Dinescu, despre Liiceanu: Un conţopist al abjecţiei care-şi scoate creionul de după ureche spre a face, meticulos, inventarul obiceiurilor bicisnice şi al deşertăciunilor cu care m-a pedepsit Dumnezeu

de DP     HotNews.ro
Duminică, 14 martie 2021, 13:04 Actualitate | Politic


Mircea Dinescu
Foto: TVR
Poetul Mircea Dinescu afirmă, în replică la textul dur al lui Gabriel Liiceanu la adresa sa, că acesta este ”un conţopist al abjecţiei, un filosof cu mânecuţe de contabil care-şi scoate creionul de după ureche” spre a-i face, meticulos, ”inventarul obiceiurilor bicisnice şi al deşertăciunilor” cu care l-a pedepsit Dumnezeu, scrie news.ro. El rememorează ironic mai multe episoade care l-au avut drept protagonist pe Gabriel Liiceanu. Disputa Liiceanu-Dinescu a fost provocată de atacul lui Mircea Dinescu la adresa Anei Blandiana, care a povestit în cartea sa "Soră lume" un episod controversat din 1990, la care Gabriel Liiceanu a reacţionat calificându-l drept "un disident care se lăfăie într-un comportament de puşlama ordinară","scandalagiu, vedetă, mitocan, poftangiu, un claun isteric locuit de patima căpătuielii".

”Numai dracul şi-ar fi închipuit prin anii ’90, când în România Mare eram acuzat că împreună cu Andrei Pleşu am ciordit la revoluţie sculele de bărbierit şi capacele de aur ale closetelor lui Nea Nicu din Primăverii, că Gabriel Liiceanu nutrindu-se pe ascuns din hoitul lui Vadim, va regurgita la bătrâneţe perlele urît mirositoare pe care sconcsul peremist le cultiva în colonia de scoici din haznaua partidului. Adevărat îi că domnul Liiceanu nu are talentul grobianisim al Tribunului, fiind mai degrabă un conţopist al abjecţiei, un filosof cu mînecuţe de contabil care-şi scoate creionul de după ureche spre a face, meticulos, inventarul obiceiurilor bicisnice şi al deşertăciunilor cu care m-a pedepsit Dumnezeu”, afirmă Dinescu.

El relatează un episod din 18 martie 1989, la o zi după ce interviul său din Libération fusese citit la Europa Liberă, când pe holul întunecat al Casei Scriitorilor, s-a întâlnit ”cu umbra filosofului care, tumefiat şi cu figura uşor răvăşită”, i-a şoptit la ureche: „Dragul meu, aseară am ascultat vorbele tale cutremurătoare şi am plîns în hohote. Suntem nişte laşi, suntem nişte laşi...”.

”După care, năluca suferindă s-a topit ca fumul, ca să o reîntîlnesc după un an, purtînd cu dezinvoltură în cîrcă, Editura Partidului Comunist”, comentează Mircea Dinescu.

Un alt episod despre care relatează este cel în care, alături de alţi scriitori voia să transmită la Ambasada Olandei un text în care vorbea despre dictatura cuplului prezidenţial, despre dărîmarea satelor, despre cenzură, despre foamea şi frigul din România.

„Gîndiţi-vă că aveţi copii la şcoală!”, a avertizat Octavian Paler. „Tocmai d’aia ar trebui să ne spălăm de ruşinea de a tăcea ca laşii!”, i-a replicat Alexandru Paleologu.

”Cel mai îngrozit dintre toţi s-a dovedit a fi Gabriel Liiceanu care a afirmat că el nu semnează, ca să nu-i omoare securiştii copilul, lăsîndu-i doar pe copilaşii mei în ghearele lor. Pînă la urmă, din pricina timpului nefavorabil, revoluţiunea s-a amînat pentru altădată. Astfel şi-a mîncat Gabriel Liiceanu covrigul aurei de disident pe care, uscat şi sfoiegit, a încercat să şi-l tragă pe cap după căderea comunismului”,conchide Dinescu.

El mai afirmă că Andrei Pleşu i-a mărturisit că pe la începutul verii lui ’89, cu o zi înainte de a pleca în exil la Tescani, a fost vizitat acasă de Gabriel Liiceanu, care i-a reproşat gafa de a se fi solidarizat cu el.
„Andrei, imaginează-ţi că noi doi şedeam liniştiţi la tine în curte şi convorbeam despre lucrul în sine, iar tu te ridici, mă laşi baltă şi fugi după golanul de Dinescu care strigă ca un ţigan prin faţa casei tale spoitingiri!”, ar fi afirmat Liiceanu.

