PSD a impus în ​Comisiile de buget finanțe creşterea pensiilor cu 40%, și nu cu 14% cât stabilise Guvernul / PNL a absentat de la ședință

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Miercuri, 16 septembrie 2020, 16:28 Actualitate | Politic


Sedinta Parlament
Foto: AGERPRES
La propunerea PSD, parlamentarii din Comisiile de buget au abrogat, miercuri, articolul din rectificarea bugetară potrivit căruia punctul de pensie se majorează cu 14%. Astfel, rămâne în vigoare în legea sistemului public de pensii articolul care prevede majorarea acestuia cu 40%.

De precizat este ca toate amendamentele adoptate în comisii au fost propuse de PSD. La dezbateri nu au participat parlamentarii liberali.

Astfel, în sedința comisiilor de buget finante reunite, PSD a eliminat articolul potrivit căruia punctul de pensie se majorează cu 14% a fost abrogat. Astfel s-a decis "menţinerea valorii punctului de pensie, aşa cum este prevăzut în lege, la valoarea 1.775 lei, în scopul păstrării calendarului privind majorarea punctului de pensie până la intrarea în vigoare în integralitate a legii referitoare la sistemul public de pensii".

Tot la propunerea PSD s-a votat menținerea majorării salariilor de bază pentru personalul didactic de predare, aşa cum este prevăzut în lege, începând din acest an.

Un alt amendament depus de PSD prevede majorarea sumelor repartizate UAT-urilor cu 1,5 miliarde de lei, iar pentru municipiile reşedinţă de judeţ se alocă suplimentar 500 de milioane de lei, care urmează să fie repartizaţi în mod egal, indiferent de culoarea politică a administraţiei locale.

Totodata, parlamentarii au alocat o sumă suplimentară de 67 milioane de lei pentru Ministerul Agriculturii , bani destinati finanţării Programului de realizare a sistemului naţional antigrindină şi de creştere a precipitaţiilor.

Raportul comsiilor de buget ale Camerei Deputaţilor şi Senatului pe rectificarea bugetară a fost aprobat cu 20 de voturi "pentru" şi unul "împotrivă". Acesta urmează să fie dezbătut și supus la vot în plenul Parlamentului.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2123 vizualizari

  • +4 (14 voturi)    
    logica PSD: parlamentarele cu orice pret (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:05)

    bigbrother [utilizator]

    Se stie ca bugetul public e pusculita partidelor pentru pomeni si alte invarteli, basca banii platiti pentru ca partidul x exista.

    Nu cred ca cineva se gandeste ca aceasta rectificare se face pentru binele pensionarilor, este o miscare pur electorala care ne va baga si mai rau in rahat. Pana si pensionarii sunt constienti (cei care inca mai gandesc putin) ca aceasta suma este ilogica, mai ales in vreme de pandemie.

    Dar cum PSD nu se adreseaza celor care gandesc ci celor care asteapta galeata si punga de faina, aceasta rectificare va fi probabil votata si promovata ca victorie a PSD la parlamentare. Iar banii vor fi scosi din investitii si taxe, pentru ca nici macar cu banii de la UE aceasta gaura de zeci de miliarde de lei nu va putea fi acoperita. Dar ce conteaza, ciolanul sa ajunga la cine trebuie, cetatenii acestei tari da-i dracu, sunt doar niste numere la vot.
    • +1 (3 voturi)    
      GIO PSD/PCR este un criminal economico- (Joi, 17 septembrie 2020, 8:40)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      financiar și îngroapă România pentru trei generații.
      Pensionarii,prin efectele perverse ale majorării,
      fără niciun suport economic ,vor trăi și mai prost.
      Probabil că tractoristul Ciolacul din Simileasca
      Buzăului are o tiparniță de lei jigăriți acasă!?
    • -1 (3 voturi)    
      Sunt, sau cel puțin ar trebui să fie bani (Joi, 17 septembrie 2020, 10:12)

