Victor Negrescu despre acordul de la Bruxelles, privind fondurile europene: Practic, România nu a existat în aceste negocieri

de L.P.     HotNews.ro
Marţi, 21 iulie 2020, 12:25 Actualitate | Politic


Victor Negrescu la audieri
Foto: Captura Privesc.eu
Eurodeputatul PSD Victor Negrescu susține că România pierde prin decizia luată astăzi de Consiliul European privind bugetul european. Negrescu spune că față de propunerea inițială a Comisiei Europene și a Parlamentului European liderii europeni au decis asupra unui buget care reduce substanțial sumele propuse inițial pentru dezvoltarea rurală, cercetare, sănătate sau digitalizare ceea ce conduce la mai puțini bani, mai ales în termeni de granturi, pentru România.

"Practic, România nu a existat în aceste negocieri, nu a avut o agendă clară și a obținut mai puțin decât formulele matematice sau cât ne trebuia dacă ne uităm la necesitățile reale ale țării noastre, decalajele de dezvoltare și impactul crizei COVID-19. Pentru a da informația completă, cele 79,9 de miliarde de euro comunicate public sunt compuse, și din împrumuturi, nu doar din granturi. Atât în termeni de sume, cât și prin condițiile impuse țărilor beneficiare, România pierde față de ce se obținuse, obiectiv, prin formulele aplicate de instituțiile europene", scrie Negrescu pe pagina sa de socializare.

Europarlamentarul PSD mai spune că "oameni de valoare care ar fi putut negocia pentru România dar nu au făcut parte din echipa de negociere, ținută la secret. Nici măcar oamenii din Reprezentanța Permanentă sau experții din țară pregătiți pentru Președinția Consiliului UE, care știu bugetul european, nu au fost implicați'.

Negrescu enumeră ce trebuia să primească România și nu a obținut echipa de negociere:
  • minim 50 de miliarde granturi în viitorul buget european (fără planul de relansare) din cele 33 de miliarde din planul de relansare, minim 25 de miliarde în granturi în planul de relansare (acum avem multe împrumuturi)
  • creșterea sumei alocate raportându-ne la noul val de îmbolnăviri de COVID din România
  • regula N+3 aplicată planului de relansare
  • mai puține condiționalități pentru a folosi banii mai ușor și în zonele de interes
  • să nu existe un rol al altor state membre sau un mecanism neclar în alocarea/blocarea banilor europeni pentru a nu ne afla în situația Schengen
  • alocarea pe anvelope naționale a programelor administrate de Comisia Europeană
  • un buget european consistent pentru sănătate care să ajute România
  • un buget mai mare pentru dezvoltarea rurală dat fiind faptul că a fost un program de succes în România iar necesarul este încă foarte mare
  • fără resurse proprii care să coste prea mult România
De asemenea Negrescu contabilizează ce au obținut alte state comparatic cu România:
  • Olanda, Austria, Suedia și Danemarca au obținut scăderea granturilor
  • Alocări preferențiale suplimentare pentru anumite țări din fondurile de coeziune: 1 miliard pentru Cehia, 500 de milioane pentru Germania, 300M de milioane pentru Slovenia, 200M pentru Belgia, 100M pentru Cipru și 100M pentru Finlanda
  • 5 țări au obținut reduceri de la plata contribuției la bugetul european (Danemarca 377 milioane, Germania 3,6 miliarde, Olanda 1,9 miliarde, Austria 565 milioane, Suedia 1 miliard)
  • Ungaria a obținut un mecanism greu de implementat pentru statul de drept
  • Spania și Italia au obținut o punctare mai mare a criteriului medical la alocarea banilor europeni
  • Germania a obținut consensul la primul Consiliu din președinția sa (asta înseamnă o Președinție la Consiliul UE de succes)
  • Macron a arătat că este un lider care livrează și negociază dur
  • Polonia și Cehia au obținut un posibil acces la Fondul de Tranziție Ecologic fără să își asume angajamentul privind zero emisii în 2050
  • Olanda a obținut creșterea procentajului primit din taxele vamale comunitare la 25%. Putem profita și noi dacă vom învăța să le colectăm.
După negocieri maraton la Bruxelles, liderii Uniunii Europene au ajuns luni seara la un acord privind masivul plan de stimulare a economiilor blocului comunitar. Președintele Klaus Iohannis a anunțat că România a obținut 79,9 miliarde de euro pentru proiecte europene.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8402 vizualizari

