Mesajul lui Cioloș pentru Ciucă: USR nu poate susține un guvern minoritar / PNL trebuie să aleagă: Refacerea coaliției cu USR sau majoritate cu PSD UPDATE

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 25 octombrie 2021, 13:46 Actualitate | Politic


Dacian Cioloș
Foto: Inquam Photos via Digi24.ro
Liderul USR Dacian Cioloș a declarat luni, la finalul discuțiilor cu premierul desemnat, că USR nu poate susține un guvern minoritar. Cioloș a comentat că a avut sentimentul că a fost "o întâlnire mai mult de formă" şi a menţionat că soluţia ar fi formarea unei majorităţi a PNL fie cu PSD, fie cu USR.

"Domnul Ciucă mi-a prezentat mandatul de căuta o majoritate sau o susţinere în Parlament pentru un guvern minoritar şi un program de guvernare de criză. Sentimentul meu a fost că a fost o întâlnire mai mult de formă, pentru că domnul premier ştia care este poziţia USR. Poziţia noastră este neschimbată şi am comunicat asta domnului premier desemnat. Din punctul nostru de vedere, dacă asta ar fi fost soluţia pentru România, un guvern minoritar şi un program de criză, acest lucru putea fi deja decis în urmă cu o săptămână, că noi am făcut o propunere în Parlament. Din ceea ce mi-a spus domnul Ciucă, nu sunt mari diferenţe între ceea ce noi am propus săptămâna trecută în programul de guvernare şi ceea ce intenţionează să propună guvernul dânsului. (...) Noi, USR, am crezut - atunci când nici PNL şi nici PSD nu au făcut o propunere de premier şi nici nu au votat propunerea noastră în Parlament - că au o altă soluţie mai bună, că există deja o înţelegere între cele două partide, ca să vedem astăzi că PNL vine cu aceeaşi propunere pe care a respins-o săptămâna trecută", a afirmat Cioloş într-o conferinţă de presă, citat de Agerpres.

El a adăugat că i-a explicat premierului desemnat că, în aceste condiţii, USR nu poate să susţină un guvern de criză.

"Noi credem că soluţia pentru această perioadă pentru România este un guvern cu o majoritate în Parlament şi PNL are posibilitatea să negocieze o astfel de majoritate fie cu PSD - că a mai făcut lucrul acesta, a mai guvernat cu PSD şi a mai făcut majorităţi cu PSD -, fie cu USR, lucru pe care noi îl tot propunem de câteva săptămâni, şi că o astfel de majoritate ar putea susţine şi măsuri de criză, dar şi reforme de care statul român are nevoie. De aceea, din punctul nostru de vedere, soluţia este o majoritate a PNL fie cu PSD, fie cu USR. PNL trebuie să aleagă ce vrea, dacă vrea să dea un guvern ţării", a spus Cioloş.

Liderul USR i-a transmis premierului desemnat că USR are patru condiţii pentru a negocia o eventuală refacere a coaliţiei:

  • calendar de reforme asumat cu măsuri clare
  • buget pe 2022, un cadru general de construire a bugetului şi priorităţi, ca să nu mai stăm apoi să discutăm cum să împărţim banii între ministere
  • un protocol de funcţionare a coaliţiei ca să fie foarte clar cum se pregătesc şi se iau deciziile în coaliţie
  • o structură a guvernului care ar trebui să fie cea agreată la începutul mandatului fostei coaliţii

Dacian Cioloş a mai spus că, pentru începerea unei discuţii pe această temă, trebuie să existe un mandat foarte clar că PNL doreşte refacerea coaliţiei şi să înceteze orice negociere cu PSD.

"Noi nu vom accepta să fim parte a unei discuţii unde alternativa e PSD. PNL trebuie să decidă. Noi nu forţăm, ei decid în ce direcţie vor să meargă", a subliniat liderul USR.

Întrebat ce va face USR dacă, în cazul în care Nicolae Ciucă îşi depune mandatul, liberalii vor veni tot cu propunerea Florin Cîţu premier, Cioloş a răspuns:

"Nu s-a schimbat nimic, poziţia noastră este una clară de la început, suntem previzibili şi consecvenţi, noi vrem soluţie de durată, nu să-i rezolvăm problema lui Florin Cîţu".