      coding80 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Date INS:
      Salariul mediu brut în Romania: 5468 lei;
      Pensia medie asigurări sociale de stat: 1380 lei;
      Raportul salariați/pensionari: 10/9;
      Bugetul de pensii se alimentează din contribuțiile salariaților (CAS) care este 25% din salariul brut.
      25% din 5468 este 1367 lei.
      Având în vedere că numărul salariaților este mai mare cu 10% decât al pensionarilor, la CAS-ul mediu plătit de fiecare salariat se mai poate adăuga 10% adică 136 lei.
      Așadar pentru fiecare pensie medie de 1380 lei se încasează o contribuție medie de 1367+136=1503 lei. Atunci, cum de nu sunt bani?
      Conform datelor UE, în Romania ponderea pensiilor în PIB este de 7,9% față de media UE de 13%.
      • 0 (4 voturi)    
        Tocmai ai refacut calculul guvernului, 14% (Joi, 17 septembrie 2020, 12:19)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui coding80

        nu 40%.
        Ai mai ratat niste pilonul II care dispare pentru o buna bucata dintre angajati (3.75%), respectiv niste angajati in domeniul constructiilor (3-5 sute de mii !!) care nu platesc pilonul 2.
        Structurile militarizate nu platesc contributii, ca sa fie siguri ca nu se poate stabili o baza contributiva.
        Legat de PIB, Romania are probleme mari in aducerea PIB in buget (30%), plus ca la noi raportul angajati privat / pensionari + bugetari e foarte prost.
  • +4 (14 voturi)    
    hehe (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:17)

    transpenibilus [utilizator]

    Pesedeaua crede ca mai pacaleste pe cineva cu pomeni electorale, impartirea unor bani care NU EXISTA.

    Romanii au demonstrat #ciumeirosii ca nu pot fi pacaliti cu populisme la REFERENDUMUL URII, la EUROALEGERI, la PREZIDENTIALE.

    Romanii vor decapa la locale pesedeaua #penala si vir decapita #ciumarosie la alegerile generale.
    In veacul veacurilor, AMIN, AMIN, AMIN!!!
    • +3 (9 voturi)    
      din pacate (Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:10)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      raspunsul nu este cel pe care-l intuiesti. Daca reusesti sa iesi din bula in care traiesti ai sa vezi ca populatia asteapta astfel de pomeni si se imbata cu apa rece mult mai rau si mai des decat ai putea crede, lor li se adreseaza PSD cu astfel de "oferte". Nu conteaza ca nu au de unde, ca devalorieaza moneda nationala si ne arunca intr-o directie in care noi toti vom avea de suferit, ei vor sa castige alegerile cu orice pret.
      • 0 (2 voturi)    
        nu toata populatia (Joi, 17 septembrie 2020, 8:03)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

        se imbata cu apa rece...
        Desi in mare ai dreptate, tot mai multi isi dau seama ca imparatul e gol. Vom vedea cati.
      • 0 (2 voturi)    
        cred ca tu te imbeti cu apa rece (Joi, 17 septembrie 2020, 10:43)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

        PSD a reusit sa adune atitea locuri in Parlament si la locale, pentru ca majoritatea electoratului nu vine la vot. (Iar la locale este fragmentat excesiv.) Nu pentru ca sunteti numerosi... Daca cei numerosi inteleg faptul ca pe absenteismul lor va construiti voi hotiile, s-a terminat cu voi.
  • +7 (11 voturi)    
    PNL=PSD2! USR SINGURA SANSA! (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:18)

    Miky60 [utilizator]

