PSD, ALDE și UDMR pregătesc o nouă lovitură pentru Guvernul PNL: data alegerilor parlamentare să fie stabilită de Parlament

de C.D.     HotNews.ro
Miercuri, 22 iulie 2020, 18:28 Actualitate | Politic


Ciolacu, în Parlament
Foto: AGERPRES
​​PSD, ALDE și UDMR vor ca data alegerilor parlamentare să fie stabilită de Parlament, și nu de Guvern cum prevede legislația actuală. Un proiect de lege în acest sens a fost depus sub semnătura lui Marcel Ciolacu (PSD), Călin Popescu Tăriceanu (ALDE) și Cseke Attila (UDMR) care cer adoptarea în procedură de urgență.

În expunerea de motive, inițiatorii explică cum, potrivit legii, data alegerilor poate fi stabilită între 6 decembrie 2020 și 15 martie 2021, lăsând Guvernului „o marjă largă de apreciere”.

„Or, in contextul actual, data fiind importanța datei alegerilor pentru desfășurarea întregului proces electoral, se impune cu atât mai mult ca Parlamentul să rețină această competență, urmând ca prin derogare de la prevederile art. 6 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, să stabilească, prin lege organică, data alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților. Un argument în plus este acela că potrivit Legii nr. 84/2020, mandatele autorităților locale vor expira în data de 1 noiembrie 2020. Intrucât alegerile locale trebuie să se desfașoare înaintea datei de 1 noiembrie 2020, rezultă ca perioada electorala aferenta alegerilor locale se va suprapune cu cea aferentă alegerilor parlamentare, ceea ce va genera dificultății pentru autoritalile însărcinate cu organizarea scrutinelor, precum și o posibilă stare de confuzie în rândul electoratului”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.

Consultă aici expunerea de motive

Consultă aici proiectul de lege


Astfel, inițiativa legislativă, depusă la Senat pe 20 iulie, prevede că „data alegerilor pentru Senat și Camera Deputatilor ce vor fi organizate ca urmare a expirarii mandatului Parlamentului, aflat în curs de exercitare la data intrării în vigoare a prezentei legi, se stabilește prin lege organică, cu cel putin 60 de zile înaintea votării”.

De asemenea, toate termenele se reduc la jumătate, ca și numărul de semnături necesare depunerii candidaturilor.

Inițiatorii propun ca la aceste alegeri parlamentare, pentru votul din corespondență, buletinul de vot să fie descărcat de pe site-ul Autorității Electorale Permanente, pe motiv că acestea nu ar putea fi transmise în timp util ca urmare a reducerii termenelor. Cu toate acestea, în proiectul de lege se prevde că alegătorului îi vor fi trimise două plicuri, certificatul de alegător și instrucțiunile privind exercitarea votului.

Ca o premieră, în acest an, PSD a impus modificarea legii astfel încât și data alegerilor locale să fie stabilită tot de Parlament.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13289 vizualizari

  • +43 (55 voturi)    
    Aoleu (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:32)

    Akylas [utilizator]

    Ahtiatii dupa putere, cele 23 partide antiromanesti si profitoare de situatie vor sa schimbe toate legile si constitutia, doar doar mai raman ele la ciolan putin...
    Ce necaz pe capul Romaniei acest cancer cu metastaze....
    • +17 (25 voturi)    
      mda... (Miercuri, 22 iulie 2020, 22:08)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Akylas

      lovitura de stat parlamentara... hotii sunt doar pentru ei.
    • -1 (5 voturi)    
      chiar ca.... (Joi, 23 iulie 2020, 11:09)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui Akylas

      acest guvern e canceul romaniei , cel mai prost din istorie , uita-te un pic la orban si iohanis si o sa-mi dai dreptate ! duca-se pe pustii , unde a dus mutu' iapa !
      • +2 (2 voturi)    
        mai tu chiar crezi (Joi, 23 iulie 2020, 16:00)

        varavara [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

        ca noi, ceilalti, avem memoria scurta?
        Comparam guvernul actual cu guvernele psd-iste din ultimii ani? Pai astia sunt academicieni pe langa analfabetii ministrii psd-isti in frunte cu veorica-vasilica.
  • +38 (52 voturi)    
    Parlamentul conteaza nu Presedintele si EURO (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:39)

    Gryphus [utilizator]

    am vazut multi romanasi fericiti ca Iohannis a iesit presedinte si ca PSD a pierdut europarlamentarele dar ei nu isi dau seama ca PSD vrea de fapt altceva

    cele mai importante alegeri sunt cele pentru: Primari si PARLAMENT

    Parlamentul face ce vrea, e mai presus de Guvern si Presedinte si nu poate fi oprit de niciuna dintre acestea

    Priamriile conteaza pt ca acolo se duc toti banii
    • +3 (21 voturi)    
      Parlamentul nu face ce vrea (Miercuri, 22 iulie 2020, 20:55)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Dar in principiu e mai avantajos sa controlezi Parlamentul si majoritatea primariilor decat Presedentia.

