Parlamentul îi salvează de închisoare pe evazioniști dacă achită prejudiciul / Pragul maxim - 100.000 euro

de L.P.     HotNews.ro
Marţi, 15 decembrie 2020, 15:20 Actualitate | Politic


Catalin Radulescu
Foto: Agerpres
Camera Deputaților a adoptat, marți, în ultima ședință de plen a acestei legislaturi, legea inițiată de deputatul PSD Cătălin Rădulescu - ”Mitralieră”, care îi scapă de închisoare pe cei inculpați pentru evaziune fiscală dacă prejudiciul este până la 100.000 de euro și dacă îl achită integral. Proiectul a fost depus în 2017 pe vremea când Liviu Dragnea era șeful Camerei Deputaților și a fost declarat neconstituțional de judecătorii CCR.
Legea mai spune că dacă inculpații pentru evaziune fiscală dau și 20% în plus față de prejudiciul creat, fapta nu se mai pedepsește deloc, indiferent de cuantumul evaziunii.

Proiectul de lege prevede:
  • art. 10, alin. (1) În cazul săvârşirii unei infracţiuni de evaziune fiscală prevăzute la art. 8 şi 9, dacă în cursul urmăririi penale sau al judecăţii, prejudiciul cauzat este acoperit integral, iar valoarea acestuia nu depăşeşte 100.000 euro, în echivalentul monedei naţionale, se poate aplica pedeapsa cu amendă. Dacă prejudiciul cauzat şi recuperat în aceleaşi condiţii este de până la 50.000 euro, în echivalentul monedei naţionale, se aplică pedeapsa cu amenda.
  • În cazul săvârșirii uneia dintre infracțiunile prevăzute la art. 8 și 9, dacă în cursul urmăririi penale sau în cursul judecății până la pronunțarea unei hotărâri judecătorești definitive, prejudiciul produs prin comiterea faptei, majorat cu 20% din baza de calcul, la care se adaugă dobânzile și penalitățile este acoperit integral, fapta nu se mai pedepsește, făcându-se aplicarea dispozițiilor art. 16 alin. (1) lit. h) din Legea nr.135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare;
  • Dispozițiile prezentului articol se aplică tuturor inculpaților chiar dacă nu au contribuit la acoperirea prejudiciului prevăzut la alin.(1) și (1 prim).
Proiectul a fost depus în 2017 pe vremea când Liviu Dragnea era șeful Camerei Deputaților și a fost declarat neconstituțional de judecătorii CCR. Parlamentul a adoptat proiectul în 2018, cu voturile PSD, ALDE și UDMR dar legea a fost atacată la Curtea Constituțională de PNL, USR și PMP.

Cum a încercat să justifice deputatul „Mitralieră” - care nu a mai prins loc în viitorul Parlament - necesitatea acestui proiect:

  • „Dacă inculpatul acoperă în totalitate prejudiciul și nu mai execută pedeapsa efectivă cu închisoarea, statul va avea de câștigat de două ori: va recupera prejudiciul creat integral, într-un timp relativ scurt, și nu va mai efectua cheltuieli cu detenția condamnatului”.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22015 vizualizari

  • +58 (66 voturi)    
    ca intr-un adevarat stat mafiot (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:32)

    Martinezu [utilizator]

    continuarea visului ( cosmarului) lui Dragnea
    Asadar incercati, ca tot ce aveti de pierdut este sa platiti cat trebuia.
    daca va prinde.! daca nu, si mai bine!
    Aceasta lege trebuie extinsa si la celelalte categorii.
    Hotii sa returneze bunurile daca sunt prinsi,
    casierii sa puna banii inapoi, iar sutii sa iti returneze portofelul.
    • +40 (42 voturi)    
      Concluzie: (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:23)

      patrick_higher [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Dacă un proiect de lege declarat neconstituțional de CCR poate deveni lege ( nu mai vorbesc de aspectele morale, etice ș.a.m.d., că oricum nu-i pasă nimănui de ele...), înseamnă că și impozitarea pensiilor speciale (declarată tot neconstituțională de CCR) poate deveni lege și se poate aplica.
      ?
    • +24 (28 voturi)    
      eu în (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:39)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      locul lui mitralieră băgam limita la 1.000.000 euro. De ce să umblăm la mărunțiș?
      • +17 (17 voturi)    
        Dar cei care au platit ca prostii impozitele (Marţi, 15 decembrie 2020, 18:22)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        pe care l-au evazionat HOTII, pe ei cine ii mai apara?
        • +6 (10 voturi)    
          cine voteaza PSD ? (Marţi, 15 decembrie 2020, 19:33)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui rov

          cine voteaza PSD ?
    • -16 (28 voturi)    
      Hmmm (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:41)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Marile corporatii germane, MS au scapat de procese uriase prin astfel de practici, dar la noi e statul lui Dracnea...
      • 0 (0 voturi)    
        Sigur (Miercuri, 16 decembrie 2020, 11:43)

        Crinulet [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        Sigur, desteptule, marile corporatii germane au prejudiciat statul respectiv cu 100.000 EUR...
    • +18 (20 voturi)    
      Sa ne aducem aminte placa vanduta de PSD (Marţi, 15 decembrie 2020, 17:28)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      "Asta au votat romanii, asta s-a vrut", deci e dreptul lor democratic sa dea aceste legi.