”Trecut-au anii şi golanul de atunci s-a metamorfozat într-un soi de Rasputin altoit pe Mărgelatu, un monstru al societăţii de consum, cu o mînă pe volan şi cu o alta pe sticla de palincă, scuipînd cojile bomboanelor agricole în ochii trecătorilor de pe Calea Victoriei. Făcînd o comparaţie între noi doi, sigur că în vreme ce subsemnatul clămpănea din limba de lemn a Facultăţii de Ziaristică de la Ştefan Gheorghiu, Liiceanu trăgea cu nesaţ pe nări iarba idealismului. Că nu oricine îşi putea permite, în epoca lui Pericle, cum frumos a denumit-o mătuşa domnului Liiceanu, Zoe Dumitrescu Buşulenga, să-şi plimbe cu atîta candoare cămila fiinţei prin oaza de libertate a Facultăţii de Filosofie, unde Karl Marx era adus în lanţuri la cursuri”, scrie ironic Dinescu.

Un alt moment despre care vorbeşte Mircea Dinescu porneşte chiar de la o relatare a lui Liiceanu după o vizită la Virgil Măgureanu, la acel moment şef al SRI.

“Şi totuşi, starea de alertă în privinţa directorului proaspăt înfiinţatului SRI nu mi-a dispărut. La cîteva zile după vizita pe care o făcusem, un tip sună la uşa apartamentului meu din Intrarea Lucaci şi îmi lasă, «din partea domnului director», o lădiţă cu şase sticle de vin alb. M-am tot învîrtit în jurul lădiţei cîteva zile şi am terminat prin a trage concluzia că n-ar fi fost nici o problemă să se fi introdus ceva prin dopul sticlelor cu o seringă, de pildă. Era mai prudent să nu le deschid. Dar ce să fac cu ele? Dacă n-aveau nimic, ar fi fost păcat să le arunc. Apoi mi-a venit ideea salvatoare: la prima întîlnire a Grupului, le-am dus la sediul GDS din Calea Victoriei. Bineînţeles, n-am deconspirat provenienţa. Au fost primite – şi băute pe loc – cu mare bucurie. În ce mă priveşte, învăţasem din vizita la domnul Măgureanu ceva: paharul din faţa mea a rămas toată seara neatins. Apoi au trecut zilele şi am constatat că toată lumea era bine: numărul membrilor Grupului nu scăzuse nici măcar cu unul. Am oftat uşurat. Pleşu avusese dreptate: eram paranoic”, este mărturia lui Liiceanu invoată de Mircea Dinescu.

”Dacă membrii Grupului ar fi căzut laţi în ziua aceea, România şi-ar fi sporit zestrea de eroi ai neamului, care n-ar mai fi apucat să-şi fractureze conştiinţa cu ocazia premierii unui procuror abject pe care însuşi domnul Liiceanu l-a pupat acolo unde-i temelia mai moale fără teama de-a colecta un stafilococ. În locul cartofului străpuns de-o ţepuşă am fi avut astăzi în Piaţa Revoluţiei un grup statuar în care Gabriel Liiceanu, desfigurat de durere aidoma Ţarului Ivan cel Groaznic din tabloul lui Ilia Repin, îşi strînge la piept pisoiaşii pe care el însuşi i-a omorît”.

Ana Blandiana relatează în cartea sa un dejun diplomatic din 1990, în prezenţa ministrului francez de Externe Roland Dumas, alături de Doina Cornea, Ion Caramitru şi Mircea Dinescu. Dumas a întrebat "dacă se ştie cine erau tinerii morţi la Intercontinental", iar Mircea Dinescu ar fi răspuns ironic: "Hitlerjungend/ Tineretul lui Hitler".

„Într-una dintre dimineţile acelui început, greu de înţeles de lume, care a fost luna ianuarie a anului 1990, am participat la primul şi, de altfel, ultimul mic dejun diplomatic din viaţa mea. Sosise la Bucureşti, pentru mai puţin de 24 de ore, ministrul de externe francez Rland Dumas şi prima întâlnire programată a fost cu câţiva opozanţi cunoscuţi ai vechiului regim. Au fost invitaţi Doina Cornea, Mircea Dinescu, Ion Caramitru şi eu”, scrie în volumul de amintiri Ana Blandiana.