      In ceea ce priveste Guvernul, el ar trebui sa fie in principiu subordonat Parlamentului dar vedem ca acest lucru nu se intampla acum din cauza tuturor politicienilor.

      Dar chiar daca Parlamentul nu face chiar ce vrea, in orice democratie legislativul este considerat superior executivului chiar si in ciuda principiului separatiei puterilor in stat.
      • +17 (21 voturi)    
        Visezi frumos! (Miercuri, 22 iulie 2020, 22:53)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

        Din pacate la noi parlamentul FACE ce vrea! Iar separatia puterilor e o poveste frumoasa. Citeste Constitutia si vei vedea cum e impartita puterea: parlamentul poate demite guvernul si suspenda presedintele. Ce putere au guvernul si Presedintele? Ghici? NICI UNA! Nici presedintele nu poate demite guvernul sau dizolva parlamentul, nici guvernul nu poate suspenda Presedintele sau dizolva parlamentul. Deci cine are puterea?
        • -2 (4 voturi)    
          oho, nepoate ... (Joi, 23 iulie 2020, 11:12)

          muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          nu te ambala asa ,sa nu se sparga teava , ai vazut ce a decis curtea constitutionala din austria ,pai ce , sunteti de capul vostru , v-a intrat democratia in cap ,totul are o limita ,copile !
          • 0 (0 voturi)    
            Cand nu ai argumente bati campii!! (Joi, 23 iulie 2020, 18:37)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

            Ce are Austria cu noi? Avem aceeasi Constitutie si nu staim? Dar ca sa ramanem cat de cat la subiect, ce a decis CC din Austria relativ la data alegerilor?
        • +1 (1 vot)    
          Separatia puterilor (Joi, 23 iulie 2020, 11:55)

          adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Separatia puterilor, atunci cand vorbim strict de legislativ si executiv, poate duce la foarte multe probleme daca cele doua puteri sunt controlate de forte politice diferite. De fapt vedem acest lucru si acum cand Guvernul nu are majoritate in Parlament si rezista in functie doar datorita crizei COVID.

          In foarte multe tari (aproape toate statele europene) Parlamentul poate sa demita Guvenrul print motiune de cenzura si acest lucru se intampla tocmai pentru a puteea avea un guvern pe placul majoritatii parlamentare.

          Existenta motiuni de cenzura practic dinamiteaza separatia puterilor insa ea previne sau ma rog incearca sa previna situatiile cand Guvernul este controlat de forte politice ce se afla in opozitie cu majoritatea parlamentara.

          In tari precum, Franta, Germania, Marea Britanie, Italia, Suedia, etc e la fel ca la noi, adica Parlamentul e mai "tare" si poate sa demita Guvernul (chiar si in Franta).
          • 0 (0 voturi)    
            nu ai dreptate (Joi, 23 iulie 2020, 16:03)

            varavara [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

            guvernul nu rezista datorita pandemiei ci rezista datorita interesului psd de a nu fi la guvernare inainte de alegeri, aceeasi strategie ca si in 2016.
            Restul, abureala...
          • 0 (0 voturi)    
            Si am spus eu ca nu e bine asa? (Joi, 23 iulie 2020, 18:39)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

            Nu, ci doar ca lipseste controlul celorlalte puteri, presedintiale si guvernamentale.
  • +29 (41 voturi)    
    Dictatura dupa modelul Moscovei (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:43)

    neagoe [utilizator]

    "Partidele" mafiote nu reusesc sa castige puncte nici macar atunci cand PNL isi da cu stangul in dreptul.

