Cîțu: Voi propune reducerea semnificativă a subvențiilor pentru partide. Așa se fac economii la buget, nu prin pseudo-demisii

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 11:37 Actualitate | Politic


Florin Citu
Foto: Hotnews
Florin Cîțu, spune că va propune, în legea bugetului de stat pentru 2021, tăierea ”semnificativă” a subvențiilor pentru partidele politice, ministrul finanțelor publice transmitându-i lui Marcel Ciolacu că așa se fac economii substanțiale, ”nu prin pseudo-demisii”.

”Lucrez la bugetul pentru 2021 și exact ca în 2020 voi propune economii REALE la bugetul de stat prin tăierea cu un procent SEMNIFICATIV a subvenției pentru partidele politice și în 2021. În 2020, deși an electoral, am tăiat subvenția pentru partidele politice cu 30%. Marcel Ciolacu, așa se fac economii substanțiale la bugetul pentru anul viitor. Nu prin pseudo-demisii din Parlamentul României”, a scris Cîțu pe Facebook.

Potrivit ultimelor date furnizate de Autoritatea Electorală Permanentă, aceasta a virat, în prima decadă a lunii noiembrie subvenții de 23 de milioane de lei către partidele politice, cele mai mari sume fiind încasate de PSD - 10,4 milioane lei, PNL - 6,5 milioane lei și USR - 2,2 milioane lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2454 vizualizari

  • -11 (17 voturi)    
    bravo, Citu (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 11:49)

    cucuveauamov [utilizator]

    le-ai spus-o psedopoliticienilor useristi
    • +7 (11 voturi)    
      Ti-a trecut Ciolanu la USR? (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 12:15)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Am uitat, ei nu accepta traseisti!
  • +7 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 12:19)

    [anonim]

    • -1 (5 voturi)    
      Le convine pentru ca au pus DNA cu botul pe labe (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:02)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui

      Vedeti cate mari condamnari ale oamenilor politici au fost legate de campanii electorale. Nastase a facut puscarie. La fel Dragnea. La fel Udrea. Blaga a fost la un pas, nimeni nu stie cum a scapat.

      De frica acelui DNA au aceptat PSD si PNL sa fie finantate de la buget, transparent, partidele. Le era frica sa nu ii prinda DNA-ul cu sacosele de bani in sediu.

      Acum s-au mai relaxat, pot sa revina la vechiul sistem, in care oamenii de afaceri daedea bani de campanie la negru pe promisiunea contractelor sigure venite de la stat.

      P.S. Idea finantarii partidelor de la stat e buna, chiar daca unora nu le pare. Pentru ca e ban public si se poate verifica pana la fiecare leu cum si pe ce i-ai cheltuit. E o cheltuiala, dar e o cheltuiala buna pentru mersul democratiei din tara. Trezorierul sef al PSD e in puscarie tocmai pentru ca s-au putut verifica acele sume de bani.
      • +2 (4 voturi)    
        Gresesti, desi pare rational ceea ce (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 18:44)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        spui. Gresesti fiindca omiti amanuntul ca partidele sint entitati private si in consecinta nu exista nici un motiv sa fie sponsorizate de stat. La fel si ong-urile, care nu ar trebui sa fie sustinute de la buget. Dar si ele sint sponsorizate de catre stat. Si au gasit si o formula comica, cica ar fi "de importanta nationala". sau cam asa ceva.
  • 0 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 12:24)

    [anonim]

    • +4 (8 voturi)    
      nu e ok (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:58)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui

      Partidele ar trebui complet finantate doar de la stat altfel sunt tentate sa primeasca "Sponsorizari" in schimbul unor legi sau avantaje . Cazul lui Manda sau a lui plumb care a imprumutat partidul cu cateva zeci de mii de euro is de catalog. La fel si procesul intentat luii Orban care a mers sa culeaga bani pentru partid de la diverse firme
      • +1 (5 voturi)    
        E o cheltuiala buna pentru democratie (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:04)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        Pentru ca, fiind ban public, se poate controla pana la ultimul leu. Se pot cere de la fiecare partid informatii privind modul de cheltuiere.Si partidul e obligat sa faca asta.

        Alternativa am vazut-o: milioane si milioane de bani negri, sponzori care nu se vad, contracte cu dedicatie dupa alegeri pentru acei sponzori.