      Trist cat de usor se poate cumpara demnitatea cetatenilor. Pentru 50 lei la pensie sau ulei, se da liber mafiotilor si infractorilor sa amaneteze tara.
    • -7 (19 voturi)    
      E F BINE! (Marţi, 15 decembrie 2020, 18:20)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      cine comenteaza pe aici ,sigur nu are habar de multe aspecte!
      cand iti stabileste prejudiciul,din 100 de lei,daca au trecut vreo 2 ani ,suta devine 200 lei,nu mai da spaga la organul fiscal,la penitenciar pt 'BUNA PURTARE:,si alte interventii in justirtie!
      cati bani s-au recuperat din confiscarile de la DNA?
      Va spun eu,nici 30% din cat s-ar fio recuperat daca proprietarul isi vindea bunurile confiscate,dar e o adevarata mafie care adjudeca bunuri confiscate de autoritati,de firme de leasing,totul e cu parandarat consistent,pagubiti sunt statul si cel care a luat bunul in leasing,exact cum se intampla inainte cu imobilele confiscate de banca,cumparate de cine trebuia!
      as extinde-o si pt prejudicii mari,peste milion eur cu conditia sa execute cateva luni,sa-i pui eticheta de puscarias,dar sa recuperez prejudiciul!
      pt ca dupa 2 ani executati si buna purtare,carti scrise cu spaga consistenta la conducerea penitenciarul,ramane cu un MILION EUR,si am platit tot poporul caralii cu minim 5000 lei +pensii speciale ca sa pazeasca un om care nu e criminal,violator,e un criminal economic care trebuie atacat exact unde trebuie,adica la bani!
      • +3 (11 voturi)    
        bai gigel (Marţi, 15 decembrie 2020, 21:16)

        dcotoara9 [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        dute la Teodosie sa ti spovedesti "pacatele" ca aici nu te crede nimeni!
        • -5 (7 voturi)    
          bai dorel (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:39)

          credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui dcotoara9

          esti inafara fenomenului dar iti dai si tu cu parerea dupa ce ai vazut,auzit in media!
          voi vreti catuse cu orice chip,mai ales USR ,oameni zis cititi,destepti ,dar care nu vad padurea din cauza copacilor,a se vedea si comportamentul pt creiarea unei aliante!
          pt ce l-am tinut pe Becali,Udrea,Pinalti platind atatia caralii cu salarii de peste 5000 lei +pensii speciale de la 50 ani.cand la astia daca le lasai celula deschisa astia plecau la termen din ea?
          pt un om de afaceri corect,iar eu ma consider unul,cresterea de la an la an intr-un an bun este 20%,deci nu merita!
          evaziunile astea fulminante se fac in comertul cu cereale,fier vechi,florarie,legume si nu mai vorbim de betoaane,comert cu materiale de ctii plimbate in lantul de la importator la vanzator prin firme ale unor boschetari sa ramana TVA la boschetari si statul ramane cu boschetarii dar fara bani!
          • 0 (0 voturi)    
            bai gigel (Miercuri, 16 decembrie 2020, 13:27)

            dcotoara9 [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

            vezi ca creierul tau nu e capabil sa scrie corect limba romana, nu te mai da rotund ca "creiarea" ta pe acest pamant nu ti se datoreaza tie! Mai bine chiar pune mana pe o carte si citeste, iti garantez daca imi permiti ca o sa fii o persoana care gandeste mai deschis si mai bine si chiar cum ai spus-o tu, o sa vezi copacul verde dintr-o padure uscata!
            • 0 (0 voturi)    
              am vazut Gigel (Miercuri, 16 decembrie 2020, 18:54)

              credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui dcotoara9

              de cand am publicat,dar ai inteles ce am vrut sa scriu!referitor la citit,am patticipat la liceu la toate olimpiadele faza nationala la chimie calificandu ma la laborator de 3 ori din 4(Nenitescu la organica sunt 2 vol cat dex,Beral si Zapan cam tot ka fel),in facultate la Traian Lalescu tot chimie si dupa ce am lucrat 3 ani ca inginer am urmat in 1992 2 ani la cibernetica la ASE Bucuresti,iar apoi m-am privatizat! cand pun ochelarii,pot scrie corect,dar important este sa reuseti sa te faci inteles cu litere,semne,gesturi,toate sunt pt a comunica ceva!
              si vad ca m ai luat cu teodosie ,sunt ateu din clasa a opta pana in prezent,pentru ca mi-a pl;acut si aprofundat biologia ,si am citit chiar biblia hazlie pe care o recomand tuturor,fiind scrisa de un fel de Teodosie al lor!
      • +3 (7 voturi)    
        Inclusiv si mai ales tu (Marţi, 15 decembrie 2020, 21:29)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        De fapt si pseudonimul e foarte bun, "crede si nu cerceta"!
        1. Cine stabileste prejudiciul si cum il dubleaza la 2 ani? Evident e vorba de acelasi prejudiciu nu de adaugarea altora. Ce legatura are resul??
        2. Legile relative la recuperare, cine si cum se poate recupera oare cine le-a dat? Si posibilitatea de "vindere", instrainare catre rude?
        3. Si eliberarile pentru buna purtare, pentru carti, etc.?
        4. Si pensiile speciale?
        Etc., etc....
        • -2 (4 voturi)    
          habar n-avem (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:24)

          credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          penalizarile,amenzile aferente,in cel mai prost caz dubleaza suma.asa ca nu prea e rentabil deloc decat daca esti un ghertoi de om de afaceri care nu te intereseaza ce se intampla maine,important e sa te plimbi in ML azi!
          cunosc o firma la care o gresala de 100000 lei facuta de contabil acum 5 ani i-a adus un pomelnic de 500000 lei,ca la camata!
          vinderea catre rude poate fi anulata in ultimii 3 ani daca se constata ceva (sau daca vrea sa se constate) si se face pt ca daca mege la parnaie,ramane cu banii,iar statul cu o acadea pe care o mai suge in contul creantei!
    • +4 (8 voturi)    
      Tipic mafiot, in ultima sedinta legalizaza furtul (Marţi, 15 decembrie 2020, 21:07)

      Rezistam [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Asta arata doar ca PSD, ALDE si UDMR nu s-au schimbat deloc, sunt aceeasi mafioti ca in epoca Dragnea. Asta pentru ce avea dubii.
    • +2 (4 voturi)    
      haide baaa (Marţi, 15 decembrie 2020, 21:44)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      ca se poate, bagati o lege in care daca zici scuze sa scapi de orice infractiune..., si-a cerut omui scuze, gata lasa-l in pace sa plece cu banii ca si-a cerut scuze
    • +1 (3 voturi)    
      şi EFECTUL DESCURAJATOR (Miercuri, 16 decembrie 2020, 10:21)

      ioanbucsa751467216962915 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      al unei dispoziţii penale unde mai este!???
      hai băieţi la evaziune că dacă vă prinde scăpaţi uşor, iar cu ce nu vă prinde
  • +41 (49 voturi)    
    RUSINE si DEZONOARE (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:32)

    bancher [utilizator]

    Nu au avut curaj sa voteze legea inainte de alegeri, si o voteaza acum, la ultima sesiune parlamentara.
    Legea va incuraja hotia si evaziunea, inclusiv din partea gulerelor albe. O lege facuta de Dragnea ca sa isi salveze camarila lui de hoti, din pacate votata de PSD, ALDE si UDMR...
  • +13 (25 voturi)    
    Mai trebuie si promulgat dar apreciem gestul (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:33)

    Gryphus [utilizator]

    gestul conteaza vb aia dar aceasta l;ege trebuie promulgata si nu va fi promulgata
    • -5 (13 voturi)    
      Nu cobi!!! (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:31)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Ca nu vad ca ceilalti sa se opuna prea tare.
    • -6 (10 voturi)    
      te-ai umplut de cacao la bot... (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:39)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      te-ai umplut de cacao la bot...
    • +3 (3 voturi)    
      Tu dormi inca? Pe ce lume traiesti? (Marţi, 15 decembrie 2020, 23:08)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Promulgarea nu are nici o importanta, a doua oara este obligatoriu sa promulge o lege. Nu ai aflat asta inca?
    • +3 (5 voturi)    
      Nici Johannis nu o poate respinge la (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:34)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      infinit. Parca are voie doar de 2 ori sa repsinga o lege, apoi o promulga. A avut grija pSD sa ii limiteze din prerogative.
  • +12 (14 voturi)    
    Foarte bine (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:36)

    MAGArusul [utilizator]

    Dar mai ales fara dobanda!
    • +3 (3 voturi)    
      mica erata (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:36)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

      Totusi legea prevede ca evazionistul plateste,,un comision'' de 20% in plus fata de prejudiciul creat ...e putin, dupa parerea mea multi isi vor asuma riscul la furat stiind ca scapa daca dau banii inapoi + 20%.
  • +23 (31 voturi)    
    ghicitoare (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:37)

    averageJoe [utilizator]

    iti vine sa le vopsesti la astia unghiile una cate una cu ciocanul cand vezi ce fac ? da sau nu
  • +13 (17 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:39)

    [anonim]

  • +32 (40 voturi)    
    Genial!!!!! Daca nu esti prins scapi pe surplus (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:40)

    Lok [utilizator]

