 (2 voturi)    
    pretentiile lui maries (Sâmbătă, 17 mai 2008, 0:33)

    crunta realitate [anonim]

    DE 17 ani plescarii ,autointitulati revolutionari si victime ale revolutiei si ale sistemului comunist,cer prin intermediul parlamentului si justitiei ,de la intregul popor roman privilegii si despagubiri pe care le-au obtinut cu sprijinul tuturor sustinatorilor din parlament.
    Armata, de la care pretinde maries despagubiri ,va accepta cu seninatate sa plateasca despagubiri , pentru ca va lua bani din bugetul statului roman, adica din buzunarele tuturor cetatenilor tarii. Asta fac revolutionarii lui maries si victimile revolutiei.
    Bata-i Dumnezeu.
    • +1 (1 vot)    
      sa-ti fie rusine, nesimtitule, pentru ceea ce spui (Sâmbătă, 17 mai 2008, 13:41)

      judex [anonim] i-a raspuns lui crunta realitate

      Au murit atatia oameni pentru a se schimba ceva in tara asta. Au venit la putere prietenii tai si au distrus Romania. Nu ti-e rusine, nemernicule !!!
  • +1 (1 vot)    
    Ceausescu si Iliescu au dat ilegal ordine (Sâmbătă, 17 mai 2008, 7:36)

    JURIST MILITAR [anonim]

    armatei ,securitatii si militiei sa intervina in strada cu arme si munitii.C. a incalcat const. RSR, art.75/ 14 precum si art.74.Acesta a dat ordine verbale de a se trage in demonstranti care desfasurau activitati legale (art.28 din const. RSR).Dem. actionau fara arme . Stiind ca dem. actioneaza legal,C, inainte de a da ordin fortelor de ordine de a trage , nu a proclamat Starea De Necesitae,singura situatie legala cand aceste forte(indeosebi armata),pot folosi arm.si munitia de razboi impotriva civililor ; numai daca civilii sunt inarmati cu arme de foc si provoaca crime de omor.Civilii, pana la fuga lui C. nu au detinut arme de foc.La fel a procedat si iliescu care a incalcat Decretul Lege 92/art.82/litera g;D.L. publicat in M.OF. Nr 35 din 18.03 1990. C. a incalcat si art.73 din const.RSR ;juramantul depus ca pres. al RSR.Generalii si ofiterii care au dat sau transmis ordine ilegale au incalcat juramantul militar si Reg. RG-2/ ART.124 si capitolul XV din acelasi regulament.
  • -1 (1 vot)    
    Pe ce lume traiti? (Sâmbătă, 17 mai 2008, 12:07)

    Stoewer [anonim]

    Fiti realisti, fratilor. Chiar credeti ca se rezolva dosarele cu ajutorul CEDO? Chiar asa naivi sunteti? Chiar daca imi dati 20 de minusuri, fac pariu cu oricare ca dosarele vor fi ingropate si rasingropate. Si treba asta nu are de a face cu ce cred eu despre dosare, ci doar sunt o persoana realista. Nu are rost sa ma imbat cu apa rece.

    Ne mai vedem peste 18 ani.
    • +1 (1 vot)    
      Iliescu si ceolalti criminali... (Sâmbătă, 17 mai 2008, 13:43)

      judex [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      trebuie sa plateasca. Ma mir ca mai indrazniti sa aruncati fumigene. Nu mai aveti pic de rusine ???
  • 0 (0 voturi)    
    ce se intimpa cu cei care nu au cerut nimic? (Sâmbătă, 17 mai 2008, 13:17)

    parosu [anonim]

    Oare fratilor ati uitat ca au fost si revolutionari adevarati, tineri care au iesit in strada si au luptat si desi au crezut in "revolutie" nu au cerut si nu au primit nimic niciodata? Cinste lor. Ar trebui mentionati... astia au fost adevaratii revolutionari, care si-au vazut de treaba lor, pe cind aia falsii au luat toate onorurile, banii, casele....etc.... Rusine!!! Ai dreptate Stoewer , ne mai vedem peste inca 18 ani... nimic nu se va intimpla la CEDO. Iar daca se va misca ceva tot comunistii vor cistiga! sau ma rog, odraslele lor!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      gresesti.... (Sâmbătă, 17 mai 2008, 13:46)

      judex [anonim] i-a raspuns lui parosu

      daca nu cumva esti pus sa dezinformezi. O sentinta a CEDO va deconspira obedienta si inutilitatea justitie romanesti si necesitatea schimbarii de urgenta a tuturor cu juristi adusi din import. Este singura solutie si este foarte posibila !
  • +1 (1 vot)    
    mai exista rromania? (Sâmbătă, 17 mai 2008, 13:34)

    Catelu [anonim]

    Justitia este furnizata de Curtea Europeana, legislatia este furnizata de Parlamentul Europei, si totusi noi platim impozitele catre bucuresti. Nu ar fi mai normal sa convenim la desfiintarea statului roman (sau a ce a mai ramas din el)?
    • +1 (1 vot)    
      asta va fi solutia si.... (Sâmbătă, 17 mai 2008, 16:19)

      judex [anonim] i-a raspuns lui Catelu

      asta se va si intampla, din cauza nemernicilor care ne conduc de 18 ani, datorita prostiei noastre.
      Suntem condusi de 18 ani de tradatori si ticalosi, care sunt capabili de toate relele pentru a nu da puterea din mana.
  • +1 (1 vot)    
    regretabil (Sâmbătă, 17 mai 2008, 18:45)

    ion14 [utilizator]

