Orban, atacuri în cascadă la Iohannis și Cîțu: Nu mai au nicio legătură cu realitatea / Iohannis a distrus PNL. Încalcă Constituția dacă îl desemnează din nou pe Cîțu

de D.D.     HotNews.ro
Vineri, 8 octombrie 2021, 11:58 Actualitate | Politic


Iohannis cu Orban si Citu, la congresul PNL
Foto: Presidency.ro
​Președintele Klaus Iohannis ar încălca Constituția, dacă l-ar desemna premier tot pe Florin Cîțu, declară la RFI fostul lider al PNL, Ludovic Orban. Șeful Camerei Deputaților spune că ”toată acțiunea lui Iohannis în ultimele trei luni nu a făcut altceva decât să distrugă PNL, să distrugă coeziunea, să afecteze pe termen lung interesele fundamentale ale României”.

Ludovic Orban a declarat, totodată, că decizia conducerii PNL de a-l propune tot pe Florin Cîțu pentru funcția de premier la consultările de luni de la Cotroceni este „o aberație”. Fostul lider al PNL a invocat o decizie a CCR după ce guvernul pe care el îl conducea a fost demis prin moțiune de cenzură.

„De asemenea, e o inepție politică să vii să-l propui pe Florin Cîțu, în condițiile în care practic cu această propunere de premier, nu există nici o șansă de a forma o majoritate parlamentară. Le readuc aminte colegilor mei, care s-au întrunit noaptea, ca hoții, într-o ședință convocată pe picior, că pentru a putea învesti un Guvern, este necesară o majoritate de 234 de voturi. La ora actuală, PNL împreună cu UDMR nu dețin decât 163 de parlamentari (...). Această decizie reprezintă o dovadă elocventă a ruperii de realitate atât a lui Florin Cîțu, cât și a apropiaților lui Florin Cîțu și arată că pentru acești colegi ai mei, România nu contează, ci contează interesele lor de grup”, a spus Orban.

Fostul lider al PNL îl acuză pe președintele Klaus Iohannis că a încălcat Constituția.

”Iohannis și-a încălcat statutul constituțional, s-a coborât la a interveni în competiția internă a unui partid politic și toată acțiunea lui Iohannis în ultimele trei luni de zile nu a făcut altceva decât să distrugă PNL, să distrugă coeziunea, să afecteze pe termen lung interesele fundamentale ale României. Acesta este adevărul, un adevăr care este văzut de un număr din ce în ce mai mare de români. Practic, Iohannis pare că nu mai are nici o legătură cu realitatea și toate acțiunile lui Iohannis sunt cu efecte negative pentru România”, a mai spus el.

„Și dacă-l va desemna pe Florin Cîțu, va încălca Constituția, pentru că nu respectă o decizie a CCR. De altfel, nici nu pot să-mi imaginez că poate să ajungă chiar în situația de a încălca atât de flagrant și de evident o decizie a CCR”, a completat Orban.

Întrebat despre o posibilă suspendare a președintelui, el a comentat că este o procedură complicată.

„O discuție pe această temă poate avea loc, după ce se vor derula toate evenimentele legate de învestirea Guvernului, dar repet, pentru mine, fundamental e interesul României. Interesul României este ca această criză politică să înceteze cât mai repede”, a mai declarat Orban la RFI.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7337 vizualizari

  • +15 (21 voturi)    
    Asa (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:01)

    mitg [utilizator]

    Si este. Iohanis si alcoolicul au distrus partidul si distrug si tara.
  • +7 (19 voturi)    
    este evident: (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:04)

    viziru [utilizator]

    - PNL+PSD+KLAUS s-au adunat si au pus la cale criza de acuma cu gandul la alegeri anticipate .....
    (de aici sprijinul PSD pentru guvernul Catu, de aici sprijinirea in constinuare a lui Catu,.....)
    - PNL + PSD spera ca dupa anticipate sa aiba ambele peste 40% din voturi ( de aici asaltul asupra USR si AUR, ca au creat criza, ca sunt extremisti, iresponsabili, bla bla bla pentru a lua voturi de la ele)
    - dupa ce vor avea 75-80% din parlamentari PNL si PSD, partide mature vorba lu neamtu, vor crea USL2.0
    - apoi sa vina alea 40 de miliarde de euro sa le pape si gura USL-ului
    • -5 (11 voturi)    
      Ce repede se uita (Vineri, 8 octombrie 2021, 13:27)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui viziru