În replică, Mircea Dinescu a publicat pe Facebook că Ana Blandiana "ticluieşte" în carte "imaginea monstrului invidios pe gloria postumă a acelor copii care i-ar face dincolo de mormânt o concurenţă neloială". El afirmă că "hobby-ul Anei Blandiana de a se juca una-două de-a interzisa" este un "obicei de pe urma căruia a reuşit să publice o roabă de cărţi până în ultimul an de viaţă al Motanului Arpagic", subliniind în final că scriitoarea "s-a gândit abia acum să-şi recupereze conştiinţa opărită şi să-l dea pe răzătoare pe tatăl lui Andrei". El încheie relatarea cu formula: "Sărumîna, năşică!", Ana Blandiana fiind naşa fiului lui Mircea Dinescu. comentează Mircea Dinescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19748 vizualizari

  • +33 (73 voturi)    
    Ca maniere și bun simț. (Duminică, 14 martie 2021, 13:22)

    asavreau [utilizator]

    Între Dinescu și Liiceanu îl aleg pe Liiceanu. Dinescu a profitat de //revoluție// fiind clasică vorba//Mircea fă-te că lucrezi// și Mircea Dinescu sa făcut că lucrează a profitat pupând în cur guvernele PSD, jucând puțin cu liberalii pentru ai compromite. Acum, un adevăr spus de Liiceanu direct, fără ocolișuri , a scos golănia din Dinescu. Nu că nu s-ar vedea!
    • -24 (54 voturi)    
      Cultura te recomanda... (Duminică, 14 martie 2021, 14:05)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Cultura te recomanda...in aceste opinii critice, tovarasesti cu manie proletar-bolsevico-#resistenta:

      "Mircea Dinescu sa făcut" (Tu, kulturel!)..."Mircea Dinescu s-a făcut" (corect)

      "pentru ai compromite." (Tu, kulturel!) ..."pentru a-i compromite."
      • +12 (30 voturi)    
        Ce-ți mai aperi conaționalul. (Duminică, 14 martie 2021, 14:50)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Sângele apă nu se face, așa-i?
        • -15 (23 voturi)    
          Intelegi sensul cuvantului "natie/natiune"? (Duminică, 14 martie 2021, 16:01)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

          Intelegi sensul cuvantului "natie/natiune"?
          Intreb pentru un prieten in Ro, ca de aici se vede ca esti doar un retardat #rezist analfabet functional.
    • -6 (28 voturi)    
      "Mircea, arata ca lucrezi !" (Duminică, 14 martie 2021, 14:17)

      johnny2 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Adica ei stiau ca lucreaza dar ca sa vada si altii acest fapt, trebuia sa arate ce anume a lucrat pana in acel moment !
      • +7 (7 voturi)    
        Imi pare rau ca trebuie sa te corectez dar (Luni, 15 martie 2021, 9:06)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui johnny2

        replica era "mircea, fa-te ca lucrezi", adica nu lucra deloc dar era bine daca se prefacea. Cam asa a fost cu revolutia televizata. Ne-am cam prefacut ca este revolutie. Era doar perdeaua de fum a unei lovituri de stat. In rest, mircea un versificator cam subtirel iar Liiceanu un om de o cultura de invidiat.
        • -1 (1 vot)    
          Apropo de cultură și făcut bani din ea... (Luni, 15 martie 2021, 11:21)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

          cetățenul turmentat 12/03/2021 At 9:52

          Domnule Paul Barbu, aici avem un exemplu clasic despre cum se fac banii. Dinescu, mai fraier și nițel mai troglodit făcea negoț cu vinul casei ambalat în cutii pe care erau tipărite versuri. Domnul Liiceanu, sofisticat, elitist și cu un usage du monde net superior țopîrlanului care vindea cîrnați și molan, îl plimba pe Paulo Cohelo pe la tv și îl tîra prin tot felul de conferințe larg mediatizate pentru că editura sa trebuia să facă bani din vînzarea cărților acestui domn care ne era vîndut drept unul dintre cei mai mari scriitori ai secolului. Succesul nebun printre coafeze, casierițe, domnișoare pasionate de fitness și cariere de model/asistente tv, etc. al acestui remarcabil autor promovat intens de domnul Liiceanu a demonstrat că abordarea unei campanii bazată pe apelul la setea de cultură și satisfacerea nevoilor intelectuale ale boborului duce la profituri mult mai mari decît a scos Dinescu cu vinul lui. Sînt bani netezi și frumos mirositori scoși din cultură, nu parale mototolite și unsuroase îndesate la chimir de pe urma speculării poftei de mici și zaibăr vîndut de tarabagiul Dinescu unui bobor de mitocani și sclavi ai burții. Să hrănim intelectul, nu mațu’, domnilor! Și dacă ne ies niște bani frumușei de aici, cu atît mai bine! Deși, dacă stau să mă gîndesc mai bine, Gălbioara de Potelu rimează nițel cu Paulo Cohelo (mai ales dacă îi spunem numele pă purtughej, sau în limba braziliană, după cum zicea Loredana Groza, o mare ”fană” a scriitorului).

