Cîțu: Statul este o frână în dinamica activității economice. De la Iliescu ni se trage problema

de DP     HotNews.ro
Joi, 11 martie 2021, 12:28 Actualitate | Politic


Florin Citu
Foto: Hotnews
Ne gândim să prelungim amânarea la plată a impozitului specific pentru firmele din HoReCa. El trebuia achitat până în luna martie a acestui an dar intenționăm să prelungim termenul până în vară. Aștept colegii din Finanțe să vină cu propunerea!, a răspuns joi premierul Florin Cîțu la o întrebare adresată de un participant la dezbaterea organizată de Impetum Group pe marginea publicării rezultatelor studiului Confidex. Autoritățile locale au primit printr-o ordonanță dreptul de a reduce chiria cu până la 50%, a mai existat apoi IMM Invest unde printre primele 4 CAEN-uri erau firmele din HoReCa. Nu am lăsat costul șomajului tehnic pe antreprenori cum s-a întâmplat în 2008, a mai spus Cîțu.

Ce a mai spus premierul:

  • Statul este o frână în dinamica activității economice. Avem 30 de ani de socialism cu față umană. De la Iliescu ni se trage problema. Și de la ideea lui că proprietatea privată e un moft. Sunt mai multe reforme pe care le-am anunțat, dar primul pas îl facem cu blocarea creșterilor salariale în sectorul public și apoi cu o nouă lege a salarizării.
  • E drept că sunt anumite sectoare care au acces mai greu la finanțare, dar intenționăm să intervenim printr-o serie de instrumente. Agricultura este un asemenea sector care în prezent are acces mai dificil la creditare. Ne gândim la un instrument în genul asigurării pentru secetă. Este un produs care există și nu prea în România și vom încerca să facem așa încât să venim să susținem de la buget cheltuiala celor care au probleme cu acest fenomen. Apoi ne gândim la programul AgriInvest, pe modelul IMMInvest. Dacă va fncționa, vom mări plafonul. Mai sunt și agențiile de turism, domeniu în care lucrăm pentru a găsi soluții de finanțare.
  • Am mai spus că managerii compniilor de stat trebuie să spună clar dacă pot și vor. Dacă nu pot vor veni alții pentru că nu putem merge din buget în buget cu aceeași povară; arierate, datorii care produc dobânzi etc.
  • Sunt companii care trebuie restructurate: CFR Marfă, CFR Călători, companii din domeniul Sănătății... toate trebuie curățate pentru ca Statul să nu mai fie o frână.
  • După 30 de ani de încercări, trebuie să avem curaj și să spunem că în cazul unor companii nu se mai poate merge așa mai departe.
  • Managerii pun presiune pe guvern să vină cu mai multe măsuri. Aici putem să dezbatem ideologic dar și pe constrângerile bugetare. Eu anul trecut am luat decizia de a folosi garanții în loc de ajutoare de stat mai mult pentru a susține economia și cred că a fost o decizie bună. Pentru că așa puteam să ne asigurăm că cei care accesează aceste facilități sunt cei care vor reuși să rămână în picioare după această criză. Încercam cumva să păstrăm acele sectoare din economie care pot care sunt consolidate și pot să meargă mai departe și să nu susținem acele sectoare care sunt neproductive.

Avem nevoie de o economie care să funcționeze pentru că doar așa putem să plătim costul pandemiei. Avem nevoie de încrederea investitorilor ca să poată să ne finanțeze.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6425 vizualizari

  • -5 (31 voturi)    
    30 de ani de guvernare „socialistă”? (Joi, 11 martie 2021, 12:31)

    Lovercraft [utilizator]

    Păi voi ați fost vreo 15 ani la guvernare din cei 30, sub o formă sau alta...
    • -5 (21 voturi)    
      du-te si te culca... (Joi, 11 martie 2021, 13:32)

      tofu [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

      ... ca maine trebuie sa iesi la furat. PSD fura pe rupte, de 10x mai mult ca orice alt partid din tara asta.
      • 0 (0 voturi)    
        asta e o afirmatie neroada (Duminică, 14 martie 2021, 18:51)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui tofu

        ai vreo dovada certa, ca de behaielile postacilor mi-e de mult greata?
  • +12 (16 voturi)    
    Corect! (Joi, 11 martie 2021, 12:33)

    cinevatus [utilizator]

    Eliminarea TUTUROR pensiilor speciale si o intelegere clara a functiilor politice fara utilitate practica este obiectivul 1!