      Pai hai sa vedem cum s-a ajuns aici. Un ministru USR, care la capitolul reforme in Justitie a avut o contributie zero barat, a bagat sub sertar un document pe care trebuia sa dea un aviz. A fost dat afara din guvern. Restul e santaj USR. Prima data au pus conditii, fara Orban PM. Catu a fost bun atunci. Acum nu mai e bun Catu, da' Orban ar fi bun. Ce vor sa demonstreze cu asemenea abordare? Ca ei decid cine va fi PM? Adica, daca nu e cine vrem noi, ne luam jucariile si plecam? Spuneti ma, cinstit, noi nu vrem sa ne mai bagam la guvernare, ca pierdem procente...
      Daca aveau si USR+ vreo 1000 primari, acum era fericire maxima in guvernul PNL-USR-UDMR, condus de acelasi Catu, impartind banii din programul Saligny. Ca de fapt de aici a plecat totul, aici e miza.
      • +1 (5 voturi)    
        Speri si tu sa uitam? (Vineri, 8 octombrie 2021, 19:20)

        karryne [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

        Altfel s-a ajuns aici. Catu a zurat un ministru USR ca asa i s-a sculat, fara sa-i consulte.
        USR i-a zis sa nu mai faca a doua oara, si sa le spuna cand mai are de gand sa mai dea afara vreunul din ei inainte s-o faca. Catu a cazut de acord.
        Dupa care a facut-o iar. USR si-a dat seama ca vorbeste cu peretii.

        Auzi tu .. avizul de sub sertar era adevarata problema. Il incuiase in seif, plecase din tara si n-avea nici telefon sa-l gaseasca Catu?!
        • -1 (1 vot)    
          pardon (Sâmbătă, 9 octombrie 2021, 1:26)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui karryne

          Conventia a fost clara sunt PM si atunci cand un ministru nu isi face treaba il dau afara.

          Numai cine este mare fan USR poate sa spuna ca VV isi facea treaba - ceea ce a urmat dupa demiterea lui VV, ma refer la pozitia afisata de VV arata si mai clar ca baiatul era dus de rau cu pluta si ca demiterea lui era indreptatita. Ciolos care este un om mare l-a luat sub aripa sa pe VV ca sa il restabilizeze si poate sa il indrume in viitor in viata politica. Cert este ca VV a demonstrat ca atunci cand a fost demis era un nimic.

          Acum a doua demitere este putin mai clara - era nevoie de un aviz cu maxima celeritate. Trebuia dat cu NU sau DA. doar l-a tinut la sertar - poti sa vezi chestia asta??? de ce? din interese motivate politic si cum Barna a recunoscut in discursul sau de la demiterea guvernului FC ca i-a indicat PM ca se va ajunge la motiune de cenzura cu mari sanse de a demite guvernul.

          Circul ieftin promovat de USR - aplauze - si noi ne retragem - credeti ca ajuta la ceva??? Cine mai crede in imagini din astea de tip FB decat cei care se hranesc zilnic cu imagini fara sa inteleaga ca este ceva mai mult decat o imagine in spatele unor actiuni - ar trebui sa fie o realitate.
    • +2 (6 voturi)    
      Usl se poate constitui și de luni (Vineri, 8 octombrie 2021, 14:29)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui viziru

      Ce le oprește sa facă de pe acum usl?
      PNL va obține mai puține locuri în parlament după niște anticipate.
    • +2 (2 voturi)    
      ? (Vineri, 8 octombrie 2021, 20:30)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui viziru

      Vezi ca - la anticipate- PSD face singur >40% si cu AUR poate forma guvern fara PNL, USR si alti looseri.
  • +15 (21 voturi)    
    Asta e realitatea (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:13)

    Demokritos [utilizator]

    Omul a clarificat doar starea de fapt, reală, a lucrurilor. Nu e nici un atac aici. Asta e realitatea și atât.
  • +17 (25 voturi)    
    Sa pună de o suspendare (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:14)

    mr_mojo [utilizator]

    S-ar putea sa aibă o surpriză plăcută.
  • +19 (23 voturi)    
    Nu's fan Orban (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:30)

    sfarleaza [utilizator]

    Dar tre' sa recunosc ca este printre putinii penelisti ramasi azi cu picioarele pe pamant.
    Ca asta ii serveste si intereselor lui, sau nu, este alta dezbatere. Deocamdata este singurul penelist coerent
    • +6 (8 voturi)    
      Orban a fost unul din cei 4 care au votat (Vineri, 8 octombrie 2021, 13:33)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Orban a fost unul din cei 4 care au votat impotriva creearii USL1.0 cel cu ponta si antonescu ...... a fost inlaturat pentru ca este evident ca nu va vota niciodata creearea USL2.0 cel preconizat de KLAUS+PSD+PNL ..... .....
    • -7 (7 voturi)    
      Serios ? (Vineri, 8 octombrie 2021, 17:43)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Asta mare PNL-ist si a ramas cu picioarele pe pamant ? Vai de capul tau si al lui. Este in stare sa tradeze partidul. Ce a facut Orban de cand este la PNL ? Zero, Nada, niente. Iti vorbeste o ora si nu intelegi nimic. Este frustarea omului care a pierdut sefia partidului. Nu m-as mira ca el si gasca lui sa mearga la alt partid(PMP, PSD etc.).
    • -1 (1 vot)    
      nu sunt de acord - si pe cazul dat (Sâmbătă, 9 octombrie 2021, 1:46)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      atunci cand afirmi ca:

      "toată acțiunea lui Iohannis în ultimele trei luni de zile nu a făcut altceva decât să distrugă PNL, să distrugă coeziunea, să afecteze pe termen lung interesele fundamentale ale României"

      arata ca LO nu a inteles nimic din schimbarile care au intervenit in PNL.

      Dpmdv este clar ca LO nu a facut nimic ca si PM - desi era criza sanitara a lasat multe decizii sa ajunga la KJ de parca Presedintele era PM - a fost un exercitiu interesant pentru o schimbare constitutionala - dar atunci nu a vazut ca nu isi face el datoria ca PM??? sau i-a placut sau nu a putut face nimic si atunci bine ca a plecat ca si PM

      cel care a afectat cel mai tare coeziunea in PNL este chiar LO - poate ca dorea sa isi mentina pozitia in partid, lucru omenesc, de inteles, dar nu si-a pus niciodata intrebarea daca si merita si ce a facut pentru a ramane Presedinte la PNL. Mai grav este ca a atras cu el, in aventura de a oncerca sa il invinga pe FC, oameni rezonabili care din considerente emotionale l-au urmat: dl. Danca si dna Alexandru. Si ca sa mai pun o caramida la demolarea lui LO - cine a afirmat ca poate vrea sa isi faca un nou partid???? cred ca LO - si asta imi arata ca este gata oricand sa faca a afimratii care nu sunt in interesul pNL si nici nu il intaresc...

      Interesele pe termen lung ale RO sunt ca RO sa fie puternica in interior, economic si social, unde by the way PNL-ul are un rol important de jucat, cel putin din punct de vedere doctrinar, si atunci RO, cu oarece potential dar sub capacitate acum, poate sa fie cu mult mai.

      Uneori este bine sa stii sa te opresti din niste declaratii publice care se pot intoarce.

      LO nu s-a oprit niciodata -ceea ce a fost si rau si bine. Bine cand s-a opus aliantei cu PSD dar acum sa spui ca FC sprijina PSD-ul mi se pare p aberatie maxima pe care sincer cred ca el nu o crede dar o spune in scop electoral dar face mai mult rau si nu castiga LO nimic din chestia asta, ba poate #ciumarosie bate fericita din picioare
  • +8 (18 voturi)    
    Te chinui degeaba (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:31)

    feroviarul123 [utilizator]

    El lider supremo vrea sa se scufunde cu corabia penele mai repede decât sa o salveze. Toata lumea stie ca s-a făcut un blat cu pezede-ul. chiar si bunica-mea de 103 ani care nu se uita la televizor ca s-a terminat Dallas-ul și ea știa de blat.
    Nu se mai poate face nimic. o sa ajungem și noi ca Ungaria cu extremiști la putere și o sa ieșim din Uniune. Si nimeni nu o sa ne ducă lipsa.
    • -3 (3 voturi)    
      Nu zau! (Vineri, 8 octombrie 2021, 20:36)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      1. Multa sanatate bunicii tale , da' nu te bizui pe gandirea danshii-, despre "blat"- la asa varsta!
      2. Cat despre "Ungaria cu extremisti la putere" ,adica peste 70% inParlament?! Hai ca esti vesel! Am vrea noi sa fim la nivelul Ungariei!
  • +9 (15 voturi)    
    are dreptate, dar... (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:39)

    lambda [utilizator]

    Orban are dreptate, dar spune toate astea doar pentru ca e pierzatorul alegerilor din partid. Daca era castigator cu Iohannis de partea lui, nu avea nimic sa-si reproseze.
  • 0 (16 voturi)    
    Orban are dreptate, dar ... (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:49)

    mike_the_hunter [utilizator]

    ...cu el in fruntea guvernului si a PNL a pierdut alegerile parlamentare...a dat ministere importante la USR ca sa fie...sef la Camera...a candidat din nou, vrea sa candidezela alegerile prezidentiale din 2024...dar demisia dupa pierdut alegerile era solutia corecta....asa a aparut Catzu , o noua sluga a lui KWI in locul slugii vechi care s-a facut de ras si l-a infuriat pe neamt care se crede un fel de cancelar al Germaniei decazut in prapadita de Romanie care nu ii asculta ordinele....
    • +8 (10 voturi)    
      Pnl e anacronic (Vineri, 8 octombrie 2021, 14:35)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Pnl nu e în stare sa capitalieze succesul pe care l-ar fi avut cu usr la guvernare.
      Orice alte ministere ar fi avut usr, ar fi devenit importante pentru ca le-ar fi făcut relevante și de succes. Trebuie sa recunoaștem ca oamenii se pricep.
  • -13 (17 voturi)    
    Nu-i iese pasiența lui Orban? (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:50)

    asavreau [utilizator]