    Daca esti prins, platesti ce trebuia sa platesti oricum si scapi. Trebuie sa fi prost de sa iti curga din gura sa nu incerci sa faci evaziune.
    • +4 (6 voturi)    
      Cel mai bun comentariu!!!! (Marţi, 15 decembrie 2020, 23:10)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Prinde exact esenta lucrurilor! De ce sa nu incerc sa fur daca oricum scap: daca nu sunt prins am scapat deci, daca sunt prins returnez si iarasi am scapat! Deci ce pierd?
      • +5 (5 voturi)    
        Ar mai fi o subtilitate de natura economica. (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:13)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Anume daca competitorii tai fac evaziune dupa ceva timp te calaresc cu profitu. Deci cine nu face ramane in urma.
      • +2 (2 voturi)    
        asta am spus si eu mai sus: (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:38)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Legea incita la evaziune. Merita sa risti, stiind ca poti scapa daca achiti prejudiciul+20%.
        Ce nu am inteles eu este pragul de 100 000 euro: el se aplica ptr o singura tentativa de evaziune, sau pentru toate cumulate??
        • 0 (0 voturi)    
          Neclar. Dar de la 50 la 100 se poate cu amenda (Miercuri, 16 decembrie 2020, 9:29)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Sub 50 e cu amenda, dar peste se poate si mai mult. E interpretabil. Nu e chiar negandit, dar apoi ma uit la cat de competenti sunt ANAF si o sa fie jale.
  • +32 (38 voturi)    
    Aha (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:41)

    Orpheus [utilizator]

    Deci se da OK la furt. Daca merge, merge. Daca nu, ce-am avut si ce-am pierdut.

    Ca întotdeauna pe acest gen de legi - bravo PSD!
    • +13 (13 voturi)    
      defapt (Marţi, 15 decembrie 2020, 17:20)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Defapt, daca merge, merge. Daca te prinde te dai lovit intr-o aripa si amani procesul vreo 5 ani, se prescrie si iar merge. Daca nici asa n-a mers, inseamna ca n-ai avut destule pile la vreun parlamentar cu influenta sau la altcineva cu influenta in justitie, inseamna ca atunci chiar tre sa dai banii, n-ai ce face :)
  • +27 (31 voturi)    
    liber la furat (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:44)

    comentacu [utilizator]

    Inca putin si furatul devine obligatie de serviciu in parlamentul hotilor din Romania.
    • +8 (10 voturi)    
      Rolul legii este să pedepsească, (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:28)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      nu poate opri hoțul să fure și criminalul să omoare. Legea din articol nu pedepsește cu nimic pe evazioniști, pedeapsa trebuie să fie ceva peste suma furată de la stat. Măcar de-ar face electoratul mai responsabil să nu mai voteze hoți, dacă se știe că nu ești pedepsit dacă furi din buget.
  • +16 (24 voturi)    
    Liber (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:45)

    mos ion roata [utilizator]

    la furat masiv.Legea este o nesimtire tipica unui anumit partid...sau mai bine zis tuturor partidelor.
  • +22 (22 voturi)    
    ... (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:52)

    mihai_mi [utilizator]

    Obiectiv: din 5 evaziuni sa ma prinda maxim cu una. Suna chiar bine!
  • -15 (23 voturi)    
    In timp ce Barna si Ludovi se leaga de functii (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:52)

    voxpopulix [utilizator]

    Bravo parlament!
    Bravo Barna si Orban ca va luptati pe ciolan in timp ce se da liber la furat!!!

    100.000 euro cap de vita furajera de la nasul mare, mafia PSD - pentru finii de la PNL si oricine vrea sa incerce.


    te-a prins, dai banul inapoi dupa zece ani si gata, fara suparare!!!!
  • +21 (21 voturi)    
    Felicitari (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:52)

    blacksheep [utilizator]

    Legi pentru hoti, daca sunt prinsi e bine, daca nu, e foarte bine, pentru ei evident.
  • -23 (31 voturi)    
    Important e sa se recupereze banii (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:57)

    mihaipricop [utilizator]

    nu ne ajuta cu nimic ca stau cateva luni la inchdisoare si raman cu banii.
    • +19 (19 voturi)    
      liber la furt (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:45)

      Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      O problema mai grava a Poporului Roman decat faptul ca este furat , este ca SE LASA furat.

      In alte cuvinte, toleranta la furt.
      Sau glorificarea furtului : "fura, fura da si face ceva"

      Comentariul lui Mihai este reprezentativ une mase sociale care accepta furtul.

      Extrapoland, Poporul Roman are toleranta si la pedofilie , viol, bataia copiilor si nevestelor, alcoolism etc. Se gaseste intotdeauna un motiv pueril pentru a justifica fiecare dintre ele : "e imposibil - doar e tata" ; "e imposibil - doar e popa", "ea a cerut-o ca purta fusta scurta" , "cine a pus-o sa mearga noaptea singura pe strazi" "bataia rupt din rai " " trebuie sa cinstim" , etc.