    Asa ca Mafia pregateste ... MANDATUL FARA SFARSIT.
    Incepe dictatura dupa modelul lui Vladimir Putin - Rusia.
    • -1 (17 voturi)    
      PNL nu e partid mafiot? (Miercuri, 22 iulie 2020, 21:55)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      -N-au desfiintat SIIJ, au votat impotriva in Parlament.
      -Au clasat dosarul 10 august.
      -Au luat mii de PSDisti la bord, inclusiv interlopi cunoscuti si un primar care injura UE si NATO.
      -Au numit slugi politice la PG si DIICOT.
      • +9 (15 voturi)    
        dezinformezi cu buna stiinta (Miercuri, 22 iulie 2020, 22:45)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        la Senat au fost 74 de voturi impotriva legii de desfiintare a Sectiei Speciale. PSD are mai mult de jumatate din senatori, sunt 71 de senatori PSD dintr-un total de 136 de senatori.
        PNL are doar 31 de senatori iar USR are 13. au fost 41 de voturi pentru aprobarea desfiintarii.
        deci, mininosule, care e partidul mafiot care a votat impotriva desfintarii ?!
        din cauza unor membri si simpatizanti ca tine psd trebuie sa dispara !
    • -2 (8 voturi)    
      Cine zice ăla este (Joi, 23 iulie 2020, 4:02)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Dictatură e ce face PNL din martie încoace.

      Regimul Orban sufocă majoritatea românilor și vasta majoritate a capitalului românesc.

      Și, apropo, PNL e parte din aceeași mafie ;)

      #USLTrăiește
  • +28 (42 voturi)    
    Nimic nou sub soare. (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:47)

    Rescator [utilizator]

    Este vorba de aceiași coaliție a ticăloșilor care ne terorizează de 30 de ani.Este încă un semnal pentru
    alegători să-i alunge,prin vot,din Parlament și din
    toate funcțile publice.Ăstea nu sunt partide ci coterii
    penale și grupări de interese.
  • +18 (30 voturi)    
    ce confuzie? (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:56)

    jorj_bv [utilizator]

    Cel putin juma de populatie sufera de sindromul Stockholm, e confuza votand comunisti si hoti.
    Daca ar fi pe buletin o intrebare de verificare despre tipul de alegeri sau o problema simpla de matematica (2-2:2) sau logica (pamantul e rotund, exista covid). Altfel sa nu se considere votul...
    • +7 (23 voturi)    
      Test de cultura generala! (Miercuri, 22 iulie 2020, 20:44)

      Klaus Ciocaniss [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Daca s-ar da un test de cultura generala la intrarea in sectie si care sa conditioneze accesul la stampila PSD nu ar mai exista.

      1. Ce voievod a unificat pentru prima oara cele trei teritorii romanesti?
      2. Cine a fost primul rege al Romaniei?
      3. Sub ce rege a intrat Romania in primul razboi mondial?
      4. Cata judete are Romania?
      5. A cata planeta de la Soare este Pamantul?

      Sa stii macar 3/5, altfel esti invitat sa votezi la tine pe Facebook.
      • +6 (16 voturi)    
        Ai uitat (Miercuri, 22 iulie 2020, 21:29)

        comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui Klaus Ciocaniss

        aria cercului.
      • +6 (8 voturi)    
        generatia Sergiu Nicolaescu (Joi, 23 iulie 2020, 0:27)

        OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui Klaus Ciocaniss

        Pentru cultura mea generala, care a fost primul voievod care a unificat teritoriile romanesti ?
  • +22 (38 voturi)    
    Prioritati.. (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:08)

    Klaus Ciocaniss [utilizator]

    Pe logica Ciolacului poti sa soliciti ca Parlamentul sa dicteze orice, inclusiv ce marca de lubrifiant sa vanda Mega Image
    • +5 (7 voturi)    
      Stimate Domn, (Joi, 23 iulie 2020, 9:51)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Klaus Ciocaniss

      Am o rugăminte simplă,nu mai vorbiți de logică
      la Ciolacul din Simileasca Buzăului.Până și CV-ul
      lui falsficat arată cine este.PSD/PCR a ajuns pe
      mâna celui mai primitiv membru,trădător cu acte
      și prieten cu teroriștii musulmani.
      • +2 (2 voturi)    
        aici nu e vorba numai de ciolacu (Joi, 23 iulie 2020, 16:05)

        varavara [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

        ci este vorba de intregul psd care deja a devenit o organizatie tip mafiot care lupta exclusiv pentru inteserele materiale ale membrilor sai.
        • +2 (2 voturi)    
          Sunt de acord cu ce spuneți,dar (Joi, 23 iulie 2020, 19:10)

          Rescator [utilizator] i-a raspuns lui varavara

          în cazul de față este vorba de *liderul*
          Mafiei Roșii,Cupola Ciumei Roșii,numitul cu drag ,Ciolacul din Simileasca Buzăului.Indivizii
          din PSD/PCR se declară de stânga,dar
          liderii cleptomani sunt unii din cei mai bogați
          români,deși toată mizerabila lor viață au fost
          bugetari.Ion Țiriac a pierdut demult primul loc
          în topul bogătașilor,are în fața lui vreo cinci
          pesedaci *de bine*:
  • +17 (27 voturi)    
    Păi să pună Decembrie (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:15)

    mr_mojo [utilizator]