    Hai cu spor! Jos pensiile speciale ale magistratilor!
    • +4 (4 voturi)    
      nu au curaj!!!! o sa tzitzie fundu' (Joi, 11 martie 2021, 18:54)

      COCH [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Or sa-i toace noii securisti inhaitati cu procurorii si judecatorii. Iar armata si militieni.....cum se cheama....lovitura de stat...?
  • -6 (30 voturi)    
    Lol (Joi, 11 martie 2021, 12:37)

    HP [utilizator]

    Da, de la Burebista. Greaua mostenire.

    Hai cu taierile, ca atata stiti, ca sa mai prindeti guvernarea prin 2035.
    • -2 (16 voturi)    
      Lucrezi la stat? (Joi, 11 martie 2021, 13:33)

      tofu [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Sau mai bine zis, stai la stat?
      • -5 (13 voturi)    
        Lol (Joi, 11 martie 2021, 13:38)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui tofu

        Nu, la privat, cu 6000 euro net.
        • +2 (12 voturi)    
          hehe (Joi, 11 martie 2021, 14:44)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Trebuie sa va strangeti vreo 200 de troli rusi ca sa castigati 6k net.

          PS. Postacul rus lucreaza la Sankt Peterburg (Leningrad pentru pesedei) pe strada Savushkyna la nr. 55.
          Acolo si-a deschis piticul putin o fabrica de comentarii in diverse limbi.
          Auzi la el, 6 mii de euro. N-ai vazut atatia bani la un loc in toata viata ta..
        • -1 (9 voturi)    
          Gluma ta este evidenta, (Joi, 11 martie 2021, 15:08)

          mini_max [utilizator] i-a raspuns lui HP

          dar este binevenita. Daca ai fi lucrat in privat intr-o companie serioasa si competitiva ai fi inteles mai bine ce vrea sa zica Catu, ca altfel nu vad cum sa fie platita o astfel de persoana cu 6k eur. A... sau mai este o varianta, sa fi una dintre capusele care lucreaza la stat cumuland functii si CA-uri; dar in situatia asta, in locul tau, as tacea malc si m-as baga sub masa de rusine.
        • -2 (10 voturi)    
          Lol (Joi, 11 martie 2021, 16:57)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Nu bossao, la o companie privata care isi plateste oamenii cinstit si la nivelul competentelor.

          Nu la vreun patron abonat la contracte cu statul, un peneleu borât care isi plateste oamenii cu 15 milioane si face si evaziune.

          Pricepe diferentele.

          Salariatii creaza profitul firmelor, nu patronii.

          Platiti-va bine oamenii, nu ii lasati sa plece in exod.
          • +1 (7 voturi)    
            la ce fabulatii socialiste ai in cap (Joi, 11 martie 2021, 19:40)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Ma mir ca nu ai inffintat un sindicat in minunata firma privata la care lucrezi. Si nu am inteles cui ii spui sa isi plateasca oamenii bine, statului roman? patronilor romani? Din cate spui tu esti platit, nu platesti nimanui niciun salariu deci ce te face sa crezi ca esti competent in a da sfaturi?