      Nu e vina lui Mitraliera ca fura - e vina poporului Roman ca nu este in stare sa-si protejeze averea, copii si femeile.
      • +1 (1 vot)    
        am spus si eu asta in alte posturi, (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:44)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        multi mi-au dat minus.
        Acest lucru se vede si din particularitalile limbii romane, care este frumoasa si melodioasa, dar are si niste caracteristici nemaintalnite in alte limbi; exemplu a fi hot nu are mereu conotatii negative, hot poate sa insemne si smecheras, descurcaret, om caruia ii merge mintea. O alta particularitate este ,,a avea darul betiei'', numai in limba romana betia este un dar. Sau ,,femeia nebatuta e ca moara neferecata", alta cugetare ,,adanca"...
        asa este, avem toleranta ridicata la furt, hotie, betie si alte metehne.
    • +1 (1 vot)    
      nu te ajuta nici ca se recupereaza banii, (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:39)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      ptr ca ei se vor recupera doar de la cei prinsi, nu si de la cei neprinsi,; iar cum legea incita la evaziune, vor fi foooarte multi cei care isi vor incerca norocul in acest domeniu.
      Parerea mea este ca evaziunea va fi noul sport nationala in urmatorii ani...
  • +10 (18 voturi)    
    Las’ ca o pică dom’ Iohannis (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:58)

    mr_mojo [utilizator]

    Au dat-o degeaba; știam că sunt hoți.
  • +16 (20 voturi)    
    Mica intelegere (Marţi, 15 decembrie 2020, 15:59)

    mihai576 [utilizator]

    Parca și vad evazionistul de milioane de euro la discuții cu procurorul sau organele: hai bosulica, baga-ma și pe mine pa pragul de 100000... Stii ca sunt băiat și nu rămân dator, traiti-ar familia ta!!!
  • +22 (22 voturi)    
    se poate modifica (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:00)

    Wheelwright [utilizator]

    Din cate stiu eu, mai trebuie sa fie promulgata de presedinte, care o poate reintoarce in Parlament pentru modificari, in noul Parlament, care prin noua majoritate ar putea schimba legea.
    Evaziunea fiscala e un furt, daca eu maine fur dintr-un magazin pot face inchisoare si daca returnez prejudiciul, dar daca un hot mai smecher fura din bugetul tarii 99 999 euro si restituie banii, e liber ca pasarea cerului. Nu e corect si de ce ti-ar mai fi frica de evaziune, daca esti prins dai banii inapoi si nu patesti nimic. Merita sa incerci sa faci evaziune in cazul asta.
  • -9 (23 voturi)    
    eh (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:02)

    Mazeta [utilizator]

    Lăsând la o parte scopul propagandistic al acestui articol, ar fi interesant de citit o analiză comparativă cu legi similare din țările occidentale.

    Sunt cunoscute cazurile lui Messi și Cristiano Ronaldo care au fost condamnați pentru evaziune fiscală, dar au ajuns la un acord cu autorităţile și au scăpat cu o amendă.
    • +4 (8 voturi)    
      asa e... (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:21)

      faracatuse [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Si la ei era vorba de milioane de euro evaziune...
      • +4 (4 voturi)    
        pai se discuta de amenda de milioane de euro (Marţi, 15 decembrie 2020, 19:30)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui faracatuse

        Unde ati citit ca Messi si Cristiano au fost iertati. Dupa ce au fost prinsi au trebuit sa ajunga la un acord cu fiscul si sa plateasca o suma mult mai mare decat datorau. Altfel faceau si inchisoare.

        https://www.digisport.ro/fotbal/la-liga/cristiano-ronaldo-e-aproape-de-un-acord-cu-fiscul-spaniol-suma-pe-care-o-va-plati-portughezul-460904

        In vest statul nu pierde, la orice incalcare a legii, indiferent cat de mare e firma, pedeapsa e dureroasa. Vedeti scandalu Diesel Gate si scandalul Deutsche Bank, care aproape au falimentat firmele.
    • +6 (8 voturi)    
      eu incerc! daca ma prind fraierii astia (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:41)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      platesc paguba si amenda

      daca nu ma prinde nimeni... ma aleg cu banii!
    • -8 (12 voturi)    
      Messi (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:44)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si Ronaldo sunt pe persoana fizica, chiar daca sumele erau mari....

      Sunt corporatii imense care au probleme de ordinul sutelor de miliarde care fac astfel de intelegeri...