    De ce a absentat PNL de la comisie? Pai nici cand sunt la guvernare nu vin la birou? Sau au absentat intentionat ca sa nu se vada ca sunt de acord cu PSD si sa nu ii certe nimeni?
    USR este singura sansa pentru o NOUA ROMANIA!
    • -1 (7 voturi)    
      PSD avea cvorum si majoritate (Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:57)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      fara prezenta altor partide.
      Inca se plimba minciuna ca PNL ar fi votat cresterea pensiilor cu 40%. Dar se pare ca au absentat atunci.
      Absenteismul nu e o chestie de folosit frecvent, dar unoeri e preferabila decat legitimarea unor pomeni de genul asta.
  • +3 (11 voturi)    
    PSD da (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:41)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Ca nu da de la el din buzunar... fara sa cumpere oamenii "cumparabili" pe care tot ei i-au adus in pragul saraciei nu ar avea nici macar 4% in sondaje.
  • -6 (14 voturi)    
    Numai PSD se gandeste la pensionari (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:58)

    patrunjel [utilizator]

    Numai PSD se gandeste la pensionari si face ceva pentru pensionari in tara asta.
    • +5 (15 voturi)    
      Si ce anume face? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 19:22)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      Saracia multor sate si comune persista pentru ca PSD ii tine intentionat in saracie ca sa ii aiba la mana cu cate o punga de ulei sau faina.

      Cat despre toate "ajutoarele" astea, din banii cui le da? Daca vrea sa ajute lumea de ce nu doneaza ei pensiile speciale? Pai numai pensiile speciale de la toti pesedistii ar hrani jumatate din tara, daca nu mai mult.

      Tu ai tupeu sa explici cat de bun e PSD cu pensionarii de care ei isi bat joc? Sper ca esti sarcastic, altfel esti caz pierdut.
    • +3 (13 voturi)    
      Numai PSD (Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:11)

      Pupaza_din_Tei [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      A adus tara la sapa de lemn, unde populatia tanara nu-si gaseste de lucru, sau gaseste dar nu pe masura studiilor, unde daca nu ai ruda parlamentar sau pesedist practic nu existi, esti tratat ca ultimul om si in justitie si in sistemul medical etc.

      In orice stat normal, pensia e proportionala atat cu vechimea in munca si calificarea profesionala, cat si cu nivelul actual al economiei. Or, Romania are economia pe butuci (multumim PSD). Orice marire artificiala a pensiilor va atrage deficit marit al PIB, inflatie, imprumuturi externe. Viitorul copiilor e astfel "asigurat".
    • +2 (12 voturi)    
      PSD da pomeni, vine criza, iar urmatorii (Miercuri, 16 septembrie 2020, 21:00)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      isi rup gatul.
      Deja s-a intamplat de multe ori asta :
      - criza asiatica din '97
      - criza globala din 2008
      - COVID
      Toate ne-au prins cu deficite enorme si institutii supradimensionate bugetofage,
    • +1 (9 voturi)    
      face ceva pentru pensionari in tara asta: ii minte (Miercuri, 16 septembrie 2020, 22:27)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      .
    • 0 (2 voturi)    
      Nimeni din PSD nu s-a gandit (Joi, 17 septembrie 2020, 6:00)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      la tine. Se gandesc numai cum sa ajunga si sa stea la putere. Stand prea mult timp in opozitie le pleaca oamenii la alte partide si li se termina banii. Politica se face pe bani grei astazi. Marirea pensiilor cu 40% nu se poate sustine-orice economist de orice culoare politica poate sa-ti spuna asta. Deci banii vor fi imprumutati cu dobanda si vor trebui dati inapoi, lucru ce duce la inflatie si cresterea preturilor: toata lumea pierde.
  • +3 (11 voturi)    
    PSD a impus? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:00)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Poate PSD sa impuna la membri sai de frunte sa aduca si banii pe care i-au furat acestei tari de-a lungul timpului? Daca da , se pot creste pensiile cu 40% incepand de maine, si cu acelasi procent si in anii ce vin pana in 2025,
  • +3 (11 voturi)    
    Pe toate din pix (Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:01)

    ady77 [utilizator]