          https://www.contributors.ro/un-pedagog-valah/
    • +12 (16 voturi)    
      deci (Duminică, 14 martie 2021, 17:09)

      disraeli [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Dinescu a profitat luand in folosinta personala editura partidului comunist. dupa aceea a tacut, asa cum a facut mereu, in fata "conducatorului iubit" cand Basescu spunea ceva despre sistemul de invatamant care in loc sa pregateasca mecanici auto, tinichigii si ospatari, oameni cu o meserie adicatelea, scoate filosofi, adica niste pierde vara, pe banda rulanta. pana la urma cine este "golanul"?
      • +3 (3 voturi)    
        Voiai sa spui Liiceanu nu Dinescu. (Luni, 15 martie 2021, 9:09)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui disraeli

        Liiceanu a preluat Editura Politica si a transformat-o in Editura Humanitas iar Dinescu doar a volatilizat o tipografie primita de Uniunea Scriitorilor. Curat murdar, coane Fanica.
  • -7 (9 voturi)    
    Răspuns (Duminică, 14 martie 2021, 13:24)

    Marian_1961 [utilizator]

    ��
  • +37 (59 voturi)    
    Dinescu a decazut ca Poet (Duminică, 14 martie 2021, 13:26)

    un domn [utilizator]

    La Stadiul de Bucatar. Ce atata zarva?
    • +27 (45 voturi)    
      Asta cu Dinescu POETUL e o aberatie (Duminică, 14 martie 2021, 14:26)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      asta n-a fost niciodata POET, a fost doar un slujitor comunist si securist care scria poeme pe care nu le cumpara nimeni

      un PSD_ist
      • -9 (17 voturi)    
        Prin contrast... (Duminică, 14 martie 2021, 20:07)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Prin contrast...banuiesc ca ai cumparat in editie "de luxe" toate "operele" lui liicheanu, asa e?...
        ...dar stai...care opere inainte de '89?
      • 0 (0 voturi)    
        Asta este criteruil (Luni, 15 martie 2021, 15:09)

        DanteW [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Van Gogh a reusit sa vanda un singur tablou din cele aproape o mie pe care le-a pictat.

        Dinescu nu este personajul meu favorit, dar nici nu poate fi judecat dupa criterii absurde.
    • +29 (39 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 14 martie 2021, 14:27)

      [anonim] i-a raspuns lui un domn

    • +25 (37 voturi)    
      Când a fost poet? (Duminică, 14 martie 2021, 14:50)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Când?
      • +10 (14 voturi)    
        în Decembrie 89, (Duminică, 14 martie 2021, 17:19)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        când a compus poemul de mare respirație iliesciană ”Mircea fă-te că lucrezi”, atât de reprezentativ comunismului cu față umană.
        • -6 (18 voturi)    
          E vinovat...conform acuzatiilor! (Duminică, 14 martie 2021, 19:17)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          (Dinescu) E vinovat...conform acuzatiilor!

          Asa e, Dinescu e cel ce - cand lucrurile NU erau clare cu mersul Revolutiei - a participat in miezul evenimentelor cu celebra "Mircea, fa-te ca lucrezi". (ca sa fim foarte corecti, a participat pasiv...dar era acolo, riscand!)

          Dar unde era Liiceanu? Nu se specifica nicaieri sub care pat "filozofa"...da' sigur, acum e mare revolutionar, un curajos, nu-i asa?
          • 0 (0 voturi)    
            Culmea (Luni, 15 martie 2021, 14:33)

            DanteW [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Culmea e ca, desi de cele mai multe ori, nu sunt de acord cu dumneavoastra, aici aveti dreptate.

            Nu imi place Mircea Dinescu, dar ce a facut la Revolutie nu i se poate lua.
  • -41 (71 voturi)    
    Liiceanu? Care Liiceanu... (Duminică, 14 martie 2021, 13:31)

    newlook [utilizator]

    Liiceanu? Care Liiceanu...