      In alta ordine de idei, recuperarea prejudiciului fara cheltuieli suplimentare este mai utila... dar nu e cu circ....
    • +4 (4 voturi)    
      hehe (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:45)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pai da-i in lucru postacului vostru, animatron.
      Doar nu crezi ca o sa lucreze cineva ca sa-ti satisfaca o coriozitate patane.
    • 0 (0 voturi)    
      In vest, si mai ales la americani, (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:47)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      toleranta la evaziune este 0 . Statele occidentale sunt pragmatice, nu accepta sub nicio forma sa li se diminueze sursele de venit. Messi si Cristiano Ronaldo au platit sume mult mai mari sa scape de puscarie, si nici nu sunt sigur ca s-au incheiat proecesele.
  • +13 (19 voturi)    
    Sa vedem ce zice ficusul (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:09)

    ThalesdeTeleorman [utilizator]

    Iohannis ar trebui sa intoarca legea in Parlament pentru reexaminare. In momentul in care va fi reanalizata, vom avea noul Parlament si vom vedea daca PNL va vota impotriva sau va face front comun cu PSD.
    • 0 (0 voturi)    
      stai linistit (Miercuri, 16 decembrie 2020, 10:33)

      nectarie [utilizator] i-a raspuns lui ThalesdeTeleorman

      Tot Iohannis era pe cand Ciolos vorbea de "mica evaziune" si incerca sa ridice pragul prin OUG in nov 2016, dar va faceti ca ati uitat:

      https://economie.hotnews.ro/stiri-finante-21430631-guvernul-discuta-azi-modificari-legea-evaziunii-fiscale-posibile-dezincriminari-ale-faptelor-mica-evaziune.htm

      Asadar cu un an inainte.
  • +11 (11 voturi)    
    Rusinos (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:20)

    Fanel01 [utilizator]

    Asta este o bataie de joc la adresa oamenilor din aceasta tara, sa va fie rusine !!!
  • -7 (7 voturi)    
    Iesiti in strada (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:20)

    faracatuse [utilizator]

    Hai, iesiti in strada, ce mai stati...!? Bai agaricilor, Ronaldo sau Messi va spune ceva? De ce nu infunda puscaria, stiti? Pentru ca orice om are voie sa faca o greseala, si daca plateste si nu va repeta, lasa-l sa isi vada de viata.. Lasati catusele, ca ele ne-au adus aici si nici nu realizati asta...
  • +7 (7 voturi)    
    asta era misterul pentru care nu se inghesuie (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:24)

    revo [utilizator]

    pe 21 decembrie, sa-si ia locurile in noul Sparalment: pana in martie, cand probabil vor face rocada, astia de acum, artileria grea PSD, vor face Romania ferfenita. Nu mai ramane piatra pe Piatra.
    Vor actiona asemena unui buldozer gigant, care darama si rade totul de pe fata pamantului, profesionist si temeinic, in asa fel incat sa nu se mai poata reface nimic. Desigur, sinecurile avortonilor edulcorati PSD-AUR sunt asigurate si pe viitor, pentru ca resurse de vanzare exista destule. Poporul imbecil va da ortul popii si gata, toata lumea multumita si fericita.

    Cumva am si o multumire, dupa o viata intreaga de privatiuni, mizerie si chin: stiu ca in maxim 10-20 de ani aceasta anus cotra naturii, Romania, se va destrama si va ajunge, in sfarsit, acolo unde ii este locul.

    Bravo, Natiune, halal sa-ti fie!
  • +8 (8 voturi)    
    hotul neprins, negustor cinstit... (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:39)

    qwerasdf [utilizator]

    semnat: psd, alde, udmr
  • +9 (9 voturi)    
    Actualul Parlament (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:45)

    ady77 [utilizator]

    Care este inca in functie, si cu ajutorul CCR-ului, si-au batut joc de Romania la mare arta in ultimii 4 ani.
    Interesant cum de nu poti comenta la articolul cu CCR- impozitarea pensiilor.
    In luna Decembrie Justitia din Romania si CCR, au dat un mare scuipat pe acest popor.
    Sa respins dosarul Revolutiei, de bine ce a fost facut, iar procuroru de caz, isi ia pensie speciala linistit.
    • 0 (0 voturi)    
      asta am vazut si eu... (Miercuri, 16 decembrie 2020, 10:26)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      nu poti sa spui la artocolul CCR ce jeguri sunt

      probabil e neconstitutional ca presa sa lase oamenii sa critice CCR

      CCR "ie" zei si nu trebuie criticati!
  • +6 (6 voturi)    
    Actualul Parlament (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:45)

    ady77 [utilizator]

    Care este inca in functie, si cu ajutorul CCR-ului, si-au batut joc de Romania la mare arta in ultimii 4 ani.
    Interesant cum de nu poti comenta la articolul cu CCR- impozitarea pensiilor.
    In luna Decembrie Justitia din Romania si CCR, au dat un mare scuipat pe acest popor.
    Sa respins dosarul Revolutiei, de bine ce a fost facut, iar procuroru de caz, isi ia pensie speciala linistit.
  • +10 (10 voturi)    
    mafia din columbia si mexic plinge (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:45)

    Fyhn [utilizator]

    in romania incepe concursul cine fura mai mult.

    te prinde dai inapoi - continui!
    nu te printe - continui!
  • +11 (13 voturi)    
    hahaha (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:50)

    levierul [utilizator]

    doua stiri astazi: Impozitarea pensiilor speciale neconsitutionala, si apoi daca ai avut de unde sa furi 100.000 de euro si i-ai bagat in buzunar vreo cativa ani, apoi dupa 18 ani de procese, statul demonstreaza ca ai facut evaziune, ii dai inapoi si iti ceri scuze. Pardon, nu iti ceri scuze la nimeni, pentru ca Romania
  • +2 (6 voturi)    
    si vreti sa includeti udmr in guvernare? (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:57)