  • +33 (43 voturi)    
    Iti dai seama (Marţi, 21 iulie 2020, 12:42)

    Ephemeris [utilizator]

    daca negocia marele Negrescu PSD facea rahatul praf. Nici nu il primeau la masa
    • +12 (14 voturi)    
      din cate imi aduc aminte ... (Marţi, 21 iulie 2020, 13:19)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      probabil ca nu gresesc, se estima ca undeva la 70 miliarde, si "practic neexistand" am luat 79 ..., da, interesant ... ori stirea e "a la" Latrina 3, ori musiu Negrescu' a primit comanda de la partid :))). BTW, cum a ajuns Negrescu' acolo ? stie cineva ? ce il reprezinta si cine il sustine ? interesante intrebari ...
    • -8 (12 voturi)    
      bietul Iohanis (Marţi, 21 iulie 2020, 13:27)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      el nici macar nu intelege ce a primit, ca de negociat oricum nu s-a pus problema. S-a intors si el cu cele 79 de miliarde precum in povestea cu punguta cu doi bani
      • +5 (5 voturi)    
        Dar tu ai inteles ceva? (Marţi, 21 iulie 2020, 17:16)

        Putinel [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        De exemplu: 1. Daca tu ai fi olandez sau german, ai accepta ca din impozitele platite de tine o parte sa se duca catre greci, romani, unguri, etc. fara sa ai certitudinea ca acesti bani se vor utiliza legal de catre afaceristii si politicienii verosi ai acestor tari? 2. Ai idee cati bani am atras efectiv, pana acum, pe proiectele depuse de noi la UE? 3. Sti cat au fost pana acum contributiile anuale ale Romaniei, si cat a primit Romania inapoi prin alocarile UE? 4. Crezi ca pana in 2027 vom reusi sa cheltuim macar jumatate din acesti 80,0 mld eur in proiecte facute cinstit si care sa vizeze bunastarea cetatenilor si nu interesele politrucilor? Ai sa-mi spui ca si altii, ca tarile dezvoltate castiga de pe urma noastra mai mult decat ne ofera ei acum! Pai si inainte sa fim in UE stateam cu mana intinsa la ei si importam la greu, crezi ca trebuia sa ne accepte in UE ca sa aiba piata de desfacere? Adevarul este ca prostu' nu e prost destul daca nu e si fudul.
  • +23 (33 voturi)    
    Vrabia de pe gard... (Marţi, 21 iulie 2020, 12:44)

    un_moftangiu [utilizator]

    ... va fi intotdeauna mai frumoasa ca cioara din mana. Noroc ca invatam incet incet sa nu mai luam de buna orice spusa a politicului.
  • -30 (44 voturi)    
    Ca de obicei (Marţi, 21 iulie 2020, 12:46)

    Jaxana [utilizator]

    Altii au negociat si noi am luat praful de pe toba. Nimic nou.
    • +7 (7 voturi)    
      de unde stii asa sigur? (Marţi, 21 iulie 2020, 16:39)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui Jaxana

      ai fost tu acolo sau te bazezi pe ce spun vuvuzelele psd-iste?
  • +39 (47 voturi)    
    Negrescu bate campii.... (Marţi, 21 iulie 2020, 12:46)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    Pai degeaba are Romania mii de miliarde pe hartie daca nu le foloseste. Sa-i dau si exemple: In bugetul anterior 2014-2020 Romania avusese alocat vreo 39 miliarde euro. A atras suma asta? NU. Apoi Corina Cretu tot le spunea PSD-istilor (care au condus tara in perioada asta) ca sunt bani pt infrastructura si sa se grabeasca cu proiecte. Zdragnea si Valcov au facut ceva? NU. Asa ca sa ne lase Negrescu cu prostiile lui politice. Cica Romania nu a contat. Pai cum sa conteze bai frate. Prin ce este cunoscuta Romania la nivel european in afara de coruptie, hotie, furt? Pana si Bulgaria adera la zona euro.
  • +25 (35 voturi)    
    ce fata (Marţi, 21 iulie 2020, 12:48)

    Captain Obvious [utilizator]

    de baiatul lui dancila are asta
  • +29 (39 voturi)    
    Nu se ... (Marţi, 21 iulie 2020, 12:50)

    ElDiablo [utilizator]