    De n-ar fi ciordit Editura Politica, cu ajutorul lui Plesu, ca sa se autopromoveze, nimeni n-ar fi auzit de aceasta nonvaloare.
    Poate, din cand in cand, daca Dinescu ar fi calcat in vreun liicean de caine lasat pe strada, a la Romanika, am fi auzit diverse licente poetice la adresa lui. Atat.
    • +14 (24 voturi)    
      )))) frustrat esti Dinescule (Duminică, 14 martie 2021, 15:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ba ta te Dumnezoo sa te bata )))
  • -19 (47 voturi)    
    Ambii (Duminică, 14 martie 2021, 13:32)

    Dogul [utilizator]

    Amandoi sunt cu schelete comuniste/n dulap... Pacat că RO a ramas cu astfel de oameni in fruntea valorilor vechi
  • +16 (24 voturi)    
    oh da (Duminică, 14 martie 2021, 13:43)

    varsator [utilizator]

    Dumnezeu e de vina pentru pacatele lui. L-a pedepsit, saracutul.
  • -15 (39 voturi)    
    Aceiasi... (Duminică, 14 martie 2021, 13:54)

    Stef_and [utilizator]

    Amandoi o apa si un pamant. Imbecilitatea ai demagogia caracterizeaza asa numita elita culturala a Romaniei.
    Dar degeaba...
  • +36 (58 voturi)    
    Dupa 31 de ani, cine e cel care profita ? (Duminică, 14 martie 2021, 13:56)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Podgorie, crama, port, hectare de teren in folosinta...
    Emisiuni tv in care arati ce bun bucatar esti, asemeni oricaror altor pasionati de bucatarie, dar tu filmand pe bani buni...
    • -12 (30 voturi)    
      stii tu... (Duminică, 14 martie 2021, 14:10)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      intr-o tara unde toti vorbesc si nimeni nu face nimic Dinescu iese clar in evidenta.

      daca ar fi fost in vest nu l-am fi deosebit de altii.
    • -1 (7 voturi)    
      Hmmm (Duminică, 14 martie 2021, 22:20)

      Sah [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Cine a furat editura politica, actuala Humanitas si apoi umbla pe langa Petrov ca sa ii lustruiasca pantofii?!
      Curtea Europeană a Drepturilor Omului are pe rol o cerere în care este atinsă între altele și privatizarea fostei Edituri Politice a PCR transformată de Andrei Pleșu în Editura Humanitas și atribuită prin Ordin de ministru al Culturii, în Guvernul FSN Iliescu-Roman, prietenului și colegului său din Grupul pentru Dialog Social, Gabriel Liiceanu. Mai mult: conform procesului afl at pe rol la CEDO în Afacerea Humanitas a fost implicat și un alt membru al GDS și totodată al Consiliului Frontului Salvării Naționale (CFSN): cunoscutul activist Gabriel Andreescu.
      Filiera Brucan-Pleșu-Liiceanu

      Reamintim pe scurt faptele, dovedite prin documente apărute în exclusivitate în EvZ: La data de 8 ianuarie 1990, Silviu Brucan, fondator al Grupului pentru Dialog Social, în calitate de reprezentant al Consiliului Frontului Salvării Naționale le aprobă colegilor săi de Grup, Gabriel Liiceanu și Alin Teodorescu, sediul impozant din Calea Victoriei 120, care aparținuse UTC (pentru Nicu Ceaușescu) și care fusese trecut în acte în administrarea Minsterului Culturii, respectiv a Muzeului Național al Satului „Dimitrie Gusti”. La data respectivă organizația nu era constituită legal. Cei doi au preluat patrimoniul de lux al UTC transferat Ministerului Culturii fără acoperirea legii. Înregistrarea ca persoană juridică a GDS a avut loc după 22 ianuarie 1990.
      Tot înainte de înființarea legală a GDS, Ministerul Culturii, prin Andrei Pleșu, la rândul lui membru fondator al GDS, aprobă înființarea asociației și acordă și o subvenție financiară neprecizată, în bani peșin, din fondurile Ministerului Culturii, pentru funcționarea organizației sale și a colegilor săi de Grup. Apoi, la 20 februarie 1990, Andrei Pleșu, în calitate de Ministru al Culturii, emite Ordinul nr 82, prin care anunță retroactiv, că de la data de 1 februarie 1990 „se înființează editura Humanitas”.
      • 0 (0 voturi)    
        Editura=Podgorie+Crama? (Luni, 15 martie 2021, 16:09)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Sah

        Ce zic eu, ce mi se raspunde...
  • -5 (29 voturi)    
    Pai unde-i controversa? (Duminică, 14 martie 2021, 13:58)

    mike123 [utilizator]