"Din punctul nostru de vedere, soluţia este refacerea unei majorităţi în Parlament. (...) USR a avut variante pe care le-a pus pe masă de săptămâna trecută, acum e rândul PNL să pună variantele pe care le are, pentru că a respins variantele pe care noi le-am propus deja de acum o săptămână. (...) Un guvern minoritar într-o formă sau alta nu-i o soluţie, din punctul nostru de vedere, solidă, pentru că asta ar însemna ca peste 3-4 luni să revenim în acelaşi punct de plecare şi de aceea spuneam că e nevoie de o majoritate în Parlament care ar putea fi construită dacă există voinţă politică", a mai declarat Cioloş.

”Mandatul nostru este să căutăm susținere pentru un guvern minoritar”, a declarat luni premierul desemnat Nicolae Ciucă, înainte de întrevederea cu Cioloș. El a mai afirmat că a discutat telefonic cu Marcel Ciolacu, urmând ca dialogul să fie reluat ulterior.

”Am discutat la telefon cu Marcel Ciolacu. Mi-au transmis cele 10 propuneri PSD pentru introducerea lor în programul de guvernare. (...) Ulterior, vom relua discuțiile. Vom avea discuții cu toți cei care sunt dispuși și vor să găsim soluții pentru ieșirea din criză”, a declarat premierul desemnat.

Întrebat în legătură cu cooptarea la guvernare a altor formațiuni, Ciucă a spus că ”mandatul nostru este să căutăm susținere pentru un guvern minoritar”.

Săptămâna trecută, Cioloș, primul premier desemnat de președintele Klaus Iohannis pentru formarea unui nou guvern, nu a reușit să obțină votul de învestitură al Parlamentului, prezentând tot un guvern minoritar. USR a avut ca obiectiv refacerea coaliției cu PNL și UDMR, însă liberalii au refuzat orice negociere.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7232 vizualizari

  • +54 (68 voturi)    
    Corect! (Luni, 25 octombrie 2021, 13:56)

    fdaniel [utilizator]

    Dacă doream guvern minoritar, acum o săptămână a fost prezentat unul în Parlament (Cioloș).
    Nu a fost votat pentru că e nevoie de un guvern stabil .
    Păi ..... ce facem?
    • +21 (37 voturi)    
      Plus ca era mai competent... (Luni, 25 octombrie 2021, 14:03)

      mpocol [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      ... decat orice ar scoate peeeeeeeeeeneeeeeeeeeeeeeleeeeeeeee...:)
    • -6 (24 voturi)    
      Asteptam (Luni, 25 octombrie 2021, 14:11)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Asteptam sa revina USR la guvernare. Problema e ca revin in spirala si dureaza mai mult pana ajung.
    • +15 (25 voturi)    
      numai mutulica e devina (Luni, 25 octombrie 2021, 14:12)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      vorba aia tace si le face (praf)
      Mareeee GINION pentru tara asta, ca premierul GRIVCO sa ajunga presedinte si sa distruga tara
    • -14 (24 voturi)    
      da, ar trebui sa incerce si aia de la minoritati (Luni, 25 octombrie 2021, 14:24)

      tahomir [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      ca mai minoritari decat minoritarii cine poate fi? Ah, poate IQul useristilor.
    • -13 (23 voturi)    
      Era de așteptat. (Luni, 25 octombrie 2021, 14:29)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      USR trebuia să-i dea peste obraz PNL pentru nevotarea guvernului Cioloș. Orgoliile sunt greu de depășit.
      • +6 (10 voturi)    
        Orogliul era problema, crezi tu? (Luni, 25 octombrie 2021, 14:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Este o problema de principii. USR are mandat parlamentar in baza unor reforme promise in campania electorala. Poate votantii PNL uita mai usor?.. Aceste reforme sunt exact opusul a ceea ce va face guvernul condus de generalul Ciuca.

        Eu nu am votat USR ca sa sustina un guvern pus pe jaf si capatuiala, cu cel putin 2 traseisti din PSD (sanatate / finante). Ce sa mai zic de magarul ala de la UDMR care declara ca nu taie nimeni padurile, dar vanatul ursilor este prioritate..
        Mai bine in opozitie decat complici la jaf. De fapt, oricum raman in opozitie, deci ce rost are sa voteze un guvenr PNL??
    • -3 (3 voturi)    
      Acela nu era "guvern minoritar" (Luni, 25 octombrie 2021, 17:00)

      Gib [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      ci era o parodie de guvern cu sustinere de cca. 20% si cu ministri de tot rasul.
  • -19 (29 voturi)    
    Pai si atunci (Luni, 25 octombrie 2021, 13:58)

    Krausser [utilizator]