    ... putea altfel, trebuia sa iasa si un limbric, si de unde altundeva decat de la psd sa ne lumineze si sa ne convinga ca de fapt trebuie sa dam bani, nu sa primim.
    Probabil, daca la negocieri era vreun pesedist, altfel stateau lucrurile: sumele obtinute erau enorme, iar individul era numit erou national si propus la sanctificare dupa moarte iar psd era declarat partidul care a adus bunastarea vesnica peste tara.
  • +31 (47 voturi)    
    cat tupeu (Marţi, 21 iulie 2020, 12:51)

    Captain Obvious [utilizator]

    au distrus o tara, practic fundatia economica nu exista din cauza acestui clan numit partid social, incearca sa faca un fiasco si din gestionarea acestei pandemii punand bete in roate cum poate mai bine si acum se dau cocosi ca ei ar fi facut mai bine.
    astia si vad ca au urmasi mai tineri au distrus si continua sa distruga tot. sunt mai rau ca un dusman extern
    • -18 (34 voturi)    
      Lol (Marţi, 21 iulie 2020, 13:10)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Important e daca are sau nu dreptate.
      • +4 (6 voturi)    
        mda (Marţi, 21 iulie 2020, 13:43)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui HP

        de acord, probabil are dreptate pe jumatate. Pe de alta parte negocierile si politica in general nu se rezuma doar la sa ceri si sa obtii cat mai mult, situatia e mai complexa.
        • -5 (7 voturi)    
          Lol (Marţi, 21 iulie 2020, 15:57)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

          Pai daca are dreptate, pe jumatate sau pe trei sferturi, ce ma intereseaza pe mine, ca cetatean, povestile nemuritoare despre PSD si ciuma rosie, cand aici este vorba despre fondurile europene pe care le va primi tara mea in urmatorii 10 ani ?

          Pe mine si pe voi ar trebui sa va intereseze daca este adevarat ce zice limbricul asta de la PSD si daca este adevarat, de ce nu si-a facut treaba mai bine Iohannis.

          Punct.
      • +6 (6 voturi)    
        are sau nu dreptate (Marţi, 21 iulie 2020, 14:04)

        Doina Pantazi [anonim] i-a raspuns lui HP

        Matale, ce crezi?
        • -4 (6 voturi)    
          Lol (Marţi, 21 iulie 2020, 16:22)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Doina Pantazi

          Da, e evident ca are, pentru ca nu arunca cu cifre din burta, care dau bine prin magnitudinea lor, ci ridica niste probleme concrete.
  • +5 (5 voturi)    
    Hai sa facem un exercitiu de imagine... (Marţi, 21 iulie 2020, 13:12)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    (parafrazand-o pe fosta sefa a europarlamentaruliui) si sa presupunem ca echipa de negociatori ar fi fost propusa de guvernarea precedenta. Cu siguranta dl ar fi vazut acest acord drept un succes inimaginabil al Romaniei, sub o conducere inteleapta si respectata la nivel mondial, rod al unei strategii marete care a contribuit decisiv la incheierea acordului european..
  • +12 (26 voturi)    
    maimuțoiul ăsta se vrea pe listele viitoare ale ho (Marţi, 21 iulie 2020, 13:12)

    Fu Thien Zbang [utilizator]

    și ticăloșilor psd!sau cine îl va vrea.pnl,alde ponta!
  • +10 (12 voturi)    
    *Dragul* nostru pesedisto-bolșevic, (Marţi, 21 iulie 2020, 13:16)

    Rescator [utilizator]

    În mizerabilele voastre mandate ați *reușit* să
    accesați doar 20% din fondurile europene,din care
    jumătate i-ați furat(a se revedea cazul TelDrum și
    invenția unică în lume cu Km. de drum de doar
    850 de metri).In prostia,ticăloșia și hoția voastră
    endemică nu realizați cât de penibili sunteți.
    Nu vă mai crede nici dracu.Dispăreți în ceață.
    • +8 (10 voturi)    
      Dati-mi voie sa va contrazic (Marţi, 21 iulie 2020, 14:57)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      Mandatele PSD nu au fost mizerabile ci catastrofale.
      Au furat cam trei sferturi din fonduri, nu jumatate.
      Prostia, ticalosia si hotia PSD nu e endemica ci pandemica. Ba realizeaza ca sunt penibili, dar asta ii aduce voturi. Dracul? Cum sa nu-i creada dracul, el ii sopteste in urechi.
      Uite un punct, unde suntem de acord: disparitia lor in ceata. Dar totusi, n-ar fi mai bine in ceva dens si gretos?
      • +5 (5 voturi)    
        Aveți cu siguranță dreptate. (Marţi, 21 iulie 2020, 18:45)