    Coco Whistle [utilizator]

    bai barna, mai bine lasati pnl sa guverneze cu psd in continuare, e bataie de joc si in troaca, va maninca porcii. udmr si psd trebuiesc scoase in afara legii, pe alde l-a scos poporul.
  • +2 (12 voturi)    
    PNL+PSD = USD = aceiasi mizerie (Marţi, 15 decembrie 2020, 16:58)

    BernierC [utilizator]

    Singurele solutii, ptr a starpi hotia generalizata, sunt: streangul, glontul, ghilotina, otrava. Hotul, de la un anumit nivel de prejudiciu in sus, este mai nenorocit decat un criminal care omoara un singur om. Hotul multi-milionar, denumit pompos om politic & gasca de mafioti din jurul acestuia, distruge prin furt vietile a mii de cetateni, pauperizandu-le. De aceea, unui hot dovedit ca a furat peste o anumita suma, trebuie sa i se aplice pedeapsa capitala.
  • -2 (6 voturi)    
    UDM USR SI PNL au majoritatea (Marţi, 15 decembrie 2020, 17:03)

    Francisc 1 [utilizator]

    daca sunt asa indignati de legile astea vreau sa vad cum le anuleaza in prima zi de sedinta a noului parlament , cum au desfiintat si SS si pensiile speciale?
    • 0 (0 voturi)    
      cam greu sa anulezi o lege votata (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:49)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      trbuie sa se intoarca de la promulgarea de catre presedinte mai intai.
  • +7 (7 voturi)    
    Invitatie la EVAZIUNE FISCALA... (Marţi, 15 decembrie 2020, 17:44)

    Olyx [utilizator]

    asta e cu legea asta. Daca erai obligat sa platesti in plus 500 % ca sa scapi de urmarirea penala era mai plauzibil...Asa, cu 20 % in plus, oricine va achita prejudiciul in caz ca este prins. Si, cum, in tara asta, e foarte greu sa prinzi un evazionist (!) , legea ramane cum spuneam, o invitatie adresata romanilor de a face evaziune fiscala !!...
  • +3 (3 voturi)    
    sa tot bagi evaziune fiscala (Marţi, 15 decembrie 2020, 18:13)

    cristi_an [utilizator]

    prost sa fii sa nu incerci :)
  • 0 (4 voturi)    
    Ba nene (Marţi, 15 decembrie 2020, 18:15)

    Costi888 [utilizator]

    Iar ma!? Iar cu mizerii dastea??
  • +3 (3 voturi)    
    Oare ? (Marţi, 15 decembrie 2020, 18:33)

    danmarian [utilizator]

    Inca o dovada ca adevaratul nume al adunaturii este : SHPARLAMENTULRUSINII ROMANIEI !
  • +4 (4 voturi)    
    Adevarata fata a parlamentarilor: talhari si evazionisti (Marţi, 15 decembrie 2020, 18:59)

    V. Istina [utilizator]

    Asta prioritate pentru Romania... in rest... lapte si miere! Adevarati patrioti!

    Cum pasca masii sa nu te gandesti la Tepes Voda, cand citesti asa stiri!

    Un stat mafiot, de nici macar italienii nu stiu ce e aia...

    Eu am o propunere mai buna: puscarie pana la recuperarea prejudiciului, a cheltuielilor de judecata si pe urma, puscarie lunga pt fapta in sine!

    Ca doar nu doar sclavii platesc impozite pt gusatii astia de talhari tradatori! Nimic nu slabeste o tara mai mult decat ideea ca dreptatea nu se poate implini. Asta fac ticalosii, nu isi salveaza tovarasii, ne ingroapa si ne vand, ca natie!
  • -3 (5 voturi)    
    hai sa facem niste socoteli (Marţi, 15 decembrie 2020, 19:44)

    nea-nea [utilizator]

    Daca facem niste socoteli cu privire la cvorum si la numărul parlamentarilor vedem că PNL+USR+UDMR+PMP erau cu mult peste 91 cati nu au votat legea (142). Despre ce vorbim? În primul rând nu trebuiau să accepte realizarea cvorumului când legea aceasta era pe ordinea de zi. Legea a fost votată cu 195 de voturi. Acuzele că pe-se-deii sunt cei răi iar cei de dreapta niște fecioare neprihănite nu țin.
    • +2 (2 voturi)    
      psd (Marţi, 15 decembrie 2020, 21:42)

      adi345 [utilizator] i-a raspuns lui nea-nea

      psd istii au majoritatea in actualul parlament cu pro romania si alde plus udmr, n-ai ce cvorum sa nu faci
  • +1 (1 vot)    
    VREM ANTICIPATE (Marţi, 15 decembrie 2020, 22:15)

    iulian73cta [utilizator]

