Consens PNL-PSD și pe Sănătate: testare extinsă și terapie antivirală pentru COVID-19 în ambulatoriu / Certificat verde cu testare gratuită a angajaților de la stat pentru 60 de zile

de D.D.     HotNews.ro
Joi, 11 noiembrie 2021, 15:31 Actualitate | Politic


Alexandru Rafila
Foto: Facebook
​​PSD și PNL vor înființarea a peste 1.000 de centre de testare pentru COVID-19 în următoarea perioadă, precum și accesul la terapia antivirală în ambulatoriu. Măsurile au fost convenite de echipele de negociere ale celor două partide, conduse de Alexandru Rafila și Nelu Tătaru.

„Am discutat despre câteva măsuri pentru controlul imediat al pandemiei, ceea ce înseamnă: acces extins la testare, am şi estimat că putem să înfiinţăm probabil mult peste 1.000 de centre unde să se poată face testarea, problema este legată şi de accesul la aceste teste; este vorba de acordarea asistenţei medicale ambulatorii şi să pregătim un eventual val 5, încât pacienţii să poată să se adreseze cât mai aproape de casă serviciilor medicale şi să beneficieze de investigaţii; accesul în ambulatoriu la terapie antivirală şi, evident, stimularea producţiei interne de astfel de produse”, a declarat deputatul PSD Alexandru Rafila, cel care este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul Sănătății într-un Guvern PNL-PSD.
El a comentat că presiunea de pe spitale se poate ridica doar dacă se creează posibilitatea evaluării ambulatorii a pacienților.

„Mortalitatea mare în România, inclusiv potrivit experților OMS, se datorează diagnosticului tardiv, prezentării extrem de tardive la medic a pacienților care de multe ori vin în forme complicate și care nu pot fi din punct de vedere terapeutic ajutați. Lucrul ăsta vrem să se schimbe, vrem să încurajăm testarea, să o apropiem de oameni”, a spus el.

Certificat verde COVID-19 cu testare gratuită a angajaților de la stat pentru 60 de zile


La rândul său, fostul ministru PNL al Sănătății, Nelu Tătaru a spus că o măsură de prevenție poate fi considerată și introducerea certificatului verde, în acest caz fiind convenită o testare gratută a angajaților de la stat pentru o perioadă de 60 de zile. Proiectul care acum se află în dezbaterea comisiei de sănătate a deputaților prevede testarea pe banii proprii.

„Înseamnă şi o prevenţie a celor care vor ajunge în spital, (...) testare, medicina de familie, monitorizare, testele gratuite care se pot face, certificatul verde pe care îl vom scoate şi va ajunge la o testare gratuită pentru 60 de zile", a spus Tătaru.

Întrebat dacă ar exista bani la buget pentru testarea angajaţilor timp de două luni, el a precizat că s-a cerut o evaluare la Ministerul de Finanţe.

„Contextul în care am introdus aceste două luni cu testare gratuită este tocmai din discuţiile cu organizaţiile profesionale. Contextul în care s-ar accepta un certificat verde, s-ar accepta anumite condiţii şi alternativa testării dar cu plată a acestor teste, am încercat să o aşezăm tocmai în aceste două luni în care să putem agrea fiecare dintre noi, şi organismele profesionale şi Ministerul Sănătăţii, şi noi ca parlamentari, un context legal în care trebuie să se desfăşoare introducerea certificatului verde, dar şi stimularea vaccinării", a susţinut Nelu Tătaru.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19385 vizualizari

  • +15 (41 voturi)    
    "terapie antivirala" in ambulatoriu? (Joi, 11 noiembrie 2021, 15:34)

    Francisc 1 [utilizator]

    care e aia? ivermectina , apa sfintita? ca in rest se cam dau iv in spital , restul nu sunt aprobate inca in UE , nu ca ar fi prea multe.
    • +8 (20 voturi)    
      De ce trebuie sa platesc eu privat bugetarii? (Joi, 11 noiembrie 2021, 18:23)