        Rescator [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        Regret că am subestimat rapacitatea și ticăloșia
        Ciumei Roșii.Sunt dator o ladă de bere.
        Data viitoare o să fiu mai atent ,după o documentare mai serioasă.
        Să auzim numai de bine!
  • +6 (8 voturi)    
    Vaaaii (Marţi, 21 iulie 2020, 13:18)

    Costi888 [utilizator]

    Adica nu vor mai fi bani pentru marele jaf numit Programul de dezvoltare rurala??
  • +9 (11 voturi)    
    Pai bine (Marţi, 21 iulie 2020, 13:36)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    Pai bine domnule Negrescu, dar nu tatucu' vostru din puscarie a spus ca nua re nevoie de bani europeni, ca face PPV-uri cu chinezii? Pentru ce ne plangem ca nu ne da Europa bani cand noi nu ii cheltuim nici pe cei care ni i-au dat pana acum?
    Normal ca vor reduce sumele alocate, aia sunt bani blocati pentru Romania dar care nu sunt cheltuiti, practic blocheaza pe altii care i-ar folosi.

    Noi nu vrem bani europeni, asa ca europenii nu ne vor ruga sa-i luam. Ei ne dau dar cu singura conditie sa nu-i furam, ceea ce pentru PSD este ca si cum nu s-ar da.
  • +8 (10 voturi)    
    negrescu enumera numai dorintele psd (Marţi, 21 iulie 2020, 13:36)

    snowflake [utilizator]

    "creșterea sumei alocate raportându-ne la noul val de îmbolnăviri de COVID din România" =
    primesti mai multi bani daca nu lupti eficient cu pandemia
    "mai puține condiționalități pentru a folosi banii mai ușor și în zonele de interes"=sa se poata folosi banii ue cat mai arbritrar ca sa se poata fura mai usor
    "să nu existe un rol al altor state membre sau un mecanism neclar în alocarea/blocarea banilor europeni pentru a nu ne afla în situația Schengen"=sa nu se conditioneze fondurile ue de starea statului de drept, adica daca fura cine trebuie sa poata ramane nepedepsit fara sa ii bata cineva obrazul din afara tarii
    "alocarea pe anvelope naționale a programelor administrate de Comisia Europeană"=ne e lene sau nu suntem capabili sa creem anvelope nationale mapate pe probgramele CE
    "fără resurse proprii care să coste prea mult România"=vrem sa primim cat mai mult si noi sa nu contribuim la finantare cu nimic ca sa putem da pomeni electorale din bugetul tarii adica din ce mai ramane nefurat
  • -7 (13 voturi)    
    Acum pe bune (Marţi, 21 iulie 2020, 13:48)

    Lovercraft [utilizator]

    îl vede cineva pe Klaus negociind? Să fim serioși...
    • -4 (10 voturi)    
      Poate o strategie a la Macron (Marţi, 21 iulie 2020, 14:44)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

      -Aduceti alta masa! Una mai solida! Herr Johannis a batut cu pumnul..
  • +9 (11 voturi)    
    struguri acri (Marţi, 21 iulie 2020, 13:53)

    daldepsd [utilizator]

    greu de digerat de psd-alde-udmr
    astai rezultatul surprinzator de bun dupa ce ati siluit tara asta din toate madularele (si cu degetele lui iordache).
    Bravo domnule Iohanis, ati fost acolo reprezentand tara (toata, chiar si pe cei ce comenteaza aiurea) si am primit o suma spectaculoasa. 70 din 750 alocate celor 27 de state e ceva nu?. Ce nu e bine?
  • +10 (12 voturi)    
    am crezut pt o secunda ca este altfel (Marţi, 21 iulie 2020, 14:12)

    gicutotala [utilizator]

    dar ce sa vezi, aceași gargară poiticianistă ca la ăi bătrâni. numa bun pt gașca Ponta.
  • +11 (15 voturi)    
    Un calcul simplu (Marţi, 21 iulie 2020, 14:17)

    ipolitic [utilizator]

    750 de miliarde pentru 447 milioane cat e populatia UE.
    Romaniei cu 20 de milioane (18? 22?) ii revine 33 de miliarde. Orice e mai mult de suma asta e in plus.
  • +6 (8 voturi)    
    "Oamenii de valoare"a lui Negulescu (Marţi, 21 iulie 2020, 14:31)