    Altfel nu înțeleg nerăbdarea lui. Sa crezut inteligent făcând mișcarea cu demisia USR și moțiunea de cenzură. Acum să aibă răbdare ca cei care au avut majoritate și au dat jos guvernul ,să demonstreze că au majoritate și să alcătuiască alt guvern. Orban nu are ce căuta, nu va participa nici la negocieri, nu înțeleg ce îl frământă?
  • +10 (16 voturi)    
    Premierul de la Grivco si Superman in mizerie (Vineri, 8 octombrie 2021, 12:57)

    Susufler0 [utilizator]

    sunt niste persoane extrem de egoiste si de cinice pentru care nu conteaza parerea celor din jur indiferent ca e pozitiva sau negativa decat in masura in care stiu pe cine urmeaza sa se razbune !
    Situatia lui Orban e un pic diferita intrucat Orban "controleaza" aproximativ 30-40 de parlamentari si din aceasta cauza nu ii pot face inca nimic.

    PS. Asta-i motivul pt care Orban trage rafale de critici spre cei doi. Doar ca "Terminator" cum aud ca ii placea lui Iohanis sa i se spuna in urma cu doi, trei ani si Superman in mizerie, ca doi eroi de benzi desenate ce se afla, sunt protejati inca de platosele lor, catu, e adevarat, mult mai putin decat Oha sub a carui platosa se mai ascunde din cand in cand ! !

    PPS. Intrebarea este : Pana cand ?
  • -15 (19 voturi)    
    Orbane, (Vineri, 8 octombrie 2021, 13:02)

    John M. [utilizator]

    ai cazut in nisipuri miscatoare...Cu cat te zbati, cu atat te afunzi mai mult...
    De ce nu-ti faci tu o iesire onorabila cu mititei, bere si artificii ?!
  • +5 (7 voturi)    
    evident, dar ce-l mai intereseaza... (Vineri, 8 octombrie 2021, 13:17)

    liviu_ [utilizator]

    astia acum sunt pusi pe furat... nu-i ma intereseaza nimic!

    oricum usl traieste... chiar nu vede nimeni ca 80-90% din atacurile partidelor sunt la adresa USR si ATAT?!
  • +5 (5 voturi)    
    Iohannis ascultă de Orban (Vineri, 8 octombrie 2021, 13:32)

    marie-cu-palarie [utilizator]

    Ludovic Orban, 4 iulie 2020: „E cererea, recomandarea, rugămintea mea către cetățeni să nu țină cont de deciziile Curții Constituționale, să acționeze responsabil.”

    Acum ce face Iohannis e să asculte de recomandarea lui Ludovic Orban.

    Responsabil pentru țară este distrugerea iremediabilă a lui Ludovic Orban ca om politic și în subsecvent și a PNL-ului.

    PNL este principalul dușman al României - fapt revelat dincolo de orice îndoială în ultimele 19 luni.
  • +4 (6 voturi)    
    Poporul sa decida (Vineri, 8 octombrie 2021, 16:18)

    Coco Whistle [utilizator]

    Daca mai vrea sa fie reprezentat de klaus. Parlamentul trebuie sa asculte de vocea poporului si sa il suspende.
  • 0 (0 voturi)    
    Sica fratzioare, (Sâmbătă, 9 octombrie 2021, 19:24)

    DiDiRo [utilizator]

    ai dreptate doar cu criza in rest ia-n adu-ti aminte ca erai inca presh cand cu gashka ta ai stabilit in partid ca preshul va fi nominalizare de pm. Ai pierdut alegerile pe plan national, ai pierdut alegerile interne, da? De ce cand nu ai mai putut fi numit pm dupa motiune nu ai avut /// si sa spui clar raspicat lui johanis sa accepte o nominalizare de la ceilalti parteneri? Dar tu nu, matzu gaia ca si catzu, noi suntem penele. Dovada clara e alta insa sunteti un rahat. Frate Sica uneori trebuie sa dai dovada si de intzelepciune chiar daca vorbim de politica, si nu numai sa-i pomenim pe Bratieni. Dar de unde intzelepciune la peneleaua de azi? Luatzi-va-l pe johanes si marsh in opozitzie daca avetzi cu adevarat sange in instalatie. Altfel calea penetzecedeuilui va sta in fatza. Cu viteza inainte ca nu or sa va simta romanii lipsa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by