    Buna seara.Este regretabil ca nu reusim sa ne spalam rufele in familie si trebuie de sute de ani sa ne ducem cu jalba in protap la poarta europei.Asta arat cat de inapoiati suntem !
  • +1 (1 vot)    
    imi cer sincer scuze... (Sâmbătă, 17 mai 2008, 19:11)

    judex [anonim]

    nu imi place sa jignesc pe nimeni, dar, va rog, fiti mai corecti si mai cinstiti cu voi insiva, cand faceti afirmatii despre cei care s-au sacrificat in decembrie 1989. Marea lor majoritate au vrut sa ne fie tuturor mai bine si tot pentru asta lupta si Asociatia lui Maries, care merita toata stima si sprijinul. S-au facut crime oribile pentru ca bolsevicii si cominternistii sa puna din nou mana pe putere in aceasta tara. Nu se pot lasa nepedepsite aceste ticalosii. Datorita acestor nemernici, am pierdut 18 ani din viata noastra fara sa ajungem sa traim intr-o Romanie civilizata si prospera. Oare, nu avem si noi aceleasi drepturi ca slovenii, cehii, slovacii, ungurii, polonezii, lituanienii si ceilalti care au avut intelepciune si sansa de a fi condusi de patrioti si oameni responsabili, nu de nemernici si tradatori.
    • -1 (1 vot)    
      Noi i-am votat (Sâmbătă, 17 mai 2008, 20:34)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui judex

      Nu are rost sa ne lamentam, ca noi i-am votat. Si laviitoarele alegeri, tot acelasi rahat ne sta la dispozitie. Trebuie sa fii dincolo de limita naivitatii si ridicolului sa crezi ca un alt guvern va face ceva mai bine. Sunt tot aceeasi oameni. Traseismul politic e sportul lor preferat.

      Referitor la "revolutionari" sa o lase mai moale. Ei nu creeaza impresia decat ca au facut "revolutia" decat pentru drepturi si privilegii. Scriu revolutie in ghilimele pentru ca orice om realist stie ca a fost o lovitura de stat cu consimtamantul Moscovei. Asta e, n-avem ce face. Cum ne-a adus Ialta comunismul, asa ne-a adus Malta capitalismul salbatic.

      Am trait zilele din decembrie 89 la Bucuresti si impreuna cu colegii am facut si noi ce am putut (am impartit hrana la soldati, am perchezitionat masini suspecte - ma rog, de fapt o aiureala, daca ma gandesc din prisma timpurilor actuale). Asa-zisii revolutionari nu faceau decat mitinguri cretine unde intocmeau liste kilometrice cu drepturi. De obligatii nu vorbea nimeni atunci, toti vidsau cai verzi pe pereti. Imi amintesc si acum de un asa-zis revolutionar care cerea la capatul scarii de metrou din Piatza Romana ca membrii PCR sa iasa din statie cu carnetul tinut sus. Ce urmarea el de fapt, Aghiutza stie.....
      • 0 (0 voturi)    
        sper sa-mi fie acceptate scuzele,.... (Sâmbătă, 17 mai 2008, 20:59)

        judex [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

        pentru ca sunt sincere.
        Aveti multa dreptate si in multe privinte. Marea majoritate a celor care se pretind revolutionari, prin comportamentul lor, imi produc greata. Totusi, atunci s-a intamplat ceva, care trebuia sa ne duca in lumea buna. Din pacate, datorita prostiei maselor care s-au lasat pacalite si manipulate de ranjete parsive si promisiuni desarte, datorita nemerniciei celor care au pus mana pe putere si refuza sa o mai lase (sunt in stare de multe grozavii, pe care le vom vedea cat de curand), suntem in mocirla, la mahalaua lumii civilizate si, daca nu ne trezim sa facem ceva sa mai schimbam lucrurile cat nu este prea tarziu, suntem terminati definitiv.
  • +1 (1 vot)    
    In RSR nu a fost nici revolutie si nici lovitura (Duminică, 18 mai 2008, 7:13)

    Timisorean [anonim]

    de stat.In Timis. si apoi in aprope toata Ro. au inceput demonstratii legale (Const.RSR Art 28),prin care oamenii cereau drepturi sociale,economice si politice.Regimul comunist model Ceau. considerand ca aceste miscari sociale pun in pericol regimul(NU SISTEMUL), nu a procedat legal in sensul de a accepta discutii cu manifestantii si a gasi solutii politice (Vezi toate celelalte tari socialist-comuniste din Europa).Acest regim prin vocea sefului statului a ordonat ilegal represiunea armata.Cererile demon. neaceptate de sefii comunisti au determinat fuga lui Ceau.Regimul a fost destabilizat, dar nu distrus.Autoinstalarea la putere a lui Iliescu, a asigurat continuitatea comunismului in varianta perestroica romaneasca.Votul din 1990 si 1992 ,pro iliescu-fsn a desavarsit mentinerea sistemului .In urma votului toate functiile supreme ale statului, au fost ocupate de lideri de frunte ai comunismului.Nu Malta a adus jaful in Ro.(capitalismul salbatic)!Acesta a fost adus de regimul votat .
  • 0 (0 voturi)    
    cedo (Joi, 19 iunie 2008, 0:33)

    Tapus Constantin [anonim]

    M-am adresat si eu cu o plangere la c.e.d.o. Amanunte puteti afla dand o cautare pe net cu numele meu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by