    Tu cum voiai sa conduci un guvern minoritar saptamana trecuta? ma, esti balamut intre craci?
    • +8 (10 voturi)    
      Vroia? (Luni, 25 octombrie 2021, 14:57)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Krausser

      Din momentul desemnarii, Ciolos a cerut refacerea aliantei cu PNL si UDMR, cu ministrii de la toate 3 partidele. Marioneta aia de cuțu a lui iohannis a refuzat. Aveau planuri mari - sa mai dea o sansa la peeseedeeeee.
    • +8 (10 voturi)    
      Minciună prin omisiune (Luni, 25 octombrie 2021, 15:29)

      Barthales [utilizator] i-a raspuns lui Krausser

      USR a propus guvern minoritar în condițiile în care nici psd nici pnl nu au venit cu altă propunere. Mai mult, au spus tot timpul că vor refacerea alianței cu pnl, dar pnl, după cum se vede, vrea refacerea alianței usl.
      Notă pentru postaci: Confundați publicul de aici cu cel al latrinelor.
    • +1 (3 voturi)    
      La fel cum vrea PNL .. (Luni, 25 octombrie 2021, 15:41)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Krausser

      ..sa conduca un guvern minoritar. Adica doar Ciolos este "balamut intre craci", Catu nu?
  • -23 (35 voturi)    
    la anticipate (Luni, 25 octombrie 2021, 14:03)

    tahomir [utilizator]

    Asta a fost dintodeauna scopul lui Barna si a lui Ciolos. Readucerea PSD la guvernare. Ciolos a mai facut asta in 2016 si a contribuit decisiv la relansarea PSD in 2020. Acum va da lovitura decisiva Romaniei. Evident ca cei de la USR se vor bucura ca PNL va fi facut praf , asta e al doilea scop al lor.
    Faptul ca probabil USR nu va intra in parlament sau va fi in procent nesimnificativ nu ii intereseaza si nu ii opreste de la a continua politica lor de distrugere totala a Romaniei.
    Pana la urma asta este, astia sunt romanii iar cei din USR au pacalit intreaga tara, bravo lor si rusine noua ca i-am sprijinit in atatea randuri.
    RIP Romania.
    • +5 (9 voturi)    
      gresesti (Luni, 25 octombrie 2021, 14:51)

      doejohn [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Romanii incet incet se civilizeaza, educa, mai ies/ muncesc in afara, vad si la altii cum e, incep sa aiba alte pretentii de la clasa politica. AUR s-a ridicat pe cenusa PRM-ului si a unei parti din PSD, la fel USR-ul reprezinta generatia aia de tiner educati care vor altceva, nu pot vota stanga dar sunt scarbiti si de PNL. Votantii PSD-ului si ai PNL-ului vor fi tot mai putini. PUNCT. In vreo doua, trei iteratii de alegeri vom vedea AUR vs USR, si sper ca cel putin in cazul USR-ului sa se cearna intern valorile care ajung sus.
    • +6 (10 voturi)    
      Exact!! (Luni, 25 octombrie 2021, 14:58)

      cetatean13 [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      De aia Ciolos nici n-a discutat cu PSD-ul saptamana trecuta (dupa ce PNL-ul i-a dat cu flit direct), iar Ciuca a avut prima grija sa negocieze la vila Lac cu PSD programul de guvernare (in weekend, nu demult).
      Tot de aia Ciuca a zis ca doreste reformarea aliantei cu USR si UDMR, da' mai tarziu, c-acusi o sa vina prima transa din PNRR si nu-i frumos sa-mparti cu altii ce poti fura singur.

      Logica, bat-o vina...
    • +2 (6 voturi)    
      Ti'a facut redactoru' o farsa mah ! :) (Luni, 25 octombrie 2021, 14:59)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Ti'a inlocuit pe fituica de pe care citesti PNL cu USR, da' tu cum stii numa sa turui de pe foaie nu te'ai prins :)))
    • +6 (8 voturi)    
      anticipatele sunt solutia corecta (Luni, 25 octombrie 2021, 15:03)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Te incurci in propriile minciuni. Daca PNL "va fi facut praf", va fi pentru ca alegatorii PNL s-au prins ca au fost pacaliti. USR nu are nimic de pierdut. Alegatorii USR nu au nimic de pierdut. Decat un guvern de pacalici sustinut pe ascuns de PSD, mai bine un guvern PSD. Macar fura mai putini.