    Dar 2120
  • +23 (33 voturi)    
    mai era unul, adrian nastase (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:19)

    ics_11 [utilizator]

    mai era un psd-ist care a modificat legea ca sa stea el 5 ani la presedintie. a stat niste ani la puscarie. :)
    la alegerile care urmeaza trebuie sa iesim masiv la vot si sa votam orice in afara de psd !
    • +9 (21 voturi)    
      Ai pus punctul pe „i”. (Miercuri, 22 iulie 2020, 21:11)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Hipstereala gen „nu merg la vot că n-am pe cine pune ștampila” nu mai ține, COVID-ul face jocul psd-ilor: gândiți-vă că nu ne vom mai permite prea curând un nou 10 august, nu avem soluții alternative (decât emigrarea...).
    • -4 (10 voturi)    
      Sigur că ieșim la vot (Joi, 23 iulie 2020, 4:04)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Dar orice mai puțin USL este ce pohtesc.

      În niciun caz PNL sau PSD. Dar mai ales PNL pentru răul intenționat făcut românilor din martie încoace.

      #PasCuPas #AplatizamPNL
      • +1 (3 voturi)    
        hehe (Joi, 23 iulie 2020, 7:55)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

        #PasCuPas #NuAplatizati decat #PSDciumarosie
        #CareODestructuram
  • +16 (28 voturi)    
    disperarea e mare (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:23)

    cugetatorul [utilizator]

    dupa ciolanul fondurilor europene; vom avea alegeri cand va iesi bine PSD&CO in sondaje, adica la sfantu asteapta...
  • +17 (27 voturi)    
    Ce prostie! (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:24)

    LiviuX [utilizator]

    O sa se ajunga ca si cu alocatiile, pensiile: ei le stabilesc dar nu tin cont ca nu sunt bani, nu sunt surse pentru ele. Aici, pot de ex sa stabileasca ca data a alegerilor ziua de maine. Ce conteaza ca nu e timpul necesar. Si dupa asta acuza guvernul ca de ce nu a respectat legea!
  • +23 (35 voturi)    
    dragut (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:24)

    Gheorghe Pudila [anonim]

    Si daca Ciolacu, Tariceanu, UDMR si restul #ciumeirosii decid sa nu se mai organizeze niciodata alegeri PARLAMENTARE si voteaza o lege in sensul asta e ok? Sunt extrem de sigur ca parlamentarii nu pot decide ei in privinta datei alegerii pt ca ar fi o poarta larg deschisa catre abuzurile #ciumeirosii.

    Nici macar Dorneanu nu are curajul sa zica ca asa ceva ar fi constitutional, plus ca e limpede un cobflict intre puterile statului.
    Poporul le va da #ciumatilorrosi KO-ul definitiv si irevocabil.
  • +26 (36 voturi)    
    Haita asta de retardati,se gandeste,la binele lor. (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:37)

    Plagarus [utilizator]

    ....si nu la tzarisoara. ! La placinte inainte.
  • -16 (24 voturi)    
    Pe bune acum (Miercuri, 22 iulie 2020, 20:05)

    RoyPeters [utilizator]

    Daca sunt alegeri PARLAMENTARE, nu este normal ca Parlamentul, ca for legislativ constitutional, sa decida elementele specifice procesului electoral, inclusiv data alegerilor? In felul acesta, se asigura legitimitatea constitutionala.

    In general, intr-o tara democratica, Parlamentul este cel care decide in sfera procesului electoral, indiferent de componenta acelui Parlament.

    Aah, dar suntem in Romania, unde legile se stabilesc de cine si cui ii vine....Va rog, cat mai multe minusuri, ca sa probati indiferenta fata de legislativ (si lege, in general, un cuvant detestat de romani)
    • -8 (10 voturi)    
      Minusuri??? (Miercuri, 22 iulie 2020, 20:58)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui RoyPeters

      nici macar.
      • -8 (10 voturi)    
        Ai dreptate (Miercuri, 22 iulie 2020, 21:31)

        RoyPeters [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

        e greu de inteles...
    • +10 (16 voturi)    
      Nu, nu e normal! (Miercuri, 22 iulie 2020, 22:59)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui RoyPeters