        Vedeti de ce Nastase sau Udrea au ajuns in puscarie
      • +1 (3 voturi)    
        Cine ii opreste pe procurori sa (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 18:47)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        verifice provenienta banilor donati la partide ? Nu o fac din motive care imi scapa. Altfel, cu bani de la stat/buget, partidele devin firme de stat si nu e tocmai ok.
  • 0 (6 voturi)    
    E lovitura ... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 12:54)

    Gigi Kent [utilizator]

    Politicienii sunt maestri in a identifica frustrarile electoratului si a le specula, chiar si atunci cand ele nu sunt reale sau importanta lor e infima.

    Pai noi vorbim aici despre 5 milioane de euro care merg la partide. Mult, stiu. Pentru o persoana normala e mult. Ideea a fost ca daca partidele sunt finantate de la buget nu mai sunt finantate din surse private si atunci nu mai au "obligatii" fata de firme, sponsori etc.

    Dar domnul Citu are pe mana o economie de 223 miliarde de euro, respectiv, la 27% grad de colectare in PIB, un buget de 60 miliarde de euro. 5 milioane din 60 de miliarde sunt 0,01%.

    Cresterea gradului de colectare cu 1% din PIB aduce 2,23 Miliarde de euro in plus la buget. Despre asta nu il veti auzi vreodata vorbind pe domnul Citu decat cel mult la modul general.

    Pensiile "speciale" ale parlamentarilor sunt o alta discutie ridicola si ii includ in sfera penibililor si pe Ciolacu si pe cei de la URSS+

    De unde provine discutia despre pensiile speciale / banii alocati partidelor? E simplu ... romanii sunt ca indivizi foarte saraci si atunci e usor sa le iei ochii cu niste sume care lor, ca indivizi, li se par foarte mari. Prevalenta temelor minore face insa Romania sa se afunde mai rau in mocirla, in loc sa iasa din ea.
    • +3 (3 voturi)    
      Una da, alta, nu (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:11)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Am scris si mai sus: e ok acordarea de subventii pentru partide. A elimiant masiv sponzorii carora trebuie sa le dai chestii dupa alegeri.

      In privinta pensiilor nu e asa. Nu discutam strict de bani sau numai de banii pentru pensiile a 30 de parlamentari USR. Aici nu mai e o problema minora.

      E vorba de un sistem de privilegii care creste si iar creste in privinta pensiilor, varstei de pensionare, a altor bonsuri si avantaje, a spitale cu dedicatie doar pentru unii si asa mai departe

      Dincolo strict de suma de bani, risti sa ai probleme de fractura sociala intre marea masa si clasa politica.

      Cand 85% din populatie a auzit de pensii speciale si le vrea desfiintate cam cu furie, atunci nu mai poti discuta de o problema minora. Situatia poate sa devina rapid albastra daca o tii tot asa.
      • -1 (1 vot)    
        In privinta... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:24)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        In privinta pensiilor speciale nu vad pe masa nici o solutie viabila, acceptabila de catre toti, care nici sa nu confere privilegii dar nici sa nu penalizeze anumite categorii.

        Abordarea politicienilor pe tema asta e de prost gust penduland intre "sa le dam ca merita" (privilegii) si sa anulam tot ca sa aratam cat de virtuosi suntem (pedepsindu-i).

        Celor 85% din populatie nu s-a ostenit nimeni sa le explice cum sta treaba cu adevarat. Pentru ca realitatea nu ii intereseaza pe politicieni ci doar modul cum pot folosi o stare de fapt ca arma politica si pentru a castiga niste voturi.
  • +2 (4 voturi)    
    Alocatia pentru partide (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 12:57)

    Mihai_P1 [utilizator]

    Partidele vechi, cu XP n-au nevoie de subventia aia. Par sa se descurce foarte bine si fara. Eu inca n-am auzit de un partid mai mare sa se plinga ca-i sarac, ca nu are bani. Da' de unde, pun afise multiple in acelasi loc, impart pliante color pe hirtie de calitate, nu pe de-aia din care se fac buletinele de vot.

    Nu degeaba isi pun ei directori si directorasi peste tot. Ca doar n-o fac pentru ca oamenii lor sunt mai capabili, mai competenti.