    Altiro [utilizator]

    In 2019 Corina Cretu, psd-ista veche si comisar european, parasea psd-ul in martie scarbita de "oamenii de valoare"din partid pe care-i ruga disperata dar fara succes, sa ia fonduri UE pt tara.
  • +5 (5 voturi)    
    cui folosesc aceste atacuri sub centura? (Marţi, 21 iulie 2020, 16:16)

    Dizidentul [utilizator]

    Iohannis este criticat de unul sau altul ,membri ai partidului glorios, parlamentari sau euro parlamentari despre care nu s-a auzit , in ultimul timp, nimic sau aproape nimic, lipsesc din aceasta fanfaronada unul ca Tradiceanu,baba Vanga Ponta. Ne intrebam cu nedumerire cu cita greutate delegatia condusa de Viorica sau Tariceanu ca presedinti ai Romaniei ar fi putut negocia? Negrescu a avut in trecut pozitii constructive, comentariul sau de astazi ridica semne de intrebare (cine beneficiaza de invinuirile aduse Presedintelui?) chiar atit de prost poate fi sa joace dupa tambalul lui Ciolacu? Ciolacu stie tot partidul si poporul este pe scara care merge in jos. Atita timp cind nu este dovedit ca altul ar fi putut mai mult este indicat ca TOTI CLANTAII SA NU SE AGITE ATIT DE MULT SI GURA MAI MICA
  • +3 (3 voturi)    
    in traducere oamenii (Marţi, 21 iulie 2020, 17:28)

    cugetatorul [utilizator]

    "de valoare" (Dragnea) care ar fi putut negocia pentru Romania dar nu au fost folositi pentru ca au fost tinuti la secret (racoare)
  • -5 (7 voturi)    
    Romania pe plan extern (Marţi, 21 iulie 2020, 18:10)

    adrian_83 [utilizator]

    E aproape sigur ca Negrescu are dreptate insa daca aveam un Presedinte si Guvern de la PSD nu am fi obtinut mai mult. Poate chiar mai putin.

    Eu am locuit si inca locuiesc in strainatate si pot spune ca noi romanii suntem foarte umili si naivi (ca sa nu zic prosti) si niciodata nu stim ce sa cerem si cum sa ne orientam. Noi mereu asteptam ca altii sa aiba initiativa si sa ne conduca. Noi doar sa executam, nimic mai mult.

    Gradul nostru de cunostine si de intelegere precum si capacitatea noastra de a ne descurca in relatia cu strainii sunt foarte limitate si acest lucru se materializeaza si la nivel inalt.

    Am observat insa ca si spaniolii si italienii sunt inferiori popoarelor de orginie germanica insa noi romanii impreuna cu bulgarii suntem la coada UE.

    Cred ca avem un complex de inferioritate peste care nu putem trece si consideram ca cel mai bun lucru e sa ascultam ordinele strainilor. Cam asta a fost istoria noastra.
    • +3 (3 voturi)    
      Te rog sa vorbesti in numele tau. (Marţi, 21 iulie 2020, 19:56)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      Probabil nu intereseaza pe nimeni experientele traumatice prin care ai trecut in ''strainatate''.Lasa asta cu ''noi romanii''.
      • +1 (1 vot)    
        Experienta mea in strainatate (Marţi, 21 iulie 2020, 23:22)

        adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

        Experienta mea in strainatate a fost si este extraordinara. Sunt foarte apreciat pentru munca pe care o fac si am avut norocul sa lucrez in multe tari foarte dezvoltate.

        Problema e ca chiar daca eu fac o munca de inalta calificare este munca de executie. Daca ar da cineva pe mana mea o firma sau un departament sau chiar un proiect probabil ca s-ar alege praful.

        Am cunoscut multi romani care lucreaza in strainatate si majoritatea sunt folositi doar pentru executie. Evident ca sunt si exceptii insa mai rar gasesti romani care sa aiba initativa la locul de munca sau abilitati de lider. Poate in 10-15 ani de trait intr-o tara straina dezvoltata lucrurile se mai schimba insa per total noi avem atitudine de sluga atunci cand plecam afara.

        Am a avut ocazia sa vad multi romania in afara si asta este sentimentul, inclusiv pentru cei cu inalta calificare.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by