      AnticoruptieinRomania [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Daca nu vor sa se testeze pe banii lor, sa plece. Sunt oricum prea multi, angajati pe pile, pe cumetrii, incompetenti, prosti, angajati politic, unii nu dau pe la servici ca in comunism. Mai sunt si raspandaci de coruptie si acum de COVID-19.
    • 0 (4 voturi)    
      Redemsivir (Joi, 11 noiembrie 2021, 19:22)

      mike123 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Este tratamentul curent in spital....intravenos....5 doze!
    • +2 (4 voturi)    
      favi (Joi, 11 noiembrie 2021, 21:00)

      meda_meda [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      favipiaravir este recomandat in cazurile usoare si medii pentru tratamentul in ambulatoriu...administrare orala
      • +2 (2 voturi)    
        Da, doar daca paceintul se prezinta devreme (Vineri, 12 noiembrie 2021, 3:41)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui meda_meda

        .
        • +1 (1 vot)    
          corect (Vineri, 12 noiembrie 2021, 6:18)

          meda_meda [utilizator] i-a raspuns lui bardiCristi

          sau daca este trimis la timp de medicul de familie si nu trateaza acasa o saptamana.....
  • +25 (39 voturi)    
    Aiurea, bani cheltuiti pt firmele de casa USListe (Joi, 11 noiembrie 2021, 15:40)

    UnOarecare [utilizator]

    Imbunatatiti conditiile din spitale, aduceti medicamente sau convingeti lumea sa se vaccineze...ce, aia cu plamanii praf care ajungeau tarziu la spital nu stiau ca au Covid? Mai aveau nevoie de testele voastre? Dar le era frica sa ajunga la spital sa nu arda de vii sau sa nu ia vreo infectie nocosomiala si sa nu mai scape de ea precum Caramitru.
  • +5 (65 voturi)    
    Lol (Joi, 11 noiembrie 2021, 15:43)

    HP [utilizator]

    Testarea implica sa te scobeasca aia in nas, nu e o experienta foarte placuta.

    In plus, e relevanta doar pentru momentul respectiv, nu te impiedica nimeni sa te infectezi dupa 2 ore de la testare.

    De certificat nici nu mai zic, o masura mai fascista nu exista.

    Si pentru ce ? ca cei care mor sunt aproape exclusiv mosii si grasii.

    Ca ce chestie sa ne vaccinam restul, 90% din populatie ?

    Eu am trecut poate prin boala, am un sistem imunitar sanatos, ce sens are sa ma vaccinez ?
    • +8 (28 voturi)    
      100% (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:26)

      fghr [utilizator] i-a raspuns lui HP

      e tinta finala .Daca toata lumea e vaccinata nu mai avem grupul placebo .
      • -5 (23 voturi)    
        Lol (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:55)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui fghr

        Din cei 40% vaccinati pana acum cu chiu cu vai, jumatate deja nu mai au anticorpi.

        Pana vaccineaza ei 100%, trebuie sa o ia de la capat.

        Vise taica, vise.

        Vor sa scada presiunea pe sistem ? Sa ia la rand pensionarii, cu conditia amanarii pensiei pana la vaccinare.

        Asa, in 2 luni scapi de toata prosteala asta.

        Iar pe cei trecuti deja prin boala - test de anticorpi.

        Daca au suficienti, vaccinarea e inutila, inseamna ca pot trece si prin alta infectie fara probleme.
        • -1 (19 voturi)    
          as zice ca nu anticorpii sunt tinta (Joi, 11 noiembrie 2021, 17:59)

          fghr [utilizator] i-a raspuns lui HP

          e practic imposibil sa ai toata populatia de 7 miliarde vaccinata la acelasi moment sau macar intr o fereastra de 6-8luni

          Cseke de la sanatate ne ia drept idioti si ne intreaba daca ne este frica de o hartie ??

          multa placuta suedeza din partea mea pentru domnul cseke. Si pt domnul presedinte Johanis pe care l am votat. Si sa nu uit de doamna Mihaila si tot usr ul ei care doar vaccinare obligatorie viseaza

          sa ne auzim cu totii sanatosi
        • -3 (11 voturi)    
          Corect (Joi, 11 noiembrie 2021, 18:22)

          NeverBin [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Corect
    • +2 (20 voturi)    
      sensul vaccinarii (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:57)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Vaccinarea presupune raspuns imunitar puternic petnru orice varianta, deci cantitate de virusuri mai mica, posibilitatea de dezvoltare a infectiei mai mica.
      Daca inmultesti asta cu miliardele de locuitori afli si cam cand scapam de pandemie
    • +3 (3 voturi)    
      Corect cu relavanta! (Vineri, 12 noiembrie 2021, 8:40)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Ai perfecta dreptate cu:

      " relevanta doar pentru momentul respectiv, nu te impiedica nimeni sa te infectezi dupa 2 ore de la testare."