      Asta ar fi ca in vorba aia "tu centrezi tu dai cu capul". Nu iti stabilesti tu singur regulile jocului, pentru ca atunci totdeauna ai castiga! Mie mi se pare mai corect acum: exista o plaja de date si urmeaza ca cel care efectiv organizeaza alegerile sa vada cand si cum le poate organiza, in acea plaja insa. Altfel se poate intampla ca in celalalt comentariu pe care l-am postat.
    • +8 (14 voturi)    
      Interese ale grupului infractional organizat? (Joi, 23 iulie 2020, 0:55)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui RoyPeters

      in Parlament majoritatea este insa PSD si partidele balama ALDE si ProRomania. Plus PSD unguresc.
      Scopul lor e furtul si insusirea muncii poporului.
      Parlamentul e format din habarnisti cu interese personale si de grup. Guvernul la fel, dar are totusi informatii ceva mai relevante despre pandemie si ceva responabilitate.
      Sunt partide in Parlament care stiu clar ca nu ar prinde locuri in urmatorul parlament si poate partide noi sau alianate noi inca nereprezentate sau reprezentate la nivelul anului 2016 cand inca nu se incerca legitimarea pe fata a furtului.
      • -1 (3 voturi)    
        Mda (Joi, 23 iulie 2020, 14:08)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        O singura problema in postarea ta:

        Nu e vorba despre "[..] insusirea muncii poporului",

        ci despre furtul din Bugetul National. Mai subtire cu sloganurile populiste, nu-i ca si cum poporul se rupe in doua muncind. Banii din Buget provin din taxe si impozite, o parte importanta din ei fiind platiti de intreprinzatorii privati (nu de "popor").

        In rest...
    • +6 (12 voturi)    
      nu este normal (Joi, 23 iulie 2020, 1:51)

      anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui RoyPeters

      Dupa logica ta, ar trebui ca porcii sa decida cand este Craciunul si trebuie taiati.
      Si in cazul parlamentarilor, trebuie avut grija ca toti ticalosii care vor sa amane alegerile sa nu mai prinda un alt mandat.
  • -17 (23 voturi)    
    Ce lovitura? (Miercuri, 22 iulie 2020, 20:50)

    adrian_83 [utilizator]

    Nu inteleg cum anume aceasta masura ar fi o lovitura pentru Guvern.

    Cel mai bine ar fi ca Guvernul sa stabileasca data intr-o marja stabilita de lege (adica de Parlament) insa daca data este stabilita de Parlament nu vad nicio problema.

    Nu vad cum anume i-ar avantaja pe PSD-isti faptul ca stabilesc ei data alegerilor. Poate un mic avantaj daca stabiles data atunci cand stau cel mai bine in sondaje. Insa acest avantaj il are PNL acum si intre Parlament is Guvern, Parlamentul este mai important si trebuie sa aiba ultimul cuvant.

    Mai e si problema de constitutionalitate insa nu prea vad un mare avantaj nici pentru PNL nici pentru PSD-isti in a stabili data alegerilor.
  • +19 (29 voturi)    
    interlopii PSDUDMRALDE au uitat ca noi vrem (Miercuri, 22 iulie 2020, 21:16)

    hopsinoi [utilizator]

    - 300 de parlamentari si senatori intro singura camera;
    - vrem un singur sitem de pensii publice si oprirea furtului pesnsii speciale;


    - vrem alegeri odata la 4 ani!
    • -12 (20 voturi)    
      Dragule (Miercuri, 22 iulie 2020, 21:33)

      RoyPeters [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      revino putin la scoala primara. Ai probleme...
    • -1 (3 voturi)    
      ehe... (Joi, 23 iulie 2020, 11:07)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      Cand ti-oi vedea ceafa fara oglinda , o sa vezi ca sunt 300 ! poate de spartani , ca parlamentarii sunt zei pe pamant , vezi ciolanis si organ !
  • +9 (13 voturi)    
    Totu-i vechi (Miercuri, 22 iulie 2020, 21:20)

    EU_e_cu_noi [utilizator]

    Alegerile locale si parlamentare sunt cele care conteaza. Iar din partea majoritatii parlamentare de acum te poti astepta la orice ca sa isi conserve puterea. Ne asteapta un an electoral care va accentua criza medicala si economica din Romania, dar ar putea sa fie o oportunitate pentru a nu repeta greseala din 2016. Prezenta la vot poate face diferenta!
  • +2 (2 voturi)    
    stiu eu (Joi, 23 iulie 2020, 11:55)

    revo [utilizator]

    27 septembrie 2120


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by