    Amandoi are dreptate!
  • -25 (51 voturi)    
    Liiceanu asta e cel care urla de Pastele trecut (Duminică, 14 martie 2021, 14:04)

    alfa1 [utilizator]

    la 200 de cazuri pe zi ca sa stam in casa cand inchisesera si parcurile... . Un papitoi televizorist care devenise si epidemiolog...alaturi de Cristian Pirvulescu alt penibil ....sa se ia de mana cu Arahat amandoi...
    • +9 (17 voturi)    
      Iosefina Pascal, breh, tu esti ? (Duminică, 14 martie 2021, 15:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      Sau Sparanghelista ))))?
      • +1 (7 voturi)    
        Hmmm (Duminică, 14 martie 2021, 22:21)

        Sah [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        arahat, tu esti bre?
        Ia mergi bre la tine...ca se vede ca nu stii sa scrii!
  • +24 (36 voturi)    
    Dati-mi voie sa protestez (Duminică, 14 martie 2021, 14:24)

    ipolitic [utilizator]

    "un disident care se lăfăie într-un comportament de puşlama ordinară","scandalagiu, vedetă, mitocan, poftangiu, un claun isteric locuit de patima căpătuielii".
    Care "disident"?! In rest, nu ma bag...
  • +7 (11 voturi)    
    ... (Duminică, 14 martie 2021, 14:25)

    buteflix [utilizator]

    lumea nouă e aici și voi tustrei vă încăpățânați să rămâneți vechi. ai zice că senectutea aduce cu ea și un fel de maturitate, o decență. mai insistăm.
  • -4 (28 voturi)    
    Dinescu si Liiceanu (Duminică, 14 martie 2021, 14:53)

    VOX. [utilizator]

    Amandoi s-au umplut de "glorie" si de bani.
    In rest, cozi imense la kebap si pustiu in librarii.
  • -3 (15 voturi)    
    O fi careva mai bun mai bun? (Duminică, 14 martie 2021, 15:17)

    Azra [utilizator]

    Cele doua fatete ale aceleiasi monede!
    • +1 (3 voturi)    
      Dap (Duminică, 14 martie 2021, 17:20)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      Timpul e mai bun. Timpul ne uita pe noi toti... Suntem colegi de clipa, dar dupa ce trece clipa intram in necunoscut.
  • +10 (28 voturi)    
    Nota mea (Duminică, 14 martie 2021, 15:27)

    away [utilizator]

    Pe o scara de la 1 la 10 : Dinescu 4 , Liiceanu 7. Dinescu primeste un patru pentru ca borcanul de miere a lui mos Ilici a fost mai ademenitor decat continuarea luptei anticomuniste iar Liiceanu pentru ca n-a avut niciodata suficient tupeu sa iasa in primele randuri ale luptatorilor anitcomunisti....
    • +1 (13 voturi)    
      viciversa stimabile (Duminică, 14 martie 2021, 17:18)

      disraeli [utilizator] i-a raspuns lui away

      Liiceanu a profitat mai mult. dar pe tacute la fel ca inainte. Dinescu mai guraliv a iesit in fata, ca paduchele. si inainte si acum. chestia este ca Dinescu si-a permis un interviu in Liberation in 1989. Liiceanu...ssst, sa nu auda cineva. Liiceanu este ca activistul de partid care declama intr-o plenara: "pana acum tovarasi burghejii se cacau in capul nostru, acum tovarasi avem si noi gura".
  • +7 (13 voturi)    
    deci dupa Dinescu (Duminică, 14 martie 2021, 16:05)

    g01an [utilizator]

    Caragiale ar fi fost un contopist al abjectiei...

    foarte posibil, nu tocmai o insulta, de altfel. eu unul as fi folosit alt tip de limbaj, dar in stilul marelui Cornel Dinu se poate abera si astfel.

    nu cred ca-si imagineaza cat de cretin este sa explici o gluma la modul laborios in care a explicat el ceea ce a facut deja Liiceanu cat se poate de intentionat.
  • +2 (10 voturi)    
    s-a umflat... (Duminică, 14 martie 2021, 16:21)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... tărâtza in telectuali?
  • +2 (8 voturi)    
    Chilotzareala (Duminică, 14 martie 2021, 16:39)

    mescaline [utilizator]

    Mai vinovat e ala care a inceput-o, parerea mea.