      Ba chiar poti sa te infectezi cand iesi, la doar 5 minute dupa ce ai obtinut Certificatul verde!

      Evident, nu sunt de acord cand te iei de mine:

      "cei care mor sunt aproape exclusiv mosii si grasii."

      Nu am si eu dreptul la existenta?
  • +42 (46 voturi)    
    adica la stat testare mocca si la privat pe bani ! (Joi, 11 noiembrie 2021, 15:43)

    viziru [utilizator]

    adica la stat testare mocca si la privat pe bani !!!??? asta nu mai e discriminare ????? unde e chucky-papusa-ucigasa-Weber avocatu la poporu PeSeDe sa sara in sus cu discrtiminare discriminare ......
  • +7 (27 voturi)    
    din titlu, (Joi, 11 noiembrie 2021, 15:54)

    nick1587873340950 [utilizator]

    "Certificat verde cu testare gratuită a angajaților de la stat pentru 60 de zile " sa i telegem ca 60 de zile da staul iar dupa trebuie platit din banii tai / nu cumva este tot o vaccinare obligatorie mascata ? IN EU certificatul e vaabil pina in iunie 2022, Deci o manipulare tot marca PNL dar si cu PSD ?
  • +11 (27 voturi)    
    Testare tintita, nu doar extinsa! (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:00)

    Miky60 [utilizator]

    Degeaba testezi extins, daca nu testezi pe cine trebuie! Capacitatea de testare este limitata tehnologic si logistic (sunt un numar limitat de evaluatoare, numar limitat de personal si tehnologia de depistare). De aceea s-a si renuntat la testare in multe tari chiar avansate (gen Germania, Austria) si se merge pe certificat verde doar cu vaccinare si trecere prin boala, nu si prin testare.
    Si, mai ales, avand in vedere ca testarea este limitata, se merge tintit testarea, pe cei care daca se imbolnavesc au un risc mare (batranii, profesorii, cei din centrele de batrani, doctori, etc) si mai putin pe cei care oricum daca vor face boala vor suferi mai putin (cei vaccinati, cei tineri, cei fara probleme, etc.).
    Dar cei din USL ce sa gandeasca...
  • +9 (17 voturi)    
    Testarea (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:29)

    a22 [utilizator]

    sa se faca din sporul de toxicitate.
  • +11 (23 voturi)    
    ... (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:30)

    John.Doe [utilizator]

    Da, teste la toata lumea, era de asteptat. La vaccin nu se poate fura, dar la teste, pfoi mama, asta ii o vaca mare de muls. Dupa atatia ani deja stim cum gadeste politicianul roman. O sa vedem lunile urmatoare documente cu 10x pretul umflat pentru teste achizitionate de primarii si alte institutii publice.
  • +13 (23 voturi)    
    risipa de bani.. (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:35)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... au baieti cu contracte babane de sinfoneala.
  • -3 (11 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:38)

    [anonim]

  • +10 (18 voturi)    
    numai cand deschide gura Rafila si trebuie sa fugi (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:47)

    hopsinoi [utilizator]

    m, sa ai incredere in cineva propulsat de strucurile securisto-comuniste din vechil regim?
  • +2 (32 voturi)    
    este neconstitutional (Joi, 11 noiembrie 2021, 17:01)

    GigiKent_ro [utilizator]