            Aia cu salariatii care creeaza profitul firmelor e de Cartea Junglei. Fiindca 90% din firmele nou infiintate nu rezista mai mult de 5 ani. Crezi ca acei fantastici salariati au vreo contributie?
            • 0 (0 voturi)    
              hoooo (Duminică, 14 martie 2021, 18:53)

              srpc [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              esecul unei firme este integral din vina managerilor, care decid tot ce misca acolo; angajatii doar executa
  • +3 (19 voturi)    
    kaka (Joi, 11 martie 2021, 12:39)

    cartofiprajiti [utilizator]

    ce papagal!!! pleaca ai nostri ramane o lege a salarizarii, vin ai vostri ,o alta lege a salarizarii..asa o tin si cu legea educatiei de 30 de ani .... sa poata hotii de la guvernare sa fure, sa fure... peste 4 ani o sa vedeti/ asa e de 30 de ani
  • +6 (24 voturi)    
    Exact (Joi, 11 martie 2021, 12:43)

    idealogul [utilizator]

    Iliescu e de vina. Si bineinteles Putin si Trump. De asemenea Hitler, Napoleon, Stalin, Ghinghis Han, Atila si Asurbanipal.
    Singurii care nu sunt de vina sunt liberalii care sunt la putere.
    Au invatat de la Biden si democrati care dau vina pe Trump pentru orice inclusiv pentru disparitia dinozaurilor.
    • -1 (3 voturi)    
      toti (Joi, 11 martie 2021, 18:56)

      COCH [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      socialiatii, comunistii, sindicatele, petre roman...pnl, nu ca e partid de hoti istorici....
  • +2 (26 voturi)    
    Un eembetchil (Joi, 11 martie 2021, 12:45)

    John Popescu [utilizator]

    Citu are idei putine si fixe. Dupa studiile cu succes de la liceul industrial din Valcea, a citit un rezumat pe net al cartilor lui von Mises si de atunci este libertarian convins. Visul lui este privatizarea sanatatii, a educatiei, a CFRului, a tot ce a mai ramas, altceva nu are in creier. Si bineinteles refrenul preferat al tampeetzeilor de dreapta, cu Iliescu.

    Cred ca Cehia a fost condusa tot de Iliescu, altfel nu imi explic de ce CEZ este detinuta 70% de statul ceh si este lider regional in energie, cu venituri de 7 miliarde EUR. Daca ar fi fost condusa Cehia de Citu, statul ceh nu ar mai fi fost o piedica pentru CEZ: ar fi fost de mult privatizata.
    • -5 (15 voturi)    
      poate ... (Joi, 11 martie 2021, 13:31)

      tofu [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

      ... ca Ro nu e Cheia, dar asta e din cauza ca nu fura politicienii din Cehia cat fura ai nostri. La noi SE FURA in draci, deci un stat mai mic, mai putine companii publice e fff bine. Ca de la patron nu prea poti sa furi, este?
      • -1 (13 voturi)    
        Acum nu se mai fura (Joi, 11 martie 2021, 14:13)

        John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui tofu

        Ca a venit "fara penali" la putere, nu mai e coruptie ;)) Sau daca e, inseamna ca justitia nu isi face treaba cum trebuie.

        Daca Romania nu e in stare sa pastreze niste companii strategice de stat si sa le decapuseze, atunci nu vom fi niciodata in stare sa facem autostrazi, spitale, infrastructura etc. Privatizarea e o "solutie" de anii 90, niciun economist serios nu mai sustine asemenea aberatii in 2021 pentru companii strategice.
        • 0 (8 voturi)    
          Chiar asa? (Joi, 11 martie 2021, 15:16)

          mini_max [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

          Care sunt ultimele directive UE pe care le-ai citit in ultimii ani, privind politicile de achizitii publice si protectia domeniilor strategice? Vorbitul "dupa ureche" nu face bine sanatatii.......economice!:):)
    • -1 (7 voturi)    
      daca (Joi, 11 martie 2021, 15:59)

      gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

      CEZ avea sef pus de PSD cu legi făcute de Văcăroiu sigur nu era la 7 mld.
  • +4 (12 voturi)    
    Aveti dreptate (Joi, 11 martie 2021, 12:48)

    Gicone [utilizator]

    Dati-i drumul la treaba, la legi serioase, la stimularea businnes-urilor corecte, ca in RO dupa 30 de ani este si comunism, si capitalism... ambele-s de 2-3 lei.
  • +4 (16 voturi)    
    De la iliescu sau poate de la Ceausescu (Joi, 11 martie 2021, 12:53)

    axxa [utilizator]