    Dinescu mi-a lasat impresia ca se pretinde mai mult de la Varbilau decat de la Paltinis, nu el e cel care isi pierde morga.
  • 0 (12 voturi)    
    Un fariseu despre alt fariseu (Duminică, 14 martie 2021, 16:50)

    <> [utilizator]

    Liiceanu nu este cel care a conferit statutul de simbol national la ,,injuratura care ne uneste” .UIA asa cum publica in revista contributors din 2018: https://www.contributors.ro/injuratura-care-ne-une%C8%99te/
    Iata un protest, unul cultural, profund cu vremurile de azi, de la decernarea premiilor Cesar, este cel pe care il face actrita Corrinne Masiero si nu este ,,.uia”, este unul radical:
    https://www.france24.com/fr/culture/20210313-la-46e-c%C3%A9r%C3%A9monie-des-c%C3%A9sar-sacre-albert-dupontel-avec-adieu-les-cons
  • +21 (33 voturi)    
    Dinescu o canalie oportunista (Duminică, 14 martie 2021, 16:54)

    Koczka [utilizator]

    Noi, ăștia care mai știm ceva despre 'emanații Revoluției' va putem spune ca Dinescu era urmărit de Securitate' pentru ca era bănuiți de legături cu KGB-ul la al cărui ordin l-ar fi asasinat pe scriitorul Marin Preda , autorul romanului Delirul, în care prezintă participarea României în al doilea Război Mondial ca un război de eliberare a Basarabiei de sub stăpânirea sovietica.
    Dinescu este cel care in primul parlament din 1990 ironizează solicitările partidelor istorice de a se asigura prin lege condiții echitabile și democratice de participare.
    Tot Dinescu dezinformează in media marele public minciuna ca liderul PNT Corneliu Coposu intenționează sa restaureze iobagia și venirea la putere a mosierilor odată cu refacerea marilor domenii agricole.
    Se pronunță public împotriva fostului rege Mihai si înfierează proletar încercările de revenire in tara ale acestuia și a familiei regale.
    Ca o ironie a sortii este numit în comitetul director al CNSAS , având acces la dosarele Securității întocmite împotriva unor oponenți ai regimului comunist și votând dacă anumite persoane au făcut sau nu politie politica. Pentru toate aceste abjectii a fost răsplătit pe măsură de noua Putere ceiptocomunista. Primise vila lui Maurer de la Sosea ca reședință, numeroase functii bine renumerate, burse in Occident si mai ales protecție politica sub paravanul careia a acumulat o avere remarcabila dar total nejustificata pentru un individ care nu a mai publicat nimic după 1990 si al carui loc in istorie ae trebui sa fie Marea Hazna a mancatorilor de cacat postrevolutionar si a tradatorilor de tara.
  • +6 (14 voturi)    
    sper sa se termine aici (Duminică, 14 martie 2021, 18:46)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Sper sa se termine aici toata aceasta poveste cu zoaie arincate in stanga si dreapta.
    Adevarul ca toti trei protagonistii acestei istorii plus A.Plesu mentionat din cand in cand sunt niste profitori ai revolutiei din 1989, fiecare in felul lui. Au edituri, masini de lux, institute proprii, gem de bani toti. Au fost mari sefi ministri, si tutzeri ai lui Iliescu sau in cazul lui Plesu la Iliescu+Constantinescu+Basescu....s-au balacit in mlastina puterii numai si numai ca sa isi traga foloase personale....
    Dezidentii adevrati ai Romaniei putini la numar , sunt modesti , multi destul de saraci ....
    Haideti sa incheim aceasta istorie cu mirosuri gretoase de ceai din librariile lui Liiceanu amestecat cu mirosul de micii ai lui Dinescu condimentate de zametul fals angelic si parsiv al Anei Blandiana. Sa fie la ei acolo...
  • +2 (8 voturi)    
    Galceava a (Duminică, 14 martie 2021, 19:28)

    alunescu [utilizator]

    Doi actori de mana a doua din piesa de teatru de doua parale cu numele "Lovilutzia", regizata de Saul Bruckner et al.
  • +1 (5 voturi)    
    D ale carnavalului - varianta actuala (Duminică, 14 martie 2021, 21:28)

    ofCAER [utilizator]

    Asijderea Costachel si cu Raul, iar apoi ajunsu-s-a la „pupat Piata Independenti”. E un deja vu....
    P.S. S-a bagat filosoful precum musca in cacat; ce anume treaba avea el cu gindurile Anei despre Mircea?!
    • +1 (3 voturi)    
      pai... (Luni, 15 martie 2021, 1:51)

      Sfarsitoru [utilizator] i-a raspuns lui ofCAER

      poate ca musca Blandianei a bazait dulce la urechea Liicheanului si d-aia orgoliul amoros lovit in plin al Liichelei a sarit de cur in sus.
      Marii intelectuali ai tarii care au monopolizat scena si au sustinut numai nulitati (cea mai recenta performanta a Liicheanului e cu actualul ministru Voiculescu) s-au luat la bataie verbala improscand cu cacat :))
      Iaca lantzul ierarhic: Soros-Saul Brückner-A.Plesu-Liiceanu. Ultimii doi nu sunt altceva decat niste tuburi-digestive, tot ce au produs a fost pt saturarea matzului propriu ! Macar Dinescu asa grobian cum e, nu se da dupa deget ca e finutz, chiar lucreaza in direct pt tubul digestiv !
  • +2 (4 voturi)    
    "Trei Doamne..si toti trei!!" (Duminică, 14 martie 2021, 23:26)

    vivatcrescatfloreat [utilizator]