    Trei hotarari de Guvern emise in vara acestui an pentru prelungirea starii de alerta, au fost anulate de catre Sectia de Contencios Administrativ a Curtii de apel Bucuresti!
    Judecatorii au predat Guvernului un curs de Drept Constitutional, inclusiv cu privire la Declaratia Drepturilor Omului, dar si la statutul de Fiinta Vie demna, libera si egala in drepturi cu ceilalt indivizi!
    Hotararea Judecatoreasca arata ca prin actele Guvernamentale, Statul Roman a preluat in mod abuziv de la toti cetatenii drepturi si libertati fundamentale dobandite prin nastere, redandu-le apoi conditionat doar categoriilor de populatie care s-au conformat unor anumite conditii.
  • +12 (34 voturi)    
    De ce, din banii platiti de mine drept taxe,.. (Joi, 11 noiembrie 2021, 17:21)

    Valtran [utilizator]

    .....sa se plateasca DE DOUA ORI pentru prostimea decervelata si hystericarda ?
    S-au cumparat vaccinuri = SUFICIENT - nicio testare gratuita !
    Nu vreau sa fie data apa la moara idiotilor, lui Ghita-carpa-n-nas care se crede medic da' el are profesionala ori lui Napoleon de la Huedin, si asta pe banii mei !
    • -1 (13 voturi)    
      Din scrupulozitate (Joi, 11 noiembrie 2021, 20:09)

      Utilizator5 [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

      Pentru ca si dumneata ca vaccinat ar trebui sa fii testat la fel de des ca nevaccinatii, poti fi asimptomatic de la vaccin sau sa ai o forma usoara si nici sa nu sti, dar sa transmiti pe unde umbli nestingherit.
      Adica dumneata esti vaccinat, ai liber un an fara restrictii peste tot, nu te mai intreaba nimeni nimic nici daca ai Covid-19 usor, ca daca esti vaccinat nu ai oprelisti sa imprastii la concerte, adunari etc iar unul nevaccinat testat constincios la zi, cu dovada la zi ca nu are Covid-19 e privat de aceste drepturi.
      Testul e superior vaccinului in preventia raspandirii Covid-19 iar vaccinul doar iti creste sansele de supravietuire, previne decesele.
      Din motivul explicat as anula inclusiv toate privilegiile pentru vaccinati, privilegiile la concerte de exemplu, ar trebui acordate doar prin testare, daca e sa fim corecti si scrupulosi atat pentru vaccinati, cat si pentru nevaccinati.
      In forma actuala certificatul verde e exclusiv o forma de mituire a cetatenilor pentru a se vaccina, pentru ca repet daca ar fi sa fim scrupulosi, doar in baza testului recent 48 de ore ar trebui sa ai certificat verde de calatorie in strainatate, concert, adunari, nu pe baza vaccinului, pentru ca se stie ca vaccinul singur nu previne infectarea, transmiterea. Deci nu poti sa ii dai liber vaccinatului sa umble de capul lui, un an, netestat, doar ca are vaccin, e contraproductiv, nu ajungem nicaieri asa in reducerea raspandirii.
      Un vaccinat bolnav "un pic" sau asimptomatic e tot un bolnav. De aceea toata treaba cu certificatul trebuie regandita, in folosul reducerii infectarii, exclusiv in baza unui test recent nu in baza trecerii prin boala sau vaccinarii, deci aceste ultime 2 categorii daca nu se testeaza ca oricare alta ar trebui lipsite de privilegii si private de certificat.
      Certificatul a fost gandit pornind de la premisa ca vaccinul previne infectarea si raspandirea, dar neasigurand aceasta intentia sa trebuie revizuita.
      Testul e dovada neinfectarii, nu vaccinul.
      • 0 (8 voturi)    
        Scrupulozitatea asta... (Joi, 11 noiembrie 2021, 21:22)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