    Daca isi imagineaza cineva ca PSD sta in 10 milioane de lei...
  • +2 (6 voturi)    
    Cam tarziu d-le ministru (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:41)

    URD [utilizator]

    In care tara democratica, in care mor oamenii de saracie si mizerie, guvernul plateste sume importante partidelor politice iar unii reprezentanti ai acestora primesc 1-3 pensii speciale fara a vea vreo contributie la fondul de pensii?.
    Aceste masuri trebuiau luate din prima zi de guvernare, asa cum ati promis.
  • +1 (7 voturi)    
    bună idee! (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 14:08)

    NJozsef [utilizator]

    Să fie reduse până la eliminare.
    Alegătorii care se vor simți reprezentați vor cotiza.
    Astfel șefii partidelor care nu vor reprezenta pe nimeni vor trebui să se așeze pe gânduri în timp ce vor lucra,fiecare după competențele reale,de exemplu la privat.
    Dacă din această cauză vom rămâne fără partide politice va trebui să ne mulțumim cu alternativa candidaților independenți, independenți care demonstrează de 30 de ani că se poate și așa.
    În plus un independent poate fi abordat mai ușor decît unul care se simte obligat să răspundă doar celui care l-a pus pe listă (eventual contra cost) și se va simți mai obligat să pună urechea și mânuța pentru a face ceea ce le cer cei care l-au votat.
    Cum 700+ de parlamentari nu au dovedit până acum că ar fi mai folositori țării decât 300 de independenți eu zic să încercăm și varianta asta.
  • +3 (7 voturi)    
    E vorba despre dreptate, nu despre bani (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 14:56)

    sile_v [utilizator]

    Catu se face ca nu intelege. In privinta pensiilor speciale e vorba de dreptate: fiecare sa primeasca dupa cat a contribuit.

    Domnul Catu o da pe bani si pe economia, Cei de la USRPlus au demisionat ca sa dea un semnal catre societate si catre clasa politica, pentru a opri sistemul de privilegii care creste si nu se mai opreste.

    Nu poti sa creezi in continuu cohorte de privilegiati, cu pensii speciale, cu salarii speciale cu diurne speciale, cu varste speciale de pensionare.

    E o simpla problema de dreptate, de echitate sociala.

    Domnul Catu a dat-o pe bani si ne-a promis ca o sa economiseasca el banii. Domnule Catu, va spun eu cum sa incepeti. Vorbiti la ANAF sa faca ceva cu cele 60 de milioane de euro pe care le are de luat de la Dan Voiculescu, in urma unei sentinte definitive.

    Ce ziceti? Stiti ceva de milioanele alea? Ca sunteti de un an in functie.
    • 0 (2 voturi)    
      ? (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:28)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

      Si daca nu a contribuit pentru ca in sistemul sau de remunerare "contributia" nu era reglementata, legiferata, impusa? Sa moara de foame la varsta senectutii, nu?

      Principiul contributivitatii nu exista pentru ca in cadrul legal pe ani foarte multi si in diferite profesii si categorii nu a exista asa ceva. E un cretinism sinistru.

      E ca si cum acum am spune: "de maine trecem la sistem de pensii exclusiv privat". Cine are 64 de ani si nu a strans intr-un fond de pensii privat (pilonul III) poate sa moara ca nu ne intereseaza!
  • +1 (1 vot)    
    Reducerea subventiilor pentru partide (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:03)

    Cugetator [utilizator]

    In ultima perioada PDS, adica partidul care stapaneste Parlamentul, a cautat sa mareasca excesiv subventiile pentru partidele parlamentare. Desigur, aceste subventii nu pot fi anulate, deoarece atunci partidele ar cauta mijloace ilicite pentru subventionare. Dar aceasta subventionare de stat trebuie limitata, pentru ca se creeaza posibilitati de sustragere a acestor bani. Asadar, trebuie sa se gaseasca o modalitate prin care aceste subventii sa continue sa existe, dar strict limitat la cheltuielile electorale.
  • 0 (2 voturi)    
    daaa (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:12)

    srpc [utilizator]

    dupa care mai permite multinationalelor o evaziune de cateva miliarde; individul face economii cu degetarul si risipa cu cisterna
  • -1 (1 vot)    
    Citu (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:42)

    Ibit [utilizator]

    Mai trage liniute , asa cum vuieste targul ?
    Cand isi face un test ?
  • +2 (2 voturi)    
    iar economia realizata... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:54)

    comentacu [utilizator]

    ...va fi redirectionata catre construirea unei puscarii de mare capacitate.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by