      Alegerile anticipate sunt solutia corecta. Daca populatia Romaniei vrea sa voteze PSD, n-are decat. Acum e clar ca PNL nu avea nici o intentie de reforma, doar jaf. Minciuna are picioare scurte... pacat ca romanii au si ei memoria scurta.
    • +7 (9 voturi)    
      Confundați publicul (Luni, 25 octombrie 2021, 15:25)

      Barthales [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Băi băieți, voi știți că aici nu merge cu petarde de-astea.
      De fapt proști sunt ăia care vă plătesc. În nemăsurata lor inteligență, mai marii de la PNL își imaginează că textele astea de 2 lei și punctajul de la partid pe TV ar avea vreun efect asupra celor care au crezut și au votat alianța antipsd PNL-USR. Îmi imaginam că își cunosc mai bine publicul. Iar dacă au crezut în sondajele lansate de psd, care le gâdilau orgoliile și le arătau că stau bine, iar USR stă prost, îi anunț că au luat o mare țeapă marca psd.
      Iar voi, postacii, ar trebui să vă schimbați finanțatorul, publicul ăsta nu e ca ăla de la latrine.
      • -1 (5 voturi)    
        nu vreau sa conving pe nimeni, doar va informez (Luni, 25 octombrie 2021, 17:00)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Barthales

        Doar un userist poate sa inchipui ca sunt unii care spera sa convinga un userist.
        Orice care a avut de-a face cu useristii stie ca e imposibil sa ii scoti din idiosincraziile lor, de unde nu e nici Dumnezeu nu cere, nu aveti atatia neuroni in dotare inca sa vi se asigure o minima flexibilitate in gandire. Voi stiti totul din prima.
        Asa ca postarile mele au doar rol de informare.
        Si va informez ca o sa iesiti la fel de terfeliti ca cei din PNL nu ca asa zic eu ci ca asa indica toate sondajele.
        Nu faceti altceva decat sa oferiti totul pe tava PSDului dar efectiv atata puteti voi asa ca pana la urma de ce am avea pretentii sa se refaca vreo coalitie cu USRul? Ca sa se intample ce? Sa faceti reforme ca alea din justitie, de la sanatate, din economie. din administratie, in sistemul de pensii?
        Voi doar cotcodaciti si va dati importanti. Niste crizatori amarati.
        • +1 (3 voturi)    
          Da, reforme ca alea .. (Luni, 25 octombrie 2021, 18:33)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          ...din justirtie blocate de PNL si PSD.. Ai pus punctul pe Y: de ce sa intre la guvernare USR, cand ce vor ei sa faca nu vrea nici un alt partid? PNL si PSD se gandesc numai la furat.

          Lasa sa fie PNL, ca a aratat ce reforme vrea sa faca. Oh, stai, parca au fost sabotati de USR, de crizati si neimportanti.
        • 0 (4 voturi)    
          Și cu asta închei (Luni, 25 octombrie 2021, 18:46)

          Barthales [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          Între pnl și psd nu este nicio diferență. O demonstrează (a câta oară ...) toate acțiunile (numirile în funcții publice, alocarea banilor) și inacțiunile (blocarea reformelor).
          Blocarea unei moțiuni de cenzură perfect valabilă este un atac la democrație, similar atacurilor psd. Acum au demonstrat că apărarea justiției și a statului de drept nu era pentru pnl și iohanis un deziderat, ci o formă de opoziție la psd pentru câștigarea puterii.
          Ai dreptate într-o privință. La ce bun să se mai refacă această coaliție? O alianță cu pnl e ca și cum ar fi cu psd. Mai rău de atât ...? Personal, nici nu aveam alte așteptări. Am văzut ce au făcut motocicleanu și căcărău. Dar poate mai erau români care au crezut că iohanis nu este premierul de la grivco și că pnl fără motocicleanu și căcărau ar fi altceva. Poate cei care nu i-au văzut la latrine pe alina gorghiu si busoi pe vremea usl-ului au putut fi păcăliți.
          Cât despre procente, nu știu câte va pierde USR, dar știu sigur că procentele pierdute de pnl în favoarea psd sunt un joc cu sumă nulă, iar cele pierdute în favoarea USR sunt în favoarea românilor. Altfel, vom avea în continuare alternanța la putere a celor 2 partide care ne-au condus și ne-au furat 30 de ani. Măcar unul din ele să dispară. Și cum psd nu prea are cum, rămâne să-mi doresc să dispară pnl-ul sau tot răul pe care îl reprezintă el acum. Numai o transformare miraculoasă a acestui partid ar schimba datele problemei. Adică fără alinuța, bușoi, câțu, vâlceanu, prezentatorul batistuță, inclusiv orban și cei asemenea lor din teritoriu. De ce și fără orban? Degeaba te declari anti psd, dar la guvernare, cu tine premier, partidul tău s-a comportat exact ca pds (să ne amintim numai votul pentru alegerea primarilor într-un singur tur).
          Sunt câțiva oameni în pnl care dacă ar prelua frâiele l-ar putea igieniza. Dar cine mai crede în miracole?!
    • +6 (10 voturi)    
      Deci .. (Luni, 25 octombrie 2021, 15:45)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      ..scopul USR a fost sa fie dati afara din guvernare, ca sa aduca PSD a guvernare.. Deci flacara mov, cu care l-au orbit pe Catu, zis si Superman, sa demita ministrii USR fara nici o consultare in coalitie si sa imparta banii numai primarilor PNL, fara nici un instrument de verificare a modului in care sunt cheltuiti acesti bani...