        ... este perfect impracticabila fiindca ar trebui testata zilnic intreaga populatie a Romaniei.
        Iar studiile arata ca VACCINATII SE IMBOLNAVESC MAI GREU SI SE VINDECA MAI RAPID decat nevaccinatii, prin urmare sa sustii ca imprastie virusul "la fel" este o minciuna. Si nu-ti trebuie multa imaginatie ca sa vezi cum vaccinul poate aduce sub control pandemia - fiindca virusul este aici probabil pentru totdeauna.
        Iar daca-i asa, imunitatea naturala trebuie privita cu si mai multa retinere : NU exista dovezi tine toata viata fiindca pandemie avem de numai doi ani.
        Si sunt sanse mari ca fiecare dintre noi sa fie expus virusului de mai multe ori intimpul vietii numai ca nu stii cand, in ce etapa a vietii tale. Nu stii cum va fi starea de sanatate nici a ta, nici a celor din jurul tau.
        Asa se explica faptul ca medicii apreciaza ca, in baza inunitatii de grup, chiar daca pandemia s-ar stinge (cu ce pret in vieti !!!! ) vor ramane epidemii recurente .
        Iar doza a treia de vaccin, in singura tara unde a fost administrata masiv - Israel- a dat rezultate foarte bune, a scazut numarul de cazuri. Mai trebuie asteptat, vom vedea....
        Asa ca diferenta intre imunitatea naturala si vaccin este diferenta dintre a lasa lucrurile la voia intamplarii si a prelua controlul situatiei.
        Iar in acest context, Certificatul verde este singura procedura care asigura preluarea controlului.
  • +6 (28 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 11 noiembrie 2021, 17:32)

    [anonim]

    • +1 (7 voturi)    
      2022 (Joi, 11 noiembrie 2021, 21:34)

      MTTRN [utilizator] i-a raspuns lui

      mai e prea mult pana in 2024, facem revolutie acum
  • +14 (14 voturi)    
    PNL si PSD sunt de acord sa cheltuie bani pe teste (Joi, 11 noiembrie 2021, 17:43)

    FanelJr [utilizator]

    Fooooooarte frumos.
    • +7 (11 voturi)    
      care (Joi, 11 noiembrie 2021, 18:02)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui FanelJr

      pnl? Tot ce aflăm acuma sunt numai pesedisme. cîțu et co sunt vax nula. Vor îndeplini fără cârtire toate sarcinile trasate de ciuma roșie, pentru o sumă modică, bineînțeles.
  • +11 (17 voturi)    
    Niste genii (Joi, 11 noiembrie 2021, 17:58)

    abcabc [utilizator]

    "Terapie antivirala in ambulatoriu" auzi tu!? La ce s-or mai gandi data viitoare!? Ce s-ar face tara asta fara ei!
    • -3 (7 voturi)    
      Perfect NORMAL si RECOMNADABIL! (Joi, 11 noiembrie 2021, 19:30)

      mike123 [utilizator] i-a raspuns lui abcabc

      In prezent, singurul antiviral aprobat pt tratament este Redemsivir, care se face intravenos, in 5 doze. Dureaza intre 3-4 ore, cu observare cu tot si este pretabil pt tratament AMBULATORIU!
      Dar unde nu este minte...nu cere!
  • +9 (15 voturi)    
    sa il puna pe Rafila ministru... (Joi, 11 noiembrie 2021, 18:14)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    sa il puna pe Rafila ministru... fiu de tortionar, nu mai comenteaza unul de rau vaccinul. Plus doar a fost seful Institului Cantacuzino cand isi dadea ultimul suflu. Acum evolueaza , pune pe butuci un sistem national medical, nu doar un amarat Institut !
  • +4 (10 voturi)    
    minciuna extinsa... (Joi, 11 noiembrie 2021, 19:03)

    anion [utilizator]

    ...cheltuieli extinse.
  • +4 (4 voturi)    
    Genial! (Vineri, 12 noiembrie 2021, 8:18)

    Mortaciune ambulanta [utilizator]

    "Certificat verde cu testare gratuită a angajaților de la stat pentru 60 de zile "

    Unii se revolta ca pentu bugetari testarea va fi gratuita, adica pe banii nostri.
    Corect, dar mai este ceva, uriasa tzeapa data de firmele baietilor destepti, care vor putea percepe pretui imense pentu testare, ca doar se deconteza de la Buget!
    • 0 (2 voturi)    
      dar sa se vaccineze ... ce atatea teste. (Vineri, 12 noiembrie 2021, 12:47)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Mortaciune ambulanta

      dar sa se vaccineze ... ce atatea teste.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by