    Le facem in tara, nu conteaza ca nu exista sustenabilitate, la crestere de 40%.
    De abia au "tras" de 14%, tare darnici sunt cei de la psd, dar nici cu ailalti nu imi e rusine, nici macar nu au facut act de prezenta intro comisie "cheie".
    Circ pe banii nostri, si pe carca nepotilor.
    • 0 (2 voturi)    
      au jucat la ofsaid (Joi, 17 septembrie 2020, 4:39)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Daca nu exista cvorum, nu se putea dezbate si vota. Doar ca a mai venit un PSD-ist sadea ca Zamfir, un Vozganian care cica a fost ministru de finante ca Orlando. Niste genii.
  • -1 (7 voturi)    
    boul de Iohannis e de vina (Miercuri, 16 septembrie 2020, 23:17)

    revo [utilizator]

    el a promulgat "legea" PSD-ului. Nu a facut nici cel mai mic efort sa se opuna, sa o intoarca in Parlament, sa o conteste la CCR pt.ca nu erau specificate sursele de finantare, nimic, nimic nimic! Era ocupat sa se tina cu dintii de scaunul de la Cotroceni, fmm!!
    E un criminal la fel de idiot ca si Dragnea si gasca lui.
    • +1 (5 voturi)    
      Era majoritate solida (Joi, 17 septembrie 2020, 2:24)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Daca o retrimitea, i-o serveau inapoi neschimbata in 2 saptamani
      Am auzit azi o gogorita de la alde PSD cum ca doar la amendamentele pe buget trebuie aratata sursa. Ar fi aberant, pentru ca o lege de azi pe maine poate fi chiar si mai periculoasa - tot restul planificarii bugetare devine inutila, mai ales ca nu se fac prognoze, simulari.
    • -1 (1 vot)    
      hmmm (Joi, 17 septembrie 2020, 8:08)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui revo

      si "ingerasul" de Ponta sau "ingerita" toanta o refuzau?
      Ai o logica de St.Gheorghiu, amice!
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt, sau ar trebui să fie bani (Joi, 17 septembrie 2020, 9:44)

    coding80 [utilizator]

    Date INS:
    Salariul mediu brut în Romania: 5468 lei;
    Pensia medie asigurări sociale de stat: 1380 lei;
    Raportul salariați/pensionari: 10/9;
    Bugetul de pensii se alimentează din contribuțiile salariaților (CAS) care este 25% din salariul brut.
    25% din 5468 este 1367 lei.
    Având în vedere că numărul salariaților este mai mare cu 10% decât al pensionarilor, la CAS-ul mediu plătit de fiecare salariat se mai poate adăuga 10% adică 136 lei.
    Așadar pentru fiecare pensie medie de 1380 lei se încasează o contribuție medie de 1367+136=1503 lei. Atunci, cum de nu sunt bani?
    Conform datelor UE, în Romania ponderea pensiilor în PIB este de 7,9% față de media UE de 13%.
    • -1 (3 voturi)    
      vedeti (Joi, 17 septembrie 2020, 10:52)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui coding80

      ce a anuntat BNR, zilele trecute; vedeti datoriile bugetare facute de PSD; vedeti datoriile induse de pandemie; vedeti ca sistemul nostru de pensii e mixt: stat/privat. Si ca sistemul privat va incepe mai tirzior sa se faca simtit. Deocamdata, incaseaza de la tineri...
      Vedeti ce inseamna cifrele pe care le citati!

      Eventualele rezerve financiare pentru marirea pensiilor sunt altele: reducerea numarului de bugetari (de la 1.600.000 macar la 1.000.000); reducerea nr. de parlamentari; limitarea salariilor sefilor bugetari si numerosilor bagatori de seama; reducerea subventiilor pentru partide; ridicarea taxelor, redeventelor si impozitelor pentru exploatarea bogatiilor naturale la nivel UE(acum suntem sub nivelul tarilor din lumea a III-a.). Dar de toate aceste posibilitati, PSD nu ciripeste nimic... Nu are curaj sa se lege de ele. Se leaga doar de investitii si imprumuturi. Nebuni sau tradatori! (Ca si cei care-I voteaza.)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by