      Tare flacara asta mov... Cred ca si pe tine te-a afectat si spun asta bazandu-ma pe ideile tale foarte-foarte crete.
  • +22 (32 voturi)    
    PSD nu a trimis (Luni, 25 octombrie 2021, 14:03)

    fokerul [utilizator]

    propuneri ci porunci. Ce a mai importantă poruncă este: să nu furi singur.
  • +21 (29 voturi)    
    cu iohanis, catu, alinuta, rares bogdan, (Luni, 25 octombrie 2021, 14:10)

    qwerasdf [utilizator]

    florin roman si alti pitigoi nu e de negociat. Sub nicio o forma!

    au dovedit ca sunt niste imbecili
    • 0 (6 voturi)    
      Nu fi modest. (Luni, 25 octombrie 2021, 15:44)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Te treci în frunte, exprimarea îți dă dreptul.
  • +21 (33 voturi)    
    USR are de castigat in opozitie (Luni, 25 octombrie 2021, 14:32)

    Godaro [utilizator]

    USR are numai de castigat din opozitie. Isi ia popcorn si se uita cum PSD va devora PNL.

    Ma bucur ca au luat decizia asta. Au dovedit ca au caracter si ii incurajez sa il pastreze.

    Johannis s-a bagat singur cu capul in menghina cand a distrus coalitia cu USR. Tot el trebuie sa isi rezolve problemele.
    • 0 (8 voturi)    
      Sper totusi sa nu si le rezolve :) (Luni, 25 octombrie 2021, 15:01)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Godaro

      Si sa'l vedem la stiri la DNA intr'o ziulica ;)
  • +9 (13 voturi)    
    Foarte corect! (Luni, 25 octombrie 2021, 14:37)

    Jolly Roger [utilizator]

    Frecție la picior de lemn pentru câteva luni. Alti bani risipiți și alt timp pierdut. Alti caraghioși plimbați la antene ca ursul prin târg, doar că sa nu fie nimeni de vina și nimeni răspunzător.

    Mai băieți mai, ia lăsați voi politica deoparte și puneti-va la treabă, că e groasa rău! Sau vouă nu v-a murit nimeni în bătătură... încă?
  • +20 (32 voturi)    
    deci (Luni, 25 octombrie 2021, 14:46)

    varavara [utilizator]

    liberalii nu vor USR la guvernare dar vor sa le voteze in parlament guvernul minoritar dupa ce i-au gonit din coalitie si nu au votat guvernul Ciolos?
    Chiar trebuie sa ai tupeu maxim, (cum are Citu de ex..) ca sa pretinzi acest lucru.
    Adevarul este ca pnl nu este cu numic mai bun decat psd. Amandoua, partide de hoti.
    • -4 (8 voturi)    
      Aceste coterii politice parlamentare (Luni, 25 octombrie 2021, 15:29)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui varavara

      care se războiesc pe viața și sărăcia românilor au
      câte un stăpân extern,stăpân care le face agenda și
      le ordonă ce să facă.România și românii lipsec total
      din ecuație.De pildă Julien Cioloș nu face și nu zice
      nimic,până nu primește mesajul criptat de la Macron.
      Așa COLONIE a ajuns România!
    • -1 (3 voturi)    
      Dovedește. (Luni, 25 octombrie 2021, 15:46)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui varavara

      Altfel te pasc ani mulți de corecție cu ei la guvernare.
  • -1 (7 voturi)    
    vrem la Cioan (Ciolacu, Cilos) nu vrem tehnocrati (Luni, 25 octombrie 2021, 15:43)

    hopsinoi [utilizator]

    arivismul lui Ciolos nu exista.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by