Ministrul Mediului: Guvernul va trebui să propună Comisiei Europene măsuri de descurajare a înmatriculării autovehiculelor mai vechi de 15 ani. Nu cred că e vorba neapărat de o taxă

de DP     HotNews.ro
Duminică, 6 iunie 2021, 12:25 Actualitate | Politic


Tanczos Barna
Foto: Facebook/ Barna Tánczos
Ministrul Mediului, Tánczos Barna, declară că guvernul va trebui să propună Comisiei Europene, în urma negocierilor pentru PNRR, măsuri de descurajare a înmatriculării autovehiculelor mai vechi de 15 ani, aceasta fiind cerinţa oficialilor de Bruxelles exprimată în contrapondere cu suma mare proiectată a se investi în România în infrastructura de transport, scrie news.ro. „Nu cred că e vorba neapărat de taxă, dar de metode de descurajare a acestor maşini vechi este nevoie”, afirmă ministrul, care avansează posibilitatea unor taxe ”diferenţiate” sau a unor restricţii la nivel local.

Tánczos Barna afirmă că posibilitatea introducerii unei taxe pentru maşinile mai vechi de 15 este o „temă foarte nouă”, ridicată de către oficialii de la Bruxelles în discuţiile pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă(PNRR) .

„E o propunere, practic, a Comisiei (Europene – n.r.), ca în contrapartidă cu investiţiile în infrastructura rutieră, România să găsească o soluţie de descurajare a înmatriculării maşinilor mai vechi de 15 ani. Este o noutate pentru toate ministerele care au fost implicate – şi pentru MIPE (Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene – n.r.), şi pentru Ministerul Transporturilor, şi pentru noi – acest lucru. Este un element pe care trebuie să-l analizăm şi va trebui să venim cu propuneri”, a afirmat ministrul Mediului duminică, în emisiunea Insider politic, de la la Prima TV.

Acesta a adăugat că în foarte multe ţări europene se aplică o taxă de poluare, fiind un instrument de reducere a poluării la nivel naţional, regional sau local.

„Eu cred că în oraşele mari, cu siguranţă, este nevoie de o astfel de implicare a autorităţii locale, ori printr-o taxă diferenţiată în funcţie de poluare, ori de anumite taxe sau anumite restricţii de a intra cu anumite tipuri de maşini în anumite zone sau este nevoie de încurajarea parcării cu mijloacele de transport electrice în detrimentul celor care sunt vechi şi care poluează foarte mult. Deci de asemenea măsuri este nevoie. În ceea ce priveşte maşinile mai vechi de 15 ani, Guvernul,în foarte scurt timp va trebui să pună pe masa Comisiei o propunere în acest sens. Nu cred că e vorba neapărat de taxă, dar de metode de descurajare a acestor maşini vechi este nevoie”, a adăugat Tánczos Barna.

Premierul Florin Cîţu a afirmat joi că nu este adeptul taxelor şi nu doreşte impunerea unei taxe auto, chiar dacă în PNRR este prevăzută descurajarea înscrierii de autoturisme vechi. ”Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-şi cumpere maşini vechi”, a afirmat premierul.

Premierul Florin Cîţu a fost întrebat joi, despre taxa auto din PNRR şi a afirmat: ”Acolo nu scrie taxă, ci măsură de descurajare a înscrierii autovehiculelor care poluează. Am fost foarte clar şi în negocierile cu Comisia Europeană, am spus că nu sunt adeptul taxelor, nu doresc taxe, chiar dacă este vorba despre taxă de mediu. Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-şi cumpere maşini vechi”.

”Sunt măsuri, nu trebuie să mergem direct la taxe (...) impunerea de taxe nu duce la scăderea poluării, a mai declarat premierul.

Ministrul Proietelor Europene, Cristian Ghinea, a afirmat că măsurile de a reduce poluarea sunt "parte din negociere" pentru ca România să primescă "fonduri multe pe rutier". El a vorbit despre o "politică de descurajare a înregistrării maşinilor vechi". "Nu este decisă forma în care se va întâmpla acest lucru, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de maşini vechi al Europei", a subliniat el.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4363 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    75% din masinile din Romania au peste 15 ani (Duminică, 6 iunie 2021, 12:36)

    Gryphus [utilizator]

    strazile sunt pline de gropi in orase iar oamenii saraci cu masini de 3-4000 euro aruncate de vestici la gunoi

    Politia si RAR Nu fac nimic, e plin de masini fara ITP

    asta cu 'descurajarea' e o vrajeala, ei cauta soluitii sa pacaleasca UE ca altceva nu vor putea face.
  • +1 (7 voturi)    
    Nu (Duminică, 6 iunie 2021, 12:45)

    un_comentator [utilizator]

    In loc sa va obositi capetele alea seci cu alte taxe, ar trebui sa le obositi cu strategii de ridicare a nivelului de trai. De exemplu sa reduceti taxele pe salarii (adica taxarea muncii) si sa transferati armata aia de bugetari la privati. Pe langa o colectare mai eficienta si toate cele.

    90% dintre romani prefera o masina noua, dar 10% isi permit. Taxarea nu rezolva problema, uite-te in trecut ce drecu.
  • -1 (5 voturi)    
    Taxare zonala. (Duminică, 6 iunie 2021, 13:48)

    bgd [utilizator]

    Taxezi zonal ca in alte mari orase, doar asa descurajezi. Cand cheltuielile zilnice cu transportul ti se vor dubla/tripla presupun ca te vei gandi de 2 ori inainte sa te urci in tractor.
    Daca intri in centru si nu te incadrezi in anumite standarde de emisii (Euro 6) platesti o taxa pe zi, iar in zonele cu trafic greu si caile de acces in orase la fel dar Euro 5.
    Camere si un sistem informatic automat de identificare si taxare legat la bazele de date ale asiguratorilor si RAR, simplu ca buna ziua. In plus, il poti adapta in functie de nevoi, de exemplu poti restrictiona accesul camioanelor intre anumite ore in centru sau anumite zone rezidentiale.
    Nu trebuie sa reinventam noi roata, putem copia de la altii unde functioneaza astfel de sisteme iar din taxe poate putem extinde programul rabla si pentru vehicule cu tonaj mai mare astfel atacand problema din 2 directii.
    • 0 (4 voturi)    
      aka (Duminică, 6 iunie 2021, 15:27)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      tu vrei sa mai angajezi o armata de bugetari. sa gestioneze sistemul, parca n-ar fi de ajuns.

      iar programul rabla are un big failure. ia de la saraci si da la bogati. plus bugetarii aferenti.
  • -3 (5 voturi)    
    Sa mai descurajeze ceva (Duminică, 6 iunie 2021, 13:51)

    O_Tannenbaum [utilizator]

    Daca tot se indeletniceste cu Mediul: si ursii mai vechi de 5 ani.
  • +5 (5 voturi)    
    Oare chiar asa sa fie? (Duminică, 6 iunie 2021, 14:00)

    democtrates [utilizator]

    Am o masina cumparata (noua nouta) in 2008 , azi am depasit 50.000 km, arata impecabil , intretinuta EURO 3. Trece fara probleme orice teste la ITP, de ce sa nu fie omolgata la 15 ani daca este ok? Problema este alta, alte masini gen remorci, autobuze au niste degajari de noxe de te sperii, astea ar fi primordiale si decapitata mafia inmatricularilor fictive. Printr-o astfel de masura faci jocul dealirol de masini.
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 iunie 2021, 13:32)

    [anonim]

  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 iunie 2021, 13:34)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by