    Mai conteaza? O iei si tu ca palaria de pai de la cotroceni cu pesede? Schimba tu ceva, dar concret, nu doar din gura.
  • +4 (12 voturi)    
    Statul Roman e o frina in calea altor state cu amb (Joi, 11 martie 2021, 13:24)

    D-or [utilizator]

    cu ambasadori vocali si imperativi care cer, ce coincidenta, controlul acelorasi companii.
  • -2 (14 voturi)    
    vrem reforme! nu vorbe goale! (Joi, 11 martie 2021, 13:26)

    wweesstt [utilizator]

    nu ne mai minti frumos! fa reforme odata! nu le mai intarzia!
    unde este "toti pe contributivitate? nu se mai aude nimic?!
    unde este reforma/restructurarea aparatului bugetar?!
    esti mai socialist ca orlando, avand in vedere ca orlando a zis ca 20-30% din aparatul bugetra taie frunze la caini, Catzule nu pari sa ai aceeasi parere, tu nici macar nu vorbesti de restructurarea aparatului bugetar, deci esti mai socialist decat orlando!
    -unde sunt depolitizarile din institutiile publice promise?!
    -unde este reforma administrativ teritorila? etc
    nu o sa facti nici-o reforma adevarata! aceeasi mizerie!
  • -2 (12 voturi)    
    reforme nu vorbe goale! (Joi, 11 martie 2021, 13:27)

    wweesstt [utilizator]

    nu ne mai minti frumos! fa reforme odata! nu le mai intarzia!
    unde este "toti pe contributivitate? nu se mai aude nimic?!
    unde este reforma/restructurarea aparatului bugetar?!
    esti mai socialist ca orlando, avand in vedere ca orlando a zis ca 20-30% din aparatul bugetra taie frunze la caini, Catzule nu pari sa ai aceeasi parere, tu nici macar nu vorbesti de restructurarea aparatului bugetar, deci esti mai socialist decat orlando!
    -unde sunt depolitizarile din institutiile publice promise?!
  • -3 (9 voturi)    
    pe locuri fiti gata ... sigur o sa facem (Joi, 11 martie 2021, 13:45)

    albastrele [utilizator]

    Avem nevoie, vom face, intentionam, trebuie sa facem.
    E bine am identificat tot ce trebuie sa facem, cand sa facem ne blocam.
    Si oricum Iliescu e de vina sau Dragnea sau Stefan cel Mare.
    Musiu prim ministru fa odata ce zici ca ai de gand.
    Lunile astea te-ai aruncat la declaratii si apoi ai dat inapoi de fiecare data.
  • -3 (9 voturi)    
    De filosofie te ocupi cand iesi la pensie (Joi, 11 martie 2021, 14:02)

    VOX. [utilizator]

    Acum fa ceva concret!
  • -4 (10 voturi)    
    Asa fac incompetentii (Joi, 11 martie 2021, 14:45)

    galeo [utilizator]

    Gasesc vinovati pentru incompetenta lor.
    Mereu altii sunt de vina, niciodata ei.
    Stim foarte bine aceasta tipologie de oameni.
  • -1 (5 voturi)    
    statul-frana (Joi, 11 martie 2021, 21:02)

    atc [utilizator]

    "Statul este o frână în dinamica activității economice"
    Pai, du-te draq. acasa, bai "frana a activitatii economice". Ca tu esti- printr-o greseala a istoriei- P.M.-ul STATULUI asta, care-ti da sa mananci si tie!
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Duminică, 14 martie 2021, 18:51)

    srpc [utilizator]

    De la Iliescu/Roman la Iohannis/Cîţu, reţeta e aceeaşi:
    - în campanie: “Vom face şi vom drege, va curge lapte cu miere pentru copii şi rachiu cu bere pentru părinţi”
    - după preluarea Puterii: “Noi am face şi am drege, dar nu ne lasă greaua moştenire şi lătrăturile Opoziţiei”.
    Cetăţenii îi cred şi-i votează cu repetiţie, de unde şi kktul în care ne scufundăm tot mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by