    "Cine-i nevinovat, sa arunce primul cu piatra"-zice Biblia
    -Primul"nevinovat" =Ana Blandiana, care il comenteaza negativ, intr-o carte, pe cumatrul ei =
    M. Dinescu (Blandiana fiind nasa de Botez al unuia din copiii lui Dinescu).
    -Al doilea "nevinovat" e M.Dinescu, deoarece.. reactioneaza la atacul Blandianei!! =cumatra lui.
    -Al treilea "nevinovat" e Liiceanu care...se baga si el in cearta asta.. pentru ca.. de-aia! sau pentru ca e editorul cartii Blandienei (in care e atacat Dinescu).
    Si uite-asa, fiecare vede paiul din ochiul altuia si NUUU-oh! NUUU barna din ochii proprii.
    Elita! ce sa mai...
    Sunt cei trei platiti pentru ceea ce scriu? (ma refer la aceasta ultima galceava, inceputa de Blandiana)
  • +3 (7 voturi)    
    Dinescu si decenta unui repros care il onoreaza (Luni, 15 martie 2021, 0:52)

    V. Istina [utilizator]

    Pur si simplu nu pricepe ca nu despre el insusi e vorba ci de rolul pe care vrand nevrand l-a jucat in ultimii 40 de ani in istoria poporului asta. Infometat si indobitocit cu televizorul (si acum mai abitir ca inainte), Dinescu s-a erijat in mare maestru nu doar al supravietuirii balcanice, ci al marlaniei deghizate in noblete dinadins coborata in mocirla, de dragul mocirlei... Nici o privire in sus... Ce mult ochii in cratita.

    Reprosul e mult mai aspru. Dinescu in rolul pe care istoria i l-a incredintat, ar fi trebuit ajute poporul asta ... ori macar sa-l invete sa ridice privirea si sa aiba curajul de a cauta adevarul, binele, frumosul dar si dreptatea si nobletea si mai ales decenta. Dinescu a luat la misto totul. Vorbea despre copiii sai amenintati de securitate... Si ai nostri? I-ar fi lasat pe mana lui Vantu, alt mare profet de mahala? Si atunci si acum, Dinescu este clovnul sinistru lipsit de constiinta etica a rolului si sansei pe care intamplarea i-a oferit-o. El nu doar ca a ratat rolul pozitiv, dar a ingrosat tusele celui negativ, crezand probabil ca... nu vede nimeni...

    Reactia lui Dinescu nu aduce nimic nou in discutia inceputa de Liiceanu. Doar incearca sa o impinga nitel mai la vale inspre mahala si birt, unde printre hahaituri si suduieli... un filosof sfios nu are nici o sansa.
    • -2 (6 voturi)    
      sfiosul (Luni, 15 martie 2021, 8:43)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui V. Istina

      Liiceanu este filosoful sfios? pai el nu este nici sfios (a pus mana pe editura PCR cu tupeu) si nici filosof. cat despre Dinescu...el este 100% balcanic. o imagine, in tuse ingrosate, a ceea ce suntem noi, romanii. inainte de 1989 Liiceanu nu a facut nimic alaturi de alte mii de intelectuali, deci s-a remarcat prin pierderea in multime. dupa...s-a aflat ca exista. intai prin afacerea "editura", apoi prin tacerea la mitocanismul si grobianismul lui Basescu, pe care l-a sustinut si cand l-a scuipat in fata (chestia aia cu scoala care scoate filosofi inutili in loc de ospatari si tinichigii folositori). Dinescu in scchimb s-a bagat in fata cu interviul din Liberation. si le-a luat fata la multi. a riscat si se pune intrebarea daca a si castigat. daca ne uitam la conac, la mosie, putem sa zicem ca e un castigator, totusi. dar parca tot mai bine e Liiceanu. nu a riscat nimic, nu a miscat in front si s-a ales cu o editura. putem spune, dublu castigator. parerea mea. sa auzim numai de bine
      • 0 (2 voturi)    
        Dacă o lua Vanghelie. (Luni, 15 martie 2021, 9:10)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        Îi făcea oameni pe toți. Știi vorba //garantat Vanghelie//.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by