    Aș dori scoaterea partidelor mincinoase din Parlament.Haideși să comparăm promisiunile din campania electorală și platforma program cu ceea ce fac în realitate.De ce PSD nu a spus răspicat în campanie că va da legi pentru favorizarea infractorilor și pentru foloase proprii? De ce AUR nu a spus răspicat în campanie că vor să-l dea jos pe Președintele ales constituțional și că vor reintroducerea stagiului militar obligatoriu? Simplu..pentru că NIMENI nu-i mai votau.Deci au mințit poporul,deci la groapa de gunoi a istoriei rușinoase..Dacă se ajunge la anticipate,acum când toate partidele și-au dat arama de pe față,altfel ar arăta noul Parlament.
    Numai bine!
    • +1 (1 vot)    
      nu prea (Marţi, 15 decembrie 2020, 23:12)

      jarlborg [utilizator] i-a raspuns lui iulian73cta

      nu cred. tot acelasi rezultat va fi. Dece ar merge Gheorghe la vot de data asta? Mai frumos acasa... Cei care au votat PSD sau UDMR tot pe aia voteaza.
  • +2 (2 voturi)    
    ce de (Marţi, 15 decembrie 2020, 23:04)

    hanu [utilizator]

    banditi
  • +1 (1 vot)    
    nu-i nimic. (Marţi, 15 decembrie 2020, 23:09)

    jarlborg [utilizator]

    foarte bine fac. cine sa-i opreasca? Nea X-ulescu care nu a mers la vot ca pur si simplu nu a avut chef?
  • +1 (3 voturi)    
    legile nu pot fi facute sa favorizeze infractorul (Miercuri, 16 decembrie 2020, 4:51)

    Coco Whistle [utilizator]

    acest parlament nu reprezinta statul ci mafia, sprijina hotia si distrugerea acestei tari.
  • +2 (2 voturi)    
    Logica a la mama mielului la postacii (Miercuri, 16 decembrie 2020, 8:17)

    xrogo [utilizator]

    iubitori de catuse si inchisoare, pai daca nu e prins nici nu poate fi inchis, asa ca legea sigur ca nu se refera la cei neprinsi despre care nici nu se stie ca sunt vinovati!
    Daca se recupereaza prejudiciul cu 20% in plus, plus dobanzi si cheltuieli de judecata e foarte bine, si sa nu uitam ca este posibil si aplicarea unei amenzi, care zic eu este mai buns decat inchisoarea si condamnatul ramane cu banii dupa ce iese de la racoare.
  • +1 (1 vot)    
    o lege buna (Miercuri, 16 decembrie 2020, 9:26)

    Nelu-SM [utilizator]

    Este o lege buna intalnita cel putin in SUA si alte tari foarte dezvoltate.

    Inainte sa ne enervam sa gandim logic nu emotional.
    Nu salveaza marii evazionisti. Daca aduci cateva tiruri de legume la negru nu te incadrezi

    Pentru aceste dosare se aloca personal anaf, procurori, judecatori si 5 ani de procese. La final statul nu ia NIMIC. Si poate instanta da cu suspendare sau 3 ani si se iese dupa 1.

    Legea trebuia sa fie facuta si mai buna. Nu ati auzit cum Microsoft, Facebook etc. ajung la o intelegere cu procurorii pentru nu stiu ce dosar? De ce? Pentru ca procesul ar dura cativa ani si totul atarna de ultimul judecator. Asa se sta la masa si daca partea acuzata crede ca va pierde, plateste anticipat.

    Nu luati instantele de judecata ca impartitori ai dreptatii. Cel mai bine in multe litigii sa ajungi la intelegere inainte de procese. Anaf pierde la randul lor procese fara numar.

    Cred ca dincolo de Rezist si Insist trebuie gandit putin.
    • 0 (0 voturi)    
      Nelule (Miercuri, 16 decembrie 2020, 10:02)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Nelu-SM

      In principiu ai dreptate.. doar ca trebuie descurajat furtul din banii publici. Deci, chiar daca ce spui tu are sens.. teoretic.. practic se incurajeaza coruptia intr o tara care are mari probleme din punctul asta de vedere
  • +1 (1 vot)    
    Sigur', (Miercuri, 16 decembrie 2020, 10:09)

    isus si hristos [utilizator]

    "îi scapă de închisoare pe cei inculpați pentru evaziune fiscală dacă prejudiciul este până la 100.000 de euro", daca e mai mult, vor ajunge in parlament, guvern si restul "intreprinderilor" de infractori, ca primarii, anaf si toate celelalte "institutii" de scursuri ale societatii, se stiu ei / ele foarte bine!
  • +1 (1 vot)    
    deci (Miercuri, 16 decembrie 2020, 10:25)

    liviu_ [utilizator]

    oarecum sunt de acord cu ideea DAR

    1 - cat dau in plus trebuie sa fie de 2-3 ori mai mult... nu 20%

    2 - asta sa mearga DOAR prima data! a 2a oara oara faci puscarie si pt prima data...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by